Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties

Slightly Mad, de ontwikkelaar van Project Cars, belooft elke maand nieuwe auto's als dlc voor de game uit te brengen. Het spel is al enkele keren uitgesteld doordat het 'team constant bezig is met de laatste puntjes op de i te zetten'.

De uitgave van het spel werd in november uitgesteld tot 20 maart en nu weer uitstel tot medio mei. Eerder kondigde Slightly Mad al aan dat er bij wijze van compensatie gratis content aangeboden zou worden op de dag dat het spel uiteindelijk uitkomt. SM heeft dat programma nu uitgebreid naar elke maand een nieuwe auto. Hoe lang dat programma doorgaat is niet bekend.

Als eerste gratis auto staat de Lykan Hypersport op het programma, een futuristische supercar die in het Midden-Oosten gebouwd wordt. De auto zal onder meer optreden in de Fast & Furious 7-film die in april uitkomt en dan in Project Cars in mei.

In een blogpost op de Project Cars-website zegt creatief directeur Andy Tudor dat ze heel blij zijn de awesome machine in de game te kunnen laten figureren en zo fans een mogelijkheid te geven achter het virtuele stuur te kruipen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (52)

Dan vraag ik me al snel weer af of er auto's uit het originele spel worden gelaten, zodat deze later als DLC kunnen worden aangeboden.
Alhoewel ik geen fan ben van een dergelijke vorm van marketing, is het wel mogelijk. Gelukkig worden het geen betaalde DLC's en zul je niet hoeven te betalen voor standaard features die eigenlijk gewoon onderdeel zouden moeten zijn van de game om mee te beginnen.

We zullen zien. Als het excentrieke auto's zijn zoals deze Lykan, dan kan ik wel zien als een soort DLC. Maar als het allemaal auto's zijn die je eigenlijk al in de game zou moeten verwachten, dan... Tja... :Y)
Ik hoop dat er veel meer race auto's in komen, zoals bijv: een corvette C7 GT2 of een Lamborghini gallardo GT3, Nissan GTR GT3 etc. etc. Tot nu toe lijkt het spel mij echt fantastisch, maar iets meer afwisseling in auto merken in een GT race zou wel mogen, want ik geef niet echt veel om de straat bolides.
Project Cars developer Slightly Mad has promised to release new cars every month for free.
Gratis dus :)
Zoals het hoort.
Maar toch is er iets nog onder het grass.
Nee die gasten werken elke keer aan een auto. ik speel het al ~2 jaar aangezien ik een team member ben vanaf het begin. en je ziet er gewoon stuk voor stuk een auto bij komen.
Ik ben nooit tegen gratis DLC? :-)
Is ook zo. Ze zijn al maanden geleden begonnen met werken aan dlc en dat terwijl de game vertraagd is. Maar tot nu toe is het wel zo dat dit alleen om auto's gaat en dat de betreffende wagens niet essentieel zijn voor series o.i.d.. Wel mooi dat er een hoop dus gratis zijn.

[Reactie gewijzigd door deSmit op 30 maart 2015 22:59]

Persoonlijk vind ik dat ze de Lykan helemaal niet in dit spel moeten stoppen omdat het een overbodige, onbetaalbare en onproduceerbare auto is die waarschijnlijk nooit ook maar 1 meter zal rijden op de openbare weg, laat staan op een circuit.

Het wagentje zou meer dan $2 miljoen moeten kosten, zou voorzien zijn van diamanten en robijnen, zou voorzien zijn van een holo-display voor de belangrijkste gegevens (zoals snelheid) en zegt bijna 750pk te persen uit dezelfde motor die in een Porsche 911 4S "maar" 430pk levert.

Het is een project van een rijk persoon uit Libanon; nou niet echt een land waar je veel van hoort als het aankomt op auto-historie. Sterker nog, ik zou geen enkel merk kunnen noemen wat we ooit hier in NL op de weg hebben gehad waar het hoofdkantoor in Libanon staat en wat voldoet aan alle Europese regels.

Sowieso produceert Lykan maar 7 exemplaren welke allemaal met een zwaar verlies worden verkocht aan, waarschijnlijk, olie-vriendjes in de buurt.

Door dit soort beslissingen vind ik persoonlijk Project Cars ineens heel veel minder interessant; wilde juist iets kopen/rijden waar je al jaren naar hebt kunnen kijken in de F1, DTM etc. En nu moeten/mogen we zometeen in een zeer realistische race-game gaan rijden in een auto waarvan helemaal niemand ooit heeft mogen meemaken hoe dat ding op de weg ligt, laat staan een bocht om kan.
Ik denk dat het voor de makers van PC een mooie gelegenheid is om wat aandacht te trekken voor hun game. Lijkt me niet direct een reden om de game hierom maar links te laten liggen als het genre je wel erg ligt.
Je hoeft die auto natuurlijk niet te gebruiken. Ik hou ook van realisme, maar om een spel te boycotten door 1 auto.
Met de juiste turbo('s) kun je echt wel 750pk uit dat blok halen hoor. De reden dat porsche dat niet doet is omdat ze dan ook verantwoordelijk zijn voor al die blokken en het onderhoud/op temperatuur brengen/ etc etc etc nogal nauw komt met zo'n setup. Met 7 stuks is dit prima te overzien, als er duizenden van zouden komen en er gaat iets mis (vage productiefout bijvoorbeeld) heb je meteen een enorm probleem. Dat porsche het niet doet betekent dus niet dat het niet kan, maar gewoon dat ze de bijbehorende risico's niet willen dragen.
Je vind de hele game tegen vallen omdat het 1 auto bevat die er niet in hoor volgens jou? Dan zal je de meeste spellen wel niet zo interessant vinden aangezien ze allemaal wel een klein dingetje hebben die je niet ziet zitten.

Er zullen waarschijnlijk zat auto's in het spel zitten en je laat deze ene auto wel erg zwaar mee tellen, je hoeft hem niet te gebruiken! En aangezien er zoals je zelf zegt maar een handvol exemplaren gemaakt worden is het een goede auto voor een DLC, 99.99% zal deze auto nooit mogen besturen in het echte leven en hierdoor krijg je de kans om hem in een simulatie te mogen rijden. Een race simulatie is perfect voor zulke auto's naast de auto die je wel hebt kunnen zien, ik zou zeggen laat een paar autofabrikanten hun prototypes erin uitbrengen zodat je eindelijk een kans krijgt om in die dingen te rijden.
Je argumenten worden wel echt sterk onderbouwt door feiten.. :/
Persoonlijk vind ik dat ze de Lykan helemaal niet in dit spel moeten stoppen omdat het een overbodige, onbetaalbare en onproduceerbare auto is die waarschijnlijk nooit ook maar 1 meter zal rijden op de openbare weg, laat staan op een circuit.
Dat is jouw persoonlijke mening, die naar alle waarschijnlijkheid niet door iedereen gedeeld wordt. Het doet verder niks onder aan het eventuele realisme, die ene auto (misschien wel veel meer) die niet reallife getest is.
Het wagentje zou meer dan $2 miljoen moeten kosten, zou voorzien zijn van diamanten en robijnen, zou voorzien zijn van een holo-display voor de belangrijkste gegevens (zoals snelheid) en zegt bijna 750pk te persen uit dezelfde motor die in een Porsche 911 4S "maar" 430pk levert.
Het aantal pk's is prima haalbaar. Of het effiecient is en ten goede van de levensduur van de motor komt is een ander verhaal. 2 miljoen is ook niet bijzonder meer vandaag de dag. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de auto meer waarde vast is door de diamanten en robijnen :P
Het is een project van een rijk persoon uit Libanon; nou niet echt een land waar je veel van hoort als het aankomt op auto-historie. Sterker nog, ik zou geen enkel merk kunnen noemen wat we ooit hier in NL op de weg hebben gehad waar het hoofdkantoor in Libanon staat en wat voldoet aan alle Europese regels.
Hier zou je nog wel wat voor kunnen zeggen, MAAR het moet ooit ergens beginnen.
Sowieso produceert Lykan maar 7 exemplaren welke allemaal met een zwaar verlies worden verkocht aan, waarschijnlijk, olie-vriendjes in de buurt.
Ook dit is niet nieuwswaardig. Erg gebeurd het zelfde bij de Bugatti Veyron en Lexus LFA, waarschijnlijk ook nog andere merken.
Door dit soort beslissingen vind ik persoonlijk Project Cars ineens heel veel minder interessant; wilde juist iets kopen/rijden waar je al jaren naar hebt kunnen kijken in de F1, DTM etc. En nu moeten/mogen we zo meteen in een zeer realistische race-game gaan rijden in een auto waarvan helemaal niemand ooit heeft mogen meemaken hoe dat ding op de weg ligt, laat staan een bocht om kan.
Want in de rest heeft wel 'iedereen' fysiek gereden?

Al met al is dit toch echt een game waarvan ik hoop dat het bijvoorbeeld een echte concurrent wordt of is van Forza Motorsport. Dat zou wel eens tijd worden. Maar het vertrouwen neemt wel met de hoeveelheid aan uitstellen af.
je zegt "En nu moeten/mogen we zometeen in een zeer realistische race-game gaan rijden"

het wordt gn "zeer realistische race-game"... keep on dreaming :)

Je kan dan beter: rFactor 2, iRacing of Asetto Corso gaan rijden. Ieder heeft hun specialiteit, maar sowieso zijn de physics beter.

Ja, grafisch is het niet hetzelfde als Project Cars.
Je hoeft er toch niet mee te rijden.
Project cars is het overwegen waard. Ik denk dat het de multiplayer en career mode best leuk kunnen zijn, maar de physics halen het naar mijn mening niet echt tegen Assetto Corsa of zeker rFactor 2, ik denk dat veel simraceliefhebbers toch meer bij die games zullen blijven, terwijl pcars een casualpubliek trekt. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Ik ben in ieder geval benieuwd. Hier een leuke Nordschleife vergelijking met 1 van de concurrenten.
https://m.youtube.com/watch?v=BlkF0BIUcpc
Bij Project Cars zitten er wat deukjes in het wegdek, en bij die concurrent is het wegdek wel verassend vlak, ze hebben daar maar opnieuw geasfalteerd op het circuit?
Ze hebben daar de echte baan gelaserscand, en bij pcars niet, dus ik denk eerlijk dat de deukjes in pcars wat overdreven zijn. Als je AC speelt voel en zie je wel degelijk hobbels.
Het komt ook door de camera trouwens, bij pcars volgt deze het asfalt, bij AC de auto waardoor het in AC wat vlakker lijkt. Bron:

http://www.carthrottle.co...-in-this-brilliant-video/

[Reactie gewijzigd door seannie150 op 31 maart 2015 07:38]

Bij project cars is het geluid dan weer beter. Bij AC hoor je alleen de motor, bij PC hoor je ook de transmissie gieren. Geeft veel meer dynamiek en een betere snelheidsbeleving

Daarbij lijkt het alsof in beide games de auto veel groter is dan in het echt. Of de track smaller, maar dat lijkt me sterk. Het zal aan het perspectief van de camera liggen.

Ik wacht (en wacht.. en wacht..) op de release van de oculus voor deze game. Lijkt me een fantastische combo!
Maar is Project Cars dan meer een realistische game, of een arcade-achtige game zoals DriveClub? Als ik de video's zo zie lijkt het een game die voor de volle 100% op realistisch rijden gaat, maar als ik dan naar de effecten kijk van het rijden zelf (slippen e.d.) lijkt het ook een beetje op een arcade game.
Het moet het gat vullen tussen een Gran turismo en een iracing maar hangt meer de kant op van gran turismo

Het zijn de makers van onder andere shift 1 en shift 2 om je een beetje een idee te geven.
Sorry, maar dat ze de makers van shift 1 en 2 zijn heeft echt heel weinig met dit spel te maken. Behalve dat ze door die spellen besefte dat ze niet de spellen konden maken die ze wilde.

Project Cars is een volledige simulator, er is wel veel in te stellen waardoor als alle assists ingeschakeld zijn het weer meer in de richting komt van gaan turismo en forza. Maar dat neemt niks weg over dat zo goed als alles word meegenomen in de berekeningen.
Ik ben het volkomen met je eens. Alleen bedoelde ik met de vergelijking naar shift 1 en 2 dat SMS dat ook gemaakt had dus dat je dan een beetje een idee hebt van wat ze doen. Verder heeft het weinig met elkaar te maken inderdaad.

Mijn wel gemeende excuses
Snap je punt, maar daarmee wek je wel een beetje het idee dat je het spel met een van die 2 kunt vergelijken, en dat is gelukkig niet het geval. Project Cars ligt op een heel ander niveau.
Dan had je beter games als GTL, GTR 2 aankunnen halen. Daar SMS eerst Blimey heette en daarvoor Simbin. Natuurlijk bestaat Simbin ook nog maar veel oud medewerkers hebben Blimey opgericht en vervolgens SMS.
Het grootste deel van Blimey! was verantwoordelijk binnen Simbin voor GTR2 en GTL. Blimey zat ook achter de Ferrari game uit 2008
Wellicht komt er ook zoiets als Vision Gran Turismo, maar dan van Project Cars :),
Dat hoop ik eigenlijk niet. Liever gewoon bestaande auto's aanbieden. Veel leuker :).
Hopelijk zitten er ook 1000 auto's in :). Dat je bijvoorbeeld ook occasions kan kopen.
ipv DLC wees toch eens een keer aardig tegenover de consument en zorg er gewoon voor dat iedereen 100% van een game kan genieten ipv weer items uit je game halen en vervolgens als dlc te verkopen om zo extra geld te vragen. niet netjes van ze
Zeker niet voor de backers van de game, daar deze game (deels) via crowdfunding tot stand gekomen is, die constant te horen krijgen dat de release datum wordt uitgesteld. Ik vind het sowieso niet netjes om nu al over DLC content te spreken terwijl de game zelf niet eens af is.

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 30 maart 2015 16:55]

Crowdfunding voor games werkt ook niet. Als je een game developt loop je tegen heel veel issues aan waardoor je beloftes vaak niet kan waarmaken. Tenzij je al een start hebt gemaakt en kan inschatten hoe iets loopt, maar releasedatums opschuiven etc. dat is allemaal frustrerend voor een backer je wilt zo'n game eigenlijk meteen kunnen spelen. Of geen beloftes maken, Prison Architect is de enige game die ik in "alpha" heb gekocht. Rest wacht ik liever af.

[Reactie gewijzigd door TheUninvited op 30 maart 2015 17:48]

Sorry, maar de World of Mass Development (WMD) is totaal niet vergelijkbaar met Kickstarter.
Immers klopt jullie, TheUnivited en ChicaneBT, opmerking al niet voor wat betreft frustratie voor backers. Immers hebben wij WMD leden al 3.5 jaar lang toegang tot het spel, dit om zo het spel te testen en problemen aan te kaarten alsmede verbeter punten.
Dat is nu net waar het zo verschilt met Kickstarter. Je geeft niet zomaar geld en gaat op je handen zitten met de hoop dat de wensen vervult worden, maar je bent een actieve collega voor de ontwikkelaars van Slightly Mad Studios. Je denkt op allerlei vlakken dan ook mee en helpt waar jij kan. Heb je verstand van Photoshop dan kon je liveries voor de autos maken die in het spel komen. Heb je audio kennis dan bemoei jij je tegen de audio designers aan. Heb je veel kennis van auto's of veel rij ervaring met verschillende auto's dan kan jij je melden op de Physics afdeling.
Zijn er belangrijke punten waarover beslist moet worden... zoals het type spel (free2play of traditioneel, etc), distributie vormen (retail en digitaal of puur digitaal)... etc.

Ga zo maar door! WMD is echt een heel ander 'beest' dan Kickstarter, en vele malen leuker aangezien de gemeenschap een leuke groep mensen beslaat. Wat dat betreft is de goede sfeer misschien wel vergelijkbaar met GoT al dan niet beter.

Maar nee, het is echt niet een 'pay and forget' stijl van ondersteunen van een ontwikkelaar.
ipv DLC wees toch eens een keer aardig tegenover de consument en zorg er gewoon voor dat iedereen 100% van een game kan genieten ipv weer items uit je game halen en vervolgens als dlc te verkopen om zo extra geld te vragen. niet netjes van ze
Of je leest eerst even: "Project Cars developer Slightly Mad has promised to release new cars every month for free."

Free als in gratis. Zonder te betalen.
Hoe kun je daar nou van uit gaan? Ze kunnen prima de game exact uit brengen zoals ze dat al zouden doen en daarnaast de belofte doen dat ze ook nog extra auto's blijven ontwikkelen en die voor iedereen gratis downloadbaar maken. Wat zijn sommige mensen toch vreselijk cynisch zodra het woordje DLC valt...
Titel gelezen en meteen die cape aandoen. Held van het commentaarvak much?
Verder kondigde Slightly Mad al aan dat er bij wijze van compensatiegratis content aangeboden zou worden op de dag dat het spel uiteindelijk uitkomt. SM heeft dat programma nu uitgebreid naar elke maand een nieuwe auto.
Lekker half gelezen...

Wordt gratis dlc dus dit stukje frustratie gaat hier niet op. Al was ik het anders volmondig met je eens geweest.
>>gesteld tot 20 maart en nu weer een kort uitstel tot 2 april.
Volgens mij is de game tijdje terug alweer uitgesteld tot medio mei.
Voor mij geen game die op release zal kopen na het debacle met DriveClub.
Nu is dit wel van een andere uitgever, maar omtrent race games heb ik mijn lesje nu wel geleerd.
Ze bieden de auto gratis aan. Je hoeft hem niet te downloaden en je hoeft er ook niet mee te rijden als het je niks lijkt. Maar voor een nieuwsgierige liefhebber van exotische auto's is het misschien wel weer heel leuk om er in te hebben.

En de Ferrari FXX K zal ook nooit op de openbare weg verschijnen, maar die zie je waarschijnlijk wl graag in het spel... ;)
Ik zou graag wat klassieke muscle cars zien. Chevy's etc.

-Edit

Heb het even kunnen spelen maar moet zeggen dat het nog behoorlijk buggy aanvoelt. Zo crashte de meerijders enorm vaak met als gevolg dat ze over de complete baan werden geschoten. Het voelt her en der nog erg beta aan.

[Reactie gewijzigd door Septimamus op 30 maart 2015 21:47]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True