Pc-spelers omzeilen timer van gelimiteerde Resident Evil Village-demo

De derde en laatste Resident Evil Village-demo is slechts een uurtje spelen, maar pc-gamers hebben een manier gevonden om dit te verlengen. Daarmee is het mogelijk om de demo zo lang te spelen als spelers maar willen, tot Capcom de demo op zondag offline haalt.

Om de Resident Evil Village-demo langer dan zestig minuten te kunnen spelen, moeten gamers volgens Steam-gebruiker Leaves eerst Steam Cloud uitschakelen voor de demo en de Steam Achievement Manager-tool downloaden. Daarna moeten ze de lokale savedata verwijderen en de SAM-tool starten. Met die SAM-tool kunnen gebruikers de Achievements en Stats verwijderen van de demo. Schijnbaar gebruikt de demo onder meer die gegevens om te bepalen of de gamer de demo al langer dan zestig minuten heeft gespeeld.

Daarna kunnen spelers de demo weer starten en is de timer gereset op een uur, zegt Leaves. Dit hele proces is te doen in minder dan een minuut; Leaves zegt dat hij er een tool voor heeft gemaakt. Met deze stappen worden ook de instellingen van de demo verwijderd. Leaves schrijft dat deze instellingen in een data00-1lbin-bestand worden opgeslagen bij de savegame-folder. Wanneer gebruikers dit bestand niet verwijderen of het apart houden en later in de folder plakken, zou de game opstarten met de juiste instellingen.

In tegenstelling tot de eerdere demo's is deze derde Resident Evil Village-demo niet acht uur, maar acht dagen beschikbaar. Spelers krijgen twee omgevingen voorgeschoteld die ze kunnen verkennen, namelijk een dorp en een kasteel.

Resident Evil Village is een first-person-horrorgame die zich afspeelt na Resident Evil 7: Biohazard. Het spel verschijnt op 7 mei op Steam, Google Stadia, Xbox One, Xbox Series-consoles, PlayStation 4 en PlayStation 5.

Door Hayte Hugo

Redacteur

03-05-2021 • 17:10

46 Linkedin

Lees meer

Reacties (46)

Wijzig sortering
Vanmorgen de demo gedaan, hij bestaat uit twee delen de village en castle.
Beide hebben gewoon een begin en eind (zoals je bij een normale demo verwacht, het is dus niet om je tegen te houden het hele spel te spelen).

Als je rustig aan doe, kom je zeker in de problemen met tijd en kan je niet beide volledig doen.
Nadat je de game begin en nog wat settings zoals sensitivity wil aanpassen loopt de timer gewoon door.

Er zijn in mijn optiek ook simpelere methods, er is voor cheat engine een script en er is een aangepast bestand om de timer te stoppen. Lijkt mij makkelijker (en veiliger?) dan steam achievements editen.

[Reactie gewijzigd door Scale op 3 mei 2021 17:34]

Alleen cheat engine is gemarkeerd als mogelijk onveilige software door Windows (10).
Voor een normale gamer dus vertrouwder om hun settings in steam te verpesten, als onveilige software installeren.

De onveilig melding is vooral omdat het instructions in je memory aanpast, dat doen exploits etc ook - vandaar de markering
Nog nooit zo'n melding gehad over cheat engine.. En het gaat niet om steam settings maar je klooi met achievements die bij valve opgeslagen staan.
Er is inmiddels ook een trainer beschikbaar (Fling) waarbij je de tijd kan bevriezen. Vanavond maar even de demo spelen :9
Wat is het idee van een tijdsbeperking op een demo? Je game-wereld is toch makkelijker te limiteren in omvang ipv tijd?
De game-wereld is ook beperkt, bovenop de tijdslimiet. Echt een goede reden voor zo'n korte tijdslimiet zie ik niet, maar ik vermoed dat Capcom het doet voor het geval spelers de demo zo uitvoerig zouden gaan spelen, dat ze daardoor geen behoefte meer zouden hebben het hele spel te halen. Een vrij onnozele logica voor een spel als dit, want men wil vast juist weten hoe het verder gaat.

Vroegere demo's en shareware-titels hadden dit effect wel eens; dus dat de demo als een vervangend product geldt voor sommige spelers, die daar genoeg aan hebben of niet eens wisten dat er een vollediger versie bestond. Dan vangt de ontwikkelaar / uitgever minder centjes. Ik denk dat dit uit dezelfde denkwijze komt, hoe vreemd ook.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 3 mei 2021 17:39]

Nah, gewoon om beetje buzz te creeëren, zoals nu dus gebeurd. Oh, RE heeft een demo. Oh, RE heeft tijdslimiet op die demo. Oh, tijdslimiet kan worden omzeild.

Et cetera.

Zo verschijnt het dus steeds in het nieuws.
Dat ook misschien, maar dat effect komt meer uit de korte beschikbaarheid van de demo qua aantal dagen. Daarmee creëert Capcom een stukje FOMO, oftewel de drang om er nu bij te zijn want de demo is over x dagen weer offline (de eerste demo zelfs maar 8 uren). Dat de demo ook een tijdslimiet heeft qua speeltijd, is niet zulk groot nieuws en de omzeiling daarvan had Capcom volgens mij niet specifiek voorzien als marketingtruc. Kan zijn, maar lijkt mij niet. De extra aandacht is wel mooi meegenomen voor ze, dat zeker.
Delta Force: Land Warrior.

Veel uurtjes in de demo besteed.
Delta Force: Land Warrior.

Veel uurtjes in de demo besteed.
SoFII:MP
Soldier of Fortune 2 MP brengt me terug in de tijd. Toen veel online CTF liggen spelen. Mooie tijd.
Oh boy die demo heb ik een jaar aan een stuk gespeeld in mn studententijd
Geniale games toen, en wat waren ze realistisch.

Ontopic: erg welkom deze info :)
Ik lees hier nu wel over meerdere methodes... ik vraag me nu af wat de beste methode is.

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 3 mei 2021 18:39]

Je bedoeld age of empire 2 demo waarmee je een lan spel kan spelen of battlefield 1942 een map die je in multiplayer kan spelen. Was ook redelijk populair.
De UT 99 demo was ook mooi, je kon de maps en meuk van de volledige versie er gewoon bij zetten en tadá, volledige game. Ondanks dat de game jarenlang updates heeft ontvangen, heeft EPIC dit nooit gefixed.
Hehe ik was zo iemand ja, Ik heb echt jaren BF 1942 multiplayer demo gespeeld en vond het wel prima zo.
Was ook nog eens een van de beste levels, ik heb BF1942 dan ook nooit gekocht. Later wel eens de volledige versie gedownload.

Battlefield Vietnam daarentegen wel gekocht en echt helemaal plat gespeeld, zelfs nog levels voor gemaakt en alles.

Een nieuwe Battlefield Vietnam, dat zou echt heel vet zijn!
BF1942 is een tijdje gratis geweest op Origin in de tijd dat EA met games strooide.
Operation Hastings of Irving met de Huey Gunships onveilig maken... ik heb er volgens X-Fire meer dan 1400 uur aan besteed. Heerlijke game, zo lekker knullig op de juiste momenten.
Oeps, that's me :)
Ik speel gemiddeld 2 uur per maand... Heb tijdje Stadia gehad. 2 spelletjes gekocht. (met die 10 euro korting onderandere)
En vandaag eens die demo zitten spelen. 1 zone uitgespeeld, mogelijks deze week nog de 2 de eens proberen. En voila, wachten op de volgende gratis game of gewoon verder spelen met Lara Croft. Na bijne een jaar zit ik daar aan 20%...
Gokje: Preloaden van de game voor launch, om op die manier server load te verlagen?
Also wetende dat sommige mensen een flink eind gaan komen in dat uur, toch stiekem fungeren als closed beta test en wat bugs vroegtijdig op te sporen.
Het spel komt over 4 dagen uit, dus voor een closed beta test is het wel een beetje te laat.
Ah jij bent nog niet thuis in de moderne wereld van game development zie ik.
Wat men nu beta noemt, was vroeger alpha.
Wat men nu release noemt, was vroeger beta.
Na enkele patches na release, dat is de release kwaliteit van vroeger.
Ah dat ben ik wel hoor. Maar om nu nog dingen te fixen die met een Day 1 patch mee moeten, wat meestal het doel is van een beta, is nogal laat. Maar inderdaad, wat ze nu nog vinden kan natuurlijk ook nog later gefixed worden.
Wie zegt day-1 patch? Kan dus ook puur zijn om juist zaken als server belasting te testen, maar dus ook voor een opvolgende patch. En misschien toch ook voor een day-1 patch, kan best zijn dat men een goede test opstelling heeft zodat kleine aanpassingen nog rustig 1 a 2 dagen voor de release toegevoegd kunnen worden. Ligt natuurlijk ook aan wat de aanpassing behelst.
Ultimo, op wie ik initieel reageerde, had het over bugs "vroegtijdig oplossen".
Enkele patches maar? Je mag geluk hebben als het ooit de release kwaliteit krijgt.
Closed beta = prelease.
Geef je het beestje een andere naam :+
En toch komen er altijd wel weer dingen boven water. Blijft helaas een feit. Alle bugs zijn er pas uit als je de code weg gooit.

Vandaag ook een release naar de acceptatie omgeving gezet. Heilig van overtuigd dat het goed was, collega had het ook getest. De klant heeft wat kleine dingen gevonden. Dikke prima daar is de acceptatie voor. Echter de klant kwam ook in een keer een bug in het huidige systeem tegen.
Zodat mensen de demo niet lang genoeg kunnen spelen om hun portie Resident Evil te krijgen en zich dan genoodzaakt voelen het spel te kopen. Het is een slinkse verkooptruc.
Ok, de opa in mij herinnerde zich de trials van vroeger waarbij je de Windows klok terug moest zetten om weer verder te kunnen.
Werkt regelmatig nog prima met software, zolang het maar niet vast zit aan een cloud.
of de game magazines met demos op cd waarbij met een ms-dos tsr programma een memory hex editor gebruikte om de counter terug op 0 te zetten. zo heb ik echt een paar spellen helemaal uit kunnen spelen 🤣
Lang geleden had mijn pa via HetNet Adsl software geinstalleerd die ervoor moest zorgen dat na een bepaalde tijd de verbinding verbrak. Toen kwam ik erachter dat als je de klok in Windows terug zette je dus oneindig kon internetten. Jammer dat er toen nog datalimieten bestonden...
haha schitterend. Ik had ISDN en met dubbele lijn was natuurlijk veel sneller downloaden. Vond mijn vader ook niet zo leuk als ik dat deed 8)7
Haha mooi! Mijn vader had een of ander programmaatje erop gezet waardoor de pc alleen op bepaalde tijden gebruikt kon worden. De bios settings aanpassen en een compleet andere tijd of dag selecteren was toen nog geen probleem en alles bleef prima werken :)
jah toen er nog datalimieten bestonden ... ;(

#belg
Tja, dat was dan wel een hele simpele beveiliging, nu zou het via contact met een server gaan waardoor de beperking al lastiger te omzeilen is, op die manier.
Ze willen gewoon een paar uurtjes langer spelen met die vrouwelijk vampier :D

(Eh, te veel memes gezien)
Daarom zie ik xplay ook niet zitten dat pc platform is zo lek als een mandje.

Disclaimer: neem bovenstaande nou niet te serieus. :P

[Reactie gewijzigd door Flagg op 3 mei 2021 17:35]

De makkelijkste “kraak” ooit is vast die van Quake 1 waardoor je met commando idclip door de tralies kon lopen in eerste level, mits je de shareware van een cdrom had.

[Reactie gewijzigd door Mr. Freeze op 3 mei 2021 17:43]

Is die tijdslimiet ook te omzeilen in Stadia?
:Y)
Wel handig deze tutorial..

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee