Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties

Ontwikkelstudio Slightly Mad Studios heeft een free2play massively multiplayer online-racegame aangekondigd. Het spel, genaamd World of Speed, zal draaien om straatraces in grote steden, waarbij spelers samen, maar ook tegen elkaar kunnen racen.

In World of Speed zullen gamers het tegen elkaar kunnen opnemen op circuits die zich in elk geval deels binnen wereldsteden als Londen, San Francisco en Moskou bevinden, zo maakte Slightly Mad Studios maandag bekend. Racers kunnen kiezen uit allerlei verschillende auto's, variërend van gangbare personenauto's tot 's werelds duurste supercars en klassieke bolides uit de geschiedenis van de autosport. Hoewel de ontwikkelstudio nog geen merken heeft genoemd, zijn er in de eerste beelden van het spel al wel een aantal te zien, zoals McLaren, Mercedes en Chevrolet.

Gamers kunnen er in World of Speed voor kiezen om zelfstandig aan de slag te gaan, maar de game lijkt vooral te zijn toegespitst op het racen in teamverband. Daarbij kunnen racers de ervaringspunten die zij hebben verdiend tijdens het racen gebruiken om zichzelf te verbeteren. Teams, maar ook solisten, kunnen zich in elk geval opmaken voor een constante stroom aan nieuwe content; Slightly Mad Studios belooft na de release van het spel doorlopend nieuwe uitdagingen, spelmodi, tracks en wagens aan het spel toe te voegen.

Volgens de makers wordt World of Speed, hoewel het een gratis te spelen mmo-game wordt, een volwaardige racegame voor de pc, die met toetsenbord, Xbox 360-controller of racestuur gespeeld kan worden. Op welke manier de ontwikkelstudio geld wil verdienen aan World of Speed is nog niet bekend, maar een model waarbij spelers hun voortgang kunnen versnellen via microtransacties lijkt voor de hand te liggen.

Behalve aan World of Speed werkt Slightly Mad Studios aan Project Cars, dat in het komende najaar moet verschijnen voor de pc, SteamOS, de Xbox One, de Wii U en de PlayStation 4. De studio was in het verleden onder meer verantwoordelijk voor Need for Speed: Shift en Shift 2: Unleashed.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Project CARS is inmiddels al tig keer vooruitgeschoven, en dan gaan ze wel een tweede game ernaast ontwikkelen? Dat ze eerst die belofte van CARS eens waarmaken.
Ik zit exact met hetzelfde.. Pomp eerst alle resources maar in Project Cars! Mijn stuur staat al opgepoetst klaar en wel.
Vaak zie je overigens wel met studio's dat ze aan een tweede project beginnen voor de eerste af is. Niet omdat ze hopen snel met veel titels geld binnen te harken, maar omdat na een tijdje de helft van de mensen die in dienst zitten helemaal niets te doen hebben. Waarschijnlijk zijn ze bij Project CARS ondertussen ook al voorbij de concept-fase, waardoor de mensen die meer bij de conceptualisatie actief zijn dan de daadwerkelijke ontwikkeling dus niets meer te doen hebben. Tijd om die alvast op een volgend project te zetten.
Ik word niet heel wild van de scherpte en de textures. Die eerste vond ik een a2 racer sfeertje hebben trouwens.
Het ziet er inderdaad gelikt uit, maar dan toch weer net niet. Sommige assets lijken erg simpel, de bomen in Monaco zien er erg vreemd uit op de voorgrond.

Nu is dat denk ik alleen een probleem als je crashed, anders ga je er veel te hard langs en kun je die render tijd beter in iets anders steken.
wat is er zo Massively Multiplayer Online Game aan?
of kan je 30 man op 1 baan racen?
Dat haal ik er inderdaad ook nog niet uit. Zal meer te maken hebben dat je met je team/club of zelf in een server zit met veel meer mensen, maar niet dat je daadwerkelijk met veel mensen tegelijk racet, gok ik zo.
Misschien een grote free roaming stad waar je doorheen kan rijden? En dan racen in apart geinitieerde instances?
Het is free-roaming, waarbij je teams/clubs kunt maken en een aparte rol in dat team kunt vervullen om zo de objectives te halen.
World of Speed is a AAA massively multiplayer online action-racing video game which introduces a new level of connected competition to the racing genre allowing players to team up and compete in an ever-expanding number of gameplay modes where completing team-based objectives determines the victor. Being the first to cross the finish line no longer guarantees your victory; it’s all about the Team!

As an online experience, players will be able to create and join in-game Clubs, compete against other players and teams in a variety of diverse team-based gameplay modes, interact and show off in the Airfield social hub and dominate the world in Territory Wars.
Edit:
linkje: http://worldofspeed.com/f...?7-What-is-World-of-Speed

[Reactie gewijzigd door volkano op 11 februari 2014 11:49]

Mja, ben er niet zo zeker van of dit gaat aanslaan. Ben benieuwd wat voor uitdagingen ze gaan bedenken. Veel verder dan wegracen voor de politie kom ik niet :)

Graphics zien er wel nice uit, ik ben benieuwd hoe de gameplay is. Dit is voor mij met online racen namelijk altijd wel een puntje. Voorbij glitchende tegenstanders verpesten voor mij de gameplay,

[Reactie gewijzigd door Devroet op 11 februari 2014 10:55]

Mja, ben er niet zo zeker van of dit gaat aanslaan.
Ik denk juist van wel. SMS werkt momenteel aan Project CARS, wat nu ook al (terwijl het nog een alpha versie is!) ook erg goed en lekker speelt. Ik heb zelf namelijk toegang tot Project CARS en was zelf eerst ook wat sceptisch, maar ik heb de game zien groeien en het is echt een goed spel aan het worden.

Gezien de graphics ga ik ervan uit dat de gameplay vergelijkbaar gaat zijn aan Project CARS, aangezien de graphics ook aardig overeenkomen.
Ik hoop toch eigenlijk dat Project CARS een simulator is en geen arcade titel.
Ik hoop toch eigenlijk dat Project CARS een simulator is en geen arcade titel.
Zou zeggen verdiep je eens in pCARS. Zou mij dus niet verbazen als deze game dus ook een simulator wordt, of op zijn minst meer simulatie neigingen heeft dan arcade.
Kijk eens naar de physics in de trailer, vooral naar het einde toe. Arcade, absoluut!
Er is geen lijn aan pCARS physics code te bekennen in WOS volgens SMS.

Dus hoe pCARS speelt heeft absoluut niets te maken met WOS. En daarnaast moet je als je WOS eerst speelt ook niet denken dat pCARS zo zal spelen.

Wat wel gedeeld word zijn graphics, geluid, auto modellen welke voor beide games gelicenseerd zijn... en enige circuits of point-to-point banen of algemene 'track side assets'.
Ter verduidelijking... niet alle pCARS auto's zul je in WOS zien, en niet alle WOS auto's in pCARS. Dit aangezien pCARS meer gericht is op circuit racen, en WOS meer straat racen is. Hierdoor heb je voor beide dus andere soorten auto's nodig. Je zal bijvoorbeeld geen/weinig Le Mans, GT of DTM auto's in WOS zien.
Ik ben niets anders aan het doen om te kijken wat project cars gaat doen. Is op het moment de enige titel die me aanspreekt voor de PS4 qua racing dan. Maar ik ben juist echt iemand die van de simulaties houd en arcade racing echt ruk vind.
Ik ben niets anders aan het doen om te kijken wat project cars gaat doen. Is op het moment de enige titel die me aanspreekt voor de PS4 qua racing dan. Maar ik ben juist echt iemand die van de simulaties houd en arcade racing echt ruk vind.
Offtopic: dan is wellicht Asetto Corsa ook leuk. Al weet ik niet of die ook naar PS4 komt.
Ben meer benieuwd wat voor grind dit spel gaat worden. Free to play betekend meestal grind to play of pay to play.

In veel spellen is dit uit balans en de vraag is of dit wel in balans gaat zijn, afwachten dus.
"World of Speed"

Bij Wargaming.net zullen ze waarschijnlijk al bezig zijn met hun advocaten in hun pak te hijsen...
Wat dacht je van Blizzard? :) Als er Ūemand patent heeft op "World of ..." Zal het Blizzard/Activision wel zijn ;)
Of bij EA Need for.... Er zal heus wel iemand klagen maar dan zal Blizzard of Wargaming denk ik het minste een poot hebben om op te staan. Die games beslaan niet hetzelfde genre als EA doet met Need For Speed.
Ik zie hier wat Shift in terug komen (de first person view), en het ziet er in de trailer allemaal wel leuk uit.

De vraag is alleen hoeveel ook daadwerkelijk ingame is en of ze het niet verpesten met free2play.

Maar is dit nu niet PROJECT CARS?
Is een andere game maar komen allebij in 2014 uit ;) .
I It looks like it will be a busy year for Slightly Mad Studios; the racing dev veterans' other title currently in development - Project CARS - is also due a 2014 release.

http://www.game-debate.co...ee-To-Play%20Racing%20MMO
kheb project cars nog niet kunnen spelen maar aan de effecten te zien is het dezelfde engine.

kan wel interessant zijn ^^
Ik verwacht ook dat het free2play/pay2win word..en dat is zo jammer. Microtransacties zouden alleen puur voor cosmetische redenen moeten zijn.

Technische kant; meestal met racegames als er ook maar een beetje lag is dat het gelijk voor iedereen te race verziekt. Ik hoop dat dit een beetje getackled kan worden door regionale servers.
Ik hou wel van racespellen dus hoop zeker dat dit wat word!

Is dit ook het eerste spel waar specifiek SteamOS bij staat?

Edit: Zie bij relevantie artikelen dat Project Cars in ieder geval al eerder was.

[Reactie gewijzigd door Raizio op 11 februari 2014 10:57]

Ik verwacht ook dat het free2play/pay2win word..en dat is zo jammer. Microtransacties zouden alleen puur voor cosmetische redenen moeten zijn.
Het heeft grafisch in ieder geval veel weg van Project CARS, wat naar mijn mening een erg goede racer aan het worden is (het is nog in ontwikkeling), het schept in ieder geval hoop voor deze game, ik ben benieuwd en ga het zeker een kans geven als deze game eenmaal uit is.
Is dit ook het eerste spel waar specifiek SteamOS bij staat?
Nee, Project CARS 9ook van SMS dus) komt dus ook naar SteamOS. :)
Ziet er goed uit, maar als dit net zo rijd als Shift 2 dan hoef ik hem echt niet. Daar leek het alsof je constant op een olieplas aan het rijden was. In het filmpje (0:45) viel me dat ook een beetje op dat het sturen wat schokkerig gaat? Afwachten dus of het wat wordt...
Eigenlijk is het dus een soort NFS-World clone ?
world.needforspeed.com
Ik had juist gehoopt dat ze dus de zelfde simulatie zouden gebruiken maar dan lekker door steden racen net zoals Project Gotham Racing.

Ik heb Project Cars al een paar keer mogen spelen en het ziet er echt gelikt uit, ben benieuwd of zie die pracht en praal ook kunnen behouden op de XBONE of PS4.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True