Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 54 reacties

Bandai Namco en Slightly Mad Studios hebben de releasedatum van Project Cars doorgeschoven naar april. De racegame komt op 2 april uit voor de PS4, de Xbox One en de pc, beloven de organisaties. Het spel liep al eerder vertraging op.

De kleine verschuiving is het gevolg van laatste aanpassingen aan het spel. Het was geen makkelijke beslissing, claimt Ian Bell, die aan het hoofd staat van Slightly Mad Studios, "maar we weten dat deze extra dagen ons in staat stellen om de beste game-ervaring te bieden die onze fans verdienen."

Half oktober vorig jaar zag de studio zich ook al genoodzaakt de introductie te verschuiven, toen ging het om uitstel van eind november naar maart. Project Cars is een crowdfundinggame van Slightly Mad Studios die als sinds 2011 in ontwikkeling is. Versies voor de Xbox 360 en PlayStation 3 zijn uit de plannen geschrapt, maar later in 2015 moet nog wel een Wii U-versie verschijnen. De pc-versie ondersteunt de vr-bril Oculus Rift.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (54)

Dit moet werkelijk een briljant spel worden. Veel over gelezen en gezien, een goede concurrent voor GT!
En dat zal het zeker worden.

Ik zit in de Kickstarter WMD Beta en het is echt wel vet! Niet mals voor het systeem, maar het is zeker en vast de moeite waard!

[Reactie gewijzigd door Homme op 19 februari 2015 07:25]

Kun je een indicatie geven van de systeemeisen om deze game 1080p te draaien in 3D? Dit is voornamelijk de game waar ik een Oculus DK2 voor heb gekocht..
Ik heb een I7 4770K, 16GB geheugen, een ASUS STRIX GTX980 DC2OC-4GD5.

Ik heb de mogelijkheid gehad om het met een Oculus DK2 te testen en ik had weinig issues om het game vlot te draaien.

Ik had af en toe wel last van framedrops. Maar dat was een build van ongeveer 6 maand geleden.

Ik kan natuurlijk niet voor jouw configuratie spreken, maar bij de mijne draait het vlot.
Dan moet jij je wel schamen, fulcrum.be. Immers is Project CARS nooit aangeboden op Kickstarter, en dat zou je moeten weten. Het gebruikt Slightly Mad Studios hun eigen World Of Mass Development systeem. Welke overigens 1000x beter werkt als kickstarter als het op developer en gamer interactie aan komt. ;)

Heb inmiddels in elk geval nog even een WMD Member interview afgegeven aan een nieuwe site (laatste persoon in het artikel).

http://throwingdigitalshe...on-wmd-community-seniors/

[Reactie gewijzigd door LogiForce op 19 februari 2015 00:38]

Klopt helemaal!

Geen idee waar ik met mijn gedachten zat toen ik die post maakte :)

Nuja, ik back ook redelijk wat zaken via Kickstarter en het is ook al ff geleden dat ik gepledged heb aan Project Cars.

My bad!
Ben benieuwd of dit een goede concurrent gaat worden voor Asserto Corsa.
Denk dat de physics een stuk meer arcade zijn. Ze zijn niet echt te vergelijken wat dat betreft. Ik denk dat het meer een soort Shift 3 wordt, wat me trouwens wel heel leuk lijkt.

[Reactie gewijzigd door seannie150 op 18 februari 2015 20:46]

Waar heb je dat op gebaseerd? Ik ben zelf een early backer en vind dat wel meevallen. Assetto Corsa is zeker een goede sim, maar de physics van P-Cars is verre van "arcade". Ik vind dat altijd meer een aanname omdat de studio verantwoordelijk was voor Need for Speed - Shift 1 & 2, maar dat was nog onder de vlag van EA. Hoewel sommige wagens nog wat extra aandacht nodig hebben wordt er zeker alles aan gedaan om het een echte sim racer te maken, met geloofwaardige physics :)
Je hebt wel gelijk, het is zeker wat realistischer als shift, en vooral shift 2, maar de banden zijn in AC toch beter uitgewerkt, met flatspotting en gripverlies. Je hebt wel een punt wat betreft aannames, mijn ervaring beperkt zich tot even kort spelen bij een vriend..
Wat wel ook ontbreekt is modding support, wat toch een grote bijdrage levert aan een volwaardige sim.

[Reactie gewijzigd door seannie150 op 19 februari 2015 13:22]

Wat is dit nou weer voor kletskoek? Je kunt Project Cars toch niet vergelijken met een arcade game? Het idee is dat het (gekeken naar de Xbox One) realistischer wordt dan Forza Motorsports. En FM5 is nog 10x realistischer dan Shift... :/
Dat is geen kletskoek. De force feedback effecten van pcars geven onvoldoende gevoel naar mijn mening, vooral hoeveel grip ik heb en het weggedrag. Als je het met een gamepad speelt kan ik begrijpen dat je minder verschil merkt, maar met een stuur is het echt heel anders. In assetto corsa voelen auto's een stuk scherper en minder bootachtig. Speel beide games met een goed ffb stuur en je merkt ongetwijfeld verschil. Shift is trouwens ontwikkeld door Slightly mad studios, Project cars ook.
Dezelfde ervaring heb ik ook. Ik baseer mn mening op een build van een tijdje terug, maar qua ffb is Assetto Corsa Project Cars ver voor. Qua physics is het absoluut niet slecht, maar informatie over wat de auto aan het doen is moet je toch met name door het stuur krijgen. Dat ontbreekt bij PC naar mijn mening. Bij AC kan je moeiteloos op de grens van de grip rijden en het voelen in het stuur, waar je bij PC veel sneller op je neus zal kijken als je opeens achterstevoren staat zonder dat je van grip verlies iets in het stuur kon merken.
Jammer dat het steeds vaker een gewoonte wordt om games net maand(en) voor de release alsnog uit te stellen.
Beter zo dan dat ze direct een patch moeten uitbrengen na de release want dan gaat ook iedereen piepen. Wat dat betreft kunnen game studio's het nooit echt goed doen.
Ze zouden het heel goed kunnen doen door Beta versies en eventueel Alpha versies daadwerkelijk uitsluitend voor testdoeleinden te gebruiken. Na zulke perioden weet je al te goed waar de problemen liggen die je tegen zult komen op de release. Maar jammer genoeg worden deze test fases meer gebruikt voor markerting- en 'kijk wat wij in huis hebben' doeleinden.
Bij Project Cars zijn de Alpha en Beta versies gebruikt voor testdoeleinden. Early backers en testers hebben daar toegang tot en je wordt gemotiveerd om op de fora van WMD mee te discussieren over de gang van zaken. Daar wordt ook daadwerkelijk naar geluisterd.

Ik snap dat na open beta nummertje zoveel van Evolve of een andere dergelijke AAA titel je deze mening hebt. Maar die is hier dus echt niet van toepassing.
Bandai Namco, de makers van Ridge Racer op de Nintendo 64; de goede oude tijden :z.
ja, alleen zijn ze nu alleen distributeur. ik vroeg me al af wat dat bandai, wat dus een publisher is, in godsnaam met een crowdfunding game te maken had. Distributie dus. Eigenlijk nog meer vragen maar ok.
Ik heb me nooit echt verdiept in het ontwikkelaars-publishers model bij spellen. Zijn zij (Bandai Namco) dan meer voor de afronding van het spel a.k.a. het verfijnen ervan?
In dit geval zijn ze dus alleen om het spel te distribueren. Hebben met het ontwikkelen van het spel dus niets te maken.
Ik ben benieuwd. De laatste keer dat ik uitkeek naar een racespel was met GT5. Dat werd ook keer op keer uitgesteld maar was uiteindelijk toch een tegenvaller. Hopelijk gaat het dit keer beter.
Het scheelt dat Project Cars al best een poos te spelen is en dat veel feedback van de spelers meegenomen is waarschijnlijk. Bij GT5 moet je het doen met trailers en screenshots voordat de game uit komt. Dat is dan weer het voordeel van een project dat deels (financieel) gesteund is door de community.

Zelf ben ik niet perse een sim racing fan, maar ik vind Project Cars toch best wel vet, zeker met een stuurtje!
Al had gt gewoon een prologue game.
Ik zal het vast ergens met Google kunnen vinden, maar dit zinnetje staat me tegen:
De pc-versie ondersteunt de vr-bril Oculus Rift.
Staat de OR eigenlijk uberhaubt gepland voor de X1?

Waar ik trouwens eerder op gezocht heb, maar niet kunnen vinden: wordt de multiplayer crossplatform?

[Reactie gewijzigd door onsgeluk op 18 februari 2015 20:35]

Nee geen cross multiplayer.
Lol nee, X1 hardware is daar veel te traag voor. Voor een goede beleving heb je sowieso minstens 75 fps nodig op vermoedelijk 1440p. Heb je op dit moment een high end videokaart voor nodig met een game als Project Cars.
Microsoft en Sony komen toch binnenkort met hun eigen 3d oplossingen. Neem aan dat ze dan ook wel in staat zijn het fps probleem op hun eigen systemen op te lossen. Is het niet gewoon zo dat de DK2 van de Rift nog niet genoeg geoptimaliseerd is voor performance?

Concurrentie met Oculus is alleen maar positief voor ons als consument denk ik.
Gewoon feitelijk waar. De hardware van de huidige consoles is niet genoeg voor twee ogen/schermen. Dat heeft Oculus zelf gezegd met de woorden 'far too limited': http://www.techradar.com/...at-we-re-planning-1198420

Hell, beide consoles hebben al moeite met 1080p/60, laat staan dat hij twee schermen zou moeten vullen...
Niet twee scremen maar de game engine moet twee camera's renderen. Dat gaat iid niet werken op een console.
Niet 2 camera`s maar de game engine moet 2 schermen vol met pixels vullen.
De Morpheus van Sony zou een eigen processortje hebben om dat te verhelpen :)
Ik hoop dat de WiiU versie niet tegenvalt. Concurrentie van andere race games hebben ze op die console in ieder geval niet...
Niet?

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 18 februari 2015 21:38]

Dat is een arcade game geen race sim.
Meende dat het juist niet te arcade achtig zou worden.

Post scriptum, wie het intereseerd: met PC wordt zowel Linux als Windows bedoeld. Beetje onvolledig aangegeven in het artikel. Wil dit spel zelf op mijn SteamOS console hebben.... bijvoorkeur met Steam controller erbij :)
Tja, volgens mij stond MK8 in 2014 ergens hoog bovenaan op metacritic. ;)

Maar Project Cars en MK8 zijn natuurlijk compleet andere race games.
Ohwel nog maar iets langer wachten dan zeker.
Heb deze game in pre order staan voor de Xbox one.
Ik speel zelf ook Project cars, maar dan met de volgende specs:

i7 920 2.6 Ghz
6GB Ram
HD 6800

Werkt prima! En wat een fantastische spel! Heb er zelfs een G25 voor gekocht!
- Stuurtje check
- Redelijk sterk systeem check
- Oculus DK2 check

april wordt non stop racen. :P

Valt me op dat de laatste tijd ineens veel games verschoven worden kwa release date,
Beginnen ze dan eidelijke te luisteren naar de gamer (waarschijnlijk gewoon wishfull thinking maar toch positief dat ze meer tijd nemen)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True