€ 89,25
Specificaties Wi-Fi 5 (1,167Gbps) • 2-poorts switch - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (2-pack). Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
pclinde 20 mei 2019

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

De Deco M4 is het goedkoopste Mesh systeem van TP-Link. Prestaties en zijn basale features zijn prima voor de prijs. Als het om prestaties gaat presteert de Deco M4 gelijk aan de Deco M5 set.

Pluspunten

• Betaalbaar.
  • Eenvoudige ingebruikname met de Deco app.
  • Prima dekkingsgebied.
  • Prestaties zijn ruim voldoende voor dit prijssegment.
  • Homecare menu met parental controls, tijden en beheerders werkt efficiënt.
  • Ethernet backhaul.
  • Minimalistisch ontwerp.

Minpunten

• Deco app is redelijk basaal.
  • Geen TrendMicro antivirus.
  • Prijsverschil met de Deco M5 ligt wat onder vuur. Op het moment van schrijven maar 19 euro.

3raser 29 april 2019 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Betaalbare oplossing voor goede dekking in het hele huis. Plaats er één op iedere verdieping en je problemen met dekking zijn verleden tijd. De router functionaliteit raadt ik echter niet aan. Gebruik deze set dus als access points achter je bestaande router.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Eenvoudige installatie
  • Goede dekking
  • Gigabit backhaul (access point modus)
  • Mooi en degelijk design

Minpunten

• TP-link account nodig
  • Configureren kan alleen via app

Mannes 3 maart 2019 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (2-pack)

Betaalbare mesh oplossing ter vervanging van je bestaande accesspoint(s). Heeft geen 'dedicated backhaul radio' maar dat is bij gebruik van bedraade backhaul geen bezwaar. Zoals alle Deco producten enkel met app te bedienen.

Pluspunten

• presteert goed
  • gigabit ethernet backhaul

Minpunten

• alleen te bedienen met app
  • app is beperkt

Beheerbaarheid Score: 2

rsbroer 15 augustus 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Prima dekking met 3 units, nu ook in de tuin. Even wat werk nodig in de meterkast voor 2 extra apparaten (Deco M4 en switch).

Pluspunten

• Dekking
  • Snelheid

Minpunten

• Extra apparatuur in meterkast

WackoH 4 september 2022 Product gekregen

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Redelijk makkelijk te configureren. Zonder onderlinge bekabelde verbinding werken ze (bij mij tenminste) als traditionele range extender, dus lage snelheid. Gebruikt dubbele bandbreedte op zowel 2.4 als 5 GHz (40 ipv 20 MHz). Dit is een beetje egoistisch. Grootste probleem: Verbinding valt meerdere keren per dag weg.

Pluspunten

• Makkelijk te configureren
  • Zien er best mooi uit

Minpunten

• Werkt als typische range extender
  • Snelheid bij 3de nog 1/3 van abonnement
  • Egoistisch: Staat op dubbele bandbreedte ingesteld
  • Verbinding valt aantal keer per dag voor minunten weg
  • Best groot
  • Configuratie alleen via app

Beheerbaarheid Score: 2

Hasse 12 januari 2021 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

De ethernet backhaul functie werkt niet zoals je zou verwachten, bugs in AP mode, en talloze problemen maken dit product onwerkbaar.

Pluspunten

• goedkoop
  • ziet er fraai uit
  • lijkt erg gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Alsnog kabels trekken
  • onbereikbaar in AP mode
  • frustrerend en tijdrovend

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 1

chippie777 1 januari 2022 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Deze set via Ziggo (gratis) in bruikleen ter vervanging van mijn airport expressen (2x) Set doet het boven verwachting goed in combinatie met mijn ziggo abonnement (300 / 30 Mbps). Ik heb nu overal in huis prima bereik en behaal de maximale snelheid ook draadloos.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Maximale snelheid in het hele huis
  • via ziggo goedkoop te krijgen/lenen
  • prijs kwaliteit verhouding is zeer goed

Minpunten

• weinig instel mogelijkheden
  • tp-link account nodig

WLAN-bereik Score: 5

xah5kiDe 14 september 2021 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Fijne mesh set die ook als accesspoint is te gebruiken. Oplossing for WiFi handover die tot nu toe niet lekker werkte.

Pluspunten

• WiFi handover werkt
  • Prima bereik
  • WiFi gast netwerk op alle satelieten

Minpunten

• Geen schroefbevesting. Dus tafeltje nodig.
  • Maar twee UTP connectors mogelijk

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5

robw1947 9 januari 2021 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Dit product is door een buurvrouw van mij gekocht en door mij mij geïnstalleerd. Daar er al vele (positieve) reviews zijn geschreven, heb ik mijn review gewijd aan de installatie in relatie tot de gecombineerde modem-router.

Pluspunten

• Doet wat het moet doen, overal dekking

Minpunten

• Install kan alleen mbv een app op iPhone/Smartphone

mukky 9 juni 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Vanwege een slechte ontvangst van het bestaande modem (stond in de meterkast) zocht ik een plug 'n play oplossing en deze werd overal positief ontvangen. Installatie was eenvoudig, eventuele foutmeldingen zijn duidelijk uitgelegd en de statuslampjes op de units spreken voor zich.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Net uiterlijk (WAF)
  • Ondersteunt wired backbone
  • Ondersteunt Fast roaming (802.1r)

Minpunten

• Geen website voor admin
  • Weinig instelmogelijkheden

killyou007 19 november 2022 Product gekregen

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

gekregen via ziggo, snel retour hij kon geen gescheiden 2.4 ghz en 5ghz aan. weinig utp

Pluspunten

• geen idee
  • mesch

Minpunten

• geen gescheiden kanalen
  • 2 utp
  • geen trend micro

sammy777 18 juli 2022 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Wat een verademing. Het werkt gewoon. DOOR NIEUWBOUW BETON HEEN! GEWOON BEREIK. Maandenlang problemen met andere k-- apparatuur en KPN WiFipunten. Nu eindelijk overal internet.

Pluspunten

• Design
  • Makkelijk installeren
  • Top bereik

Minpunten

• Vrij groot

mariboto 30 september 2021 Product gekregen

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Wifi is onstabiel, hoe meer deco's in je netwerk en hoe meer er tussen hoofdstation staan hoe slechter de snelheid Onderlinge afstand is minimaal

Pluspunten

• past goed in het interieur
  • met de app is installatie kinderspel

Minpunten

• jammer dat geen mogelijkheid voor wandbevestiging is bijgeleverd
  • onstabiel wifi

Jornzor 17 augustus 2021 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Dit setje gekocht na problemen te hebben gekregen met de standaard wifi van de Experiabox van KPN. Dit was ontstaan na een firmware update vanuit KPN. Bevindingen tot dusver erg goed. Bereik is prima. Verbinding stabiel. Installatie gemakkelijk via de app. Prima Home Mesh setje voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Erg gemakkelijke installatie
  • Snel geinstalleerd
  • Ziet er fraai uit

Minpunten

• Vrij simpele app
  • Account nodig voor installatie

Electromonkey 2 maart 2021 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Ter vervanging van mijn Airport Extreme's (2x) en een Airport Express heb ik deze set aangeschaft. Vooral de leeftijd van de Apple apparatuur en het gebrek aan ondersteuning waren de reden. Prima set. Vooral de 2,4Ghz is veel sneller dan de Airports. 5Ghz presteert minder, snelheid lager maar bereik hetzelfde.

Pluspunten

• Gemak van aansluiten/installeren
  • Eenvoudige app
  • Prestaties 2,4Ghz

Minpunten

• Voelen goedkoop aan
  • 5Ghz prestaties vallen tegen

effem 27 oktober 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Teleurstellend. De configureerbaarheid is erg basic. Hij selecteerde voor mij op 2.4 Ghz kanaal 9 en dat is niet te configureren. Een van de slave nodes crashte na 3 dagen. In de log zie ik ook verschillende foutmeldingen. Was eur 100 via Ziggo. Teruggestuurd

Pluspunten

• mooi design
  • twee RJ45 poorten

Minpunten

• app nodig om te installeren
  • software niet stabiel
  • geen mogelijkheid voor wandbevestiging
  • zeer beperkte configureerbaarheid

derfla 7 oktober 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Voor de huis- tuin- en keukengebruiker is dit een mooie set die er goed in slaagt om een doorsnee doorzonwoning stabiel te bestrijken. Een en ander is eenvoudig te installeren mbv de app, bij mij in router mode, en de app biedt voldoende mogelijkheden voor configuratie.

Pluspunten

• Goedkoop via Ziggo
  • Eenvoudig te installeren
  • Goed bereik in het hele huis
  • Stabiel netwerk
  • App is voldoende voor niet power user

Minpunten

• Automatische kanaalkeuze werkt wellicht niet optimaal, met name op 5 GHz

Mrdelange 11 september 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Gekocht voor installatie bij mijn ouders icm KPN Experiabox. Installatie was zeer eenvoudig en app werkt intuïtief. Na het uitschakelen van de WiFi op de Experiabox werkt het prima en is het WiFi bereik flink vergroot. Roamen gaat ook ongemerkt.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Groter WiFi bereik dan voorheen
  • App werkt prima

Minpunten

• App/browser is noodzakelijk

Fr12koen 5 september 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (2-pack)

Prima product wat mijn probleem oploste wat betreft netwerk doorgeven naar een verdieping erboven. Wel een maximale snelheid tov powerline adapters.

Pluspunten

• snelheid
  • bereik
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• in webinterface kan je geen aanpassingen doen. settings aanpassen via de app

PhaeTom 19 augustus 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Setje in gebruik icm Xperiabox. Alle AP's bekabeld aangesloten. Erg tevreden. Puntje is wel dat de set standaard op 'Router' mode stond, waardoor mijn additionele AP via Mesh met het hoofdAP communiceerde. Na het activeren van 'AP' mode was dit verholpen en kreeg ik de verwachte snelheid.

Pluspunten

• Erg makkelijk in te stellen
  • Doet wat je verwacht, goed wifi in heel het huis
  • Apparaten misstaan niet wanneer ze in het zicht worden geplaatst
  • Roaming werkt goed
  • Bereik per verdieping goed

Minpunten

• Standaard in 'router' modus, terwijl de meesten dit aansluiten op een router

onoort 7 juni 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Eindelijk overal in huis én in de tuin goede wifi. Installatie ging snel en eenvoudig, de apparaten zien er leuk uit en de app is super handig en uitgebreid. Snelheid in het hele huis is top en de stabiliteit is tot nu toe geweldig (paar dagen in gebruik).

Pluspunten

• Zeer goed bereik in het hele huis
  • Eenvoudige installatie
  • Design
  • Handige app

Minpunten

• Geen

ricjuh 25 februari 2020 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Goedkope mesh oplossing voor een simpele netwerk uitbreiding, helaas is mijn hoofd router overleden en heb ik deze M4 als router moeten installeren achter mijn Ziggo modem. Hiermee ervaar ik geregeld verbinding issues, snelheid die dropt naar 300kb/s voor aantal minuten en dan weer terug springt naar 250Mb/s.

Pluspunten

• Mesh netwerk
  • Makkelijke app

Minpunten

• Router functie
  • Stabiliteit
  • Snelheid drops

jscholtens 31 december 2019 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Helaas diverse problemen: D-link camera’s meerdere keren per dag off-line als ze op de Deco zijn aangesloten. Naast het Deco wifi netwerk is dus het “oude” wifi-netwerk actief. Ook werkt doorlussen van een bekabeld aangesloten Deco M4 naar een KPN TV-ontvanger niet (beeld hapert). extra switch aan moeten schaffen.

Pluspunten

• Design
  • Dekking

Minpunten

• Verbindingsproblemen

Wylana 29 april 2019 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (2-pack)

Goed product dat doet wat het moet doen zonder veel poespas. Perfect voor de simpele huis-tuin-keuken gebruiker maar mist functionaliteit voor de echte IT-er. update: Sinds de laatste update heeft de unit ook eindelijk DHCP voor lokaal netwerk.

Pluspunten

• Makkelijke configuratie
  • Units toevoegen gaat simpel
  • Snel
  • Optie voor Gast netwerk

Minpunten

• Alleen beheer/installatie via de Deco APP
  • Geen uitgebreide opties voor de echte IT-er
  • weinig netwerkpoorten

phiemstra 21 april 2019 Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (2-pack)

Een degelijke mesh wifi oplossing voor een zeer scherpe prijs, een enorme upgrade vanaf mijn standaard Ziggo router. Je levert wel in voor de lage prijs: de admin app is vrij basic, geen wps en aantal lan poorten per unit is relatief laag (twee).

Pluspunten

• Scherpe prijs
  • Goed wifi ontvangst
  • Mesh werkt goed
  • Intuitieve app

Minpunten

• Basic admin app

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (2-pack)?