Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties
Submitter: CriticalHit_NL

Slightly Mad Studios heeft Project Cars 2 aangekondigd. Dat deed de gamestudio met een projectpagina op World of Mass Development, waar gamers zich kunnen inschrijven om het project te steunen met een donatie.

Slightly Mad Studios heeft als doel om Project Cars 2 te laten bestaan uit meer dan 200 tracks op meer dan vijftig locaties, waaronder ook tracks in de sneeuw of door modder. De game moet bovendien een 'co-op career'-modus bevatten, waarbij het mogelijk is om te spelen als chauffeur, maar ook bijvoorbeeld als 'co pilot'. Net als de eerste Project Cars gaat het om een game, waarvoor de studio het geld bijeen wil krijgen door crowdfunding. Wie meer geld op tafel legt, krijgt ook meer. De mensen die vanaf 100 pond op tafel leggen, zien bijvoorbeeld hun naam terug in de game als ai-tegenstander.

De game heeft volgens de maker een 64bit-variant van Windows nodig, met minimaal een 2,66GHz Intel Core 2 Quad Q8400 of AMD Phenom II X4 940. De grafische kaart moet minimaal Direct X 11 ondersteunen. Er is 4GB aan werkgeheugen nodig.

De aankondiging volgt snel na de release van de eerste Project Cars, die dit voorjaar op de markt kwam. Het is nog onbekend wanneer Project Cars 2 zal verschijnen, maar bij de eerste Project Cars zaten er jaren tussen de eerste aankondiging en de release.

Project Cars 2 zal uitkomen voor pc, Xbox One, PlayStation 4 en Steam OS. Er was lang sprake van de eerste Project Cars ook zou uitkomen voor de Wii U, maar bij deze opvolger is nu al duidelijk dat een release voor de Nintendo-console niet zal gaan gebeuren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (73)

Ik ben erg dankbaar voor deel 1.

Meer bepaald naar dynamische weersefecten en dag nacht cyclussen zijn erg vooruitstrevend en bij mistig regenweer op Zolder zou je haast instinctief inhouden omdat dit pokke-beneluxweer je o zo bekend is.
Ook ben ik erg blijk met de prachtige vrije parcours zoals California Road en Cote 'd Azur. Dat is pas echt rijden. Op Silverstone is namelijk niet veel te zien. Echt nostalgie naar Road & Track presents: the Need for Speed.

Maar waarom niet gewoon verder bouwen op deel 1? Alweer wordt de internet racing community in stukken gesplitst.

En de ervaring met verschillende delen leert dat wat goed was in deel 1 niet noodzakelijk op dezelfde kwalitatief hoogstaande manier naar deel 2 wordt overgedragen.

Je kan toch gerust sneeuw, gravel en een paar extra track packs en race modi toevoegen als DLC of add-on?

het enige dat echt ingrijpend anders is zijn de beloofde : 50 unique locations and 200+ courses including 'loose surface racing' on dirt, gravel, mud, and snow. All will have dynamic time of day and weather allowing you to play anytime, anywhere

de rest gaat over track rosters, multiplayer en multiplayer matching etc..


Wat beter als tegen december een white Christmas DLC klaar te stome voor het originele Project CARs dat pas in lente 2015 is uitgekomen?

Het gonst nu al van de "don't buy because project CARs 2 is upcoming" op de commerciele fora.


"Project" in de naam duidt toch op werken naar de ultieme rij-simmulatie? Laat de spelers maar beslissen of het project finished is of niet.

Project CARS IMO is verre van af:

niet erg bevredigende schademodellen (kijk naar BeamNG.drive voor hoe het hoort), gebrek aan verschillende wegdekken, optie tegenliggend verkeer en verschillende race modi om eens lekker gek te doen (kijk alweer naar BeamNG.drive) ipv de speler te vragen de professionele, pitstop respecterende gesponsorde bestuurder in ruimtepak te incarneren.

Voor wat betreft de schademodellen kan ik begrijpen dat de huidge engine een volledige herziening behoeft maar de geplande extra's zijn van typisch DLC niveau.

Waar ik eerder nog een 100 Euro vroege sponsor was van Project CARS ga ik deel 2 toch even mooi links laten liggen.

Laat ze bij Slightly Mad niet te hoog van toren blazen en eerst maar eens bewijzen dat dit eerste project ook nog afgewerkt wordt.
Ik zit er precies zo in, ook ik ben senior donateur en heb ook 100 euro geinvesteerd, o.a. vanwege de extra DLC die je dan zou krijgen, laat men daar eerst maar eens mee op de proppen komen, aangezien men wel DLC kan uitbrengen, waarvoor betaald moet worden, kunnen ze vast wel voor de verandering eens de beloftes gaan waarmaken. Tot die tijd ga ik 0,0 investeren in een opvolger. Mocht het zo zijn, dat de beloftes helemaal niet waar worden gemaakt, dan laat ik de game, SMS en WMD voortaan links liggen.

Daarnaast ligt de lat van het streefdoel op 7 miljoen pond, 2 of 3 keer zo hoog als voor deel 1. Daarnaast zijn de tiers ook twee keer zo duur geworden, zo niet duurder.

Ook zouden degenen die 100 euro of meer hebben geinvesteerd in pCARS een soort van aandelen krijgen toch, daarom was de Britse AFM toch een onderzoek gestart? Waarom heb ik dan van de verkopen nog geen rode cent gezien? Want vlak voor launch kreeg ik een bericht, dat ik moest zorgen dat de payment method waarmee ik geregistreerd had nog goed werkte, omdat ze het daar allemaal naar zouden storten?

[Reactie gewijzigd door CH40S op 23 juni 2015 13:41]

Ik ben het helemaal met je eens al ben ik zelf iemand die de game niet v.a. de crowdfunding heb gesupport maar heb gewacht op de release.

Wat mij zo onzettend tegen valt aan WMD is dat Project Cars 1 gewoon nog niet af is. Er zitten zoveel kinderfouten in met bandenwissel en het joinen van een online race ( externe server of niet ) dat het slotje erop blijft. De rolling start werkt niet goed met veel auto's etc. etc.

Fix eerst die hatelijke fouten die er gewoon niet in mogen zitten voordat je nr. 2 begint.
Wauw. Ik weet nog goed dat ongeveer 4 jaar geleden dit project aangekondigd werd... Het zou de koning worden van de race games die het uitgebreidste van allemaal zou zijn. Grootste race game project ooit dus PROJECT C.A.R.S.

Er zouden uiteindelijk meer dan 200 auto's in komen (bij lange na nog niet aanwezig) met levens echte details (behaald), geavanceerd weer systeem (behaald) met bijna een oneindige stortvloed aan DLC die de game zouden uitbreiden met misschien wel Rally racing etc.

En opeens ging de game naar consoles, krijgt het een "on demand" (wat het ook mag betekenen in hun definitie) DLC structuur, 1 gratis autotje per maand, een verre van voltooide track list en werd de game maanden uitgesteld. Ok, goed, kan gebeuren.

Kondigen ze doodleuk Project Cars 2 aan met alle features die EIGENLIJK al in 1 hadden moeten zitten maar gedropt waren om wat voor reden dan ook. Momenteel op forums zijn de community managers bezig met "crowd control" om alle posts die deze praktijk blootstellen te verwijderen en mensen (die honderden euros/dollars/ponden hebben geïnvesteerd) te verbannen als ze er wat van zeggen.

Oh en de baas van SMS heeft ondertussen een nieuwe Ferrari gekocht. Weekje geleden bekend, meteen verwijdert voor deze aankondiging uiteraard.

Wat een [censuur] zijn het!!!

Het had gewoon crowd source DLC moeten worden, rally in Pcars.

[Reactie gewijzigd door LongTimeAgo op 23 juni 2015 15:09]

Precies, maar de consument blijft maar crowdfunden en voor early access games betalen die na jaren en jaren nog niet af zijn. Ze worden bedrogen waar ze bij staan, maar toch blijven dit systeem maar steunen. Ik heb na 1 early access titel mijn lesje wel geleerd in ieder geval. Het zou helpen als meer mensen pas geld gingen neerleggen voor een product dat daadwerkelijk af is.
Waarom opnieuw crowdfunding? Heeft de studio niet genoeg verdiend aan de eerste?
Waarom niet? Het toont onmiddelijk hoe groot de interesse is van de gamers en het brengt geld op dat reeds bij ontwikkeling in de ontwikkeling van het spel kan gestoken worden. Zo voorkomt men ook dat men een deal moet sluiten met een ander bedrijf dat hen het nodige geld leent waarna dat bedrijf druk kan gaan zetten om het spel zo snel mogelijk op de markt te zetten.

Aangezien het eerste deel via crowd funding is gegaan mag je er ook van uitgaan dat een groot deel van de opbrengst vand at spel reeds geïnvesteerd is geweest bij de ontwikkeling van dat eerste deel.
Nadeel is wel dat als de game tegenvalt je je geld kwijt bent. Als je wacht tot de release weet je of het je geld waard zal zijn of niet.
Het lijkt mij dat die optie toch ook gewoon open staat voor de koper?
Als je twijfelt dan wacht je toch gewoon tot release? Daarbij was er voor het refund policy van steam ook praktisch geen enkele manier om je geld terug te krijgen na aankoop.
En ja, je kan videos kijken, maar al heb je er 300 gekeken, het spel kan voor jou nog anders zijn wanneer je het speelt dan wanneer je er naar kijkt.
Je kon bij Project CARS vroegtijdig afzeggen en je geld terugvragen. Dan kreeg je netjes je geld terug en werd je account en key geblokkeerd.
Ik denk dat de crowdfunding vooral Hype aan het spel bracht, natuurlijk ook belangrijk.
Ze hebben met Crowd funding 3 miljoen binnen gehaald in 2012 [1]. In 2015 is de game uitgekomen. Een groot gedeelte van die 3 miljoen gaat op aan rewards en belastingen. Daarnaast hebben ze drie jaar lang een ontwikkelstudio moeten laten draaien op het geld. Daarvoor is 3 miljoen, min belastingen en rewards, te weinig. Natuurlijk hebben ze ook goed verdiend aan het verkopen van Project Cars, maar ik denk niet dat ze genoeg bij elkaar gesprokkeld hebben om weer drie jaar aan een game te werken.

Helaas is het tegenwoordig zo dat zelfs succesvolle studios net genoeg inkomsten hebben om van game naar game te werken. Een misser kunnen ze zich meestal niet permiteren :(.

[1] https://en.wikipedia.org/...ded_crowdfunding_projects

[Reactie gewijzigd door roy-t op 23 juni 2015 10:18]

De reden is inspraak. Gamers weten precies wat ze wel en niet willen, producenten en uitgevers zitten daar nog wel eens naast, omdat ze andere belangen hebben, terwijl gamers die vooraf bedragen neerleggen zoals SMS dit aanpakt (dus niet met funding voor een paar tientjes) krijgen inspraak in de ontwikkeling van de game.

Specifiek voorbeeld is dat er discussie was of pCars ook voor prev-gen consoles uit moest komen of alleen voor de laatste generatie. De 'aandeelhouders' zoals je de funders meer moet zien hebben gestemd en kozen voor alleen moderne consoles. Zo beïnvloeden de uiteindelijke spelers dus deels de koers van het product.
Denk je nou echt dat je inspraak hebt op de game? Als jij iets wilt en zij zien er geen brood in, dan zullen ze zeker hun eigen plan trekken. Of jij wil wel wat maar de rest van de gamers niet, dan heb je dus ook geen inspraak.

Ik zie dit meer als een soort pre order, en zou dat dan ook niet doen aangezien deel 1 al erg tegen was gevallen.
Denk je nou echt dat je inspraak hebt op de game? Als jij iets wilt en zij zien er geen brood in, dan zullen ze zeker hun eigen plan trekken. Of jij wil wel wat maar de rest van de gamers niet, dan heb je dus ook geen inspraak.
Als 20k gamers hetzelfde willen dan luisteren ze daar echt wel naar. Als jij 1 idee hebt en je hebt geen gamers die hetzelfde willen, dan is het een kwestie van 'meeste stemmen gelden'.
SMS / WMD heeft wel degelijk geluisterd naar de community. Zo hadden ze ooit de vraag gesteld, of de game echt nog gereleased moest worden voor PS3 en X360, zodat de vrijgekomen tijd kon worden gestoken in de PS4 en XBONE release, wat uiteindelijk dus ook gebeurd is en zo zijn er nog meer dingen geweest, waarbij SMS / WMD de community vroeg.
'Inspraak' de simpelste bugs uit pcars zijn er nog steeds niet uitgehaald.
Dat is hip tegenwoordig. Ga op crowdfunding sites rondkijken en je ziet dat het grotendeels veredelde pre-order winkels zijn geworden. De Pebble Time campagne is daar een goed voorbeeld van. Ik voel me iig niet geroepen geld te geven aan dat soort projecten, ik zie ze wel als ze in de winkel liggen.

Het vervelende is ook dat dit soort dingen de mooie projecten overschaduwen die wél een steuntje in de rug kunnen gebruiken..
Dat is niet hip, dat is noodzakelijk. Jij denkt dat geld aan de bomen groeit of dat je producenten van onderdelen pas achteraf hoeft te betalen? Bij Pebble hadden ze het geld nodig om de Time in productie te kunnen nemen, zonder geld is dat namelijk wat lastig. En nee Pebble had dat geld niet, sterker nog Pebble stond een paar maanden geleden nog op het punt om om te vallen.

[Reactie gewijzigd door acst op 23 juni 2015 09:41]

Ik vraag me af of ze het niet bij een bank konden lenen. Zo slecht deed de laatste het niet, waardoor dat prima mogelijk moet zijn.
Lenen bij de bank kost rente, terwijl je door crowdfunding daar niet mee te maken hebt. Alles wat ze hiermee ophalen is voor hun mooi meegenomen, dan hoeven ze een kleinere lening af te sluiten (als dat uberhaubt al nodig is).
Dat is natuurlijk niet waar. Een bedrijf dat jou in staat stelt te crowdfunden kost ook geld. Niks is gratis behalve de zon. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die naderhand gaan klagen bij Kickstarter en anderen omdat het percentage wat word ingehouden achteraf ze toch wel een beetje pijn doet.

Websites als Kickstarter zijn geen gratis doorgeef luik, het is meer een bedrijf dat het geld voor jou verzameld, en jij mag daar weer aankomen op het moment dat je Kickstarter betaald. En dan is het voor Project Cars geen kickstarter maar iets anders, principe zal hetzelfde zijn.
Ja, ook dat. En KS is 'makkelijker', want het schijnt niet heel eenvoudig te zijn om je geld terug te krijgen als het product niet geleverd wordt de beloftes compleet niet worden waargemaakt.
Ja leuk en dan heb je een schuld waar je niet op zit te wachten en waar je rente over moet gaan betalen, dan heb ik liever duizenden (soort van) preorders om het initiële productieproces te starten. Kost een stuk minder dan een lening en je weet meteen hoeveel horloges je in eerste instantie kan maken/afzetten...

[Reactie gewijzigd door acst op 23 juni 2015 09:58]

De Pebble was voor zover ik weet al helemaal klaar. Dus niet meer dan een pre-order, in plaats van een investering in de ontwikkeling van het product. En over de noodzakelijkheid. Voor kickstarter werden er ook producten gemaakt hoor ;). De huidige staat van Kickstarter is gewoon niet meer helemaal meer zoals het originele idee. Grote producenten gooien hun product erop, terwijl ze zelf miljoenen op de bank hebben. Acteurs met vermogens die wij in 10 levens niet bij elkaar harken, starten crowdfundings projecten om 200.000 euro op te halen. Die gasten kunnen dat makkelijk zelf funden, maar doen het gewoon omdat het hip is.

(Shenmue 3 onlangs. Zonder kickstarter wordt deze ook gewoon ondersteund en gefund door Sony).

Kickstarter zelf werkt ook niet mee, die zijn actief bezig de meest nutteloze producten te promoten, terwijl de echte innovatieve zaken compleet genegeerd worden.

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 23 juni 2015 12:27]

Ja hij was klaar om geproduceerd te worden, maar daar is geld voor nodig...
Het is natuurlijk altijd handiger om extra geld te hebben en niet meteen je Eigen geld er in te moeten steken. Dat kan altijd nog als het tegenzit. Beetje buffer kan geen kwaad plus je ziet meteen of er genoeg intresse is voor een deel 2.
Zoniet dan hoef je ook je eigen geld er niet in te steken, dass ook weer mooi meegenomen
Waarom ontwikkelen ze deel 1 niet verder door? Die is verre van perfect en kan nog heel wat tweaking gebruiken. Kijk maar naar Iracing of Asserto Corsa, die ontwikkelen de game steeds verder door en melken het niet zo uit zoals ze met Project Cars willen doen.
Project Cars 1 wordt gewoon verder ontwikkelt. Dit is de reactie van Ian Bell:

"All developers start on the sequel at or around ship date of the prequel, they just don't talk about it so they can sell and market the prequel for as long as possible and to not have to face questions like yours. We're a bit more honest than that.

We have 40 people working on pCARS1 fulltime. That's serious support and seriously expensive (for us) support. So we can either sack the other 40 racing guys or give them work to do."
Als die woorden ook waarheid zijn is het een bewonderingswaardige manier van werken van het bedrijf
Because: Money
Kortzichtige reply. Je kan ook zeggen, ze voorzien tientallen mensen/gezinnen van een inkomen. Het is een bedrijf, daar moet winst gemaakt worden anders redt je het niet.
Dat kun je ook door je bestaande product uit te breiden, daarvoor hoef je geen doorzichtige cashcow tactiek toe te passen.

Net zo schaamteloos als DLC aankondigen als het spel nog niet eens uit is, wat sommige andere developers doen.
Enough said:
"All developers start on the sequel at or around ship date of the prequel, they just don't talk about it so they can sell and market the prequel for as long as possible and to not have to face questions like yours. We're a bit more honest than that.

We have 40 people working on pCARS1 fulltime. That's serious support and seriously expensive (for us) support. So we can either sack the other 40 racing guys or give them work to do."
Wat iRacing betreft, geef ik je gelijk, dat wordt al jaren doorontwikkeld. Daar zit dan ook een compleet ander financieringsmodel achter.

Wat Assetto Corsa betreft valt dat nog te bezien. Er zijn weliswaar na de release een paar patches uitgebracht en één betaald DLC pakket (met een tweede, gratis op komst) maar zo heel veel functionaliteit die de on-line race community graag ziet is er niet bijgekomen. Ik heb sterk de indruk dat de developers zich volledig gestort hebben op de console versie en dat de huidige PC versie voorlopig alleen nieuwe tracks en auto's gaat krijgen.
Ik heb sterk de indruk dat de developers zich volledig gestort hebben op de console versie en dat de huidige PC versie voorlopig alleen nieuwe tracks en auto's gaat krijgen.
helemaal mee eens, laatste mededeling was paar maanden geleden alweer.. Valt mij best tegen eigenlijk.
Asserto komt gelukkig ook naar de Xbone en de PS4.
De console spelers moeten alleen nog een jaartje wachten.
Behoorlijk snel na de release van deel 1. Ik had meer het idee dat ze PC gewoon steeds zouden uitbreiding (middels DLC) en niet na 2 maanden meteen deeltje 2 aankondigen. Benieuwd of deel 1 hier (direct) onder gaat lijden...
Er moet nog een heel crowdfunding traject worden opgestart, ik vind het prima dat ze dat nu gaan doen aangezien er toch wel weer een tijd overheen gaat. In een "normale" situatie zou een bedrijf ook op dit moment adhv het succes beslissen dat er een deel 2 komt, dan eerst gaan developen tot aan een alpha en dan de aankondiging doen met wat beelden. In een crowdfunding situatie moet je de potentiële donateurs vanaf het begin inschakelen, dus het lijkt nu wat vreemd..
Het verschil zit hem voornamelijk in de aantal mensen die ze beschikbaar hebben.
Een groot bedrijf als Ac of EA, hebben eenmaal meer mankracht en kunnen al bij de release meteen aan een nieuw deel beginnen, mar met een ander deel gewoon door blijven ontwikkelen voor deel ervoor. Waardoor zo'n crowdfunding niet meer nodig is.

Bij deze studio is dat niet het geval, en moeten ze zo'n crowdfunding beginnen,
1. om te kijken of er nog steeds animo is
2. en om te kijken hoeveel geld er binnenstroomt! om te kijken of het rendable is.
als ze er opnieuw een paar jaar aan werken, moeten ze nu beginnen
ondertussen kunnen ze deel 1 de komende jaren nog steeds verder uitwerken
Ja en nee. Elke studio die aan een franchise werkt doet dit. Van zodra een deel af is begint men aan het volgende deel. Wil je dat namelijk goed doen dan ben je al snel meer dan 2 jaar verder voor die nieuwe titel er is.
Ze hebben al vanaf het begin gezegd dat de game (daarmee bedoelen ze dus deel 1) constant in ontwikkeling zal blijven. Patch 1.4 is nog niet zo lang uit met allerlei verbeteringen, dat zal waarschijnlijk de komende tijd regelmatig blijven gebeuren.
Ik vind dit behoorlijk apart. Het spel is net uit. Dat ze er aan werken oké, maar het nu al aankondigen zal niet goed vallen bij veel mensen die het spel gekocht hebben, mede met de gedachte dat er nog veel (gratis) DLC onderweg is... Hoop dat ze de kopers van deel 1 niet in de steek laten, zoals veel studio's tegenwoordig doen.
Als het nu gratis DLC was geen probleem, maar ze deden in eerste instantie voorkomen alsof alle DLC gratis zou worden. Ondertussen blijkt dit een wassen neus. Iedere maand één gratis auto, maar wel tegen betaling 'car packs' en 'tracks' uitbrengen.

Voor extra tracks zal ik mogelijk de buidel nog wel willen trekken, maar voor auto's ben ik daar nog niet zeker van. Alhoewel je hoogstwaarschijnlijk de situatie krijgt dat ze straks in de DLC snellere auto's gaan gooien waardoor je dus wel moet upgraden om niet als laatste te eindigen.
Ik weet het niet 100% zeker maar dacht ergens gelezen te hebben op het GT forum dat er maar 9 tot 11 gratis auto's komen voor project cars...

En inderdaad ik was ook in de veronderstelling dat er meer gratis dlc uit zou komen!

Wat ik echter mis in project cars is een goede carrière modus! Het pakt me totaal niet en misschien komt het ook wel dat alle auto's al geunlockt zijn etc etc

Maar des al niet te min kijk ik wel uit naar deeltje 2! Ik zeg laat maar komen...
Helemaal mee eens.
Het lijkt zo leuk, een garage vol met auto's.

Maar de manier waarop dit in Pcars naar voren komt is halfbakken en onduidelijk.
Een selectie blijft eigenlijk helemaal niet staan. Iedere keer dat je dezelfde type auto kiest moet je ook weer de livery kiezen. Dat maakt het onoverzichtelijk en niet af.

Bovendien is er ook geen uitdaging om een auto te bemachtigen.
Je ziet dan ook dat vrijwel iedereen aan de start verschijnt met dezelfde auto in een online potje.

Ik heb liever dat je gewoon kudos verdient in een wedstrijd, waarna je moet sparen om een bepaalde auto uit een klasse te kopen. Dat maakt ook dat er dan meer persoonlijke voorkeuren in een race naar voren komen. Wat ik ook mis is een eigen 'spuitcabine' zodat je zelf een livery voor een auto kunt maken.

Het is een mooi spel, maar is eigenlijk nog steeds maar half af.
Door gamers voor gamers was hun slogan toch?
Toch te absurd voor woorden dit.
Bouw eerst is ff de betere ondersteuning in voor racesturen E.d.
En dan opnieuw via crowdfunding, is ook zeggen van "hey, ge hebt pas geld neergelegd voor de eerste dus kan het ook voor de 2e".
Betere ondersteuning voor sturen? Geef eens een voorbeeld. ik heb een G27 er aan zitten (nog maar niets te zeggen over de inmense hoeveelheid presets voor andere merken en types) en dat werkt fantastisch.. Verklaar je nader zou ik zeggen
Omdat ge er als gebruiker nog enorm veel aan moet finetunen als ge er alles uit wilt halen.
Zie bv. deze pagina om op u G27 in te haken: http://forum.projectcarsg...22122-G25-G27-SETUP-GUIDE

Om even te citeren:
"ATTENTION!: It has come to my attention that there are certain issues like clipping or different amounts of rotation with the G27 that are different now with patch 1.4 as SMS is experiencing some issues concerning FFB.

To dial down clipping issues (heavy force in the wheel. During stand still wheel might just turn left/right/left/right.. heavily (vibrating/rattling). distorts other effects and just feels way to heavy and weird) try decreasing Tire Force. "

En als ge de TS zelf bekijkt zal u snel duidelijk worden hoe en wat.
Waarom is dit nou weer snel?

Je weet toch ook dat er elk jaar een Fifa game aan komt? Of een Assassins Creed game?
Zoals gezegd, de ontwikkeling kan wel weer even duren, en als ze met crowdfunding dit op willen zetten kan je niet eerst jaren iets stil houden en dan pas gaan melden dat deel 2 er aan komt.
Elk jaar een FIFA game is ook slecht. Het is jammer dat er mensen zijn die de gang van zaken bij EA normaal vinden...

Quality >>> Quantity
idd, dat soort spellen moeten gewoon weer aan een jaarlijkse expansion-pack met nieuwe seizoensinfo. En om de 3 of 4 jaar nieuwe engine.
Dit is wel heel snel, en ik ben dan ook benieuwd of de DLC dan de moeite waard zal zijn.
Koop ik nu extra tracks als DLC, kan ik ze straks nog een keer betalen en dat voor wat betere graphics en een beter weermodel.

Edit: Net even op de website gekeken, maar aan de afbeeldingen te zien lijkt het er veel op dat ze straks in deeltje 2 wat meer aandacht gaan besteden aan Rallye. Dat neemt dan wel wat van mijn bezorgdheid weg en is het meer een aanvulling op wat er nu al staat.

[Reactie gewijzigd door p0pster op 23 juni 2015 09:10]

Die angst had ik ook direct.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar iRacing...daar betaal je voor extra auto's/tracks, maar alle updates zijn gratis. Zou wel heel krom zijn als je bij Project Cars je volledige DLC opnieuw aan moet schaffen bij deeltje 2.
Ik dacht dat project cars "built for the future" was, als er nu al een 2de game komt lijkt mij dat er niet zo veel energie gestoken gaat worden in de bestaande release.
Tja, je bent bij de neus genomen. Thanks for the money!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True