AMD stelt nieuwe topman Computing & Graphics-divisie aan

AMD heeft Sandeep Chennakeshu aangesteld als topman van de Computing & Graphics-divisie. Chennakeshu werkte eerder voor BlackBerry, Freescale en Sony Ericsson. De cto van AMD, Mark Papermaster, is nu ook executive vice president van het bedrijf.

AMD heeft verschillende wijzigingen doorgevoerd in de top van het bedrijf. Met de aanstelling van Chennakeshu heeft AMD weer een topman voor de Computing & Graphics-divisie, nadat in augustus vorig jaar Jim Anderson het bedrijf verliet. In de tussentijd nam Saeid Moshkelani de taken waar, hij is de topman van de Client Compute-divisie.

Als executive vice president van de Computing & Graphics-divisie is Sandeep Chennakeshu verantwoordelijk voor het aansturen van de AMD-bedrijfsonderdelen die werken aan processors en videokaarten voor pc's, en het bedrijfsonderdeel Semi-Custom, dat onder andere de chips maakt voor de huidige Xbox- en PlayStation-consoles.

Verder maakt AMD bekend dat chief technological officer Mark Papermaster gepromoveerd wordt tot executive vice president. Hij blijft daarnaast aan als cto. Forrest Norrod, de senior vice president en general manager van het bedrijfsonderdeel Datacenter & Embedded Solutions, krijgt voortaan de volledige verantwoordelijkheid over serverproducten, zowel cpu's en gpu's. Alle verkoopactiviteiten worden voortaan wereldwijd geleid door Darren Grasby.

AMD Leadership

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

28-01-2019 • 13:00

99

Reacties (99)

99
89
28
4
0
53
Wijzig sortering
BlackBerry, Freescale en Sony .... als ik de cv bekijk heeft hij alleen gewerkt voor bedrijven die het bijzonder slecht doen , dus ik kan me niet voorstellen niet of dit wel de juiste man is .
Sony Ericsson bedoel je?

Geen enkel van deze bedrijven doen het slecht. Het zijn misschien geen marktleiders, maar het feit dat jij ze zo kunt benoemen geeft al aan dat ze wel degelijk significant zijn.

Het idee dat het succes van een bedrijf volledig afhankelijk is van de topman is absurd. Ik ga er van uit dat ze bij AMD kijken naar de expertise van de mensen die ze voor dit soort functies aanstellen. Chennakeshu is zeer ervaren op dit soort posities en heeft daarnaast ook nog een diepgaande technische achtergrond als ik zijn CV moet geloven.
Het idee dat het succes van een bedrijf volledig afhankelijk is van de topman is absurd.
Er zijn wel voorbeelden natuurlijk, zoals Steve Jobs.
Er zijn hele industrieen afhankelijk gebleken van Steve Jobs dus niet alleen Apple.
Het is de naam Stage Jobs die het goed deed.
Alsof 1 persoon het succes van een bedrijf kan bepalen.

Het is een synergie tussen de topmannen en de mensen eronder.
En tja. Buiten Apple om was Steve Jobs niet succesvol.
Door ingrijpen van zijn goede vriend bij MS, hadden we nooit iets van hem gehoord na zijn vertrek bij Apple.
Anoniem: 1128097 @mkools2428 januari 2019 14:36
Het gaat Apple anders beter af zonder Steve dan met.
Dat weet je natuurlijk niet, Apple heeft natuurlijk nog heel lang voortgeborduurd op het succes van Steve Jobs.
Apple heeft ook op de rand va/d financiële afgrond gestaan onder Steve.
Rond 1997 was Jobs toch al weg bij Apple? Toen had hij een ander bedrijf dat zich geloof ik focuste op UI's.
Pixar Studios
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pixar_Animation_Studios
in 1986 nam hij de Graphics Group over van Lucasfilm.[4] Hij betaalde hiervoor 5 miljoen dollar aan George Lucas
Op 24 januari 2006 maakte Disney bekend dat er een akkoord was bereikt over de overname van Pixar voor het bedrag van 7,4 miljard dollar.
Dat is meer dan je aan rente op de bank krijgt.
In 1997 kwam hij juist terug bij Apple. Het bedrijf waar ik denk dat je naar verwijst is NeXT Computers. Dat begon als een computerbedrijf die PCs maakte voor universiteiten en laboratoria, met het NeXTStep OS. Toen die niet super verkochten, ging de focus volledig naar NeXTStep, het draaide bv. ook op Intel PCs. Uiteindelijk heeft Apple dat opgekocht, en NeXTStep de basis voor OS X gemaakt, omdat ze zelf zaten te stuntelen met een nieuw OS ontwerpen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 733707 op 22 juli 2024 23:46]

Haha ooit van Pixar gehoord? Dat is het bedrijf dat Steve Jobs na zijn ontslag bij Apple aan de top hielp en een enorm fortuin mee verdiende
Uhhh. het is toch MICROSOFT DOS??? 8)7

(nee, ik weet, ik weet, ze hebben het voor een schijntje gekocht)

[Reactie gewijzigd door Duppie00 op 22 juli 2024 23:46]

Bij mijn weten hebben ze inderdaad niks uitgevonden, maar dat is wat anders dan stelen. Zij zijn enorm sterk in het marketen van producten en in het creëren van een ecosysteem en in consistente gebruikers-interfaces. Ik vind ze persoonlijk niet mooi, maar wel consistent, en dat is al beter dan veel concurrentie.
Waarom is het concept van een tablet dan opeens zo gaan leven na de iPad, en het concept van de complete smartphone na de eerste iphone? En het concept van al je muziek op 1 ding na de iPod? Die producten bestonden voorheen allemaal ook al, maar waarom konden die fabrikanten er geen goed werkende volledige producten van maken die iedereen wilde hebben? Weet je wat voor een GEDOE het was om apps op mijn HTC pocket PC te installeren? En de interface van Windows Mobile... en dat onding van een pennetje. Ik ben na die telefoon overgestapt op een dumb phone van een Nokia. Waarom konden zij dat niet zo intuïtief en volledig maken als de iPhone? Waarom zien Huawei telefoons in de Pricewatch uit als een iPhone X, inclusief datzelfde soort wallpaper? Waarom kun je de faceID van Samsung zo makkelijk met een foto faken, en die van de iPhone X niet? Moet ik doorgaan?

[Reactie gewijzigd door Ulas op 22 juli 2024 23:46]

Anoniem: 733707 @j1b2c328 januari 2019 15:37
Weet je wie ook bij Freescale werkte voordat ze bij AMD kwam werken? Lisa Su ;)
Hoezo is Sony volgens jouw een bedrijf wat het slecht doet? Ik geloof dat de PS4 het prima doet. Verder was Sandeep Chennakeshu bij Sony Ericsson actief in de tijden van de flipphone. En in die tijd was Sony een van de grootste telefoonfabrikanten.

BlackBerry was al ten gronden qua telefoons toen Chennakeshu bij BlackBerry kwam. Echter moet je niet vergeten dat BlackBerry meer doet dan alleen telefoons maken.

Zijn tijd bij Freescale is vaag, maar Freescale was al een verrot bedrijf toen het verzelfstandigd werd van Moterola. Zonder Moterola konden ze hun chips niet aan de man krijgen en Moterola had zelf veel minder halfgeleiders nodig. Philips heeft goed afgekeken toen ze NXP verzelfstandigden.
Sandeep Chennakeshu stond bekend als een 'fixer'. Hij is dan ook bij blackberry aan de slag gegaan in de periode nadat de telefoonsales hard achteruit waren gegaan en het bedrijf financieel flink onderdeed aan zijn voorgaande glorie.

Sandeep heeft Blackberry uit het slop getrokken en er weer een sterk verdienend bedrijf van gemaakt. Niet met leuke telefoontjes die velen hier aan de naam blackberry koppelen. Maar met een verdienmodel gebasseerd op software.

Blackberry is juist 1 van de sterke succesverhalen van Sandeep.

Zijn job bij Ericson komt op ongeveer hetzelfde neer ook als zijn de exacte details mij verder onbekend. Sandeed was ook hier aangenomen om de boel te fixen.

Bij RTG valt ook wel wel het een en ander recht te trekken/fixen. Laten we hopen dat sandeep hier enkele positieve veranderingen kan aanbrengen. De naam en reputatie heeft hij in elk geval, en zijn geschiedenis in het vakgebied samen met lisa su zal ook zeker geen kwaad kunnen waar ze weten waar ze van opaan kunnen bij elkaar.
Ervaringsdeskundige zullen we het noemen.
Ja, best wel. De camera,tv en mobiele telefoon afdeling maken niet de gewenste winsten. Gelukkig dat de PlayStation afdeling wel z'n werk doet.
Heb je de cijfers van Sony bekeken?
Sony is meer dan alleen PS, camera's en dat soort producten.
Naja dat niet natuurlijk maar Playstation en speelfilms zorgen wel voor het grootste deel van de winst bij Sony.
Dit gaat niet over Sony, maar over Sony-Ericsson. Dat onderdeel waarvan bij iedere generatie in de reviews terugkomt, "goh, ze proberen het nog een keer".
Chennakeshu werkte eerder voor BlackBerry, Freescale en Sony Ericsson.
Echt een rijtje succesverhalen om trots op te zijn :X
Laten we hopen dat ze bij AMD weten wat ze doen, het gaat juist zo lekker ...
Echt een rijtje succesverhalen om trots op te zijn :X
Het hangt er natuurlijk vanaf op welk moment ;)
2014 t/m 2018 zat hij bij blackberry aldus zijn linkedin profiel. 2006 t/m 2008 bij freescale aldus separation and release agreement: https://sec.report/Document/0001193125-08-250574/dex102.htm . Voor freescale zat hij bij sony ericsson vanaf een bepaald jaar maar dat kan ik niet vinden. https://www.businesswire....ins-Freescale-Dr.-Sandeep

Zal wel goed komen denk ik
Hij staat juist bekend als 'Dr. Fix', omdat hij bedrijven waar het niet helemaal lekker gaat weer op de goede baan helpt. Van wat ik heb gelezen is er bij RTG onder Raja niet de beste bedrijfscultuur ontstaan, wat hij (waarschijnlijk) op zal moeten lossen.
Anoniem: 1128097 28 januari 2019 13:03
Ach, wat maakt het uit, zolang ze maar goede en goedkope chips blijven bakken zoals ze nu doen.
Graphics divisie.
Die van de radeon 7 met dezelfde prijs waarschijnlijk meer verbruik en mogelijk iets minder prestatie als een GTX 2080 zonder de extra features.
Hun grafische divisie is een drama momenteel daar is echt nog veel te winnen en hopelijk Weet deze persoon dit te realiseren. (al zijn het de anderen die echt het werk doen natuurlijk).
Ik ben juist van nvidia overgestapt naar AMD voor hun grafische kaarten.... Dus zo'n zooitje zal het niet zijn(in verhouding).
Mwa ik vind het grote compromis producten. gezien hoeveel mijn pc aan staat krijg ik meer waar voor mijn geld met een vidia kaart dan met een AMD kaart.
Het stroomverbruik is gewoon een ramp voor mijn electriciteit rekening.
In het mis en lower segment (onder 350 euro) is het natuurlijk iets gecompliceerder want daaris nvidia gewoon een cheapskate met 3 en 4gb ram op zijn kaarten wat gewoon onacceptabel is. Dus als ik een kaart in dat segment zou moeten kopen zou ik duurder uit zijn met amd maar wel een AMD komen vanwege de 8 gb. Al kan ik dan momenteel weer beter een gtx 1070 halen.

Het verbruik en de drivers zijn voor mij nog altijd de grootste problemen met AMD kaarten. Iedere keer als ik weer een amd kaart in mijn pc heb zie ik weer problemen met games die pas lang daarna opgelost worden of soms helemaal niet. En met nvidia heb ik nog nooit een driver probleem gehad zelfs als ik nog hele oude drivers draai.
En het stroomverbruik met veel uren gamen zorgt er effectief voor dat de prijs veel hoger uitvalt en dan kan je beter meteen investeren in een duurder nvidia product dat langer mee gaat maar minder verbruikt.

Over het algemeen is mijn portemonnee de beslissende factor na een rekensommetje en AMD scoort daar gewoon al jaren slecht.
Voor mensen die niet zelf de stroomrekening betalen is het natuurlijk een veel makkelijkere keuze.
Ik ervaar het niet qua al die problemen met games, misschien een paar uitzonderingen die niet mainstream zijn?

Voor mij gaat het gewoon erom dat ik cheap hardware heb die meer dan snel genoeg is. Qua stroomverbruik zal het wel meevallen, aangezien alle cryptominers AMD kaarten kopen. Tevens als je uitrekent wat die kaarten verbruiken denk ik niet dat dat een paar honderd euro aanschafwaarde goed maakt.
crypto was een heel ander verhaal. Het is een heel ander soort bewerking en dat was toevallig sneller op een amd kaart. Zo was zcash minen bijna even snel op een enkele 570 als op een 2x zo dure gtx 1070.

Overigens werd de gpu anders belast waardoor hij niet het volledige wattage verstookt. Bij gamen word een gpu anders belast en verbruikt de gpu veel meer en is de efficiëntie en totale prijs na een aantal jaar gamen op die kaart heel anders.

En een vega 56 vs een vergelijkbare gtx variant was al snel 150+/- euro extra aan stroomverbruik (voor basic modellen oc was eerder 200 euro) over 3 jaar met mijn game tijd maar niet 150+ euro goedkoper.
Het is een heel ander soort bewerking en dat was toevallig sneller op een amd kaart.
Dat was niet toevallig, maar vanwege bepaalde keuzes bij het ontwerp, bijvoorbeeld kiest AMD nu eenmaal om wat meer ruimte etc te besteden aan double precision, soms wat andere instructies, etc. voor sommige zaken is dat dan gunsitg, voor andere ongunstig of het maakt niet uit.

[Reactie gewijzigd door begintmeta op 22 juli 2024 23:46]

Ik speel niet 24/7 games, dus ik zal het vast niet aan de kosten merken ;)
Die getallen zijn ook niet voor 24/7, maar voor 10 uur per week oid.
Anoniem: 1128097 @nandervv28 januari 2019 16:41
dat zou 50 euro per jaar zijn. Dat komt neer op 1,37 per uur, en dat is 76 watt.

@computerjunky Ik zou toch maar naar een zuinigere videokaart zoeken dan :P

En als je 150 euro per jaar bedoelde komt dat neet op 225 watt verbruik. Nog steeds niet zo hoog.
Ik heb een zuinige videokaart de 1070 gebruikt maar 150 watt een vega 56 zou 300 watt vreten. nogal een verschil dus.

En kom niet met undervolten want daar heb ik toch helemaal geen zin. Ik stop hem in de pc en het moet werken.

en ik gaf duielijk aan 150 euro over 3 jaar.
En kom niet met undervolten want daar heb ik toch helemaal geen zin. Ik stop hem in de pc en het moet werken.
Lol, je vergelijking qua geld gaat om 10 uur per dag gamen, dat betekent dat je niet werkt o.i.d. dus kan je best wel ff 5 minuten undervolten.
Het gaat helemaal niet over 10 uur per dag gamen. 10 uur per dag gamen op 150 watt verschil tusssen videokaarten over 3 jaar zou immers uitkomen op ruim 360 euro aan stroom ipv 150.
Dus ga even rekenen voordat je onzin uitkraamt en of ik wel of niet KAN undervolten is helemaal niet relevant die dingen horen plug en play te werken dat soort onzin hoort een gebruiker helemaal niet mee bezig te zijn en als dat dus wel zo is is het een slecht product.

Wel knap trouwens 2 reacties op mij plaatsen binnen 1 minuut. Dan kan je niet echt veel moeite in onderzoek gestoken hebben voordat je je flapper opent.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 22 juli 2024 23:46]

Jemig, gevoelig uitkeringssnaartje geraakt?
Nee gewoon geïrriteerd dat je niet kan rekenen en verkeerde aannames doet... Maar dat geeft niet sommige mensen zijn beter in trollen dan in rekenen.
Dan moet ik wel heel goed in trollen zijn.
Idle verbruiken ze niet zoveel, alleen op vol vermogen tijdens zware games staat hij vol te stampen.
Anoniem: 1128097 @Tourmaline28 januari 2019 15:50
Ach, dat is toch wat je ook verwacht.
Kijk op wie je reageert... zware overdrevenheid en informatie of hij een paar jaar onder een steen gelegen heeft..

Stroomverbruik een ramp.... Als een videokaart een ramp voor je stroomverbruik is, raad ik je aan geen game pc te kopen, besteed je geld dan aan nuttigere zaken
Anoniem: 1128097 @Sinester28 januari 2019 16:31
Haha, ach, Ik probeerde gewoon een beetje uit of hij uiteindelijk zijn berekeningen ging laten zien, en dan zou ik hem linken naar het stroomverbruik van de gebruikte voorbeelden(die niks voorstellen imho).

edit

Inmiddels heb ik dat ook gedaan nandervv in 'nieuws: AMD stelt nieuwe topman Computing & Graphics-divisie aan'

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1128097 op 22 juli 2024 23:46]

Kijk op wie je reageert... zware overdrevenheid en informatie of hij een paar jaar onder een steen gelegen heeft..

Stroomverbruik een ramp.... Als een videokaart een ramp voor je stroomverbruik is, raad ik je aan geen game pc te kopen, besteed je geld dan aan nuttigere zaken
Wow lees jij wel, het is geen ramp voor hem anders gamede hij niet 10 uur per week, hij zegt gewoon eerlijk (en daar heeft hij gelijk in) dat de grafische kaarten van Nvidia zuiniger zijn dan van AMD op de zelfde snelheid.

En dat AMD de laatste jaren langzaam zijn met nieuwe net zo snelle kaarten uitbrengen, kijk maar is naar de Geforce GTX 1080 serie, pas 14 maanden later kwam AMD met de Radeon RX Vega 64, en was nog is €100+ duurder dan de Geforce GTX 1080 die toen al 14 maanden uit was, en ook nog is 120w meer verbruikte in bepaalde spellen.

Weet nog dat me neef de Radeon RX Vega 64 kocht toen de Geforce GTX 1080 al meer dan 14 maanden uit was, hij betaalde voor de goedkoopste Radeon RX Vega 64 €150,- meer dan de goedkoopste Geforce GTX 1080, en wanneer ik hem vroeg waarom hij niet voor de Geforce GTX 1080 ging was zijn andwoord, ben een AMD fanboy.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 22 juli 2024 23:46]

Wow lees jij wel, het is geen ramp voor hem anders gamede hij niet 10 uur per week, hij zegt gewoon eerlijk
Ja ik lees en blijf bij me punt, als je dat als problemen ervaart voor je stroomrekening, raad ik aan geen game pc te halen, want dan verdien je daar blijkbaar niet voldoende voor

Nergens ontken ik dat AMD meer verbruikt of iets dergelijks
Ik ervaar het niet qua al die problemen met games, misschien een paar uitzonderingen die niet mainstream zijn?

Voor mij gaat het gewoon erom dat ik cheap hardware heb die meer dan snel genoeg is. Qua stroomverbruik zal het wel meevallen, aangezien alle cryptominers AMD kaarten kopen. Tevens als je uitrekent wat die kaarten verbruiken denk ik niet dat dat een paar honderd euro aanschafwaarde goed maakt.
Ik zie hier toch wel erg veel denkfouten/foutieve aannames in één alinea.

Aangezien je het over betaalbare hardware hebt ga ik er maar even vanuit dat je op Polaris doelt. Een RX 580 stond qua prestaties mei 2018 op gelijke voet met een gtx 1060 (tegenwoordig iets daarboven): https://www.techpowerup.c..._Phantom_Gaming_X/31.html

Stroomverbruik is een heel ander verhaal. Dat scheelt idle 2-4W, met multi monitor scheelt dat 31W (!). Tijdens het gamen scheelt dat ongeveer 75W. In hoeverre je dat gaat merken hangt volledig af van hoeveel je computer aan staat. Staat je pc 10 uur per dag aan dan kom je op 113 kwh per jaar x 21 cent kost je €23,76. Doe dit keer 5 jaar en je praat over 118 euro wat ongeveer de helft van de aanschafwaarde is. Echter het kan goed zijn dat jij helemaal geen tweede monitor hebt en jouw pc maar 3 uur in de week aan staat. Voor iedereen geldt een andere rekensom.

Grote games met problemen zijn natuurlijk ook wel te vinden. Denk bijvoorbeeld aan Destiny 2 en het load time issue door de shader cache. Omgekeerd zijn er bij Nvidia ook echt wel uitzonderingen te vinden. Anekdotisch gezien kan ik wel stellen dat ik met mijn GTX 1070 sinds 2016 eigenlijk geen driver problemen heb opgemerkt. Maar ook daar kan iemand dat anders ervaren.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 22 juli 2024 23:46]

De drivers van amd zijn topnotch nu ipv nvidia

Ik kom zelf van amd en heb nu een 1080ti en ik moet oppassen met drivers upgraden aangezien de drivers van nvidia niet stabiel zijn.
Totaal geen problemen mee.
Ook als ik kijk naar de open problemen met games ziet dat er beter uit bij nvidia.
Ik speel redelijk wat games maar echt problemen heb ik vooralsnog niet. behalve slecht geoptimaliseerde games na dan maar daar kan een gpu maker niks aan doen.


Bij amd drivers had ik altijd last van oversaturatie (iets dat velen helaas lijken te waarderen tegenwoordig)
constante micro stutters, fps drops minder constante fps die vaak veel later pas werden opgelost, soms texture problemen

Wel lees ik overal dat drivers afgelopen jaar flink beter geworden zijn bij amd maarja vooralsnog hebben ze geen kaart die beter is dus we gaan het zien als ze weer eens wat goeds uitbrengen.
AMD draait als een zonnetje, vergeleken met mijn vroegere nvidia en amd kaarten, zou ik zeggen dat het qua gebruik om het even is. Wel ben ik voorstander van het open karakter van AMD en zijn ze cheap ;)

Tevens is er maar 1 game bij mij persoonlijk bekend met lag like issues, en dat komt door de game maker. *kijkt boos naar EA*
Cheap zijn ze zeer zeker niet sinds de vega in het midden hen hoge segment. Ze waren duur in aanschaf en daarbovenop betaalde je nog eens extra aan je stroomrekening. een vega 64 verbruikt bijna 2x zo veel als een 1080 over 3 jaar komt dat op een behoorlijk sommetje als je veel gamed.

Veel mensen vergeten het stroomverbruik mee te rekenen en dat geeft een verkeerd beeld van de werkelijke kosten.
Of dit komt omdat ze gewoon meer geld hebben en er dus lak aan hebben of doordat ze thuis wonen en de rekening niet zien weet ik niet maar ik betaal het zelf en zou dom zijn als ik dit niet mee reken.
Je bent niet verplicht om een vega te kopen, dat is namelijk ook high end segment, dus duur.

En als je high end wilt, dan ben je toch al duurder uit, als je dan de stroom niet kan betalen omdat je 10 uur per dag gamed(en dus niet werkt) dan moet je misschien eens denken over je levenskeuzes.
Weer dezelfde domme ongeïnformeerde aannames als in je andere comment op mij zonder ook maar even zelf uit te rekenen wat het kost. En ik ben met mijn 'higher' end kaart toen + stroomkosten van die klaart GOEDKOPER uit als dat ik toen een RX 570 gekocht had die minder presteert en meer stroom vreet.
Rekenen voordat je onzin uitkraamt is geen kunst maar voor sommige blijkbaar wel teveel gevraagd.
Ik heb het je al voorgerekent
Alleen totaal niet correct.

10 uur x150 watt per dag= 1500 watt oftewel 1,5 kwh x 365 = 547,5 kwh x 3 jaar = 1642.5 Kwh x 22 cent per kwh = 361.5 euro.
Totaal niet in de buurt van door door mij gestelde 150 euro dus en dus klopt er helemaal niks van je idiote 10 uur per dag statement en ben je het schoolvoorbeeld van een internet troll..
Of je daar nou trots op moet zijn. Maarja je moet een skill hebben want rekenen is het niet.
Hehe, waar hjaal jij ineens die 150 watt vandaan dan? Ineens komt ie met cijfers hoor, na een dag claims te maken zonder inhoud. Zeker ff gegoogled hoe je met kWh moet rekenen?
uit de andere post waar je op reageert maar blijkbaar was je dat alweer vergeten.
je reageert op 2 posts van mij die duidelijk gelinked zijn maar je had snel al de aanname gemaakt zonder te onderzoeken of rekenen.
als je zelf onderzoek had gedaan had je immers geweten dat de vega bijna 300 watt gebruikt ipv 150 dus 150 watt verschil en dan had je nooit die achterlijke 10 uur gamen claim gemaakt.

maar goed ik ben uitgepraat met jou want er zit geen logica in have a nice uninformed life.
10 uur kwam van iemand anders af die op jou en mij reageerde. Dus tjah. Dan zegt dat iets over mijn bronnen, niet over het rekenen. Misschien wat vaker werken, kan je langer denken / concentreren.
Lol, NVidia drivers zijn zo brak dat je effectief met NVidia 20 uur per week moet gamen om 10 uur gametijd te hebben. Sinds de 6xx serie van NVidia geen stabiele driver meer gezien, en na ieder uur moeten rebooten is gewoon ...... En sinds ik weer terug ben naar AMD is dat een verademing.

Overigens met Nvidia meer issues, zoals opeens settings vergeten, na driver installatie opeens color range over de nek bij HDMI. En nog meer issues.
Lol, NVidia drivers zijn zo brak dat je effectief met NVidia 20 uur per week moet gamen om 10 uur gametijd te hebben. Sinds de 6xx serie van NVidia geen stabiele driver meer gezien, en na ieder uur moeten rebooten is gewoon ...... En sinds ik weer terug ben naar AMD is dat een verademing.

Overigens met Nvidia meer issues, zoals opeens settings vergeten, na driver installatie opeens color range over de nek bij HDMI. En nog meer issues.
Wut? Als ik mijn systeem na een uur zou moeten rebooten dan ga ik direct hardware vervangen tot dat is opgelost... (uitgaande dat het niet aan het OS ligt).

Ik heb eerlijk gezegd sinds de early leak van hitman blood money in 2006 geen driver probleem meer gehad in het groene kamp (260, 460, 660 ti, 1070). Tevens doen alle 4 de kaarten het nog. De 660 ti wordt momenteel actief gebruikt in mijn tweede gaming pc (2500K). Aan de rode kant kan ik dezelfde opmerking helaas niet plaatsen.

Mbt vergeten settings. Enige dat ik me kan bedenken is dat je de 'schone installatie' hebt aangevinkt dan wel altijd express installation doet (hetgeen ik altijd afraad).

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 22 juli 2024 23:46]

Heb mijn oude 660ti in mijn tweede gaming bak zitten maat die bak wordt weinig gebruikt.
Wat een onzin ik heb bij aanschaf de drivers geïnstalleerd en sinds dien werken ze gewoon en heb 2x zonder problemen of ook maar een clean install geupdate zonder enige problemen.
Ik ben nog geen 1 driver gerelateerd probleem tegengekomen sinds ik de 1070 aangeschaft heb.

Zal wel aan iets anders in je systeem liggen maar zeer zeker niet aan de drivers!
Driverproblemen van AMD kan ik beamen. In de F1 gameserie van Codemasters had ik bij AMD altijd het probleem als ik Alt-Tab deed om de game te verlaten en dus op de desktop terechtkwam en dan terug Alt-Tab om terug in de game te gaan de resolutie van mijn beeldscherm veranderde van 1080p naar een lagere resolutie. Soms bleef hij op 1080p maar meestal werd er een lagere resolutie toegepast. Zeer vervelend dit want dan moest je altijd id game de resolutie terugzetten. Dat was met een HD7950. Nu ik een 1070Ti heb heb ik dit probleem niet meer. Dit kwam voor in ieder opeenvolgend jaar dat de F1 game uitkwam.

De gui van de grafische driver van AMD ziet er wel veel beter uit dan die van Nvidia maar het belangrijkste is natuurlijk dat de driver goed werkt.
De Radeon 7 is gewoon een zoethouder tot aan Navi. De TDP is iets dat je moet beschouwen als maximaal verbruik. Wanneer je gewoon op 75hz met Vsync/freesync zit te gamen dan is het verbruik ook met 50% zowat gedaald.
klopt echter is navi gewoon zoals het er nu uit zien een doorontwikkeling van vega en dus met dezelfde kern problemen als vega.
Als ze door de vega architectuur nog steeds vast zitten aan HBM2 zal ook deze kaart duur worden.
HBM2 is zuiniger als Gddr5 dus zelfs als ze al weten over te stappen naar het goedkopere Gddr5 wat overigens ook trager is zal komt daar standaard alweer extra verbruik bij die kosten besparing kijken.
En of ze echt het verbruik met ruim 50% kunnen terugdringen ik betwijfel het.
Ik hoop het van harte want de 20xx prijzen zijn misselijkmakend maar ik ben bang dat de waarheid ergens in het midden gaat liggen met als mogeijke resultaten een compatitive gpu met de 20780ti voor minder maar met hoger stroomverbruik of radeon 7 prestaties met eenzelfde stroomverbruik maar hogere prijs als we zouden willen zien.
En en en gaat hem helaas niet worden denk ik.
klopt echter is navi gewoon zoals het er nu uit zien een doorontwikkeling van vega en dus met dezelfde kern problemen als vega.
Waar haal je die informatie vandaan?

Vokgens mij was het allang duidelijk dat Navi gewoon met GDDR6 werkt, en ten tweede is het ook al zo goed als bevestigd dat Navi een andere Architectuur krijgt dan Vega

https://www.pcgamesn.com/amd-navi-hbm2-gddr6
https://www.fudzilla.com/...als-navi-gpu-architecture

[Reactie gewijzigd door Sinester op 22 juli 2024 23:46]

Of ik lees er overheen of er staat niet dat het een andere architectuur krijgt. wel staat er dat het scaleble is en beide gddr en HBM ondersteund.
Een vooruitgang qua prijs maar mogelijk een compromis qua prestatie.
Verder zijn er andere leaks die niet uit 2016 stammen die aangeven dat het een doorontwikkeling is van de vega architectuur wat ook de compatibiliteit met hbm2 verklaard waar ze eigenlijk vanaf willen omdat het veel te duur is.


Maargoed we gaan het zien. Ik hoop dat ze eindelijk alle hypes waar kunnen maken op cpu en gpu gebied zonder even veel als intel en nvdia te vragen maar verwacht niet teveel.
De Radeon 7 is gewoon een zoethouder tot aan Navi. De TDP is iets dat je moet beschouwen als maximaal verbruik. Wanneer je gewoon op 75hz met Vsync/freesync zit te gamen dan is het verbruik ook met 50% zowat gedaald.
Op basis van de geruchten klopt dit niet. Navi zou midrange worden, hetgeen ook beter past bij de historie van AMD Radeon (eerst midrange). Verder zou Navi nog dit jaar komen. In dat licht is een $799 kaart die nog altijd niet te verkrijgen is en volgens de geruchten in beperkte oplage verschijnt (volgens MSI zelfs een marketing kaart) geen logische zoethouder. Wie wordt daar zoet mee gehouden?

Ik reken erop dat die Radeon VII gewoon de snelste kaart van Radeon voor 2019 wordt en dat navi daaronder wordt geplaatst en dat de huidige vega 56/64 op dat moment uitgefaseerd worden. Of dat klopt weten we in het ergste geval pas over een maand of 11 :). Ik zou er in ieder geval niet op rekenen dat Navi dat prestatie niveau gaat evenaren, laten we geen nieuwe hype starten dan kan het altijd nog meevallen.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 22 juli 2024 23:46]

Dat gendergezever daar hou ik niet van - gewoon gezond verstand gebruiken en de meest geschikte aanwerven. En daarmee moet de kous maar 's af zijn.
"aanstelling van Chennakeshu heeft AMD weer een topman voor de Computing & Graphics-divisie, nadat in augustus vorig jaar Jim Anderson het bedrijf verliet."

Goeie ontwikkeling naar mijn idee, en kan dan ook niet wachten tot Zen2 er is, ik ben echt toe aan wat nieuws hier namelijk, Adobe After Effects gebruiken op een inmiddels 5 jaar oud systeem gaat namelijk niet heel erg lekker kan ik melden. Even Adobe After Effects een videotje laten uitpoepen met een uiteindelijke duur van 3 minuten, en daar dan heerlijk 30 minuten op gaan lopen wachten, nee daar wordt je bij van weetjewel ;(
Maar goed, moet het er voor nu nog maar even mee uithouden totdat zen2 er eenmaal is zo plus minus halverwege dit jaar.
Competente mensen op de juiste plaats, of ze nu vrouw of man zijn maakt toch geen drol uit...
dat is precies waar heel veel bedrijven helaas de mist in gaan; je moet inderdaad de beste kandidaat kiezen ; en niet diegene die een bepaalde man/vrouwverhouding in stand houdt.
De eindbaas is ook een vrouw.... al die mannen moeten verantwoording aan Lisa Su afleggen.
Hehe, tjah, ik denk dat je dan moet kappen met technologie.
Ik ga er gezien zijn naam en avatar vanuit dat hij het sarcastisch bedoelde. ;)
Zet de juiste persoon op de juiste plaats, ongeacht het een vrouw of man is.
Nu dicteert de overheid wel dat op bepaalde plekken een bepaald percentage moet worden gehaald wat vrouwelijk is. Daar ontkom je dus niet aan. ;)

Waarom zou een vrouw met veel (technische) kennis minder zijn dan een man?

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 22 juli 2024 23:46]

Dat de overheid het dicteert maakt het niet minder PC.

Men zou zich niet zo bezig moeten houden met "wie er als persoon op die plek zit", maar dat de meest geschikte kandidaat op die plek zit. En dat is vandaag de dag echt bijzaak geworden.

Man, vrouw, zwart, wit, groen of blauw. Desnoods een hond zoals die burgemeester in de VS (waar de hond vorig jaar herkozen is voor een 2de termijn). Zolang het maar gaat over de geschikte persoon. En niet het geschikte uiterlijk of het hebben van bepaalde biologische kenmerken. Want ... dat is het schoolvoorbeeld van racisme en discriminatie. "Jij mag dit werk want jij hebt tieten" of "Jij mag dit werk want jou huidskleur is niet blank".

Nee, we zijn echt van de pot gerukt dat we mensen niet meer aannemen op hun innerlijke kwaliteiten, maar op hun uiterlijke kwaliteiten. Hoe oppervlakkig en discriminerend moet het worden voor we het probleem in zien?
De praktijk is nu nog steeds dat bij gelijke kwaliteiten de man vaak nog steeds voorkeur heeft. Dat is dus wat jij zegt nog steeds " Hoe oppervlakkig en discriminerend ". ;)
Meest competente mensen zeker mee eens. Maar aangezien er niet een duidelijk verschil is in IQ of andere op intelligentie gebaseerde punten tussen mannen en vrouwen verwacht je toch dat dat ongeveer 50/50 is toch?

Het is niet percee AMD zelf. Je hebt een ontzettende aanlever problematiek, helemaal als technologie bedrijf blijven er, door alle oneerlijke obstakels, aan de top weinig vrouwen over om uit te kiezen. Maar ja met alleen maar naar elkaar wijzen los je natuurlijk ook niks op.

Als we dan naar de fantasiewereld gaan (zoals BF5) kun je er gelukkig met een druk op de knop wat aan doen, als je daar zin in hebt. Maar ja dan krijg je weer mensen die zeuren dat het niet historisch accuraat is terwijl ze een bazooka uit hun rugzak trekken.... Of nouja zeuren, het is zelfs link tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door roy-t op 22 juli 2024 23:46]

Alleen los je discriminatie niet op door te reageren met discriminatie.

Je ziet ook weinig vrouwen als vuilnisman, magazijnmedewerker , brandweer of andere zware baantjes.

Die strijd voor gelijkheid tussen man en vrouw geldt op 1 of andere manier alleen voor de topbanen? En als er onder die top 90% man is, is het toch niet zo vreemd dat de top ook 90% man is?

De manier waarop deze PC bullshit doorgedruk wordt gaat al verkeerd. Het resultaat zal totaal onverrast daar naar zijn.

Als gelijkheid zo belangrijk is... misschien vechten voor daadwerkelijke gelijkheid en niet zoals nu uiterst selectief het voordeel omdraaien.

Door het in bv BF toe te passen doe je ook nog eens aan geschiedvervalsing.

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 23:46]

Het is inderdaad zeer hypocriet.

In alle bijbaantjes die ik had werden de vrouwen aan de lichte taken gezet en zelfs dan wanneer ze iets zwaars moesten tillen werden de mannen regelmatig gevraagd of ze het eventjes konden optillen "want het is zo zwaar"

Ja duhh, tuurlijk is het zwaar het is een laagbetaalde baan. Dan word je toch huisvrouw als het te zwaar is?
Gewoon meer vuilnisvrouwen, en loodgieterinnen die midden in de nacht om komen draven om je plee te ontstoppen, enzo.
Meer vrouwelijke dakdekkers en stratenmakers! :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.