Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 93 reacties

YouTube Gaming, de concurrent van Twitch.tv, gaat vandaag online. Tegelijk zal het streamingplatform apps krijgen voor Android en iOS, maar voorlopig alleen in Groot-Brittannië en de VS. Op YouTube Gaming kunnen gebruikers straks tot vier uur terugspoelen in een stream.

De opening van YouTube Gaming volgt bijna exact een jaar na het nieuws dat webwinkelgigant Amazon het populaire streamingplatform Twitch inlijfde. YouTube Gaming zal voor de videostreams volledig gebruik maken van html5, terwijl Twitch op dit moment nog delen van zijn video-elementen in Flash heeft draaien. Ook zal YouTube Gaming ondersteuning hebben voor 60fps-streams en kan een stream direct geconverteerd worden naar een YouTube-video.

Gebruikers zien nu nog een 'coming soon'-scherm op gaming.youtube.com, maar ergens later vandaag moet de dienst online gaan. Bij YouTube gaming moeten meer dan 25.000 games hun eigen pagina krijgen. Wanneer de app in de Benelux te downloaden is, is niet bekend.

Update, 19.20: gaming.youtube.com is inmiddels van start gegaan.

Update 2, zaterdag, 14:58: In dit stuk stond vermeld dat YouTube Gaming voorlopig in zijn geheel alleen in de VS en het VK van start gaat. Dat klopt echter niet; de app is voorlopig alleen in de VS en het VK verkrijgbaar, en de site is in alle landen beschikbaar waar YouTube toegankelijk is. Wel melden gebruikers regelmatig 404-errors te krijgen op de site, maar het is niet volledig duidelijk waar dit aan ligt. Excuses voor het ongemak.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (93)

De kop bij dit bericht klopt niet.

Youtube Gaming gaat vandaag wereldwijd van start, De telefoon APP's alleen in de VS en UK.
Ik heb gemixte gevoelens over YouTube Gaming. Aan de ene kant ben ik blij - we zijn van dat gedonder af als je op YouTube wilde livestreamen. Eerst een evenement aanmaken, instellingen, speciale URL die telkens anders was kopieren, je stream starten, etc. dat is nu allemaal verleden tijd. Het werkt in feite net als Twitch (inb4 rechtszaak? :Y) ).

Het voordeel van streamen op YouTube is dat je als YouTuber meteen je hele YouTube publiek bereikt. Vaak zie je YouTubers die af en toe live op Twitch streamen maar daar lang niet het aantal mensen bereiken dat ze op YouTube hebben. Omgekeerd is dat vaak makkelijker, omdat het aantal YouTube subs van Twitch komt die daar de highlights kijken omdat het VOD systeem van Twitch naar mijn mening ontzettend traag is. Ik kijk highlights liever op YouTube. :P

Andere voordelen van YouTube Gaming:
- Altijd kwaliteitsopties, dus geen gezeur met gebuffer en mensen met trage PC's die lopen te klagen
- Terugspoelen mogelijk. Een faal of andere gebeurtenis die je net even mist omdat je in een andere tab zit kan je zo makkelijk terugzien.
- YouTube partners zijn ook meteen livestream partners, dus kunnen geld verdienen aan livestreaming.

Echter, de nadelen:
- Twitch heeft een player van 720p met daarnaast de chat. Als ik de YouTube speler bekijk op 720p, wordt de chat naar beneden gedrukt. Niet handig dus (edit: Alleen op de YouTube site, op YouTube gaming is het prima).
- Content ID gesodemieter. Moet ik hier nog op ingaan? Muziek draaien op stream kan simpelweg niet. Je krijgt eerst een waarschuwing, detecteert Content ID nogmaals muziek, dan wordt de stream beïndigd en ben je een copyright strike rijker. Op Twitch is dit NIET het geval. Daar wordt slechts je VOD gemuted, en kan je nog steeds highlights maken die wel geluid hebben. Daarnaast is ook veel game muziek aanwezig in Content ID, dus als je doet waar deze site voor gemaakt is, krijg je het Content ID systeem op je dak.
- Geen Twitch Emotes. Sommige mensen haten ze, ik vindt ze leuk, dus is voor mij een nadeel.

Ik heb inmiddels op beide gestreamed, maar ik blijf voorlopig nog op Twitch. :)
Benieuwd of veel populaire twitch streamers zullen overstappen. Maar ik vermoed van niet aangezien je niet zomaar een hele community verhuist.

Ook wat betreft de regels van muziek zijn ze veel strenger dan twitch. Je krijgt meteen waarschuwingen als je copyright muziek afspeelt en mogelijks zelfs tijdelijke ban. Iets wat veel streamers zal afschrikken.
De slimmeriken zorgen ervoor dat ze zowel op Twitch als op YouTube tegelijk streamen.. Waarom verhuizen? In feite is het gewoon een extra afzetmarkt voor elke streamer. Op YouTube Gaming komen wellicht mensen die niet op Twitch komen en vice versa.

Ik zie nu al programma's verschijnen die de Twitch & Youtube Gaming chat integreren in een volledig pakket, zodat je niet twee chatrolls hoeft bij te houden.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 26 augustus 2015 11:19]

Streamers die partner zijn met twitch zijn verplicht om enkel op twitch te streamen, hun content mag achteraf wel op youtube komen te staan. Veel van die partners verdienen nu hun geld hierdoor en zullen niet snel het risico nemen over te stappen.
Tuurlijk, maar dan heb je het over de grotere streamers. Die hebben er hun werk van gemaakt om games te 'verkopen' en hebben er dus hun dagelijks inkomen van gemaakt. Je kan ze er zo uit pikken wie die verkopers zijn.

Maar een alledaagse amateur Twitcher die geen tig duizenden subs heeft en geen sponsor contracten met hardware fabrikanten+game developers+Twitch zal er misschien wel aan denken om over te stappen.
Dat denk ik niet. Waarom overstappen naar een platform waar je niet kan meeliften met het succes van de grote jongens? Er zijn genoeg grote streamers die de kleinere streamers hosten na het streamen, of kijkers die even van een grote streamer juist naar de kleinere gaan omdat die bijvoorbeeld meer op de gameplay kunnen richten (minder kijkers, dus minder interactie nodig).

Zoals meestal, de grote zullen de standaard zetten, en de kleine zullen volgen, dit gebeurd in heel veel zaken, en het zou me verbazen als dat nu niet gebeurt.
"...of kijkers die even van een grote streamer juist naar de kleinere gaan omdat die bijvoorbeeld meer op de gameplay kunnen richten (minder kijkers, dus minder interactie nodig). "

Hmmm, of ik begrijp je niet goed, of dit is fout; het zijn juist de kleine streamers die super veel interacten met de chat, terwijl de grote streamers deze veelal negeren.
Ik heb persoonlijk de streams altijd op source staan, en heb (bijna) nooit problemen met kwaliteit of crashes, tenzij de streamer zelf het probleem veroorzaakt. Nu ben ik het ermee eens dat flash ruk is, maar dat zijn ze al aan het uitfaseren dus dat is geen reden voor overstappen imo.
Dan ligt dat 100% aan jou/jouw toestel. Anders zouden er geen miljoenen kijkers zijn. Zelf nog nooit problemen gehad.
Twitch gebruikt al lang hun nieuwe HTML5 player, als je deze nog niet hebt kan je deze extentie installeren om hem te "forceren":
https://chrome.google.com...aboopicfhllkjkjpdhg?hl=en

Afgezien daarvan ligt het aan de streamer of hij wel de goede server kiest.
Daarbij zie ik ook enorm veel streamers die totaal niet snappen/weten hoe ze hun OBS correct moeten instellen en weten niet welke waardes ze moeten gebruiken voor bitrate ten opzichte van hun resolutie, daarom heb ik 2 jaar geleden ofzo een nederlandse guide gemaakt hiervoor. Het word hoog tijd dat ik deze ga updaten....
Ah okay, duidelijk. We gaan het zien. Vindt het sowieso niet echt een goeie stap om YTG region locked te maken in de eerste instantie.
streamers stappen wel over hoor, is al vaker gebeurd. In de kinderjaren van streaming kregen de progamers aardige extra premies als ze overstapten van plaform. Ik vind twitch niet veel bijzonders ten opzichte van de concurrentie. Ik vind hitbox en mlg player zelfs prettiger. Maargoed hun zijn nu nog even systeemdienst maar ik denk dat youtube dit zeer snel overneemt. Men heeft veels teveel betaald voor twitch.

Ook denk ik dat youtube kunstenaars meer zal aanspreken dan twitch. is toch leuk als je een beeldhouwer live kunt volgen en dergelijke. Of een hardwaregeek, restarateur van oldsmobiles en dergelijke.

[Reactie gewijzigd door govie op 26 augustus 2015 14:05]

Hoe kan je dat nou verbieden? Lijkt mij een goed voorbeeld van een paper-law. Ze willen het liever niet, maar ze kunnen het niet bestrijden dat de content ook elders wordt aangeboden.
Klopt, maar ze kunnen wel je stream offline halen en daarnaast hebben de grote streamers een partnership en krijgen dus betaald uit de advertentie inkomsten, dan kan Twitch het je dus wel verbieden. Ik ben benieuwd of de inkomsten uit Youtube gaming gunstiger gaan zijn of dat er andere voordelen zijn om daar voor te kiezen. Een voordeel van bijvoorbeeld Hitbox (een andere concurrent) is dat zij druk bezig zijn met 4K streaming.
Ik als streamer ben vooral benieuwd of nvidia het zal gaan ondersteunen.

Mijn ervaring in het verleden is dat streaming programma's altijd lag veroorzaak(t)en in de framerate. Sinds ik nvidia shadowplay gebruik is dit volledig verleden tijd. Het zou dus mooi zijn als nvidia in shadowplay straks meerdere opties gaat aanbieden.

Het tot 4 uur terug zien van je stream is daarnaast ook wel ideaal. Ik vond de shadowplay functie waarbij ik met terug werkende kracht video's kon opslaan van 20 minuten al een super vette optie. Vooral als je een gave actie maakt in een game en dan met Alt + F10 gelijk met terugwerkende kracht een 20 minuten video kon opslaan.

Ik persoonlijk heb met twitch ook een slechte ervaring. Het lijkt alsof mijn bandbreedte van mijn stream wordt geknepen ofzo. Vaak gestotter in video's of hele slechte kwaliteit terwijl ik met 15 mbit upload op 720p. (heb glasvezel 100/100)

Ik denk ook dat amateurtjes net als mij met een paar viewers zo af en toe gewoon niet de bandbreedte krijgen van de grote mannen... Opzich wel logisch maar dan moeten ze de opties die mogelijk zijn aanpassen. niet zeggen je mag op 60 FPS met 15 mbit 720p streamen en dan vervolgens de boel afknijpen.
[offtopic]
Twitch geeft een maximum aan van 3500kbps, uit eigen ervaring ook niet hoger dan die 3500kbps gaan! ;)
[/offtopic]


Ben heel benieuwd of YouTube Gaming wat gaat worden, zeker omdat het gros van de grote streamers niet zomaar zal en mag overstappen naar een ander platform.
Wel jammer overigens dat wij hier voorlopig nog buiten worden gelaten omdat het nog niet beschikbaar is in NL.
grotere streamers hebben een schaling optie, ze kunnen in de kwaliteit uploaden die zij willen en de eindgebruiker krijgt een gedownscalede versie te zien als zijn verbinding het niet aan kan. Dit kost veel rekenkracht van de servers van de streaming dienst, daarom hebben alleen de grote streamers deze optie bij Twitch. Geen idee hoe dit bij Youtube werkt.. Mijn ervaring met OBS is dat 4Mbps met een 4Mbps buffer prima werkt, (1080p 30fps) 8Mbps ziet er mooier uit, zeker met veel snelle actie zoals shooters, maar dan loop je het risico dat je kijkers het niet bij kunnen houden omdat het veel van de verbinding vraagt. Scalers voor iedereen zou een uitkomst zijn. Ik dacht dat Hitbox dit al deed, maar dat weet ik niet zeker.
Hitbox heeft dit alleen voor partners die gemiddeld 75 views halen (wat aanzienlijk minder is dan de 500 die Twitch vraagt). Iedereen kan echter beperkt partner worden bij Hitbox, zodat je wat inkomsten kunt genereren met subscibers en advertenties.

Bij Hitbox moet je een apart verzoek indienen om voor de scaling-optie in aanmerking te komen. Zelf ben ik wel partner, maar heb gemiddeld mog net even te weinig views om de scaling-optie te krijgen.
15mbit?!? Sodemieters, geen wonder dat je gedonder hebt. De gemiddelde ADSL kijker kan dat al niet behappen, laat staan een kijker over WiFi. Ikzelf stream ook regelmatig op 720/60p met 4000kbit. Dit omdat ik als exporteert naar YouTube. Ook ik heb regelmatig mensen die zeggen dat de stream buffert.

Wil je dat mensen van alle rangorden naar je kunnen kijken (goedkoop internet / PC tot glasvezel en game PC) dan is het aan te raden om 720/30p op 1500 - 2000 kbit. Dit levert voor het gemiddelde spel geen problemen op. Shadowplay heeft geloof ik maximaal 2500kbit als bitrate.

Je kan trouwens op www.twitch.tv/dashboard kijken of je stream juist is ingesteld, als je stream kwaliteit op "Uitstekend" of "Excellent" staat staat alles goed, anders moet je bepaalde settings aanpassen.

Wat is trouwens je Twitch kanaal?
Je mag niet eens met 15mbit uploaden naar twitch, maximaal waar twitch ondersteund is 3500 een beetje hoger is niet erg, maar kun je buffering verwachten, ga je veel hoger zoals 15mbit dan kun je een waarschuwing van twitch verwachten.
Als je een partner bent van Twitch (en dat mensen dus kunnen subscriben, quality opties hebben voor streams etc.) dan ben je ermee akkoord gegaan dat je niet op andere platformen zal streamen. Doe je dat wel kan je dus je partnerschap kwijtraken, wat streamers natuurlijk niet willen. Ze hebben dus wel degelijk middelen om het te bestrijden.
Streamen op YouTube is niet verboden, zolang je het maar niet tegelijk doet. Dus niet én Twitch én YouTube tegelijk. Dan krijg je inderdaad TOS op je dak. Niemand kan je verbieden op een andere site te streamen. ;)
Wat is de naam van dat programma?
Denk het ook niet, aangezien de populairste twitch streamers vaak gewoon een dealtje hebben met twitch zelf.
Meer dan een dealtje, ze werken officieel voor twitch.
Het zal deels een geld issue zijn. Enkele populaire twitch streamers zullen ongetwijfeld geld aangeboden krijgen om over te stappen... Volgens mij is dat in het begin bij hitbox.tv ook gebeurd, maar uiteindelijk werd dat niet echt een succes.
zo jammer dat hitbox het niet is geworden, want wees eerlijk het werkt allemaal stukken beter dan twitch.
Misschien dat ze niet overstappen maar zal hopelijk wel voor concurrentie zorgen. Dit komt op het einde ons dan wel ten goede, of we nu op youtube of twitch kijken ...
Twitch is al wel streng met de muziekkeuze in VOD's. Van veel VOD's wordt dan ook het geluid verwijderd (in blokken van 30 minuten). Streamers die ook VOD's (op twitch of geupload naar youtube) willen aanbieden aan hun fans zullen dus al voorzichting zijn in hun muziekkeuze.

Een belangrijk punt voor de beslissing van het overstappen zal zijn hoe makkelijk je geld met livestreams kunt verdienen. Het monetizen van youtube video's heeft een relatief lage drempel. Twitch daarentegen is vrij veeleisend, mede omdat Twitch nog een handmatig administratief proces heeft hiervoor. Daardoor zijn streamers met bijvoorbeeld 100 of 200 concurrent viewers niet interessant voor Twitch.
Je kunt ook gewoon op beide platformen streamen. Nginx servertje maken, daarnaar toe streamen vanaf je stream pc en die het vervolgens naar twee platformen laten gooien. Ok, niet het meest gemakkelijke en niet elke streamer zou dit kunnen realiseren, maar in de praktijk zeker mogelijk.

Ik heb ook begrepen dat Youtube Gaming hogere bitrates toe staat. Ik ga dit zeker eens proberen binnenkort. Op Twitch zit ik gebonden aan 3000 kbps als non-partner. Gelukkig heb ik nu elke keer wel een aantal kijkers zodat de stream uit Amsterdam komt, maar als je echt heel klein bent en net begint kun je beter op 2000 kbps gaan zitten anders klaagt iedereen over buffers. Zou tof zijn als Youtube dit beter aan pakt. Als ze dit doen kan het zeker voor beginnende streamers voordeliger zijn om op YT Gaming te gaan streamen.
Ik ben erg benieuwd of dit iets gaat worden en of het 'marktaandeel' van Twitch.tv af kan snoepen.

Het idee erachter is erg interessant en de voordelen die YouTube gaming biedt zien er interessant uit.
ouTube Gaming zal voor de videostreams volledig gebruik maken van html5, terwijl Twitch op dit moment nog delen van zijn video-elementen in Flash heeft draaien. Ook zal YouTube Gaming ondersteuning hebben voor 60fps-streams en kan een stream direct geconverteerd worden naar een YouTube-video.
HTML5, 60FPS-stream en een stream direct converteren naar een YouTube Video. De eerste twee zijn sowieso er mooie ontwikkelingen. Het direct converteren naar een YouTube Video is interessant, maar dit zal dan wel betekenen dat de video uit 'rauw beelden' zal bestaan. D.w.z. dat het een kopie is van de stream zelf dus. Twitch.tv biedt dit al aan in de zin van een soort VOD's, mits de streamer dit aan heeft staan. Hiermee kan je dan ook streams (deels) terugkijken.
Afgezien van wat YouTube en Twitch wel of niet kunnen zijn er voor zo ver ik weet maar weinig mensen die problemen hebben met YouTube dat ze iets niet kunnen bekijken of afspelen... Bij Twitch daar in tegen zijn genoeg stream problemen voor de streamer en kijker zelf. Dit is natuurlijk even afwachten bij YouTube hoe zich dit ontwikkeld maar als deze problemen daar niet zijn kan dat best wel eens ervoor zorgen dat bekende streamers de overstap maken.
Bij Twitch daar in tegen zijn genoeg stream problemen voor de streamer en kijker zelf.
Sommige streamers hebben inderdaad problemen met het streamen, maar dat komt door de programma's die aangeboden worden om te streamen. Er zijn twee programma's: Xsplit en nog een andere. Mocht de ene totaal niet werken, dan kan je de andere proberen.

Voor zover ik weet zijn er echter geen problemen met kijkers. Wat zouden dit voor problemen zijn dan?
Die andere heet OBS:

https://obsproject.com/

Overigens ondersteunt NVIDIA met GeForce Experience ook streamen naar Twitch (ShadowPlay):

http://www.geforce.com/wh...adowplay-twitch-streaming

[Reactie gewijzigd door Whatevar op 26 augustus 2015 11:43]

AMD ondersteunt dit ook op hardwareniveau met de Raptor applicatie. Je kunt hier trouwens ook makkelijk mee opnemen, ik vind de oplossing van AMD veel beter werken (m.u.v. enkele games die door bijna niks opgenomen kunnen worden, Minecraft bijv.) en kan deze mening onderbouwen omdat ik zelf lang een 280X heb gehad en van deze functie gebruik heb gemaakt en nu met een GTX970.

Ontopic: ik heb al diverse "mening" video's gezien over YouTube Gaming, en ze zijn op zijn minst erg verdeeld. Het is namelijk heel erg leuk dat je bijvoorbeeld 4 uur kunt terugspoelen, maar mensen die al (net zoals mij bijv.) sinds de eerste dagen van Twitch bij Twitch zitten zullen echt niet zomaar gaan overstappen op YouTube Gaming. Ik verwacht dat er wel mensen zullen overgaan as hun favoriete streamer dat doen, maar je zult waarschijnlijk toch publiek verliezen.

Daarnaast klinkt het allemaal heel leuk, maar YouTube is een groot kreng als het aankomt op Copyright gerelateerde zaken, ik kan dit zelf met mijn kanaal bevestigen. Je hoeft maar 10 seconden een bepaald liedje in je video te hebben en je krijgt op zijn minst een verwijdering van de gehele audio of verwijdering van video. Stel je hebt een uitgever aan de haak hangen die helemaal nada accepteert dan heb je een strike aan je broek hangen en 3 daarvan en je kunt goeiendag tegen je kanaal zeggen.

Nu denk je: ja, maar we spelen games, dan boeit dat toch niet?
Dat boeit des te meer, muziek IN games is ook verboden om te streamen en ze halen dus net zo hard je video neer. Vervelende is dat dat YouTube je stream ook echt actief gaat blokkeren als er muziek in je stream voorkomt die copyrighted is. Dat gaat het grootste probleem worden voor YouTube Gaming. Als YouTube goede afspraken maakt met muziekuitgevers geef ik het een kans, anders word het imho en afaik een moeilijk verhaaltje om succesvol te maken.
Deze functionaliteit kan je ook krijgen door OBS met AMD VCE branch te gebruiken (al is VCE technisch al deprecated, maar hebben ze ook support voor AMF).

Je kan deze hier vinden: https://obsproject.com/fo...th-amd-vce-support.13996/

Het probleem met Raptr is dat je weinig kan veranderen aan je layout en dat maakt je toch iets minder "professioneel".

Over het topic muziek in games: Muziek in games is NIET bij definitie verboden om te streamen maar het is niet de bedoeling dat het tijdens een stream of video de FOCUS is.

Makkelijk op te lossen door dus genoeg te praten of de volume flink omlaag halen (dat is vaak toch al wenselijk zodat je mensen je beter kunnen verstaan en dan de sound effects wel wat hoger zetten).
Dat de stream totaal niet laad.. Of dat hij heel erg lagged terwijl het internet gewoon prima in orde is. Pak je dan een andere Twitch stream dan werkt dit wel etc. Zijn er genoeg die hier last van hebben als je gaat zoeken hoor... En de reactie van Twitch? Helemaal niks.

Dit is gebeurd nadat Twitch de laatste keer (tijd terug al) de delay probeerde te verlagen maar dat is nooit goed gegaan en sindsdien zijn er dus best wel wat problemen.
kijk bij deze ken je minsten 1 die altijd problemen heeft met twitch.
En dat op 3 verschillende apparaten met verschillende internet connecties met 2 verschillende ISPs.
Ook terug kijken is belabberd. ik moet dus altijd wachten op de youtube conversie.
Exporteren naar Youtube kan zo ver ik weet via twitch ook.
60FPS kan twitch ook.
Twitch is al bezig met overstap naar HTML5, veel mensen hebben die nieuwe player al.
Schijnt ook dat Twitch financieel veel interessanter is. Al wellicht verandert dat nu met YouTube Gaming.
Zou je in dat opzicht (ik weet niet precies hoe het via YouTube gaming werkt) ook tegelijk naar beide kanalen uit kunnen zenden?

Uiteraard zal dit niet heel interessant zijn omdat je dan je kijkers verdeeld hebt over twee sites, in plaats van gebundeld op één plek.
Het is juist wél interessant om naar meerdere platformen te streamen, omdat je community zich niet altijd op één platform bevindt. Helaas voor veel streamers verbiedt Twitch zijn partners om ook naar andere platformen te streamen.

[Reactie gewijzigd door Evest op 26 augustus 2015 11:41]

Zorgen in dat geval dat je geen partner bent >:)

Je hebt een goed punt inderdaad en je zal zo wel wat sneller/makkelijker te vinden zijn.
WootWoot.

Klinkt mij al direct in de oren als de uiteindelijke winnaar. Al is technische superioriteit natuurlijk geen garantie voor succes.
Eindelijk een goed mainstream alternatief voor twitch? (wat imo echt een ruk platform is)
Hoop dat het snel EU/AM/AS breed live gaat.

offtopic:
Ik stream/kijk zelf eigelijk zelden, maar dat komt deels doordat ik twitch gewoon ruk vind door o.a. flash

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 26 augustus 2015 11:13]

Technische superioriteit? Twitch is al aan het overgaan naar HTML 5, ondersteund al lang al 60fps en je kan streams ook al lang lang exporteren naar YouTube (en ook alleen delen ervan). Het enige voordeel wat ze hebben is dat Google eventueel iets meer geld ertegen aan kan gooien dan Amazon.

Vraag me trouwens wat. naast flash, andere redenen zijn waarom je Twitch een ruk platform vind. Crashes zijn tegenwoordig een redelijke zeldzaamheid, iig degene waarbij de schuld bij Twitch ligt, en verder werkt get platform toch wel zeer soepel vind ik.
Ik vind HTML5 t.o.v. Flash een significant voordeel.
En ja Twitch is bezig met die transitie, maar wat voor videospeler gebruiken ze momenteel????
(de laatste keer dat ik checkte was dat nog steeds flash) Tot die tijd is een HTML5 platform imo superieur aan een flash/html5 hybrid. (performance, security & accesibility, of google maakt de fuckup van het jaar)
HTML5 is hun standaard player maar mocht je hem nog niet krijgen kan je hem forcen met een extensie: https://chrome.google.com...aboopicfhllkjkjpdhg?hl=en
Verwacht niet meteen een winnaar hier hoor. Twitch zelf weet ook wel al lang wat youtube van plan is hiermee en zal ook wel aan upgraden denken. Daarnaast behandeld twitch de populaire streamers meestal erg goed naar wat ik hoor, dus youtube zal wel heel erg hard hun best moeten doen om streamers te overhalen over te stappen.
Snap nog steeds niet wat mensen zo leuk vinden aan het toekijken hoe een ander een game speelt. Voor een bepaalde puzzel waar je niet uit komt vind ik het nuttig maar het live volgen van een of andere vage dude of chick met dikke tieten die in de mic gilt en schreeuwt...
Maar ja het zal wel aan mij liggen. Heb ook een hekel aan live sport volgen. Dan doe ik het liever zelf net als met gaming.
Je moet wel een beetje selectief zijn, anders heb je inderdaad niets aan streams. Als er een webcam in beeld is, dan kun je er al bijna van uitgaan dat het iemand is die zich verveelt en leuk probeert te doen. Maar toen ik net een youtube stream ging kijken liep ik meteen tegen een meevallertje aan. Ik belande in een stream van een Diablo III speler met een karakter die net even anders was als de mijne. Daar kon ik mooi meteen wat vraagjes aan stellen. Aangezien het live was, kon hij ook direct laten zien hoe de skills te gebruiken die bij hem anders waren en wat het resultaat was.
Ik doe het dus precies voor wat jij zegt: Hoe een ander de game speelt.
Daar heb je een goed punt. Ik snap op zich wel dat mensen streams kijken om daadwerkelijk te leren van de ervaren streamer bij competitive games maar ik snap gewoon niet waarom iemand echt een stream van een single player horror game ofzo gaat kijken.
Die games zijn zo spannend omdat de speler de controle heeft. Bij streamers kun je net zo goed een horror film opzetten.
Is er ook een reden waarom het alleen de VS en GB beschikbaar is?

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 26 augustus 2015 11:11]

Pilots worden nu eenmaal vaak beperkt uitgerold en getest.
Als het daar goed gaat zal de dienst waarschijnlijk snel naar hier komen.
Ik ben heel erg benieuwd of het Twitch kan evenaren of zelfs beter kan worden. Overigens klinkt het mij wel goed in de oren! }>
Wellicht niet als je kijkt naar de initiële userbase(doelgroep) maar wel wat betreft server capaciteit en streaming technieken. Twitch kampt nog steeds met problemen dat viewers buffer issues krijgen bij het bekijken van de minder populaire streams ( heb er zelf al jaren last van, contact opgenomen met Twitch, maar ze kunnen/willen er niks aan doen ).
Heb een 500mbit lijn maar het lijkt dan alsof ik op een crappy ISDN lijn streams probeer te kijken. Systematisch elke 5-10sec een korte freeze dat ie moet her-bufferen. Dit gebeurt bij populaire streams niet omdat deze beter verdeeld worden over het CDN en meer bandwidth leveren ( al zou je denken dat het nu beter zou zijn aangezien ze gebruik kunnen maken van het gigantische AWS netwerk van Amazon zelf ).

Wat betreft bandwidth en kwaliteit heb ik echter meer vertrouwen in Youtube die er al iets langer mee bezig is en zich al heeft bewezen als video dienst. Twitch heeft een gevestige naam binnen het stream wereldje, maarja, YT is nog steeds de koning onder de videodiensten en heeft behoorlijk wat slagkracht om ook het gaming marktsegment te kunnen claimen van Twitch. We shall see :)

[Reactie gewijzigd door quintox op 26 augustus 2015 12:32]

Veel streamers gebruiken een playlist van muziek tijdens het streamen. Als de regels voor muziek copyright inderdaad zo streng zijn denk ik persoonlijk niet dat het enorm goed gaat lopen.
Dat ligt ook maar net aan de streamer. Er zijn er een aantal (die naast streamen ook YouTube doen of vice versa) die hun streams uploaden naar YouTube en dus al copyrightvrije muziek gebruiken. Er is op zich geen slecht aanbod daarin - echter heb je altijd risico van false positives bij het systeem van YouTube, recent voorbeeld de muziek van Kevin MacLeod die geflagged werd terwijl hij de muziek altijd royalty-free heeft aangeboden.
Stomme vraag, werkt dit met je bestaande YouTube account of kan men in UK/US straks massaal namen registreren om deze vervolgens te verkopen of zoiets?
Nee op een of andere manier kon ik wel de app downloaden en ik was meteen ingelogd met mijn google acount

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True