Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard spoort regelovertredende Overwatch-spelers op via onder andere YouTube

Blizzard spoort proactief regelovertredende Overwatch-spelers op via sociale media als YouTube en legt soms sancties op voordat de speler in kwestie via het ingame-systeem aangegeven wordt door andere spelers.

Overwatch-hoofdontwikkelaar Jeff Kaplan geeft dit kijkje in de keuken in de 37e Developer Update voor de game, waarvan de video op YouTube te bekijken is. Hij geeft alleen YouTube als voorbeeld en spreekt voor de rest alleen van sociale media. De gedragscode van Blizzard verbiedt de voor de hand liggende zaken als valsspelen, bedreigingen uiten, discrimineren en beledigen, via voice of tekst.

Verder meldt Kaplan dat sinds kort ook de consoleversies van Overwatch de mogelijkheid bevatten om andere spelers te melden bij Blizzard vanwege grensoverschrijdend gedrag. Bovendien krijgen spelers die een melding maken van een andere speler nu feedback als Blizzard iets met de melding gedaan heeft. Daarnaast krijgen overtredende spelers nu een waarschuwing voordat ze daadwerkelijk sancties opgelegd krijgen. Spelers kunnen tijdelijke en permanente bans krijgen, maar ook silenced worden is een mogelijkheid.

Volgens Kaplan is als gevolg van de maatregelen de laatste tijd de hoeveelheid abusive chat met 17 procent gedaald en is de hoeveelheid reports met 20 procent gestegen, wat volgens hem getuigt van meer vertrouwen in het systeem. Wel benadrukt hij dat die cijfers nog beter moeten worden. In oktober 2017 had Overwatch 35 miljoen geregistreerde spelers, wat betekent dat Blizzard ook veel werk te doen heeft.

Het precieze gedeelte van de video waarop Kaplan de maatregelen bespreekt

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

27-01-2018 • 14:01

97 Linkedin Google+

Reacties (97)

Wijzig sortering
Ik wou dat andere games zo proactief naar toxic kutvolk op zoek ging.

De MOBA's worden er door geteisterd. Want het is natuurlijk super stoer om zo achterlijk mogelijk te doen en je hele team moraal om zeep te helpen. Ik snap de frustratie soms wel van mensen dat ze van zich afbijten, maar het toxic gehalte is de laatste jaren -naar mijn idee, misschien wordt ik gewoon ouder- de pan uit gerezen. Online gamen is amper nog leuk, het eindigt mij vele te vaak in toxic stoer epenis kut gedrag.

Trollen en kutten deden we vroegah ook, de irc kanalen of forums. Maar in games.... Waren veruit de meeste mensen gewoon vriendelijk. Ik heb eigenlijk nog nooit ruzie gemaakt met iemand in de honderden uren Red Alert 2 online of de vele duizenden uren UT/Q3/ET/AA:O. Ja men deed competitief en wel stoer, maar het wensen van kanker, de constante EZ GAME EZ LIFE of de rest... wordt gewoon vermoeiend.

Fijn dat Blizzard dit inziet en enorm proactief zich tegen kutvolk aan het verweren is, die weten namelijk ook dat de degene die de meeste van de bans ontvangen, het minste uitgeven aan het spel. De mensen die meer geld aan games uitgeven worden hierdoor weggejaagd.

Online gamen is IMO door de toxic rotzooi amper nog leuk, zo'n beetje alle teambased games met een vleugje competitiviteit zijn met deze vicieuze toxic cirkel bezig. Multiplayer is eigenlijk alleen nog leuk als je samen moet werken zonder tegenstanders of als je gewoon met bekenden speelt.

Maar goed, zal misschien gewoon helemaal aan mij liggen, dat het internet altijd zo verkankert is geweest en de nostalgische gevoelens sterker zijn dan de realiteit van 10-20 jaar geleden.
De woorden die je kiest in je tekst zijn nou ook niet meteen als 'niet giftig' aan te merken :-), hoewel ik je frustratie volkomen begrijp, is online gamen de afgelopen 10-15 jaar fors verandert door een aantal verschillende factoren. Die substantieel hebben bijgedragen dat ik zelf online gaming in 2010 zo goed als volledig heb los gelaten ... terwijl in 1998 met het grootste plezier begon met de 56k6 / ISDN2 inbel verbinding, met titels als: Age of Empires en Close Combat III & IV en deze met zeer veel plezier heb gespeeld, overigens niet veel later kregen we kabelinternet (@Home) om de dure telefoon rekeningen in de hand c.q. buiten de deur te houden :-)). Daarna de game ervaringen uitgebreid met UT99 Instagib, Team Fortress, Counter -Strike en Red Alert 2 a.o. en ClanBase als ontmoetingsplaats.

In de Essent @Home tijd was de netwerk omgeving zeker 1.5 - 2 jaar nog niet in een VLAN omgeving gezet, dus een lokaal servertje hosten met de mensen uit je directe omgeving was zo gepiept(nearest UBR-hub). Kortom je kende de mensen vaak in person, sprak ongeveer de zelfde taal ... het was spannend, gezellig en vooral leuk. Met klinkende tags als [*C*S*C*E*] Counter-strike community Enschede in het leven geroepen door 14 - 15 jarige pubers, ergo er was ook een stukje sociale 'controle' en dus asociaal gedrag werd je op aangesproken ... voor zover het veel verder ging dan vriendschappelijke competitie drang.

Tegenwoordig, kiezen developers van games een andere benadering, dedicated servers vaker niet dan wel, daarmee neem je een belangerijke organisatie tool weg bij de communities van toen en daarmee nu. Deze ontwikkeling is ergens 2007 - 2009 in gang gezet c.q. doorgebroken ten behoeve van nieuwe verdienmodellen. Of hanteren virtuele instances in MMORPG games waardoor de willekeur exponentieel toe neemt in de mensen die je ontmoet tijdens questen of farmen van loot, waardoor de kans dat er iets van een 'sociaal' netwerk ontstaat evenredig afneemt. Kortom ook in die hoek is er enorm afbreuk gedaan aan het geven van (zelf)organisatie mogelijkheden van mensen om eenvoudig communities te vormen.

En recentelijk (sinds ongeveer 2010) een zeer kwalijke ontwikkeling is pay to look cool / be cool, tot het misselijk makende pay to progress faster c.q. win heeft een enorme opmars gemaakt. Dit heeft enorm bij gedragen aan elitaristisch gedragingen in games die dit model toe staan, haves vs have not en daarmee heel veel onrust en frustratie zaait ...

Dit met de diversiteit aan culturen en achtergronden en de ongebreidelde groei van het internet zonder enige vorm van sociale filters kunnen toepassen (die in de begin dagen gekanaliseerd werden via 1 'gemeenschappelijke' taal het Engels en vooral de wil om elkaar te leren kennen en begrijpen via het wonder dat internet heet) dat te combineren met een enorme teruggang in de community zelf-organisatie graad(sociale filters / context kunnen toepassen), leidt voor je het weet tot een zeer giftige cocktail ... in de hand gewerkt vooral door de gamedevelopers zelf (hebzucht ?), aangezien vroeger het zelf reinigend vermogen van de game communities zeer groot was (veel groter dan nu in ieder geval) en trollen, flamen of anderzins onfatsoenlijk gedrag met een gag / kick of zelfs ban werd beloond.

Dit is een van de redenen dat ik zelf nog amper een online spelletje opstart ... kwalitatief interessante gemeenschapszin vinden kost veel te veel moeite en dat is vaker een grotere beloning dan het winnen / roeleren in het spelletje zelf.

Vroeger was (online)gaming een flink stuk anders :-), wat mij betreft een stuk toffer.

[Reactie gewijzigd door Vliegtuigje op 27 januari 2018 17:23]

Ik heb 3 jaar een clan gehad met mohaa, en meerdere servers beheerd, als er een cheater op mijn server zat dan maakte ik screens van zijn client side om te zien of er hacks gebruikt werden. Als het een cheater was kon ik ook zn character laten spinnen, vervolgens kick/ban. Leuk detail: het spinnen draaide client side, dus de cheater moest zn game opnieuw installeren. Was altijd goede sfeer in mijn servers :) Kwamen ook stamgasten die niet in de clan zaten. Die community cultuur mist tegenwoordig. Ik denk dat dat een grote reden is voor de aparte sfeer van tegenwoordig.
Ik speelde vroeger Tactical OPS en Sof2, counterstrike was toen opkomend maar qua online gameplay waren de 2 eerste tot op heden ongeëvenaard.
Soms met 60 tegen 60 dankzij bepaalde mods.

Maar ja, toen had je nog een sterke community rond bepaalde servers.

Uiteindelijk bepaald een goed werkend team van admins de kwaliteit en fun op een server.
Tegenwoordig ver te zoeken.
Online word gewoon gelijk aan offline. Iedereen er anders uit laten zien ... rijke spelers vs arme spelers.

Het is wat ....
Goed punt, ik had het wat netter kunnen verwoorden.

Maar tyfus is in mijn omgeving net zo'n zacht scheld woord als klote, pindakaas of verdorie. Tyfus is 1 van de hogere frustratie klasse scheldwoorden die door de meeste mensen geaccepteerd wordt. Het was inderdaad gewoon om het niveau van de irritatie en frustratie een beetje aan te duiden zonder te veel mensen het harnas in te laten schieten.

Ben het verder eens met je betoog, ik denk dat die factoren inderdaad allemaal meespelen aan de "Vicious circle of cancer" wat zich nu al een paar jaar als een malle door de multiplayer wereld aan het verspreiden is

De diversiteit van culturen speelt IMO niet echt mee. Ik speelde vroeger bv Kings of Chaos, en werd bevriend met mensen uit Libanon, Singapore, Australië, Zuid Afrika, Roemenië, Egypte, Brazillië en vele andere landen. Ping speelde hier niet mee, in de meeste andere games zat je destijds toch vrijwel uitsluitend met andere noord-west Europeanen of Amerikanen te spelen. De meest verschillende culturen, en toch was iedereen gewoon op een vriendelijke manier competitief met elkaar en van mijn ~10 "closest friends" wonen er maar 2 in Nederland.

Het cultuurverschil werkte juist in ons voordeel destijds. Je leerde hier van, had begrip voor elkanders cultuur en gewoontes. En ik denk dat die periode de wereld een heel stuk dichter bij elkaar gehaald heeft.

Ik speel zelf ook steeds minder MP games, voornamelijk nog omdat een actief groepje friends heb waar ik nog mee speel. Maar als ik solo game, houdt ik het steeds meer bij de single player oriented games.

EDIT: ik dacht dat ik het woordje tyfus had gebruikt in me oorsprongkelijke post, had ik dus -onbewust- al weggehaald schijnbaar.

[Reactie gewijzigd door batjes op 27 januari 2018 22:30]

Volledig offtopic maar tyfus is een scheldwoord dat net als tering nog wel OK is omdat die ziektes tegenwoordig vrijwel niet voorkomen. Aids en kanker nog wel dus die kun je beter vermijden.

Het leukste MP spel ooit was wat mij betreft Utopia, een web-based fantasy spelletje. Je maakte een provincie aan, en kwam samen met 24 andere provincies in een koninkrijk terecht. Samen moest je je koninkrijk laten groeien, verdedigen, of andere koninkrijken aanvallen. Maar wie speelden die 24 andere provincies? Nou, 24 random mensen, uit random regionen van de wereld. Geweldig was dat.

Wat betreft het verhaal van Vliegtuigje. Ik denk dat gamen op een gegeven moment niet meer zo leuk is als je ouder wordt. Dan heb je het wel zo'n beetje gezien en te weinig tijd. Ik vind het wel kwalijk dat kinderen in contact komen met RNG en lootboxes, beide vormen van gokken. Maar het probleem ligt bij gebrek aan (internationale en nationale) wetgeving cq. naleving van.
Aids is al een paar jaar grappig :P /south park.

Maar die woorden probeer ik inderdaad zo veel mogelijk te ontwijken buiten mijn persoonlijke omgeving (thuis, bij vrienden/familie). Maar ook woorden zoals godverdomme en nu ik ouder begin te worden valt zelfs je moeder daar ondertussen ook onder. Zo zijn er nog wel een paar gevoelige woorden afhankelijk van je omgeving of het verstandig is deze te gebruiken. Alhoewel de verkeerde woorden in de verkeerde omgeving er soms nog wel eens uitfloepen, vooral als ik me ergens op me gemak voel.

De wetgeving omtremt lootboxes en het gokken in gamen begint langzaam een beetje op te komen gelukkig. Maar Nederland loopt hier zoals gewoonlijk gewoon ver op achter. Dankzij de UK en Duitsland krijgen we gelukkig nog wat consumenten bescherming op het internet. Ik had juist graag gezien dat Nederland hier een voorloper op zou zijn, maar helaas. Ondertussen worden we hier door internationale bedrijven helemaal uitgezogen. Zelfs Valve is met Steam pas de Nederlandse wetgeving soort van gaan opvolgen nadat Duitsland er moeilijk over begon te doen.
Utopia bestaat nog steeds😉 Dit is nog steeds veel te gezellig. Met mensen uit de hele wereld in een KD en maar slap ouwehoeren.
Zou kunnen, ik ben uitgekeken op games. Heb het te druk, en ze vermaken me praktisch niet meer.
Het was vroeger ook gewoon 1000x beter, vriendelijker, gezelliger. Als je liep te kloten, kreeg je op je kloten, mensen invite je niet meer of instant kick als je een game joinden.

Ik ben er ook door veranderd, en soms irriteer ik me mateloos aan mijn mede spelers, vaak omdat ze gewoon niet luisteren in een team game waarbij je samen moet werken of naar iemand moet luisteren die beter is dan jou, in tactiek bv. Ik luisterde vroeger en nu nog steeds naar mensen die ik weet, beter zijn, waarom niet, een captain kan je team leiden naar winst, of gewoon een leuke game.

Maar ja, iets aannemen van een random is nu heel anders dan vroegah. Tis eigenlijk gewoon heel triest...
Ik begrijp wat je zegt, maar voor mij klinkt het teveel als "Oude mensen" praat. Ik heb dit ook allemaal meegemaakt maar vroeger was het echt niet beter. Noobs, flamen, trollen zijn heus geen uitvindingen van de laatste 5 jaar. Ge maakt er echt van wat ge zelf wilt en hoe ge zelf naar de dingen kijkt. Wat is er wel veranderd volgens mij:

- er zijn veel meer gamers.
- de communicatie manieren en mogelijkheden zijn veel groter geworden. Wat vooral ook het gaflame en getroll en de iritaties er rond meer duidelijk maken. Doet nu iemand iets mis staat het direct op elk forum, 200 memes op 9gag en ga zo maar door. Daarbij wie kon vroeger gamen met een headset? teamspeak was denk ik een van de eerste voor de rest bestond dat gewoon niet.
- de games zijn totaal veranderd, MOBA's Overwatch etc. zijn echte teamgames geworden. Wat ook aanzet tot meer flamen, trollen als iets niet lukt. Maar in mijn jeugd werd de gaming sceen van counterstrike ook gezien als zwaar toxic (dat woord gebruikte we toen nog niet) tegenover die van UT99 en Q3 en juist ja dit was ook veel meer team gerelateerd en zette dus meer aan tot flaming, trolling etc.

Ik ben ondertussen 30 en speel nog vrij vaak Overwatch, er is wel wat toxic gedoe ja maar echt niet meer dan vroeger. Wat merk ik wel:
- Er zijn binnen EU meer spelers voor wie het Engels niet zo evident is.
- Dit spel is echt zwaar team gebaseerd en vele hebben dat nog altijd niet door en beginnen dan iedereen de schuld te geven van hun probleem ipv samen naar een oplossing te zoeken.
- Dit spel is wel ff een ander paar mouwen dan CS, Q3, UT99. Waar de andere nog rustig een potje knallen waren is dit echt zeer tactisch.

Maar ik geef jullie wel gelijk er mist iets, Clans bestaan niet meer dit zou dringend terug moeten komen in Overwatch, het inzetten op het creeëren van een community lijkt me dan ook de way to go om veel problemen op te lossen. als je een soort ingame hub, clanbase zou kunnen maken zou dit veel veranderen.
Denk dat de voorbeelden van de spelen die je geeft een hele andere tijd was van het volk dat games speelde.
Gamen alhoewel in de opmars was nog steeds meer nerdy gezien en iets meer niche. Meestal houdt dat in dat het minder giftig is. Tegenwoordig speelt iedereen games , waar je misschien vroeger dat haantjes gedrag vooral in voetbal zag, spelen die doelgroep nu ook games.
Wel is het genre nog van belangrijk element, zo zie je dat giftige gedrag vooral bij shooters en extreem competitieve no story character play. Dus bijv. Moba.

Je zult dit gedrag nog steeds minder zien in Strategy en heavy RP games.
Nu wil ik er ook even bij toevoegen dat het hoge giftige gehalte mede komt doordat jongeren een grotere mond lijken te hebben maar wanneer het om actie gaat zijn ze rustiger.


Ik moet zeggen ik ben erg tevreden met hoe LoL het aanpakte en vond het giftigheid erg omlaag gaan.
Nu moet ik ook zeggen dat wanneer tegenstanders giftig tegen jou zijn minder erg.
Ik irriteerde me rot wanneer je het tegen je eigen teamleden giftig deed want je saboteert je eigen team.

Hierdoor vind ik het vooral erg in Dota2. Waar heel veel oostblokkers voor engelse taal en westerse servers Queuen terwijl ze een te trage pc's en latency hebben of veel erger weigeren in engels te communiceren. Dit terwijl ze een super goed alternatief hebben in het queue systeem.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in League nog steeds vrij toxic vind hoor, blijf ook ver weg van ranked games. Het is jammer dat het tribunal niet actief is, ik vond het een interessante manier om actief bij te dragen aan bans in plaats van zelf het report knopje in te tikken en er niets meer van te horen. Je had doorgaans een stukje tekst uit de chat (voordeel van alleen tekst chat) waar je dan aan kon zien wat er speelde, en als je geen mening hebt gewoon passen en door naar de volgende,

Dat FPS en MOBA toch echt meer last hebben van dit gedrag lijkt redelijk te kloppen, maar er zijn genoeg andere spellen waar het ook zeker mee speelt, van KoS gedrag in survival games (DayZ, Rust, Space engineers waarbij de laatste 2 ook griefen een echt probleem is), tot pull en leave acties in WoW.
Zal eerlijk zijn, ik heb met veel mensen gespeeld, ik herken het ook veel terug. Gamen lijkt ook vooral een uitlaatklep te zijn, is het voor mij ook, maar als je dan niet wint.... Tja... voor sommige mensen is dan dat gedrag de 2e stap.
oh dat hebben ze verandert, toen ik voor het laatst speelde was er nog een tribunaal met lol. Ik vond vooral die feedback fijn van wat er met je report gedaan is.
Ik weet het haast wel zeker, ook vroeger ging het al zo hoor ;) Ik heb een tijd subspace/continuum gespeeld en daar kon je chat macros maken en daar ging het heen hoor elke keer EZ %killed etc

Of in CoD2 was je al vrij snel een shotgun homo etc..

[Reactie gewijzigd door DarkBlaze op 27 januari 2018 15:17]

Nee, het ligt niet asn jou. Vroeger waren stats nog gewoon wat stats om jezelf te verbeteren.

Tegenwoordig worden stats en rankings ingezet om mensen er toe te zetten aanvullende content (lootboxes) te kopen.
Spelers moeten vooral niet rustig van een spel genieten, deze moeten op het laatst gewoon gefrustreerd worden gemaakt zodat het aanzet extra perks te kopen.
Daarnaast natuurlijk de 'belofte' dat wanneer alles meezit en je bij de top 20 spelers hoort, je er nog eens aan kunt verdienen. Er zijn natuurlijk per game tienduizenden die dat ambieren en te weinig plekken.
De community is van nature niet toxic, er wordt door publishers een soort disbalans gecreëerd, met het idee dat mensen geld gaan uitgeven om dit recht te zetten. De mensen die dat niet willen of kunnen, ... Tja .

[Reactie gewijzigd door BenVenNL op 27 januari 2018 19:45]

Vroeger en dan spreek ik over de tijden van quakeworld, ut, q2, q3a waren een groot deel van de spelers jonge IT’ers en IT-studenten. De servers die je bezocht waren geografisch relatief dichtbij anders had je geen speelbare ping, daardoor ontmoette je online en op lanparties dezelfde mensen het was meer een community. Nu speel je tegen de hele wereld maar elke hond met een hoed op en hun kinderen hebben internet en er zitten nogal wat pubers online die niks beters te doen hebben dan anderen het leven zuur maken en te trollen, dat was voor mij ook de reden om te stoppen met GTAO.
Als de stroom scheldwoorden nou nog zin had, maar ik word geen betere speler omdat mij van alles en nog wat naar het hoofd geslingerd wordt, erger nog, ik word dan geïrriteerd en speel slechter.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf...
Klinkt ouderwets, maar in dit geval best toepasbaar. Je begint direct al over "toxic kutvolk" en in mijn ogen ben je dus een deel van het probleem.
Als je echt wilt dat de community verbeterd, behandel anderen dan zoals jezelf behandeld wil worden, ook al gedragen zij zich niet zo.
Kun je makkelijk zeggen maar ik zeg vaak even "hi team" als ik in een game kom maar de keren dat ik fuck you, drop dead, get cancer oid terug krijg is toch best vaak.

Erg jammer. :/
En dat kun je negeren (werkt erg goed) of je kunt mensen aanspreken op hun lullige gedrag (werkt slecht).

Voor mij is het in CSGO (solo que) zo dat wanneer ik moeite doe om te communiceren met de rest (niet alleen hoi zeggen), hun bereidwilligheid daarmee stijgt en er meer teamwerk is/respect voor elkaar.

Voor mij is het uiteindelijk belangrijker of het potje leuk (uitdagend is) dan of mensen mij voor rotte vis uitmaken, dat doet mij online niet (meer?) zo veel. :-)
In Cs:go is solo que inderdaad een drama 5/10 keer. Maar als je dan z'n team hebt altijd proberen moraal te uppen.
Dat kan, maar doet weinig aan het advies af. Die gasten gewoon meteen reporten, muten en lekker doorspelen.
Alleen werkt de praktijk toch net iets anders. Ik speel nog best vaak Starcraft 2 Arcade en dan 3vs3 en als iemand het niet helemaal begrijpt dan probeer je op een normale manier duidelijk te maken wat hij aan het doen is niet de juiste manier is, maar vrijwel bij iedereen laat zeggen 95% van de gevallen schieten mensen in de verdediging en krijg je alleen maar onzin terug als antwoord.

Dit gaat ook wel op voor Overwatch. Zie het vaak gebeuren dat mensen gewoon random heroes picken en dan hopen te winnen en als je dan duidelijk maakt dat dit niet zo gaat werken dan krijg je inderdaad alleen maar toxic shit over je heen zoals n00b en andere gekke muik en dat voelt altijd wel goed als je dan van kills tot aan healing gold staat.
Ja en die naïeve houding heeft echt nog nooit geholpen.

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."
Afaik zeg ik nergens dat je niks moet doen, en als je dan toch Edmund Burke gaat quoten:
"Our patience will achieve more than our force."
Was dat niet zo’n quote van een wereldleider uit de jaren 30-40 die je te zien kreeg in COD2 als je dood ging?
Komt ook op het einde van de film Tears of the Sun voor (2003) :) Quote is van Edmond Burke.
Meermaals mensen in het overwatch forum zien zeggen dat ze veel fijnere potjes hebben en minder toxicity zien als ze zelf hun best doen mensen positief te benaderen. Niet waar dus.
Ik flame vrij zelden, en als ik flame is dat tegen lui die zelf begonnen, of als een idioot tegen mijn teamgenoten beginnen te flamen, zeg ik ze dat hun moraal vernietigende bek moeten houden. Meestal mute ik ze gewoon, maar ik scheld bv nooit en ben er van bewust als ik lui ga reporten, dat ik dan zelf niet achterlijk terug moet gaan doen, anders kan ik straks zelf maatregelen ontvangen of de toxic dwaas komt er mee weg.

Maar zoals @Idanue ook al aangeeft, ik kom redelijk vaak een game binnen met GOOD LUCK & HAVE FUN ALL, maar wordt dan direct de grond in afgescholden omdat ik vriendelijk doe.

Iemand tips of hulp bieden mag ook niet meer, wordt je ook voor afgeflamed.

Dat was jaren geleden juist anders, in RA2 heb ik van randoms ontzettend veel hulp gehad in het verbeteren van mijn speelstijl, in moderne games moet ik het zelf uitvogelen, hulp vragen is 9/10 keer toxicity ontvangen en men durft geen hulp meer te geven, want bijna alle hulp wordt met toxicity beantwoordt.
git gud }>


....grapje, ben het met je eens :P
Tja, het helpt natuurlijk ook niet dat je eigen succes zo sterk afhangt van je teammates. Dit leidt tot een gevoel van machteloosheid en uiteindelijk woede.
  • 5 DPS > loss
  • Niemand pusht > loss
  • Healer is in premade en healt alleen zijn vriend > loss
  • Healer kiest Ana ipv Mercy > loss
  • Iedereen loopt alle kanten op > loss
Je wordt geacht dit soort zaken uit te praten via voice chat, maar ofwel word je genegeerd, ofwel voelt men zich meteen op de tenen getrapt en krijg je een report te slikken voor abusive chat of springt ie 20 keer van de map. En dan heb ik het niet over flamen maar over simpelweg vragen of de Widow wil switchen omdat ie door 3 heroes hard gecounterd wordt.
''valsspelen, bedreigingen uiten, discrimineren en beledigen''

Precies door dit speel ik bijna geen online games meer, enige is nog WoW.
Sowieso moet je aan cheaters gewoon een perma ban geven.
Maar het is ook lastig te zien wat een cheater is en wat gewoon per ongeluk gebeurd.

Zo heb ik Behzinga een perma ban zien krijgen toen hij vast kwam te zitten door een glitch in fortnite. Hier kon hij zelf niets aan doen, maar je bent dan wel goed de sjaak.

Zolang dat soort systemen nog niet goed genoeg zijn, moeten er dus handmatig dingen geverifieerd worden.
Ik heb het ook gehad bij een web game. Werd ten onrechte beschuldigd van multi accounting. Leverde me een straf op die me naar 0 terug zou zetten. Drie dagen lang geen mod te pakken kunnen krijgen. Toen er eindelijk iemand naar keek, wilde ze niet zeggen hoe e.a. was geconstateerd. Verdedigen kon ik me dus niet. Na aandringen, ging een mod er dieper naar kijken, en bleek de tool mij ten onrechte als cheater had geclassificeerd, omdat ze een fout in de detectie hadden zitten.

ik heb daardoor als betalende speler maar besloten te stoppen.
"Maar het is ook lastig te zien wat een cheater is en wat gewoon per ongeluk gebeurd."

je kan toch een pc scannen op aangepaste files of programma's met zooi? je gaat er uiteindelijk mee akkoord dat ze je systeem na mogen checken.

laat dit gewoon standaard elk uur of elke dag doen bij alle online spellen en weet zeker dat je er een hoop troep tussenuit filtert.
Dan komt daar gewoon weer een cheat/hack voor.
Kost wel even wat resources om elke PC van elke player die je hebt om de 30 minuten te scannen..
Voor glitches hoef je het spel niet aan te passen. Zeker nieuwere titels van indie developers hebben dat soort problemen nog wel eens. Kijk maar eens naar de verschillende fortnite glitch videos of COD haxx die gewoon in het spel zitten.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Zo simpel is het niet om sommige cheaters op te sporen.
In oktober 2010 had Overwatch 35 miljoen geregistreerde spelers
:P

Anyway, het probleem met toxicity is gewoon heel erg groot, one tricks kunnen een gehele pot verzieken, dan heb je ook nog die mensen die denken dat ze de generaal van de pot zijn en als je ze niet volgt ben je een ''thrower'' en throwen ze zelf.

Persoonlijk denk ik dat het beste zou zijn als er een in-game 6 stack finder geïmplanteerd zou worden, 6-stack OW is gewoon de beste ervaring, je kan mains afstemmen en zo een strategie bouwen en ook nog eens geweldige vrienden maken.
Het probleem met spellen zoals Overwatch, hoe ik het ervaar ten minste, is dat het érg moeilijk is om in te zien wáárom je het ene pottje roflstompt en het andere pottje geroflstompt word.

Wanneer alles perfect gaat, je team constant consistent het punt aan het verdedigen is, en iedereen elkaar helpt (heals, kills, etc) voelt dat super goed en super vet en heb je het gevoel alsof heel je team goed bezig is (alsook jijzelf uiteraard).

Wanneer alles kut gaat, iedereen linksom en rechtsom doodgaat en iedereen als een stel lemmings naar de slacht probeert zo snel mogelijk weer terug op het point/payload te komen om vervolgens gegroet te worden door een voltallig vijandig team welke de lemmings gretig binnen een paar seconden weer terug naar het respawn wacht scherm sturen... dan voelt dat écht heel erg naar aan.

Ik zit op het moment rond de ~1700 SR in silver en ik merk daar echt dat er maar heel erg weinig tactiek en strategie toegepast word. Er is totaal geen reflectie, objectiviteit en langetermijndenken. Vaak denk ik ook wel eens... man, ons team is niet eens zo enorm slecht. Met wat leiderschap en propere guidance, formatie en GROUPING UP zouden we het veel beter kunnen doen... maar tegelijkertijd heb ik dan ook zoiets van... "maar ik heb geen zin om non-stop over voice deze ragtag bende van anons in het gareel te brengen". En dat is dan ook het probleem van de 'casual speler' die solo queued.

Overwatch is een teambased objective based game met ZEER diverse heros met ZEER diverse abilities en het kan er heel erg hectisch aan toe gaan. Bij iets simpels als TeamDeadMatch zoals in de ouwe spellen (UT en dergelijke) was het heel makkelijk om je effectiviteit te meten en vergelijken met je teamgenoten... in Overwatch, van wat ik merk, ben je sneller geneigd om je teamgenoten de schuld te geven omdat je zo afhankelijk van elkaar bent.
Ik ben ook in silver rond 1700-1800 SR en inderdaad, het overgrote deel van de matches wordt gewonnen of verloren door "toeval".

Niemand weet hoe je een match wint. Het ene of andere team begint te tricklen, valt aan terwijl de healers dood zijn, feedt ults, er is toevallig geen shield tank of niemand neemt het initiatief om te pushen of wat dan ook en het team verliest. En achteraf weet het team niet waarom het verloren heeft en weet het ander team niet waarom het gewonnen heeft.

Tijdens round 2 krijgt de Mercy van het winnende team dan een scattershot tegen de knikker bij de eerste push, gaat iedereen dood en tricklen ze tot het bittere einde. En wederom heeft niemand er iets van geleerd.

Dan kun je je schor praten in je mic, als men niet luistert dan luistert men niet.

Ik ben min of meer gestopt met Overwatch. Ik ben het beu om op een point capture map te landen en jezelf te zien verliezen omdat niemand het kan opbrengen om samen te pushen.
Ik wed met je dat het vrijwel altijd komt doordat mensen niet wachten op elkaar en één voor één gaan aanvallen terwijl het andere team samen op de payload/point staat.

Dan is het snel voorbij.

Wat veel mensen in lagere leagues vaak niet snappen is dat OW géén solo spel is. Het gaat niet om 1 tegen 1 tactieken of andere zaken op de kleine schaal: Het gaat erom dat iedereen een hero kiest die het team sterker maakt (1-2 healers en 1-2 tanks minimaal altijd) én ook in de buurt blijft van de anderen. Val samen aan of ga samen dood, maar nóóit alleen vooruit gaan en denken 'dit lukt wel'.

Ik zie vaak dat men geen healer of tank wil spelen. Veel soldiers, pharah's, widowmaker/hanzo's en genji's die vrijwel altijd er alleen op uit gaan (of achterblijven), en dan de anderen de schuld geven dat *zij* verliezen in een *team* game.
Ik zit zelf tussen de 2800 - 3100 rating, maar alle punten die jij aangeeft komen daar ook voor.
Insta picks, no healers, einzelgänger... om moe van te worden.

Ene match heb je 5 sociale gasten en heb je een leuke match. Volgende match 13jarige toxic kindjes die in de mic schreeuwen en je hele game naar de klote helpen.

Ik vond Overwatch één van de leukste shooters weer in tijden, maar door de toxic gehalte niet meer aangeraakte afgelopen 3 seizoenen. Noujah, alleen mn placements gedaan omdat ik toch weer stiekem denk; het komt wel goed, mss valt het nu mee. Maar dan al gauw ga ik weer iets anders zoeken.
Ze moeten dan ook de mensen bannen die jouw potje zitten te verpesten. Ik ben zelf een 'toxic' persoon, als ik jouw zie feeden keer op keer en puur door jouw zit te verliezen dan zeg ik er wat van. Met kanker schelden ga ik niet doen maar tegenwoordig als je zegt dat iemand slecht speelt ben je al toxic bezig.
Wel als je niet de moeite neemt om er achter te komen waarom iemand slecht speelt. Kijk, iemand die stil staat en niks doet, is duidelijk niet aan het spelen. Zoals jij je antwoord formuleert krijg ik de indruk dat jou het waarom helemaal niets kan schelen, je bent gewoon meteen boos 'omdat een ander jouw spel zit te bederven'. Indien dat zo is, is dat redelijk Toxic te noemen.

[Reactie gewijzigd door Lord Thunder op 27 januari 2018 21:54]

Als ze AFK zijn spelen ze niet, ik heb daar niets over gezegd. Als ze slecht spelen, dus zonder team erin gaan, random ultimate gebruiken en keer op keer zomaar doodgaan. Dat is het spel voor mij verpesten en dan zeg ik er wat van.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die overigens slecht speelt en zichzelf dan probeert te verbeteren, ze gaan er altijd me door. Als ik zeg dat hij niet random ergens moet gaan dan doet hij het alsnog wat mij dus boos maakt.

In het echt leven is het precies hetzelfde, als iemand de klootzak uithangt dan zeg je er wat van.
Eigenlijk vind ik die ban voor cheaters ook niet kunnen. Niet omdat ik cheaters mag, integendeel. Maar die hebben toch ook betaald voor hun accounts. Zelf heb ik ooit in een game ook een mod gehad, maar dat deden we dan op oze eigen gehuurde server waar alleen vrienden kwamen waarvan we het van elkaar wisten. Helaas voor ons kregen we daar dan toch uiteindelijk problemen mee omdat de eigenaar van de server waar wij ons plekje huurden dat toch niet toestond.

Dus, waarom niet gewoon alle cheaters die betrapt worden op een server zetten met alleen andere cheaters? Gewoon doorsturen die hap, dan hebben de eerlijke spelers er ook geen last van en kan toch iedereen zijn ding doen.

[Reactie gewijzigd door verleemen op 27 januari 2018 16:12]

Hey, dat vind ik pas een goed idee. Alle cheaters op 1 server zetten.
Is al eens gedaan door Rockstar, in een Max Payne game :D
https://www.geek.com/game...em-play-together-1496473/
Ook nu in GTA-V Online. word je, volgens mij (niet zeker), in een lobby met cheaters gezet. totdat je je tijd hebt uitgezeten mag je weer terug naar de reguliere servers maar krijg je wel een 'dunce' hoedje op zodat andere weten wie cheat en wie niet.
Je betaald voor een game en om dit online te kunnen spelen ga je akkoord met de voorwaarden. Daarin staat dan vermeld dat activiteiten die jou onterecht een voordeel geven in het spel een ban of een andere sanctie op kunnen leveren. Daarin staat ook die vermelding van Bots. Ieder character verbonden aan een speelaccount moet worden bespeeld door een menselijke speler.

Maar je idee van een soort Cheaters-Isoleercel is wel een mooie. Krijg je 10 spelers met daaraan 10000 bots verbonden. Gezellig,
Ik heb ook betaald voor mijn auto maar als ik met 150 door de woonwijk race ben ik hem toch echt kwijt.
Je benadeeld anderen door regels te overtreden.
Van mijn part niet alleen een ban maar ook opgenomen worden in een database en nooit meer online gamen voor deze personen.
Hele EA en Steam accounts bannen ongeacht het aantal games in hun account.
Als er keihard bewijs is dat je moedwillig cheat dan verdien je de banhammer van thor en wil ik je niet meer terug zien in mijn games die ik wel eerlijk speel.

En een eigen server voor deze lui Nee nee en nog eens nee.
Waarom zou een game maker geld.moeten lappen voor deze asos.

Ik vraag toch ook niet aan de regering een gratis circuit aan te leggen zodat ik op zodat me even lekker uit kan leven.
Het mag niet klaar!

Ban en opzouten.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 27 januari 2018 19:28]

Wil je even je spellingschecker aanzetten? Het is zo haast niet te begrijpen.
Mijn excuses...

Dit was op mijn telefoon getypt en die schiet steeds terug naar engels doordat ik bijna de hele dag engels typ en dan word het echt een zooitje..
Bloed irritant.
Goed bezig zouden er meer moeten doen.
Je zou bijna willen dat iedere online gamer verplicht een game id aan moet maken verplicht gelinkt aan je echte id om zo cheaten compleet onmogelijk te malen omdat de straf bij gepakt worden het einde van online gamen voor die persoon kan worden.
Halt Citizen. I'm going to have to ask for your gamer ID. We have had reports of capital offenses of mean words.
Zijn er dan nog veel hackers actief in Overwatch? Want ze hadden een tijdje geleden de wow.exe en overwatch.exe laten encrypten. Het was bijna onmogelijk om via ida pro, Cheat engine of ollydbg te reverse engineeren.

[Reactie gewijzigd door maikel233 op 27 januari 2018 20:08]

Vroeger speelde je voor de lol met je vrienden of in iedergeval mensen waar je vaker mee speelde. Tegenwoordig zijn Multiplayer modes zo gemaakt dat iedereen lekker anoniem is. Dit heeft de trollen onder ons alleen maar voordeel gebracht. In WoW kende je de meeste max level mensen wel, en als zo iemand het echt had verkloot dan kon hij of zij een nieuw character gaan rollen. Tegenwoordig met alle server/name/race changes en cross server dungeons is dat kapot gemaakt. Verder heb ik gemerkt dat niemand meer wil accepteren dat iemand minder goed in een spel kan zijn. Sommige mensen maken oprechte vergissingen of fouten door hun onervarenheid. De tolerantie daarvoor is tegenwoordig echt nul komma nul. Als je aankondigt dat je dit level/map/dungeon/game mode voor het eerst doet levert je bij wijze van spreken meteen een kick op, omdat de kiddo's geen zin hebben om iemand 'op sleeptouw te nemen' want ze willen 'niet al het werk doen'. Pffffft jongens, het is maar een spelletje.
Blizzard laat veel cheaters gewoon hun gang gaan, ook cheaters in de top ranks en zelfs als er overtuigend bewijs is geleverd.
https://www.youtube.com/watch?v=FFJfirnuBEg
https://www.youtube.com/watch?v=7CX-AepyRFU

Dacht dat dit een rant was, maar lijkt toch echt waar te zijn: http://www.theundernetwor...g-as-long-as-you-are-pro/

[Reactie gewijzigd door Meltdown1 op 27 januari 2018 23:46]

Gelukkig baseer jij je feiten op twee vage videos die lijken uit 2016 te komen. Ik ben nu lvl 500 en ik ben nog nooit een cheater tegen gekomen.
Zonder enig bewijs dat het die bepaalde streamers zijn geweest, aangezien hackers zichzelf ook gewoon als een bekende speler kunnen benoemen.
De website die je had gelinkt is ook onbetrouwbaar. Aangezien ik geen artikelen op andere websites hierover kan vinden.

Bij andere artikelen zoals deze: http://www.theundernetwork.com/overwatch-game-review/
heeft het zelfs nog lorem ipsum code op de site staan... het spijt me maar dit kan ik echt niet serieus nemen.

[Reactie gewijzigd door Patriek333 op 29 januari 2018 10:45]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True