Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties

Bethesda brengt volgend jaar de reboot van Prey, simpelweg Prey genaamd, uit voor de pc, Playstation 4 en Xbox One. Arkane Studios, de maker van Dishonored, werkt aan de nieuwe first-person-actiegame, die een lange voorgeschiedenis kent.

Prey speelt zich af in 2032 en de hoofdrolspeler Morgan Yu bevindt zich in ruimtestation Talos 1, waar hij onderwerp is van experimenten. Aliens proberen het ruimtestation over te nemen en Yu moet van de tools die hij tegenkomt, gebruikmaken om te overleven.

Een sequel van Prey werd al in 2011 aangekondigd, maar het project werd na enkele keren uitstel in 2014 volledig geschrapt. Tijdens de E3 bleek Bethesda het spel toch nieuw leven in geblazen te hebben. Het spel wordt gemaakt door Arkane Studios, de maker van Dishonored.

Update, 11.30: Game-regisseur Raphael Colantonio laat Gamespot weten dat het niet om een sequel gaat, zoals aanvankelijk in dit bericht stond, maar om een reimagining, een nieuwe versie op basis van het origineel. Ook zei hij dat het spel niet om missies draait en dat er een grote wereld komt waarin spelers vrijelijk locaties kunnen bezoeken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

Dit is ook geen seuqel, maar een reboot. Prey staat bekend om het verhaal met de native american en die oplichtende banen waarmee je de zwaartekracht kon reversen. Dit is een totaal andere game die ergens wel dezelfde ziel heeft. Vandaar een reboot en dus de naam Prey ipv Prey 2. Ik vraag me overigens verder af waarom iedereen zo graag een Prey 2 wilde zien... die game is bar slecht verkocht, ondanks de redelijke reviews. Voor de fans van core shooter games was het een feest, maar het was qua verkopen zeker geen feest voor 2K.
Misschien ben ik in het waar maar Prey 2 is nooit uitgekomen (of begrijp ik je stukje over Prey 2 misschien verkeerd?), het game was cancelled ergens in 2014-15 geloof ik.

http://humanhead.com/games-prey2.html

[Reactie gewijzigd door umbrella1982 op 13 juni 2016 11:19]

Ik speel niet zoveel shooters, maar vond deze n van de betere die ik al gespeeld had. Het concept waarbij je geest uit je lichaam kan treden om onbereikbare plaatsen te bereiken en onzichtbare dingen te zien was geniaal. Dus niet enkel voor fans van core shooters imo.

[Reactie gewijzigd door Pieeeeeee op 13 juni 2016 11:14]

Qua gameplay (en ook de ontwikkelaars) was het een shooter in de lijn van Duke Nukem, Doom, Wolfenstein e.d. Ze hebben wel twee spel elementen toegevoegd zoals het reversen van de zwaartekracht en inderdaad dat gedoe met je geest en die pijl en boog, Ik vond het zelf ook een erg vette game, maar het is wel een oldskool shooter als je hem vergelijkt met CoD, Battlefield, Titanfall, Halo etc. ;)
bij mijn vriendenkring (dus niet representatief) was het net omgekeerd, de "core shooters" lieten het eerder links liggen of hadden er problemen mee.
zelf ben ik ook geen core shooter en vond het net wel een heel leuk spel wegens de toevoegingen.

dus vraag ik mij af , is het net niet omdat de grote groep core shooter het niet goed vonden dat het niet zo goed verkocht ?
Die trailer van prey 2 was super gaaf. Ik begrijp nu dat dit geen gameplay trailer was; ik heb deel 1 niet gespeeld maar de trailer beloofde mooie graphics en vooral de sfeer was gaaf. bounty hunter aspect is ook leuk.
Begrijp nu dat het niet meer gaat over een boutny hunter. Hoop dat de sfeer (uit de trailer) wel overeind blijft.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 13 juni 2016 15:34]

Het lijkt er op dat ze het native american thema van het eerste deel niet meenemen in het tweede deel.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat iets goeds is. Het eerste deel had wel iets met die ontvoering en zo, en het desperate gevoel daar bij.
Klopt, maar toch gaan ze qua setting en sfeer wel meer terug naar deel 1 volgens mij.
Prey 2 zou toen eigenlijk verplaatsen naar een alien planeet waar de hoofdrolspeler op is gegroeid tot bounty hunter. Op zich jammer dat ze daar vanaf gestapt waren. Die trailer vond ik echt fantastisch :)

[Reactie gewijzigd door Oraijon op 13 juni 2016 08:46]

Aan de andere kant annuleren ze zo'n project niet zomaar. Waarschijnlijk ging het nergens heen.
Ja, maar ik vond wat deel 2 toen zou worden ook helemaal niet Prey, aan de trailers en verhaal te zien was het gewoon een hele andere spel, en had hij alleen de naam Prey 2.

Maar deze Prey reboot ziet er als ik eerlijk moet wezen er erg goed uit, al heb ik me met Prey uit alweer 2006 erg vermaakt, erg goedgemaakte spel was het, vooral dat je geen boven en onder meer had, wat erg verwarren kon wezen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 13 juni 2016 21:56]

Verder zien ook niets van portals en gravity changes, die toch de sterke punten van de eerste shooter was. Maar goed, heel veel krijgen we dan ook niet te zien.
dit zou super zijn deze game heb ik laatst nog uit engeland origineel in doosje gekocht om hem weer te kunnen spelen want hij is bijna nergens digitaal te krijgen.

en illigaal is zo 2005 ;)

maar zeer goede game die gewoon een vervolg moest krijgen dus ik zet hem op mijn wish list voor 2017!
De key van de retail versie werkt ook op Steam.
hmmm die van mij niet heb ik geprobeerd misschien dat hij al een keer is geactiveerd heb hem dacht ik tweedehands gekocht maar ach hij doet het zo ook onder windows 10 maar hij is ook niet meer te koop op steam daar baal ik het meeste van
Ik had hem ook graag een keer gespeeld. De digitale Steam versie schijnt helaas uitverkocht (!) te zijn. Als dit een verbeterde vervanger is dan verdwijnt die wens.
Voor bij wie de video het niet doet, hier de YouTube trailer

[Reactie gewijzigd door bodiam op 13 juni 2016 08:43]

Nice, deel 1 met veel lof gespeeld, goed begin van de week om dit te horen! :)
Trailer ziet er goed uit. Deel 1 was vooral zo opvallend omdat je er op de kop kon lopen enzo, herinner ik me.
Nou late we hopen dat deze niet ge-cancelled wordt. Zo als was het bij bij Prey 2 (2014) http://www.ign.com/articl...2-is-officially-cancelled
De eerste Prey had indertijd ook een linux-installer (https://icculus.org/prey/index-nl.html) en was prima te spelen op Ubuntu. Laten we hopen dat dit spel ook naar Linux komt.
Vond het verhaal, de sfeer en het Native America thema een goede combinatie. Ik ben benieuwd wat daar in dit deel van over blijft.
Yes.Van de week nog de oude prey geinstaleert,met patch 1.4 .De resolutie is max 1600x900 wide screen dan,maar met huidige pc`s is het nog steeds fun om te spelen.Ik heb hem nooit als cheroke gespeeld ,maar dat ga ik nu wel doen,omdat je ergens redelijk in het begin ,al de hand van zo`n wezen nodig hebt om een deur open te krijgen ,en die heb je dan op dat moment nog niet.Als je begint als cheroke denk ik dat je dan die hand al hebt.De grapichs van deze zien er ber goed uit.
Ben benieuwd of het verhaal nog aan sluit bij de 1st.
Volgend jaar pas ,zo dat is nog een tijdje.

Ik heb net deze gelezen
reviews: Prey 2
en die was toch ook zo`n beetje klaar en zag er ook goed uit.Jammer dat het toen niet door ging.
Met de oude PREY heeft deze nieuwe niks van doen helaas ,maar de gameplay ziet er fantastisch uit .

[Reactie gewijzigd door tweaker1971 op 13 juni 2016 10:26]

Uhh sequel? Bethesda gaf nog nadrukkelijk aan dat dit niet om een sequel gaat van Prey.

http://www.gamespot.com/a...r-remake-up/1100-6440736/

In a post-press conference interview, director Raphael Colantonio revealed more details about Prey. He said that it is not a sequel or a remake; instead, it's "a reimagining of the IP."

[Reactie gewijzigd door XBOX360GOLD op 13 juni 2016 10:33]