Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Productpagina toont opvolger van 'bestverkochte Samsung Galaxy-smartphone'

Door , 69 reacties

Een Amerikaanse provider heeft de Samsung Galaxy J3 2017 online gezet, de opvolger van de J3 2016. Dat toestel was volgens analistenbureau Strategy Analytics afgelopen maanden de bestverkochte Galaxy-smartphone van Samsung.

De Galaxy J3 2017 heeft net als zijn voorganger een 5"-scherm met een resoluitie van 1280x720 pixels. De productpagina laat in het midden of het gaat om een lcd of een oled-scherm. De J3 2016 heeft een oled-scherm en het gebeurt zelden dat Samsung vervolgens een opvolger een lcd meegeeft.

De soc is een Samsung Exynos 7570, een op 14nm gemaakte quadcore met vier Cortex A53-processorkenen op 1,4GHZ en een Mali T720-gpu van ARM. Samsung zet daar 1,5GB aan lpdrr3-geheugen bij. De emmc-opslag heeft een capaciteit van 16GB en is uit te breiden met microsd-kaartjes met een maximum van 256GB.

De accu heeft een capaciteit van 2600mAh. De telefoon meet 141x70mm en is 8,6mm dik, bij een gewicht van 148g. Het toestel heeft een achterkant met een horizontale strook in een andere kleur over de camera heen. Die camera is voorzien van een 5-megapixelsensor met 'beauty'-modus om de foto's op te leuken. De frontcamera beschikt over een maximale resolutie van twee megapixels. De software draait op Android 7.0 Nougat.

AT&T biedt het toestel aan voor 179 dollar. Omgerekend naar euro's en met btw erbovenop zou de prijs in euro's uitkomen rond 199 euro. Dat ligt in lijn met de adviesprijs van de Galaxy J3 2016.

Analistenbureau Strategy Analytics zette onlangs informatie online over de bestverkochte telefoons in het eerste kwartaal van 2017. De Galaxy J3 2016 stond daarbij op de vierde plaats, achter de iPhone 7, iPhone 7 Plus en Oppo R9s.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

15-05-2017 • 10:26

69 Linkedin Google+

Reacties (69)

Wijzig sortering
Met de juiste marketing zou dit wel eens een Verkoopknaller kunnen worden in Nederland. Met de nieuwe kredietregistratie regelgeving zullen met enige waarschijnlijkheid duurde toestellen uit de mode raken. Dan geeft dit toestel met zijn best nette design een goed alternatief.
Dat zou goed kunnen inderdaad. Ik heb een Galaxy A3 via mijn werkgever en op zich is dat een prima telefoon die vlotjes reageert en prima voldoet en volgens mij ook net onder dat prijspunt van ¤250 zit.

Wat dat betreft denk ik inderdaad dat de bijwerking kredietregistratie zekere een grotere vraag naar dergelijke toestellen zou kunnen betekenen, wat op zich niet eens zo ongezond zou zijn.

Smartphones zijn als product behoorlijk ver gevorderd en eigenlijk hebben de meeste mensen niet eens zo'n highendtoestel nodig. Het is vooral de 'patsfactor' voor velen, of de koppeling aan tweejarige abonnementen waardoor het 'gratis' lijkt.
Vroeger moest ik altijd het beste van het beste hebben.

Dit jaar voor het eerst een keer geen super premium gekocht (maar een OP3T). Functioneert perfect. Voor eigenlijk al het gebruik is een toestel van max 400 euro gewoonweg goed genoeg.

Alles daarboven is luxe. En als je het geld gewoonweg niet hebt dan is luxe ook geen prioriteit.
Helemaal eens en zit in de exacte positie, ik had ook telefoons van ¤700+ maar nu echt niet meer hoor.. :)
Al neigt de OP3T wel behoorlijk naar super premium toch? Niet bepaald een midrange telefoon. (Dan denk ik meteen aan plastic behuizingen etc)

Ik moet wel zeggen dat de laatste keer dat ik een budgettoestel had dit ook alweer 6 jaar terug is. Toendertijd was de Galaxy Ace een goedkope telefoon. Heb eerlijk gezegd geen idee hoe een budgettelefoon tegenwoordig functioneert, in die tijd was de touchbediening bij de goedkopere toestellen merkbaar slecht en de resolutie om te janken.

Dankzij de herinneringen aan toen blijf ik liever in het 'luxe' segment. Maarje hebt gelijk, behalve dat alles fijn aanvoelt en heb je de specs die je hebt bij een S8 ziet echt niet nodig voor normaal gebruik en ik kan weinig dingen bedenken die nu echt zo'n processorkracht/werkgeheugen vereisen.
Vroeger moest ik altijd het beste van het beste hebben.

Dit jaar voor het eerst een keer geen super premium gekocht (maar een OP3T). Functioneert perfect. Voor eigenlijk al het gebruik is een toestel van max 400 euro gewoonweg goed genoeg.

Alles daarboven is luxe. En als je het geld gewoonweg niet hebt dan is luxe ook geen prioriteit.
Vergeet niet dat de markt en de techniek daar nu ook wel klaar voor is. Een paar jaar geleden had je bij mij echt niet met een budget telefoon hoeven aan te komen. Die presteerden vaak voor geen ene meter. Vandaag de dag presteren die toestellen nog best redelijk.
Samsung heeft in de mid en low-end leuke stapjes gemaakt. Een A5 presteert qua rekenkracht beter dan een S6 (al is de S6 onderaan de streep weer sneller vanwege het geheugentype).

Ik koop overigens altijd een flagship (los toestel, ik sla altijd een generatie over), niet om te patsen maar gewoon omdat ze meer aandacht van de leverancier krijgen waardoor er meer patches verschijnen en de telefoon langer ondersteund wordt. Ik vind het ook redelijk om een telefoon van 6 tot 800 euro in 2 à 3 jaar af te schrijven, zeker als het apparaat veel gebruikt wordt.
Oh, er zijn zeker nog prima redenen om wel extra te betalen voor een bepaald product, maar het is voor veel gebruikers bepaald geen vereiste. Net zoals bij computers of auto's zullen de meeste mensen aan een instapmodel al meer dan voldoende hebben.

Als je veel gebruik maakt van een dergelijk voorwerp, is het echter ook logisch dat je extra veeleisend wordt ten aanzien van prestaties, onderhoudsvriendelijkheid en comfort.
Galaxy A5 (2016) hebben 8x A53 cores, die zitten qua rekenkracht toch nog wel een aardig stukje van de 4x A57 + 4x A53 cores in de Galaxy S6. Of je dit in het dagelijks gebruik merkt is een subjectief verhaal.
Mensen die onverantwoord met hun geld om gaan stoppen daar echt niet mee.

Je kan altijd nog 250 euro meteen betalen en maar 250 euro lenen om een toestel van 500 euro te kunnen kopen. Als je dat elk jaar doet red je dat min of meer door de verkoop van je jaar oude toestel :)
Je voorkomt het niet overal, maar ik denk dat je zeker een stijgende vraag zult zien in toestellen met een lager prijspunt, zeker omdat het tegenwoordig echt niet meer een kwestie van behelpen is met een irritant traag toestel.
Hoe zit dat eigenlijk in de winkel of online? Wordt je daar als consument over geinformeerd?
Ik denk namelijk dat 99% van de Tweakers hiervan op de hoogte is, maar het grootste gedeelte van de gewone consument is hier niet van op de hoogte.

OT: Leuk telefoontje voor de prijs. Eigenlijk zou Samsung ipv 200 verschillende modellen gewoon 5-10 modellen moeten uitbrengen per regio, zoveel makkelijker kiezen tussen hun toestellen.
Als ik nu kon kiezen zou ik toch voor een S8 gaan. Niet vanwege de prestaties, ook niet voor de pats-factor maar simpelweg om de looks :)
Het is inderdaad een erg indrukwekkend en futuristisch ogend toestel, zeker als je er een keer eentje in het echie ziet. Of het allemaal helemaal praktisch is weet ik niet, maar mooi ziet het er zeker uit!

* nXXt is zo'n gekkie die heel blij is met Windows Mobile :P
Kan je geen ongelijk geven wat betreft WM! Ook zeer van genoten :D
Vraag me eerlijk gezegd ook af wanneer een high-end toestel 'verantwoord' is, welke apps moet je draaien wil je de rekenkracht nodig hebben van een S8?

De apps die ik vooral gebruik zijn Youtube, Netflix, Videoland, Chrome, WhatsApp, NU.nl, Spotify, Snapchat en WindowsCentral. Niet zozeer resource heavy en ik denk ook niet dat midrange telefoons moeite hebben met deze apps. Of is dit wel het geval? Vaak switch ik ook ff snel tussen Youtube en WhatsApp om ff te reageren door tweemaal op de recente apps knop te drukken, dit werkt dan zonder enige vertraging. Zou een midrange telefoon hier dan echt zoveel moeite mee hebben?

Ik heb vorig jaar een S7 edge bij mijn abbonement genomen, niet voor de patsfactor, maar omdat Samsung hoogstwaarschijnlijk zijn vlaggenschipmodel langer ondersteunt.
Daarnaast is een snelle telefoon die vrijwel nooit vastloopt toch erg fijn, gezien ik er toch ontzettend veel op doe.
Met de nieuwe kredietregistratie regelgeving zullen met enige waarschijnlijkheid duurde toestellen uit de mode raken.
Uit de mode zullen ze niet geraken, integendeel, ze worden er alleen maar exlusiever door.
Ik ben benieuwd naar de koopcijfers in verhouding met de andere budgetknallers. Zoals de moto g, moto e, en wileyfox 2.
Die 5-mp rear-camera snap ik niet. Kon toch makkelijk een 8- of 12-mp exemplaar geweest zijn, ook al is dit een budgettoestel.
Het is een misvatting om te denken dat de BKR duurdere toestellen uit de markt gaat prijzen. Veel mensen zijn al onder contract bij een provider en ik heb nergens kunnen lezen dat het ook voor verlengingen geldt. Daarnaast blijven ogen groter dan de maag en blijft men dus dure toestellen kopen.

De J serie kannibaliseert de A series, die al erg weinig updates krijgt. En dan heb ik het nog niet over de nog goedkopere. Er zijn er teveel waardoor Samsung het of niet meer kan schelen of het overzicht kwijt is qua updates.
Geldt ook voor verlengingen. Iedereen die na 1 mei 2017 een telefoon wil op afbetaling met een kredietbedrag boven de ¤250 wordt BKR geregistreerd en een inkomenstoets afgenomen.

Het staat je overigens vrij om het bedrag achteraf ook in een keer af te betalen. Ga je over 3 maanden een huis kopen en wil je een hypotheek afsluiten? Betaal dan het resterende bedrag in een keer en de volgende maand ben je al uit de BKR en heb je geen gevolgen bij aanvraag van je hypotheek.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 15 mei 2017 11:01]

Betaal dan het resterende bedrag in een keer en de volgende maand ben je al uit de BKR en heb je geen gevolgen bij aanvraag van je hypotheek.
Alleen als je het nodig hebt natuurlijk. Als je 1200 euro per maand aan inkomen mag besteden volgens de (krediet?)regels en daar gaat 50 euro aflossing van je telefoon af en je hypotheek wordt maar 1000 euro p/m dan is dat geen enkel probleem en is versneld aflossen totaal niet nodig ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 mei 2017 11:10]

Klopt maar het heeft ook invloed op hoeveel je kan lenen. Toestel van ¤800 kan je maximale aanvraag met ¤10.000 verlagen (ruwweg). Dus dan is het wel fijn dat je je toestel ook tussentijds kan aflossen.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 15 mei 2017 11:24]

Misschien is het ook geen gedoe idee als je ¤1200 per maand te besteden hebt om.een toestel van 800 euro te kopen (5% van je netto jaar inkomen).
Dan heb je het niet goed gelezen:
Als je 1200 euro per maand aan inkomen mag besteden volgens de (krediet?)regels
Je mag niet je hele inkomen uitgeven aan bij BKR geregistreerde leningen.

Ik kan wel leuk 2000 euro netto verdienen (fictief) maar mag geen hypotheek nemen die 2000 euro per maand kost ;) Eerder iets van 600 a 700 euro...

Voor een hypotheek van 1200 euro moet je volgens mij tegen modaal aan zitten kwa inkomen, dat is niet bepaald laag. En een telefoon van 800 euro is dan imho ook peanuts.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 mei 2017 11:48]

Het staat je overigens vrij om het bedrag achteraf ook in een keer af te betalen. Ga je over 3 maanden een huis kopen en wil je een hypotheek afsluiten? Betaal dan het resterende bedrag in een keer en de volgende maand ben je al uit de BKR en heb je geen gevolgen bij aanvraag van je hypotheek.
Klopt maar je moet ook een bepaald bedrag aan eigen spaargeld inbrengen. Als je leent voor je telefoon dan heb je dus waarschijnlijk ook te weinig spaargeld. In dat geval schiet je er dus niets mee op.

Ook doorlopend krediet op je betaalrekening en de limiet van je creditcard tellen mee ongeacht of je die gebruikt.
bij een verlenging met een nieuw toestel sluit je een nieuw contract af en dus komt die BKR registratie er bij.
Het zijn vooral jongeren die de laatste High-End toestel willen hebben en nog niet de zorgen hebben over deze BKR registratie. Later zullen ze hier hoogstwaarschijnlijk spijt van krijgen.
Later zullen ze hier hoogstwaarschijnlijk spijt van krijgen.
Waarom, je kan vervroegd aflossen, en nadat je klaar bent met betalen (12/24 maanden) is er niks meer aan de hand...

Wat is er zo erg dat je lening bij BKR word geregistreerd, ik proef hier een heel negatieve smaak in de reacties, maar er is niks ergs aan, tenzij je niet kan betalen en je voor 5 jaar als wanbetaler in de boeken staat...
Twee jaar is een lange tijd. In twee jaar tijd ben ik verloofd, getrouwd en was mijn vrouw zwanger van ons eerste kind. Toen ik een huis wilde kopen had ik nog nooit gehoord van BKR en ik was zo'n persoon die high end phones wilde hebben. Had deze regel bestaan toen ik mijn huis kocht had ik toch genoegen moeten nemen met een stuk kleiner huis.

[Reactie gewijzigd door Lanithro op 15 mei 2017 11:36]

Ik zie het probleem niet helemaal, ja als je er niks aan doet kan je minder lenen maar er is nog een optie, het resterende bedrag gewoon aflossen ;) En dan mag je weer het volle pond lenen bij de bank!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 mei 2017 11:47]

Meestal koop je zo'n telefoon op aflossing voor een reden. Je kan het bedrag niet echt missen. Maar wat je zegt als je het meteen aflost is er niets aan de hand. Maar wat ik vooral eng vind is dat jongeren zo'n BKR registratie gaan zien als normaal en gaan er geen waarde aan hechten totdat ze een hypotheek af willen sluiten.
Persoonlijk zou ik streven naar een schone BKR registratie.
Misschien begrijp ik het verkeerd. Maar als je met 1 maand sparen je telefoon niet kunt betalen, ga je toch ook niet genoeg over hebben per maand om een huis mee af te betalen?

Wat ik bij jou vooral denk te lezen is kritiek op mensen die maar lenen en er bij het afsluiten van een hypotheek achter komen dat ze al te veel geleend hebben. Die BKR registratie lijkt mij juist een middel om zo'n mensen tegen zichzelf te beschermen.
Ik heb meer kritiek op het feit dat men het op deze manier het niet erg vind om een BKR registratie te hebben en het dus makkelijker vinden om een (persoonlijke) lening af te sluiten om luxe artikelen te kopen zonder daarvan de gevolgen van in te zien.
"Och ik heb toch al een BKR registratie dus een lening voor een verre reis kan er ook nog wel bij."

Meer op die manier.
Als je een lening (hypotheek !) af wilt sluiten zorgt een bestaande lening ervoor dat het bedrag dat je nog mag lenen een heel stuk lager is (een heel stuk lager dan de openstaande lening). Voorheen had je daar dus geen last van als je een telefoon met een abbo kocht maar nu dus wel. Het is dus wel slim om hier rekening mee te houden als je van plan bent binnen de komende jaren een huis te gaan kopen.

Naar mijn idee is de stap naar een BKR registratie trouwens wel goed. Het blijft een lening die je af moet betalen en daarmee een risico die meegenomen moet worden met andere leningen.

[Reactie gewijzigd door redwing op 15 mei 2017 11:22]

Als je een lening (hypotheek !) af wilt sluiten zorgt een bestaande lening ervoor dat het bedrag dat je nog mag lenen een heel stuk lager is (een heel stuk lager dan de openstaande lening). Voorheen had je daar dus geen last van als je een telefoon met een abbo kocht maar nu dus wel. Het is dus wel slim om hier rekening mee te houden als je van plan bent binnen de komende jaren een huis te gaan kopen.
Dat snap ik wel, maar dat is enkel zolang de lening loopt die je dus vervroegd af kan lossen en dan is er in 1 klap geen mindering in hypotheekbedrag meer ;)
Dan moet je aflossen en dan nog een maand wachten. En dat alles in de beperkte termijn van het financieringsvoorbehoud terwijl banken dus zelf ook steeds strenger controleren en er dus langer over doen.

De tijd is al snel te kort.
Tja dan los je al te laat af, als je weet dat je opzoek bent is het sowieso niet handig. En als je van niet huiszoeker naar wel veranderd dan moet je dus nog zoeken en kan je het ook nog optijd regelen...

Ik vind het gewoon nogal overdreven allemaal, alsof heel nederland elke dag bezig is met het kopen van een huis. Heb het toevallig net achter de rug, maar dat is toch iets waar je van te voren wel meer moet regelen/over nadenken dan enkel het telefoonabbo wat je hebt lopen :)
Je vergeet de factor tijd.

Destijds (way back) bleek ik bij de hypotheek aanvraag minder te kunnen lenen, omdat ik bleek te kunnen rood staan op 2 betaalrekeningen en een creditcard te kunnen gebruiken (Nooit gebruikt, had 'm wel gekregen, pas na eerste gebruik zou ik er voor gaan betalen, je kent 't wel, ANWB doet er ook aan).

Alleen de optie 'dat het zou kunnen' was voldoende om het te lenen bedrag flink om laag te trekken. Dat ik nooit rood stond, en nog nooit gebruik had gemaakt van de credit card, maakte de geldverstrekker niet uit: alleen de mogelijkheid was voldoende.

Het was uiteindelijk geen probleem, maar voordat die registraties verwijderd waren, was de hypotheek, bankgarantie, overdracht en alles geregeld. Als ik een maand had moeten wachten had ik minimaal aan een hoger rentebedrag vastgezeten, als de koop uberhaupt wel doorgang had gevonden. ( verkocht onder voorbehoud van financiering, krappe markt, hoge druk ).

Die telefoonlening zal, bij vervroegd aflossen, ook ineens naar boven kunnen komen bij het afsluiten van een hypotheek. Toch jammer als op het moment suprême er toch ineens een kink in de kabel zit.

Dus, nuance:

"enkel zolang de lening loopt die je dus vervroegd af kan lossen en dan is er in 1 klap + één maand wachttijd, geen mindering in hypotheekbedrag meer"

[Reactie gewijzigd door JayPe op 15 mei 2017 13:38]

Vooral die jongeren realiseren zich dat niet. Op een gegeven moment zijn ze het gewend te lenen voor die telefoon.

Uiteraard kun je, als je een huis wilt kopen, gelijk die lening afbetalen, maar dan moet je het je eerst bewust worden (wordt je dus op gewezen als hypotheekadviseur of bank je er mee confronteert).
De nieuwe regels gelden ook voor verlengingen. De toestellen zijn losgekoppeld van de abonnementen dwz als je een abonnement verlengt kies je de bundel van belminuten sms en MB en daarnaast kun je kiezen hoe je je toestel wil betalen. Wil je dit in 1x dus voor de verkoopprijs of wil je het toestel gespreid betalen (krediet boven de 250 euro bkr-registratie)
Ja maar volgens deze nieuwe regels zijn providers verplicht om je tussentijds extra te laten aflossen(volledig)
Dat zou je denken, maar vooralsnog heeft T-Mobile/Ben hierover niets opgenomen in hun voorwaarden en in hun Europees Standaard Informatieblad, wat ze wettelijk verplicht zijn mee te leveren, specifiek staan dat voortijdige aflossing niet mogelijk is.

Vervroegde opeisbaarheid is onder bepaalde omstandigheden natuurlijk wél mogelijk ;)
Dat mag dus niet meer. Je telefoonkrediet staat nu volledig los van je abonnement, dus moet je de telefoonkrediet direct volledig af kunnen lossen.
Het klopt dat het telefoonkrediet losstaat van het abonnement, maar dat is niet de reden waarom het direct af te lossen zou moeten zijn. Dat komt weer door een wet die zegt dat alle persoonlijke leningen lager dan ¤40.000,- vervroegd aflosbaar moeten zijn. T-Mobile/Ben zal dat ongetwijfeld moeten gaan wijzigen binnenkort, maar vooralsnog hebben ze dat niet gedaan. Verder is de hele implementatie van de nieuwe regels door de providers deze eerste twee weken sowieso al all over the place.
Maar dat betekent waarschijnlijk dat je ook zonder telefoonkrediet(telefoon onder de 250 euro, ook al is dat niet wettelijk verplicht) eerder kan aflossen, zoals deze J3 :P

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 15 mei 2017 16:32]

Best leuke toestellen , mijn zoon heeft de 2016 J3 , er is alleen 1 ding wat ik zo slecht vind (zal wel aan Android liggen) de 2016 J3 heeft 8Gb , echt te weinig opslag , dus een kaartje erbij geprikt , maar de standaard apps enz. wat dus niet verplaatsbaar is neemt al zoveel ruimte in beslag dat er bijna geen ruimte over is om iets groots te downloaden of lang te filmen.

Snap niet dat er geen betere integratie is met sd kaartjes
Je kunt je camerabeelden toch op het kaartje zetten? Bij mijn toestel kan ik dat in de camera app wijzigen.
Klopt ook ! Dat heb ik al eens ingesteld inderdaad , maar met alles wat te verplaatsen is en de camera dus zo ingesteld dan blijft er nog geen 500Mb vrije ruimte over
Klopt ook ! Dat heb ik al eens ingesteld inderdaad , maar met alles wat te verplaatsen is en de camera dus zo ingesteld dan blijft er nog geen 500Mb vrije ruimte over
Dan is ook je kaartje al te klein.
Desondanks is het met 8Gb lastig om voldoende ruimte te maken. Als er updates komen moet je eerst een app verwijderen voor je de andere kunt updaten.
Daarna kun je die andere dan weer verplaatsen naar de SD-kaart.

Met Android 6 heb je dat probleem niet meer (dan nog is 500Mb te weinig) maar de J3 heeft slechts 5.
Die vrije ruimte is op de telefoon .. op de sd is ruimte voldoende


Lees wel dat de J3 Android 6 zou moeten krijgen nog , hopelijk is dat inderdaad zo en lost dat het probleem op
Je kunt wel van standaard applicaties de updates verwijderen en deze daarna uitschakelen. Dit zorgt ervoor dat de app niet zoveel ruimte in beslag neemt.
Als de vervangende app eveneens niet naar de kaart wilt dan schiet je daar niet veel mee op. De standaard-browser bv die slechts 8 tabs kan openen is niet te verwijderen ook al staat Chrome er naast met 60 tabs ernaast.
...er is alleen 1 ding wat ik zo slecht vind (zal wel aan Android liggen) de 2016 J3 heeft 8Gb , echt te weinig opslag
Nou gaat Android misschien minder goed om met het geheugen als iOS en Windows Phone/Windows10 mobile maar desondanks is het volgens mij vooral een Samsung kwaaltje.

Ik heb het afgelopen jaar voor vrouw, kinderen en mezelf gekocht een Acer Liquid Z630 (16Gb), Wileyfox Spark Plus (16Gb), Wiko Jerry Silver/Pink (8Gb) Lumia 950XL (32Gb) en Wileyfox Swift 2X (32Gb). De eerste twee waren goedkoper als die Samsung J3 (advies), J5 en A3. Zeker die Wiko is fors goedkoper.

Ook wat betreft het werkgeheugen zitten ze aan de lage kant vergeleken met de concurrentie.
Dat is ook het grootste probleem dat ik destijds had met de Galaxy Gio. En al zet je er een gigantisch grote kaart bij, zoals je al aangeeft helpt dat maar ten dele. al die apps nemen ook werkgeheugen in, zeker diegene die op de achtergrond actief blijven
...dus een kaartje erbij geprikt , maar de standaard apps enz. wat dus niet verplaatsbaar is neemt al zoveel ruimte in beslag dat er bijna geen ruimte over is om iets groots te downloaden of lang te filmen.
Heel veel andere bijna verplichte apps (Whatsapp, Messenger, Facebook, Snapchat) laten zich ook niet verplaatsen naar de SD-kaart.
Snap niet dat er geen betere integratie is met sd kaartjes
Als je naar android6 of hoger gaat is dat er wel. Desondanks is het aan te bevelen voor een toestel te gaan met meer ruimte als je verwacht nodig te hebben. Ik vind 32Gb nu al het minimum. Dan kun je alsnog een kaartje plaatsen voor foto's video's, muziek en downloads.

De Jerry was bedoeld als draagbare youtube-speler (dus zonder sim) maar ik merk nu dat er toch spelletjes op gezet worden en dan is 8Gb echt te weinig.
Het is en blijft Samsung en dat merk je duidelijk: herkenbaar en straalt degelijkheid uit (opgelet: straalt uit, ik heb er zelf geen ervaring mee dus oordeel ik ook niet, maar het geeft me de indruk). Het oogt vertrouwt en toch zit er een leuke 'touch' in aan de achterkant. Mag er wel wezen voor mij. Leuk toestel aan mooie prijs, zeker als ze nog gaan zakken in de toekomst.
Ik heb hier nog een oude Huawei en vind die een stuk degelijker en beter gebouwd dan smartphones van Samsung.
Tja, ik zeg toch ook dat ik geen ervaring heb met die toestellen maar dit mij een indruk geeft dus wat voegt jouw opmerking over Huawei hier aan toe? |:(
Ik wacht dus nog wel even met verlengen, wat ik wel raar vind is dat de a 2017 serie volgens mij nog steeds geleverd word met Android 6 ipv 7 en deze "goedkopere" serie gelijk met 7.
Grappig dat het ontwerp nog steeds vrijwel gelijk is als de ATIV S uit 2012. Als Samsung nu eens zou durven een Windows variant uit te brengen... Al was het maar om te laten zien dat ze de Enterprise markt niet vergeten zijn.
De Note series zijn toch enterprise phablets? :P
Ik doelde meer op de concurrentie aan durven gaan met HPE voor omgevingen waar Android/iOS ongewenst of ongepast is. Die markt is er gewoon. Maar Samsung wil liever alles zelf doen. Kijk maar naar de Continuum kopie, Bixby en TouchWiz. Met een formaat als dat van Samsung zou je denken dat een productlijn ernaast, waar je zeer weinig omkijken naar hebt qua updates e.d., peanuts is. En een mooie manier om klanten aan je merk gebonden te houden.

(Grappig detail in de eeuwige Windows Android discussie; ik had een ATIV S, nu een Moto X 2014. De ATIV is nog in dagelijks gebruik. De Moto is met zijn 2,1GHz 2,5GHz quadcore iets sneller dan de 1,5GHz dual core in de ATIV. Maar als ik minder dan 2,5GB vrije ruimte heb op de Moto, slaat dat compleet om. Dan is de Moto een aaneenschakeling van lag, waar de ATIV net zo snel blijft. Die voorspelbaarheid is een (klein) deel van de meerwaarde van een OS als Windows over Android in de Enterprise.)

[Reactie gewijzigd door Crahsystor op 15 mei 2017 14:35]

"Als Samsung nu eens zou durven een Windows variant uit te brengen..." Ja, en dan? Sorry hoor ik snap niet waar je heen wil.
16GB geheugen, daar heb je geen zak aan. Veel te weinig.
Je betaalt dan ook waarschijnlijk zo'n ¤160-199 voor het toestel. Wat had je dan verwacht, 64GB opslag voor dat bedrag? Wil je meer intern geheugen kan je altijd voor de Galaxy A of S lijn gaan.

Voor veel mensen die niks anders doen dan social media, youtube en spotify is 16GB intern geheugen meeeeeer dan voldoende. Voor media steek je er een geheugenkaartje in tot 256GB.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 15 mei 2017 10:57]

Ik heb dat artikel eens gelezen en de best verkochte smartphone is de Oppo R9s. Niet eens te koop in Nederland volgens pricewatch...
Daarom staat er in het titel ook dat het Samsungs best verkochte model is...
Het probleem zit hem in het Android geheugenmodel. Want je kunt er wel leuk een 64GB of 128GB kaartje in doen, als de meeste apps daar geen gebruik van kunnen (of willen) maken en je de opslag alleen kunt gebruiken voor je foto's en films.

En volgens mij moet er voor een tientje extra makkelijk 32GB in kunnen.
Tochhoop ik dat de prijzen van high end phones gelijkwaardigof goedkoper worden door de kredietregistraties. Het blijft jammer dat de prijzen steeds hoger worden. Ik snap wel dat de kosten hoger worden. Maar om elk jaar 100 tot 150 meer te betalen is best veel. Ik bedoel niet dat alle fabrikanten zo zijn maar meer de apples en samsung. Toch vrij abnormale prijzen voor een telfoon
Toch vrij abnormale prijzen voor een telfoon
Voor een telefoon ja. Maar voor veel mensen is de telefoon het belangrijkste (apparaat) in hun leven. Dan mag dat belangrijke ook wat kosten. Daar spelen de fabrikanten op in.
Dat zal echt niet gaan gebeuren. En als dat wel gebeurt doen ze gewoon de abonnementen omhoog en op die manier meer korting op je toestel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*