Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 71 reacties

De Call of Duty: Black Ops III-multiplayerbèta die woensdag van start is gegaan op de Xbox One en Windows, staat ook open voor spelers die Call of Duty: Advanced Warfare, Ghosts, en Black Ops II voor Windows hebben. Onduidelijk is of hetzelfde geldt voor Xbox One-spelers.

Uitgever Activision heeft de beslissing niet bekendgemaakt, maar via SteamDB valt te zien dat de Black Ops III-bèta op Steam inbegrepen is bij Advanced Warfare, Ghosts en Black Ops II. De bèta is woensdag van start gegaan en duurt tot 31 augustus. Toegang tot de bèta werd eerder min of meer gepresenteerd als een pre-orderbonus, maar dat lijkt hier nu dus niet meer te gelden. De PlayStation 4-versie werd in de laatste twee dagen van de bèta ook voor iedereen opengesteld.

Call of Duty: Black Ops III wordt ontwikkeld door Treyarch, dat sinds een aantal jaren medeverantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de Call of Duty-games. Tweakers publiceerde in april een preview van de multiplayer en ook van de singleplayer. Call of Duty: Black Ops 3 komt op 6 november uit voor de Xbox One en 360, de PlayStation 3 en 4, en Windows.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (20)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (71)

COD BO3 (Xbox One) kan je zonder code downloaden uit de Japanese Microsoft Game Store ;)
Landinstelling op Japan zetten en naar de store gaan, downloaden maar, gratis en voor niks!

[Reactie gewijzigd door danplo op 26 augustus 2015 17:34]

De Beta neem ik aan niet de Full game ;-)
Toegang tot de bèta werd eerder min of meer gepresenteerd als een pre-orderbonus, maar dat lijkt hier nu dus niet meer te gelden. De PlayStation 4-bèta werd in de laatste twee dagen ook opengesteld voor iedereen.
Goh, hoe zou dat toch komen? Heeft het iets te maken met het constant nagenoeg 'rebranden' van de CoD franchise?
Het wachten is nog altijd op een editie die echt, maar dan ook écht vernieuwend is. We hebben nu al Modern Warfare 1, 2 en 3, we hebben Black Ops I, II en straks III. Dan kwam Ghosts er nog tussendoor en Advanced Warfare.

Ik zal niet zeggen dat er helemaal niets vernieuwd wordt, want er worden wel degelijk een aantal zaken vernieuwd zoals de maps, wapens, abilities etc. etc. Maar het is gewoon niet meer 'nieuw'. Zelf ben ik dan ook sinds Black Ops 2 gestopt met spelen. De lol is er voor mij echt van af.

[Reactie gewijzigd door Vickiieee op 26 augustus 2015 12:09]

Nou ik was er ook eigenlijk zat van, maar Black Ops III is gewoon echt een lekkere game weer. Welke game brengt er nou wel echt wat nieuws?

Wat wil je er nog meer aan COD toevoegen? Ik zal het niet weten.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 26 augustus 2015 12:23]

Juist dingen eraf halen zou voor mij het speelplezier ten goede komen.

Sloop eens dat hele wapen customizen eruit.
Sloop die killstreaks eruit.
Gooi je slechte B-film script eruit, en gebruik weer eens een historische setting.
Jetpacks? Zullen we weer gewoon lopen?

Call of Duty 1 en 2 staan voor mij nog op eenzame hoogten. Je kiest een loadout, start het spel en vanaf dat moment is iedereen nagenoeg gelijk. Er zijn niet 100 wapens, die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, maar slechts 6 wapens, die eigenlijk allemaal een voordeel balanceren met een nadeel.
Misschien is dit een game dat je wel nog kan smaken. Het is nog niet gereleased, maar zit wel reeds in een "pre alpha" fase.
http://joinsquad.com/
Ja dat is zeker een leuke game lijkt mij. Zelf ben ik ook wel klaar met call of duty, al heb ik wel wat hoop voor bo3.

Toch hoop ik dat er snel een Arma 4 gaat verschijnen ! Vond Arma 3 GEWELDIG echter zeer slecht geoptimaliseerd en daarom slechte prestaties.
Zelf heb ik BO1 en 2 gespeeld, en zie mezelf niet zo snel meer terugkeren naar deze games. Niet meer helemaal mijn ding omdat het allemaal wat te druk wordt, misschien te futuristisch en vooral te "kleinschalig".

Vroeger (pakweg 8 jaar geleden) speelde ik bijvoorbeeld Joint Operations Typhoon Rising. Een spel dat heel hard lijkt op wat Squad aan het worden is. Open speelvelden (je kon makkelijk enkele kilometers lopen/rijden/vliegen/varen tot aan de volgende waypoint), servers tot wel 150 man...
Heerlijk dat soort zaken! Vooral dan als er ook wat teamplay in zit op kleine (assault team) en grote (de echte total warfare (infantery, aircorp, armor,....)) schaal.
En dat is eigenlijk wat ik in de BO series een beetje mis..
Net de beta gespeeld van bo3 en wat een Verschrikkelijk game!
A ) grafische lijkt het echt een achteruitgang! En het is nog zwaar ook.
B ) game voelt laggy en lomp aan.
C ) En je knif is (mits je een combat knife hebt) geen one hit kill....

[Reactie gewijzigd door holhuizen op 27 augustus 2015 00:57]

Kan me best voorstellen dat het lagy aanvoelt dat was op PS4 nog veel erger krijg je als je de server overbelast die er nog niet klaar voor zijn.
Echter grafische is die stuk beter als Advanced warfare. Dit is zowiezo een stuk kleurrijker.
En ja dit is gedaan voor het PanicKnifen te fixen dat je eigelijk vaak gebullshit werdt als mensen uit reflex knifed.
En eigenlijk heb ik wel weer zin in een heerlijk ouderwetse WOII game met nextgen graphics icm de befaamde strandlanding bij Normandië.
Of ben ik de enige?
Absoluut niet.

Medal of Honor nabouwen in UE4. Kom maar op. Zo goed als in mijn herinnering wordt het nooit, maar het lijkt me geweldig om a la Battlefield met 64 spelers te strijden op het strand met dat geluid van machinegeweren boven je.
Het zou ook leuk zijn als er een goede story aanvast zou zitten ipv over al door heen te rambo-en als een anonieme super soldaat.
Ik kan je Brothers in Arms aanraden. Niet alleen zelf schieten, maar ook je manschappen aansturen in verschillende groepen. Inclusief extra gratis verhaal!
customizen in bepaalde mate kan nog leuk zijn, en killstreaks (indien niet te bepalend) ook in sommige gamemodes.
maar ook van mij mogen we terug naar de eerdere cods (tot aan BO)
Killstreaks vind ik de grootste onzin en mijn grootste hekelpunt aan CoD. Oh, die gast is goed, laten we hem nog maar meer helpen door ook een heli rond te laten vliegen of een care package te droppen. Ik zie de logica echt niet.
Wapens customizen zie ik op zich wel zitten. Toch wel fijn om zelf te kunnen kiezen wat voor attachments je hebt en dergelijk.
Correct, dat springen ben ik ook niet zo fan van, persoonlijk vond ik World At War ook geweldig.
Hoe zeg je dat ook alweer? Oh ja. Amen!
Niet alleen de simpelheid was briljant aan die games, ook de langzamere snelheid en langere time-to-kill zorgden ervoor dat je in die game veel meer controle had over de situatie. Niet langer onverwacht uit een hoek die je onmogelijk in de gaten had kunnen houden. Niet langer dat de eerste die begint te schieten, ook de winnaar van het vuurgevecht is. Niet langer dat je binnen 2 seconden de hele map doorgelopen hebt. Niet langer dat je zomaar een straat kunt oversteken, je moet echt cover zoeken.

Uiteindelijk heeft wat dat betreft Battlefield het stokje overgenomen, maar die combineert het weer met de meest waardeloze netcode en is verder ook veel sneller geworden dan voorheen. Erg jammer.
How about Titanfall ??

Er zit zoveel van Titanfall in BO3.
Ik heb geen 1 game na Titanfall gezien die hetzelfde gevoel gaf.
COD AW alleen het exosuit, maar geen titans ofzo.
Ben daarom benieuwd hoe BO3 speelt.

Kijk ook uit naar R6: Siege, Halo 5, Titanfall 2 (voor wanneer die uitkomt.)
Ik vond Titanfall persoonlijk niks, heb hem op de Xbox 360 gespeeld, maar niks voor mij.
Ik ga het mee maken, zie dat ie er in mn steamlibrabry ook mooi bij staat als beta, ook niet gek heb op 1 a 2 delen alle delen sinds COD4:MW
ik ben hem aan het downloaden :) was me nog niet eens opgevallen heb ook vanaf cod 1, op cod united offensive na, alle versies gespeeld :P
Ik vind het toch echt elke keer weer leuk om het nieuwe deel te spelen hoor. Er zit steeds weer genoeg vernieuwing in om het leuk te houden. En het is natuurlijk ook zo dat wanneer er teveel vernieuwing inzit, het geen CoD meer is.

Wat wel een flinke domper is, is het de hoeveelheid cheaters.... Helaas lijkt het vrijwel onmogelijk om een fatsoenlijk anti-cheat systeem in te bouwen. Daarbij komt nog het feit dat het totaal geen zin heeft om cheaters te melden aangezien er zeer zelden tot nooit actie ondernomen word. Ook de keuze om geen echte dedicated servers meer te gebruiken helpt daar niet bij. Systemen zoals PBBans bijvoorbeeld, die ervoor zorgt dat wanneer je op één aangesloten server gebanned word, je automatisch ook voor alle andere aangesloten servers gebanned bent, werken alleen goed als er dedicated servers zijn.

Ik zou graag wat euros per maand betalen voor een eigen clan server, waar je zelf wat met de regels kan doen of de mappen kan bepalen, lastige mensen (bijv teamkillers of mensen die campen ipv objectives doen) kan kicken en cheaters kan bannen.

Maar ja, de ontwikkelaars blijven op dat vlak al veel te lang stil. De kans dat er servers komen die je kan huren is zo goed als 0.
De enige manier om cheaters te voorkomen is hem op de Xbox One of PS4 te spelen, omdat die (nog) niet gekraakt zijn, kan je dus ook geen cheats installeren.

Dit is het grote voordeel van consoles(jammer genoeg, want ik ben van de pc master-race)

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 26 augustus 2015 12:59]

Iets compleet vernieuwends verwachten van een zoveelste deel in een langlopende serie.

Waar dit me aan doet denken: "Insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results" ;)

Kun je niet beter een andere IP opzoeken, als je iets vernieuwends zoekt?
Ben ook zeker al wel aan het kijken geweest naar andere IP's en daar zitten ook een aantal leuke tussen. Maar sommige missen toch de feeling zoals ik die destijds bij een aantal CoD games had. Wat dat betreft is CoD: MW2 voor mij echt de favoriet. Alleen stikt het daar van de cheaters tegenwoordig :-(

Ben overgestapt op CS: GO maar dit is het ook niet helemaal. Andere game, andere opzet, andere speelstijl en ook lekker uitdagend en vermakelijk!
Voorlopig kan ik hem niet in de playstation store vinden. De link naar de blog werkt wel wel, maar van daar loopt het weer dood.
Ik heb de beta gespeelt en vind treyarch de beste makers, maar dit spel... Tis een mix van bo 1 en 2 en destiny super powers.
Het is nou niet duidelijk of je nou positief of negatief bent :P
maar dit spel...
Is kut? Is gruwelijk? Is meh?
Meh, ben denk ik te oud voor cod. :D Maar rond 6 november gaat het gewoon weer jeuken en haal ik hem weer. Na 2 weken ligt die weer op de kast.
net een paar potjes gespeeld, vind het niet veel aan. Voelt laggy (hopelijk word dat beter) en die super powers zijn maar flauw
Heb hetzelfde, en rondvliegen en op muren lopen voelt als Titanfall maar dan minder goed.
Ben al een paar keer tegen een muur aangelopen, om er daarna af te vallen.

Het level dat ik speelde (weet zo de naam niet meer) voelde als een modern COD level, wat gemaakt was zonder jetpacks in gedachten.
Ik heb vaak gehad dat ik een dak opwilde, en daarna tegen een onzichtbare muur aanliep.

De superpower met de bow doet me denken aan Crysis, je schiet een pijl op iemand die dan explodeerd. Mooi double kill op het begin :P

[Reactie gewijzigd door teunwillems op 26 augustus 2015 15:54]

Kijk eens of de game in taak beheer op lage prioriteit staat ? Dit was bij mij het geval. Verder deze game is echt een nog verdere achteruitgang op de vorige. Mischien dat zombies nog wat goed maakt , maar denk het niet
Zoals meerdere al aangeven... Waar is die core gameplay gebleven zonder al die gadgets op je rug om 20 meter hoog te springen, 10 meter knielend over de grond te glijden om vervolgens quickscopend iemand neer te maaien om de rest van het potje 20 uav's en andere onzin op te kunnen roepen met je 'skills'. Al die poespas maken CoD tegenwoordig gewoon 1 of andere online schiettent waar je gewoon doelloos in de rondte kan knallen, je raakt altijd wel iemand. Ik ben pas 27 maar ik durf te zeggen dat deze gameplay gewoon veel en veel te snel voor mij is, ik word gewoon chagrijnig van een aantal potjes CoD. Gelukkig mogen we daar een mening over hebben en zullen er vast mensen zijn die hem helemaal leip vinden, mijn preorder is in ieder geval geannuleerd!

[Reactie gewijzigd door Yo_flow op 26 augustus 2015 14:04]

gewoon 1 of andere online schiettent waar je gewoon doelloos in de rondte kan knallen, je raakt altijd wel iemand.
Je zal op den duur vast wel iemand raken (en misschien zelfs killen) nadat je dan 100den keren zelf overhoop geschoten bent. Maar als het zo makkelijk was zat niet iedereen hier zo te huilen omdat ze het niet kunnen winnen van de pro's O-) :Y)

Ik mis trouwens maps als nuketown, van die minimaps waar je gewoon met je mes rond kan rennen en mensen aan het huilen maken omdat ze er niet tegen kunnen (wtf doe je dan op een nuketown only server)...

Maargoed het mooiste zou zijn als ze lekker dedicated server toe staan met mods zodat je en beter cheaterbeheer hebt, en dat er servers kunnen zijn waar jij je wel prettig voelt (geen aistrikes bijv), en servers waar ik me prettig voel (wel airstrikes en alle snelle actiezooi die er maar is, liefst op een kleine map met veel chaos, want dan ben ik op mn best).
Zou erg fijn zijn als de beta ook voor One gebruikers beschikbaar is welke Advanced Warfare hebben aangeschaft. Heeft iemand dit misschien al kunnen testen?
Iemand een idee hoe je er op Steam bijkomt, want via SteamDB kom ik op deze error uit: http://puu.sh/jP3xa/f655b3858f.jpg.
De storepage voor Black ops III Beta is trouwens deze: :) http://store.steampowered.com/app/388520

EDIT: Vond de beta op mijn Library lijst, http://puu.sh/jP3BS/f89121d1cd.png (15 GB download)

[Reactie gewijzigd door teunwillems op 26 augustus 2015 12:21]

Toch snap ik niet waarom deze niet voor komt in mijn Steam library. Ik bezit tot nu toe eigenlijk iedere recente Call of Duty game die voor de PC te krijgen is (van COD4:MW tot AW).

Ik kijk het ook nog even aan voordat ik Black ops 3 aanschaf. Helaas met de vorige spellen waren na een half jaar de active spelers (op PC) al zo dusdanig laag dat er niet zo veel meer aan was. :|

Edit: Halverwege de dag kwam hij ineens naar boven.

[Reactie gewijzigd door TheAviator op 26 augustus 2015 19:11]

Het moment dat ze killstreaks introduceerde in de franchise ben ik afgehaakt (met uitzondering van CoD4, die was goed speelbaar met mods). Het spel draait tegenwoordig zo erg om het halen van die streaks in plaats van skills. Heeft voor mij het spelletje verziekt de afgelopen CoD games. Mijn hoop ligt nog steeds op een WWII CoD2 game met ranks (hartstikke toepasselijk namelijk) maar zonder gekke killstreaks. Back to basics!

UPDATE: Nou even 2 uurtjes gespeeld, waardeloos spel weer. Dat gespring en lopen op muur... nee het kan me niet bekoren. Dit wordt hem (wederom) niet.

[Reactie gewijzigd door SPOXYWOXY op 26 augustus 2015 21:04]

Ach call of duty. Het spel bestaat nog.
Doe mij maar een potje call of duty 2 rifles MP. Kom je nog een gasten tegen die wel kunnen gamen en niet constant voordeel doen met die achterlijke helicopters en dat soort onzin. Je krijgt wat je doet. Bij deze nieuwe cod games krijg je meer voor wat je doet en voor slecht te gamen krijg je ook punten.. Gelukkig heb je BF4 die je punten geeft voor een paar salvo's te lossen wanneer je team genoten dekking geeft :D

Ik kwam ooit een cod 1 server tegen die je deed marken als je 10 seconden op dezelfde plek zat. Ik ben wel eens afgeknald wanneer ik aan het snipen was. Helaas is de jeugd van tegenwoordig (waar ik helaas zelf onder val) niet al te nadenkend, dus krijgen dit soort waardeloze games de meeste aandacht. Je zou het bijna een feit kunnen noemen, dat cod waardeloos is. Ik speel het opzich graag, maar tevreden ben ik er al lang niet meer over.

[Reactie gewijzigd door Aquila op 26 augustus 2015 13:17]

Heel leuk om te doen. Nog steeds!
Direct merk je dat een goed spel de rest niet meer belangrijk maakt. De oude cod games zijn gewoonweg geniaal. Ik heb lange nachten cod UO gespeeld op Rhinevalley. Dat was nog eens mooi! :D
Ik zie veel betere alternatieven in de vorm van Dirty Bomb/Warframe/CS:GO etc. die ook nog iets nieuws op de tafel brengen. Simpelweg de game beter noemen omdat er een dikker budget tegenaan gegooid wordt, vind ik persoonlijk vrij achterlijk. Ok, het ziet er allemaal vast flitsend, maar het feit dat ze zo vaak een nieuwe titel releasen geeft voor mij ook aan dat ze zelf doorhebben dat hun games geen lang leven zijn beschoren. Ikzelf heb COD niet meer gespeeld sinds Modern Warfare en het feit dat je nu helicopter assists krijgt als je al veel kills maakt, is voor mij reden genoeg om ook nu weer de game links te laten liggen. Geef mij maar CS, welke versie dan ook. Ook GO is bezig met customizen en shit, maar zij zullen nooit en dan ook nooit voordeel geven aan mensen met meer exp of een hogere killstreak. Die formule is blijkbaar meer succesvol, gezien het feit CS:GO tot de dag van vandaag een goede community heeft en toch al uit 2012 komt. Sinds 2012 heeft COD: Black ops II, Ghosts, Advanced Warfare en nu dus Black Ops III heeft uitgebracht.