Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties

De Amerikaanse inlichtingendienst NSA had al sinds 2010 toegang tot gevoelige Noord-Koreaanse systemen. Informatie die met spionagesoftware is vergaard heeft tot de conclusie geleid dat het land achter de Sony-hack zit, volgens The New York Times.

De Amerikaanse geheime dienst zou in 2010 besloten hebben de Chinese netwerken binnen te dringen die Noord-Korea met de rest van het internet verbinden. De NSA zou er met hulp van Zuid-Korea en andere partnerlanden in geslaagd zijn de verbindingen via onder andere Maleisië te volgen, die Noord-Koreaanse hackers veel zouden gebruiken. De VS zou dit gedaan hebben omdat het land bezorgd was over de toenemende capaciteiten van Noord-Korea op gebied van digitale oorlogsvoering.

De NSA zou erin geslaagd zijn om malware binnen te smokkelen bij de netwerken die de Noord-Koreaanse hackers zouden gebruiken. Een team van hackers in het communistische land zou opereren onder de naam Bureau 121 en onder leiding staan van de inlichtingendienst van het land. Volgens Zuid-Korea gaat het om ongeveer zesduizend man.

De data die de NSA via de malware heeft vergaard zou gebruikt zijn om president Obama ervan te overtuigen dat Noord-Korea achter de hack van Sony Pictures zit. Dat claimt de krant The New York Times op basis van informatie die de krant kreeg doorgespeeld van overheidsmedewerkers en computerexperts. Ook heeft Der Spiegel een nieuw NSA-document gepubliceerd dat hier op wijst.

President Obama zou geen twijfel hebben dat Noord-Korea achter de Sony-hack zit. De VS hebben economische sancties tegen het land ingesteld wegens het incident.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (23)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

Dus de vs heeft door te hacken aangetoond dat noord korea illegale hacks heeft uitgevoerd... Beetje hypocriet om dan boos te worden toch?
Meekijken via een hack is ťťn ding. Vervolgens publiceren van gevonden data, afpersing en bedreiging zijn natuurlijk wel iets anders.
Vervolgens publiceren van gevonden data, afpersing en bedreiging zijn natuurlijk wel iets anders.
Een land beschuldigen en afpersen (lees: economische sancties); ik zie het verschil niet met wat de Sony-hackers hebben gedaan, anders dan schaalgrootte. US wil dat NK toegeeft dat zij achter de hack zitten, maar beveiligingsexperts wereldwijd hebben hun bedenkingen bij 'het bewijs' dat de US gebruikt. Zeker omdat de bronnen waarop de beslissing gebaseerd is grotendeels 'staatsgeheim' blijven (altijd handig), en de US en de NSA hebben nu eenmaal niet een goede reputatie op het gebied van (het hebben van) betrouwbare inlichtingen (iets met WMD in Irak - nooit gevonden, en informatie over de Bostom Bombers - niets mee gedaan). Zelfs in dit geval is het bewijs dat aangevoerd wordt erg dun (zie http://www.theatlantic.co...eally-attack-sony/383973/), en als het verhaal zou kloppen hebben de inlichtingendiensten/FBI weer gefaald in het handelen want dan zouden ze al eerder aanwijzingen gehad moeten hebben dat er iets op stapel stond.

Ik geloof wel dat de US zich zorgen maakt(e) over de ontwikkelingen in Noord Korea, maar ik denk dat de Sony-hack wordt aangegrepen om NK politiek onder druk te zetten voor wat anders.
Totaal mee eens, als de US dit dus al wist in 2010 geeft dit alleen maar aan hoe totaal nutteloos de voortgang naar de surveillance state is wat op globale schaal gebeurt. Als je een reactie tijd hebt van meer dan 4 jaar kun je beter gaan vertrouwen op indicaties die community's zelf aanleveren omtrent misdaad.
Ik denk niet dat de US de lezers een kijkje gunt in haar spionagekeuken, maar aan de andere kant had de US het wel een beetje aannemelijker mogen maken dat NK achter de Sony hack zat.

Ik zie "de Sony hack" een beetje als 'cyber war' en zoals bij iedere oorlog, is "de waarheid" het eerste slachtoffer.
nee, ik denk dat het indringen in een systeem wel het ergste kwaad is, vervolgens iets met de buit gemaakte gegevens doen vindt ik echt alleen een consequentie van stap 1...
En het is echt niet een beetje passief meekeijken natuurlijk, de NSA heeft ook data buit gemaakt (systeem-logs enz), anders kunnen ze helemaal niets onderzoeken...
Als het indringen van een systeem het ergste kwaad is, en we geen onderscheid maken wat je daarna ermee doet, dan hoeven we ook geen onderscheid tussen blackhat en whitehat hackers te maken. Als je dan binnendringt bij een bedrijf, er niks mee doet en ze alleen op de hoogte stelt, dan is dat equivalent aan het bedrijf chanteren, de creditcard gegevens verkopen en de medewerkers bedreigen?

Oftewel het lijkt mij heel veel uitmaken wat je ermee doet. Spioneren doet iedereen. Dat mag wel met mate gebeuren, maar het is toch heel wat anders dan de bedreigingen rond de Sony hack.
nee sorry, de context is heel anders...
Dit is niet te vergelijken met een whitehat hacker, de NSA steekt niet tonnen in het "kijken of ze een systeem binnen komen om dan vervolgens de beheerders te wijzen op de vulnerabilities".... Ze steken er tonnen in om er digitale oorlogsvoering mee uit te kunnen voeren...
Wat ik bedoel te zeggen is dat het binnendringen van een systeem door een partij als de NSA bij voorbaat al een "oorlogsdaad" is, ze zijn op eigen gewin uit en gaan de hacks hoe dan ook exploiten....
Dus jah, ik vind dan stap 1 nog steeds de meest kwalijke, ze zijn er op uit om iets met die gegevens te doen !
NB: Het gaat bij de NSA niet om tonnen maar om miljarden in het kijken of ze systemen binnen kunnen komen.
Mee eens. Echter wat Amerika er mee gedaan heeft zou ik niet whitehat noemen, dus wat dat betreft nog steeds net zo erg.
Let me put it this way, als het de andere kant op was geweest was heel Amerika in rep en roer geweest en waren er minimaal 20 politicus die het land binnen willen vallen. Dit is heel, heel hypocriet van US.
Dit is heel, heel hypocriet van US.
Tja, what else is new...
Hacken van overheid -> overheid is wat anders dan als overheid een commercieel bedrijf te hacken vanwege 1 film die je niet leuk vindt...
China doet niet anders.
En die steelt veel egere dingen bij commerciŽle westerse bedrijven.

http://www.nu.nl/buitenla...-in-handen-van-china.html

En nog veel meer:
http://www.nu.nl/internet...jsf-en-patriot-raket.html

Mag het westen de rest van de wereld op deze manier waarschuwen. Het buitenland die onze commerciŽle Bedrijven hacken leverd veel economische schade op.

Zie het gevolg van de Aziatische copier maatschappij; http://www.infotechgarage...12/11/J31-f35-compare.jpg

[Reactie gewijzigd door xbeam op 19 januari 2015 09:01]

Het internet uit zetten?...
Behalve dat dat technisch gezien een *uitdaging* zal zijn is er tegenwoordig zoveel afhankelijk van het internet dat ze daarmee een groot deel van de wereld plat zouden leggen, zowel bij wie ze willen raken als bij hun zelf.
Schakel dan het internet zelf uit voor aantal netwerken binnen je organisatie, gewoon helemaal loskoppelen, dingen die belangrijk zijn of niet naar buiten mogen lekken mogen nooit en te nimmer vastzitten aan het internet, of je moet vooraf al incalculeren dat je gehackt word en afwegen of je ermee kan leven, zo niet, dan moet je gewoon geen enkele risico nemen.

Bedrijven moeten weer los van internet gaan werken en alleen enkele pc vast aan het het internet die echt nodig zijn, zoals klantenservice.
De controle/beheer van het internet
Zit bij de vs. Door te knoeien met ip range of de Iccan dns kan de vs het internet in bepaalde delen Van de wereld redelijk plat gooien

nieuws: 'Amerikaanse marine verstoort internetverkeer in Libanon'

Internet down Zuid-Korea na sony hack. Jij wil zeggen dat het allemaal toeval is.;-)
http://m.standaard.be/cnt/dmf20141222_01443621

[Reactie gewijzigd door xbeam op 19 januari 2015 10:00]

Klopt, hacken van overheid -> overheid is een stuk erger dan hacken van een commercieel bedrijf. Dat is gewoon sneu. Hacken van een overheid kan reden tot een veel grotere escalatie zijn. Overigens is USA niet vies van bedrijven hacken/afluitseren als het om economisch gewin gaat. Project Echelon is daar een goed voorbeeld van.
Als je toegang tot het netwerk van NK hebt/had, hoe 'bewijs' je dan dat je zelf de hack niet hebt gedaan?
Door een redelijk plausibel 'trail' te maken dat naar jouw tegenstander wijst, en je eigen trail goed te verbergen. Dat laatste is de NSA goed in geworden (zonder Snowden had de wereld waarschijnlijk nu nog niet de omvang van hun gluurderijen beseft).
Hierdoor is informatie die van de NSA (of GHCQ) komt per definitie onbetrouwbaar....
Dat niet alleen, ik bedoel, als je toegang hebt tot hun netwerk om ze in de gaten te houden, houd ze dan ook in de gaten!

Het blijkt dat zit puur voor eigen gewin doen.

Als ze er iets mee voorkomen dan vind ik dat ze dit best mogen doen allemaal. Maar dat doen ze niet, dus ben ik er tegen.

Hetzelfde als wat de EU zei tegen Nederland mbt het monopoly (haha) op casino's.
Plus, de (onvrijwillige) offer van onze privacy van alle NSA hacks wordt niet beloond: ze hebben de aanval niet tegen gehouden.
ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek dat de NSA daar is binnengedrongen. de doelstelling van de NSA is het inzamelen van inlichtingen voor het veilig houden van Amerika en zijn bondgenoten. Noord-Korea laat al langer agressieve geluiden horen richting Amerika met 3 nucleaire proeven in de afgelopen 4 jaar, het demonstreren van lange aftands rakette en zelfs recentelijke nog dreigen met oorlog richting Amerika. volgens mij zou de NSA zijn werk niet goed doen als ze dan niet hadden geprobeerd binnen te dringen bij Noord-Korea.

Wat Noord-Korea vermoedelijk gedaan heeft is binnendringen bij een privaat bedrijf dat geen enkele werkelijke bedreiging vormde voor NK. behalve dat het mogelijk hun eer zou kunnen schade. Al moet ik eerlijk zeggen dat na de film gezien te hebben, ik hem eerder schandelijk vond voor sony dat NK.
Oke, dit verklaard al wat. In de Tech Talk Today van November hadden ze het er al over dat de VS wel aangaf dat Noord Korea er achter zat maar niet hoe ze dit wisten. Daardoor was het verhaal wat zwakker aangezien bekend is dat Sony behoorlijk wat IT mensen heeft ontslagen een tijdje voor de hack en het bekend is dat sommige ervan contact hebben gehad met hackers.

Dat de VS nu toe geeft de systemen te hebben gehackt die Noord-Korea toegang tot internet geven is al beter maar nog steeds niet daadwerkelijke logs. I still doubt it. Maar de waarheid kan zijn dat oud Sony IT personeel samen met hackers de info heeft doorverkocht aan de hoogste bieder en Noord-Koreaanse hackers de boel hebben gekocht.
De VS moest met iets komen zodat de rest van de wereld het zou geloven aangezien het verhaal al niet klopte.
Dus waarom maar niet NSA gebruiken als een smoes dat ze binnen zijn gedrongen aangezien snowden alles al heeft verteld en de rest van de wereld niets durft te doen omdat het Amerika is.

Dit verhaal klopt voor geen meter en hoop dat dat ook duidelijk is voor iedereen.

Murica propaganda!
Bij grote gebeurtenissen weten de Amerikanen altijd als eerste wie het gedaan heeft (b.v. 9/11, WMD, MH17), maar wie controleert dat? Wie kan het controleren? Amerika lijkt me nou niet het land dat je op de blauwe ogen kan vertrouwen. Tenzij ik hard bewijs zie vertrouw ik Amerika niet. Ze hebben teveel belangen en waarschijnlijk kennen wij de meesten daarvan niet eens. Het zal niet de eerste keer zijn dat door valse propaganda aangestuurd wordt op een oorlog waar geen enkele burger op zit te wachten en alleen de elite/rijken van profiteren.

Dat Amerika zegt dat ze bewijs hebben dat NK achter de hack zit neem ik derhalve totaal niet serieus.
Dat de VS nu toe geeft de systemen te hebben gehackt die Noord-Korea toegang tot internet geven is al beter maar nog steeds niet daadwerkelijke logs. I still doubt it. Maar de waarheid kan zijn dat oud Sony IT personeel samen met hackers de info heeft doorverkocht aan de hoogste bieder en Noord-Koreaanse hackers de boel hebben gekocht.
De VS heeft helemaal niets toegegeven. De New York Times zegt daar indicaties voor te hebben. Trouwens bij nieuwsberichten waarbij de titel tussen quotes staat zegt al dat het geruchten of vermoedens zijn.

Al lijkt dit verhaal best plausibel te zijn. De VS had op een gegeven moment totaal geen enkele twijfel dat Noord-Korea achter de aanval/bedreiging zat. Dat was best vreemd om te zien. Normaliter beschuldigen westerse landen nooit zo direct.

[Reactie gewijzigd door Aurora op 19 januari 2015 09:03]

Juist! Dit is natuurlijk nog steeds geen bewijs. Ik denk dat gezien de ontwikkelingen in het verleden (de weapons of mass destruction) in Iraq dat de NSA dit keer toch echt met bewijs moet komen naast "wij weten het zeker want we hebben hen gehacked".

Dat is natuurlijk politiek lastig gezien er veel discussie is over de NSA in combinatie met (vermeende?) bedrijfspionage en privacy inbreuk.
Alleen maakt dit het verhaal imho niet sterker. Toen de hacks net gebeurd waren, was er helemaal geen sprake van Noord Korea. Het ging toen om afpersing van SPE en er waren vermoedens dat het minstens deels een interne job was.

Pas nadat in de media de piste van Noord Korea naar boven kwam naar aanleiding van 'The Interview' maakte de hackers ineens hun eisen rondom die film bekend en begonnen ook de opsporingsdiensten in die richting te kijken.

Ik blijf dan ook geloven dat Noord Korea hier niet veel mee te maken had en dat de VS gewoon leugens blijft verspreiden om het regime in een slecht daglicht te stellen (op een moment dat het weer toenadering zoekt) simpelweg omdat het Amerikaanse volk het liever zo ziet dan te moeten horen dat enkele ontevreden werknemers hun (voormalige?) werkgever hebben willen afpersen.
Met de USa weet je het nooit. Wat is de waarheid en wat is amerikaanse propaganda.

Ik stel me 1 simpele vraag. Als men de systemen was binnengedrongen kon met ook zien wat ze aan het doen waren. als ze wisten wat ze aan het doen waren konden ze zien dat ze bezig waren met de sony hack.
Waarom heeft men sony niet getipt en heeft men de hackers hun gang laten gaan.

Vindt het een beetje een slap verhaal van de amerikanen. hoe dan ook noord koerea gaat toch haar eigen gan, schuldig aan hack of niet het maakt voor dat land allemaal niet uit. voorkomen is iets dat de NSA beter had kunnen doen. sony zit nu met dikke schade, misschien wel dank zij de NSA ?
Als ze wisten wat ze aan het doen waren konden ze zien dat ze bezig waren met de sony hack.
Waarom heeft men sony niet getipt en heeft men de hackers hun gang laten gaan.
Dat moet je als geheime dienst zo min mogelijk doen omdat je dan een kijkje in je eigen keuken geeft.
Echt waar, en nu achteraf bovenstaande informatie geven lijkt me ook aardige openheid geven. Er staat letterlijk we hebben de systemen van noord korea geinfiltreerd. dus een paar aamnden na de vermeende hack wel een kijkje in je keuken geven. Beetje raar noem ik dat.
Neuh, dat is niet raar, het kwaad is geschied dus de NSA kan er allang weer verdwenen zijn. Dan weet de vijand niet meer dan 'ze zijn binnen geweest' maar dat wist je op dat moment natuurlijk ook allang.

Waarom denk je dat na de dood van Osama Bin Laden naar buiten kwam dat dit een actie was van de VS en niet voor die tijd? Ondanks die informatie worden er nog steeds elke dag in grote getale drone strikes uitgevoerd. Kortom; het heeft geen grote negatieve invloed de informatie NA het feit naar buiten te brengen ('Whats done is done') maar wel positieve invloed, omdat je een succes deelt.

Waarom deze informatie nu naar buiten komt is duidelijk en simpel te herleiden: pluspuntjes voor de NSA die nu zo enorm onder vuur ligt, en pluspuntjes voor de geloofwaardigheid van het geroeptoeter van de VS. De belangen zijn helder, dus het is goed om deze 'nieuwe informatie' met een hele dikke korrel zout te nemen.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 19 januari 2015 10:31]

We hebben gezien met de Irak-oorlog hoe belangrijk het is om informatiebronnen zo geheim mogelijk te houden.
De machthebbers in Amerika zijn er niet bij gebaat dat de waarheid wordt verteld, dus ga er maar vanuit dat het meeste Amerikaanse propaganda is.
ComplottheoriŽn zijn altijd leuker om te geloven dan de standaard uitleg dus de wil om iets anders te geloven snap ik. De uitleg erachter is desondanks altijd twijfelachtig en de officiele verklaringen natuurlijk ook, anders is er geen ruimte voor andere theorieen.

In plaats van het Amerikaanse verhaal te wantrouwen zou je ook in belangen kunnen denken. Een ontslagen medewerker die in zijn eentje een multinational gijzelt door enorm veel data te stelen en publiek te maken enkel voor enorm financieel gewin (waarom zou je niet een stuk minder eisen en daarmee een veel grotere kans hebben dat het nooit publiek wordt gemaakt en jij daardoor veel minder risico loopt?), of een natie met 6000 man mankracht die dat probeert en zich kan verschuilen achter kernwapens mochten ze achter de dader komen? Mij lijkt dat laatste veel logischer.

Als Amerika er enkel op uit is Noord-Korea tot staatsvijand te verklaren (wat het allang is), hoeven ze enkel op het communistische regime en de erbarmelijke omstandigheden voor de burgers te wijzen. Die hebben heel weinig baat bij deze aanteiging, aangezien ze niet meer weerstand voor Noord Korea gaan krijgen. China gaat niet ineens zeggen wat is dat land toch slecht omdat ze een concurrent voor Chinese bedrijven aanvallen.
John McAfee (de oprichter van McAfee) beweert te weten wie er achter de Sony hacks zitten, en dat de hacks niet zijn uitgevoerd door Noord Korea. Hij beweert gesproken te hebben met de hackers over de motieven van de aanval.

http://www.ibtimes.co.uk/...wasnt-north-korea-1483581

[Reactie gewijzigd door donny007 op 19 januari 2015 12:32]

Nee, John McAfee, dat is een betrouwbare bron. ;-)
McAfee, sinds 2008 woonachtig in Belize, schreef in september 2012 dat hij een harem had en beweerde dat een van de vrouwen een moordenares was. Een buurman beklaagde zich er bij de autoriteiten over dat McAfees lijfwachten 's avonds gewapend over het strand liepen en zijn honden mensen aanvielen. Nadat in november 2012 vier van zijn honden waren vergiftigd, wees McAfee niet zijn buurman maar de regering van Belize als schuldige aan. Een paar dagen later werd zijn buurman doodgeschoten gevonden in diens huis. McAfee ontkende elke betrokkenheid en beschuldigde de politie ervan hem in de val te willen laten lopen, geld afhandig te maken of om te brengen.[2] Begin december 2012 werd hij in Guatemala gearresteerd omdat hij illegaal het land zou zijn binnengekomen.
Ik zou het gedeeltelijk omdraaien.
Als je de media in je macht hebt dan heb je controle over het volk/stemvee, en daarmee over de politiek.
Een mooi voorbeeld is het Berlusconi imperium.
Vergeet Turkije niet Erdogan met het platte land, niet de stedelijke gebieden
yup, en zo zijn er nog wel meer die het begrepen hebben, er zijn redelijk sterke aanwijzingen dan in de USA dat ook speelt, hoewel daar de media met geld moet worden ingekocht.

En we vergeten nog de andere helft van de wereld: You controll religion? you controll the people, politics, the media, the army and the banks.
Ik vraag me af wat deze sancties nu inhouden. Noord-Korea heeft toch al alle sancties die maar mogelijk zijn mogen ontvangen van het Westen?
Die nieuwe sancties raken maar een paar personen en bedrijven.
  • Drie Noord-Koreaanse bedrijven en tien regeringsfunctionarissen worden geraakt door de sancties. De functionarissen, die zich onder meer bezighouden met wapenhandel van Noord-Korea, werken in Rusland, China, SyriŽ en Iran.
  • Amerikanen mogen geen zaken meer doen met de bedrijven en personen.
  • Ook mag de groep niet meer naar de Verenigde Staten komen.
  • De functionarissen krijgen geen toegang meer tot het Amerikaanse bankenstelsel.
Maatregelen die helemaal niets zullen uitmaken.

Je hebt nu al een paar generaties die niet beter weten in N-Korea. Zo gauw het huidig regime weg is, is de beer los. Diegene die aan de macht zouden moeten komen weten niet wat het inhoud, diegene die ze aan de macht moet brengen weet ook niet beter.

Het leger blijkt nog enige mate van macht en structuur te hebben, maar dat is nou juist een partij die je het land niet wilt laten besturen.

Land als de US of A moet eens ophouden met kinderachtige spelletjes spelen als je weet dat het om mensenlevens gaat. Elke mogelijke verandering wordt wederom hard de kiem ingesmoord en zal weer enkele jaren meer nodig hebben, als het er al ooit van komt.
Bijna alle sancties ja, maar ze importeren/krijgen nog wel voedsel als graan etc.
Oh, maar de NSA mag overal maar gewoon binnenkomen zonder te kloppen?
Ben je het er niet mee eens dat Noord-Korea een vijand van ons (Geallieerden) is? Een NAVO lidstaat is officieel in oorlog met NK. Ik vind het daarom wel gerechtvaardigd dat waar we kunnen hacken bij onze vijand, we dat ook doen. Waarom niet? Om dat wij de privacy van de Noord-Koreaanse overheid respecteren? :+
Ik geloof er geen snars van. Als ze toegang hadden tot Noord Koreaanse netwerken en dus wisten dat hackers netwerken van Sony zijn binnengedrongen, waarom hebben ze de hackers niet tegengehouden of Sony op tijd op de hoogte gesteld? Wat heb je aan een gevaarlijk machtige geheime dienst die alles en iedereen bespioneert maar als het er echt op neer komt niets met die gegevens doet? Wat is het doel van deze geheime dienst?
Hetzelfde doel als camera's. Later de dader aan kunnen wijzen, bewijzen vergaren.

En nieuwkomelingen stoppen voordat ze beginnen omdat de pakkans hoger is.

Bovendien wordt hiermee de lat hoger gelegd. je schrikt beginners af met hogere investeringskosten/meer moeite, nog voordat ze de tools hebben om er mee weg te komen.

Camera's, net als online taps zijn dus bedoeld als afschrikmiddel.
Hetzelfde doel als camera's. Later de dader aan kunnen wijzen, bewijzen vergaren.
Dit is veel gevaarlijker dan camera's. Iedereen wordt op ieder moment van de dag gevolgd. Met deze informatie kun je wanneer het je uitkomt een willekeurig persoon veroordelen. Een journalist die teveel vragen stelt bijvoorbeeld. Maar dat is een ander verhaal.
Maar wat is er gebeurd met de regel;

voorkomen is beter dan genezen?
Waarom de boel laten escaleren?
Ik dacht dat regeren hand in hand gaat met vooruit zien?

Op deze manier heeft het een enorm "Kijk ons eens, goed hŤ? gehalte" want als je in alle stilte iets voorkomt zal niemand er ooit iets van opmerken.

Zoals George Carlin ooit zei ;
"It's nothing but a big stroke job in this country. The government strokes you every day of your life. Religion never stops stroking you. Big business gives you a good stroke. And it's one big, transcontinental, cross-country, red, white and blue stroke job... Do you know what the national emblem for this country ought to be? Forget that bald eagle. The national emblem of this country ought to be Uncle Sam standing naked at attention saluting, and seated on a chair next to him, the Statue of Liberty jerking him off. That would be a good symbol for the United Strokes of America."

https://www.youtube.com/w...ist=RDtEej1feA9N8&index=1

[Reactie gewijzigd door biebelebons op 19 januari 2015 09:24]

Eigenlijk net als Pearl Harbour. Ze wisten dat de Japanners gingen aanvallen maar lekker niets doen zodat ze daarna de nukes erop konden testen.
Als ze dit wisten waarom hebben ze het bedrijf niet gewaarschuwd zodat het zich kon verdedigen. Ze kunnen wel roepen 'ja de gegevens van zoveel mensen ...' Maar ze stonden er zelf bij en keken ernaar.
Uhm, toen pearl harbor aangevallen werd had de VS geen kernwapens. De toenmalige kern fysici zaten nog in nazi duitsland.
Selectief omgaan met; "regeren is vooruit zien"?

Eerlijk gezegd denk ik iets vele malen ernstiger;
En dat is dat er verschrikkelijk goed geregeerd wordt maar dan niet namens de bevolking.

Tenminste..

[Reactie gewijzigd door biebelebons op 19 januari 2015 10:21]

Niet elemaal waar , het Manhattan project werd pas op gestart na het uitbreken van de tweede wereld oorlog, maar de profs waren er toen al
Iets met klok/klepel.
Ja, hebben ze lekker al die troep daar zitten installeren. Vertrouwen in de VS is onder het absolute nulpunt, hadden ze maar hun vertrouwen niet moeten verspillen. Komt te voet en gaat te paard. Hoe kan je nu geloofwaardig zijn als je zelf de hele wereld afluistert voor economisch gewin en overal rotzooi op installeert tot kerncentrales aan toe. Boontje komt om zn loontje als het toch NK is. Ik vrees dat alleen NK zelf dat weet. Al het nieuws wat naar buiten komt, kan gewoon niet objectief zijn.
Goh inbraak op het netwerk van de VS door andere landen is volgens hun 'an act of war' maar als zij het zelf doen bij andere landen, nee dan is er geen probleem.. LOL....
Komt dan wel mooi uit dat ze nog steeds in oorlog zijn met Noord Korea, een vredesverdrag is er nooit getekend en er is alleen maar een staakt-het-vuren dat gelukkig wel langer stand houd dan die tussen de Palestijnen en IsraŽl.
Geen enkel land is als het erop aankomt echt braaf bezig. Alleen het ťne land, heeft politiek of economisch gezien wat vuilere handen, dan het andere land, en wast ieder land bij de VN-Veiligheidsraad zijn handen in onschuld. En wijst men naar de ander, daarom is die vergadertafel in New York zo mooi rond.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True