Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Samsung Benelux presenteert app voor autoreply tijdens fietsen of autorijden

Door , 75 reacties

Samsung Benelux is bezig met het testen van een app die contacten automatisch een antwoord moet sturen als gebruikers op de fiets zitten of aan het autorijden zijn. Zo moet het makkelijker zijn om in het verkeer van de smartphone af te blijven.

Volgens de site van Samsung detecteert de app via gps en bewegingssensoren of de gebruiker zich in het verkeer bevindt en schakelt zich dan automatisch in. De app geeft wel een melding, zodat gebruikers weten dat de app automatisch antwoorden zal sturen als er berichten binnenkomen. Gebruikers die bijvoorbeeld in een trein zitten of als passagier in een auto zitten, kunnen de app dan uitzetten.

Samung zoekt vijfhonderd testers om uit te proberen of de app goed werkt. Als hij uitkomt, zal de app een standaardantwoord bevatten, maar ook een 'fun'-antwoord met animatie en de optie om een eigen antwoord te formuleren.

Het is onbekend wat de precieze functies van de app zullen zijn. Zo is het niet bekend in welke chatapps In Traffic Reply automatisch antwoord kan geven. Ook is het onbekend of het alleen om chatten gaat of ook bijvoorbeeld om mails.

De smartphonemaker is niet de eerste die een dergelijke app bedenkt. Er zijn al enkele jaren apps en diensten die het gebruik van de smartphone in het verkeer proberen te verminderen door onder meer notificaties te onderdrukken en automatische antwoorden te versturen.

Update, vrijdag: Samsung laat weten dat de app automatische antwoorden kan geven in WhatsApp, Facebook Messenger en de sms-app van de telefoon. Ook oproepen voorziet de app van een automatisch antwoord.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

27-04-2017 • 07:25

75 Linkedin Google+

Reacties (75)

Wijzig sortering
Apps als dit zijn aan mij niet besteed. Ook nu al laat ik berichten gewoon in de wacht wanneer ik een voertuig bestuur. De andere partij hoeft van mij dan niet automatisch een excuus-berichtje te ontvangen dat ik niet gelijk kan reageren. Die wacht maar, gewoon. Als het écht belangrijk is, dan belt men maar zodat ik het handsfree kan beantwoorden. Al het andere kan wachten.

Juist door dit soort apps schep je een verwachtingspatroon dat je altijd en overal direkt op berichtjes reageert. Misschien is dat leuk, voor een tijdje. Maar neem maar van mij aan dat je dat op de lange termijn echt niet wilt, als je hele dag van het beantwoorden van berichtjes aan elkaar gaat hangen. Gewoon even wat anders doen, ongeacht of dat op je telefoon is of niet, en de berichtjes laten voor wat ze zijn werkt heel bevrijdend. Die verwerk je dan maar eens op een écht loos moment. ;)
Het is heel mooi dat jij deze app niet nodig hebt.
Deze app is voor mensen die eigenlijk wel weten dat ze onder het rijden niet hun telefoon zouden moeten pakken, maar gewend zijn zonder meer naar hun telefoon te grijpen bij een binnenkomend bericht..

De ontvanger van een autoreply zal herkennen dat het geen reactie is op de inhoud van zijn bericht, en daarmee misschien juist leren dat hij niet altijd direct een reactie kan verwachten. De gebruiker van de app zal waarschijnlijk merken dat het geen ramp is om pas later of misschien wel niet te reageren op een berichtje.

Handsfree bellen is overigens niet per se beter dan met de telefoon in de hand.
Handsfree bellen is overigens niet per se beter dan met de telefoon in de hand.
Dat is niet helemaal waar. Handsfree bellen is misschien net zo afleidend, maar twee handen beschikbaar hebben tijdens het rijden is toch echt beter dan één. Als je net wilt schakelen, en op dat moment ook onverwachts moet uitwijken terwijl je maar één hand beschikbaar hebt, heb je een klein probleem. Handsfree bellen kan je elk moment 'pauzeren' door gewoon ff niet op het gesprek te focussen en niet te reageren. Dat kan bij handheld bellen ook, maar dan heb je nog steeds maar één hand beschikbaar, wat wel degelijk gevaarlijk kan zijn.
Handsfree bellen is misschien net zo afleidend, maar twee handen beschikbaar hebben tijdens het rijden is toch echt beter dan één.
Beschikbare handen is niet zo intressant. Zelf handsfree bellen leidt af, je moet namelijk luisteren en een antwoord geven. Je bent daardoor afgeleid. Mensen kunnen niet multi tasken. Dat is ook anders dan radio luisteren, daar hoef je niet zo actief voor te luisteren. Niet bellen in de auto is het veiligst.
Tijdens het typen van een bericht kijk je onbewust langer naar je scherm dan je zelf denkt. Daardoor is je reactie snelheid nog erger dan tijdens het bellen.
Mensen met een automaat hebben maar één hand nodig, dan worden ze alsnog beboet als de politie het opmerkt.
Gewoon niet bellen. Ik snap niet geheel hoe men denkt dat hands free ineens beter is. Je hebt je gedachte tijdens het rijden toch wel vaker nodig dan dat je moet schakelen.
Hands free is gewoon slecht op te merken door een patroullerende agent(en om privacy redenen vind ik ook niet dat de politie moet weten dat je aan het bellen bent via kenteken of iets dergelijks) dus neem ik aan dat ze die wet niet gaan veranderen om hands free ook te verbieden.
Als ik dat artikel van jouw link lees dan is het hebben van een passagier waar je een gesprek mee voert net zo gevaarlijk.

En dan is meestal de tegenreactie dat een passagier mee de situatie kan inschatten. Maar een gevaarlijke situatie kan zich ook plots voordoen (tijdens weinig of rustig verkeer) waardoor ook de passagier het niet goed kan inschatten en de bestuurder toch net door het gesprek afgeleid kan zijn.
Zoals Youp van 'Heck ooit zei: Als je echt iemand bent, ben je onbereikbaar.

Ik vind dit soort apps echt compleet vertegenwoordigen waar we met zijn allen naar afgegleden zijn: Continu altijd maar bereikbaar zijn, zelfs als dat niet kan en als je even niet opneemt MOET er schijnbaar een app een excuusbericht sturen waarom je op dat moment niet opneemt. 8)7 Waanzin.
Zoals Youp van 'Heck ooit zei: Als je echt iemand bent, ben je onbereikbaar.
Dat was inderdaad zo in den beginne. Toen deden vele mensen interessant met hun telefoon. 'Ik moet bereikbaar zijn, ik ben belangrijk'.
Ook toen meldde ik reeds dat belangrijke mensen een secretaresse hebben voor gedoe.
Ik ben te duur om onzingesprekken te houden.
Wacht maar tot je een vriendin hebt. Die willen direct antwoord.

Nee grapje, het is inderdaad van de zotte. Je kunt gewoon later iets terug sturen. Maar als deze app andere mensen wel helpt om minder aan de smartphone te zitten tijdens het rijden dan vind ik het een goede app.

Ik heb wel eens discussies met mensen hoor dat ik niet snel genoeg reageer. Maar die discussies zijn meestal wel snel afgelopen.
Helaas is dat grapje niet al;tijd zo grappig,
het blauwe vinkje van whatsapp is daarom op maar snel gedisabled (net als laatst online tijd)

Sommige mensen begrijpen niet dat de wereld niet om hun draait, en die mensen zullen wel blij zijn met deze app, maar goed, die vriendinnen willen vast ook google latitude maps locatie delen hebben ...

geduld is een schone zaak, tenzij je een stuk ongeduld ben?
Ik ben heel ongeduldig maar whatsapp is gewoon een communicatiemiddel net als een email. Die beantwoord toch ook niemand direct? Al gaan sommige mensen daar ook wel van uit heb ik begrepen.

Als ik direct iets voor elkaar wil hebben dan bel ik of ga ik langs.

Anyway iets heel anders. Gaat dit nirt gigantisch veel van je batterij gebruiken als er steeds met gps gecheckt moet worden of je aan het rijden bent. Daarnaast heb je bluetooth aan voor de carkit. Volgens mij haal je dan het eind van de dag weer niet met je telefoon.
Dan neem je toch een houder met draadloze lader,
heb ik ook en werkt perfect.

Overigens ben ik 1 van de beta testers en de app werkt nog lang niet naar behoren op dit moment.
Uhm, eigenlijk werkt ie helemaal niet :'(
Het blauwe vinkje disablen? Whatsapp is asynchrone communicatie. Als je een bericht nu wel kan lezen, maar niet direct kan of wil reageren, dan verwacht ik daarvoor begrip van mensen (tot op zekere hoogte).

Als iemands vriend of vriendin daar niet tegen kan dan lijkt me dat een symptoom van andere (vertrouwens)problemen binnen zijn/haar relatie.
Het bericht bepaalt in zekere mate de snelheid van antwoorden.
Ik krijg genoeg berichten 'zomaar' van collega's of vrienden, die ik lees, maar niet direct beantwoord.
Als we in gesprek zijn, dan reageer ik redelijk vlot / direct.
In de auto ligt mijn telefoon in mijn tas, en is de carkit actief, die lezen en leesbevestigingen zijn er niet bij.

In het begin hier en daar wel wat 'gedoe' geweest over de blauwe vinkjes, maar als je consequent bent, en al een keer uitgelegd heb hoe je er in staat, begrijpen de meesten dat wel, zelfs mijn vrouw ;)
Soms als ik heel lang niet reageer. Gaan ze schelden bij mij. Vink wel grappig.
Weet je al dat handsfree bellen je aandacht afleidt van het verkeer? Dus a.u.b. ook de echt belangrijke dingen uitstellen tot de volgende parkeerplaats.
Ik vind het altijd nog een wettelijke dwaling dat handsfree bellen mag.
Je mag ook nog steeds praten met een medepassagier, en jengelende kinderen in de auto mag ook.

Je kunt betutteling ook overdrijven. Bovendien is handsfree bellen veel lastiger te controleren, bekeuringen uitschrijven moet natuurlijk niet te ingewikkeld worden want dan leveren ze minder op.
Uiteindelijk mag je niets doen waarmee je anderen hindert of kan hinderen en/of gevaar oplevert of kan opleveren. Jengelende kinderen temmen mag dus alleen op die voorwaardent tijdens het rijden.
Als je dat maar ver genoeg doortrekt mag je alleen thuis op je bed blijven liggen. Als ik een klapband krijg of er vliegt steenslag tegen m'n voorruit zou ik ook een aanrijding kunnen veroorzaken. Als ik een hartaanval krijg ook.

Bij leven horen risico's, leer er mee leven. De mens is daar op gebouwd, en mensen die streven naar een risicoloze maatschappij zullen tot hun verbazing altijd zien dat er dan mensen zijn die risico's gaan vergroten omdat we nu eenmaal biologisch ontworpen zijn om een bepaalde mate van gevaar acceptabel te vinden.
Een klapband etc. is niet iets wat direct met jouw gedrag te maken heeft. Alcohol en bellen achter het stuur wel. Verder ga ik niet meer op jouw reacties in maar geef je bij voorbaat gelijk.

[Reactie gewijzigd door de2 op 27 april 2017 17:44]

Precies. De ontvanger kan best wel ff wachten. Dat je niet direct reageert zou al n indicatie moeten zijn dat je druk bezig bent.

Als iemand druk aan t werk is verwacht je toch ook niet direct reactie. Waarom in de auto dan wel?
Jij hebt de app misschien niet nodig maar zo'n app is wel iets waar de politiek naar toe wil. Dan wordt zo'n app gewoonweg verplicht gesteld op jouw smartphone en dan heb je hem maar te gebruiken of je nu wilt of niet. Op zich dus goed dat de industrie hier op deze manier op inspeelt.

[Reactie gewijzigd door sjaool op 27 april 2017 10:09]

Ik heb niks te accepteren op mijn telefoon. Als zo'n ding verplicht aanstaat gebruik ik Titanium Backup om hem te verwijderen, zoals ik met wel meer bloatware die ze in system proppen doe (Hangouts, Google+ en zo, als ik die later alsnog wil hoeft het geen system app te zijn).
Totdat de politiek het verplicht stelt en dan ben je het haasje als je dat doet. ;)
Ze zullen het hooguit verplichten aan de fabrikanten van nieuwe toestellen. Ik zie de politie nog niet alle telefoons gaan doorzoeken om te checken of het er (nog) opstaat, en bij een verplichting voor de fabrikanten breken er gouden tijden aan voor telefoonturken om die rommel te verwijderen.
Helemaal mee eens. Wat een onzin dit. Ik zou het logischer vinden als deze "stand" bepaalde functionaliteit onbruikbaar maakt, mits je hier als gebruiker mee instemt. Om zo meer bewust te maken van de gevaren.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 27 april 2017 19:52]

Windows Phone heeft al lang een "Drive Mode". Deze activeert wanneer je via bluetooth verbinding maakt met je wagen. Je kan dan instellen om alle calls automatisch door te sturen naar de speakers van je wagen (of te weigeren) en kan dan ook een automatisch bericht versturen naar elke sms die binnenkomt.

Dacht dat iOS en Android dat ook hadden, was ik verkeerd?
Dat is ook veel minder invasive, in plaats van Samsung toegang geven tot je gps trail en acceleratie metrieken te laten loggen.
Dat is ook veel minder invasive, in plaats van Samsung toegang geven tot je gps trail en acceleratie metrieken te laten loggen.
De app heeft toegang, Samsung niet. Of denk je nu werkelijk dat Samsung deze gegevens stiekem logt op hun eigen servers? Windows phone gebruikt precies dezelfde data voor dezelfde service. Denk je dat MS het ook stiekem logt?

Alu folie is in de voordeelaanbieding bij de ALDI, doe er je voordeel mee!
Ja, ik denk dat beide dat loggen. Al was het maar voor de advertentieprofielen.
Volgens mij kun je dat gewoon uitzetten. Misschien op de samsung (met android) iets lastiger maar het kan wel. Op die van MS kan het in ieder geval uit.
Veel mensen gebruiken geen Bluetooth in de auto. En op de fiets ook niet. Samsung maakt mijn inziens een overbodige app, wie wil bellen doet dat toch wel, met of zonder app.
Om smartphonegebruik achter het stuur tegen te gaan geloof ik meer in een mentaliteitsverandering zoals we gelukkig ooit met alcohol hadden.
Mentaliteitsverandering? Hips, vroem! :)
Je bent waarschijnlijk te jong om meegemaakt te hebben dat dronken achter het stuur de normaalste zaak van de wereld was. Je hebt gelijk als je bedoelt dat we niet op nul zitten maar we zitten er dichtbij.
Stom hoor, dat er blijkbaar zoveel mensen zijn waarbij Gezond-Verstand vervangen moet worden door een App...
Mensen waarbij het gezond verstand ontbreekt kunnen dus zowaar slimmer worden van een smartphone. Geweldige app dus.
Ik snap dit soort dingen echt niet. Het is toch niet zo moeilijk om even niet aan je telefoon te zitten als je aan verkeer deelneemt. Van mij mogen ze boetes vele malen duurder maken dan dat er dit soort oplossingen er moeten komen.
Een hogere boete gaat niet zoveel uithalen als de pakkans nagenoeg nul is. Dus meer patrouilleren, betekent meer agenten die we net de afgelopen x jaar wegbezuinigd hebben, etc. Dan is zo'n app best een goedkope, makkelijke en snelle oplossing.

Dit gaat echter hetzelfde probleem tegenkomen als het alcoholslot: degenen die er last van hebben, installeren het simpelweg niet. En als het verplicht wordt, vinden ze wel een manier om er omheen te komen.

Het daadwerkelijke probleem is de mentaliteit. Mensen zien autorijden als verloren tijd (dat is het ook wel, ik zit zelf dagelijks gemiddeld een uur of 2 op de snelweg voor mijn werk en ik heb het idee dat ik die tijd gewoon kwijt ben). Sinds de introductie van de smartphone en diensten als whatsapp is men eigenlijk aangeleerd om zodra dat ding trilt en plinkt, als een soort Pavlov reactie te kijken wie er wat heeft gestuurd.

Die mentaliteit moet veranderen. We moeten autorijden niet als 'erbij' zien maar als hoofdbezigheid, en we moeten leren om niet als een gehoorzame hond naar die telefoon te grijpen bij het eerste het beste geluidje dattie maakt. Overigens zie je dat vaker, mensen die in een vergadering bijvoorbeeld een berichtje krijgen en volautomatisch even kijken, of bij de kassa terwijl ze af moeten rekenen.
Problemen zijn er vooral in drukkere gebieden, dus in de stad of in dorpscentra. Is best te handhaven. Als iemand op een verlaten fietspad zit te appen en de pakkans is daar nul, wat maakt dat uit. Het is daar ook niet gevaarlijk.
Wat mij betreft is de straf mobiel afpakken en tegen betaling van een kleine boete rond 25 euro de volgende dag op te halen bij het politiebureau. De boete zal de meeste mensen geen pijn doen en dekt de kosten voor de administratie. Het afpakken zorgt voor bewustwording, want toch een halve dag geen telefoon is vooral voor mensen die verslaafd zijn aan hun mobiel erg vervelend en daarmee een betere opvoedmethode dan een extreem hoge boete.
Je krijgt een paar keer -1 maar ik denk dat je wel een goed punt hebt: de boete hoeft helemaal niet zo hoog.

Stel dat de pakkans 100% zou zijn. Dus dat je gegarandeerd elke keer dat je onder het autorijden op je mobiel kijkt een boete krijgt. Dan hoeft die boete helemaal niet zo hoog te zijn, één euro is dan al genoeg waarschijnlijk.

Nou is 100% pakkans niet haalbaar, maar mensen straffen op een manier die pijn doet is wél effectief, dus inderdaad net als bij kinderen: mobiel een dag inleveren.
Tijd dus voor een app die automatisch 1 euro boete overmaakt als je een berichtje beantwoordt tijdens het rijden 😀
Zal m'n vrouw die naast me in de auto zit niet blij mee zijn.
En daar zit ook het probleem, leuk die app van Samsung, maar hoe weet die app of je bestuurder bent of passagier?
Koppelen met de carkit is geen goede controle aangezien mijn vrouw ook in mijn auto rijdt en dus ook haar telefoon dan gekoppeld heeft.
Uitzetten van Bluetooth, kan, maar is dus een hele makkelijke manier om de app te omzeilen, waardoor het zelfs nog gevaarlijker wordt aangezien je dan ook niet meer handsfree kan bellen.
Geen probleem, dat was ook mijn eerste idee, maar daar is over nagedacht:
De app geeft wel een melding, zodat gebruikers weten dat de app automatisch antwoorden zal sturen als er berichten binnenkomen. Gebruikers die bijvoorbeeld in een trein zitten of als passagier in een auto zitten, kunnen de app dan uitzetten.
Geen probleem,

Gebruikers die bijvoorbeeld in een trein zitten of als passagier in een auto zitten, kunnen de app dan uitzetten.
Hoe weet die app dat degene die hem uit zet in de trein zit of niet de bestuurder van de betreffende auto is. ?
Niet.

Maar als je zover wil gaan, dan deinstalleer je toch de app, da's makkelijker.
Ohh, ik wel.

Ik fiets bijna dagelijks, en hoe vaak ik jongeren niet zie fietsen met een telefoon in de hand is niet te tellen. Het liefste hebben ze dan ook nog eens oordopjes in.

Ik ben een paar maanden geleden eens bijna aangereden door een jonge moeder met kind, die op de fiets alleen maar oog had voor haar telefoon. Ze had totaal niet in de gaten dat ze op de verkeerde weghelft zat.

Zelf vond ze het nogal meevallen, want er was toch niets gebeurt?

[Reactie gewijzigd door Marc H op 27 april 2017 07:47]

Daar heeft ze toch ook gelijk in? :)
Vergeet daarbij ook niet dat fietsers, en zelfs ook voetgangers, steeds vaker met de neuzen in de telefoon zitten.
Ze lopen en fietsen als zombie en letten niet op wat voor situaties zij soms creëren op de openbare weg. Levensgevaarlijke taferelen soms.
In de Lumia Car app voor W8M kan dit al jaren! :)

Zodra de app aan staat (desnoods automatisch via de pairing met een carkit) wordt een vooraf ingesteld bericht teruggestuurd.

What's new here? ;)
een boete zal de politie inkomen verhogen en meer niet.
beste is het op Europese niveau pakken en verplichten bij elk nieuw verkocht auto een carkit laten inbouwen.
En mensen die gepakt woorden niet alleen beboeten maar verplichten om een karkit te laten inbouwen.(natuurlijk moet je verplicht worden het inbouwen bij de politie te laten zien)
helaas heeft het verplichten van een carkit weinig zin. Ik zie dagelijks automobilisten in duurdere moderne wagens, waarvan ik weet dat deze standaard handenvrij bellen hebben, met de telefoon in de hand bellen en rijden...
Een hoop mensen (ik denk al aan mijn ouders en schoonouders) weet gewoon niet hoe je die moet gebruiken of schakelen bluetooth op hun telefoon uit.

on topic: deze autoreply functie zit al enkele jaren ingebakken in windows phone. Ik zie niet echt in wat hier nieuw aan is...
Niet zo heel lang geleden (een jaar of 10 pakweg) was een carkit nog van die aard dat men de gsm erin moest vastklikken. Dat ding werd dan opgeladen en tegelijk gekoppeld (niet draadloos) aan de audioinstallatie. Vaak zat dit dan ook nog eens weggewerkt in het vakje van de middenconsole.
Het grote nadeel van dat systeem was dat het per gsm verschillend was, maar het leidde er wel toe dat men de telefoon niet kòn vastpakken in de wagen.
Dat is ook gewoon willen zelfs mn opa van 80 heeft netjes zijn carkit aangesloten op z'n telefoon. En die is altijd groenteboer geweest. Dus geen high tech personage.
Bij die duurdere modellen wil de garage dat best voor jou instellen indien de bestuurder daar niet toe in staat is.

Voor mij persoonlijk is dit nutteloss want GPS staat altijd af, dat is een van de dingen die ik nauwelijks gebruik. M'n wagen is voorzien van een eigen GPS dus heb ik die op de gsm maar sporadisch nodig. dus staat die af om extra batterij te sparen.
Een boete als percentage van je inkomen lijkt me een begin. Dan is het, in ieder geval, niet meer zo dat mensen met veel geld hun schouders zomaar ophalen (want slechts onhandige onkosten).

Ben je na deze eerste waarschuwing nog steeds eigenwijs en word je weer gepakt dan krijg je een dubbele boete en je auto retour als een "pakketje".

Bij een derde keer mag je zelf in de auto blijven zitten als dat pakketje gefabriceerd wordt.

Dan is het snel afgelopen denk ik. :)

Je rijbewijs door de shredder kan natuurlijk ook maar ook dat blijkt niet altijd even effectief.
Niet dat dit mensen ervan zal weerhouden om hun mobiel te pakken tijdens het rijden, maar het is een stap in de goede richting. Ik wist nog dat Nokia/Microsoft dit ook al eens had geïmplementeerd en had er niks anders dan lof voor. Mensen moeten op de weg letten, voor sommige onder hun is het al lastig zat om recht tussen de lijntjes te blijven rijden zonder afleiding. :9

[Reactie gewijzigd door TheSmithNL op 27 april 2017 08:26]

[...] Ik wist nog dat Nokia/Microsoft dit ook al eens had geïmplementeerd en had er niks anders dan lof voor. [...]
Dat zit inderdaad al behoorlijk lang standaard in Windows Mobile, maar wel op een andere manier. Het werkt door via bepaalde triggers de telefoon in driving mode te zetten, waarna je bijv. automatisch een sms kan versturen en vrijwel alle meldingen gewoon geen trillingen/geluid/scherm oplichten veroorzaken.
Wat Samsung hier doet is waarschijnlijk op basis van gps en verplaatsing de modus activeren. Bij W10Mobile kan je alleen bij koppelen met een Bluetooth apparaat dat doen.
Wat een onzin app. Geloof maar niet dat mensen die vinden dat ze overal maar direct op moeten reageren, deze app gaan gebruiken. En, als je het wel al eens bent met het idee achter deze app (veiligheid in het verkeer), dan heb je waarschijnlijk zelf al de discipline niet te reageren als je aan het verkeer deelneemt.

Als deelnemer in het verkeer heb je een bepaalde verantwoordelijkheid. Hoe ver gaan we met het afdwingen van die verantwoordelijkheid door het toepassen van technologie? Waarom moet alles voor ons geregeld worden? Kunnen we zelf niet meer nadenken?

Ik ben het dan ook volledig eens met de reactie van Velvetunder. Meer controle (ook op fietsers en voetgangers) en veel hogere boetes uitdelen (b.v. telefoon in beslag nemen). Verder moet het gebruik van oordopjes in het verkeer ook verboden worden. Gehoor bepaald ook een groot deel van de veiligheid in het verkeer.
Misschien wel een idee voor Flitsmeister om die functie toe te voegen.
die start bij mijn al automatisch op als carkit verbindt dus kan die ook gelijk whatsapp tijdelijk overnemen om auto app te sturen.
Nederland heeft een cultuur omslag nodig en geen lapmiddelen mbt tot telefoon gedrag.
Gewoon je telefoon in je zak laten als je deelneemt in het verkeer.
De meesten mensen hebben daar hun handen al vol aan.
Ook fietsers moeten een boete krijgen.
Als je achter een fietser zit weet je gelijk al of die met z'n telefoon bezig is.
En hoe gaan ze op basis van GPS en andere sensoren bepalen of je naast de bestuurder zit, op de achterbank, of zelfs in de bus? Rare app, mensen die de telefoon nu gebruiken tijdens het rijden gaan echt geen app installeren om dat te voorkomen.
niet, dat staat toch in het artikel? je moet de app dan zelf uitzetten
En daarmee dus compleet nutteloos.
Die uitspraak is een typisch voorbeeld van de Nirvana fallacy. Deze app maakt het inderdaad niet opeens volkomen onmogelijk berichtjes te beantwoorden terwijl je achter het stuur zit, maar als de app ervoor zorgt dat een deel van de mensen daarmee ophoudt, dan is dat al winst, en is de app zeker niet compleet nutteloos.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*