Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 106 reacties
Submitter: Thomas Nooren

GoPro kondigt aan de helft van de cameramodellen uit zijn aanbod te schrappen. Alleen de Hero4-modellen blijven in het assortiment. Ook heeft de actiecamerafabrikant een nieuwe video getoond van de GoPro Karma-drone, die in 2016 moet verschijnen.

GoPro HERO4 SilverGoPro heeft in het vierde kwartaal van afgelopen jaar een verlies geleden van omgerekend ongeveer 31 miljoen euro, terwijl het bedrijf het jaar daarvoor een winst van omgerekend 109 miljoen euro behaalde. De omzet van GoPro daalde van 634 miljoen dollar naar 437 miljoen dollar, dat is omgerekend 381 miljoen euro.

Het bedrijf had in januari al bekendgemaakt dat het zeven procent van zijn werknemers ging ontslaan. GoPro laat verder weten de instapversies van zijn camera's uit het verkoopaanbod te schrappen. Dat betekent dat de Hero, Hero+ en Hero+ LCD niet meer beschikbaar zullen zijn, waarmee alleen de drie Hero4 modellen overblijven. Eerder maakte GoPro de kleine Hero4 Session al aanzienlijk goedkoper. Deze kost nu 220 euro, terwijl de releaseprijs 430 euro was.

Het is al langer bekend dat GoPro zich wil richten op het produceren van drones. Het bedrijf toonde een nieuwe video, waarin beelden te zien zijn die met de Karma-drone zouden zijn opgenomen. Er is nog steeds weinig over de drone bekend, zo wordt het uiterlijk niet getoond in de video. Er is wel een moment te zien waarop een skiër de drone voor een sprong vasthoudt en deze in de lucht loslaat, waarbij er continu wordt gefilmd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (106)

Hero4 Session is natuurlijk ook geen match voor de normale Hero4 (Black, Silver) en tevens is de beeld kwaliteit volgens diverse reviews niet al te best. Jammer, want had hem graag aangeschaft als de kwaliteit vergelijkbaar was geweest met de Hero4 Black.
Tsja, maar als de Session de beeldkwaliteit had gehad van een Hero 4 Black, had niemand de Hero 4 Black meer gekocht. Ik snap dat ze enige differentiatie toepassen en de Hero 4 Session is wat dat betreft een veel aantrekkelijkere cam dan de Hero 4 Black.

Maar de concurrentie biedt camera's met meer functies en GoPro weet behalve meer FPS en hogere resoluties nauwelijks te innoveren. Dan verlies je vanzelf marktaandeel en omzet.
De formfactor van de 4 session is leuk, maar ik heb liever iets groter en beter vast te houden. Maar voor een camera in een helm (skydivers willen dit, zodat de lijnen niet om de camera slaan) is het een leuk modelletje.
Zo zullen misschien artiesten een session willen omdat het niet opvalt op het podium, ik denk dat er wel een vraag kan zijn, maar niemand een stap terug wil voor de eerste adviesprijs.

Als ze de session hardware pakken en die ik een Hero behuizing stoppen, hebben ze dan extra ruimte over voor een hardware/software stabilisatie?
Dat is de kant die ze op moeten denk ik.
Wie niet?
Dat een veel goedkopere camera een mindere beeldkwaliteit heeft lijkt me niet geheel onlogisch.
Gopro moet gaan innoveren.

1. Nieuwe camera's uitbrengen met betere specs.
2. Forse prijsverlaging doorvoeren.
True, hun Session was totaal overpriced en dit kwam in elke review naar boven. Nu ze dit aangepast hebben is het eindelijk een interessant model geworden waar je wat kwaliteit inlevert voor een kleinere formfactor.

Verder dacht ik eens te kijken of het misschien toch niet iets interessant is.
Whut, het aantal modellen is over 9000.
3 modellen met elke een eigen spec lijst en een prijs die interessant is zou het duidelijker maken en gemakkelijker te beslissen. Als je niet weet welke te kopen koop je uiteindelijk ook gewoon geen en is de impulsaankoop weg :p.
De andere modellen zijn ook nog steeds best prijzig.
Best prijzig is wel een understatement, beetje vergelijkbaar met Apple. Waar gopro vroeger nog uniek was in zijn soort zijn er nu volop alternatieven beschikbaar die net zo goed zijn maar voor de helft goedkoper. Waar betaal je nou voor, voor de naam of de hardware?

GoPro maakt gebruik van Sony sensoren, dus zo bijzonder zijn ze niet.
GoPro zijn, net als Apple, mooie en zeer goede producten. En zolang mensen het er voor willen betalen doen ze het. Apple leunt op gebruikersgemak en imago. GoPro voornamelijk op imago. Dus ja, daar betaal je voor.
Als je dat er niet voor over hebt moet je een goedkoper alternatief nemen.
Er zijn wel meer bedrijven die mooie en goede producten maken. Alleen GoPro levert geen grote meerwaarde meer t.o.v. de concurrenten. Je kan in China actioncams voor §100 bestellen die nauwelijks onderdoen voor de GoPro.

GoPro komt uit een tijd dat ze een uniek product hadden. Die tijd is voorbij. Net zoals vroeger goud geld te verdienen viel met digitale camera's, en er nu geen droog brood meer mee te verdienen is.
Ik heb zo'n ding uit China (SJCam 5000+) maar die is echt stukken minder dan een GoPro.
Dan zit je wel echt aan de onderkant van de markt.
Ben ik niet met je eens. Ik heb zowel een Hero 4 black als een China ding. Bouwkwaliteit en met name beeldkwaliteit zijn beduidend minder. De enige vraag die je je kunt stellen is of dat het verschil in peijs rechtvaardigt.
Onderkant? Nou nee, .. Als je boven de prijs van een SJCam 5000 gaat zitten kun je net zo goed een iets oudere hero kopen. Heb je een beter product met beter beeld.
Wel raar uit tests blijkt de SJCam 5000+ juist stukken beter dan een vergelijkbare GoPro in diverse review op het intrenet. Zie bv een zeer uitgebreide review van medetweaker Downstar2 van de 5000+

link review:
productreview: SJCam SJ5000 Plus review door Downstar2
"net zo goed" - keer op keer blijkt dat dat nu net niet klopt.

Je koopt zo'n camera voor a) praktisch inzetbaarheid en b) beeldkwaliteit.

Er zijn heel veel alternatieven die ook nog eens enorm veel lijken op GoPro en compatible zijn met de accessoires (zelfs de behuizing), maar de beeldkwaliteit komt 99 van de 100x niet in de buurt van een GoPro.

Dat mensen goedkoper (willen) kopen is duidelijk, dat is inherent aan geld. Maar er bestaat wel degelijk een verschil tussen goedkoop en duurkoop.
Dat is onzin. De Sony action cams hebben bijvoorbeeld al een betere beeld kwaliteit.
Wat is precies onzin ? De beeldkwaliteit is beter bij Sony ? Op basis waarvan is dat zo ? De lens distortion is onacceptabel slecht, het is ook niet scherper.

Ik heb heel wat reviews gezien maar kan er bijzonder weinig vinden waar de Sony beter uit komt dan een Hero 4 Black, lijkt me duidelijk.
Waarschijnlijk gaat een deel van de hogere prijs ook naar de grote hoeveelheid reclame die er voor gemaakt wordt, zoals die extreme sports filmpjes (door het sponsoren ervan). Dit geeft natuurlijk niet echt meer waarde aan de producten zelf, waardoor ze in vergelijkimg met vergelijkbare producten duurder zullen zijn. Zelf zou ik GoPro eerder vergelijken met RedBull, die ook door middel van sponsoring naamsbekendheid behoudt, maar wel een stuk duurder is dan vergelijkbare producten.
Ik vind die bullit energy drinks anders niet te zuipen 😂
Veel alternatieven uit China zijn zelfs beter en inderdaad een stuk goedkoper. De maximale resolutie voor het maken van foto's met een gopro valt wat mij betreft nogal tegen. In de hoogste resolutie zie je dat deze softwarematig is opgerekt en dat de resolutie van de sensor een stuk lager ligt. Ik voel mij hierdoor een beetje bedonderd door GoPro en zal dit merk voorlopig niet meer aanschaffen.
Gopro moet gaan innoveren.

1. Nieuwe camera's uitbrengen met betere specs.
Dat heeft weinig te maken met innovatie. Dat heet evolueren. Wanneer je dat niet doet en stil blijft staan zullen andere partijen je meedogenloos inhalen. Constant blijven teren op hetzelfde idee kun je lang volhouden maar daar ga je het niet mee redden.
2. Forse prijsverlaging doorvoeren.
Omzet is afhankelijk van prijs. Een hogere marktpenetratie na een prijsdaling zie ik niet gebeuren. Denk dat het slikken of stikken wordt en dat go-pro snel met alternatieve diensten op de proppen moet komen die inkomsten zullen genereren.

Het verhaal van drones is onzinnig,
er zijn al veel (semi)professionele drones en go-pro zal daar niets unieks tegenover kunnen zetten.
Toch wacht de hele drone-community met smart op de GoPro Karma.

Als ze met de prijs goed zitten, kan dat zomaar de eerste drone worden die voor het volk wordt. Al heeft DJI zich met zijn prijs verlaging ook een grote speler gemaakt (oa mij mee gewonnen).

Over de 'nieuwe camera's met betere specs'. Tot nu toe hebben ze altijd alle specs verdubbeld met de nieuwe camera's. Dat is gewoon perfect. Waar bij de 3 serie de max was: 4k 15fps / 1080 60 fps is dat bij de 4 4k 30fps/1080 120fps.

De Session was een leuk idee, maar die is gewoon gefaald. Op die blaren moeten ze nu zitten helaas.

Verder ben ik super blij met mijn GoPro Hero 3+ Black Edition.
Hij doet t altijd en lijkt niet kapot te kunnen in zijn waterdichte housing.
Toch komt het er wel op neer, hij gaat bijna alleen mee op vakanties..
Prijs? Zo rond de USD 2000,00 als je de voorwaarden van de 'win-actie' leest . .

"Prize Package Value Approximate Retail Value (“ARV”) of a Prize Package: $2,000.00 USD"

<slik>
DJI heeft als grote producent een hele rits met producten,
maar Parrot is er ook een die een heel scala heeft. En dat niet alleen, als eerste grote producent komen ze ook met een soort van vliegtuig,
https://www.sensefly.com/drones/ebee.html

De melding dat GoPro nog met een drone komt, dat zegt met niet veel meer.
Zie niet waarom dit een -1 verdient. Gelijk heeft die wel.

Ten eerste was het een uniek product met praktisch design, maar er zijn nu een aantal alternatieven die een ander design(kwestie van smaak) hebben en betere specs voor dezelfde prijs of een stuk goedkoper zijn. Natuurlijk is de 200 euro reeks van GoPro een prachtig voorbeeld van hoe het ook kan!
Ik heb ze 3 jaar geleden eens een feature request gemaild voor stem-activatie, maar dat is er dus blijkbaar nooit in gekomen. En dat terwijl ik een redelijk positief mailtje terug kreeg toentertijd. Dus innoveren mogen ze inderdaad wel eens gaan doen.
Jammer, maar er zijn alternatieven beschikbaar. Sony heeft een action cam die nog beter is dan de Hero4 volgens vergelijkingen en voor dezelfde prijs (ca. 400 euro).
Ik heb er 1 gehad van Sony. Grote voordeel was de beeldstabilisatie. Dat miste ik echt bij de 3+ Black. Dat was ook de reden dat de 3+ Black al heel snel de deur weer uitgegaan is.
in duitsland (amazon.de) zelfs 300 euro. Das echt een koopje voor een camera die gelijk is aan de Black 4
De lens distortion bij Sony is echt bijzonder slecht, hoop mensen valt dat misschien niet op, maar eenmaal gezien, blijf je het zien. En onderwater doen ze het ook niet goed (en standaard geen behuizing er bij). Daarnaast zijn ze een stuk lomper.

Kijk maar eens in 4k
https://www.youtube.com/watch?v=9l5EJeEkoWg
Meeste mensen die een GoPro willen hebben er al 1.
Alleen enkele kopen nieuwere modellen, hiervoor zijn het toch nog net geen telefoons.
Ding ligt 340 dagen in de kast en af en toe leuk om mee te nemen op reis.
Daarvoor ga je niet iedere jaar een nieuwe kopen.
Daarnaast waren ze een van de eerste en ondertussen storten veel bedrijven zich op deze markt. Idem met drones. Gevolg is lagere prijzen, beter voor consument maar minder marge voor de fabrikant.
Met gopro zal het dus niet anders zijn en de vraag is of ze met drones nu echt het geld kunnen verdienen. Ook daar steeds meer regels, steeds meer aanbieders.
Gevolg is lagere prijzen, beter voor consument maar minder marge voor de fabrikant.
Lagere prijzen? Dat weet ik niet zo zeker. Volgens mij is de prijs van die GoPro toch wel gestegen, toch? Het product kreeg meer aanzien, meer waarde en daardoor hebben mensen er meer geld voor over.
Wat dat betreft heb je gelijk, maar vrijwel alle concurrenten hebben een lagere prijs.
Als GoPro wil blijven bestaan zullen ze toch met de prijs moeten zakken. Het verschil wordt te groot.
In het topsegment zit ook wel wat rek, maar dan moeten ze met 4k camera's komen met een goede beeld (trilling)stabilisatie en belichtingscompensatie. Met een extra body zou je er een goede videocamera van maken. Dan zitten ze weer in een segment waar nauwelijks alternatieven zijn.
Hero4 black is 4k camera hoor
Klopt, alleen niet gemakkelijk om mee uit de hand te filmen. Als ze er een mount met een handvat en een scherm bijdoen wordt het een stuk interessanter.
Ik heb hem altijd op mn helm of schouder zitten eerlijk gezegd.
Ik heb hem altijd op mn helm of schouder zitten eerlijk gezegd.
Ook op dit moment?
Oh welke actioncam filmt op 4k met beeldstabilisatie ? juist.
Oh welke actioncam filmt op 4k met beeldstabilisatie ? juist.
Onder andere de X1000V: http://www.sony.com/elect...oncam/fdr-x1000v-body-kit

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 4 februari 2016 16:09]

Helaas, dat is tot 1080p, want het is digitale stabilisatie.
SteadyShot is three times more effective (not supported in 4K mode)

[Reactie gewijzigd door z1rconium op 4 februari 2016 16:33]

Ik wacht inderdaad met het kopen van een nieuwe GoPro Black totdat ze goede beeldstabilisatie krijgen voor minimaal 1080p. Op dit moment heb ik een hero 3 black. Ben er nog steeds erg blij mee. Het beeld is mooi. Echter het trillen is wel jammer en dat is omdat ik er vaak mee loop, duik, etc. Ik hang m ook regelijkmatig aan m'n helm, dan is er niks mis mee. Maar met lopen is het echt vervelend. En om echt elke scene achteraf te corrigeren vind ik net iets te veel werk voor een leuke vakantie film.
Hij doelt waarschijnlijk op goedkopere alternatieven voor een GoPro. Ik het begin hadden mensen de hoge prijs van een GoPro er voor over omdat het een relatief uniek product was. Nu kan iedere producent een actioncam maken en goedkoper op de markt zetten. Dit zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat GoPro met de budget Hero gekomen is, om de schade te beperken van goedkope concurrentie.
Uniek? welnee, er zijn een aantal kwalitatief goede alternatieven geweest ten tijde van het begin van de helmcamera's. De GoPro en de VHoldR (ContourHD) waren destijds een van de eersten die flink aan de weg timmerden met een 'betaalbare'hoge kwaliteit helmcam (beiden hadden dezelfde hardware in de eerste versie). GoPro was het bedrijf dat simpelweg het meeste, en agressiefste reclame maakte en dat heeft blijkbaar gewerkt (Telegraaf-filmpjes bijvoorbeeld zijn altijd naamloos tenzij het een 'GoPro'-filmpje is, dan staat dat er duidelijk bij). Jammer dat zij helaas hebben vastgehouden aan het uitermate lompe design...

Uit die tijd: VIO POV en Lawmate.

Sony maakte toen ook al 'bullet'-cams (analoog) waar je dus een portable recorder en losse microfoon voor nodig had, daarna werd het digitaal en kreeg je simpelere portable DVRs. Enkele jaren geleden begonnen diverse andere merken opeens ook diverse hoge kwaliteit digitale minicams te maken zoals Panasonic HX A1, Sony HDR-AS, Garmin (Virb) en nu de TomTom (Bandit) zelfs. Tussentijds werden we nog doodgegooid met Chinese alternatieven van flut- tot aanvaardbare kwaliteit.
--
Nu de markt verzadigd is krijgen we dus het typische 'reorganisatie'beleid waar alle hardlopers uiteindelijk altijd mee te maken krijgen.
Vandaar 'relatief' uniek. Ik ben bekend met de antieke actioncams maar bijvoorbeeld de VIO POV en bulletcams waren geen complete en gebruiksvriendelijke oplossingen. In dat geval kun je de GoPro en CountourHD in die tijd relatief uniek noemen. Zeker in vergelijking met de verzadiging die nu plaatsvindt.

Ik ben het er overigens mee eens dat GoPro vasthoudt aan een lomp design. Voor sommige toepassingen is het prima, maar als helmcamera (vind ik) weer niet. Daarom zelf voor een Drift HD gekozen :)
Inderdaad.

Op reis dacht ik een paar keer 'hey, nu zou het leuk zijn!', en toen een ander koppel langs kwam, met een gopro was ik eigenlijk wat jaloers.

Toen ik thuis kwam dacht ik dus "nou, ik koop er een!" maar tien seconden later bedacht ik me dat onze volgende reis nog niet geboekt is, en ik dus niet eens weet of ik dan een action cam zal kunnen gebruiken.

Niet gekocht dus.
En waarschijnlijk maak je vlak voor de vakantie weer een afweging. Tenminste dat deed ik altijd. En omdat er dan te weinig tijd was voor vergelijkend waren onderzoek liet ik het maar. Een paar honder euro is dan toch best wel weer veel.
Hmmm hier ben ik het grotendeels mee eens.

Ik gebruik mijn Cam elke dag, maar dat heeft ermee te maken dat ik de camera op mijn helm heb gemonteerd omdat ik elke dag motor rij voor woon/werk verkeer.
Hiermee gebruik de camera dus voor:

A: In geval van ongeval.
B: Kan leuke beelden opleveren

In geval van B: Zie mijn channel

Ik zoek wel de Cam met de beste beelden maar ik gebruik nu een Dazzne P2 HD en ja, eerlijk gezegd is dit prima.
Als ik een groter budget heb dan zal ik zeker wel de GoPro Hero4 Black nemen.

[Reactie gewijzigd door stigma op 4 februari 2016 13:52]

Leuke beelden? Ik zie voornamelijk eigenlijk asociaal minder sociaal gedrag op https://www.youtube.com/watch?v=egLc8CVTKrQ. Zoals 131 rijden op een weg welke zeker geen snelweg is maar voor zover ik kan zien 80 (time index 1:13), herhaaldelijk 'voorkruipen' tussen dubbele rijen auto's die ook keurig wachten op een verkeerslicht (hoezo moeten 'jullie' motorrijders steeds vooraan staan, komt het fiets-rijbewijs met een speciale fastpass?), 156 km/h (2:30) waar je naar waarschijnlijkheid hoogstens 100 of wellicht zelfs maar 80 mag (want: stoplichten dus zeker geen snelweg), op 2:52 wacht je dan wel netjes in de rij voor rood, onnodig links rijden (3:06 tot 4:00) waarbij op 3:42 uit pure frustratie iemand je maar rechts in haalt en jij op 4:03 besluit dan ook maar vol gas rechts in te halen, om vervolgens weer constant links (met wederom veel te hoge snelheid) te gaan plakken en *uiteraard* weer even voor te kruipen bij het verkeerslicht. Na het invoegen op de A1 (ik meen ter plekke 120, maar laten we voor het gemak uitgaan van 130) op tijdindex 9:57 ben je die trage rode bak voor je wel zat en voeg je in een beweging over drie rijstroken in en ram je hem door tot 170. Om hem vervolgens na het uitvoegen door te duwen naar 220. Je buigt zelfs je hoofd even om vooral op camera te laten zien hoe hard je wel niet kan trappen op die fiets van je. Gevalletje invordering en als ik diender zou zijn: aanmelden bij het CBR.

Man man man... Deze reactie zal vast wel gedownmod worden wegens flame-baiting, maar ik ken heel wat leukere filmpjes die door toer-rijders gemaakt zijn. Vind je het zelf ook niet een tikje aso allemaal?

[Reactie gewijzigd door Odiebla op 4 februari 2016 14:35]

Vermits je PM's uitgeschakeld hebt, dan maar hier:
"Voorkruipen" wordt zelfs aangeraden. Als je achteraan de file staat en een onoplettende bestuurder rijdt op die file in, ben je als motorrijder erger aan toe dan een autobestuurder. Daarom wordt het aangeraden om tussen de wagens te gaan staan. Je hoeft niet persť tot vooraan te rijden, maar als het kan, waarom niet? Het gebeurt zelfs vaak dat, wanneer het te smal wordt en je stopt, de autobestuurders zelfs plaats voor je maken.
En als je vooraan tussen de wagens staat accellereer je met je motor sneller weg dan de auto's, zonder daar moeite voor te moeten doen.
Ik denk dat niet alleen de markt verzadigd is maar dat ook de mens verzadigd is met het zoveelste "epische" filmpje van middelmatige snowboarders. Ik ga echt niet kijken naar het gerommel met een GoPro wat iedereen op YouTube pleurt tegenwoordig, ik kijk wel naar professionals. GoPro is wel leuk voor jezelf als je je techniek wil verbeteren zodat je je houding e.d. kunt bekijken maar het krijgt natuurlijk wel een beetje een soort imago dat het voor poseurs is.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 4 februari 2016 13:05]

Vergeet ook niet dat er steeds meer goedkopere alternatieven op de markt komen, die op veel punten zeker niet slechter zijn.
Of zelfs beter. De iets duurdere actioncams van SJCam (Chinees merk) maken gebruik van gyro stabilisatie. Met een gopro moet je zo'n stabilizer er nog weer extra bij kopen, prijs van deze accessoire begint bij zo'n 300 euro.
Wat ik om mij heen hoor (als ik weer met mijn GoPro Hero3+ BE shots heb gemaakt) wanneer ik het filmpje online zet. Ondanks dat ik het vaak redelijk snel doe, is het nooit de zelfde dag helaas. Mensen die een goedkoop action model of de Hero hebben, kijken mij dan raar aan. "Want wat ga je met de video doen dan?" ... uhm, kleur correctie? (ben aan het oefenen) stabiliseren? Pan/zoom/tilt?

Veel mensen om mij heen met camera's (duur en goedkoop) halen het kaartje uit de camera en plakken het direct op youtube...
Daar kan ik niet tegen, haal het stuk wat niet boeiend is er uit, knip de leuke stukken bij elkaar, zorg voor een sfeer met muziek of een opbouw.

Maar dat is tegenwoordig te moeilijk; point, shoot, upload, share, like (forget and repeat) :)

Daarbij, GoPro is in redelijk korte tijd super groot geworden, soms kan zo'n bubble niet blijven groeien en stijgen. Hopelijk klapt de bubbel niet, maar doen ze iets aan de extra's en prijs.

Elk jaar een nieuwe camera is ook te gek voor woorden. Ondanks dat de techniek het toe laat. Ik film op 1080 en edit op 720 want op welke apparaten kijken de meeste mensen de beelden? Juist, smartphones. En als ze het al op een tv doen, dan is het een 1080 scherm en niet een 4K scherm. (en dan weer afvragen wat de kwaliteit van het medium is hoe het beeld binnen komt, gisteren een media player vast gehad die 1080/30 niet soepel kon streamen, dus schakelde hij zelf terug naar 480p!!!)
Eigenlijk zijn ze ook gewoon overpriced, terwijl de hardware echt niet bijzonder is. Bovendien mis ik opties die concurrentie nog weleens heeft, ik gebruikte de Gopro3 voor het duiken, maar ik kan niet eens de kleurtemp vastzetten, met filters dit proberen op te lossen werkte ook niet, de Gopro maakt er spontaan weer wat anders van. En er zijn nu talloze goedkope varianten uitgekomen - weliswaar niet gelijk met kwaliteit maar zeker niet slecht, voor een fractie van de prijs.

[Reactie gewijzigd door Romius op 4 februari 2016 12:51]

En daarvoor moet je dus de 4 kopen vermoed ik :D
Check anders deze link even.
Of de filmpjes van MicBergsma eens bekijken, dit is een ActionCam Tweaker waar je u tegen zegt :D
Tja, misschien ben ik te kritisch, maar bij deze Gopro4 zie ik ook teveel verzadiging/afwijking. Bovendien heb je verschillende kleurlagen tijdens het duiken, en dan heb ik het nog niet eens over de kleuren die je in Vinkeveen (geel/donker) of Zeeland (groen) hier in NL tegenkomt. Ik weet niet of je 'm bij Gopro4 kan vastzetten, anders is het wat mij betreft al nutteloos.

Heb ook ergens in een advertentie gezien van Gopro - kan de kleurtemp worden aangepast? Nee hoor, dat doet onze Gopro automatisch zů goed, dat is niet nodig. Yeah right.

[Reactie gewijzigd door Romius op 4 februari 2016 14:06]

Ik denk inderdaad dat dit te maken heeft met de auto tune settings met alle variaties eromheen.
Te veel licht langs een bergwand in de Franse pyreneeŽn veroorzaakt chromatische aberratie en bij het soort gelijke scenario in Spaanse pyreneeŽn dan weer niet (een erg zwart wit voorbeeld in dit geval)

Nou moet ik je eerlijk bekennen dat ik zo ook niet durf te zeggen of je custom settings blijven bestaan in de Hero4 black.
Tja, met prijzen over de 400 euro was het al snel wachten op andere jongens die een stuk goedkoper gingen, 4k en 120fps, lang niet iedereen was super sporter om zulke zaken continue vast te leggen en waren al tevreden met een stuk minder. Telefoons kregen steeds betere camera's en opties, beetje het idee dat het een stukje niche-markt is aan het worden.
Ik ben toevallig aan het rondkijken voor een actioncam en het enige wat echt voor GoPro spreekt is het feit dat ze marktleider zijn en er zoveel accessoires voor ontwikkeld zijn. De concurrentie zit zoals gezegd niet stil. 400+ euro voor een action cam (Hero 4 Black) is gewoon veel geld. Ik ben benieuwd hoe de verkoopcijfers tussen de Black, Silver en Session zich verhouden...
De accesoires zijn over het algemeen ook met de concurrenten te gebruiken...
En dan heb ik het niet eens over de chinese producten....mijn contour zit met een klein verloopje ook gewoon op een GoPro mount :)
Ik denk dat de GoPro markt redelijk snel verzadigd is. Ik bedoel er zijn zat skieers, snowboarders en skydivers maar je moet nagaan dat deze mensen met 1 GoPro voldoende hebben in het algemeen en deze doelgroep ook weer niet 'zo' groot is.

Ik bedoel iemand die wat doet snowboarden 1 of 2 keer in het jaar kan jaren met een GoPro uit komen. Ik ga zelf geen GoPro kopen want ik doe allemaal dat spul niet en zelfs als ik het doe lijkt het mij voor die paar keer wat overkill om meteen 'GoPro' te gaan.

De adoptie van het product is dus wss over zijn hoogtepunt heen en gelijktijdig is de nieuwigheid eraf. Het is een slimme zet van GoPro om zich meer te focussen met minder modellen. Er was veel segregatie in het GoPro segment veroorzaakt door GoPro zelf wat voor potentiele klanten alleen maar de keuze moeilijk maakt.
Denk dat je deze markt kan vergelijken met tomtom, navigatie, iedereen heeft er nu wel eentje Markt is verzadigd, prijzen steeds lager
Door het gebrek aan nieuwe modellen rond de feestdagen zijn ze behoorlijk wat omzet misgelopen. Had eind 2015 wel een Hero5 verwacht, maar helaas. Hero 4 is volgens mij nog van eind 2014.
Inderdaad, is er al enig nieuws over een nieuw high-end model?
Bij voorkeur een met GPS en een betere accu.
Heb (oa) de hero2 en hero3 nu nog in bezit/gebruik, en zou wel een nieuwe willen, maar dan wel een nieuw model met betere specs en/of lagere prijs.
En als motorrijder zou ik in het bijzonder geinteresseerd zijn in een "tube" model als de sony, maar dan nog kleiner a la de session, voor aan de helm ;) ( heb ook diverse vholdr/ contour's gehad)
4k vind ik verder niet nodig, dan liever wat betere stabilisatie, en een eigen lijn aan compacte gimbal's.

Toen ik de 2 kocht stond deze ver boven de azie-klonen qua kwaliteit etc en was het de meerprijs waard , maar de chinezen hebben ook grote stappen gemaakt en leveren voor rond de 100 een "wegwerp"camera die niet zo heel veel slechter presteert en waarvan je niet weken ziek bent als deze crasht / verloren gaat ....
De goedkopere gopro's kwamen helemaal in t chinese vaarwater , dus ik begrijp t wel dat die lijn afgestotren wordt, mensen die in dat budget shoppen herkenen (ook?) de waarde niet van 10 % betere kwaliteit
En als motorrijder zou ik in het bijzonder geinteresseerd zijn in een "tube" model als de sony, maar dan nog kleiner a la de session, voor aan de helm ;) ( heb ook diverse vholdr/ contour's gehad)
4k vind ik verder niet nodig, dan liever wat betere stabilisatie, en een eigen lijn aan compacte gimbal's.
Sony heeft een mini variant: pricewatch: Sony HDR-AZ1 + waterdichte hoes Wit. Ongeveer 30% kleiner.

Voor motorrijden lijkt mij de eeder genoemde Garmin Virb XE ook wel gaaf, ivm de accelerometer overview.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True