Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties
Submitter: Niku

De multiplayerbèta van Call of Duty: Black Ops 3 begint op 19 augustus voor de PlayStation 4 en op 26 augustus voor Windows en de Xbox One. Iedereen die een pre-order van de game heeft geplaatst, kan deelnemen aan de bètatests, die vijf dagen duren.

Uitgever Activision maakt het nieuws bekend op zijn blog. Spelers die hun pre-order hebben geplaatst bij deelnemende verkooppunten, de PlayStation Store, de Xbox Live Store en Steam kunnen de multiplayerbèta gaan proberen. Voorheen was het zo dat een dergelijke voorrang aan Microsoft en de Xbox verleend werd, maar met ingang van Black Ops 3 is dat verschoven naar Sony en de PlayStation.

Call of Duty: Black Ops 3 maakt gebruik van een bewegingssysteem dat veel weg heeft van wat te zien viel in Titanfall in 2014. Tweakers heeft zelf uitgebreid stilgestaan bij niet alleen de multiplayer, maar ook de singleplayer. Een bètatest voor de Xbox 360- en PlayStation 3-versies van de game is niet aangekondigd. Call of Duty: Black Ops 3 komt op 6 november uit.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Waarschijnlijk zit er toch weer een of andere gare lag compensation in de game die er voor zorgt dat iedereen zijn speelsessie anders ervaart. Loop je al dik achter een muur, hop dood. En in de killcam van de tegenspeler was je dus heel ergens anders.

Als dat stuk van het spel nou eens zou kloppen zou het zeker de moeite waard zijn om het te proberen.
Met dedicated servers is de lag compensation niet noodzakelijk, dus je zal hier dan ook minder last van hebben.
De netcode van CoD is sowieso bar slecht dat heeft niks te maken met dedicated servers. Er is zelfs lag op split screen het is dus gewoon de engine van CoD en heeft dus eigenlijk niks met lag te maken.
Dat heet unlagged en is ondertussen gemeengoed geworden in shooters, met dank aan de FPS beginners zoals Quake en UT. Het is zonder unlagged nog erger want jij schiet op iemand, diegene staat daar op zijn scherm niet meer en bij jou nog wel, dus schiet je mis.
Tevens helpt het enorm om veel hackers buiten de deur te halen omdat alle berekeningen dan serverside gebeuren i.p.v. de hitcalculation bij de clients te laten verwerken.

Het is het 1 of het ander en unlagged is het minst van de 2 kwaden :)

[Reactie gewijzigd door batjes op 23 juli 2015 19:08]

Dit dus, mijn laatste CoD is Ghosts geweest. Na ieder jaar, sinds Black Ops, afgezworen te hebben CoD nog eens te kopen, het tot Ghosts vol gehouden. Maar de lag compensation in die game was zo ongelooflijk verschrikkelijk, dat ik weiger nog een CoD game aan te schaffen. CoD is een te snelle game voor p2p hosts. Het wordt tijd dat ze dat op orde krijgen. Maar goed, dat is wat mij betreft niet eens het grootste probleem. Het probleem is dat gezien worden = dood, spawnpoints zijn tenenkrommend en maps zijn veel te klein en daardoor duren potjes amper een paar minuten.

Die hele Zombie mode hype heb ik nooit begrepen, daar vind ik echt geen bal aan. Geef mij maar Co-Op missies zoals in de Modern Warfare games.
Zit de jaren '40 Zombie mode hier ook bij? :D
(want de rest van het spelt boeit me niet..)
Ze zouden bijna beter een losse game uit kunnen brengen van die zombie mode. Zou me eerlijk gezegd niet verbazen als dit net zo goed zou verkopen als CoD zelf.
Ik zou daar best ¤30.- voor willen betalen, mits Activision meer dan 10+ maps meelevert (zonder al die stomme DLC). :)
Het deed mij erg denken aan het Bioshock sfeertje. Die trailer van de jaren 40' mode, is dat ingame?

Edit: Daar lijkt het wel op na de langere trailer op de website van COD te bekijken. :)

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 23 juli 2015 17:58]

Wat ik alleen een beetje jammer vind aan de trailer is dat alles er 'gescript' uitziet.. Natuurlijk moet het mooi lijken op het oog, maar goed...

Ben benieuwd hoe dat 'muurlopen' gaat op consoles en of het ècht wat toevoegd.

Zijn er trouwens nog voorstanders voor een COD HD remastered pack, en dan met COD2/4. Dat zou weliswaar 'koopwaardig' zijn..
Daar ben ik zeker wel een voorstander van :D Daarnaast vind ik dat de trailer niet echt een goed beeld geven van de daadwerkelijke gameplay. Als je gewoon op youtube zoekt naar gameplay dan vind ik alweer enigszins meevallen. Ook is het zo dat betreft het muurlopen/boosts in de lucht maar beperkt is tot 2 verdiepingen hoog en niet zoals bij AW dat je soms best wel hoog in de lucht kon zijn.
Ik ben ook zeker een voorstander van een CoD4 HD remaster. Maar ben bang dat het er nooit gaat komen. Voor Activision zou dit wel makkelijk geld verdienen zijn. Gewoon een oude game met HD skins uitbrengen.

Maar het belangrijkste aan CoD4 is toch wel de servers en de mods.
Call of Duty zal hun omzet weer zien stijgen door de flop die EA weer heeft neergezet. Namelijk Battlefield Hardline. Heb ik daar ¤120 voor neergeteld en misschien 10 uur gespeeld. Ik koop nooit meer een EA game. Sims 4 was ook veel hype voor wat het maar was.

Call of Duty 4 was voor mij één van de beste Call of Duty's ooit. Game was toen nog redelijk balanced en grafisch was het toen een pareltje. Op LAN's met vrienden haal ik deze er toch altijd bij.

Ik praat trouwens over de PC versies.
Je kon al lang op voorhand zien (mede dankzij 2x beta) dat Hardline een absolute flop ging worden..
Waarom zou je uberhaubt 120 euro geven aan een PC Game? Toen BF4 uitkwam, heb ik die met Premium op release dag gekocht voor 75 euro bij een online key shop.. BFH heeft ook zoiets gekost. (= net een vd grootste voordelen aan PC Gaming)

In plaats van "ik koop nooit meer een EA game", zou je ook kunnen gaan voor: "Ik wacht wel een maandje na release en kijk dan hoe het ermee zit" en geen Season/Premium Pass vanaf het begin kopen ;)
Tegen dan zijn vele games nog eens goedkoper op online key shops (25 à 40 euro)..

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 23 juli 2015 14:57]

Ik weet niet waar jullie je informatie vandaan hebben? Hardline is nou niet bepaald een flop geworden.
En nee, ik ben geen EA fanboy.
Call of Duty is al jarenlang een uitmelk game, constant dezelfde engine gebruiken en vrijwel geen verbeteringen ten opzichte van de vorige versie.
Al eens naar de statistieken gekeken? Het is wellicht de grootste PC flop tot dusver bij de populaire shooters.
Er spelen 10x zoveel mensen BF4 op PC, er spelen op dit moment zelf 3 keer meer mensen BF3 dan BFH op PC... Toen BF4 uitkwam waren er op de drukste momenten 100k spelers op PC alleen.. Bij de release van BFH zijn ze nooit boven BF4 gekomen op PC (30k~ spelers).

Dice/EA had het zelf al lang door trouwens.. Daarom dat ze nog zoveel content/patches voor BF4 aan het maken zijn in samenwerking met de community (community voted map, night-maps, CTE, ...).

BF4 - PC - piek 24u = 25 825 spelers
BFH - PC - piek 24u = 2 410 spelers
BF3 - PC - online op dit moment = 8 150 spelers

Currently online players op alle platformen (16u47):
BF4 = 92 240 spelers
BFH = 31 030 spelers

http://bf3stats.com/ - http://bf4stats.com/ - http://bfhstats.com/

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 23 juli 2015 16:55]

Ja maar ik geef toch liever mijn geld aan echte bedrijven dan aan online key shops van één of andere louche typ. :P
Ik heb in de afgelopen jaren 100+ games gekocht op online key winkels, letterlijk nooit een probleem gehad. Ik heb wel een keer een slechte key gekregen die ik niet kon activeren, na contact opgenomen te hebben met hun klantenservice heb ik een nieuwe key gekregen + een compensatie, en de compensatie was een andere premium game (Assassin's Creed Rogue).

Dus voor mij voortaan altijd onlinekeystores. Zo heb ik zeker wel 70% aan kosten bespaard!
Wel voor EA games zal ik misschien in het vervolg toch eens rondkijken. Als ik er ooit nog één koop. :)
Blizzard games koop ik nog altijd officieel. Een bedrijf waar ik achter sta.
Nog nooit geen problemen mee gehad (20+ games), gewoon keer trustpilot/tweakers/google checken op userreviews.
Als er 1000 op trustpilot staan, waarvan er 20 met 1/5 zijn en 850 met 5/5 dan weet ik al genoeg :9
Door te betalen met PayPal heb je dan ook nog eens Buyers-protection en dergelijke..
(Daarnet nog een game gekocht bij gamesdeal.com: https://nl.trustpilot.com/review/www.gamesdeal.com)

Heb gemakkelijk honderden euro's bespaard op die manier, dat vind ik het wel waard :)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 23 juli 2015 15:05]

Op de ps4 in de store kun je hem pre-orderen. Je hoeft dan nog niet te betalen. Na de beta cancel je de pre-order. Winwin
Moet je dan je CC gekoppeld hebben aan je PS account? Of kan je gewoon op pre-order klikken?
wat bedoel je?

Ga op je ps4 naar black ops en druk op kopen/preorder thats it.

[Reactie gewijzigd door zlpsycho op 23 juli 2015 18:20]

Ik bedoel of je een Credit Card gekoppeld moet hebben of niet :p
je hebt niks nodig. Als je pre-orderd staat er bij; dat 70 eu van je wallet eind oktober afgehaald zal worden..
Een beta van zo kort moet er bijnaa op wijzen dat er nog een closed beta is :O
Daar huren ze QA bedrijven voor in. Deze leveren betere en bruikbaardere informatie aan dan een grote public beta zal doen. Dit word overigens vaak al redelijk vlot tijdens het productie proces gedaan. Testen is saai en repetitief werk, kan je beter uitbesteden aan mensen die goedkoper zijn.
Wat is er goedkoper dan je userbase? Wellicht dat ze met een invite systeem kunnen werken en wanneer iemand niet voldoende feedback of kwalitatief lage feedback levert je hem weer verwijderd uit de groep.

Ik zou best gratis nieuwe versies van CoD willen testen en ze voorzien van feedback (Die wellicht vaak zou neerkomen op het feit dat ze wellicht meer moeten balanceren), in de huidige beta maakt de feedback niet uit. Ze testen namelijk of de systemen het houden en of er nog bugs naar voren komen die waarschijnlijk eerder op youtube komen dan in hun feedback centrum.
Jij wilt geheid niet testen zoals ze verwachten. Jij wilt het spel spelen en ondertussen eventuele bugs (als je deze al kan herkennen) rapporteren. Ik verwacht niet dat jij bereid bent om uren achter elkaar graten tegen een muur aan te gooien om te kijken of deze niet er doorheen clippen. En als ze dat doen moet je achterhalen hoe je dit 100% kan reproduceren. Dit in detail beschrijven zodat het development team dit kan fixen.

En dit herhaal je voor dagen en dagen. Het is echt een professionele functie waarbij eisen gesteld worden. Dit moet je echt niet overlaten aan de community. Open beta's zijn leuk voor producten die bijna af zijn. En waarbij je heel veel statistische data wilt ontvangen over verschillende entiteiten. Denk aan weapon damage, loop snelheden, falling damage, loading times, latency problemen, etc etc. Dan zijn open beta's nuttig. Maar als in zo'n beta een serieuze bug zit dan staat het hele internet te trippen en kom jij nooit meer van die slechte reputatie af.
Waarom niet gewoon een demo uitbrengen voor iedereen, zodat je rustig kan beslissen of het de moeite waard is.

Ik ga het echt niet pre-orderen omdat ik dan een paar uur kan spelen en vervolgens veel moeite moet doen om de bestelling ongedaan te maken :)

Vroeger met Quake en Unreal was het heel normaal dat er een demo uitrolde om lekker te kunnen uit proberen.
Ze willen gewoonweg al pre-orders binnen hebben.

Waarom zou je de potentiële klanten laten afwachten tot de game uit is alvorens ze hun geld naar je toebrengen? Slechte reviews of veel bugs op de launch-dag zouden wel eens roet in het eten kunnen gooien dus dat moet je voor zijn. |:(

[Reactie gewijzigd door Steeliebob op 23 juli 2015 14:38]

Of gwn goede games uit brengen en goed testen, maar dat kost geld
En voor hoeveel max is de MP? :?
Mag toch hopen 32 players }>
Over algemeen goede games met slechte online vaardigheden :9
Waarom vinden mensen het toch altijd zo belangrijk dat er steeds meer mensen in een game kunnen zijn tegelijk. Team br's op halo 3 is ook veel leuker als btb. Op CoD is het toch ook niet leuk om met 32 spelers op een map te zitten. Dit is een game voor arena style maps.
Kun je daarna ook nog annuleren? :P
Of is het puur om bugs/flaws eruit te halen?
Als ik de trailer bekijk vraag ik me serieus af waar Call of Duty is gebleven.
Iets wat begon als een heerlijke simpele shooter die perfect was voor LANs is het uiteindelijk een grote Michael Bay-game geworden met de meest absurde dingen erin..

Dat mensen DIT massaal gaan kopen verbaasd me toch wel heel erg. En dan ook nog je eigen community laten bètatesten, het maakt allemaal niet uit. De 'sheeple' slikken het in dit geval toch wel.
Heel jammer dit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True