Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Uitgever Bandai Namco heeft een goty-editie van Project Cars uitgebracht. Naast het basisspel bevat deze uitvoering alle eerder uitgebrachte dlc's, waaronder vijftig extra auto's en vier extra banen. Verder bevat de goty-editie twee nieuwe Pagani's, die ook als losse dlc verkrijgbaar zijn.

De Game of the Year-uitvoering van Project Cars is zowel voor de pc, Xbox One als PlayStation 4 beschikbaar. Naast eerder uitgebrachte dlc's bevat de bundel ook de 'Pagani Nürburgring Combined Track Expansion'. Deze nieuwe dlc bestaat uit de Pagani Huayra BC, Pagani Zonda Revolucion en de gecombineerde layout van de Nürburgring Nordschleife met de grand prix-track. Wie het spel al heeft, kan de nieuwe dlc met de twee nieuwe auto's en baan los aanschaffen voor 3,99 euro.

Pagani Zonda Project Cars

Racesimulator Project Cars kwam een jaar geleden uit. Sindsdien zijn meer dan 50 auto's toegevoegd, waarmee het totaal uitkomt op 125. De goty-editie bevat 35 banen, met meer dan 100 verschillende lay-outs. Ook zijn er ruim 60 liveries die door de community zijn gemaakt toegevoegd en is de nieuwe uitvoering voorzien van alle updates en verbeteringen die doorgevoerd zijn sinds de release.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

In de tussentijd zijn er steeds DLC's uitgekomen à 5¤ per stuk met slechts een handjevol auto's die in vergelijking met een volledig spel relatief veel te duur zijn.

Maar ondertussen heeft de game nog behoorlijk veel bugs en mist essentiële features die er al sinds de release niet in zitten en maar niet gefixt worden:
  • Replayfunctie die totaal niet werkt: enkele auto's blijven gewoon stilstaan op de grid bij het bekijken van de replays en liveries of complete auto's worden omgewisseld. Hierdoor is het bekijken van replays gewoon geen leuke ervaring in dit spel.
  • Rollende start is onbruikbaar in dit spel: tijdens de eerste paar seconden zijn de auto's niet door de spelers te besturen; een deel zal altijd tegen elkaar aan crashen waardoor de race al meteen verpest is met schade.
  • Er is maar één setup in te stellen per auto: geen kwalificatie- en racesetup, geen setup voor regen. Als er iets wordt aangepast, is dat het en de enige manier om iets te onthouden is om alles zelf te noteren...
  • Botsingen in het spel zijn waardeloos: auto's blijven altijd aan elkaar plakken bij enig contact en bewegen samen de vangrail in, ongeacht hoe de beginsnelheden of richtingen waren van de auto's. Hierdoor is echt close racing bijna onmogelijk.
  • Na het verlaten van een onlinesessie kunnen sommigen soms er niet meer in en worden automatisch door de game gekickt.
  • Er zijn een aantal auto's en tracks die in de langdurige bètafase erin zaten en beloofd werden in de uiteindelijke game (zoals oval racing), maar uiteindelijk gewoon verdwenen zijn.
  • Chatfunctie werkt ook niet, tijdens het rijden verschijnen berichten soms wel en soms niet totdat iemand in de pitstraat staat.
  • Er missen superveel opties in multiplayer lobby's: geen mogelijkheid om slechts enkele autoklassen te kiezen (het is of één enkele klassen of allemaal tegelijk), geen mogelijkheid om als host iemand te kicken (er moet eerst worden gestemd), geen mogelijkheid om botsingen aan of uit te zetten, geen mogelijkheid om van auto te wisselen zonder eerst uit de sessie te moeten gaan (en het risico te lopen niet meer erin te kunnen omdat de game iemand eruit kickt), geen mogelijkheid om de tijdstraffen bij het buiten de baan rijden hoger te zetten en geen mogelijkheid voor de host om de race te herstarten zodra deze is begonnen.
  • Sommige tuningopties werken nog steeds niet: camber is totaal ongrijpbaar omdat de temperaturen van de banden helemaal niet beïnvloed worden, zelfs niet op extreme instellingen aan beide kanten. Downforce is niet goed gemodelleerd, waardoor het vrijwel altijd sneller is om in bepaalde auto's te rijden met weinig downforce omdat de grip in bochten nauwelijks minder wordt.
Dit zijn voor mij op dit moment de meest vervelende bugs, maar de lijst is wel degelijk nog langer; er zijn nog talloze dingen die in de beginfase werden beloofd, maar uiteindelijk gewoon niet kwamen, uiteraard nadat het geld binnen was: dingen zoals een Wii U-versie, multimonitor support, geanimeerde pitstops en auto's/banen die uiteindelijk niet meer in de release zijn gekomen.

Daarnaast heeft de community manager van dit spel er een handje van om in zijn reacties uitzonderlijk onbeleefd (zeer eufemistisch uitgedrukt) te zijn en zomaar mensen te bannen van het forum, zie bijvoorbeeld: https://pretendracecars.n...ells-canada-day-meltdown/

Het is dat er op het forum een levendige raceserie aan de gang is voor PC- en Xbox/PS4-spelers, want anders had ik het spel al lang aan de wilgen gehangen.

[Reactie gewijzigd door CaptainPanda op 6 mei 2016 18:32]

Ik ben geen heel groot racefanaat maar ik vraag me als ik deze reacties wel af wat er dan mis is met Codemaster's Grid autosport. De originele Grid heb ik mij persoonlijk zeer mee vermaakt, Grid 2 was te arcade (zelfs een Golf was dol op driften). Met autosport gingen ze weer wat meer naar het simmen. Ik weet dat ze die game op een heel slecht moment hebben uitgebracht (midden in een steam sale), maar als je je ergert aan een game dan stap je toch over?
het erge aan codemasters games is, als je een thrustmaster stuur heb en logitech pedalen van de g27 bijvoorbeeld. Dan kan je dit soort spellen niet spelen. Dit gaat ook om de rally game Dirt. Het is erg jammer voor mensen die wel een gecombineerde set hebben thuis. :(
Dirt rally heeft gewoon support voor multiple usb ports hoor.
ja maar dat is het niet, hij ziet mijn pedalen niet als een controller , dus kan geen input op "assignen".
De Grid spellen zijn leuk om te spelen, maar veel minder realistisch dan Project Cars. De snelheid waarmee je haakse bochten kunt nemen is daar een goede indicatie van. Ik speel ze beiden. Net waar ik zin in heb.
Race games van Codemasters zijn geen simulators. Het zijn videogames die zowel de amateur als de hardcore racer moeten aanspreken. Als je echt een simulator wil spelen zoals PC dan ga je je erg boos maken op de games van Codemasters. Maar als je gewoon wat wil racen en beloond worden voor je prestaties dan ga je erg boos maken op PC.

Grid is puur amusement en in PC wordt net al dat amusement ingewisseld voor realisme. Bedenk dat realisme eerder saai is als tijdverdrijf. ;)
Omdat de potentie voor de game wel daar is. Echter qua presentatie en gebruiksvriendelijkheid schort er behoorlijk wat aan. Zonde, want de kern van de game, het racen zelf, is dik in orde. Tevens is het inderdaad storend dat bepaalde beloofde circuits nooit zijn verschenen, of te hoog van de toren geblazen, of doorgeschoven naar Project Cars 2.
Deze info heb ik dus helaas niet uit reviews kunnen halen, maar dat de ontwikkelaar ervoor gekozen heeft om de wii U te laten vallen vind ik niet meer dan logisch. Die console is namelijk niet gemaakt voor dit type graphics (niet voor niks dat nintendo de wii u aan het uitfaseren is). De console is niet krachtig genoeg hiervoor en zou voor de ontwikkelaars betekenen dat ze nog meer concessies moeten doen dan ze al op de ps4 en xbox one moeten doen en waarschijnlijk zullen het zoveel concessies zijn dat het spel er dan uitziet als een spel uit 2005 (in principe is daar natuurlijk niets mis mee, maar dat is nou eenmaal niet wat de consument wil). De overige problemen had ik nog niet eerder gehoord. Het houdt me wel tegen om het spel te kopen (inclusief een leuk stuurtje). Wie weet is het over een aantal maanden voor een groot deel opgelost. (Maar als ik de verhalen hoor van andere ontwikkelaars en de beloften die ze maken heb ik er een hard hoofd in).
Logisch natuurlijk, maar de aankondiging van het ontbreken van de Wii U-versie was heel 'strategisch' uiteraard nadat ze ¤3.75 miljoen binnen hadden gehaald, terwijl ze het vanaf het begin al hebben moeten weten.

Zelf wacht ik er niet meer op dat de bugs worden opgelost; ik speel het spel al vanaf het begin (precies een jaar geleden vanaf 7 mei 2015) en deze fouten zijn al veelvuldig aangekaart op hun eigen forum, maar er blijft een enorme stilte hangen. Zo nu en dan komen er updates met ogenschijnlijk een hele waslijst aan 'fixes' waardoor het lijkt alsof de ontwikkelaar er tijd in steekt, maar enkele essentiële basisonderdelen van het spel worden gewoonweg genegeerd.

Eigenlijk zou ik willen dat er een echt alternatief was en die aanraden in plaats van dit spel, maar zoiets als Assetto Corsa heeft weer zijn eigen nadelen die ook het resultaat zijn van een lakse developer, waardoor je uiteindelijk kiest tussen twee kwaden.
Die ¤3.75 miljoen hebben ze dubbel terugbetaald, dit was investeren gemixt met crowdfunding.
ik wacht wel lekker tot forza motorsport op de pc komt ... lekker leuk racen met een game waarvan je weet dat het goed ondersteund zal worden...
alleen hooop ik 1 ding; dat microsoft vroeg of laat inziet dat ze een aantal zaken moeten aanpassen met hun store want dat xbox gaming op het pc platform anders gewoonweg gedoemd is om te sterven....

zo moeten ze af van dat idee dat games niet gewoon fullscreen kunnen draaien maar in zo'n borderless window, ze moeten ook af van een aantal instellingen die teveel invloed hebben op de prestaties (vooral nadelige invloed), en ze zouden ook moeten toelaten dat op een of andere manier de games buiten de store van hun om gekocht kan worden ofzo; bv met een key ofzo. Net zoals je bij steam ook op een ander de game kan kopen en dan gewoon op steam zelf de game dan kan redeemen... want nu is ms gewoon te dominant en als je bv die games ook bij een derde partij kan kopen aan een wat lagere prijs dan zou ik mss ook wel eens een game willen kopen.. maar nu vooralsnog niet want ik heb echt geen zin om pc games aan consoleprijzen te kopen omdat microsoft dat wil...
het liefst van al zou ik trouwens gewoon zien dat bepaalde devs de rug keren naar de xbox store en hun games op het pc platform uitbrengen in steam; helaas gaan we dan niet kunnen spelen tegen de consoelgamers, en dat is nu juist iets wat ik graag zou willen doen; op m'n pc racen met m'n stuurwiel en gans de reutemeteut en het opnemen tegen een bende console-fanboys die met hun controllers spelen en heel de tijd liggen te ranten door de microfoon dat ze gaan winnen en dat pc gamen suckt en dat zij beter zijn en si en la... tot we 4 bochten verder zijn en ik elke bocht kan nemen aan de hoogst mogelijke snelheid op de ideale lijn en zij telkens moeten afremmen omdat hun controllers helemaal niet zo fijn werken als een stuurwiel...
Het zal dan wel weer plots 'lag' zijn waardoor ze verliezen :)

Voor fps games vind ik het gewoon niet eerlijk als je met een key+mou gaat spelen tussen een bende controller-players; dat is gewoon een slachtpartij, zelfs al ben je maar een gemiddeld-goede speler.. Je wordt na 5 minuten gewoon heel de tijd uitgemaakt voor een 360-noscope-headshotter, behalve je eigen teammates; die vinden het natuurlijk superleuk dat ze heel de tijd winnen :)

maar soit, ik wijd weer te veel uit; het zou dus goed zijn als microsoft haar store wat 'opener' werd, of dat microsoft's games wat breder beschikbaar waren... ik vond bv het systeem van vroeger best wel goed van microsoft, waarbij je met games gewoon kon inloggen met je xbox live account en zo extra achievements/points kon verzamelen... alleen was die software op den duur zo bagger als iets; met de eerste versies had ik namelijk absoluut geen problemen, het was precies of je had een tweede MSN op je computer staan.
Dat zou ik nog het beste vinden; gewoon de games op steam hebben, welke dan minimumvereisten hebben "Windows 10' en die dan onder windows zelf gewoon de Store aanspreken om contact te leggen met de xbox live servers, geen extra software installeren dus; al vrees ik dat die utopie in de droomversie van utopia blijft...
ik wacht wel lekker tot forza motorsport op de pc komt ...
Je boft; Sinds gisteren staat de gratis variant Forza Apex in de store.
(belangrijke tekortkoming: Geen multi-player.)
Alles wat je zegt kan ik beamen, we hebben een kampioenschap gereden in onze league, het was gewoon niet te doen. veel zaken zoals je zag in een filmpje als dat mensen door elkaar stonden en stukjes parts al zag verliezen voordat de race was gestart was een ware hel voor ons :p

Bij ons blijven er maar twee echte simulatie race games die er echt toe doen. Assetto Corsa als nummer 1 omdat die wel goeie dingen doen en luisteren naar fans etc.

En RFactor 2 die wel erg mooie physics heeft naast het feit dat het af en toe wat gedateerd eruit ziet.
Ik speel ook pCars. En dan wel met RSR (Revolution Sim Racing), de voormalige TGC (The Gentlemans Club).

Bij RSR zijn we bekend met alle problematiek rondom car physics en iedereen houd daar ook altijd rekening mee. Voor zover mogelijk uiteraard. Zo maken wij gebruik van een zelf georganiseerde rollende start. We doen altijd eerst een parade lap en doen dan 2 om 2 opstellen een bocht of 2 voor S/F straight.

Voorbeeld van hoe onze races gaan:
- https://www.youtube.com/watch?v=Tk7Nlq9xTqs - Ramiboo - BMW V12 LMP900 op zhuhai
- https://www.youtube.com/watch?v=VfiTGOMuFZE - Ramiboo - Formula B op Brno
- https://www.youtube.com/watch?v=NQli4U7MyFM - TonyR - Formula Renault 3.5L op Monza

Zowel Ramiboo als TonyR zijn een van onze betere racers. Zoals je kan zien in deze vids is close racing redelijk goed doen baar als je er rekening mee houdt.

Voor meer informatie verwijs ik je graag door naar: https://revolutionsimracing.com/
Wij deden dat ook, een manual rolling start maar hadden we bij een baan als Bathurst dat als je de pit in ging de auto vast stond.. dan was je race dus ook weg en je punten ook. Wat jullie rijden ziet er ook erg leuk uit om te doen. al kan PCars ook niet mijn g27 pedalen en thrustmaster wheel combineren tot een volledige set. Dit is wel mogelijk in AC of Rfactor.

Kijk eens hoe wij het doen.. totally dutch :p

https://www.youtube.com/watch?v=_y5wuEwyDtA

[Reactie gewijzigd door flexity op 7 mei 2016 00:00]

volgens mij hebben wij mensen die die exacte combinatie hebben.
Ik weet niet wat het was, maar dit voorgevoel heb ik vanaf het eerste moment al met deze game gehad.
Mijn twijfel heeft me er ook van weerhouden om 'm te kopen. In plaats daarvan heb ik mijn geld in "Driveclub" gestoken, dat zonder enige spijt.
Driveclub is nu wel totaal niet te vergelijken met Project Cars. Driveclub is leuk en hun season pass was dan ook echt wel het geld waard maar Project Cars is een totaal ander soort game maar ik denk inderdaad dat je de juiste keuze hebt gemaakt als je deze 2 race games zelfs wil vergelijken. Project Cars is een zeer steriele race game met zeer weinig "carrots on a stick". Je hebt direct alle wagens en circuit's zelfs in career mode en dan zijn ze ook nog eens moeilijk te besturen ;)
Is er dan wel iets positiefs te melden? Ik kijk ernaar omdat ik een opvolger wil hebben van GT5 (die is niet meer te spelen op de PS3 (WHY????!!!). Komt PC qua sim wel overeen?
En belangrijker nog, wordt mijn PS3 logitech stuur gesupport?
Thanks.
GT6 is toch wat GT5 had moeten zijn?
Voor een compleet beeld van het spel kun je ook naar de gebruikelijke reviews kijken, die toch positief zijn. Als game is het ook niet verkeerd op zich, maar het had gewoon zoveel beter kunnen zijn en de developer veel klantgerichter. Zelf speel ik het nog regelmatig met medeforummers, maar ik merk dat ik steeds naar andere spellen grijp omdat ik me steeds meer stoor aan de bugs.

Deze minpunten ben ik gaanderweg tegengekomen en doen toch wel afbreuk aan het spelplezier, zeker omdat veel oudere spellen als een GTR 2 ontbrekende features wel hebben en bepaalde bugs niet. Het is extra teleurstellend voor mij omdat een deel van het team achter Project CARS (Slightly Mad Studios) uit een ver verleden voortkomt uit het team achter GTR 2; zelfs de soundtrack van het spel komt daarvandaan en enkele geluidseffecten uit het spel.

Als alternatief is er inderdaad al meer dan een jaar GT6, alhoewel die wel weer zijn eigen minpunten heeft (slechte AI, beperkt bandenmodel, een zeer groot deel van de auto's is grafisch niet zo mooi, beperkte carrièremodus). Voor PC kun je kijken naar rFactor 2, Assetto Corsa, Raceroom Racing Experience, welke allemaal serieuzere sims zijn. Een andere game in de stijl van Gran Turismo zou Forza Motorsport 6 zijn, maar verder zijn er niet heel veel goede games met zo'n diversiteit aan auto's.

[Reactie gewijzigd door CaptainPanda op 8 mei 2016 15:35]

Hoe kan ik de goty versie krijgen als ik het spel al op steam heb? Ik zie alleen de optie om alle DLC's los te kopen voor ¤52,38.
Je krijgt dan een aangepaste prijs, ga naar de winkel pagina en Project Cars. Daar staat een kopje met de tekst 'Your price' Als je al enig DLC hebt dan wordt dit van het bedrag afgehaald. Uiteindelijk ben je dan evenveel kwijt
Klopt hij is inmiddels toegevoegd op steam (daar straks nog niet). De prijs is helaas alsnog bijna 32 euro, meer dan de op zich zelf staande game. Ik vind dat persoonlijk te duur.
Ik kon 'm ook niet vinden op Steam. Alleen de nieuwe dlc los: http://store.steampowered.com/app/334792/ Op de website van de makers staat wel een (fysieke) pc-versie: http://www.projectcarsgame.com/buy.html al heb ik nog geen winkels kunnen vinden die deze aanbieden. Wellicht moet de goty-versie nog online komen op Steam. Het lijkt me vreemd als deze daar niet aangeboden wordt.

Edit: Inmiddels staat de goty-bundel op Steam http://store.steampowered.com/bundle/310/

[Reactie gewijzigd door Xtuv op 6 mei 2016 18:57]

Ik hoop dat we dan kunnen upgraden naar de goty versie voor een schappelijk bedrag of gratis.

In het artikel staat "Wie het spel al heeft, kan het pakket met de nieuwe auto's en baan los aanschaffen voor 3,99 euro."
Ik begreep daar zelf uit dat die nieuwe DLC ook gelijk een goty upgrade is, maar dat is dus niet zo.

Misschien is het duidelijker als er staat: "Wie het spel al heeft, kan het pakket met de twee nieuwe auto's en baan los aanschaffen voor 3,99 euro."
Zeker voor de mensen die het artikel scannend lezen is het dan duidelijker ;)

[Reactie gewijzigd door Gijs007 op 6 mei 2016 18:04]

Ah, ik snap de verwarring. Ik heb de zin wat duidelijker gemaakt :) Een gratis goty-upgrade lijkt me niet waarschijnlijk. Upgraden voor een meerprijs zou zeker een goede zet zijn. Dat is regelmatig mogelijk bij games op Steam, dus in theorie kan het...
Tja, een gratis goty upgrade kan ook wel netjes zijn naar bestaande klanten toe.

Alleen zullen de mensen die de DLC's al eerder hebben gekocht dat niet leuk vinden, maar die zullen de komst van deze goty editie nu ook al geen leuk nieuws vinden vermoed ik zo.
Daarnaast hebben zij wel al eerder toegang gehad tot deze DLC's.
Inmiddels staat er een GOTY-bundel op Steam: http://store.steampowered.com/bundle/310/

Als het goed is gaat de prijs omlaag als je al items uit deze bundel hebt.
Yep, ik miste nog 2 DLC's (de laatste 2), kreeg 40% korting, 4.48 euro moest ik afrekenen.
Forza 6 Apex sinds gisteren op PC aan het spelen. Het werkt echt gewoon beter dan Project Cars. Ook geen volledige sim, maar de handling voelt zoveel beter tenminste met controller. De AI is slimmer, agressiever en creatiever. De chase cam is perfect alleen in Forza. In de meeste ''simcades'' hedendaags ziet de chase cam er vreemd uit.
Zitten daar ook dedicated servers in?
Op de Xbox versie, als het goed is, ja het heeft dedicated servers. Op PC is het op dit moment alleen offline te spelen.
Hopelijk krijgt de PC versie community hosted dedicated servers, net als bij Project Cars en Assetto Corsa.
De manier waarop servers werken is in Forza al jaren geen probleem. Je hebt genoeg top leagues, die zonder enige tegenval, hun races kunnen organiseren. Ik heb zelf in een league deelgenomen terug in Forza Motorsport 4. Server gewijs zou het niet achter moeten lopen op AC en pCars.
Je hebt dan toch niet de voordelen van een server in eigen beheer.
Je kan dan zelf geen plugins en dergelijke toevoegen aan de server die extra functionaliteiten kan bieden.
Bij Assetto Corsa zijn er bijvoorbeeld plugins als Stracker die de lap tijden bij houden over meerdere sessies en die racers naderhand ook op kunnen zoeken. Er zijn ook plugins die "slecht race gedrag" automatisch bestraffen en die de reputatie van spelers bijhouden, zodat een speler die vaak "slecht race gedrag" vertoond geen toegang heeft tot bepaalde servers.

Ook is het dan niet mogelijk om zelf tracks en auto's toe te voegen.
Volgens mij hebben ze destijds ook afgeraden om project cars met een controller te spelen, omdat het spel gebouwd is voor een stuur. Weet het niet meer zeker, maar kon me herinneren dat de meeste reviews dit punt deden aanhalen. Project cars is dan ook een sim, waar forza dat niet is. Forza speelt makkelijk weg en is met een controller zeer goed te doen. Project cars is een simulator en moet dus de handling weergeven zoals een echte auto dat ook zou doen en dat is dan ook gelijk de reden dat ze een stuurwiel aanbevelen. Ik heb dit spel helaas zelf nog nooit gespeeld dus kan het niet goed beoordelen, maar dit is wat ik uit reviews heb kunnen halen.
pCars is ook geen volledige Sim hoor. Is net zoals Gran Turismo en Forza een ''halve-sim''. Een sim, met zijn eigen draai aan een vleugje arcade. pCars is zo te doen met een controller, het voelt alleen beter met een controller op Forza. Enige probleem met pCars is dat je zelf de controller goed moest instellen, de standaard instellingen waren niet te doen.
Zelf nooit Project Cars gedaan maar de AI in Forza 6 is ook niet echt geweldig. Soms voel je je toch echt een crashtest dummie! dat heeft imho niets met racen te maken. Verder echt heerlijke race game.

[Reactie gewijzigd door et36s op 6 mei 2016 18:27]

Game of the year? Project Cars was voor mij een van de grootste teleurstellingen ooit qua racegames. Ik had erg gehoopt op een realistische simracer, maar kreeg uiteindelijk meer een soort arcade racegame.
De game zelf was wel prima verder, maar lang niet zo realistisch als bijvoorbeeld Iracing of Asseto Corsa.
Als een spel al 1x een award krijgt van "Game of the Year" van een of ander website (bijvoorbeeld tweakers), zetten ze het al meteen op hun box art in hun complete editie.
Maar dat is deze game toch echt wel dubbel en dwars waard want het is gewoon een awesome game, daar kan je echt niet onder uit.
Dat is een wel heel persoonlijke mening... ;-)

Als je bv. op Steam kijkt dan is de meerderheid positief:
http://store.steampowered.com/app/234630/

4702 positieve reviews, 1397 negatieve reviews.

Zelfs als iemand met bijna 1000 uur game time een negatieve review achterlaat dan vraag ik me toch af hoe je aan die bijna 1000 uur komt... Dan kan zo een spel zo slecht nog niet zijn voor bepaalde mensen... ;-)

Ben zelf geen race fan, maar wat ik van de situatie begrijp is dat de game de hype niet kan waarmaken, maar het daarmee nog geen slechte game is...
Ik vraag me sowieso af of sommige spelen waar een goty van uitkomt, wel ergens "game of the year" zijn geworden. Je maakt me niet wijs dat een spel met een score tussen de 75-85 ook maar ergens een "game of the year" award krijgt.

Vaak is het gewoon het spel + alle DLC van het afgelopen jaar voor een totaal prijs van het originele spel.
Leuk dat er een GOTY versie van Project Cars is. Echter is het op Steam niet aan te schaffen (het meest gangbare platform en beter dan de Oculus store vanwege de player base). Reden dat het niet op Steam te kopen is? Een fout in het pakket. De limited edition upgrade zit in de bundel, maar een kopie van wat in deze upgrade zit is al in het pakket aanwezig. Op het moment dat je het probeert aan te schaffen krijg je deze melding:

"You cannot complete your transaction because you are attempting to purchase an item that is already included in another packaged item in your cart. Please check your cart to verify that you are not purchasing an item multiple times. The most common cause would be purchasing DLC along with a deluxe version of a product that already includes the same DLC."

Meerdere threads zijn in de community hub hierover aangemaakt en ik heb zelf een ticket bij Steam neergelegd. Desalniettemin is het nog niet opgelost.

Voorbeeld van een thread: http://steamcommunity.com...80697908/?tscn=1462567965

Desalniettemin, volgens mij kan je de Humble bundle versie van Project Cars kopen en dan een klein beetje geld besparen op de DLC, waarop 40% discount is.

Humble Bundle: https://www.humblebundle.com/store/project-cars
Steam: http://store.steampowered.com/bundle/310/

Ik probeer dat morgen even.

[Reactie gewijzigd door Pastafarian op 7 mei 2016 02:42]

Je wilt bundelkorting krijgen zonder de basis van de bundel te kopen? Lijkt mij vrij logisch dat dat niet mogelijk is. Misschien gewoon de humble kopen voor nu en dan uppen naar de GOTY / DLC's kopen in de summer sales?
Nee, Henk. Het volledige pakket:

Includes 13 items: Project CARS - Limited Edition Upgrade, Project CARS - Modified Car Pack, Project CARS - Racing Icons Car Pack, Project CARS - Audi Ruapuna Speedway Expansion Pack, Project CARS - Old Vs New Car Pack, Project CARS - Stanceworks Track Expansion, Project CARS - Aston Martin Track Expansion, Project CARS - Classic Lotus Track Expansion, Project CARS - Japanese Car Pack, Project CARS - Renault Sport Car Pack, Project CARS - Pagani Nürburgring Combined Track Expansion, Project CARS - US Race Car Pack, Project CARS Digital Edition. Subtotal: 49,37¤

De content van de bundel past zichzelf aan op basis van wat je zelf bezit. Dat zal de verwarring veroorzaakt hebben. (Tip: open de pagina incognito.). De combinatie met de 'limited edition upgrade' en enkele DLCs die in de bundel zitten als je niets bezit zorgt voor problemen.

Desalniettemin lost het hebben van de game wel de problemen met de aanschaf op. Ik heb de digital edition via Humble Bundle (19,99) gekocht en dan past het pakket zit aan tot het volgende:

Includes 11 items: Project CARS - Modified Car Pack, Project CARS - Racing Icons Car Pack, Project CARS - Audi Ruapuna Speedway Expansion Pack, Project CARS - Old Vs New Car Pack, Project CARS - Stanceworks Track Expansion, Project CARS - Aston Martin Track Expansion, Project CARS - Classic Lotus Track Expansion, Project CARS - Japanese Car Pack, Project CARS - Renault Sport Car Pack, Project CARS - Pagani Nürburgring Combined Track Expansion, Project CARS - US Race Car Pack. Subtotal: 28,39¤

Bespaar je ook nog een euro mee ook... Beetje slordig van Steam, maar goed. Dus mede-Tweakers met dit probleem: koop het basisspel elders, tenzij je op Steam support wil wachten. Kwa kosten maakt het niet uit, zo lang je de digital edition under 20 euro koopt.

[Reactie gewijzigd door Pastafarian op 7 mei 2016 12:52]

Mooi dat het gelukt is :) . Veel plezier met rijden! Probeer vooral eens de Lotus 49c op Nurburg classic, één van mijn favorieten.
Dank je man! Ga ik zeker doen.
Ik zelf hou meer van het freeworld idee, gewoon lekker rond rijden zoals de oude nfsu2 dat was naar mijn mening het leukste tot nu toe:) zoiets moeten ze maken niet alleen maar track races etc xD
Daar zijn al genoeg games voor. Zoals idd need for speed of zelfs GTA.
Project Cars en Assetto Corsa richten zich juist op een realistischer race ervaring en dat is moeilijk te realiseren in een freeworld environment.
Forza horizon, the crew
Was nog altijd aan het twijfelen of PC iets voor mij zou zijn, maar gezien het feit dat men al werkt aan PC2 en de nodige negatieve commentaren (als in aangeven wat er allemaal mis is met het spel en hoe men omgaat met kritiek), zie ik er van af. Wat me eens te meer opvalt is dat Live For Speed nooit als alternatief wordt genoemd. Oké, de ontwikkeling daarvan ging jaren lang heel erg traag en daarom is er nog veel in te halen, maar inmiddels heeft Scawen Roberts (de ontwikkelaar van LFS) de draad weer opgepakt en wordt er ook een stuk meer met de community gecommuniceerd en wordt er geluisterd naar wat men graag zou willen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True