Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

BioWare brengt patch uit voor Mass Effect: Andromeda na klachten over problemen

Door , 79 reacties, submitter: raider009

BioWare heeft op het laatste moment voor de release patch 1.04 uitgebracht voor Mass Effect: Andromeda. De patch moet enkele van de vele bugs verhelpen die spelers ervaren bij het spelen. De studio heeft meer patches in het vooruitzicht gesteld.

Patch 1.04 moet voor pc-spelers onder andere een einde maken aan zwarte startschermen en de problemen in combinatie met de Corsair Utility Engine. Daarnaast verhelpt de update geluidsproblemen en het niet herkennen van de functietoetsen in multiplayer. Naast de problemen bij de pc-versie, moet de patch ook problemen bij de PS4 en de Xbox One verhelpen. De release notes waren bij het schrijven nog niet beschikbaar.

Verder maakt de producer van het spel, Fernando Melo, bekend dat er aan de serverkant wijzigingen zijn doorgevoerd. Deze moeten er voor zorgen dat alle Challenges te doorlopen zijn. Spelers gaven aan dat dit niet altijd kon. Mass Effect: Andromeda is geplaagd door bugs, iets waar spelers en reviewers melding van maken op internet. EA heeft in antwoord hierop een speciale supportpagina online gezet waarop suggesties gedaan worden hoe bekende problemen omzeild kunnen worden.

BioWare stelt meer patches in het vooruitzicht. Ook zijn er veel klachten over onnatuurlijke gezichtsanimaties in het spel. Niet bekend is of de studio daar veranderingen in gaat aanbrengen. Mass Effect: Andromeda verschijnt 23 maart. Spelers met een EA- of Origin Access-abonnement kunnen het al een aantal dagen spelen.

Reacties (79)

Wijzig sortering
Ik heb de trial via EA access gespeeld en de game daarna gekocht, hoewel ik mij wel kan vinden in een aantal vreemde animaties vind ik het persoonlijk wel mee vallen (video gezien van rare traploop animaties maar persoonlijk nooit zelf gezien in mijn eigen playthrough) ook moet ik zeggen dat de haatreacties op Allie Rose-marie die mistaken is als lead animator nogal erg triest te noemen zijn. Geef je feedback maar dreigementen en vernederingen zijn echt niet op zijn plaats... zeker niet tegen enkel of enkele personen.. :|

[Reactie gewijzigd door Argonar op 21 maart 2017 18:42]

Precies hetzelfde hier. Ik heb hem zelfs aangeschaft voordat mijn trial over was. De proloog/tutorial(het stuk waar je niet kon saven) vond ik wat tegenvallen, maar zo gauw het echte verhaal begon was ik hooked. En ja de animaties(vooral gezichten) konden beter, maar mensen die zich er zo kwaad om maken mogen van mij psychische hulp gaan zoeken.
zolang Bioware maar doet waar ze goed in zijn / waren.

Goede RPG's leveren. Bioware staat bij mij nog altijd aangeschreven als 1 van de beste studio's qua verhaal en diepgang.

neverwinter nights en baldurs gate blijven toch echt de parels van deze studio.

ben zeer benieuwd naar de game heb wat dingen gezien, gelezen en gehoord maar of het net zo goed is als het 1e deel weet ik niet. (2e was oke en 3 was een totale flop met steeds minder rpg elementen en meer richting shooter naar mijn mening)

om de animaties maak ik mij niet echt druk zolang ik maar in het verhaal gezogen kan worden en mijn eigen keuzes kan maken (en dat deze invloed hebben op het verloop van de game)

al met al wacht ik de reviews even af en schaf ik hem dan wel of niet aan voor de xbox one.
Baldurs Gate is vergane glorie... Dat 'Bioware' heette Black Isle.

Ik heb het al eerder voorspeld: ME:A is van dezelfde orde als DA:Inquisition. Andere setting, zelfde formule, rinse and repeat. Het zijn games met een identiteitscrisis, die het midden houdt tussen single player RPG en themepark MMO. Prima als dat je ding is, maar het heeft niets met de diepgang van Baldurs Gate meer te maken...

Zelfs de benaming verraadt dat hier hetzelfde concept is gebruikt: geen cijfers maar een subtitel.

Noem me een pessimist maar de tijd dat Bioware meesterwerkjes afleverde is echt geweest. Het is geen liefdevol product meer maar een business case die zich voor je ogen ontvouwt, doorzichtig als de pest en compleet vernietigend voor de immersie die bij een degelijke RPG hoort.

Jammer. 13 in een dozijn. De grap is dat met wat liefde en aandacht precies hetzelfde concept wel goed overkwam bij The Witcher 3. The devil is in the details...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 21 maart 2017 23:07]

Noem me een pessimist maar de tijd dat Bioware meesterwerkjes afleverde is echt geweest.
ME:A is gemaakt door BioWare Montreal. Een studio opgericht om de makers van de ME trilogie te ondersteunen, BioWare Edmonton.

Ze zijn van het ondersteunen overgegaan naar het maken van 1 van de grootste games ooit. Uit de details blijkt dat ze daar nog niet klaar voor waren.

Als BioWare Edmonton met een nieuwe game komt, denk ik dat je weer een meesterwerk mag verwachten. (hopelijk een nieuwe Star Wars KotoR! :Y) )

[Reactie gewijzigd door rnenator op 22 maart 2017 09:29]

Als er dan toch een nieuwe Kotor komt is die hopelijk door Obsidian gemaakt en niet door Bioware ;)

Vond Kotor 2 qua verhaal toch een stuk sterker.
Mass Effect heeft mij nooit getrokken, tot aan nu! Ouwe koeien wat je daar lult, of een hunker naar je jeugd!
Dus omdat jij bij deeltje vier van een zeer populaire RPG franchise inhaakt en het 'nu fantastisch vindt' (rijkelijk laat, dus), was het vroeger niet beter? En dat terwijl deze nieuwe ME gewoon exact hetzelfde concept is met wat subtiele aanpassingen... juist :)

Mooie logica ^^ Ieder zijn ding natuurlijk, maar het is gewoon een feit dat we sinds de afgelopen tien jaar een grote versimpeling binnen gaming hebben gezien, en dat dat een breed gedeeld sentiment is. Daarom is de indie developer zo populair en blijft PC gaming groeien.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 maart 2017 14:36]

Mjah, men maakt zich boos omdat ze denken dat dit komt omdat het bedrjif zich drukker heeft gemaakt om de feministen en andere sociale groepen te behagen dan bezig te zijn een goede game te maken voor "gamers"

Of het waar is, weet ik veel. Intereseert me ook niet, als het een goede game is, koop ik hem, als het een slechte game is niet. Of anderen het wat vinden of niet is niet belangrijk voor me.

Het enige wat ik gezien heb wijst erop dat het animatieteam echt, maar dan ook ECHT slecht werk geleverd heeft. Verder geeft men aan dat het verhaal slecht zou zijn, maar dat kun je in 10 uurtjes niet bepalen, de gameplay... tsjah, meer actie dan RPG en dat is een trend helaas, het camerawerk? niemand over gehoord.

Wel is het zo dat de animaties bij een RPG met erg veel verhaal natuurlijk erg belangrijk is, dit is ook de reden waarom ik ME:A (NOG) niet koop. Ik wil eerst dat de animatie problemen opgelost zijn, er misschien een mod/dlc komt die de characters een stuk beter maakt en andere nog niet bekende issues oplost.

Maar inderdaad, het geschreeuw en gescheld en bedreigingen..... steeds weer bevestigen gamers dat we toch echt sociaal gestoord zijn, en niet normaal kritiek kunnen leveren. Als je het ruk vindt, de mensen die voor het bedrijf ruk vindt, dan koop je de game niet... klaar...
Ik heb de trial ook gespeeld. Ik heb me ermee vermaakt maar het voelt aan als een oude game. Een goede oude game, dat wel... De animaties in het spel zien er zeer matig uit en de voice acting is ook niet erg sterk, en dat voor een AAA titel met een budget van 40 miljoen. Waar ze al dat geld aan uitgegeven weet niemand maar waarschijnlijk is het niet naar de animators en voice actors gegaan. Gezichten bewegen heel erg onnatuurlijk tijdens het praten en het lijkt alsof de voice actors gewoon een script oplezen en zich verder niet in hun rol inleven. Dat zorgt er bij mij voor dat ik gesprekken in de trial al regelmatig geskipt heb terwijl ik in Mass Effect 1 tot en met 3 de gesprekken altijd las (in de eerste playthrough).

Ik twijfel of ik het spel wel ga kopen, wellicht dat ik hem ooit eens in de aanbieding koop maar zeker niet bij de lancering.
Bij Bioware hebben ze altijd problemen gehad met de animaties, zowel ME als DA. Met ME1 en 2 kon je het nog wel vergeven want de engines waren destijds nog niet zo gevorderd en het viel niet erg op. ME3 was echt erg en je zou zeggen dat ze na alle felle kritiek op ME3 dat Bioware op z'n hielen zou zijn, ze hadden destijds zelfs aangekondigd dat ze een nieuwe engine zouden gebruiken (Frostbite 3, naar wat nu blijkt).

We hebben DA3 als voorproefje gehad en daar had je ook al dezelfde problemen. Bioware is gewoon niet goed in animaties, tja wat moet je daarvan zeggen?

Ik vind die hele hype overdreven. De rare gezichtsuitdrukkingen komen waarschijnlijk omdat je nu zelf een geheel custom gezicht inelkaar kan zetten en dat pakt af en toe verkeerd uit. Het doet verder niks onder aan het verhaal of de ervaring die je hebt, ja af en toe schoot ik toch echt hard in de lach, maar meer niet.

Ik heb trouwens het idee dat de problemen eigenlijk zijn veroorzaakt door een paar Youtubers die met opzet rare gezichten hebben ingesteld voor hun characters. Als je ziet dat de hele industrie ineens ondersteboven staat voor een spel welke nog niet eens beschikbaar is voor het grote publiek dan klopt er even iets niet.

Het hele gebeuren is zwaar overdreven en mensen moeten eens normaal doen, vooral dat mensen prive worden bedreigt omdat ze werken bij EA gaat veelte ver.
Ik heb het idee dat je je er niet in hebt verdiept..

Verzameling van bijna alle clips die dit veroorzaakt heeft:
https://youtu.be/p-msmx9yW5Q

Mensen bedreigen gaat sowieso in ieder geval te ver. Alleen de klachten zijn in mijn ogen erg terecht.. deze animaties zijn toch wel heel erg ondermaats. Er zit geen een vorm van emotie in de gezichten, en dat is niet alles. Er zijn meer animaties waar geen overtuiging in zit. Of je daar een goed spel voor moeten vergeten wil ik niet beoordelen, maar ik ben het niet met je conclusie eens. Dit is een stap achteruit ten opzichte van de oude ME games.
Volgens mij ontken ik nergens dat de animaties niet goed zijn, het enige wat ik zeg is dat het zwaar overdreven is en dat het verder geen impact heeft op het verhaal. ik zeg zelfs dat ik er zelf om moest lachen wat in lijn is met de Seinfeld geluiden in het filmpje waar jij naar linkt.

Ik snap even niet waar jij het vandaan haalt dat ik mijzelf er niet in heb verdiept. Ik zeg dat ik het zelf heb gespeeld (dus ik heb zelf ervaring) en tevens zeg ik dat de problemen worden overdreven door een paar Youtubers, jij linkt dan vervolgens naar... een Youtube filmpje welke is gedramtiseerd met Seinfeld geluiden.

Tja... wat moet ik hier nou mee?
Ik heb geen eigen gezicht ingesteld en dat kan ook alleen maar voor de hoofdpersoon. Alle NPCs hebben de hoofden die Bioware gemaakt heeft. De overgrote meerderheid ziet er maf uit en de mond en oog animaties zien er niet uit. Het is nota bene een triple A game met een budget van 40 miljoen, je mag daar meer van verwachten. Andere triple A devs kunnen het ook.

Het komt ook niet door een paar Youtubers, iedereen die de trial gespeeld heeft en die ogen heeft kan het probleem meteen zien.

P.s. je kon in de voorgaande delen ook al je eigen gezicht maken, toch waren de animaties voor die tijd niet zo slecht als deze animaties voor deze tijd.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 21 maart 2017 23:09]

Gezicht instellen kan ook voor je zus/broer ;) En volgens mij heeft dat ook invloed op het gezicht van de vader
Ik heb de trial ook gespeeld. Ik heb me ermee vermaakt maar het voelt aan als een oude game. Een goede oude game, dat wel... De animaties in het spel zien er zeer matig uit en de voice acting is ook niet erg sterk, en dat voor een AAA titel met een budget van 40 miljoen. Waar ze al dat geld aan uitgegeven weet niemand maar waarschijnlijk is het niet naar de animators en voice actors gegaan.
40 miljoen is niet bepaald veel voor een AAA game volgens mij. Zie ook hier
Als je het zo bekijkt kan een crowd funded indie game als Star Citizen de game met het hoogste development budget tot nu toe worden. Ze staan nu in principe al op plek 2 achter Star Wars: The Old Republic.
Mja als LA Noire het met 50mil kan doen waar ook nog superveel gezichts features in zitten dan moet dat met 40mil eigenlijk nog wel gewoon via de engine kunnen.
Of het is gewoon een buggy engine net als de frostbite engine van battlefield waar collisions nog steeds falen.

Edit: Ben zelf ook aan het falen, ze zijn allebei op frostbite haha

[Reactie gewijzigd door Elidos op 22 maart 2017 09:00]

Half Life 2 is ook met 40 miljoen gemaakt en die had in 2004 al 10x betere gezichtsanimaties dan dit spel :)

Star Citizen heeft inderdaad een torenhoog budget maar de scope van dat spel is ook veel groter dan dat van Mass Effect Andromeda. Je kunt bij SC ook goed zien dat het budget zo hoog is, dat spel ziet er prachtig uit, ook de gezichten en de animaties.
Hou je wel rekening met inflatie? 40 miljoen destijds is meer dan 40 miljoen nu ;)
Uiteraard, de techniek is ook vele malen beter. Het zou zeker mogelijk moeten zijn om animaties te maken die net zo goed of beter zijn als 13 jaar geleden.
Zeker, maar daar had ik het niet over.
Hoezo niet bepaald veel? De onderkant van die top 43 zit daar ook op. Uitgaande van je eigen bron lijkt het me dus een heel deftig budget.
De grootste bug in deze game zijn toch de animaties. De kans dat er iets aan gedaan word acht ik klein aangezien dat daar wel wat meer werk aan is dan "simpel" patch werk.
Ik heb met de nodige tegenzin een beetje playthrough zitten kijken (was eigenlijk van plan er clean in te duiken) en dat gemonteerde wat je op Youtube terugvind schetst iets anders dan de praktijk feitelijk voorstelt.
Mass Effect was ook in de originele reeks niet bijzonder sterk in de animatieafdeling en vond dat uiteindelijk weinig afbreuk plegen aan de algehele ervaring van het avontuur en het verhaal.
Voor mij is dit vooralsnog een storm in en glas water.

[Reactie gewijzigd door Ton Deuse op 21 maart 2017 19:12]

Tip, als je streams van mensen kijkt die het spelen heb je totaal geen gemonteer in de video :)
Toch wel gek dat dit nog gebeurt bij zo'n gehypte titel na het debakel dat no mans sky heet. Volgens mij heeft dat sony een hoop verkopen gekost en je zou verwachten dat een doorgewinterde uitgever als EA nu wel twee keer nadenkt voor ze halfbakken producten de markt op slingeren.
Jammer voor de fans, maar ik hoop dat de schade voor EA enorm is en dit soort fratsen gauw tot het verleden horen.
EA, ligt echt niet wakker van een klein groepje dat veel lawaai maakt op het net. De grote massa schapen koopt gewoon slaafs de game omdat ze niet beter weten.
Of omdat ze het gewoon een leuke game vinden en er van kunnen genieten ondanks dat de gezichten niet perfect geanimeerd zijn?
edit: nvm

[Reactie gewijzigd door Mutatie op 21 maart 2017 22:08]

Heb de trial gespeeld en het spel vervolgens gekocht.. vind het een vermakelijke game, het hield me bezig en ik had eigenlijk geen last van fuck ups in animates, crab crawls en noem maar op. Voor mijn gevoel begon het verhaal pas echt op gang te komen op het punt waar de trial stopte, ik verlangde naar meer!

Combat speelt lekker, de environments zijn prachtig, textures zijn prachtig en het voelt lekker vertrouwd. Storm in een glas water..
Wat is het probleem? De gezichts animaties zijn niet zo denderend. Neemt niet weg dat daarnaast de game prima is.

Gezeur om niets.
- De teksten die karakters uitspreken zijn 60+% van de tijd beroerd gedaan door de VAs
- De teksten van de karakters zijn ook beroerd an sich. 'I have a tired face' is een inmiddels berucht voorbeeld ervan, maar er zijn zoveel van dat soort teksten waarvan ik denk van 'WTF is dit?'
- Port naar de PC is vrij goedkoop uitgevoerd (ja, het is duidelijk een port). Hoeveelheid grafische opties is zo-zo, en wanneer je de controls in wilt stellen krijg je eerst als voorbeeld een (Xbox?) controller te zien... Juist ja.
- Mission journal is 40x graven, 1x iets vinden, en de rest wat nieuw is raakt vervolgens zoek. Flutsysteem
- Tempo is slecht. In de combat merk je dat het spel actievol wilt zijn, maar als je vervolgens rondreist kan je bij wijze van spreken eerst een dutje gaan doen... De open wereld en sidequests daarin zijn belabberd ingericht.
EA heeft voor zover ik weet uberhaupt niet zo'n goede naam. Ik heb zelden iemand enthousiast gehoord over EA. Franchises die ze om zeep helpen, brakke games die worden afgeleverd, geen fatsoenlijk patch beleid.

Ik koop al jaren geen EA games meer. Laatste keer was voor DA: Inquisition, na een jaar te hebben gewacht (vanwege prijsdaling) en alle reviews te hebben uitgeplozen, puur omdat ik een zwak heb voor Bioware.
Zelfde hier ik wacht de reviews af van Andromeda, en of alle bugs verholpen zijn voor ik overga op aanschaf, ik vertrouw EA niet meer. (Ubisoft ook niet trouwens.) dus ik peroder daar niets meer.
Ik heb de EA Acces al gespeeld op de Xbox. Ik kwam geen rare bugs tegen zowel in multiplayer als in singleplayer. Het verhaal boeide mij gelijk, voelt gelijk weer als een fijne ME. Ik heb eigenlijk ook nog geen super rare animaties gezien.
Heb deze ook in de pre-order staan, maar begin me af te vragen waarom:
- Uitspelen kost >> 120 uur (?)
- Dragon Age: Inquisition in space
- Animaties zijn last-gen

Zie ook:

https://arstechnica.co.uk...-effect-andromeda-review/
De animaties zijn niet "last gen", ze zijn gewoon slecht. Er zijn genoeg voorbeelden van last gen games die wel gewoon goede animaties hebben

En eerlijk gezegd, Bioware games hebben altijd al vreemde character animaties gehad :X
Agreed.

Het blijft jammer dat de technologie van L.A. Noire nergens opnieuw gebruikt is. Zelfs de bloopers zijn gewoon geweldig om te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=scQKQjosJek

Uncharted 4 is natuurlijk niet last gen, maar laat wel zien dat het ook met meer traditionele technologie stukken beter kan:
https://www.youtube.com/watch?v=yKBpvRHG90Q
Dat men de technologie van van L.A. Noire nergens gebruikt heeft waarschijnlijk te maken met het inhuren van acteurs, kost vast een flinke duit meer dan een voice actor.

Maar de technologie die bij L.A. Noire gebruikt werd leverde wel een redelijk unieke spelervaring op.

Mee eens, Bioware's animaties zijn nooit echt de beste geweest nee.
En men neemt bij Bioware soms rare beslissingen misschien door EA gepushed of op eigen initiatief.
Het hele 2d sprite verhaal van ME3 bv.
https://www.youtube.com/watch?v=oCZFx5Pt-Ng
https://www.youtube.com/watch?v=uhna9R7ybSY

De doorsnee hardware kon dat ook prima draaien als daar meer detail in gestopt was.
Probleem met L.A. Noire was dat, ondanks dat de gezicht animaties er voor die tijd zeer goed uit zagen, ze er niet goed genoeg uitzagen om te herkennen of iemand aan het liegen was of niet.. of dat iemand iets verborgen hield ed... en laat dat nou nt de hele opzet van dat spel zijn. :+

Ik heb het echt geprobeerd maar ik kon gewoon niks consistent nuttigs uit de gezichtsuitdrukkingen van mensen halen en dat bedierf voor mij het plezier enorm want ik had het idee dat dat wl de bedoeling was en dat ik dus, falend in dat, moest gaan lopen gokken of mensen logen/eerlijk waren/etc en dt vond ik echt not-done voor een spel waarin je een detective speelt.
Ik vond de cues juist duidelijk. Oogcontact vermijden, inconsistente uitdrukkingen om zenuwen te verbergen, etc
Ah wellicht dat het probleem erin ligt dat ik zelf op het autisme spectrum zit (Asperger) en dus daarom niet goed gezichten kan lezen? :+ :+
De side-by-side met Mass Effect 1 is vooral erg jammer, karakters zagen er daar levendiger uit.
Dragon Age:Origins was anders bijzonder goed, de focus lag dan ook op emoties en interactie met de personages. Alles daarna nam snel in kwaliteit af :'(
Ik vang deze game wel een keer op als hij afgeprijsd is, de eerste impressie was namelijk gewoon niet goed genoeg. Ik heb de trail gespeeld tot het punt dat je niet meer verder kon en de multiplayer boeit me niet echt.

Echt zonde want ik keek uit naar deze titel, maar de ''foutjes'' die erin zitten kan gewoon niet. Want geld is echt geen probleem voor Bioware en EA, waarschijnlijk is tijd het grote probleem.
Same here. Ik was er ook al een beetje bang voor. De previews waren al niet erg lovend en bij Mass Effect 3 zag je al dat de kwaliteit afnam.

Zeg maar gerust dat het grote probleem EA is. Blijft een raar bedrijf, bij Titanfall zag je dat ze de dev genoeg tijd gaven en bij Bioware word alles gerushed. Misschien dat ze zelf niet genoeg gas tegen geven.
Vreemd ik heb juist ERG genoten van Mass Effect 3 meer dan deel 2 en nog veel meer dan deel 1, die vond ik qua game play niet zo leuk, en veel te veel het zelfde.

Maar je ik wacht ook wel wat maanden tot de prijs en stabiliteit beter woord, al heb ik wel erg zin om Mass Effect: Andromeda te spelen, en hoop ik dat het weer 3 delen woorden, en dat alles wat je in de spellen doe consequenties heeft voor de volgende dellen, net als de andere Mass Effect spellen.

Maar wel geinig dat er altijd gezeur woord over de PC dat er zo veel fouten zijn in spellen omdat er zo veel verschillende hardware is, maar op de Xbox One en Playstation 4 die de zelfde hardware ongeveer heeft heeft Mass Effect: Andromeda ook veel fouten er in.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 21 maart 2017 23:38]

Er zijn al youtubers die het spel bijna hebben uitgespeeld op 'insanity' lvl. }>

maar door de enorme bugs/slechte gezichtsanimatie/slechte optimalisatie/gekende server problemen bij een release, ga ik deze toch niet aankopen op release. Al zeker niet voor 60.
Misschien bij een Origin sale.
de game key is op keysites zoals allkeystore allang voor ~40 euro te koop. De sales bij origin, steam en zo zijn meestal duurder dan je een game elders kunt krijgen. Tegen de tijd dat iets een sale is is het elders allang goedkoper
http://www.allkeyshop.com...da-cd-key-compare-prices/
werkt prima
Dat de game technisch toch zo mank blijkt te zijn is heel erg jammer, ik hoop dat de patches die in het verschiet liggen een groot deel van de gemelde problemen zullen gaan oplossen. Het meeste waar ik zelf last van heb gehad is de in mijn ogen ondermaatse optimalisatie en de facial animations. Er is natuurlijk geen excuus dat de game in deze staat uit wordt gebracht maar ik ben alsnog wel blij dat EA de special supportpage online gezet heeft.

[Reactie gewijzigd door raider009 op 21 maart 2017 18:27]

Dat de game nu al patch versie 1.04 heeft voordat het eigenlijk officieel gelanceerd is buiten Origin zegt genoeg. Principes als testen en QA horen tot het verleden en worden tegenwoordig door de consument gedaan.

De support pagina van EA is het equivalent van een verkrachter die "sorry" zegt. Een schattig initiatief dat helemaal niets goedmaakt en moet dermate ook niet zo worden gezien.

Het enige wat EA hier kan doen is verantwoordelijkheid nemen voor de fuckup, de verantwoordelijke persoon of personen van BioWare op staande voet ontslaan en zorgen dat de volgende release die uitkomt vanaf versie 1.0 wel gewoon naar behoren werkt.
EA moet mensen van Bioware ontslaan? Je beseft je wel dat de game wss gerushed werd door EA?
De game was al in trial sinds 15/16 maart met 10 uur spelen dus daar kan je al aardig wat bugs constateren.
en daar naast is hij wel al officieel gelanceerd in Korea bijvoorbeeld was hij sinds 20 maart uit en in de USA 21 maart alleen in EU is het van af 23 maart.
EA is het gewoon die games rushed en verpest in mijn mening.
de kwaliteit van de game studio is erg gezakt sinds de studio was opgekocht.

Wel zou ik iedereen ME:A aanraden heb hem sinds maandag kunnen spelen via een VPN server in Korea en het is voor mij een elk vermakelijke game.
Aan de ene kant natuurlijk niet goed dat er nog zulke bugs inzitten. Aan de andere kant zijn er zoveel configuraties (bij PC) die voor problemen kunnen zorgen. Daar kun je eigenlijk niet tegenop debuggen.
Het is dan ook niet verkeerd dat EA en BioWare nog voor de release een update uitvoeren. Ik bekijk dat als positieve beslissing.
mee eens. Gezichts animaties is misschien niet zo goed, dat lijkt me systeem onafhankelijk maar ik weet er niks van, maar dat je niet alles kan voorzien als je onder druk werkt is natuurlijk logisch.
Ben ik even blij dat ik hier niet helemaal leip van ben en al zeker niets van een hype voel. :)

Ik koop het spel wel een keer als de GOTY versie er is, dan heb je meteen mooi alle DLC en zo een berg patches dat het spel veel beter / stabieler etc draait.

Daarbij denk ik dat het wel een half jaar langer in ontwikkeling had kunnen zijn en het daarna nog steeds nog lang niet bug vrij zou zijn, omdat het zo een enorm ingewikkelde game is om te maken. Dus op zich logisch dat ze het nu gewoon uitbrengen en ondertussen snel patches uitbrengen.

Ik vind het eerder vreemd dat mensen (na alle ubisoft / ea / etc drama) het nog steeds op dag 1 kopen. Wacht een week of een maand en het is A. in betere staat en B. waarschijnlijk al (iets) goedkoper geworden...