SJCam SJ5000 Plus Review

Downstar2 5 februari 2015, 30.487 views

SJCam SJ5000 Plus

Opvolger van de geroemde SJ4000. Prima upgrade als je het mij vraagt! Hier en daar nog wat dingen die gefixt moeten worden in firmware upgrades en de prijs nog wat gaan dalen :)

Pluspunten

• 1080p 60FPS
  • Lichtgevoelige sensor

Minpunten

• Prijs (voor china product nog prijzig)
  • Bugs in firmwmare
  • Scherpte aanpassing in menu ontbreekt.

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Sommigen zullen er lang op hebben gewacht, de review van de SJ5000+. Mogelijk omdat je nog in twijfel zit of de SJ5000 Plus wel zijn geld waard is. Ik hoop met deze review de twijfels weg te nemen!
Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview.
Deze tekstuele review is meer ter aansluiting op de video om bijvoorbeeld foto’s en dergelijke te laten zien.
De review is eigenlijk gebaseerd op een vergelijking met een eerder model van de SJCAM.
De SJ4000. Deze SJ4000 is inmiddels erg populair in Nederland en wordt/werd gezien als goed alternatief voor mensen die een GoPro teveel geld vinden kosten.

De SJ4000 heb ik eerder gereviewd en deze review is hier te vinden:
productreview: Viofo SJ4000 review door Downstar2

De makers van de SJ4000 (SJCAM dus) hebben niet stil gezeten en zijn dus nu gekomen met de opvolger. De SJ5000 Serie!

In deze serie heeft SJCAM ruimte gemaakt voor 3 camera’s.
Hieronder volgt een vergelijking van alle camera’s:

Uit dit lijstje heb ik dus de meest uitgebreide camera gepakt, de SJ5000 +.
De voornaamste reden van aanschaf is de mogelijkheid tot het schieten van 1080 60 FPS beelden.
Door meer frames te schieten per seconden oogt het beeld vloeiender. Daarnaast is het hebben van meer frames gunstig voor een soepele slow motion.

Vaak gebruik je een actioncamera voor extreme sporten, met veel actie en dergelijk.
Prima situaties dus om slow motions en vloeiende beelden te hebben!

T.o.v. de SJ5000 en de SJ5000WIFI (beide novatek), biedt de plus variant een Ambarella Chipset.
Praktijk vergelijken tonen (vaak) aan dat Ambarella over het algemeen betere kwaliteit levert dan Novatek. (denk hierbij aan betere kleurweergave/meer scherpte/betere omgang met licht etc.)

Voor mij was het in ieder geval die paar tientjes extra wel waard. Ik zag zelf weinig extra functies als ik van een SJ4000 naar bijvoorbeeld de SJ5000 ging. Als je upgrade moet je het natuurlijk wel in één keer goed doen :).

Ik heb mijn SJ5000+ besteld bij Gearbest.
Dit heb ik gedaan om enkele redenen. Ten eerste heb ik een eerdere bestelling (Voyo A1 mini windows tablet) keurig en snel ontvangen. Gearbest biedt de mogelijkheid om het pakket met POSTNL direct te versturen. Hierbij ben je bijna zeker dat je het pakket binnen 10 werkdagen hebt!
En dat was ook bij mij het geval, ik kreeg het pakket binnen 8 dagen in huis!

Daarnaast was Gearbest op dat moment de goedkoopste leverancier doordat zij een coupon hebben.
Hierbij werd de adviesprijs van $169.90 verlaagd naar $145,99 (+-130 euro). Ik ga ervanuit dat Gearbest momenteel nog de goedkoopste leverancier is en dat coupon: SJ5000LG nog steeds geldig is. Ik heb namelijk vernomen dat coupons voor een lagere prijs niet op prijs wordt gesteld door SJCAM zelf. Zodoende heeft bijvoorbeeld banggood hun coupon al moeten intrekken.
Maargoed op het moment van schrijven werkte de coupon nog bij Gearbest :).

Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat het product de grens van 22 euro overschrijdt en daarmee in aanmerking (kan) komen voor extra belasting (21% van productwaarde(incl. verzendkosten) + 13 euro administratiekosten als het via PostNL gaat.)

De specificaties heb ik voor een groot gedeelte al in het vergelijkingstabelletje getoond;
Toch hier nogmaals de specificaties zoals zij achter op de doos staan:

Om verder terug te komen op het doosje, deze is wat professioneler ontworpen dan de doos waarin de SJ4000 kwam. Alles is wat netter weggewerkt en wat smaller gemaakt zonder gekke fratsen.

http://i.imgur.com/sh2LPnHs.jpg http://i.imgur.com/hXdE94Os.jpghttp://i.imgur.com/e3c5BB3s.jpg http://i.imgur.com/CmDEIy3s.jpg

*Alle foto’s in deze review zijn aanklikbaar om naar het origineel te gaan

In de doos zit uiteraard de camera zelf, daarnaast krijg je er een waterproofcase bij en verschillende andere mounts. Hierbij is er niet afgeweken van de mounts die je krijgt de SJ4000 en die compatible zijn met GoPro mounts. Een welkome toevoeging aan de set accessoires vind ik zelf de lenscover.
Dit siliconen dopje past perfect om de lens van de Sj5000+ en beschermt hem zo tegen krassen en andere stof en vuilheden.

Waar wel rekening mee moet worden gehouden is dat de SJ5000+ afwijkt qua lens(langer) en iets qua formaat t.o.v. de SJ4000. De bijgeleverde waterproofcase zijn dus niet uit te wisselen!
Voor de rest is de SJ5000+ qua uiterlijk vrij gelijkend aan de SJ4000.

Op de SJ5000+ zit net als in de SJ4000 een 1,5 inch schermpje.
Ik vind het wat vreemd dat dit nog steeds 1,5 inch is aangezien de SJ5000 en SJ5000WIFI wel zijn voorzien van een 2.0 inch scherm. Mogelijk zitten er hardware limitatie in de weg om ook op het ‘flagship model’ een groter scherm te plaatsen.

Het schermpje is daarnaast veel helderder dan die van de SJ4000. Hierbij moet ik wel een opmerking maken, ik heb namelijk een SJ4000 van vrijwel één van de eerste producties (waarbij ook nog geen logo van SJCAM op de SJ4000 stond). Hierin zit nog een ouder scherm welke in nieuwere versie van SJ4000 is aangepast. Het scherm uit de nieuwe SJ4000 is beduidend beter dan het oude. Hoe de vergelijking is tussen het nieuwe scherm en die van het SJ5000+ kan ik dus helaas niet maken.

De SJ5000+ met batterij weegt +-80 gram volgens mijn weegschaal, mijn Sj4000 weegt 60 gram.
De SJ5000+ heeft weliswaar een extra WIFI module, maar is dus wel wat zwaarder!
Iets waar je rekening mee moet houden als je ook van plan bent om ermee te gaan vliegen onder een Multirotor!

En dan komen we eigenlijk in het belangrijkste gedeelte van de review.
Hoe presteert de camera!?

Ik kan er veel over zeggen, maar ik kan het beter uitleggen aan de hand van voorbeeld foto’s/video’s.

Laten we beginnen met video’s. Nu is het niet gemakkelijk om even een bewegende video te plaatsen en deze te vergelijken.
Dus daarvoor wil ik jullie graag verwijzen naar de videoreview onderaan deze review.

Wat makkelijker vergelijkt is een screenshot(of beter bekend als still) uit de video van zowel de SJ5000+ als de SJ4000 op het zelfde punt.

Op onderstaande afbeelding zie je een screenshot uit de SJ5000+ aan de linkerzijde en één uit de video van de SJ4000 aan de rechterzijde. In beide videos is gebruik gemaakt van de zelfde instellingen (HDR= UIT AWB=AUTO en EV=0.0)

Wat voornamelijk opvalt, is dat de SJ5000+ veel natuurgetrouwere kleuren laat zien dan de SJ4000.
De SJ4000 komt algauw blauwig en grauw over, iets wat ik ook in mijn SJ4000 review reeds aanhaalde. De SJ5000+ heeft daarnaast een bredere kijkhoek. Echter lijkt de SJ4000 meer details(= scherper beeld) te produceren dan de SJ5000+.

Laten we eens naar een andere vergelijking kijken, ook hier zijn de instellingen op beide camera’s gelijk. Uit beide video’s heb ik een screenshot gemaakt op het zelfde moment in de video.
De screenshots heb ik vervolgens iets ingezoomd om de details beter zichtbaar te maken.

Ook hier ben ik weer van mening dat de SJ5000+ een beter omgaat met de kleuren.
Maar dat de SJ4000 scherper LIJKT. Hoe komt dit nou zul je je afvragen, want de ambarella chipset zou toch veel beter zijn dan de novatek chipset (zoals deze te vinden is in de SJ4000)?
En dat is het naar mijn mening ook zeker, ik zeg niet voor niets lijkt scherper.
De SJ4000 heeft echter veel meer ruisvorming en krijgt vanuit de standaard instellingen een extra scherpte filtertje mee lijkt het. Doordat filter komt er om alles net een extra (wit)randje heen (voornamelijk bij de bladeren en de boom is dit goed te zien)

een linkje naar een vergelijking op het originele formaat in gif vind je hier:

Wat jammer is aan de SJ5000+ is dat er in het menu geen optie is voor het instellen van scherpte.
Zoals deze in de Sj4000 wel aanwezig was. De support van SJCAM is druk bezig met het verbeteren van de bugs en features in de SJ5000+ firmware. In de tijd dat ik de camera nu bezit (+- 3 weken) zijn er ook al 3 (kleine) firmware updates geweest.

Het is te hopen dat SJCAM nog een optie toevoegt in het menu waarbij je zelf een niveau van scherpte kunt kiezen. Zodat je (indien gewenst!) de scherpte kunt bereiken zoals je bijvoorbeeld van de SJ4000 gewend bent. Nogmaals het beeld van de SJ5000+ is dus niet per definitie minder scherp dan die van de SJ4000, het is alleen dat de SJ4000 een iets ander filter eroverheen krijgt die de scherpte meer aandikt en waardoor meer ruis ontstaat.

Mocht SJCAM niks meer aan de scherpte doen, dan is het altijd nog mogelijk om met een simpele bewerking in een videobewerkingsprogramma de scherpte op het niveau te krijgen van de SJ4000.

Als we echte foto’s (dus geen stills uit de video!) gaan vergelijken tussen de SJ5000+ en de SJ4000.
Dan vorm ik de mening dat de foto’s uit de SJ5000+ echt van hele goede kwaliteit zijn. Precies genoeg scherpte en ook nog eens in natuurlijke kleuren. Zie hieronder enkele vergelijkingen:

Foto SJ5000+:
Foto SJ4000:

Vergelijking:

Vergelijking ingezoomd:

SJ5000+ gaat over het algemeen ook veel beter om met licht, zowel overdag(zonschijn etc.) als s’nachts:

Meer foto´s uit de SJ5000+

Een toch wel lelijke fout, die hopelijk nog kan worden gefixed in een firmware update is dat wanneer je foto’s maakt in de waterproofcase je last krijgt van zogenoemde vignetting van de case zelf.
Oftewel links zijn randen zichtbaar van de case. Een voorbeeld foto laat het hier goed zien:

Ik heb nog tig foto’s en videos als materiaal liggen ter vergelijking maar ik denk dat ik toch een redelijk beeld heb kunnen schetsen van de camera. De vergelijkingen zijn allen in redelijk grauw weer genomen, dus ik wil men vragen om daar iets langs heen te kijken. Beelden met voldoende zonlicht zullen qua details allemaal nog net wat beter zijn verwacht ik zelf. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden over de SJ5000+. Met name kleur en omgang van licht zijn sterke verbeter punten. Het is wat dat betreft een prima upgrade, de scherpte valt over te discussiëren maar is niet slecht te noemen. Je mist alleen een optie waarin je zelf scherpte kan toevoegen zoals ik eerder heb gemeld.

Mensen hebben mij wel eens gevraagd waarom ik niet gewoon het budget model GoPro niet heb gehaald.. ‘Dan ben je verzekerd van goed beeld!’ & ‘Die SJ5000+ is gewoon evenduur als de GoPro, dan is de keuze toch snel gemaakt!’.

Mensen vergeten echter dat de SJ5000+ een aantal pluspunten heeft tegen over het budget toestel van GoPro. Zo kan de SJ5000+ wel in 1080 60 FPS schieten en het budgetmodel niet. Heeft de SJ5000+ een 16 MP photo mode ipv de 5 MP van GoPro en wordt daarnaast bij de SJ5000+ vrijwel alle benodigde mounts meegeleverd waar je bij de GoPro niets krijgt!

Daarnaast toont onderstaande vergelijking in mijn ogen juist een voorsprong van de SJ5000+
qua kleuren. Scherpte is op een foto in dit formaat niet te vergelijken. De Foto is afkomstig van rcgroups.com

Pluspunten:
+ Prijs (130 euro)

+ 1080p 60FPS / 720p 120 FPS / 480p 240 fps
+ Lichtgevoelige sensor en natuurlijke kleurweergave
+ Kwaliteit van foto’s
+ Ondersteuning en support m.b.t Firmware updates vanuit SJCAM

Nadelen:
- Prijs (in vergelijking met startprijs van sj4000 is de sj5000+ in verhouding duur!)

Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een video review gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van de SJ5000+
Hierin zijn ook enkele video’s verwerkt. Wel ik ik er op attenderen dat de kwaliteit van de oorspronkelijke video’s uit de SJ5000+ vele malen hoger ligt dan de getoonde versie op Youtube.

Voor de mensen die de originele video’s en foto’s willen bekijken kunnen terecht op deze pagina:

Decodeercode = dyoTdbXT0H6PuGgzcOjFPA

Het starten van de download kan even duren, heb geduld :) !
Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een like op de video in Youtube van harte welkom!

Mochten jullie fouten tegen komen in de review, PM mij dan even!
Downstar

Heb jij ook een SJCam SJ5000 Plus?

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reactiefilter:-144044+131+20+30Ongemodereerd6
Hallo,
bij Gearbest kost die nu ¤ 159,00. Hoe kom ik aan zo'n coupon zodat die maar ¤ 139,00 gaat kosten ??
Bij Aliexpress kost SJ6000 ¤ 99,65 maar ik twijfel eraan of dat een originele SJACam 6000 is.
De SJ6000 is niet van SJCAM, deze is ook niet op de officiele site te vinden.

In China apen ze al snel na en in dit geval lijkt het er op dat een ander bedrijf gewoon ook een model met 'SJ6000' heeft uitgebracht, maar volgens mij komt dit apparaat uit 2012. Dus ik zou gewoon gaan voor de SJ5000 via Aliexpress, daar hebben ze op dit moment een actie. Alleen vandaag nog.
Hahah er is helemaal geen SJ6000 nog, die is inderdaad zoals egelalexander al zegt.. Fake.
Coupon is inmiddels verlopen.
Deze camera is in Nederland gewoon te koop ¤173,95 geen extra kosten voor invoerrechten en de garantie loopt ook via Nederland. gewoon even Google, ik weet niet of je hier reclame mag maken maar hierbij een link http://www.dashcammagazij...how=Search&KeyWord=sj5000

;) :)
Zie mijn bericht eerder.
Thnx voor de review man. ga er denk ik 1 bestellen voor men reis naar turkije helemaal top laat snel weten hoe ik het apparaat ervaar

M.v.g

Giorgio
Veel plezier met je Sj500+ en met de reis zelf natuurlijk :)
Thnx man uhm maybe nog een top waar het het beste is om dat ding te bestellen ?
Poeh gewoon ff kijken waar hij het goedkoopste is op dit moment ;)

Chinaprices.us zou je daar misschien mee kunnen helpen ;)
maybe een rare vraag jij weet veel van sj camera is er een manier dat we direct contact kunnen hebben :P ? heb veel vragen namelijk XD
Hai Downstar2,

Dank voor de top review. Ik heb de mijne net uitgepakt. Maar wellicht heb je een tip voor me!!! Mijn WiFi blijft op non-actief staan. Als ik de WiFi knop indruk reboot hij wel. En er komt ook een WiFi pictogram tevoorschijn. Maar hij blijft met een rood kruisje er doorheen staan. En kan hem dus ook niet met m'n iPhone detecteren. Maakt het misschien uit dat er nog geen geheugen kaartje inzit? (Kan me bijna niet voorstellen). Hopelijk heb jij of iemand hier een tip!

Groet,

Dan
Ik heb eergister mijn SJ5000 Plus ontvangen heb alles erbij gekocht om hem helemaal compleet te maken helemaal top koste mij 180 euro tot ik de rekening van de doane kreeg 50 euro extra -.- nog goedkoop btw :P

oke ik heb eigenlijk een vraag voor downstar2 de camera is perfect echt waar no problem alleen wat mij niet lukt is de look dat je in een soort van vissenkom zit weg te halen op filmpjes op internet zijn de filmpjes gewoon normaal maar als ik een foto of een filmpje schiet dan zit ik in een soort vissenkom weet iemand of jij hoe je dit uit kan zetten alvast bedankt

gr

giorgio
Het vissenkom of fish-eye effect komt omdat de lens een grote beeldhoek heeft van 170 graden en dit een normale eigenschap is van actioncams.

Dit is (naar mijn weten) niet te veranderen middels een instelling maar je kan dit eventueel met andere software achteraf corrigeren.

[Reactie gewijzigd door born4trance op 31 mei 2015 15:57]

ja indd heb wat research gedaan en indd had er geen rekening mee gehouden nja moet het er mee doen voor de rest doet de camera het perfect moet alleen even flink gaan spelen met de instellingen ivm avond filmen dat ziet er nu niet uit dus effe kijken hoe en wat heb het setje compleet dus kan men reis sowieso goed filmen
Ik kan er niet veel anders van maken dat born4trance heeft gezegd.
Het is gebruikelijk dat je een fisheye effect krijgt met een een grote beeldhoek ( in dit geval 170 graden). Instellingen in de Sj5000 krijgen dit effect niet weg.

Je hebt verschillende tools beschikbaar op internet waarmee je fisheye kunt removen.(Lever je mogelijk wel wat beeldkwaliteit in!)
oke ga is effe kijken maar zover ben erg blij met de cam okal heb ik die fish eye uhm tips om het ding zo in te stellen dat de shots in het donker goed en helder worden ?
Goede en duidelijke review met veel vergelijkingsmateriaal!

Ik heb gisteren ook mijn SJ5000+ ontvangen.
Echter wil hij niet connecten met mijn telefoon (LG G3, Android 5)
Ik heb firmware V1.7 er op staan.
Van alles geprobeerd, maar app sluit zodra hij verbinding aan het maken is. |:(
Ik heb hetzelfde probleem, geen enkel apparaat kon verbinding maken met mijn sj5000+. De camera werd tevens erg warm, spontane reboots en korte accuduur.
Inmiddels werkt mijn SJ5000+ naar behoren!
Na een update van de LinkInEyes app kan ik mijn telefoon koppelen en werkt de app goed.

Dat de camera warm wordt en dat hij reboot was een probleem met firmware versie 1.4
Welke firmware versie heeft u?
Klopt met V1.7 zou het allemaal een stuk beter gaan ( merk ik zelf in iedergeval wel!)
Ik heb zelf geen problemen met de app, zeker na de update niet meer. In het begin had ik af en toe dat hij niet wou connecten.
Mooie review! Wat ik nergens terug kan vinden is hoe makkelijk je een foto maakt. Is de functie bruikbaar als camera ipv een reguliere compact camera?
Door middel van 1 druk op de "mode" knop zit je in de foto functie, waarna je op de record knop drukt om een foto te maken. Een actiecamera kun je niet echt vergelijken met een compactcamera. De foto's hebben last van fish-eye effect, alleen digitale zoom(crop) en je moet de camera echt goed stil houden. Enige beweging zorgt al voor een bewogen foto.
Bedankt voor de feedback.
Krijg nu pas een melding van je reactie, excuus.

Timmert26 heeft het inderdaad redelijk goed uitgelegd.
Een compact camera heeft nog wel zo zijn voordelen inderdaad (optische zoom, betere stabilisatie vaak idd etc.)

toch vind ik de kwaliteit van de SJ5000+ echt vergelijkbaar (durf zelf wel beter te noemen) dan de gemiddelde budget compact camera!

Echter zit je inderdaad met het fisheye effect, dat je voor normale foto's misschien niet wenst ;)
Super overzichtelijke review!

Vraagje, als ik de camera bij GearBest zou willen aanschaffen. Moet je dan nog rekening houden met Europese aansluitingen aan het apparaat aangezien deze uit Azië komt?...

Ik ben op zoek naar een goede cam om opnamen met mijn hond te maken. Dus i.c.m. het GoPro hondentuig. In eerste instantie kreeg ik een goede aanbieding via Marktplaats van Guardo waarvan de recensies ook erg goed zijn. Echter ben ik bang dat er het nodige knutselwerk voor nodig is om deze cam op het tuig te krijgen. Van de SJ4000 / SJ5000 heb ik begrepen dat deze compatible zijn aan die van GoPro. Wat super zou zijn gezien de prijs.

Alleen twijfel ik nu nog even tussen de 4000 / 5000. Of het de extra investering waard is gezien het doeleinde waarvoor ik de cam in eerste instantie aanschaf...

Jullie tips? :)
Bij twijfel zou ik gewoon voor de Sj4000 gaan.
Die is qua prijs/kwaliteit dan toch een stuk beter.

De SJcams zijn inderdaad compatible met gopro mounts ;)

Je hoeft verder niet ech rekening te houden met europese aansluiting etc.
Je kan de Sj4000/5000 gewoon met een normale micro usb opladen ;)
Na de plotse dood van mijn GoPro HERO3 Silver ben ik wanhopig op zoek naar een goed alternatief.
Wegens een beperkt budget eerst gekeken naar het instap model: de GoPro Hero.
Nu vraag ik mij af, als ik de SJ5000+ via Gearbest bestel, zou deze dan nog binnen kunnen zijn voor het weekend van de 27ste?
Er staat namelijk bij shipping time: 10 - 25 business days, maar bij jou was hij redelijk snel geleverd...
Voordat ik op vakantie ga de 27ste resteren er nog maar 13 werkdagen... zal ik de gok wagen? of toch beter naar de winkel voor een minder model, maar met meer zekerheid?

[Reactie gewijzigd door David_NL op 9 juni 2015 16:24]

Dat is een keuze die je zelf moet maken :P

Gemiddeld komen mijn pakketjes binnen 2 weekjes aan met normale (gratis) verzending via airmail.

Je kan er voor kiezen om het met DHL te laten verzenden.
Dan heb je het zeker snel binnen (max 5 dagen). Kans op BTW aanslag is dan wel een stuk groter!
Als ik beelden op youtube bekijk dan lijkt het dat de sj5000wifi beter is dan de sj5000+? Qua beeld helderheid?..

Nog een vraagje.
Welke sjcam is nu beste aankoop..? Wij willen hem gebruiken voor wintersport/duiken/road trips filmen. (Uit rijdende auto filmen)
De prijs is in deze vraag niet van belang.

[Reactie gewijzigd door markosz op 24 juli 2015 18:55]

Welke het beste is kan ik niet zeggen, welke je moet nemen al helemaal niet.
dat is jou keuze :P dat ligt eraan wat je wil etc. Wifi? 60 fps? etc

Wifi model en normale sj5000 hebben een andere chipset(novatek) die kan er inderdaad wat anders uit zien qua kleur en scherpte.
Ik heb heel lang zitten kijken naar de gopro hero 3 white edition en stond op het punt om hem te bestellen. Toch dacht ik misschien zijn er wel goedkopere alternatieven voor een gopro. Ik kwam uiteindelijk uit bij deze camera en zou nu graag willen weten of dit een slimme keus is of niet.
Oftewel mijn vraag is eigenlijk: Wat is de beste actiecamera voor onder 200 euro?

Alvast bedankt!
Ik heb hem net ook besteld met actiecode MAXY voor 5% korting.
De code SJ5000LG werkt niet meer.

De camera zelf kostte 131,- euro.
Incl 2 extra batterijen, extra oplader, selfie-stick en 3 suction-mounts was ik 160 euro kwijt.

Bedankt voor je review, het heeft mij overgehaald om over te stappen van de SJ4000 naar de SJ5000+.

[Reactie gewijzigd door renedis op 28 juli 2015 12:10]

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8