Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 101 reacties

Google heeft bij het bekendmaken van de kwartaalcijfers aangegeven dat zijn sociale-netwerksite inmiddels meer dan 90 miljoen gebruikers heeft. Daarnaast heeft Google de mijlpaal van 250 miljoen geactiveerde Android-apparaten bereikt.

De cijfers werden donderdagnacht gepresenteerd en laten zien dat het aantal gebruikers van de sociale-netwerksite nog steeds aanzienlijk toenemen. In drie maanden tijd is het aantal leden verdubbeld, en daarnaast zouden er vorige maand alleen al meer dan 20 miljoen Amerikaanse gebruikers bij zijn gekomen.

De internetgigant heeft het Plus-netwerk de afgelopen tijd in een aantal van zijn diensten verwerkt, wat de sterke toename in het aantal registraties kan verklaren. Google zegt dat 80 procent van alle gebruikers wekelijks inlogt op Google+. De zoekgigant beweert dat 60 procent zelfs elke dag gebruik maakt van het sociale netwerk. Hoe Google die cijfers berekent, is onduidelijk: het sociale netwerk lijkt de laatste maanden bij veel gebruikers juist in onbruik geraakt.

Het aantal Android-apparaten dat dagelijks wordt geactiveerd staat, net als in december, op 700.000. Inmiddels heeft Google al meer dan 250 miljoen stuks geactiveerd. Daarnaast werden er in totaal al meer dan 11 miljard apps uit de downloadwinkel Android Market gehaald. Google nam het afgelopen kwartaal meer dan duizend nieuwe personeelsleden aan. In totaal heeft de internetgigant nu meer dan 32.000 werknemers.

Wel blijkt Google in het vierde kwartaal van 2011 meer winst te hebben geboekt dan hetzelfde kwartaal vorig jaar. Met 3,51 miljard dollar noteerde de internetgigant ongeveer 20 procent meer winst dan de 2,91 miljard dollar van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De omzet bedroeg 10,58 miljard dollar, dat een toename van 25 procent vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar betekent.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (101)

Ik ben sinds tijd geleden ook Google+ gebruiker maar moet zeggen dat de ervaring die ik er nu al mee heb erg goed is.
Alles is makkelijk te vinden en de app voor de telefoon (android) werkt ook perfect

Ik gebruik nu al Google+ als mijn hoofd sociale netwerk site.
gebruikte eerst aardig wat facebook en twitter stond in mijn tweetdeck account .
Nu hopen dat tweetdeck ook google+ accounts toelaat en dat je op google+ je updates kunt delen op twitter.

Google heeft hiermee denk ik al een grote voorsprong op facebook aangezien zij al +1 knoppen in de zoekmachine hebben en ook is die knop al overal te vinden .
En nu er ook een naar mijn mening een zeer gestroomlijnde koppeling zit tussen de gmail/igoogle UI denk ik dat google+ het facebook wel eens moeilijk kan maken.

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 20 januari 2012 11:45]

Prachtig om te lezen dat iedereen die eigenlijk één keer gekeken heeft op Google+ zegt Het wordt niks, gaat dood, zooveelste miskleun.

Maarrr... ikzelf ben er nu aktiever op, het vervangt zo ongeveer Twitter al voor mij, en Facebook gaat ook minder. Google+ is completer, interessanter, doet goed wat elders fout gaat, superboeiend.

Je moet natuurlijk wel starten me tnieuwe mensen vinden, en dát is what G+ is all about. Niet je bekenden zoals Facebook, maar in interessante gesprekken, discussies, onderwerpen en hangouts aansluiten. Na een week gebruiken is je stream een geweldige bron van informatie die jouw boeit.

Ik vind het een bullseye van Google.
Jammer dat het niet echt populair wordt in NL, Hyves is uit en Facebook werkt niet echt lekker, Google+ wel maar de enige vriend die ik een beetje heb is Armin van Buuren.. Hoop dat Google snel een reclame-campagne gaat starten ofzo, is de leeftijdsgrens van 18 er al af trouwens?
Je wilt toch niet beweren dat Armin van Buuren een persoonlijke vriend van je is? :D

Waar facebook prima is voor het onderhouden van contacten met vrienden/familie/oud-klasgenoten, is Google+ juist erg sterk in het vinden van NIEUWE contacten.

Gebruik de Google+ Search om te zoeken naar onderwerpen die jou interesseren. Bekijk de profielen van mensen die over die onderwerpen posten en wat jou aanspreekt.
Voeg die personen aan een cirkel speciaal over dat onderwerp toe.
Reageer op hun posts, geef +'jes aan hun posts, plaats zelf ook posts over die onderwerpen die jou interesseren, en voor je het weet ben je actief bezig op G+, maak je nieuwe vrienden die dezelfde games spelen als jij, die dezelfde ideeën delen, enzovoorts. :)
Dat is de twitter achtige smaak van Google+ die je niet bij Facebook hebt. Ik volg ook wat interessante mensen via Google+ en ik vind dat zeer handig :)

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 20 januari 2012 20:12]

helemaal mee eens. Ik heb Facebook nooit prettig gevonden en als er 1 bedrijf je privacy schendt dan zijn zij het.
Hyves is praktisch dood, behalve voor tieners heb ik het idee.
Het lijkt er toch op dat het weer een voorbeeld is van momentum: Facebook was de eerste grote en heeft de marktpositie veroverd en het belangrijkste van een online social media omgeving is dat er zo veel mogelijk gebruikers in zitten.
En toch gebruik ik vaker Google+ :)
Facebook en Google zijn allebei even privacy-schendend als je het mij vraagt. Google nog wel meer; omdat zij van veel sites de stats doen, de reclame leveren, + buttons én weten wat je zoekt kunnen zij een zeer goed profiel van jou maken. Als je Android en Chrome gebruikt weten ze werkelijk álle sites waar je komt en weten ze ook wie je vrienden zijn.

Facebook kan alleen op facebook.com zelf of via facebook buttons stats verzamelen die toch minder sites beslaan dan alles van Google.

Overigens, Ars Technica (top-site overigens!) meldt het volgende:
(UPDATE: We've confirmed what some readers suspected: the 60 and 80 percent figures refer to users accessing any Google service—whether it be search, Gmail or something else—while logged in to their Google account, and do not necessarily indicate actual usage of Google+ each day or week. The 90 million figure refers not to active users, but to the total number of people who have created Google+ accounts.)
bron: http://arstechnica.com/ga...users-60-active-daily.ars

[Reactie gewijzigd door Ramon op 20 januari 2012 10:52]

Bwo, Het lijkt me dat MySpace de eerste grote was. En het is facebook gelukt om dat te doorbreken. Echter zit je nu met een soort lock-in gezien je overal kan inloggen met je facebook account etc.
Leeftijdsgrens is nog steeds van kracht. Die gaat er voorlopig ook niet af, als ik de laatste berichten hierover mocht geloven.
waarvan 98% man :+
Google zegt dat 80 procent van alle gebruikers wekelijks inlogt op Google+. De zoekgigant beweert dat 60 procent zelfs elke dag gebruik maakt van het sociale netwerk. Hoe Google die cijfers berekent, is onduidelijk: het sociale netwerk is de laatste maanden bij veel gebruikers juist in onbruik geraakt.
Zelf ken ik vreemd genoeg bijna niemand die google+ "actief" gebruikt, ik ben wel eens iemand tegen gekomen die wel gebruik van maakt, maar in mijn eigen omgeving gebruiken toch meeste Twitter / Facebook, maar ik kijk kat uit de boom nog misschien dat er verandering in komt?
Tja, als je een adsense/adwords/gmail account hebt dan log je vrijwel dagelijks in omdat alles aan elkaar gekoppeld is....maar om nou te zeggen dat je dan actief met Google+ bezig bent??

Ik heb redelijk wat contacten door mijn website maar op Google+ is het nog stiller dan in een NS stilte coupé woestijn
Daar kun je zelf wat aan doen. Een beter social network begint bij jezelf.
Maar je familie, vrienden en kennissen gaan niet allemaal overstappen naar Google+ omdat jij het toevallig wil gebruiken. Zelf heb ik ook Google+ en veel van mijn vrienden hebben het ook ... maar die zitten ook allemaal op Facebook. Het laatste berichtje op Google+ dateert nu alweer van 23 oktober terwijl Facebook continu nieuwe berichten heeft.
Zoiets gaat geleidelijk dat spreekt. Maar zoals we met de neergang van MySpace hebben gezien kunnen klanten ook verschuiven. Juist omdat veel klanten op meerdere sites actief zijn, is het heel gemakkelijk dat het centrum van de activiteit verschuift als men een andere site als prettiger ervaart.

Zoals ik hier eerder heb geschreven voorzie ik een goede toekomst voor Google+ omdat Google haar site vrij kan houden van overheersende reclame. Zodra Facebook echter naar de beurs gaat, moet er een ander verdienmodel opgezet worden. In het verleden riepen ze dat winst niet zo belangrijk was, maar zodra aandeelhouders er bezit van nemen willen ze elk kwartaal winst zien. Die winst zal voornamelijk uit reclame moeten komen en de kans is niet gering dat mensen op een bepaald moment dat als storend zullen ervaren. Omdat velen ook al op Google+ zitten, kan er dan gemakkelijk een shift plaats vinden waarbij Facebook op papier nog wel veel klanten heeft, maar mensen er steeds minder tijd doorbrengen.

Nu is de verhouding nog andersom omdat Google+ nog piepjong is en Facebook gewoon meer biedt, op het gebied van spelletjes en zo. Maar het zal voor Facebook een hele toer worden om die voorsprong vast te houden, schat ik. Dat in deze beginfase Google+ zo hard groeit geeft aan dat de site deze keer goed is opgezet. Eerdere pogingen als Orkut liepen helemaal niet.

Voor Google is dit belangrijk omdat Google Facebook als haar grootste concurrent ziet als het om reclamegelden gaat. Het gaat er immers om waar mensen het meest verblijven, waar je het meest kan verdienen. Iedereen gebruikt Google als zoekmachine en er wordt veel gezocht, dat maakt Google een van de drukst bezochtste sites. Maar Twitter en Facebook weten elke dag de aandacht van mensen langdurig vast te houden en bieden zeker grote mogelijkheden om hier geld te verdienen. Reden ook dat Facebook constant de grens van het toelaatbare zoekt als het gaat om gebruik van prive gegevens.

Hier heeft Google een groot voordeel. Google kan de reclame veel minder aggressief en druk maken. Daarbij is een andere sterke zet van Google dat ze mensen onder de 18 weert. Dat levert meteen al een flinke kwaliteitsverbetering op.

Het lijkt erg prettig dat ze Facebook deze markt laat, maar jongeren die op facebook actief zijn, zullen als ze ouder worden gaan besluiten dat ze hun oude leven achter zich willen laten. Dan is de overstap naar Google+ voor de hand liggend, ook omdat het volwassener content biedt. Daarmee is het imago van Google+ ook een stuk serieuzer wat er weer toe leidt dat belangrijke mensen het minder als een sociaal risico zien om op zo'n site actief te zijn, en dat trekt ook weer.

Nog niet zo lang geleden werd er hier erg somber gedaan over de kansen van Google+ door mensen die de status quo als maatstaf namen. Maar dat zegt in de huidige tijd veel minder dan vroeger. Bedrijven komen razendsnel op maar kunnen in het zelfde tempo ook weer naar beneden gaan, als de sociale trends veranderen. Bij Facebook heb ik mijn twijfels omdat er nooit een solide verdienmodel ondergelegen heeft en ze niet op eigen kracht maar door kapitaal injecties van anderen gegroeid zijn. Dan blijft het altijd maar de vraag of ze echt ooit een keer op eigen benen kunnen staan.

De producten die Google ontwerpt hoeven niet op eigen benen te staan omdat ze bijdragen aan de winst van andere producten, dat is een veel ingenieuzer model dat Google als geen ander beheerst.

Iets anders wat de balans op den duur in het voordeel van Google kan doen omslaan is imago. Google heeft een beter imago dan Facebook. Processen rond misbruik van persoonlijk gegevens en herhaaldelijk terugfluiten door autoriteiten doen Facebook op termijn geen goed.

Hoe het verder afloopt valt nog niet te zeggen, want als Facebook naar de beurs gaat verandert denk ik alles. Het voordeel is dat het bedrijf dan over een groot kapitaal komt te beschikken als alles goed gaat waarmee ze verder kunnen diversificeren.

Maar het succes van Google+ is nu al een flinke klap, want het verandert de zekerheid die aandeelhouders hebben over Facebooks positie op lange termijn alweer en zal de uitgiftekoers drukken.

Google+ begint echt momentum te krijgen: zie 9 Reasons to Switch from Facebook to Google+

Toch gaat het niet slecht met Facebook. Met name bedrijven investeren massaal in Facebook marketing en helpen zo om mensen naar Facebook te brengen. De vraag is alleen of al die commercie op langere termijn niet gaat afstoten. Dat doet Apple nu weer geniaal in zijn Appstore, zij laten de developers betalen, waardoor ze de winkel zelf schoon kunnen houden. De Google aanpak heeft in het verleden bedrijven als Yahoo verdrongen, de vraag is of dat weer gaat gebeuren. Voor mij is de keus niet moeilijk, maar de grap is dat je niet hoeft te kiezen en daar zit misschien wel het grootste gevaar voor Facebook, de sluipende leegloop.

[Reactie gewijzigd door Magalaan op 20 januari 2012 13:54]

Google wil natuurlijk net zo goed winst maken met Google+, en dat betekent net zo goed ads en/of een abo voor leuke dingen (cloud storage, uitgebreidere Google Docs, etc). Dus of er nou zo veel verschilt qua "commercie", dat is nog maar de vraag. Uiteindelijk bouwt niemand die honderden miljoenen kostende server infrastructuur uit liefdadigheid voor de mensheid.

Wat ik wel zou willen weten is of Google/Facebook/etc ooit de mogelijkheid gaan bieden om het bespioneren helemaal af te kopen. Als ik bv 50 dollar per jaar betaal voor de services van Gmail/Docs/Picasa/Google+ zonder reclame, stoppen ze dan ook met mij te tracken?

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 20 januari 2012 18:36]

http://google.com/ads/preferences

Opt out en dan heb je geen persoonlijke reclame meer. Nog wel reclame, maar niet persoonlijk.
Tracken werkt alleen op cookies, maar omdat iedereen zo veel online is is het eenvoudig om binnen korte tijd een redelijk goed profiel van je te hebben. Je kan dus ook gewoon je cookies regelmatig verwijderen.
Als jij betaald voor hun services dan heeft tracken geen nut meer toch. Ze kunnen namelijk geen gerichte reclame meer aan jou voorschotelen en heeft google niks aan jou data die jij achterlaat. Ook niet voor andere mensen...
Amerikanen...

Ik heb best een aantal mensen in mijn cirkels maar slechts een enkeling doet iets actief. Vooral de rijkere content gaat via facebook en de snelle berichtjes via twitter.

Ik log best vaak in in mijn googleaccount. Vaak kijk ik ook wel in + maar de voornaamste reden om in te loggen is voor gmail (of andere diensten), niet voor +.
Klopt, ik zie precies hetzelfde. Ik volg een redelijk groot aantal mensen uit de Amerikaanse IT- en tech-show wereld en er is er 1 welke redelijk actief post. De rest zit er wel op, maar post alles op Twitter.
zelfs ken ik niemand die twitter actief gebruikt..is twitter dan een flop?
Ik geef aan dat ik dezelfde mensen, welke niet de minste zijn en media als deze altijd als een gek gebruiken, op beide platformen zie. Dat lijkt mij een redelijke steekproef, de een gebruiken ze nauwelijks, de ander wel.
"Anecdotal evidence";- "mijn broer/neef/opa/hond/broodrooster heeft het ook, dus het moet wel waar zijn!"

Zo'n stellingen zijn eigenlijk best wel gevaarlijk om conclusies te trekken.

OT:
Ik ben blij met google plus. Er is in mijn ervaring maar de helft zoveel inhoud in mijn feed, in vergelijking met facebook, maar de inhoud is in mijn geval 80% beter.

In combinatie met Android vind ik het ook super handig dat ik een foto maak met mijn tablet, onmiddelijk (afgeschermd!) in mijn google plus staat, onmiddelijk kan gedeeld worden én ook onmiddelijk op mijn android phoon te bekijken valt.
Wil ik het delen vanuit mijn afgeschermde afbeeldingen, hoef ik de foto alleen maar te selecteren, uploaden is al gebeurd.
Helemaal mee eens, maar daarom neem ik ook een steekproef bij mensen die zeer actief zijn op allerlei media, hun baan hangt daar zelfs vanaf in veel gevallen en je zou daar dus juist een verkeerd beeld moeten krijgen juist in het zeer actief gebruik van iets als Google +.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 21 januari 2012 11:14]

Google zegt dat 80 procent van alle gebruikers wekelijks inlogt op Google+.
Niet echt moeilijk, je meld je automatisch aan op google+ als je je aanmeld op Gmail.
Ik zit veel in mijn gmail. Maar ik kan niet hetzelfde zeggen voor Google+...
Dat kan wel zijn, maar het netwerk is er inmiddels wel. Het ligt nu wellicht wat dood in de kast, maar wanneer ze een feature bedenken waardoor Google+ ineens momentum krijgt, dan zullen ze een serieuze conncurent voor Facebook e.d. kunnen zijn.

Ik werk niet bij Google, dus het gouden idee heb ik ook niet, maar stel dat het via Google+ b.v. mogelijk zou worden legaal gratis auteursrechtelijk beschermde bestanden met vrienden te delen. (Dat zal voorlopig niet kunnen, maar het is maar een stel-voorbeeld)

Kun je je dan voorstellen hoe hard het zou gaan met meer dan 90 miljoen gebruikers ?

Het uitgebeide Google+ is potentiëel goud ! Maar het moet nog momentum krijgen.

[Reactie gewijzigd door T-men op 20 januari 2012 11:14]

Dat momentum gaan ze verkrijgen door social data in de zoekresultaten te implementeren, het zogenaamde social search

Op die manier zullen internet marketers hun pijlen moeten richten op G+ (simpelweg omdat het de huidige 'SEO-wetten' overklast). De redenering van Google is dat content die mensen in jouw kringen plussen voor jou waarschijnlijk meerwaarde hebben of beter te vertrouwen zijn.

Je kunt het overigens (nog) wel uitschakelen, maar het zal toch langzaam aan binnensluipen en de gemiddelde gebruiker is niet bezig met het configureren van Google. In veel gevallen krijgen zij namelijk te zien wat ze willen weten. Daarnaast is het sociale overtuigingskracht, want als je vrienden een site plussen dan moet het wel goed zijn. Je gaat nou eenmaal ook eerder naar een restaurant wanneer je goede berichten hebt gehoord van mensen uit je vriendenkring.

Zodoende kan ik me niet voorstellen dat G+ doodbloedt. FB heeft zo'n 800miljoen gebruikers (even uit m'n hoofd), terwijl Google miljarden veel meer mensen bedient met hun zoekmachine, die geïntegreerd raakt met G+. Ik vraag me echter wel af of G+ echt als FB gebruikt gaat worden, of dat het meer een soort 'aanraad' medium gaat worden.

[Reactie gewijzigd door DarkWingDuck op 20 januari 2012 14:56]

terwijl Google miljarden mensen bedient met hun zoekmachine
De wereld telt "slechts" 7 miljard mensen. Iedereen onder 3 jaar niet meegerekend: 5 miljard. Waarvan -met- toegang tot internet: 3 miljard.

Aandeel Google in Europa: 80%.... maar in de VS: 35%, In Rusland, India, China nog minder. Het aantal echte gebruikers van Google gaat amper boven de miljard. Ja, dat zijn er nog steeds een hoop maar is FB nu echt zo klein vergeleken met Google?

Het percentage Google gebruikers kan wel eens hard gaan dalen als Google de search blijft volpompen met bagger. Google is groot maar ook wat groot is kan vallen.
Aandeel van Google in de VS ligt boven de 60%.

Wereldwijd heeft Google in juni 2011 meer dan 1miljard unieke gebruikers bediend. Facebook zat destijds op ~700M (zelfde bron).

Wereldwijd waren er bijna 2,1 miljard internetgebruikers , op 31 maart 2011.

Mijn eerdere uitspraak van "miljarden" moet ik dus idd wat afzwakken, maar dan nog heeft Google een grote vinger in de pap.

Je uitspraak dat Google de search blijft "volpompen met bagger" is denk ik wat overtrokken. Google is er tot nu toe alleen maar beter op geworden, zeker na de Panda update. Google blijft, denk ik, heel goed zicht houden op zijn zoekmachine. Ze testen belachelijk veel en ook kritiek pikken ze op en handelen ze correct naar.

Het enige wat ontbreekt, mijns inziens, is een goede concurrent. 'Zoeken op internet' is niet voor niets door velen wereldwijd vervangen door 'Googlen'. Persoonlijk denk ik dat de social search toevoeging best nog wel eens een succes kan worden. Op die manier zullen in ieder geval sites die veel backlinks kopen, snel van het podium verdwijnen, want als niemand je plussed zal er waarschijnlijk weinig boeiends aan content op je site staan. En juist die manier van pagerank scoren is iets wat mij vreselijk stoort. Dus in dat opzicht krijgt Google zeker een +1 van me ;)
Ach, dat was bij Google Wave en Orkut ook het geval. Het lag er, maar werd door niemand gebruikt. Nu zijn ze dood.

G+ gaat dezelfde kant op. Niet omdat ik dat zeg of wil, maar omdat de praktijk dat uitwijst. Ondanks dat Google lovende statistieken meldt, zie ik alleen maar dat G+ gebruikers weer terugkomen naar Facebook, omdat hun Facebook vrienden niet meegegaan zijn naar G+.
De fout van Google is dat ze hun produkten veel te lang in Beta houden, en veel te lang met invites werken. Een sociaal medium, waar je alleen op kan als je uitgenodigd wordt? Dat werkt dus niet. Zo'n medium moet zo open mogelijk gemaakt worden, zodat iedereen er zo snel mogelijk bij kan. Alleen dan kan het voldoende massa krijgen.
Google+ is absoluut niet met Google Wave te vergelijken. Wave ontstond "per ongeluk" als experimentje van de Australische tak van Google.

Google+ daarentegen heeft een achterliggend strategisch plan en is Google's hoogste prioriteit, en wordt geïntegreerd met alle andere Google services. Sterker nog, over een tijdje heb je het niet meer over losse "Google services", maar over features. Google transformeert al zijn services naar één grote service. Het nieuwe Google. Oftewel: Google+
Orkut wordt anders ontzettend veel gebruikt... in India en Brazilië ;)
maar stel dat het via Google+ b.v. mogelijk zou worden legaal gratis auteursrechtelijk beschermde bestanden met vrienden te delen.
Kan dit nu ook niet al gewoon met Skydrive? MP3'tjes in een Skydrive folder zetten, geef een vriend read/write rechten, en klaar. En als je bang bent voor de copyright politie, gebruik ZIP met password.

Ik kan wel een andere killer app voor een social network bedenken: een Google versie van Listening Room/Outloud.fm. Met een kleine groep mensen lekker plaatjes draaien.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 20 januari 2012 18:25]

Ik vind het raar dat als je op gmail inlogt er een redirect naar youtube in de url zichtbaar is. Soit, 90 miljoen gebruikers op G+ wil niets zeggen, G+ is zo goed als dood volgens sommige steekproeven die ik gebruikers heb zien doen. G+ wint aan gebruikers door gmail, door de geactiveerde android apparaten maar niet door de markt te winnen.

+ 35 games voor 90 miljoen gebruikers terwijl FB honderden miljoenen gebruikers heeft door Zynga en Playfish is echt wel lmao.
Waar ik nog niemand over hoor is dat er toch al wel een hoop bedrijven op g+ zitten. Zodra die allerlei acties starten zal er dan niet meer een verschuiving plaatsvinden?
Idd. Een aantal grote namen hebben inmiddels een Google+ Page (Conrad.nl,
Plutosport, Vacansoleil, KLM) en nog een aantal staat het op de planning. Sommige vereisen nog wel wat meer interactie..!

Nu nog de welbekende fan-gate en een iets handigere URL. En natuurlijk voor integratie vanuit andere Apps natuurlijk een ook mogelijkheid to posten van berichten vi aAPI. Maar bij Google gaat het om een kwalitatief netwerk!

[Reactie gewijzigd door AniMatrix op 20 januari 2012 12:05]

Nee, de fipo en goodfella hebben wat dat betreft gelijk, zodra er meer vrouwen zijn wordt het populairder om wat mee te gaan doen. Want uiteindelijk gaan mannen naar de sites en applicaties die worden gebruikt door potentiele bedpartners.

Dat bedrijven ergens aan meegaan doen zou mij persoonlijk alleen maar afschrikken. Flikker op bedrijf met je zogenaamde betrokkenheid. Het is gewoon marketing voor hen.
Tuurlijk, maar kijk wat er nu met VakantieVeilingen is gebeurd. Tis indirect weer meer naamsbekendheid voor Mark Toverbal van FB.
90 miljoen gebruikers... En hoeveel zijn er daarvan actief? Ik heb vrijwel al m'n vriendjes ook op Google+ maar er gebeurd helemaal niks!
Google zegt dat 80 procent van alle gebruikers wekelijks inlogt op Google+. De zoekgigant beweert dat 60 procent zelfs elke dag gebruik maakt van het sociale netwerk.
Dat lijkt me een duidelijk antwoord, hoewel ik toegeef dat inloggen niet direct betekent dat er activiteit vertoond word.

[Reactie gewijzigd door renezaal op 20 januari 2012 09:51]

Inloggen op gmail, is inloggen op Google Account is inloggen op Google+ is een aktieve Google+ gebruiker volgens Google.
Hmmm, zou GMail dan echt maar 90 miljoen actieve gebruikers hebben??? Dat zou mij toch wel erg laag lijken.
Volgens mij is het eerder zo:

Inloggen op gmail, is inloggen op Google Account is inloggen op Google+, indien Google plus geactiveerd is, is een aktieve Google+ gebruiker volgens Google.
Als ze bedoelen dat je gebruik maakt van google+ wanneer je een foto maakt met je telefoon en deze automatisch geupload word naar google+ in je eigen space dan kom je wel makkelijk aan die 60% ja.
Het is nog steeds niet echt duidelijk wat ze hiermee bedoelen..
dat staat natuurlijk niet aan zonder dat Google+ aan staat. En ik kan me niet voorstellen dat mensen het alleen daar om aan zetten.
Google+ werkt fantastisch en er is geen partij om de markt die een betere cloud-oplossing + integratie heeft.
90 miljoen gebruikers en ik zie nooit iemand iets posten :) Toch meer vrienden zoeken... hehe ;)
Het meest vervelende aan Google+ is dat ik niet kan zien welke van mijn vrienden nu echt Google+ heeft. Mijn complete adresboek wordt aangeboden om toe te voegen aan mijn kringen, maar 99% van hen heeft niet eens Google+.
Bij mijn adresboek staat er bij vrienden:

mét account: "Add to circles"
zonder account: "Add and invite"

Voor zover ik weet, is dat van in het begin bij de Engelse versie zo geweest.
Ik denk dat hij gewoon iedere gmail account als google plus gebruiker, ben hier wel niet zeker van.
Dat kun je wel zien in Google+. Als hij/zij al Google+ heeft staat er alleen "toevoegen". Heeft hij/zij nog geen Google+ account dan staat er "toevoegen/uitnodigen".
Maar dit geldt aleen voor de bij jou bekende e-mail adressen van jouw vrienden. Hebben ze met een jouw onbekend e-mail adres een account aangemaakt dan werkt dit niet.
Ik denk dat de situatie in elk land anders is, misschien gewoon veel gebruikers waar Facebook nog niet populair is?
Ik heb nou niet echt het gevoel dat er echt actief dingen worden ondernomen op Google+ op het moment. Iedereen heeft heel makkelijk een account door alleen maar met je gmail account (google account) in te loggen.

Ik zie Google+ meer als overstap social network...voor als Facebook steeds minder gaat worden (maybe in de toekomst..kijk naar Hyves). Er zijn genoeg mensen die de nieuwe layout (Timeline) van Facebook niets vinden!
Iedereen heeft heel makkelijk een account door alleen maar met je gmail account (google account) in te loggen.
Als er toch niet actief zaken op Google+ gebeuren kunje dan niet beter je Google+ account deel opheffen zodat je minder getracked wordt door Google.
(kan je eigenlijk wel je google+ opheffen van je google account als je dat eenmaal hebt geactiveerd?)

[Reactie gewijzigd door 80466 op 20 januari 2012 09:56]

Ja:

"Services
Delete profile and Google+ features
Delete entire Google account"
Ja, je kunt je G+ deel opheffen zonder meteen je complete Google account op te heffen.
Ik ben waarschijnlijk ook een van die 90 miljoen, maar ben eerder gedwongen om een Google+ account te nemen, aangezien bij de eerste start van Android ICS er een account voor je wordt aangemaakt. Deze service heb ik gelijk daarna gedisabled omdat ik het toch niet van plan ben, en misschien zelfs nooit, te gebruiken.

Daarom zou ik wel eens willen weten hoeveel gebruikers van die 90 miljoen er daadwerkelijk ook dagelijks actief zijn.
Als je leest dan had je het gevonden.. 80% 1x per week minimaal en 60% dagelijks..

Maar inderdaad hoeveel van die 60% dagelijks logt standaard in en doet er daarna niets mee
Dat zijn natuurlijk mooie cijfers, maar dan vraag ik me nog steeds af wat men onder 'gebruiken' verstaat, en als men met dezelfde definities een vergelijking met facebook maakt, wat de cijfers in dat geval zijn.