Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 173 reacties

Aan een blauwe 'S' op de verpakking van een Galaxy Note 7 kunnen kopers van het toestel straks zien dat het om een vervangend toestel gaat. Daarnaast zet het bedrijf een imei-database online waarmee gebruikers kunnen verifiŽren dat het bij hun model om een veilig toestel gaat.

Samsung Note 7 imeiSamsung Australië geeft uitleg over de stappen die Samsung neemt bij de herstart van de verkoop van de Galaxy Note 7. Zo krijgen toestellen waarbij het probleem niet zou spelen een nieuwe verpakking met een blauwe 'S' bij de streepjescode. Zodra de voorraad vervangende Note 7's beschikbaar komt, kunnen gebruikers daarnaast het imei-nummer online controleren, om er zeker van te zijn dat hun model niet bij de voorraad hoort die is teruggeroepen.

Samsung zag zich vorige week genoodzaakt de Note 7 terug te roepen in de landen waar deze in de verkoop was gegaan, nadat bij tientallen incidenten de accu van het toestel ontplofte. Door een fabricagefout kwamen de kathode en anode met elkaar in contact, wat de explosies veroorzaakte. In andere landen, zoals België en Nederland, werd de verkoop uitgesteld tot oktober. Wie een pre-order heeft geplaatst krijgt ter compensatie een geheugenkaart van 128GB van de fabrikant als diegene zijn bestelling niet annuleert.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (173)

Dus de toestellen met een S op de doos zijn dus veilig en gecontroleerd door samsung en de rest van de toestellen die dit niet hebben zijn niet veilig of hoe moet ik dit zien?
:/
Van de toestellen waar een "S" op de doos staat, weet je dat deze het euvel van de oververhitte accu niet hebben. Van de toestellen waar de "S" niet op de doos staat, kun je nog kosteloos het toestel laten vervangen.
Het heeft weinig met veilig en onveilig te maken, want bij hooguit 0,5% van alle eerder geleverde accu's was de mogelijkheid aanwezig dat die, onder specifieke omstandigheden, oververhit kon raken.

[Reactie gewijzigd door Peatsmoke op 10 september 2016 05:52]

0.5%? Weet je hoeveel toestellen dat dan wel niet zijn? Als dat zo zou zijn (het was 0,1%, maar hier even een rekenvoorbeeld) zou dag beteken dat er van de 1 miljoen verkochte toestellen er potentieel 5 duizend toestellen de mogelijkheid hebben om heel veel schade aan te richten met doden tot gevolg. "Hooguit" 0,5% dus.

Dergelijke percentage zijn absoluut niet wenselijk bij zulke grote afzet. Relatieve getallen zijn leuk, maar irrelevant als het om een ernstig probleem gaat en daarnaast ook nog om zulke grote getallen.
Nouja het ging specifiek om 0.1% door een productiefout. Dus over twee jaar zouden het om en nabij de 10.000 opgebrande toestellen kunnen zijn (uitgaande van 10mil verkochtte exemplaren). Dat is natuurlijk belachelijk veel en een te groot risico om te nemen. Alle mogelijke bijkomende schade is dan in totaal vele malen groter. Daarnaast gat niemand dan ooit ook nog maar iets van je kopen.

Een terugroep actie van alle verkochte toestellen in de serie is met deze getallen het enige correcte wat je kan doen.
Dus de toestellen met een S op de doos zijn dus veilig en gecontroleerd door samsung en de rest van de toestellen die dit niet hebben zijn niet veilig of hoe moet ik dit zien?
:/
Dat heb je helemaal juist!

Ik snap alleen die smiley niet, die doet mij vermoeden dat je het een rare/domme/stomme (of vul wat anders negatiefs in) zet vind van Samsung om onderscheid te maken in een 'veilige' en 'onveilige' telefoon...

Iedereen die dus geen S op zijn verpakking heeft doet er goed aan zijn toestel bij Samsung om te laten ruilen voor een gloednieuwe (veilige) telefoon!
Ik heb ook wel een beetje :/ ik vind het een goede zet daar niet van en die imei controle online maakt het helemaal af. maar zoon blauwe sticker is natuurlijk zo nagemaakt en als je dan achteraf de imei controleerd na bijvoorbeeld je tweedehands aankoop dan is het wellicht te laat. En dan moet je natuurlijk ook maar weten waar die sticker voor staat en van het bestaan van die imei controle afweten.

Ik had liever een link naar de online imei controle gezien ipv van de blauwe sticker,
maar moet toch wel concluderen dat het al heel fijn is dat ze het uberhaupt aangegeven.
Waarom zou je dat namaken? Elke niet-S telefoon kan je gewoon gratis bij Samsung omruilen voor een S telefoon. Om nou een niet-S telefoon te gaan verkopen is natuurlijk een beetje raar.
Hoe kom je er bij om steeds het woord "sticker" te gebruiken?
Ik heb ook wel een beetje :/ ik vind het een goede zet daar niet van en die imei controle online maakt het helemaal af. maar zoon blauwe sticker is natuurlijk zo nagemaakt en als je dan achteraf de imei controleerd na bijvoorbeeld je tweedehands aankoop dan is het wellicht te laat. En dan moet je natuurlijk ook maar weten waar die sticker voor staat en van het bestaan van die imei controle afweten.
Als je tussen nu en 11 maanden een S7 koopt, koop je nog steeds een van de meest luxe smartphones op de markt. En gaat dus veel geld uitgeven.
Sorry dat ik dan geen medelijden met je hebt, als je "achteraf je IMEI checked" (lees: Niet zorgvuldig je aankoop doet)
Je weet gewoon dat elke samsung S7 vanaf nu op V&A gaat staat "met imei op verzoek" text. Dus als je verkoper geen IMEI wilt geven, koop je gewoon niet.
Dat is alsof je volgende week een iPhone 7 koopt, zonder doos, lader en dopjes.
Vragen om issues.
Ik had liever een link naar de online imei controle gezien ipv van de blauwe sticker,
maar moet toch wel concluderen dat het al heel fijn is dat ze het uberhaupt aangegeven.
:X

Eerste alinea , 2e (!) zin:
Daarnaast zet het bedrijf een imei-database online waarmee gebruikers kunnen verifiŽren dat hun model om een gerepareerd toestel gaat.

[Reactie gewijzigd door weeraanmelden op 10 september 2016 10:53]

Logisch want je krijgt met het S model dus een refurbished toestel wat terug is gekomen van de oude (al dan niet verkochte) voorraad oorspronkelijke telefoons die (hopelijk) gecontroleerd zijn en goed bevonden door Samsung.

Hopelijk blijft dat goed gaan met het toestel, ik zou het iig niet willen hebben....
Nee dat krijg je niet, je krijgt een gloednieuw toestel :) Tweakers kan roepen wat ze willen maar de bron en alle andere websites hebben het toch echt bij het rechte eind.
Natuurlijk niet...wat denk je dat Samsung doet met al die onverkochte toestellen die ze teruggehaald hebben uit de magazijnen en bij de dealers?

Juist ja, refurbishen..... daarna krijgen ze een S sticker en dat zijn deze toestellen dus.

Wel nieuw, maar wel refurbished..

Ik zou zo'n telefoon nooit kopen en wachten op de nieuwe batch...
Tuurlijk gaan die hersteld worden en verkocht, maar niet als nieuw :)

Nieuw != refurbished...
If I select a replacement Note7, will the replacement I receive be a new device or refurbished device?
The replacement Note7 device will be a new device.
Te lezen in de bron van Tweakers :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 12 september 2016 18:24]

Wetgeving in Nederland laat het sowieso niet toe om een refurbished toestel als nieuw te verkopen ;)
If I select a replacement Note7, will the replacement I receive be a new device or refurbished device?
The replacement Note7 device will be a new device.
Het zal wel raar voor je zijn een fabrikant die direct reageert en toe geeft dat ze fouten maken, en het dan ook nog eens meteen netjes op willen lossen...
Reageerde Samsung maar, nog steeds kampen leveranciers met klanten die een pre-order hebben staan en nog steeds niet weten waar ze aan toe zijn.

Zelfs in America moest de Amerikaanse consumentenbond aan te pas komen om Samsung te dwingen om duidelijkheid te verschaffen.

En dan nu een halfslachtige actie om middels software de batterij niet geheel te laten opladen, seriously???
Nu is mij nu niet helemaal duidelijk waar de productiefout precies uit bestaat. Zitten de contacten van de batterij gewoon te dicht bij elkaar of zitten de contacten in het toestel gewoon te dicht bij elkaar, waardoor een contactpunt van de batterij dubbel geraakt wordt???

Ik weet niet beter dan dat de uiteindelijk verbinding via een kabeltje en stekkertjes verloopt en de genoemde productiefout lijkt mij eerder een ontwerpfout.

Helemaal omdat de huidige eigenaren niet per productiebatch kunnen bepalen of ze wel of geen gevaarlijk toestel hebben. In potentie is het explosiegevaar en de kans daarop bij alle geleverde toestellen even groot.

Dat er in het productieproces een onbetrouwbaar eindproduct ontstaat, waarbij er alleen nog per voorraad na wisseling/vervanging achteraf te controleren is of het product goed/gerepareerd is, lijkt me een slechte zaak.

Ik leid uit de beschikbare informatie af, dat het geheugenkaartje ter compensatie dan ook helemaal niet zo ruimhartig is. De reparatie/swap zal wel - als je mijn aannames volgt - iets meer zijn dan alleen maar een batterijtje wisselen, en je blijft met gemankeerd product achter.
Hallo.

Wat ik heb begrepen is dat samsung een chinees bedrijf heeft gevraagd om een groot deel van de accus te produceren. Daarnaast zijn er note 7 toestellen voor amerika en europa waar een batterij van eigen maak in zit.

Deze van eigen maak is niet ok en word vervangen voor een andere batterij die niet van samsung is.

Het is dus enkel een kwestie van batterij vervangen wat ze doen.

Groet
Roddel roddel.
Het is gewoon de batterij met een fabricagefout.
http://bgr.com/2016/09/08/galaxy-note-7-recall-battery/

Smartphones worden dunner en dunner waardoor ook de isolatie in de batterij tussen ladingen dunner wordt. Een productiefout is snel gemaakt. Zelf vervangen is niet aan te raden want ifixit laat weten dat het scherm snel breekt.

Voor het eerst schiet een fabrikant in zijn eigen voet door een moeilijk repareerbaar toestel te produceren :)

We weten allemaal dat die quick charges niet goed zijn voor de levensduur van uw batterij. Net zoals het chiptunen van uw turbo. Ook leds slijten sneller als het voltage wordt opgedreven en temp verhoogt.
Nu maar hopen dat de slijtageonderdelen in toekomstige phones deftig te vervangen zijn.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 10 september 2016 12:33]

Ik weet niet beter dan dat de uiteindelijk verbinding via een kabeltje en stekkertjes verloopt en de genoemde productiefout lijkt mij eerder een ontwerpfout.
De kathode en anode zijn de polen in de batterij, in een klein percentage ontstaat er door een productiefout sluiting in de accu tussen de anode en kathode waardoor deze ontploft. Dit heeft dus niks met stekkertjes te maken en is ook geen ontwerpfout.
Accu is BS verhaal ! Het is het moederbord
Laat maar zien dan, kom maar op met die link.
Inwendig in de batterij kunnen door een productiefout de anode en kathode elkaar raken waardoor kortsluiting ontstaat.

Wel apart trouwens dat je zoveel aannames doet terwijl je al weet niet over de juiste informatie te beschikken.

[Reactie gewijzigd door Bart ģ op 10 september 2016 08:59]

Euh, ja :'). Samsung heeft dit zelf gezegd.
...Wel apart trouwens dat je zoveel aannames doet terwijl je al weet niet over de juiste informatie te beschikken.

Euh, ja :'). Samsung heeft dit zelf gezegd.
"I did not have sexual relations with that woman." ``...vul zelf maar even in..Niet dat je alles en iedereen in twijfel moet trekken, maar je mag je ook wel ietwat kritischer opstellen...


@Bart:
Wat noem je veel? Wijs mij de vele aanmanes dan eens aan?! Ik weet/wist niet wat de productiefout met effect op het laad-/ontladingsproces omhelsde. Het enige onjuiste in de aanname is de externe sluiting en alleen de afleiding dat er meer dan een defecte accu meespeelde bleek onjuist. Aangezien je nog altijd geen zekerheid hebt zonder een S op de verpakking, vind ik de compensatie nog steeds karig.

Overigens: Ik werkte als GSM monteur bij een reparatiecentrum-in-het-zuiden-van-het-land (D***f*x) en later als engineer bij fabrikanten van hoogwaardige (medische en industri√ɬęle) electronica. Ik heb geen diepgaande productkennis van de huidige Samsung mobieltjes, maar ben zeker ook geen leek.

Een batterij bestaat uit meerdere lagen. De polen die jij (en de zwarteziel) benoemde, zijn van buitenaf niet zichtbaar of aanwijsbaar door de meerlaagse opbouw van moderne accu's, als er intern sluiting optreedt. Bij een goedwerkende batterij zijn dat (uitsluitend) de aansluitingen. Bij sluiting kunnen er intern meerdere anode/kathodeparen ontstaan.

Mijn informatie was niet onjuist, maar wel onvolledig. Net als een mens ga ik dan redeneren en afleiden aan de hand van de beschikbare informatie. Ik ga niet alle onderwerpen uitvoerig factchecken, zonder een goede reden.

@Appiemang, dezwarteziel en Coolstart: thnx. Ik heb met jullie antwoorden een aantal aanames kunnen/moeten wegstrepen.

Samsung zegt (blijkbaar breed aangenomen en gedragen) dat de accu een productiefout bevat. Prima...kan goed kloppen.

De klant/winkelier/gebruiker kan in de huidge opzet alleen zijn eigen toestel "waarborgen". Hij/zij weet van de andere gebruiker met dezelfde IMEI+1/IMEI-1 niet of deze wel of niet ge-S-t is of dat dat wel zou moeten (niet zonder zijn batterij eruit te trekken en de garantie te verbreken). Dat weet alleen Samsung, zoals op de frontpage eerder door meerdere mensen is opgemerkt.

http://www.imei.info/media/up/imei/news/samsung_check2.jpg

Ik weet niet wat juist is. Dat is nu net wat ik probeer duidelijk te maken. Nogmaals: het kan best dat het alleen een klein percentage betreft (lot/batch/serie) waar een slechte accu in kan zitten. Daarnaast kan de productiefout ook slechts af en toe op treden, waardoor je gedurende 2 jaar niet eens er iets van zou merken.

Noem me maar een doemdenker, piekeraar, alu-hoedje of een scheefvergelijker, maar Mars Foods Co. heeft kortgeleden ook een grote terugroepactie gedaan, en op grond van die toen vrijgegeven informatie kon je wéll herleiden, dat de aantallen afgekeurde batches significant groter waren dan de aantallen mogelijk vervuilde repen. (Toegegeven: er valt weinig te repareren aan een Mars

(edit:tiepvauwdjes)

[Reactie gewijzigd door ProjWorld op 13 september 2016 20:45]

Handig om op Marktplaats de slechte te laten liggen
Zolang je hem niet laat vallen o.i.d. kun je die toch simpelweg inruilen?
Ik begrijp natuurlijk wel dat de procedure iets complexer is als je deze zou geÔmporteerd hebben...

Verder vind ik het ook grappig dat ze spreken over een "gerepareerd" toestel. Komt in de lijnen van een refurbished toestel te liggen, wat voor vele mensen nog altijd een naar gevoel geeft, ondanks dit dan weer volgens sommigen nťt beter is dan een nieuw.
[edit] Whoops, jullie zijn 100% gelijk. Het is vrijdag jongens ;)

[Reactie gewijzigd door Yariva op 9 september 2016 21:47]

De timing had niet slechter kunnen zijn. De release en opvolgende callback zo vlak voor de launch van de grootste concurrent kan ze miljoenen klanten kosten. Een echte flop zal het niet worden, maar na dit kwartaal wordt het denk ik wonden likken.
De timing had niet slechter kunnen zijn. De release en opvolgende callback zo vlak voor de launch van de grootste concurrent kan ze miljoenen klanten kosten. Een echte flop zal het niet worden, maar na dit kwartaal wordt het denk ik wonden likken.
Ik denk dat het erg mee zal vallen. Het gaat hier over een Note 7 niet over de S7. Het marktaandeel van dit toestel is vele malen kleiner.
Als dit probleem bij de S7 gespeeld zou hebben zou je opmerking terecht zijn geweest.
Dit kost Samsung een "astronomisch" bedrag en de timing is inderdaad heel slecht. 2,5 miljoen toestellen moeten vervangen worden en dan hebben we het nog niet over de marketing budgetten die al gespendeerd werden aan die Note 7. Men schat de kosten rond 1 miljard dollar.

Het snelst op de markt willen zijn kost Samsung dus nu een aardige duit. Men probeerde de iPhone launch voor te zijn maar in al hun haast hebben ze blijkbaar een heleboel stappen in de kwaliteitstesten ook overhaast.

Galaxy Note 7 recall will cost Samsung a ‘heartbreaking amount’
Niet alleen de kwaliteitscontrole maar als je nou eenmaal koste wat het kost 800 verschillende toestellen per jaar wilt uitbrengen kan je niet ieder toestel evenveel aandacht geven.

Niet dat dat de reden is dat dit is gebeurd maar hoe groot het bedrijf ook is je kan nooit je aandacht evenveel focussen op ieder toestel als je er zoveel uitbrengt.
Dat is altijd weer die kolder die hardnekkig de kop opsteekt. Alles heeft met schaal vergroting te maken. Als je honderd verschillend toestellen uitbrengt dan moet alles ook op die schaal ingesteld staan. Dus productie, distributie, klantenservice, quality control en marketing. Dat er bij goedkope modellen lager wordt ingeschaald is logisch. De imago schade die Samsung hiermee oploopt is heel groot. Dit is hun top toestel. DUURRR veel duurder dan de s7 ,dit moet Samsungs parade paardje zijn. En met dit toestel mag er niet gedownscaled worden. Dit soort fouten mogen niet door de quality control komen. Dat dat nu wel is gebeurd is zeer pijnlijk voor Samsung. Qua marketing is er in ieder geval niet gedownscaled maar dat maakt het nog extra pijnlijk. Overal zie je de note 7 banners die het falen er nog eens inwrijven omdat het toestel nog helemaal niet uitgeleverd kan worden hierdoor!
Sorry hoor maar het is gewoon een wetmatigheid dat er meer kans is op fouten als je op grotere schaal producten ontwikkelt.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je je kan herinneren toen Intel de Pentium 3 had uitgebracht en toen overstapte van 100MHz naar de 133MHz bus en tegelijk overstapte van Slot naar Socket, dezelfde CPU's kwamen zowel voor Slot als Sockets uit en dezelfde CPU's kwamen met 100MHz als 133MHz bus uit en tegelijk was er ook een procesverkleining.

Toen kwam er nieuws naar buiten dat door de grote hoeveelheid verschillende soorten CPU's die eigenlijk op elkaar leken maar het niet waren Dell zelfs moeite had om nog overzicht te houden.

Denk dat je die bericht misschien nog kan Googlen.

Dus ga er maar vanuit dat zelfs als je er niks van hoort dat het toch gebeurt.

Of kijk naar de Xbox 360, die was door grote haast van Microsoft ook defect op de markt gebracht.
Hoe meer varianten hoe complexer en dus hoe groter de kans op fouten. Neem Samsung mobiele divisie stel(!) dat die precies 20x zo groot is als htc. Stel Samsung deelt dat op in 20 delen. Bij gelijke bezetting is de kans op fouten gewoon even groot. Dat ze zaken samenvoegen is logisch en levert voor samsung veel voordelen op ivm de schaal grote waardoor veel onderdelen in huis kunnen worden gefabriceerd. Deze nauwe cohesie wordt altijd zo geroemd bij Apple.
In je eerste zin zeg je precies wat ik zeg maar wat je daarna zegt ben ik het dus niet mee eens.

Samsung kan andere afdelingen wel zogenaamd gelijk bezetten en gelijk runnen maar dat wordt om een of andere mysterieuze reden in bedrijven nooit gedaan.

Daarnaast zal bij een beslissing van het bedrijf alle gedeeltes van de mobiele divisie beinvloed worden.

Dat kan bij de budget telefoons misschien geen impact hebben maar bij de high end toestellen dus wel.

Deze accu problematiek is toevallig de perfecte voorbeeld daarvan, stel Samsung wilt besparen op de accu's bij alle smartphones van alle prijsklasses.

De budget smartphones zullen dan waarschijnlijk geen gevaar opleveren ondanks dat die minder goed getest worden omdat het daar gaat om kleinere accu's en zuinigere toestellen.

Maar bij de grotere accu's bij high end toestellen creŽer je dan juist meer gevaar omdat de accu's dan meer energie opgeslagen hebben en meer explosiegevaar vormen.
Dat is dus precies wat ik poogde te zeggen. Bij de premium line mag dit simpel weg niet voorkomen door uitgebreide qt. Bij budget modellen kan je het misschien wel verwachten aangezien daar op alles bespaart wordt.

Samsung kan andere afdelingen wel zogenaamd gelijk bezetten en gelijk runnen maar dat wordt om een of andere mysterieuze reden in bedrijven nooit gedaan.

AHUM? Welke mysterieuze reden? Bedrijven zijn altijd opzoek naar een groter marktaandeel. Als ze dat bereiken door een betere klanten binding omdat hun producten gewoon beter worden. Waarom zouden ze dan niet deze organisatie structuur nastreven?
De parade paardje van de Note lijn ja. De galaxy lijn heeft zijn 2 pareden paarden al gehad namelijk de s7 en de s7 edge. De note is voor een hele andere markt.
Kijk je naar de prijs dan weet je welk paard de meeste glans zou moeten hebben bij Samsung punt.

Edit:
Oh en de doelgroep is ook gewoon dezelfde. Ik ben van een S naar een Note gegaan en misschien ga ik wel terug naar een S. Zeker in Asia (want dat vergeten we even voor het gemak) zijn modellen met een groot scherm populair.

[Reactie gewijzigd door Gallant op 21 september 2016 17:15]

daar ben ik het niet met je eens.

http://www.cnbc.com/2016/...h-apple-iphone-users.html

ik wil niet als een fanboy klinken, maar de laatste jaren zijn de note toestellen steeds premiumer geworden.
daar ben ik het niet met je eens.

http://www.cnbc.com/2016/...h-apple-iphone-users.html

ik wil niet als een fanboy klinken, maar de laatste jaren zijn de note toestellen steeds premiumer geworden.
Ligt er aan welke S je de ware S vind! De edge variant is in feite de meest door ontwikkelde S de gewone is eigenlijk de budget variant en dat was de S lijn van Samsung eigenlijk nooit.

De nadruk komt steeds meer op het uiterlijk te liggen, luxe en dure materialen. Dat is de huidige markt ontwikkeling dus ook van de note en de s. Als we het over prijzen gaan hebben van de huidige topmodellen dan vind ik deze de pan uitrijzen. Het was eens in de 3 jaar een nieuw toestel dat gaat nu naar eens in de 5 jaar. Maar ik dwaal af. Dus ja de premium modellen lijken steeds fiks duurder te worden. Dat lijkt een beetje contra trend te zijn in computer/gadget land.

Edit:
Samsung kan weleens ook met een budget note op de proppen gaan komen.

[Reactie gewijzigd door Gallant op 26 september 2016 14:17]

Dit kost Samsung een "astronomisch" bedrag en de timing is inderdaad heel slecht. 2,5 miljoen toestellen moeten vervangen worden en dan hebben we het nog niet over de marketing budgetten die al gespendeerd werden aan die Note 7. Men schat de kosten rond 1 miljard dollar.
@Blizz melde dat het klanten gaat kosten.
Jij hebt het over een geld bedrag wat daar niets mee te maken heeft.
Vreemd genoeg vind je (althans op Reddit) veel mensen voor wie de S7 geen optie meer is, want dit is al een "oud" toestel!
Op reddit klagen ze overal over en is de iPhone 7 over 5 weken ook te oud. Je kunt er heen voor veel informatie en meningen maar neem ze met een kilootje zout.
Dit gaat over de Note 7, niet de S7. Een non-tech iemand is op zoek naar een grote telefoon en de verkoper suggereert de Note 7. De non-tech persoon heeft dit hele verhaal niet gelezen en koopt hem.

Een tech-iemand weet dat Samsung dit probleem zo snel mogelijk opgelost heeft en koopt een Note 7 geproduceerd nadat de fout ontdekt werd.
Vergeet niet dat de verkoper op dit moment helemaal geen note7 kan aanbieden omdat de verkoop uitgesteld is.
Dus er zullen zeker wel potentiŽle klanten zijn die daardoor naar de concurrent stappen.

Daarnaast is er natuurlijk nog de negatieve reclame.

Denk echter niet dat het heel veel klanten gaat kosten, maar positief is het niet.
Dat kan op zich kloppen. Maar voor de kenner is het verloop van deze actie relatief goed gegaan en heeft Samsung het goed aangepakt. Een verkoper (zou toch op zich moeten weten van deze actie), kan hier gebruik van maken tijdens de verkoop.
Er bestaat geen negatieve reclame. Er bestaat reclame met negatieve inhoud, maar die werkt - gek genoeg - positief
Het gaat om de Note 7, niet de S7... ;)
Het gaat om de Note 7 en niet de S7. Daarnaast was er ook een grote hype over de bending iphone 6... mensen hebben een geheugen van een goudvis en vergeten de incident met ontploffende batterij sneller dan je denkt. Daarnaast pakt Samsung het prima aan, ze roepen de toestellen terug en compenseert mensen met een pre-order met een 128gb kaart.... zoiets zou je nooit van apple of andere fabrikanten horen. Tot slot, de Note 7 was nog niet officieel uit in Nederland. Scheelt ook.

[Reactie gewijzigd door FireBladeX op 9 september 2016 22:36]

Ze kunnen ook weinig anders dan de toestellen terug halen. Zou zelfs Apple gedaan hebben verwacht ik. Ontploffende toestellen is niet te vergelijken met een telefoon die buigt. Als ze zelfs uitgezet moeten worden in het vliegtuig kun je weinig anders meer dan terug roepen. Je wil gewoon geen letsel veroorzaken met een door jou uitgebracht product.
Zou zelfs Apple gedaan hebben verwacht ik. Ontploffende toestellen is niet te vergelijken met een telefoon die buigt.
Hoe dat nu zit, geen idee. Maar Apple heeft het wel eens op een andere manier geprobeerd aan te pakken.
Apple zou eerst gewacht hebben tot ze een rechtzaak aan hun been hebben, zelfs voor de mensen die betaald hebben voor applecare willen ze geen ondersteuning bieden als het om een defect op grote schaal is

- http://venturebeat.com/20...-iphone-warranty-lawsuit/
- http://appleinsider.com/a...ecare-refurbished-devices
- http://www.digitaltrends....acbook-pro-screen-stains/

heb zelf de retina macbook gehad met vreselijke plekken op het scherm, Apple wou hier niks aan doen tot er verschillende rechtzaken kwamen en dan plots hebben ze een reparatie programma gestart en zonder die rechtzaken was dat niet gebeurd

ik heb wel 6 maand moeten wachten vooraleer ze er aan begonnen en dan nog 3 weken op mogen wachten voor de vervanging van mijn retina scherm
bij Apple ben je echt vet met garantie of applecare
Volgens mij is er een zwaar verschil in publieke perceptie tussen een non-probleem van een toestel dat buigt als je het zwaar mishandelt en een telefoon die vanzelf ontploft als je het gewoon laadt. Reken maar dat dit een tijd aan Samsung blijft kleven en dat ze miljoenen verkopen zijn misgelopen.
In al die gates van Apple zat geen levensgevaarlijke situaties. Dit echter.....
Praat niet over dingen die je niet weet.

Apple had bijvoorbeeld ook een klein risico met de iPod Nano batterij en daarvoor hebben ze 6 jaar na de release een replacement program uitgebracht.

Je kon dus je 6 jaar oude iPod opsturen en die werd vervangen, probeer dat maar met je Samsung.
wat moeten Apple gebruikers ook met een geheugenkaart :P
sorry kon het niet laten.
Kvind trouwens ook zeer goed hoe Samsung het aanpakt, zo kort op de bal spelen dat zouden meer bedrijven moeten doen als er iets met hun producten schort.

[Reactie gewijzigd door Clemens123 op 9 september 2016 21:50]

Apple gebruikers kunnen hetzelfde met een geheugenkaart als bijvoorbeeld Samsung S6 gebruikers :-)
Gelukkig gaat het om pre-orders van de note 7 en niet de s6... Maar aangezien het een reactie op een uitzonderlijke opmerking over de tegemoetkoming van Samsung tegenover Apple is vind ik dat deze net aan door de beugel kan.

Verder doet Samsung dit heel erg netjes, een fout herkennen is voor een bedrijf als dit niet makkelijk en gaat vaak niet zonder schade, op deze manier maken ze het toch redelijk goed.
Niet echt met de terug roep actie wat ze het niet echt willen noemen is men nu geneigd om de iPhone 7 te kopen :p.
nop, ik wacht wel tot mijn note er is. ik had wel meer gehoopt op de nieuwe vr-bril dan op een geheugen. Dit laatste genoemde heb ik al in bezit. :O

ik vind het netjes dat ik heel vroeg het bericht kreeg van samsung. ik gebruik mijn iphone 6s tot de tijd dat samsung me komt bevrijden :*)
Is ook de enige Galaxy-smartphone van de 7 die geen uitbreidbaar geheugen heeft. Beetje flauw dus.
Tuurlijk, en bij mij is de ervaring andersom, mensen die veel problemen hebben met hun iPhone maar geen met hun android phone.......................
Ik kan dit beeld bevestigen. Ik heb exact hetzelfde beeld en dezelfde ervaringen in mijn vrienden- en collegakringen.
Samsung geeft Android toch wel ergens een slechte naam. De traagheid van Touchwiz wordt aan "Android" toegeschreven. En het komt hen goed uit: je telefoon is zo traag als een slak geworden? Np, hier is de nieuwe generatie.

Nu, ik denk dat mijn volgende telefoon ook een iPhone wordt. Zolang je maar weerstand hebt opgebouwd tegen "ik moet het laatste nieuwe hebben"-itis kun je jaaaaaaren doen met je toestel. Bij Android zit je dan vast aan een Nexus, dan heb je tenminste voor twee hťle jaren updates.
Als je niet persť de nieuwste android versie wilt hebben kun je ook voor een Xiaomi kiezen. Die blijven wel netjes updaten waardoor je in ieder geval de veiligheids updates blijft ontvangen.
Mijn Xiaomi MI 5 heeft toch altijd de laatste Android versie hoor met Developer Xiaomi.eu wekelijkse updates.Mijn MI 3 heeft na 3 jaar ook nog wekelijks updates,en Android 6.0.1!!! _/-\o_
Waarom ken jij +/- 2000 mensen face to face en weet je van elk van deze personen wat er met hun smartphone aan de hand is? Is dat jouw beroep?
OT: ik denk dat hij als clown best veel mensen ontmoet, ja :+
Of hij werkt toevallig als it'er bij een bedrijf die it problemen op kantoor of aan huis oplost.
grote kanttekening die je hier moet plaatsen vind ik zelf dat veel mensen dit argument gebruiken zonder even te bedenken dat er ook android toestellen zijn in duizenden verschillende maten , soorten en vooral ook prijsklasse.
de gemiddelde iphone kost gemiddeld 600 euro nieuw. dat mensen problemen hebben met toestellen als een grand prime of w/e of zelfs een huawei y6 is dan ook niet bijzonder opmerkelijk.

tuurlijk dat die dingen verkocht worden is ook rampzalig maar het zij zo. ook zijn er genoeg goedkopere telefoons die het wel goed doen, neem bijvoorbeeld die wileyfox swift. lees niks dan lof over dat toestel. kost je net 150 euro.

er zijn genoeg premium android phones die geen 600 euro kosten maar wel zeer zeker flagship waardig zijn. neem de oneplus 3 of de xiaomi mi5, beide geweldige telefoons voor een bargain. dit ga je bij apple niet vinden. die SE voor gemiddeld 450 euro met 16gb is het ook niet waard imo.
Ja maar ik hoor je met geen woord reppen over het verschil in prijsklasse. Ja je had het over de meeste hebben Samsung maar daar houdt het ook bij op.

Je laatste opmerking betreft de waarheid horen raakt ook kant noch wal. Er is ook de waarheid van hoe overpriced apple producten zijn kan je ook gebruiken. Daarbij zeg ik niet dat merken zoals samsung geen overpriced producten hebben. Apple heeft Laptop van 800 euro met nog geen enkele usb poort als je geen adapter koopt van 100 euro.

[Reactie gewijzigd door Nate-Senpai op 10 september 2016 21:42]

Wat een onzin. Ik heb ooit een iPhone 5 bij Apple besteld, die beschadigd was bij aankomst (klein dutje in de rand). Ik heb toen ter compensatie 75 euro teruggestort gekregen en uiteraard een nieuw toestel ontvangen.

Het is leuk dat je dit artikel probeert te gebruiken om Apple te bashen, maar je opmerking is totaal uit de lucht gegrepen.
Ik had ook een probleem met een iPhone 5 (wifi probleem). Een enkel mailtje gestuurd, de volgende dag stond iemand op de stoep, begeleide met het sim overzetten naar een tijdelijk toestel, pakte de iPhone netjes in. 1 dag later een splinternieuwe iPhone 5 op de mat, wederom met persoonlijke bezorging en installatie, kosten nul.

Het zal best mogelijk zijn om slechte ervaringen te hebben met Apple support, maar tot nu toe vind ik dat andere bedrijven er vooral een voorbeeld aan kunnen nemen.

Samsung doet dit overigens ook goed, even los van of ze uberhaupt een keuze hierin hebben.
Onjuist, letterlijke quote vam Samsung AustraliŽ: "Customers who have purchased a Galaxy Note7 direct from a Samsung store are entitled to choose a new Galaxy Note7 (and a courtesy device until replacement Galaxy Note7 stock arrives) or a full refund. We expect replacement stock to arrive in three to four weeks from September 5, 2016".
En hoeveel mensen in Nederland kopen een toestel rechtstreeks bij een Samsung winkel?
Net zoveel als er in Nederland teruggeroepen zijn?
Imagoschade of gratis reclame?
Nu een officieel statement in de US, het is verboden om het toestel nog te verkopen.
Er is in de vs al een auto uitgebrand omdat een note 7 daar aan de laad stekker lag. Dit is een duur grapje voor Samsung, maar wel weer een fraai leermoment voor ze.
Aan een blauwe 'S' op de verpakking van een Galaxy Note 7 kunnen kopers van het toestel straks zien dat het om een vervangend toestel gaat.
Zo krijgen gerepareerde toestellen een nieuwe verpakking met een blauwe 'S' bij de streepjesverpakking.
Dus je koopt een S7 in de winkel, en dan kun je op de verpakking zien of je een gerepareerd of een vervangen toestel hebt gekocht? Dus dan kun je beter een verpakking nemen zonder S er op? Of toch niet? 8)7

Ik begrijp er helemaal niets meer van...
Dat komt omdat tweakers de bron niet goed interpreteert, er is nergens sprake van reparaties, enkel van nieuwe toestellen (in de bron dus) :)

Wat ze met die berg ingeleverde toestellen gaan doen weet overigens niemand, maar gelukkig hebben we een maand geleden mogen lezen dat ze een programma hebben om die te verkopen (en dan niet als nieuw maar als refurbisched)!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 9 september 2016 21:52]

juist wel, anders kan het dus zijn dat je een foute batch hebt. overigens kan je er vergif opnemen dat de "gerepareerde" toestellen 100% in orde zijn zonder enige schade etcetera.
Zal om gerepareerde toestellen gaan die klanten terug sturen en om toestellen die bij de verkopende winkels in het magazijn lagen. Wil je meer zekerheid dan kun je dit nog checken op de Samsung site.
Deze meneer zag zijn Jeep in vlammen opgaan nadat hij zijn Note 7 in zijn auto liet opladen.

Yeah, seems I didn't get the memo....

http://www.hardwarezone.com.my/tech...note7-sets-jeep-ablaze
Bedankt, geen idee hoe een gemankeerde link heb kunnen posten.
Nope, alleen de accu is vervangen. Er wordt niet gezegd dat de S modellen daadwerkelijk hebben geexplodeerd. Zou wel mooi zijn als de S 'modellen' goedkoper zijn (denk het niet)
Dat staat ook niet in het artikel. Er staat dat ze vervangen zijn, niet dat het gerepareerde ontplofte toestellen zijn.
Ik heb 1 foto gezien van een ge-explodeerd toestel. Het zag er niet naar uit dat er nog wat aan te repareren was...
Gewoon wat duct-tape en klaar is kees! ;)
past perfect in de apple S lijn heheheh
Gelukkig heeft Samsung (naast 2x de S in het merk zelf) ook een S lijn ;)
Toch wel een aardige oplossing. Handig dat klanten zelf een imei kunnen checken. Ook de compensatie zou ik als klant waarderen.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 9 september 2016 23:52]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True