Samsung Benelux brengt app uit voor autoreply tijdens fietsen of autorijden

Samsung Benelux heeft een app voor smartphones uitgebracht die contacten die bellen of berichten sturen automatisch een antwoord stuurt als de ontvanger aan het fietsen is of in de auto zit. Volgens Samsung zullen verkeersdeelnemers hierdoor vaker hun aandacht op de weg houden.

De app heet In Traffic Reply en kan onder andere korte cartoons versturen die op een grappige manier overbrengen dat de ontvanger in het verkeer zit en niet kan opnemen of reageren. Om de app in gebruik te nemen moeten gebruikers toegang geven tot notificaties en gps. Vervolgens moet er worden gekozen welke apps gekoppeld moeten worden en welke reacties er automatisch dienen te worden verstuurd. In Traffic Reply is beschikbaar in de Google Play Store

Volgens Samsung schakelt de app automatisch in zodra de gebruiker op de fiets zit of met de auto rijdt, waarbij notificaties en geluiden op stil worden gezet en de app automatisch reageert op binnenkomende berichten of gesprekken. De app geeft wel een melding zodra deze actief is, zodat gebruikers weten dat de app automatisch antwoorden zal sturen als er berichten binnenkomen. Gebruikers die bijvoorbeeld in een trein zitten of als passagier in een auto zitten, kunnen de app dan uitzetten.

Naast het automatisch beantwoorden van oproepen kan de app ook automatische antwoorden geven in WhatsApp, Facebook Messenger en de sms-app van de telefoon. Het lijkt erop dat het met In Traffic Reply niet mogelijk is om ook automatisch een antwoord te sturen op binnenkomende e-mails.

De app laat de gebruiker kiezen uit drie verschillende soorten automatische reacties. Een standaardantwoord behelst een kort stuk tekst waarin staat dat de ontvanger niet bereikbaar is vanwege het fietsen of autorijden. Een andere optie is een animatie die op een grappige manier de boodschap van verkeersdeelname en onbereikbaarheid moet overbrengen. Tot slot kan de gebruiker zelf een gepersonaliseerde boodschap schrijven die dan automatisch wordt verstuurd.

In Traffic Reply is alleen beschikbaar voor telefoons met het besturingssysteem Android 5.0 Lollipop en hoger. De app is geschikt voor alle Android-toestellen en is dus niet uitsluitend te gebruiken op Samsung-smartphones.

In Traffic Reply is bedacht door Cheil Amsterdam, een reclamebureau. De app is niet de eerste in zijn soort. Er zijn al enkele jaren apps en diensten die het gebruik van de smartphone in het verkeer proberen te verminderen door onder meer notificaties te onderdrukken en automatische antwoorden te versturen.

Door Joris Jansen

Redacteur

15-05-2017 • 17:43

114

Submitter: Dutchredgaming

Reacties (114)

114
104
50
7
0
42
Wijzig sortering
Of nog makkelijker; dat ene SMSje wat je tijdens het fietsen krijgt hoef je natuurlijk niet per se nu te beantwoorden, alsof het op een minuut of 10 scheelt.. Dat scheelt je in ieder geval weer een app op je telefoon...

Dat derde screenshot ziet er imo niet uit; Lijkt op /iets te veel/ zelfpromotie door er een filmpje als link bij te zetten.

[Reactie gewijzigd door rctgamer3 op 26 juli 2024 20:21]

Je reactie is begrijpelijk, maar is wel de reden waarom " poka yoke" bestaat. Poka yoke betekent dat het design zo is, dat het onbedoeld gebruik voorkomt. Als poka yoke wordt gebruikt, duidt dat erop dat individuen niet in staat zijn het (in voldoende mate) zelf goed te doen.

Net zoals het geluid uit moet tijdens rijden of fietsen, moeten we niet te hard rijden en toch gebeurt het. We kennen allemaal het antwoord "maar dat moet hij/zij dan toch ook niet doen", maar na een keer of honderd datzelfde antwoord gehoord te hebben, plus eventueel de nodige slachtoffers, mogen we best zeggen dat poka yoke een beter alternatief is. ;)

Ik vind dit denk ik wel een goede ontwikkeling, maar ik hoop eigenlijk dat dit in de toekomst goed gaat werken en uiteindelijk standaard in Android verwerkt zal zitten.
Ik ben nog wel benieuwd naar hoe het in de praktijk uitpakt, omdat ik niet het idee heb dat puur op basis van gps het goed zal lukken.

[Reactie gewijzigd door Nas T op 26 juli 2024 20:21]

Ik vind dit denk ik wel een goede ontwikkeling, maar ik hoop eigenlijk dat dit in de toekomst goed gaat werken en uiteindelijk standaard in Android verwerkt zal zitten
Ik zit niet te wachten op dergelijke apps. Als het standaard op je telefoon zit, dan is de kans groot dat het automatisch aan gaat.
Ik heb een carkit en op de fiets heb ik een headset in. Telefoontjes worden automatisch beantwoord als ik mijn headset op hem en in de auto kan ik met 1 druk op het scherm van de autoradio aangeven dat ik wil opnemen.

De enige reden waarom mijn telefoon nog aan staat in de auto, is om telefoon gesprekken op te nemen. Voor mail, whatsapp of andere zaken wacht ik totdat de motor van de auto uit staat.
Ik heb genoeg discipline om de telefoon niet te gebruiken en in mijn broekzak te houden. Ik hoop dat meerdere mensen dit over kunnen nemen.
Persoonlijk ben ik van mening dat bellen ook niet in het verkeer thuis hoort.

Ikzelf hoor mijn telefoon wel overgaan, maar neem de moeite niet om het op te nemen. Die paar minuten laten kan ik ook prima terug bellen dankzij nummerherkenning.

Of je nou handsfree belt of via oordopjes, je bent dan niet met het verkeer bezig maar met een gesprek die je aandacht opeist.
Klopt zelfs met bellen ben je als nog te veel afgeleid, al lijkt het niet zo toch is het zo.
Ik heb wel schrik over bepaalde gevolgen:
Als je wil inbreken in een huis dan moet je gewoon berichten sturen op het moment dat je denkt dat hij weg is., dan weet je dat het ok is om in te breken want de persoon rijd volgens de auto reply...

Ik wil dus niet dat er een "auto reply" gestuurd word naar onbekende nummers.

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 26 juli 2024 20:21]

Ik las net ergens anders dat de app alleen replied op contacten en max 1 reply per rit stuurt per persoon. Dat gedeelte is dus wel over nagedacht.
Ik weet wel dat er dikwijls gezegd wordt;
" Het is van uw vrienden dat ge het moet hebben. " :)
Anoniem: 210193 @Carlos0_016 mei 2017 08:00
Klopt zelfs met een passagier ben je als nog te veel afgeleid, al lijkt het niet zo toch is het zo.
Dat is niet alleen je mening, maar is ook bewezen. Sterker nog, alles wat je extra doet buiten "rijden" verhoogd de kans op een ongeval. Zelfs een gesprek voeren met een passagier, roken, zender op de radio zoeken, etc.
Maar uiteraard is het daadwerkelijk lezen en antwoorden op een tekstbericht een veel groter risico aangezien je niet meer op de weg let. Dus kleine stapjes en eerst de echt erge dingen oplossen.
En dit is anders als er iemand naast je zit? Hangt helemaal van het gesprek af. Er zijn genoeg gesprekken die kort tijdens het auto rijden kan voeren. Daar in tegen zijn er ook genoeg gesprekken die je beter niet kan voeren tijdens het auto rijden.
Ik hoop dat meerdere mensen dit over kunnen nemen.
Artikel: Nederlands Kabinet bereidt verbod smartphonegebruik op de fiets voor.

Ik ben het met je eens, maar zo werkt het dus niet. Handhaving blijkt in dit geval nodig.
Daarom poka yoke: het is een middel, maar ook een signaal. Een middel om mensen tegen (hun eigen gedrag) te beschermen. Een signaal, dat mensen onvoldoende in staat zijn zich tegen henzelf te beschermen. ;)
Zou mooi zijn als iedereen zo'n discipline had.

Hier in China, tjah, letterlijk midden op de weg op de rem trappen om stil te gaan staan en die chat ff te beantwoorden.
Maar goed het is hier al een zombie festijn, voetgangers steken de weg over zonder op te kijken van telefoon, fietsers rijden met 1 hand slingerend over de weg terwijl ze chatten, en automobilisten zitten half onder het dashboard te chatten. En dat is meer regel dan uitzondering.

Zo'n app zou hier best verplicht mogen worden. Geloof dat in Korea er al apps zijn die het gebruik van een smartphone op bepaalde tijden blokkeerd (voor kinderen).
Ik woon zelf in Korea, daar zullen ze meer hebben aan een alcohol slot ;) Koreanen drinken meer dan Russen, en hebben meen ik het hoogste aantal verkeersongelukken per inwoner van alle ontwikkelde landen.
Mijn idee! Iedereen verwacht dat je altijd maar elke minuut kan reageren. En mocht dit niet het geval zijn dan worden er meeste grote problemen van gemaakt. Even een fietsritje zonder berichten of überhaupt de telefoon moet gewoon normaal zijn.

Neemt niet weg dat er wel degelijk markt zal zijn voor een app zoals deze. Het is natuurlijk erg makkelijk voor de verzender van het bericht te begrijpen waarom je even niet reageert zonder je telefoon uit je broekzak te halen.
Inderdaad veel mensen hebben tegenwoordig zo weinig geduld, ze sturen iets willen nu reactie anders is het 1 groot probleem gelijk.
Anoniem: 420148 @Carlos0_016 mei 2017 11:19
Klinkt alsof je betere mensen nodig hebt.
Inderdaad. Ik beantwoord soms ook pas na een uur of langer. Misschien word ik wil te oud voor deze dingen.
Dat is subjectief. Ik vind het namelijk wel een mooie manier om te laten zien dat je aan het rijden bent dan zo'n standaard auto text. Dat kun je zonder die app namelijk ook aan en uitschakelen.
Dat derde screenshot ziet er imo niet uit; Lijkt op /iets te veel/ zelfpromotie door er een filmpje als link bij te zetten.
Maar wat als de ontvanger ook op de fiets zit of in de auto? Gaan de internet/sms kosten dan niet ernstig omhoog?
Daar heb ik ooit ens een boete voor gekregen. Je mag je lijkbaar niet zomaar aan e kant zetten om te bellen, je moet je effectief op een parkeerplaats zetten was de uitleg van mr de agent
dat snap ik wel. Als iedereen die een telefoontje wilt plegen in op de vluchtstrook gaat staan (of langs de weg for that matter), wordt het een gevaarlijke bedoening. IMO moeten wagens op een weg rijden, alles wat stilstaat kan tegenaan gebotst worden.
Vreemd want in de wet staat dat je gewoon aan de kant mag staan als het een gewone straat is met je auto, zo lang je hen parkeert en niet midden op de weg ga staan, een autoweg of snelweg is wat anders.

Maar ik had het over een fiets, en dan mag je over al zo een beetje je fiets neer zetten.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 26 juli 2024 20:21]

Dan maak je het jezelf erg moeilijk. Moet je vooral zelf weten als je als kluizenaar jezelf wil uitsluiten van de samenleving* maar de meesten van ons zijn minder asociaal.

* En nee de samenleving hoeft zich niet aan jouw nukken aan te passen.
Ik moest even terugdenken aan die tijd dat ik wel een rijbewijs maar geen GSM had en dit ook doodnormaal was. Maar toen besefte ik dat dat ook al 20 jaar geleden is en, buiten het feit dat ik ouder ben dan ik me voel, "bereikbaar zijn" gewoon onderdeel is van onze maatschappij. Sterker nog, vandaag zie je weer een nieuwe golfbeweging waarbij men er over een paar jaar vanuit gaat DAT iedereen een smartphone heeft. Betalen via je telefoon, 2 traps authenticatie, etc allemaal dingen die opkomen en waarbij men er van uit gaat dat iedereen wel een smartphone zal hebben.
Daarnaast ben ik wel meer er van overtuigt dat je niet altijd bereikbaar hoeft te zijn. Telefoontje tijdens het autorijden, spreek maar voicemail in of bel later terug. SMS/bericht tijden autorijden, kan niet dringend zijn dus kan wel wachten en anders bel je maar. Laten we eerlijk zijn, als het echt dringend is, bellen ze wel een paar keer en kun je nog ergens stoppen om terug te bellen.
Ja dat is ook zo; sowieso kan SMS/mail/Whatsapp nooit dringend zijn. Als het dringend is bel je maar en meestal pak ik op, soms niet maar dan bel ik terug. Ben zelf wel groot fan van voicemail, kun je rustig je verhaal uiteenzetten, en dan kan de ander alvast met de nodige informatie antwoorden.

Maar ik gebruik m'n smartphone eigenlijk niet om te bellen. Praktisch nooit. Sowieso belt niemand me ooit ;) en WhatsApp/iMessage vind ik 10x handiger.
Hmmmm, het is gemaakt door een reclamebureau....
Laat me raden... de app heeft toegang tot alle accounts nodig...
Yup... ik voel de dringende behoefte om dit direct te installeren... zodat m'n gegevens bij nog meer bedrijven terecht komen...
Oh wacht...
Hoe weet die applicatie anders of jij berichten binnenkrijgt en kan antwoorden?

Beter kunnen = zelf maken en uploaden. We wachten met smart op je bijdrage.
Hoewel je -1 hebt gekregen, is je antwoord wel valide. Voor een specifieke toepassing heb je ook bepaalde rechten nodig.
Het nadeel is dat veel (gratis) apps gewoon te veel rechten vragen, waardoor we met z'n allen paranoia geworden zijn.

En je 2e offtopic regel, slaat ook de nagel op zijn kop ;-).
Ik vind hem wel handig. Ben elke dag zo'n 90 minuten aan het rijden; en soms is de verleiding gewoon te groot om snel even te kijken.. Nu kom je niet meer in de verleiding en weet de andere waarom je even niet reageert.
Onzin. Tijdens die 90min kom jij echt wel langs een parkeerplekje waar je even een paar minuten kan staan om je appje te kijken.
En dat doe jij? Misschien jij wel, maar ik zie dagelijks ontelbare mensen die met 140km/h met hun Whatsapp aan het kloten zijn. De boetes zijn gewoon te goedkoop en de hoeveelheid controle te weinig. Als je weet dat de pakkans groot is, doe je het niet meer.

Het is een mooie oplossing van Samsung, maar mensen zoals hierboven omschreven gaan dit niet gebruiken.
En dat doe jij? Misschien jij wel, maar ik zie dagelijks ontelbare mensen die met 140km/h met hun Whatsapp aan het kloten zijn.
Ik niet, maar wel mensen die de telefoon aan hun oor houden terwijl er zoveel bluetooth carkits te koop zijn en een autoradio met bluetooth zelfs al voor 4 tientjes te koop is.

Nu is whatsapp gevaarlijker, maar dit zou op te vangen zijn met automatisch voorlezen en antwoorden met een dictateer-functie (al is dat laatste ook weer niet aan te bevelen).
De boetes zijn gewoon te goedkoop en de hoeveelheid controle te weinig.
Boetes zijn te laag of te hoog maar niet te goedkoop. Nu kun je er best een boete van €5000 op zetten maar zonder een redelijke pakkans gaat dat niet helpen.
Een boete van €20 in combinatie met een pakkans van 100% (directe confrontatie) dan waagt niemand het meer om dat te doen, tenzij die persoon zoveel verdient dat het hem nog niets kan schelen. In Finland zijn verkeersboetes daarom ook inkomensafhankelijk.
Als je weet dat de pakkans groot is, doe je het niet meer.
Precies en dan hoeft de boete niet eens meer zo groot te zijn. Uiteraard kost het de staat dan wel geld want om die 100% pakkans te halen heb je heel veel agenten nodig (of een camera in iedere auto = weg privacy)
Het is een mooie oplossing van Samsung, maar mensen zoals hierboven omschreven gaan dit niet gebruiken.
Ik denk ook dat slechts een enkeling dit gaat gebruiken. Ik al niet omdat de 16Gb op mijn Acer al vol zit met apps die niet naar de sd-kaart te verplaatsen zijn. Daar zit wel de Samsung Mobile Print app bij voor te printen naar mijn Samsung CLX-3185FW MFC.

offtopic:
edit: 'op zetten' stond twee keer in de zin, één maal verwijderd.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 26 juli 2024 20:21]

Met Android Auto (wat Google nog steeds niet officieel heeft uitgebracht in Nederland) kun je je berichten (ook van What's app en telegram) laten voorlezen en als je wilt zelfs via spraak beantwoorden.

Edit: In Android Auto zit zelfs al een functie die een auto reply stuurt als je Android Auto actief hebt.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 26 juli 2024 20:21]

Boetes te goedkoop zegt ie. Ben je helemaal besodemieterd. We behoren tot de duurste boetelanden van europa. Met achterlijk hoge bedragen. Mensen zoals jou...
Anoniem: 109978 @BanglaRoad15 mei 2017 18:58
Eens dat de boetes niet omhoog hoeven..

Dat gegraai moet maar eens afgelopen zijn!
Anderzijds vind ik dat als je zo'n idioot bent op de weg, die met z'n telefoon aan het spelen is, dat je dan meteen je rijbewijs in mag leveren. Kun je voortaan lekker spelen in de trein met je telefoon. (Scheelt de rest van Nederland weer een dwaas in het verkeer)
Je weer niet wat er speelt als iemand met telefoon aan het klooien is, denk aan een bevalling of iets anders extreems. Je kan altijd wel de heilige spelen maar er zal altijd wel eens een keer zijn dat je zoiets toch doet.

Het lijkt mij een prima app en waarschijnlijk zullen er toch zulke al wel bestaan. Al die opmerkingen hier van de je gewoon je telefoon niet moet gebruiken zijn m. I. Iets te simpel. Het kan je gewoon rust geven dat de beller weet dat die even moet wachten ook al is het een beetje dringend, denk aan een belangrijk iets waar over gesproken moet worden, denk aan aandelen verkoop of iets anders waar toch wat tijdsdrang bij zit. Nogmaals prima plan
Je weer niet wat er speelt als iemand met telefoon aan het klooien is, denk aan een bevalling of iets anders extreems
En waarom zou je gaan appen of sms'en als iemand in je auto aan het bevallen is?
Anoniem: 368306 @Zer016 mei 2017 07:08
Je hebt me niet begrepen maar dat geeft niet, maar het geeft wel aan dat de moderatie zwaar naatje is, ik heb geen score en jij wel, lol. Daar gaat me ook natuurlijk niet om maar het geeft aan dat men niet begrijpt hoe te modereren, of het zijn gewoon droeftoeters.

Ik bedoelde dat er iets thuis aan de hand kan zijn met je vrouw of dat je vrouw naar het ziekenhuis gebracht is voor de bevalling, ik noem maar een zijstraat, puur theoretisch, er zijn miljoen redenen te bedenken dat er iets urgentst speelt, je mobiel geeft even netjes aan dat je niet kan reageren, je neemt een afslag of wat dan ook en je reageert. TADAAAAAA
Ik denk dat hij niet bedoelde alle boetes te goedkoop, maar alleen de boete voor het spelen met de telefoon in de auto. Jij stelt immers voor om het rijbewijs gelijk af te pakken; dat vind ik nog een veel hogere boete.

Maar daar ben ik het wel mee eens. Hoe moeilijk is het om tijdens het rijden gewoon even niet de telefoon te gebruiken? Een appje komt wel als ik thuis of op 't werk ben. Als het echt belangrijk is, dan belt men wel en dan zie ik op mijn parrot of ik op wil nemen.
Ik denk dat hij niet bedoelde alle boetes te goedkoop, maar alleen de boete voor het spelen met de telefoon in de auto. Jij stelt immers voor om het rijbewijs gelijk af te pakken; dat vind ik nog een veel hogere boete.
De ene zal het bedrag onoverkomelijk vinden en niet malen om het tijdelijk kwijtraken van het rijbewijs, de ander zal het laatste onverteerbaar vinden. De NL boete is 230, in Frankrijk varieert die van 135 tot 750 en ik heb ook al eens lezen (vindt de link nu effe niet terug) dat het elders rond 1000 was.
Kun je voortaan lekker spelen in de trein met je telefoon. (Scheelt de rest van Nederland weer een dwaas in het verkeer)
Geen trein hier in de regio. Bus wel maar dan ben ik 5 uur onderweg in plaats van drie kwartier. Bovendien gaat die bus niet op tijden dat ik daar moet zijn.

Boete voor niet handsfree is hier 180 230, in sommige landen lager, in andere landen kan het hoger uitvallen maar gemiddeld zitten we hier inderdaad met hoge bedragen.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 26 juli 2024 20:21]

Kijk naar Scandinavië. Boetes gewoon inkomensafhankelijk maken. 20 km p/u te hard? 20% van je maandsalaris inleveren.

Whatsappen achter het stuur? 50% dokken. Verdien je een ton? Dan is t net zo zuur als wanneer je in de bijstand zit.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 26 juli 2024 20:21]

Is ook niet optimaal lijkt me. Wat met allemaal die zwartwerkers met hun bestelbusje wat je continue op de bumper kleven?
Maar inderdaad een boete van 50 euro voor iemand met 1500 euro/maand voelt zwaarder dan voor iemand met 3000/maand.
Offtopic:
Dat valt wel mee hoor. Als je kijkt wat het netto verschil is tussen maandelijks 1500 verdienen of maandelijks 3000 verdienen dan is dit in veel gevallen maar enkele tientjes meer.
Zie oa http://daskapital.nl/2015..._wordt_keihard_genaa.html
Dat klopt helaas ook :) maar dan nog, 10% van 1500 of 10% van 3000 (bruto he!) hakt er nog steeds in als je het netto af moet rekenen bij het CJIB.
ben jij niet goed? :') 20% inleveren..

inkomens afhankelijk vind ik een prima idee, maar de percentages die jij de lucht in slingert zijn volkomen ondoordacht. Om in dumpert termen te spreken, je roeptoetert.
Oh? En wat is reëel dan voor het in gevaar brengen van anderen?

Kijk, dat je jezelf 'deaudrijdt' (om in Dumpert-termen te spreken) moet je lekker zelf weten, daar heeft niemand problemen mee - maar dat je dat ánderen wil aandoen is toch wel minstens 20% van je inkomen waard.

En nee, een verschil van 20 km p/u met de geldende regels is geen 'foutje' maar een misdrijf.
laten we stoppen met dumperttermen gebruiken. ik voel mijn IQ met 20% dalen.

Ik bedoel te zeggen dat je niet nagedacht hebt over de implicaties voor iemand als ie 20% van zijn inkomen moet inleveren. Als een gemiddeld persoon 20% vna zijn inkomen moet inleveren voor een boete, acht ik de kans groot dat die persoon die maand moeite heeft met rondkomen.

Verder eens met je, mensen die hun telefoon in de auto gebruiken zijn in mijn optiek net zo lomp als drank in het verkeer of zwangere vrouwen die roken.
Als ie iemand aanrijdt met ziekenhuisbezoek of dood tot gevolg, kom je met 20% érg makkelijk weg.

Een andere optie is om je gewoon aan de verkeersregels te houden, dat kost je namelijk helemaal niks.
je begrijpt dat er een verschil is tussen een boete en een schadevergoeding toch?

wederom eens met je tweede punt
Ja dat snap ik wel, maar ik zou beide niet willen riskeren.

Klinkt alsof je wil zeggen dat je pas te hard rijdt als je ervoor aangehouden wordt ;) kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Hit risico op een (dergelijke) boete zou af genoeg moeten afschrikken.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 26 juli 2024 20:21]

Volgens mij geen misdrijf.
Daarnaast ben ik vooral voor sneller rijden op de snelwegen.

Anderzijds strenge controle binnen de bebouwde kom! Als je dan óók 20kmh te hard rijdt mogen ze wat mij betreft ook wel 20% pakken.
Boetes voor kloten met je mobiel tijdens het rijden kunnen niet hoog genoeg zijn. Veel te veel mensen nemen dat risico, elke dag weer.

De straffen mogen wel wat hoger, want elke keer dat je tijdens het rijden met je telefoon kloot, neem je bewust het risico een ongeluk te veroorzaken met mogelijk de dood van jou of, erger, een ander tot het gevolg.
Als je je aan de regels houd, is er niks aan de hand. Ik zie dagelijks hoeveel (bijna) ongelukken er zijn door die telefoons. Je speelt met mensenlevens, dan kunnen boetes niet hoog genoeg zijn ;)
Wat een onzin. Waarom zou je voor een rit van 45 minuten naar een parkeerplek gaan om je whatsapp te checken? Kennelijk is dit voor de Hollandse Hamer een perfecte oplossing, waarom zou een enkele Valk dit als onzin moeten bestempelen?
Ik ben ook elke dag 90 minuten onderweg, de verleiding is inderdaad heel groot. Gelukkig ga ik met het OV :D
Anoniem: 149800 @0xygen50015 mei 2017 19:27
Toch is het jezelf prima aan te leren.
Ik zit dagelijks ook uren op de weg. Maar leg m'n telefoon niet in het zicht en reageer wel als ik op de bestemming ben. Mensen weten dit ook dus heb nooit een ongeduldig persoon aan de andere kant. Anders kunnen ze me gewoon bellen dat gaat via de carkit.

Zolang je je telefoon maar niet in je zicht hebt. Anders maak je het jezelf onnodig moeilijk.
Het was een reactie met een knipoog ;). Ik zit als passagier in het OV, dus kan ik natuurlijk wel op mijn mobiel kijken ^^
Waarom kom je nu niet meer in de verleiding? Ik neem aan dat je nu nog steeds benieuwd zult zijn naar wat de ander stuurt. Indien dit niet zo is, dan kun je de verleiding zonder app ook gewoon weerstaan.
Aha kijk, het hele euvel zit 'm in dat ene woord: "benieuwd". App makers weten hier heel donders goed mee om te gaan.
Waarom zet je dan niet enkel je mobiele data uit? Spaart ook nog batterij ook nog!
Omdat ik dan alleen nog maar gedownloade lijsten in Spotify kan luisteren ipv alle nummers die erop staan.
Anoniem: 855731 @DutchHammer15 mei 2017 19:15
Het hele idee van messaging is toch dat je niet real-time hoeft te reageren? Voor real-time communicatie kunnen we bellen.
Als die verleiding te groot is moet je met de trein gaan of een verslavingskliniek opzoeken.
Het is geen verslaving; ik kan makkelijk zonder. Probleem is alleen dat je na 3 alerts toch gaat denken: "Is er is mis op m'n werk/thuis". Meer nieuwsgierigheid die het wint van het verstand dus. Deze app haalt die trigger weg zonder dat ik zelf bijv mobiele dataverkeer uit hoef te zetten.

Voor mij dus wel redelijk handig; en gezien het aantal mede weggebruikers met een mobiel in de hand kan het voor meerdere wel eens een handige app zijn.
Ik heb mensen die mij bellen als er wat ernstigs is gewhitelist en die maken altijd herrie. Maar die bellen mij ook niet random op, al helemaal niet tijdens werkuren.

Iets dringens SMS of app je niet. SMS en app is net als email of normale post. Antwoorden wanneer je er tijd voor hebt/kan maken.
Das de reden dat ik een smartwatch heb (Vivosmart HR, weliswaar niet echt smart maar wel met notificaties zodat ik alleen ff snel op mn horloge kijk of iets de moeite van het reageren waard is).

Voor de rest: Siri.

"Hey Siri, lees mn laatste WhatsApp berichten voor"

S: "Je hebt een nieuw bericht van <vrouw>. Er staat: 'wil je zometeen nog even boodschappen doen?'. Wil je antwoorden?"

Ik: "Ja"

S: "Wat wil je sturen?"

Ik: "Prima komma stuur me zodirect maar even een lijstje punt ik ben over 45 minuten thuis punt"

S: "Je bericht luidt <etc>. Kan het verstuurd worden?"

Ik: "Ja graag"

S: "Het is verstuurd"

Gebruik ik echt super vaak. Ideaal en niks meer afleidender dan de autoradio of een gesprek met een passagier in je auto.
Heb zelf een Gear S3 dus mijn probleem was al redelijk opgelost. Ik zeg ook niet dat het een super app is die revolutionair is. In mijn geval vind het gewoon handig, geheel geen afleiding meer van berichtjes :)
Hoewel het wellicht een tikkeltje beter is, is dit ook nog afleidend van het verkeer.
Dus het is een verbetering van een ongewenste situatie, maar zeker niet dé oplossing.
Net zo afleidend als kinderen in je auto hebben of een gesprek voeren met een passagier...
Daar kan ik je geen ongelijk in geven :)
Nog simpeler - foon in tas, tas in kofferbak. Probleem opgelost.
onhandig gedoe.

Ik heb een Profiel manager (Phone Profiles Plus) en heb daarin een extra profiel aangemaakt dat wanneer ik verbonden ben met de bluetooth van mijn auto, dat de wifi + data uitgezet worden.

Mocht iets spoed hebben dan moet men maar bellen (die ik dan handsfree kan beantwoorden).
Ik zie al veel negatieve reacties, je HOEFT het niet te gebruiken. Als jij geen behoefte hebt om op elk bericht meteen te reageren kan je dit gewoon rechts laten liggen. Hierdoor zullen mensen die wel die verantwoordelijkheid voelen minder in de verleiding komen, ik zie het probleem niet.

[Reactie gewijzigd door Jelle.v.A op 26 juli 2024 20:21]

Ik ben bang dat men nu tijdens het rijden eerst die blokkering eraf moeten halen voordat ze kunnen zien óf ze een bericht gemist hebben.

Het probleem is een gebrek aan zelfdiscipline. Ik betwijfel dus of dit netto wat op gaat leveren.

Leuk middel natuurlijk voor diegene die zich niet kunnen inhouden en middels deze App wél! We zullen het mee gaan maken of het werkt.
Anoniem: 855731 @Jelle.v.A15 mei 2017 19:16
Die negatieve reacties zijn toch standaard hier op Tweakers. Als de innovatieve ideeën hier vandaan moet komen is het zorgelijk gesteld met Nederland.
Vraag me af hoe hij werkt in chatgroepen in bv Whatsapp. Hoop niet dat je dan na elke bericht een 'in traffic reply' krijgt.
Of een traffic reply op iemands anders zijn traffic reply.
Anoniem: 109978 @hcQd15 mei 2017 19:00
ha het al oude mailstorm idee ;-)
Dat zou wel grappig zijn ergens. Hopelijk hebben ze daar goed over nagedacht.

https://en.wikipedia.org/wiki/Email_storm

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 109978 op 26 juli 2024 20:21]

Handig alleen installeert niemand die app, beter is het om de app standaard aan te zetten en ook niet uit te zetten is.
Zo hekel aan mensen met een telefoon of degelijke in de auto, mede daardoor sta ik vaak in de file!
Anoniem: 109978 @Enchantress15 mei 2017 19:06
Ja, er moeten nóg meer regels/dwang komen.. Nee.. dát is de oplossing. 8)7

Mensen moeten gewoon het verstand zo nu en dan gebruiken. En een stukje fatsoen hier en daar zou ook niet misstaan.

Het is niet zo moeilijk, niet alles moet je willen oplossen in wet of techniek.
Je kent mij niet!
Ik ben juist tegen te veel regels of degelijke, mensen moet zo vrij mogelijk kunnen leven (wat nu steeds minder en minder is).
Maar het is gewoon super irritant als je bijna iedere dag een half tot een uur (soms meer) in de file staat. Door ongelukken wat voor 80% komt omdat mensen op hun telefoon zitten te klooien. Dus daar zou ik 100% voorstander voor zijn.
Hetzelfde als roken iedereen weet dat het slecht is, iedere roker wil er vanaf. Het kost ontzettend veel geld voor zorg kosten, er zitten 0.0 voordelen aan. Dus waarom niet verbieden? (Heb zelf gerookt)
Dat is wel nodig anno nu. Immers men MOET weten dat ik onderweg ben.

Beetje zelfbeheersing even niet op de telefoon kijken en/of toestel op stil zetten is een te zwaar wegend middel. Al mijn aanbiddende mensen doodongerust :/

[Reactie gewijzigd door osmosis op 26 juli 2024 20:21]

Ik ben altijd groot voorstander van zaken die het leven makkelijker maken. Echter op het moment dat men een app nodig heeft om zichzelf te beheersen dan gaan er in je hoofd toch een aantal dingen niet goed. Tijd voor zelfreflectie denk ik dan.

En als het dan echt een goede app is dan blokkeert hij de hele telefoon zolang je een bepaalde snelheid hebt. Nu kun je de telefoon nog steeds gebruiken, dus ik denk niet dat ze echt wat oplossen. Anders zouden mensen ook zelf wel het geluid en trillen uit kunnen zetten. Dat er dan geen automatische reactie komt is toch geen issue. Ook zoiets, iedereen verwacht zsm een reactie. Kom op zeg, heb eens even wat geduld.
Dat is het dus veel mensen hebben tegenwoordig geen geduld , ze moeten binnen nu en 5 mij alles weten.
Precies, en tegen ongeduld is geen enkele App opgewassen.

Sinds mijn carkit kapot is wordt mijn telefoon niet gebruikt als ik onderweg ben.
Bijkomend nadeel, ik kan zelf ook niet bellen.
Lekker rustig. Als ik wil of perse moet bellen stóp ik op een parkeerplaats.
Er zijn hierdoor, heel wonderlijk, nog steeds geen doden of gewonden gevallen in mijn omgeving.


Dus mensen, reageren op WhatsApp, Skype, SMS, andere telecomshit of een belletje wanneer het niet kan... kán niet!

Zet je irritante electromaatje even uit, je wordt er echt niet slechter van.
Nee precies zo ramp is het niet als je even een half uurtje of uurtje niet niet kan bekijken wat er in de wereld gebeurt, of in je vrienden of familie kring.
Je kon het voor smartphonetijd perk ook niet was het toen een ramp nee, dus dan is het nu ook geen ramp.

En als je weet dat slecht gaat met iemand die je kent ofzo, en een belletje kan verwachten, dan gebruik je de carkit of nog beter je gaat even aan de kant staan.
Prima functie, maar of het heel veel gebruikt gaat worden?
Heb zelf de telefoon in de houder waar die goed zichtbaar is, dus zie wel berichten die binnen komen. Is het belangrijk zet ik de auto wel even langs de weg of bel ik even handsfree.
Ze wachten maar even...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.