Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties

De Prey-versie die in 2006 verscheen, had een lange weg afgelegd, langs verschillende studio’s die jaren aan de game hadden gesleuteld. Met de opvolger is het eigenlijk niet veel anders. De ontwikkeling is diverse malen gestart en ook diverse keren weer afgeblazen. Totdat uitgever Bethesda besloot om Arkane Studios op het project te zetten, de studio die we vooral kennen van Dishonored. Sinds de van oorsprong Franse studio aan het roer staat, loopt de ontwikkeling voorspoedig.

Videopreview Prey

Dat betekent overigens niet dat Prey in Frankrijk wordt gemaakt. De studio daar werkt aan Dishonored 2, in een vestiging in Texas werkt men aan Prey. In de titel van de game ontbreekt een cijfer. Hoewel de game bij vorige pogingen bekend stond als Prey 2, kiest Bethesda nu voor een cijferloze aanduiding. De game is geen sequel; het is een nieuw begin dat op eigen benen moet staan.

Licht en kleur

Dat Dishonered 2 en Prey uit dezelfde studio komen, is te merken. Vooral in visueel opzicht zijn er overeenkomsten, hoewel de spelwereld compleet verschillend is. Dishonored 2 heeft een alternatieve werkelijkheid die zich ruim een eeuw geleden afspeelt. Prey heeft een al even alternatieve werkelijkheid, maar dan in de nabije toekomst. Dishonored heeft klassieke tierelantijnen en Prey een strakke futuristische inrichting. Toch zijn er overeenkomsten in de sfeer, en dat heeft vooral te maken met het licht en de kleuren. In beide games geeft zacht licht een wat heiig effect en ook hebben beide games wat verzadigde kleuren.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True