Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 209 reacties
Submitter: Juwayri

Microsoft heeft dinsdag Office 2016 voor Windows vrijgegeven. Het kantoorpakket bevat onder andere bijgewerkte versies van Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Project, Visio en Access. Office 2016 moet onder andere het samenwerken aan documenten makkelijker maken.

Een van nieuwe eigenschappen bij Word is volgens Microsoft de mogelijkheid tot 'tegelijkertijd werken', waarbij opmerkingen bij een document realtime in beeld komen bij teamleden. Die functie werkte tot nu toe alleen in webapps. Bij Outlook zou de zoekfunctie sneller werken en ook heeft Microsoft de toegang tot bijlagen in OneDrive voor alle ontvangers van mail verbeterd. In Excel is het nu standaard mogelijk te publiceren naar Microsofts business intelligence-programma Power BI en ook hebben de tabeltypes een opfrisbeurt gekregen.

Skype for Business is geïntegreerd en de ribbon bevat bij Office 2016 het Tell Me-venster, dat gebruikers na een zoekopdracht de juiste commando's moet voorschotelen, ter vervanging van een traditioneel help-menu. Veel van de mogelijkheden om samen aan documenten te werken zaten al in Office 2013 maar Microsoft heeft ze makkelijker vindbaar gemaakt; daarnaast zijn er nieuwe features als Office 365 Groups voor het maken van publieke of private teams. Elk team heeft zijn eigen inbox, agenda, OneNote-kladblok en webopslag.

Office 2016Office 2016

Daarnaast komt er een preview van een Office 365 Planner-programma, voor het organiseren van werk in teams. Ook voor OneDrive for Business heeft Microsoft updates in de planning, waarin onder andere synchronisatemogelijkheden worden uitgebreid. In de preview voor Office 365 First Release-klanten is verder GigJam beschikbaar, voor het volgen en voltooien van bedrijfstaken.

Tenslotte claimt Microsoft de beveiliging te hebben opgeschroefd. Zo is er onder andere ondersteuning voor multifactor-authenticatie toegevoegd en liggen er tools in het verschiet die het veilig delen van content mogelijk moeten maken, voor zowel de mobiele als de desktop-apps.

Microsoft maakt Office 2016 beschikbaar in 47 talen. Het pakket vereist Windows 7 of latere Windows-versies. Office 365-abonnees kunnen het pakket direct downloaden als onderdeel van hun abonnement en volgende maand volgen automatische updates van de apps. Daarnaast komt Office 2016 verkrijgbaar als eenmalige update maar details hierover geeft Microsoft nog niet. De prijzen voor Office 365 blijven gelijk. Office 2016 for Mac verscheen in juli.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (209)

Er staat niet bij dat je kunt upgraden naar 2016 in je eigen account van Office 365.
Dus even inloggen op je eigen account-pagina van Office 365!
Men hoeft niet eerst te de-installeren, maar gelijk op installeren klikken.
Daarna één voor één de apps openen om te activeren.
Met 15 minuutjes stond 2016 er bij mij op. (Ik heb dan ook 100mbit glasvezel)

het ziet er voor wat mij betreft zeer netjes uit... wel even wennen dat er meer kleur op mijn scherm is, hihi

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 22 september 2015 13:26]

Toevoeging hierop is dat je niet noodzakelijk alle Apps hoeft te openen. Voor mij volstond het om één keer Word te openen, deze geeft vervolgens een melding dat alle Office producten geactiveerd zijn en ik kan inderdaad elke applicatie nu openen zonder dat die melding nog een keer komt. Let bij het installeren op dat standaard ook applicaties als Access, OneNote en Outlook meekomen die je misschien helemaal niet wilt hebben!

[Reactie gewijzigd door Mmore op 22 september 2015 16:40]

en voor bedrijven welke de GPO niet hebben veranderd komt de update automatisch.

GPO aanpassen zodat de update juist NIET automatisch komt?
1. How do I stay on Office 2013?

You can stay on Office 2013 by setting “Enable Automatic Upgrade” setting to “Disable” using Office 2013 group policy templates.
Hi,

Zou je mij aub beetje kunnen helpen hoe dit werkt ?
Ik kom er helaas niet uit, en zit met mun handen in het haar :S..
Ik zit nu te zoeken onder gpedit.msc, en heb de files gedownload van Microsoft..

Klant (bedrijf) van mij, gebruikt namelijk Kerio Outlook connectoro deze ondersteund nog geen office 2016.

Graag hoor ik van je,
dank bij deze,
Heb je de Admx files al wel geladen? Beste kan je dit op je domain controller doen, en dan opnemen in de algemene policy.
Hi Mopperman,

thx voor je response,

In dit bedrijf draait geen DC, echter heb ik geisteren deze files van ADMX geplaats op de lokale Windows 7 Pro werkstations in de map : C:\Windows\PolicyDefinitions

Hierna kwam office2013 zichtbaar in gpedit.msc, waarna ik de functie :
Enable Automatic Upgrade zichtbaar werd, deze heb ik toen op uitgeschakeld gezet..

Hierna een reboot gedaan, ik ga er vanuit dat dit ook moet werken... ?

Thx voor je hulp bij deze,

Mvg,
Floris
hoe moet ik dit doen als ik het van school heb?

Kan je even een linkje naar die inlog page sturen ?
Valt zoiets onder volume license?
Dit staat op Neowin:

Volume License customers will be able to download the bits starting on October 1st.
ik heb het via mijn werk en doe het via portal.office.com vervolgens bij instellingen en dan naar software. Daar kun je het nieuwste pakket installeren.
Ik heb Office 365 ProPlus via mijn studie van surfspot.nl. Als ik jouw stappen volg, dan installeer ik gewoon de 2013 versie opnieuw (gelukkig blijven alle instellingen behouden).

Ook als ik in bijv. Word zelf klik op Bestand, Account, Bijwerkopties, Nu Bijwerken, dan krijg ik de melding: Er hoeft niets te worden bijgewerkt. De meest recente versie van Office is op uw computer geïnstalleerd.

Vooralsnog geen update voor mij dus!
Als je naar de de portal gaat download je het installatiebestand van office (1,1mb) vervolgens kopieer je de downloadlink (in Firefox rechts-klik en kopieer koppeling) en verander je O15GA&source=O15OLSO365 in O16GA&source=O16OLSO365 (15->16) download dit bestand en je ziet dat deze dezelfde naam krijgt, maar wel 4,1 MB groot is. Dit is wel Office 2016, en werkt hier ook met mijn studentenaccount :).
Mocht men geen Firefox maar Chrome gebruiken:
- Ga naar portal.office.com,
- Klik op "installeren" en download gewoon het bestand van 2013,
- Ga naar het downloads-scherm binnen Chrome (Ctrl+J),
- Hier zie je onder de naam van het zojuist gedownloadde bestand een link, als je rechts klikt kun je de link kopieren, doe dit.
- Nu plak je de gekopieerde link in de adresbalk van Chrome en verander je O15GA&source=O15OLSO365 in O16GA&source=O16OLSO365
- Als je nu op enter drukt begint het bestand met downloaden.

Bedankt voor de tip trouwens, 2016 is hier ondertussen aan het installeren!

Nieuwe versie werkt inmiddels. Mooi om eindelijk gebruik te kunnen maken van de donkere interface, werkt toch wat lekkerder dan dat lichtgrijs. Die assistent-tool ziet er ook mooi uit. Zal wellicht zo af en toe wat tijd besparen.

[Reactie gewijzigd door i7x op 23 september 2015 02:19]

Mooizo!! De download werkt.
Voor het optimale gebruik van Office zou het ook mooi zijn als ook de apps op de iPad vrijschakelen naar de volledige versie. Heb je daar ook een tweak voor?
Dank, werkte super!
Kijk, dat is nou een lekker ouderwetse slimmigheid. Tweaken van URLs, goed gevonden. Daar was ik niet op gekomen. Ik ga het meteen proberen. :) ..... werkt!

Ik wil je +2 geven met een boost, maar men mag reacties op hun eigen niet modereren. Wil iemand dat voor me doen? ;)

UPDATE:
Ik krijg foutcode 30016-25: kan Office niet streamen. Op ongeveer 25% van de download (blijkbaar heet dat streamen tegenwoordig).

[Reactie gewijzigd door erikieperikie op 22 september 2015 18:24]

En, nog een oplossing voor foutcode 30016-25 gevonden? Ik krijg nl. dezefde fout wanneer ik de installatie uitvoer (ik doe dit via de Deployment Toolkit van Office 365 voor Office 2016). De setup.exe /configure geeft deze fout. Met de setup.exe /download had ik geen problemen.
Perfect, het werkt als een trein. Hartelijk dank voor deze tweak en natuurlijk ook voor i7x die de vertaling naar Chrome heeft gemaakt!
Zelf heb ik ook gemerkt dat Surfspot nog niet Office 2016 distibuteert. Waarschijnlijk moet men bij Surfspot dit nog regelen. Jammer dat ze dit niet al hadden gedaan, veel studenten hadden dat wel leuk gevonden.
Surfspot zelf zal wel een keer updaten (kwestie van een 3 in een 6 veranderen en de advertentietekst van Microsoft kopiëren), maar de download gaat altijd via Microsoft. Je zou kunnen verwachten dat die download van versie 2016 blijkt te zijn, of dat Microsoft meldt dat je kunt kiezen voor een van beide versies.
Misschien kun je dan op de standaard inlog pagina zijn van Microsofts inlog pagina:

https://login.microsoftonline.com/nl

of even via de schoolleiding vragen... ik heb hiermee geen ervaringen, misschien andere tweakers wel?!

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 22 september 2015 13:47]

Bij scholen moeten we vaak via andere websites inloggen die eerst met de inlog gegevens van school. Daarna worden we naar de pagina toegeleid waar je office kan downloaden en mail kan gebruiken
Aha, kijk, weet ik dat ook weer! ;)
Oja, bijna vergeten.
Via de "officiële" website kan ik een of ander manier niet inloggen :/
Als ik via de login van Microsoft inlog wordt ik doorgestuurd naar een inlog pagina van school zelf.
Bij iedere school is het dus anders ;P
Helaas, niks te vinden
Jammer joh, misschien dat Scholen/Universiteiten (en hun leerlingen) op een andere manier en op een later tijdstip de upgrade krijgen! Nogmaals, ik weet het natuurlijk niet zeker, want geen ervaringen mee he!


Edit:typo

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 22 september 2015 14:45]

het upgraden naar office 2016 via een schoolaccount is nog niet mogelijk(kan het zelf ook niet)
Zie mijn andere reactie onder dit nieuwsbericht :)
Heel erg bedankt!
Als je het van school heb zou je deze info toch gewoon moeten hebben lijkt me?
Daarna één voor één de apps openen om te activeren.
dat zou een achteruitgang zijn tov het 2013 pakket waarbij je slechts een enkele office applicatie diende te activeren voor het gehele pakket.

[Reactie gewijzigd door Noisia op 22 september 2015 13:42]

Vind de manier van updaten sowieso geen schoonheidsprijs verdienen.
Dat had ook met autoupdate vanuit de applicaties zelf gekund :X
Dat gaat ook gebeuren. Voor de home versie over ongeveer een maand, voor de Business ergens begin volgend jaar. Dat je het nu zelf moet doen is voor de enthousiastelingen die nu al meteen willen upgraden. 😊
Bij mij stond er, dat, toen ik Excel opende, dat Excel was geactiveerd, en bij opnieuw openen de instellingen werden vast gelegd!!! Dat stond er.
Letterlijke tekst:

"Excel is geactiveerd. Start geopende Office-toepassingen opnieuw om al hun functies in te schakelen."

Nu bij nader inzien slaat het nergens op, ik opende net Word en ik krijg die melding niet meer... hmmmm :?

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 22 september 2015 14:27]

Als je alle officeprogramma's zou hebben opgestart, hoef je maar bij één te activeren, maar daarna moeten wel alle programma's herstart worden omdat bij het opstarten gecontroleerd wordt op de licentie en functies ontgrendeld worden. Maar meestal open ik na installatie maar één programma, waarbij de activatie plaatsvindt.
Duurde bij mij zelf maar 7-8 minuten (office 365 for university edition) :)
Ik vind vooral die zoek functie (voor opties) de meest handige nieuwe functie. Ik gebruik al die programma's namelijk niet altijd continu en vergeet wel eens waar iets staat..
Vroeger was het zoeken door die ribbons, nu is het een paar letters intypen en voila :9

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 22 september 2015 14:56]

Kon gewoon in mijn MS account inloggen en upgraden. Hoefde niet naar Office365. https://account.microsoft.com/services
Krijg hier nog gewoon 2013 binnen...
via je eigen 365-accountpagina? Zou niet moeten...
Hier precies hetzelfde, voer nu even die getweakde URL uit en dat lijkt wel goed te gaan. Ben ook een Business gebruiker.
Kan er weinig aan veranderen...

Zit netjes op portal.office.com en heb daar via Software downloaden op 'Installeren' geklikt... Ik krijg dan de 'Klikenklaar' installer en die plempt er Office 2016 op.
Neh, lukt niet.. Misschien nog niet beschikbaar voor de zakelijke gebruikers...
Bedankt voor de uitleg. Dit is zeker niet de meest gebruiksvriendelijke manier van updaten..
Het is vooralsnog de enige manier die ik vind werken... Nu bezig met mijn laptop, zelfde manier, gaat goed.

edit:typos

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 22 september 2015 14:47]

Lukt alleen niet als je bijvoorbeeld iets van MS Project 2013 hebt draaien, installer geeft dan aan dat de versies met elkaar storen en stopt de installatie.
Voor wie het wil weten:
Microsoft Office 2016 RTM draagt bij de Click-to-Run / Bijgewerkte preview build 16.0.4229.1024
De ISO build is 16.0.4266.1003

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 22 september 2015 20:20]

Thanks daar heb ik wat aan. Eea betekent dat mijn preview editie automatisch is bijgewerkt
Degenen die nog Office.2013 krijgen via de portal van Office.com kunnen het volgende doen om Office 2016 te krijgen (Chrome, Engels):
Super! Heeft ook gewerkt voor de aanschaf via Surfspot.
Dank je wel dit heeft voor mij ook gewerkt.
Heb ook een student 365 via ROC van Twente. ;)
Werkt hier ook inderdaad. Bedankt :)
De voornaamste reden waarom ik geen Office 2016 zal gebruiken: nieuws: Office 2016 slaat bestanden standaard op in OneDrive.

Ik blijf liever bij Office 2013 hangen :).

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 22 september 2015 13:07]

Ik draai hier de evaluatie versie van office 2016 en deze slaat alles gewoon lokaal op. Daarnaast kun je zelf cloud opties toevoegen zoals dropbox of google drive en ben je niet afhankelijk van onedrive.
Dit kan je uitzetten. Daarnaast was het niet eens zo erg als sommige berichten het laten klinken.

Uitzetten doe je zo:
Druk op Bestand -> opties -> Opslaan -> Vinkje zetten bij Standaard opslaan naar computer
http://static.tweakers.ne...hrxxhltCnriA9bVr/full.png

Waarom het niet zo erg is als het klinkt:
Ze bedoelen met standaard opslaan naar Onedrive gewoon dat je standaard in de OneDrive "Tab" uitkomt. Met 1 klik extra kan je opslaan op je eigen PC.
http://static.tweakers.ne...SGNHqwhPXJlNH5nt/full.png
Bovenstaande afbeelding is hoe het standaard is, als je het uitzet dan kom je standaard uit bij "Deze PC".

Het gaat dus letterlijk om 1 klik extra wat je kan uitzetten door eenmalig 5 stappen/klikken te doen. :9

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 22 september 2015 15:18]

Je moet toch echt zelf eerst aanmelden bij onedrive. Dus standaard is al overdreven. Daarnaast is de integratie met cloudopslag wel een positief iets imho. On-the-go kan ik netjes aan al mijn bestanden aan en ze zijn ook eenvoudig te delen. Wil ik ergens anders werken aan een document kan ik het gewoon in office online bewerken.

En je kan natuurlijk ook altijd kiezen voor iets anders dan onedrive.
Als je in Windows 10 inlogt met je MS-account zullen zaken als Outlook.com, OneDrive en andere apps automatisch hiermee inloggen.

Ik neem aan dat ditzelfde geldt voor Office 2016 waardoor inloggen op OneDrive binnen het Office-pakket geen aparte handeling meer zal zijn.
Ik ben iemand die graag keuzes zelf wilt maken, in plaats van dat alles maar als een standaard wordt gemaakt. Ik wil graag overzicht over wat waar opgeslagen staat. Daarom vind ik het fijn om zelf een bestandslocatie te kiezen :).
Fijn voor je dat je nu gelijk naar Office 2016 gaat wanneer je de mogelijkheid krijgt.
Kan je zelf kiezen waar je jouw bestanden opslaat en daarnaast zitten er diverse verbeteringen in het pakket.
'Ik ben iemand die graag in de illusie leeft dat ik zelf keuzes kan maken' fixed that for you.
Uiteraard kun je het zo instellen dat OneDrive etc. niet gebruikt wordt, hier moet natuurlijk wel moeite voor gedaan worden.
Dan zet je dat even om. Moet als tweakers toch lukken? Als je op zoek bent naar een reden om het pakket niet te gebruiken vind je altijd een reden.
Klopt, is ook vast wel te vinden. Maar ik dacht altijd dat OneDrive de enige optie was (omdat het zo overkwam in het artikel van Tweakers. De link hierboven).
Tweakers benoemt de nieuwigheidjes, alle oude mogelijkheden opnoemen is een beetje veel werk.
En met die mogelijkheden, en hoe je dat instelt, zal je vast bekend zijn als je tevreden de 2013 versie gebruikt toch?
Zeker. Ik had het ook wel gevonden zonder iedereens hulp. Het was meer een vraag óf die optie er was. De optie vinden is vaak niet moeilijk.
Natuurlijk kan je dat uitzetten en daarmee is jouw probleem in een keer opgelost!

Opslaan in de cloud is inderdaad default omdat Office nu veel meer een pakket is waarbij samenwerken belangrijk is en waarbij alle data op al je apparaten bruikbaar is. Daar is veel voor te zeggen.

[Reactie gewijzigd door falconhunter op 22 september 2015 13:10]

Hm, stond niet in het artikel van Tweakers (of ik ben kippig :+). Enige vraag is natuulrijk hoe. Hopelijk heb je geen gezeur en workarounds nodig door in het register te gaan klooien. Ik ga het in ieder geval proberen te Googelen, bedankt :D.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 22 september 2015 13:10]

Ik kan bevestigen dat dit uit te zetten is. Ik heb functionele tests uitgevoerd op office 2016. Sterker nog, je bent niet gebonden aan onedrive. Andere cloud diensten mogen ook.

[Reactie gewijzigd door Maistah op 22 september 2015 13:18]

Kan je ook gewoon One Drive en andere cloud zooi uitschakelen? Zodat je het alleen op je lokale machine kan plaatsen? Ik heb al wat ge-Googeled, dus ik kom er wel uit denk ik :).
Zeker weten. Je kunt instellen dat je het alleen lokaal wilt opslaan.

Office 2016 is offline volledig functioneel en vereist absoluut geen cloud diensten.
Mooi. In dat geval, ga ik de overweging maken bij mijn volgende clean install van Windows.
Open gewoon "opties" eens als je een bestand geopend hebt. (Bestand>opties onderaan)
Daar kun je alles instellen wat je standaard met je bestand wil doen en vind je antwoord op al je vragen.
Ik heb functionele tests uitgevoerd op office 2016.
Tell me more... ;-)

Ik ben voornamelijk benieuwd naar haken en ogen aan Office 2016 (of dingen die geheel niet werken).

Ik had eigenlijk gerekend op alle gebruikers/klanten die nog op Office 2010 werken en Office 365 gebruiken om te zetten naar Office 2013 (ivm. support op O365 met Office 2010, wordt dan niet langer ondersteund). Maar aangezien ik nu nog drie weken heb... Normaal gesproken ben ik niet zo happig op een nieuw pakket net na release uit te rollen, maar ben bang dat gezien de features (samenwerken) ik het binnen zes maanden alsnog kan doen.
Ik zou graag meer willen vertellen, maar i.v.m. het tekenen van een NDA mag ik niet zoveel vertellen over de known issues bij livegang. Ik kan wel vermelden dat office 2016 goede performance resultaten behaalde en relatief weinig crasht.

Ik heb zelf vooral testen uitgevoerd voor co-authoring en cross device gebruik. Hierin zijn er een aantal interessante nieuwtjes (die google docs al bevatte, maar voor microsoft nieuw zijn).
Meestal bij opties en daar het kopje opslaan kun je een vinkje aanvinken voor sla standaard op op deze pc
Ik denk dat zolang je OneDrive niet geïnstalleerd hebt staan of je bent aangemeld met je account in Office zelf, dat je niet zoveel te vrezen hebt. En het is hoogstwaarschijnlijk gewoon uit te schakelen via de opties.
Als je in Office 2013 op opslaan klikt, dan is de default locatie ook een OneDrive folder. Niets nieuws aan dus. Verder is het natuurlijk gewoon mogelijk om een bestand ergens anders op te slaan.
Dit vind ik een zéér flauwe reactie. Iedereen die een pakket naar behoren gebruikt zal dat steeds configureren in functie van zijn of haar noden.
Als er een mogelijkheid is voor keuzes, dan wil ik het nog wel overwegen. Een bedrijf of persoon kan mij moeilijk gaan dwingen om een product te gebruiken ;).
Uiteraard ben jij niet verplicht om Office 2K16 te gebruiken. Je kan altijd gebruik maken van Libreoffice, GoogleApps, Openoffice of ... . Keuze zat.
Of van Office 2013 (waar ik tevreden mee ben) ;).
Of Office XP op een W2k machientje in een donker hoekje met HP Inktjet printjertje aan via de Parallele poort xD ;)

Voor de gemiddelde user is dat qua office functionaliteit al overkill. Qua security is uiteraard iets anders :)

[Reactie gewijzigd door FilipV. op 22 september 2015 15:12]

Lijkt me sterk dat je dat niet uit kan zetten.
Als het waar is is het wel handig.
Wat nou als je PC crasht, dan ben je alles kwijt.
Of je werkt aan meerdere apparaten, handig toch om alles via de cloud te doen.
Geen gerommel met USB sticks
Wat nou als je PC crasht, dan ben je alles kwijt.
Dan zet ik een backup terug :D.
Er zijn mensen die geen backup doen...
Je zal de mensen niet de kost moeten geven die geen benul hebben van het onderscheid tussen cloudopslag en de lokale D schijf.

Een introductie wizard die mensen bewust maken van mogelijke consequenties van keuzes die ze maken zou helemaal mooi zijn. En dan bij voorkeur neutraal en niet wervend.

Deze kritiek is ook op Apple en Google te geven. MS zie ik al als de meer zorgvuldige van de drie. Maar gebruik van cloudopslag verdient met dat beetje extra zorgvuldigheid. De meeste mensen hebben geen benul van consequenties. Het risico dat nu ontstaat is dat iets heel vervelends gebeurt waarop een sterke tegenreactie van gebruikers ontstaat. Dit laatste wordt voorkomen met voldoende kennis.
Ja maar er zijn ook mensen met bestanden die NIET gedeeld mogen worden. Cloud is toegankelijk voor iedereen. Ik bewaak mijn flashdrive met mijn leven ;)
Dat doet Office 2013 ook. Dus wat is het verschil. Gewoon een vinkje bij instellingen.
Office 2013 doet dat ook standaard, er is niks veranderd aan de manier van opslaan.
Toen ik die reactie plaatste, wist ik niet dat je het kon uit zetten ;). Het artikel waar ik naar verwijs in mijn reactie, staat nergens dat je het uit kan zetten..

Waarom zou het dan een 'trieste reactie' zijn..?
Word je tegenwoordig al triest genoemd als je een eigen wil en mening hebt? :/
Office 365 abonnee hierzo.
Ik heb echter nog geen mogelijk om deze te verkrijgen, nog steeds 2010 of 2013.
Dag later, nog steeds office 2013 die aangeboden wordt, zelfs via de methode die jij omschrijft.
Heb je Fixit je oude Office laten verwijderen?
Daarna je extensies en invoegtoepassingen uitgeschakeld van IE, en je cachegeheugen schoongemaakt?
En daarna geprobeerd?

Zo kreeg ik hem wel.
Onderaan staan ook tweaks hoe je 15 voor 16 verwisseld in de +3tjes.
Login op office.com en je kan hem zo downloaden
Hier biedt ie dan geen 2016 aan hoor? Installatie lijkt 2013 te zijn en komt met een melding dat ik eerst de nieuwere versie moet verwijderen.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 22 september 2015 14:11]

Hier even taal en x64 selecteren, en het installeren begint gewoon.
Vreemd bij mij upgrade hij direct naar 2016. Werd een installer gedownload waarna ie in 25 minuten klaar was op mijn Tablet. Ging van 2013 naar 2016.

URL https://account.microsoft.com/services
Hm, dat is onhandig. Mijn ssd was gecrashed, wellicht dat hij daarom het wel wil installeren op een schone installatie windows 10

[Reactie gewijzigd door drakiesoft op 22 september 2015 14:30]

Bij mij biedt hij gewoon Office 2016 aan als ik inlog op Office.com.
Yep, hier ook. Ben benieuwd wanneer ik de update krijg.
Zit op office 365 proplus
Wat kost een eenmalig 2016 pakket?
Microsoft Office 2016 Thuisgebruik en Studenten: ¤148.04
Microsoft Office 2016 Thuisgebruik en Zelfstandigen: ¤278.04
Microsoft Office 365 Home (incl. 2016 for mac?): ¤82,05
http://www.wehkamp.nl/ele.../office-2016/C26_6HI_EP9/
Geen prijs beschikbaar (op moment van typen van deze reactie)
Check hier

Prijzen (ik denk voorlopig) bekend: zie posting van Ethelind!

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 22 september 2015 19:22]

Nog niet op MSDN helaas :(
hier ook nog niet...

iemand een idee van de releasedate op msdn?
Moet zeggen dat ik dat wel vreemd vind. Vroeger was het zo dat tijdens de release Technet/MSDN abbonee's bij de eerste wave qua releases zat. Over het algemeen kwamen de Volume License klanten & partners dan een week later.
De release op MSDN komt later vandaag rond 18 uur.

http://www.zdnet.com/arti...-office-2016-for-windows/

A Microsoft spokesperson said MSDN subscribers will have access to both Office 2016 for Mac and Windows today, starting at about 9 am PT/noon ET. Volume Licensing Service Center (VLSC) availability for Office 2016 for Windows will be October 1. (VLSC customers got Office 2016 for Mac in August.)
Weet iemand of Office 2016 ook zonder Office 365 mogelijk is? Dus met een key, net als Office 2013? Heb dat nog niet echt kunnen ontdekken.
Voorals nog niet, 2016 is nu nog alleen beschikbaar voor 365-abo's... misschien later??!! Prijzen zijn nog niet bekend!
Ja, is gewoon mogelijk. Microsoft heeft vandaag trouwens ook Office 2016 for Mac vrijgegeven (dus zonder Office 365 licentie).
Ik mag vanuit m'n Office365 de nieuwe office niet eens installeren, de rede hiervoor is dat is MS Project 2013 heb draaien en kennelijk mag dat niet als je Office365 wil gebruiken :(
Idem hier, maar ook met Visio ernaast.. Niet fijn, want het lijkt er nu op dat ik door meer te betalen, mijzelf ontzegt heb van de voordelen van Office 365. Momenteel in de chat met MS, maar die stopt er elke paar minuten mee lijkt het.
Precies ... dat heb ik ook. Om nog maar te zwijgen over dat ik sinds kort met regelmaat popup meldingen krijg dat er twee Office versies draaien. Mocht MS met een goede oplossing komen houd ik me voorbehouden ...
Ik heb net aan de lijn gehangen, maar ik kom niet echt verder... Hoewel ik durf te zeggen dat mijn engels redelijk goed is, is het spreken met een indiër over de telefoon een regelrechte ramp.
ROFL !! _O- _O- _O-
Ik had het laatst ook, alsof je in een slechte engels-Indiase sitcom terecht komt.
Verder prima geholpen overigens, wel af en toe moeilijk te verstaan.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 22 september 2015 17:07]

Ik kom nu geen steek verder, omdat hij niet snapte dat ik 2 Office 365 abbo's had, kreeg een ander telefoonnummer van hem.. Vanavond maar ff proberen of ik daar verder kom.
Klopt, al vind ik het "installeer het dan op een andere computer zonder Office 365" niet echt een oplossing. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld stand-alone licenties van Visio en Project, nergens is terug te vinden of die automatisch ook geldig zijn voor 2016-versies
Misschien conflict dat met elkaar blijkbaar
Ik kom er net achter na het updaten naar 2016 dat Outlook geen Exchange 2007 ondersteund... Hoe kom ik nu terug tot een werkende outlook?
Exchange eindelijk eens upgraden. 2 versies achterlopen is ook niet je van het 😉
Corny, maarreeh, contact opnemen met ondersteuning??
Dat zeker, Echter post ik het hier ook als een waarschuwing voor mensen die afhankelijk zijn van een verbinding met een exchange 2007 server.

Het is geen kwestie van een keuze zoals de preview versie van office met 365.
Hier was op voorhand voor gewaarschuwd, dit is op dit moment voor mijzelf ook de reden waarom ik niet kan overschakelen naar Office 2016..
Namens alle tweakers: Bedankt voor de waarschuwing, ;)