Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

Bandai Namco heeft met een trailer de komst van Dragon Ball Xenoverse 2 aangekondigd. De game moet nog dit jaar verschijnen op de PlayStation 4, Xbox One en pc. Het spel wordt gemaakt door de Japanse studio Dimps.

Uit de trailer blijkt dat spelers in de game de geschiedenis van Dragon Ball zullen moeten beschermen. Veel details zijn verder nog niet bekend over het spel. Bandai Namco heeft nog geen releasedatum bekendgemaakt. Waarschijnlijk wordt tijdens de E3 in juni meer duidelijk over Xenoverse 2.

In de beginjaren van de 21e eeuw begon Dimps met het maken van Dragon Ball-games voor onder andere de PlayStation 2 en Nintendo GameCube. De studio uit Osaka maakte ook de eerste Xenoverse-game, die begin 2015 verscheen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Ik hoop toch dat de moeilijkheidsgraad wat omhoog gaat in vergelijking met db xenoverse.. Daarnaast gok ik erop dat het online zoeken voor matches ook wat wordt verbeterd want dat was soms drama! Toch blijven deze games super vet vanwege de nostalgie. Lekker mee schreeuwen bij een kameha blast haha 8)7
Misschien moet je de nieuwe serie dan ook weer kijken dragonball super, dit is een nieuw verhaal echter alleen nog in het japans(Dit jaar wordt een engelse versie verwacht).

Dit verhaal gaat verder dan dragonballz en is nog voor dragonball gt volgens mij.
Klopt db super speelt tussen dbz en dbgt in af...vergeet ook niet de laatste films te kijken...battle of gods en resurrection of F
GT mag je helemaal vergeten ;) Heeft niks met de Dragon Ball story line te maken, andere schrijver en is door de gebeurtenisen van Dragon Ball Super nu helemaal 100% non-canon gemaakt.

Daarnaast zijn de twee films geïntegreerd in Dragon Ball Super. Ze zijn zelfs iets gewijzigd en beetje getuned. De films kan je kijken, maar je kan ze ook prima skippen gezien ze in de anime van Super ook weer terug komen, waar ze zelfs nog wat dieper op bepaalde dingen ingaan.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 17 mei 2016 18:32]

Toch is gt ook dragonball story :-) hoop dat zo'n beetje alle characters er in voor komen zoals beerus en ssj god...wat ook leuk zou zijn is gewoon een volledige dragon ball RPG op de playstation...daarbij vond ik dragon ball infinite world erg goed.
Daar is de canon/non-canon police :O

GT is en blijft heel vet, en mensen moeten lekker kappen met het welles nietes spelletje.
"Yes Akira Toriyama did do some editing of it, but he did not write the series. He may be seen as the Author in credits, that is because he created the Dragon Ball manga. Dragon Ball and Dragon Ball Z are the main two series. Dragon Ball GT can either be considered canon or non canon, it is up to you."

http://dragonball.wikia.c...onball_GT_canon_or_not%3F

Kan beide kanten op.

[Reactie gewijzigd door JoeyPrr op 18 mei 2016 10:18]

Belangrijkste is wat de serie zelf doet, die negeert wat er in GT is gebeurd / gaat gebeuren, dit wordt met name relevant als ze met een andere variant van ssj4 op de proppen komen.
Lekker boeiend.
Het is Dragon Ball .... Kamehameha's... Super sayans etc....
Het verhaal van Dragon Ball Super, zit geloof ik alsmede met de films tussen de laatste aflevering van de Buu Arc, en voor het Toernooi wat volgt in Dragon Ball Z. Dus nog net voordat Pan geboren is (wat gebeurd is in DB Super/DB BoG).

Ik weet het niet helemaal precies zeker, maar ik geloof dat Dragon Ball GT officieel ook niet door Akira Toriyama was gemaakt, en Dragon Ball Super is wel door Akira gemaakt icm. nieuwe tekenaars, waardoor er in het begin nogal veel kritiek was op de slechte animaties van de serie.

[Reactie gewijzigd door Apart op 17 mei 2016 18:16]

Zou goed kunnen ik wacht echter op de engelse variant, ik kan niet tegen die japanse stemmen.
Ik moet het dus nog even afwachten waar de serie precies begint, ik heb altijd de engelse gekeken dus voor mij zijn nu de japanse stemmen echt niet om aan te horen :)
Ik vind juist de Engelse stemmen erg slecht, super cliché en veramerikaanst.
Doet in mijn optiek afbreuk aan de karakters zoals ze door Toriyama bedoeld zijn.
Doe mijn maar een lekker schelle (vrouwelijke) Goku Kamehameha-gil.
Het was voor mij wennen, eerst probeerde ik een aflevering te kijken van Super maar kon niet wennen aan de stemmen. Dus toen heb ik het een tijdje laten liggen. Maar het begon toch te kriebelen en ging de toen (meerdere beschikbare) aflevering kijken. En nu vind ik de Japanse stemmen wel mooi. Zat er zelfs over te denken om alle DB's in het Japans te gaan zien, maar ja. Dat kost nogal een berg tijd weer. 😁
Kijk Dragonball Kai, dat is Z maar dan in ongeveer in een derde van het aantal afleveringen van de originele Z!

http://dragonball.wikia.com/wiki/Dragon_Ball_Z_Kai
En ook totaal verkracht door censuur en zelfs hele 'saga' weggelaten...
En een blauwe Popo. 😄
Volgens mij zijn er twee versies uitgebracht, waarvan eentje '4kids'. In de versie die ik heb gezien was mr Popo nog gewoon zwart :P

[Reactie gewijzigd door sirotilc op 19 mei 2016 10:29]

Zou goed kunnen ik wacht echter op de engelse variant, ik kan niet tegen die japanse stemmen.
Ik moet het dus nog even afwachten waar de serie precies begint, ik heb altijd de engelse gekeken dus voor mij zijn nu de japanse stemmen echt niet om aan te horen :)
Aan het Japans moet je wennen net als elke andere taal. Kon je de eerste keer een Franse/Duitse film wel uithouden?

En tja die stem van Goku daar zijn veel meningen over. Ik (en vele anderen) vind dat zo'n stem juist bij een Saiyans hoor, maar andere kunnen het niet aanhoren en kijken liever de dub.

Ook heeft het een stuk te maken met gewenning. Jij hebt zo te zien DbZ dubbed gekeken en bent gewent aan die stemmen. Dat heeft niks te maken met het wel/niet aan kunnen horen van Japans maar eerder dat je zo gewend bent aan die stemmen dat je het horen van andere stemmen ineens vreemd vind. Ik heb hetzelfde als ik DB dubbed kijk.

Maar als je japans wil leren ''uit te houden'' zou ik aanraden om een serie te bekijken die je nog niet hebt gezien en waar de stemmen nog onbekend zijn. ''One Punch Man'' lijkt bijvoorbeeld op DBZ maar dan wat minder serieus of Fate/Zero als je van serieus, badass en moeilijke verhalen houd.
Ik heb nog nooit een Franse of Duitse film gekeken, heb Frans sowieso al noot gehad en 2 jaar Duits maar hoefde geen film te kijken.

Maar bedankt ik wacht wel op de Engelse versie :)
Klopt, ik ben er ook niet bepaald fan van. Ik vind het nog altijd indrukwekkend hoe Sean Schemmel toch Goku kan vertolken. Voornamelijk toen hij de eerste keer Super Saiyan 3 ging :D
Ik heb met name goku z'n stem altijd zwaar ondermaats gevonden in de engelse dub, veel ste zwakjes. En mannetjes zoals gohan hebben schijt irritante stemmen, zeker als ze gaan zitten janken (wat nogal veel voorkomt).

Vrijwel alle engels gedubbede series komen mij erg slecht over. Helemaal irritant als je stemmen begint te herkennen uit andere series.

Maar goed, is allemaal mening natuurlijk, ik ben opgegroeid met engelse DBZ, maar toen ik wat ouder werd en ik het op het internet kon vinden ben ik het toch allemaal opnieuw gaan kijken in het japans. De amerikaanse variant heeft zoveel gevoel en sfeer verloren.

Als beste vergelijking kan ik geven dat Gohan ssj2 ging tegen Cell op het moment dat die Android zn kop platgewalst werd. In het japans, super sfeervol, speciaal muziekstuk voor dit stuk, kippevel als Gohan begint te schreeuwen. En dan de engelse .... standaard battlemuziekje erin (die je al duizenden keren eerder heb gehoord), gohan doet 'waargh' en klaar :-/ meh, zwakjes, erg zwakjes.
Dat is idd dé scene die je in de Japanse versie bijblijft _/-\o_
Pan is geboren tussen Buu Saga en Dragon Ball Super. Ze is geboren in de periode tussen de Beerus en Frieza films. Tijdens de Beerus film was Videl zwanger en tijdens de Frieza film was ze geboren. Tijdens Super was ze dus geboren technisch gezien omdat Super de Beerus en Frieza films ook integreert.

Timeline is: DBZ -> DBS -> DBZ laatste toernooi aflevering.

Dragon Ball GT mag je compleet negeren. Het is niet gemaakt door de originele schrijver Toriyama, die wel DB, DBZ en DBS heeft geschreven. Daarnaast is GT nu helemaal non-canon gemaakt door de komst van Super Saiyan God.
Voorheen was GT altijd een "semi"-vervolg door SSJ3->SSJ4 en het feit dat characters volwassener werden. Echter door Beerus, bekendmaking van 12 universes, Super Dragon Balls, Super Saiyan God en de toekomstige toernooi die gaat komen voor alle 12 universes, is GT nu niks meer dan een "what if" scenario.
Misschien dat ze GT wel als een van de 12 universums rekenen, en dat er bij het Toernooi een volwassen Goku tegen kid Goku komt of dergelijk. Dat zou misschien wel weer interessant zijn.
Nee, want de 12 universes zijn compleet anders met compleet andere personages. Niet enkel andere tijdlijnen of scenario's. Het heeft niks met het werk van Toriyama te maken, dus waarom zou hij zoveel moeite doen om het passend te maken. Als Super een indicatie is, doet hij juist zijn best om ver van GT af te sturen juist.
Over of GT in dezelfde verhaal lijn zit is nog niet helemaal zeker. Aangezien in Super men wel refereert naar Uub.

Maar de kans dat Super aansluit op GT is bizar klein.
Uub zit ook in de laatste EP van DBZ en die is in principe canon.
Nee klopt we kunnen het inderdaad nog niet weten daar heb je gelijk in.
Uub zat al in Dragon Ball Z ;) Aflevering 290, de allerlaatste World tournament van Z. GT heeft dit simpelweg doorgezet, maar dat wil niet zeggen dat het ook echt het vervolg is.

Goku wenste Buu terug als een goed persoon voordat hij hem versloeg en in episode 290 zie je Uub als kind, dit is allemaal DBZ. Tussen de laatste toernooi met Uub en de Buu saga zit 10 jaar. Super speelt zich af in deze periode. Het is 100% zeker dat GT niet in dezelfde verhaallijn zit. Dat GT dingen gebruikt van Z maakt het nog niet gelijk een officieel vervolg. Super laat juist met alle gebeurtenisen het tegendeel zien.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 17 mei 2016 18:49]

Dan moet je even opzoeken waar de term canon voor staat. Episode 290 is namelijk 100% canon.
Beetje triest aangezien je het blijkbaar niet weet en in plaats daarvan met je eigen idee van canon komt. Dan nog even die smilie erbij.

290 was 100% canon, was.
Maar dit werd onzeker zodra Toriyama met Super kwam.
Om 2 eenvoudige redenen, Super speelt zich af VOOR 290 en Toriyama wil zich niet uitspreken over of het canon is wel of niet, genoeg mensen hebben hem gevraagd.
Waarschijnlijk omdat hij zich niet aan een vaste uitkomst wil binden of nog niet weet hoe Super zal eindigen.
Vergeet niet dat 290 in een andere tijd geschreven is, dacht hij toen dat hij later nog Super zou maken?

Mensen zoals jij gaan er vanuit dat als iets 1x canon is dat het dit ook blijft maar dat is niet zo.
Als men officiële verhalen blijft maken is de kans aanwezig dat sommige onderdelen hun status van canon verliezen, word in strips wel vaker gedaan als de serie lang genoeg loopt.
Soms komen schrijvers dan met dingen zoals andere tijdlijn of zo of laten het gewoon in het ongewis. Maar soms verliest iets gewoon zijn status van canon.

Dat de gebeurtenissen van 290 ook in de manga waren is bijzaak, als de bedenker jaren later besluit het anders aan te pakken dan is het anders.

Derhalve zeg ik dat het onzeker is, we weten het pas wanneer Toriyama het zegt of tot Super is afgelopen. Misschien sluit deze perfect aan op 290 maar misschien komen er tijdens Super dingen voorbij waardoor 290 gewoon onlogisch is.
De vraag is of Toriyama zich wil laten beperken door een uitkomst die vast staat.

ps. De anime wijkt regelmatig af van de manga, dus volgens jouw is de hele anime niet canon.

[Reactie gewijzigd door Deadsy op 17 mei 2016 21:35]

Pan is geboren afgelopen aflevering in super
Spoiler Pam is een baby in de laatste afl van Super. Of bedoelde je het niet zo :P O ik zie dat iemand het al uitgelegd heeft :p

[Reactie gewijzigd door Saander23 op 17 mei 2016 22:13]

Een nieuwe serie heeft in het begin vaak slechte animaties omdat ze het budget nog vrij laag houden.
Een nieuwe serie heeft in het begin vaak slechte animaties omdat ze het budget nog vrij laag houden.
Ik denk ook dat het ook te maken had dat de eerste 2 arcs van de films waren. Waarom zou je alles opnieuw willen doen terwijl je ook gewoon animaties van de films kan hergebruiken.
Aye speelt zich af voor Dragonball GT en het is maar de vraag of GT er uiteindelijk op zal aansluiten aangezien GT door velen niet als canon gezien word.
GT werd niet gemaakt door de originele bedenker van Dragonball, Super word wel weer door hem gemaakt en dat is ook merkbaar. De verhaal lijn en humor zijn beter.

Betrap me er toch elke zondag weer op dat ik de nieuwe aflevering zit te kijken.
Het is al aangegeven dat Super wel eens vrij lang zou kunnen gaan duren, de gevechten zijn een stuk korter dan dat we gewend zijn van Dragonball maar er gebeurt gewoon vrij veel in de serie.

Enige nadeel is dat de animatie soms wat minder is maar dat vind ik zelf niet zo storend aangezien de humor en de verassingen dik in orde zijn.
Oké ik wacht op de engelse aangezien ik het altijd in engels gezien heb, ik heb de japanse geprobeerd maar kan echt niet aan die stemmen/taal wennen.
Kan ik begrijpen, de stemmen zijn totaal anders en ik heb een hekel aan ondertiteling.
Maar, ik heb weinig geduld en ik heb het gevoel dat ze sommige nieuwe karakters wel eens de verkeerde type stem zouden kunnen geven in het Engels.

[Reactie gewijzigd door Deadsy op 17 mei 2016 18:19]

Daarmee kan ik leven alles beter dan de Japanse stemmen of geen geluid en ondertiteling lezen :P
Je kijkt weinig anime zeker :D
Als ik alleen Dragon ball Z had gezien was ik het met je eens. Maar anime hoort echt japans te zijn.

Ik krijg de zelfde rillingen als een engelse series/films gedubt word in het duits of andere taal.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 17 mei 2016 18:45]

Anime in het Engels is bijna net zo erg als games met NL voice overs. Rillingen...
Hahaha ja dat is een beter voorbeeld :D
Klopt voor veel anime series wel (ben niet zo'n heel fanatieke kijker overigens), maar het overgrote deel kijk ik in het japans. Maar DBZ is 1 van de grote uitzonderingen hierop de amerikaanse voice overs zijn heel erg goed gedaan. (Zit een goed team achter wat goed samenwerkt met Funimation).

Ik keek vroeger wel beide, maar ik kan er gewoon niet aan wennen dat 3/4 van de karakters door dezelfde dame is ingesproken. En na 2 afleveringen Super in het japans, wacht ik maar lekker tot de gedubte versie verschijnt.
Ik kijk idd weinig anime dragonball serie, Pokemon en digimon echter vanaf seizoen 3 was digimon al niet zo leuk meer dacht ik.
Als ik het goed begrepen had komen de Dragonbal Kai voice actors terug voor Super. Welke naar mijn idee de betere engelse voiceactors had van de gehele serie.

De engelse Goku heeft de stem gedaan van Sun Wukong in Smite, waar Goku niet geheel ontoevallig juist gebaseerd is op de deity Sun Wukong. Past een heel stuk beter dan die Japanse dame
Die vaak rare stemmen in het origineel is ook om te laten zien wat voor karakter ze hebben.
In het Engels willen we gewoon stoere stemmen hebben.

Ben zelf een beetje bang voor Omni King, want deze heeft echt de perfecte stem in het Japans.
Het lukt ze naar mijn idee vrij goed een passend karakter te vinden voor de personages (Alhoewel je in DB/DBZ ergens een tijdje een paar flauwe/slechte voice actors had). Bij Kai zat het naar mijn idee dik in orde, de beste voice actors uitgekozen die ze konden vinden.

Maar wat mij nog bijstaat van de japanse is dat al Goku en zijn familie door 1 persoon is in gesproken, ik kon gewoon niet goed volgen wie wat nou zei zonder dat ik naar de bewegende monden moest kijken, wat vrij lastig is gezien ik niets van het japans versta (en dus ook minder/nauwelijks het verschil in accenten/manier van uitdrukken herken) en al de ondertiteling heb om me op te focussen. Dat haalde mij uit de serie.
Wat ik jammer vind van Super is dat de originele cast eigenlijk niks meer doet. Yamucha, Tien, en Kurilin doen eigenlijk niks meer, Mr.PoPo en Korin zijn zo'n beetje volledig uit het verhaal verdwenen. En eigenlijk gaat het vooral om Goku vs the universe, Vergeta als blaaskaak die achter de feiten aanlopen en de rest van de oude cast die alleen maar aanmoedigen.

Dus ja ergens vind ik het wel jammer. Het is geen slechte serie of zo maar de andere personages worden gewoon niet meer gebruikt. Sharp ze uit het verhaal en vervang ze door nuttige characters of laat ze nog wat nuttigs doen zou ik dan denken.
Klopt, veel mensen hopen ook dat er in Super iets gaat gebeuren waardoor diverse mensen opeens weer relevant worden. Maar ik betwijfel het, het gat tussen hun en Goku/Vegeta is gewoon te groot geworden.
Pilaf en co komen dan wel langs maar zijn er puur ter nostalgie, ze spelen geen echte rol.
http://attackofthefanboy....ami-expected-july-august/

Ik weet niet wat er van kan geloven maar lijkt juli of augustus, echter verschillende websites melden rond deze periode de engelse versie.
Ik had hetzelfde na 3 epsiodes wen je er aan, ik bekijk het nu elk zondag en loop mooi op schema.
qua verhaal battles ben ik het me je eens. Maar sodeju. De SuperSaiyanBargainSale heb ik nog steeds niet gehaald...
Xenoverse 1 was goed, ben benieuwd of 2 ook gaat bevallen!
Zal wel aangezien ik grote dbz fan ben.
Ik sluit me bij jou aan :P ben ook groot dbz fan ,alleen nu word het wel eerst upgraden naar PS4, maar wacht wel eerst op de nieuwe PS4 :*)
Het zelfde geld voor mij. Ik ben er zo goed als mee opgegroeid.
Mijn bouwjaar is 1986, ik was toen de serie begon een jaartje of 11 a 12.
Echt geniale tekenfilms waren dat, en ik ben dan ook benieuwd hoe deze game gaat zijn, ik heb nog nooit eerder een game van Dragonball Z gespeeld namelijk.
Maar we gaan het zien ;)
Ik ook, ik kijk het nog steeds.

Dragonball super, kan het gewoon niet laten ondanks me leeftijd haha.
hehe, overtreffende trap, 41, loving it. :D
34 jaar hier. Alles gezien. Op al m consoles en handhelds was de 2e game die ik kocht een dbz game (eerste game was die je er bij kreeg)

Helaas (nog) geen ps4 hier, maar nu begint het wel te kriebelen...
Het is ook geen tekenfilmpje maar een anime :+

No shame watching anime als je volwassen bent. Bovendien geloof ik niet dat kiddies naar Ghost in the Shell kijken.....
Ben wel fan maar de games vind ik niet zo.
Hmm aan de hand van deze beelden vraag ik mij af waarom ze een deel 2 aan het maken zijn... Lijkt erop dat het verhaal bijna identiek is aan deel 1 (de tijdlijn beschermen) en de graphics zijn wellicht ietsje beter geworden.

Het verklaart wel waarom ze zo weinig DLC hadden uitgebracht voor deel 1, omdat ze dus vooral bezig waren met deel 2...

¤10 voor een paar characters en een paar missies is veel geld, en ik vermoed dat ze een deel 2 aan het maken zijn puur voor de winst. Aan de hand van de beelden kon dit net zo goed een iets uitgebreidere DLC zijn voor deel 1.

Maar we zullen zien...
Dat ze het voor het geld doen geloof ik wel.
Super slaat aan en de mensen buiten Japan wachten met smacht op de Engelse release.
Dus dan is het logisch dat men een nieuwe game uitbrengt.
Ze lijken nu nog breder in te zetten op alle belangrijke gevechten uit de DBZ series, deel 1 had wel wat gevechten maar enkel om hier en daar wat te fixen, misschien nu dat ze het nog een stapje verder doen en er extra iconische gevechten toevoegen.

Dan nog, dit was voor mij 1 van de beste DBZ, niet alleen omdat je je eigen character kon maken, maar ook de hele skill layout was erg goed uitgewerkt.
Gemengd gevoel hierover. Ik vond de opzet van Xenoverse 1 vermakelijk, maar slecht uitgevoerd. Op PC waren er veel problemen met de servers, de menu structuur was onhandig en het online "pleintje" waar je missions etc. kon kiezen was onhandig en overbodig.

Ondanks dat heb ik nog nooit zo veel lol gehad met een DBZ game - het was leuk om met de verschillende karakters door de tijdslijn heen te gaan. De combat voelde ook alsof je daadwerkelijk in het dragonball-universum aanwezig bent door de vele details en het relatief grote aantal verschillende special moves.

Ik hoop dat deel 2 het beter doet. Ik zou 'm niet op launch kopen, maar interesse is er zeker.
Had paar maanden terug deel 1 gekocht voor op de PS4 en ik kan het nog steeds niet spelen. Die servers zijn de hele tijd down :S. Lekker weggegooid geld.
Wauw, wat was ik blij toen ik xenoverse kocht via steam. Maar na dag 2 had ik het alweer gezien. En toen de DLC's kwamen merkte ik dat ik ¤50,- had verspilt...
mijn minpunten die ik bevond:
1. Je moet je langzaam bewegen door een redelijk kleine ''stad'' wat nog eens in 3 delen is gesplitst zodat je mag wachten op een beeld animatie (laden was in een poep en een scheet gebeurd)
Had wel verwacht dat je net als in WoW gewoon door een stad heen kan vliegen, no way dus :(

2. je moet met je ''super speeds'' door de stad naar robotjes lopen om offline of online te spelen. Dat is niet heel erg, maar een hotkey voor een queue naar enige online battle was vele malen sneller geweest dankzij punt 1.

3. Zodra je een slechte verbinding hebt met je tegenstander, heb je enorme last van desynchronisatie waardoor je soms niet eens een battle kan verlaten nadat de timer afgelopen was.

4. De 3 minuten timer.

5. Je moet handmatig naar battles zoeken en joinen, in het begin was het erg frustrerend omdat zodra je joinde op een room, 10 andere dat ook deden en je telkens de melding kreeg ''ROOM IS FULL''.

6. De hoeveelheid bugs in het spel. O.a. geraakt worden door een kamehameha o.i.d. terwijl je achter de tegenstander staat.

Dit waren de hoogte punten, heb het al een half jaar niet meer gespeeld waardoor ik (gelukkig) vergeten ben wat er nog meer irritant aan deze game was.

Conclusie: Hopelijk leren ze van player feedbacks en passen ze dit aan zodat het een stuk vermakelijker is te spelen.

Dank U, wat een uitlaat dit zeg.
Kan mij hier over het algemeen ook wel bij aansluiten.

Ik heb het spel op release gekregen en heb nog andere punten om aan toe te voegen, voornamelijk hekelpunten van de uitgever/developer en tevens wat mechanics die zo waren als intended;

1)
Op de dag van release heeft het +- een week geduurd voordat de login servers goed werkte. Dit terwijl ze zelfs beta's hebben gehad om de servers te stresstesten.

2)
Enkele z-souls waren zodanig gebugged waren vanwege een "unlock" naar 60 fps op PC, waardoor je rare neveneffecten kreeg. Zo was er een z-soul die eigenlijk eens in de zoveel tijd getriggerd moest worden maar hierdoor bij elke slag die raakte geactiveerd werd. De binnen de community welbekende "Bwahahaha thanks for the energy" z-soul. Het was voor mij persoonlijk een sport geworden om zoveel mogelijk de mensen op te sporen die expres misbruik maakte van deze z-soul. Je kan het mensen natuurlijk niet verbieden, maar ik heb vond het toch heel, heel erg irritant dat vrijwel iedereen hier misbruik van maakte. Met behulp van Ginyu's change now, wat alle attributen van de opponent meeneemt na de body switch en vervolgens je eigen character de crappiest dingen geven als self inflict damage. :+

Desondanks, dit was toch wel een hele dikke negatief punt wat mij betreft. Het heeft een maand geduurd voordat dit gepatcht was, en de lol van multiplayer was er snel af.

3)
Wat mij betreft mogen ze abilities zoals Super Armor of Super Saiyan flink aanpassen. Het maakte de combat zo belachelijk saai in Xenoverse 1. Met de Super Saiyan ability spamt men altijd omdat je oneindige KI hebt. En Super Armor ging vrijwel eindeloos door. Ik hoop dat er grote aanpassingen zijn gedaan wat betreft combat en abilities waardoor er niet 1 of 2 opties zijn en de rest er niet meer toe doet omdat dit bij lange na niet zo effectief is als b.v. Super Armor en Super Saiyan. (Super Saiyan vind ik persoonlijk eigenlijk meevallen, je kan er om heen werken maar omdat iedereen het doet omdat het voor hen "zo goed werkt" maakt de multiplayer element eentonig en snel saai)

Hoewel ik het niet verwacht, ik hoop dat het combat systeem in Xenoverse 2 flink op de schop is gegaan. De balans was heel erg ver te zoeken.

Om maar even duidelijk te zijn waarom mijn focus hier zo ligt. Ik wil gewoon een leuke DBZ fighting game hebben die multiplayer competitief is en tevens gebalanceerd. Het hoeft geen Street Fighter of Mortal Kombat te zijn, maar een button mash feest hoeft voor mij ook niet.

Het verhaal van het spel.. Tja, die heb ik al ervaren in Xenoverse 1. Zullen nu hooguit wat andere scenarios zijn maar meer van hetzelfde. Niet echt fan van.

[Reactie gewijzigd door Robe90 op 18 mei 2016 04:46]

Yes deze gaat hand in hand met de nieuwe anime Dragonball Super :D
dat ze maar snel weer een SP spel maken. die servers zijn meer plat dan up
Gaaf! Heb XV geskipt vanwege dit eigenlijk (PS4 is 1 jaar oud), en verwachte al een nieuwe versie.

Toch wacht ik nog met smart op een RPG of FPS (combi?) waarin je het hele verhaal doorloopt. Met compleet vernietigbare omgevingen lijkt het me een hit.
Wow die cutscenes zagen er echt vet goed uit! misschien wel beter(cooler) dan de Dragonball super anime nu weergegeven word.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True