Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Action-rpg Dragon Ball Project Z komt 'later dit jaar' uit

Er is een nieuw Dragon Ball-spel, genaamd Dragon Ball Project Z, in de maak voor de PlayStation 4, de Xbox One en Steam. Bandai Namco heeft nog geen concrete verschijningsdatum bekendgemaakt, maar meldt wel dat het spel later dit jaar uitkomt.

Bandai Namco heeft de aankondigingstrailer voor Project Z via zijn Twitter-pagina gedeeld. Het spel volgt de verhaallijn van Dragon Ball Z, dat het vervolg is op de eerste Dragon Ball-anime en de laatste 325 hoofdstukken van de originele mangaserie. CyberConnect2, de ontwikkelaar achter de Naruto Shippuden-spellen, heeft de rpg gemaakt.

Het laatste spel dat op de serie is gebaseerd, Dragon Ball FighterZ, kwam op 26 januari 2018 uit voor de PlayStation 4, de Xbox One en Windows. In september verscheen een Nintendo Switch-versie.

Door Loïs Franx

Stagiair nieuwsredactie

28-01-2019 • 13:26

93 Linkedin Google+

Reacties (93)

Wijzig sortering
Voor de DBZ fans is er ook al Dragon ball Legends van Bandai op Android & iOS:

https://play.google.com/s...mcoent.dblegends_ww&hl=nl

https://itunes.apple.com/...legends/id1358222641?mt=8

Op ipad's wil die vaker crashen. Op de telefoons vooralsnog geen problemen ondervonden.

[Reactie gewijzigd door Deurges op 28 januari 2019 13:44]

Helaas bied die game niet echt diepgang ofzo en zijn de summons het enige wat cool is vind ik zelf :P
Nee, diepgang zeker niet, maar spelen met diverse versies van Goku/Vegeta etc is leuk, de animaties zijn tof en ze blijven uitbreiden. Ze gebruiken de originele verhalen iig ook.
For the Dragon Ball Super Broly Movie fans there is also Dragon ball Legends from Bandai on Android & iOS:

https://t.co/Mm4JvkIltg

https://t.co/Mm4JvkIltg


On ipads it wants to crash more often. No problems yet for the telephones.
Oh wow!, ziet er goed uit, ik weet al wat ik straks met pauze ga doen. :p
Ik wou het spelen, maar is niet echt mijn ding helaas.

Ik vindt jammer dat ze de game: Dragonball Z - Super Saiyen Densetsu in een complete nieuw jasje hebben gemaakt. Want dat was een toffee game.. en dan het retro geluid haha genial.
For the Dragon Ball Super Broly Movie fans there is also Dragon ball Legends from Bandai on Android & iOS:

https://t.co/Mm4JvkIltg

https://t.co/Mm4JvkIltg


On ipads it wants to crash more often. No problems yet for the telephones.
Kijk erg uit naar een RPG binnen het universum van Dragon Ball Z. Hopen dat deze het beter gaat doen dan Dragon Ball Z: Sagas op de de PlayStation 2, Xbox en GameCube. Wat een schande was dat.

Wat me wel direct opvalt is dat ze niet de grafische stijl van Fighter Z gebruiken, wat echt super jammer is. Dat zag er voor het idee hetzelfde uit als de serie (terwijl dat niet zo is). Nu is het te cartoony...

Edit: waar Fighter Z mij mee terug nam naar Hyper Dimension (SNES) en Mugen (PC), hoop ik dat deze RPG mij mee terug neemt naar Legend of The Super Saiyan (SNES). Wat waren dat gave games, ondanks Japans teksten en illegaal op een emulator :+

[Reactie gewijzigd door D3F op 28 januari 2019 13:45]

Ik ook, vroeger altijd fan van de DB serie, echter de games vaak allemaal alleen maar een ‘fighter’, iets wat mij dus totaal niet boeit, uiteraard draait DB om vechten, maar zie graag een RPG met de verhaal lijn erin, met het vechten als bijzaak. Dus hoop dat dit wat word.
Kijk dan naar Xenoverse 2.
Niet duur meer en daar zit gewoon een story mode in.
Is ook een RPG waar je je eigen character maakt wat je kan ontwikkelen.
Een beetje op de souls manier. Je hebt een gelimiteerd aantal punten die je in 6 attributen kan investeren.

daarnaast kan je zelf je super en ultimate aanvallen kiezen. Je combo's en talenten zijn deel gebaseerd op het gekozen ras/geslacht en lichaamsbouw.

een kleiner mannetje is sneller en vaak beter in Ki aanvallen
Een groter mannetje is dan weer beter in fysieke aanvallen.
Xenoverse II is heel vet inderdaad! Maar natuurlijk volgt het niet echt de verhaallijn.
Het zou mooi zijn moest dit spel nu eindelijk van begin tot eind de Z serie volgen.
Mja beetje half,
Je volgt de gevechten van Radditz tot delen van dragonball super maar het is een soort paralel verhaal
Klopt idd. Wel hele vette gameplay trouwens. Hopelijk is dit spel echt de moeite waard straks :-)
Ja, niet foutloos. Zo zijn sommige expert battles waar de tegenstander immuun is voor reguliere aanvallen echt bagger.

Ki regeneratie met fysieke aanvalen is namelijk cruciaal in de snelle gameplay van Xenoverse. Met deze "expert" gevechten komt het dan ook gewoon neer op constant spirit bommen spammen en ki laden. (of iets vergelijkbaars).
En dat is gewoon echt saai. Maar over het algemeen speelt het inderdaad lekker weg.

Ja of dit wat word zie ik wel. Het is geen studio met werk wat ik ken. Soms word je verrast zoals met xenoverse 1 (had 0 verwachtingen en het is toch wel een 7,5 8) Meestal word het niet zo veel.
Op de gba of DS had je enkele leuke rpg's.
De characters zijn in beide games 3d characters waarbij men gebruikt maakt van cel shading. De grafische stijl is grotendeels hetzelfde, ik denk alleen dat men tegen de limieten aan loopt qua mogelijkheden. Bij Fighter Z speel je in een kleine 2,5d omgeving. Het lijkt me dat deze RPG zich velledig in 3d afspeelt. Wat misschien iets ten koste gaat van de grafische stijl en mogelijkheid om een indrukwekkende cel shading toe te passen.

Hier wat informatie over cel shading en wat het eigenlijk best ingewikkeld maakt, al ziet het er in principe eenvoudig uit. https://www.youtube.com/w...ntinue=2039&v=yhGjCzxJV3E

Zelf vindt ik de verschillen niet eens zo heel groot eerlijk gezegd, vooral niet als je kijkt naar de characters. De grootste verschillen zitten in de omgeving.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 28 januari 2019 13:59]

De characters zijn in beide games 3d characters waarbij men gebruikt maakt van cel shading. De grafische stijl is grotendeels hetzelfde, ik denk alleen dat men tegen de limieten aan loopt qua mogelijkheden. Bij Fighter Z speel je in een kleine 2,5d omgeving. Het lijkt me dat deze RPG zich velledig in 3d afspeelt. Wat misschien iets ten koste gaat van de grafische stijl en mogelijkheid om een indrukwekkende cel shading toe te passen.

Hier wat informatie over cel shading en wat het eigenlijk best ingewikkeld maakt, al ziet het er in principe eenvoudig uit. https://www.youtube.com/w...ntinue=2039&v=yhGjCzxJV3E

Zelf vindt ik de verschillen niet eens zo heel groot eerlijk gezegd, vooral niet als je kijkt naar de characters. De grootste verschillen zitten in de omgeving.
Cel-shading an-sich; dat wil zeggen, de wijze waarop belichting werkt mbv discrete color-banding, is niet echt heel erg complex. En waar bepaalde ink-lines wel/niet horen te komen is heel goed berekenbaar vanuit het hoekverschil tussen twee vlakken.

Beiden zijn enorm efficient direct op de grafische kaart uit te rekenen en te implementeren. Ik heb zelf een basale versie ervan ooit nog eens werkend gekregen in Quake III Arena. En dat was software-rendered op een 500 MHz systeem.

Waar het moeilijker wordt is 3D realistisch laten overkomen als ware het 2D cel animatie.
Waar 3D animatie over het algemeen gestoeld is op vloeiende interpolatie bij 60 FPS, is het bij sterk gestyleerde 2D animatie, en vooral anime, zaak om op een lage frame-resolutie van effectief 15 tot 20 FPS te gaan zitten en beeld-interpolatie zelf af te handelen om de karakteristieke overdreven uitgesmeerde vegen te maken die de illusie van snel bewegende voorwerpen of ledematen voorstellen.

Op zich ook niet moeilijk om een werkend concept voor te verzinnen. Dus bij deze een kleine aanzet:

Cel-shading heeft over het algemeen niet verschrikkelijk veel van je grafische kaart nodig en allerlei dure zaken zoals belichtingsmodellen die natuurgetrouwe lichtbreking bewerkstelligen, zijn ook niet ter sprake.

Dat geeft je voldoende ruimte om een frame of 5 op 60 FPS vooruit te renderen. Hiervan decimeer je zo'n 60% - dwz; die ga je niet (direct) tonen. Dit gaat het stotterige handmatige keyframe gevoel maken. Daarnaast kun je, omdat je effectief een klein aantal frames vooruit rekent, met de hand een alternatieve screen-space interpolatie maken om aan de ontbrekende frames invulling te geven. En deze gaat de klassieke 'snelheidsvegen' in het leven roepen.

Door de 3D modellen van spelers naar aparte buffers te renderen kun je boven water krijgen welke screen-pixels bij welk model horen; deze lokaal interpoleren met convolutie-matrices en vervolgens het geheel samen composen. Je kunt met zelfs een redelijk klein aantal niet al te dure kleinschalige convoluties een langere veeg maken door op een voorgaand geinterpoleerd frame 'door te bouwen.'

Heb je bepaalde delen van een model waar je dit effect niet op wilt toepassen? Dan markeer je die niet in deze secundaire pixel buffers en zet je deze ongewijzigd door. Vergt wat handmatige inspanning van je graphics artists omdat ze daarvoor speciale 'textures' moeten maken. Als die speciale textures niet alleen zwart/wit maar ook grijstinten toelaten, kun je daarmee zaken fine-tunen en verschillende delen een ander 'gewicht' meegeven wat aangeeft hoe sterk het effect daarop al dan niet moet spelen.

Met zoiets kun je een aardig eind komen, lijkt me.
En nee; qua latency gaat niemand het wezenlijk merken als je 5 frames op 60 FPS vooruit rendert. Dat is 80ms, wat nog steeds ver onder de gemiddelde menselijke minimale reactie tijd van 120ms ligt. Je moet echt te maken hebben met een actie-game met extreem gevoelige twitch-play als dat een probleem gaat worden. En zelfs dan kun je altijd nog 1 of 2 frames verder terug schalen.

Het alternatief is dat je vooruit moet gaan rekenen met bewegings-extrapolatie. Dat kan ook, maar is wss. significant duurder en is meer foutgevoelig omdat de daadwerkelijke toekomstige realiteit dan af kan gaan wijken.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 28 januari 2019 20:17]

Legend of the Super Saiyan was zo'n ontzettend awesome spel :o Als dit spel er een beetje bij in de buurt komt ben ik tevreden
Legend of the Super Saiyan was zo'n ontzettend awesome spel :o Als dit spel er een beetje bij in de buurt komt ben ik tevreden
was inderdaad een awesome spel, heel verslavend ook.

jammer dat er nooit een deel 2 is gemaakt die zich af speelt na de Freeza saga.
Gaan ze het dan eindelijk flikken? Een Dragon Ball Z game waar ik al decennia naar uitkijk? Al jaren zeg ik dat je van Dragon Ball Z een Action RPG moet maken. Hetzelfde geldt voor een Pokemon MMORPG.

Als je dan goed doet dan heb je als bedrijf een unlimited cashflow a la World of Warcraft. Laten we hopen op het beste!
Er is juist al eens een MMO voor Dragon Ball gemaakt; Dragon Ball Online. Dat was een gigantische deceptie.
Voor Dragon Ball zou ik geen MMO willen. Ik bedoelde meer:

Dragon Ball Z: Een goede action RPG, met de productiewaarde van een pak em beet Final Fantasy.

Pokemon: Een MMO voor de Switch met real-time 3D graphics etc. En dan begin je met de Kanto regio en Sevii Islands, en dat bouw je dan a la WoW uit met Johto Expansion, Hoenn Expansion etc. etc. Als het goed is uitgewerkt dan is het een wereldwijde, bijna onuitputtelijke geldmachine
@uberhoogy Pokemon MMO: jouw idee daarvan spreekt mij ook heel erg aan. Misschien denkt Nintendo dat de tijd daarvoor nu nog niet juist is. De meeste MMORPG games falen momenteel namelijk. Er is sinds het WoW tijdperk bijna geen succesvolle MMORPG gemaakt.
Dragonball Z: The Legacy of Goku is alweer heel wat jaartjes geleden uitgekomen voor de GBA. Bijzonder vermakelijk spel ook nog.
Die was inderdaad heel leuk
oeh, wat heb ik me met 1 en vooral 2 vermaakt destijds zeg
Er zijn meerdere pokemon MMORPG. Pokemon revolution online is mijn favoriet en naar mijn mening een echt goed spel geworden. Je kunt hier de alle werelden na elkaar spelen: Kanto, Johnto enz.
Dat wel leuk alleen jammer dat het op de pc perse moet, dit speelt gewoon lang zo lekker niet als op de bank(Met ds ofzo in de handen).

Ik zie trouwens nu ook dat het op android mogelijk is, maar zal niet heel fijn spelen denk ik ?
Op android speelt inderdaad niet zo fijn als met muis en toetsenbord. Maar het is vermakelijk tijdens het wachten. Je kunt namelijk direct verder waar je gebleven was. Bijvoorbeeld bij het zoeken naar een pokemon ofzo.
Enige zonde is is dat ze wéér de DBZ-verhaallijn pakken. Pak dan groots uit en begin bij Dragon Ball, dan DBZ en dan DBS. Eventueel DLC voor GT?
Originele dragon Ball vond ik zelf veruit ook het leukste. Lijkt mij juist ook als RPG spel perfect, je begint met nauwelijks enkele skills. Ook was het gevoel van avontuur in de originele serie het grootst.
Probeer Xenoverse 2 dan is.
Als ik zo het filmpje zie krijg ik weer zin om dbz te gaan kijken :p
Jammer dat ze nergens op netflix/prime staan
De film is nu in de bios te zien..

Dragon Ball Super: Broly

https://www.imdb.com/title/tt7961060/?ref_=nv_sr_1
Ik heb deze film nog niet gezien.

Maar Battle of the Gods en Resurrection F, zijn beide integrale onderdelen van de Super verhaallijn, geen idee hoe met met Broly zit... Maar ik zou hem persoonlijk niet kijken tenzij je bij bent met het hoofd verhaal van Super, wat legaal in Nederland niet mogelijk is... Dus hoezo die film? :/
Ik heb dragonball super gewoon geïmporteerd. Engelse Funimation dub, erg tof! Ik heb de Broly film in de bios gezien, erg leuke film en is geen onderdeel van de Super verhaallijn voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Lekker gaan kijken :-)
Geen idee waar jij dan op hebt zitten letten. Er word letterlijk in de film gezegd dat het zich afspeelt na de ''Tournament of Power'' Er word ook gerefereerd naar een aantal characters die er toen waren in de film.
Er zijn enige referenties, maar toch staat dit verhaal niet in Super. Battle of Gods en Ressurection of F kwamen bijna 1 op 1 in de serie. Dat is met Broly niet het geval.

Edit: ik bedoel dus dat deze film geen onderdeel is van de serie, wat wel zo was met Battle of Gods en Ressurection of F.

[Reactie gewijzigd door gidion1987 op 28 januari 2019 17:46]

Dragon Ball Super: Broly

Deze film is zoals iedere recente DBS film canon, refereert naar het verhaal en is dus gewoon onderdeel van de serie (dat was het hele punt van deze film; Broly canon maken). Broly komt ook al (kort) voor in de Super manga (ze refereren naar de film vooralsnog). Broly zit idd nog niet in de serie.. maar dat is logisch, de serie ligt momenteel stil... (vanwege de film en wachten tot de manga bij was/voor liep) Ze zullen waarschijnlijk ook niet de tijd nemen om de film 1 op 1 over te nemen in de serie zoals ze met Battle of Gods en Resurrection F wel gedaan hebben, maar wie weet doen ze dat wel? De kans is iig erg groot dat Broly zich afspeelt voor de nieuwe saga en dat Broly zelf nog in de serie terug komt, al dan niet als een simpele flashback.

Mensen die nog niks van Super gezien hebben gaan heel raar opkijken als ze naar Broly gaan.

[Reactie gewijzigd door JoeyPrr op 28 januari 2019 19:35]

Niet zo zeer dat het terug komt in de serie.

Maar die 2 films draait het heel Super om (iig tot waar de Funimation dub nu is). En dat was ook pas in het verhaal na de films. Pas bij aflevering 90 komt Resurrection F pas weer naar boven drijven zelfs.

Het verhaal gaat na Broly nog door (tenminste, nieuwe saga al confirmed).

Mijn collega is van het weekend geweest, en die raadde mij sterk aan eerst Super af te kijken alvorens ik aan de film begin.

Klinkt als dat Broly net als Battle of the Gods en Resurrection F een integraal onderdeel vormen van het verhaal (heel tof, want dat was bij de oude DB films wel anders)
Het is wel degelijk deel van de Super verhaallijn. Broly speelt zich namelijk af tussen de "Tournament of Power Saga" en de nieuwe "Galactic Patrol Prisoner Saga". Chapter 42 van de manga. Heb je alleen de anime gekeken, dan snap ik dat jij deze conclusie trekt.
Ik importeer ze ook, vanaf het internet...discs oid importeren is ook geen optie.

Dus het is echt een derde Broly film? De eerste 2 stonden ook buiten het DBZ verhaallijn.

Maar eigenlijk best jammer dat ze Broly niet meenemen in het globale verhaal. Helemaal gezien 1 van de andere universums dus ook een 'legendary' SSJ heeft.
Er waren al 3 Broly-films als non-canon in DBZ:
Movie 8. Dragon Ball Z: Broly - The Legendary Super Saiyan
Movie 10. Dragon Ball Z: Broly - Second Coming
Movie 11. Dragon Ball Z: Bio-Broly

De nieuwe Dragon Ball Super film is voor zover ik weet canon. Ik hoop alleen niet dat ze dit net als met Battle of Gods en Resurrecion F-films gaan uitsmeren over de normale anime.
Ah, bio Broly vergeten. Tegen de tijd ik bij deze film aan kom, maar weer eens vanaf het begin gaan bingen.

En waarschijnlijk wel :P wat ik zelf niet zo erg vind, geef mij maar uitgerekte story.
normaal gezien is de anime gedaan.
Normaal gezien gaan ze juist weer verder. Geluiden zijn er nl al een tijdje, zie onder andere https://geeks.media/jump-...l-super-to-return-in-2019
Oh, wist ik niet. bedankt!
Hoezo is disks importeren geen optie? Zo doe ik het namelijk en dat gaat prima.
Ik heb al 3 PC generaties geen disc drive meer en de laatste media speler was een fatboy PS3 die al heel wat jaartjes weg is. Ik download en wacht tot de Funimation dub klaar is en dan koop ik wel ergens een box set oid.

In Japan staat Dragon Ball gewoon op Netflix. Hier niet, dus blijkbaar heeft hier iemand de rechten...terwijl niemand het uitzend. Talpa had het destijds, zullen ze het nu nog gegijzeld houden?
Misschien dat als de film het hier goed doet, dat het weer terug op tv komt. Lekker een uur doen over een aflevering van 20minuten.
:D

Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd. TV-zenders zijn dood, al beseffen ze het zelf nog niet echt, geloof ik :)

[Reactie gewijzigd door Dennahz op 29 januari 2019 11:54]

Vond de film beetje vreemd. Allemaal nieuwe hyper moderne effecten.
Natuurlijk met een film heb je groter budget en kan je het visueel mooier maken maar kreeg wel beetje het idee dat het daardoor te ver verwijderd is geraakt van de geanimeerde serie..

Verder qua verhaal is het een prima film maar het voelde niet aan als een DBZ film.
Kan kloppen, is dan ook geen DBZ film, maar een DBS film :P
Begrijp je punt. Sommige momenten waren echt classic DBZ style en op andere momenten, razen ze door alles heen alsof het niks is.. Had wellicht wat spannender mogen zijn qua opbouw. Visueel had het ook in 3D gekund.
Downloaden of online bekijken via anime website, ik heb thuis wel 1 in de favorieten staan.
Je kan dan Dragonball Super gaan kijken, dit verhaal gaat verder daar DBZ is afgelopen(Dragonball gt is een side story).
In het japans is die al afgelopen in het engels zijn er nu 95 afleveringen, met elke week weer een nieuwe :).
Kissanime of 9anime kan je ook proberen.
Heel vroeger nog een DBZ 'RPG' gespeeld op SNES... Erg moeilijk weet ik nog. Volgens mij nooit uitgespeeld :D

Gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=3rVT-V7h7y4
Dragon Ball Z: Legend of the Super Saiyan

[Reactie gewijzigd door DoubleYouPee op 28 januari 2019 14:17]

Haha ja ook gespeeld alleen op een snes emulator later, heb het spel zelf nooit gehad.
Ik weet nog dat ik vroeger een DBZ turn based rpg had gespeeld op de SNES. Het spel was in zijn Japans en heb het spel leren spelen door gewoon maar wat te proberem omdat ik de tekst niet kon lezen. Was wel een gaaf spel.

"Dragon Ball Z - Super Saiya Densetsu"

[Reactie gewijzigd door Sir_Hendro op 28 januari 2019 14:27]

Na mijn idee is de bedoelde publiek (van vroegah; waaronder ikzelf) beetje te oud geworden. Ze hadden een soort gelijk spel moeten maken rond de periode dat WoW uitkwam. Die generatie is opgegroeid met DBZ en is nu nog steeds het meest enthousiast over alles wat uitkomt in dat universum.

Vroeger echt naar huis rennen om die afleveringen te kijken op Cartoon Network!! #GoodOldTimes

Nu ga ik echt niet meer zoveel uur investeren in een spel zoals ik dat vroeger deed in WoW en andere spellen. Speel nu voor de lol nog wel PUBG maar huisje, boompje, beestje neemt teveel tijd in om echt fatsoenlijk te kunnen gamen!
Dragon Ball als franchise bestaat al langer dan WoW (of Warcraft zelf) als franchise. Door decennia heen zijn er dan ook diverse Dragon Ball (console) games geweest (lees de reacties maar eens). De laatste jaren is Dragon Ball eigenlijk juist in populariteit aan het toenemen, ten tijde van WoW was dat er niet echt, verre van zelfs. Dus de keuze dat men nu komt met een dergelijke game is veel logischer.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 28 januari 2019 15:35]

De RPG's die in de lijst staan, zijn niet buiten Japan uitgebracht.
Legacy of Goku 1 en 2 zijn gewoon in Europa uitgebracht. Heb ik nog op de GBA gehad.
Dragon Ball Z: Attack of the Saiyans voor de DS is ook in nederland uitgekomen, heb hem hier nog liggen
Zijn er al echt goede RPG's van DB(Z/GT) verschenen sinds het kaartspel dat je als kind op een emulator speelde en al spelenderwijs leerde kennen?
Ja 2 Gameboy games:
Dragon Ball Z: Goku Hishōden (94)
Dragon Ball Z: Goku Gekitōden (95)
Beide op gameboy alleen in Japan uitgekomen.
*knip*

Volgens mij is er nog 1 of 2 titels maar die weet ik niet zeker.
Admin-edit:Linken naar (abandon)warez is niet toegestaan.

[Reactie gewijzigd door Dirk op 28 januari 2019 14:31]

Legacy 2... was echt zo goed, te veel uur erin gestoken.
Legacy 1 kan je skippen, tip voor anderen, echt nul gameplay.
Buus fury was ook onderdeel van de legacy of goku serie, eerlijk gezegd ook het beste, aangezien je hier daadwerkelijk zelf statpoints kon aanwijzen, en de hoeveelheid equipment opties die je had. Veel mensen vergeten deze game.
RPG prima, dis wel al de 90ste game zo ongeveer hoop dat het deze keer een goeie titel wordt.