Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties

Epic Games heeft vijf spellen in ontwikkeling, zo heeft president Mike Capps op GDC Europe onthuld. Epic werkt aan een nieuwe franchise en heeft een game met pc als hoofdplatform in ontwikkeling, maar veel meer details liet Capps niet los.

Epic Games-president Mike Capps maakte tijdens zijn keynote op de Europese Games Developer-beurs bekend dat Epic aan vijf games werkt, meldt Eurogamer. GDC Europe vindt plaats aan de vooravond van de Keulse Gamescom-beurs, die woensdag van start gaat.

Capps zei dat de vijf spellen niets te maken hebben met Gears of War en daar ook de omvang niet van hebben, 'omdat Epic niet vijf keer zoveel werknemers heeft aangenomen'. Bovendien zei Capps dat hij niet bij elke game die Epic ontwikkelt, de toekomst van zijn bedrijf op het spel wil zetten. Hij refereerde hierbij naar Kaos Studios, dat ondanks de drie miljoen verkochte exemplaren van het schietspel Homefront werd gesloten door uitgever THQ.

Capps liet verder weinig los over de games, die in verschillende stadia van ontwikkeling zouden zijn. Epic-dochter Chair Entertainment beloofde in maart nog een tweede deel van Shadow Complex te zullen maken. Chair was ook verantwoordelijk voor de iOS-game Infinity Blade, waarvan een vervolg gezien het verkoopsucces niet is uitgesloten. Tot slot noemde Capps het fijn om games te ontwikkelen met de pc als doelplatform.

Website Joystiq wist na de keynote bij Capps te ontfutselen dat een van de spellen niet op een bestaande serie van Epic gebaseerd zal zijn. Capps zei daarnaast dat Epic geen spel in ontwikkeling heeft op basis van de Samaritan-demo, die Epic begin maart toonde om de DirectX 11-functionaliteit van de Unreal Engine te demonstreren. Het eerstvolgende al bevestigde spel van Epic is Gears of War 3, dat op 20 september exclusief voor de Xbox 360 verschijnt.

Aan een game op basis van deze Samaritan-demo wordt dus niet gewerkt
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (23)

In ben op zich wel in voor een echt vervolg op de Unreal uit 1999 want dat was een prachtig lang verhaal met zeer fijne atmosfeer - waarschijnlijke doordat zonbeetje alles uit de voodoo kaarten was geknepen..

..maar dat zal er wel niet inzitten
Heb je Unreal 2 ook gespeeld? Da's min of meer enigszins een vervolg op 1. Heeft ook een fijne sfeer maar is niet volledig(?) inhouse door Epic gedaan geloof ik.

Ik hoop ook op een vervolg, was een landmark in de game-geschiedenis; spel waar veel aandacht aan was besteed en erg lekker weg speelde en een vervolg verdient het zeker!
Ja - maar das verre van een vervolg hoor.. Ik mis totaal daarin dat die pod opgepikt wordt enzo. Uit het niets komt aida ineens naarvoren. Enige link is dat er ook skaarj op die planeet voorkomen...
Maar een mijlpaal was het zeerzeker..

@ skullsplitter - Return To Na-Pali heb ik wel gespeeld maar was ook niet echt een vervolg maar een opzich zelf staand verhaal
Operation Na-Pali was een ongelooflijk goeie campaign.
Alle monsters uit de Invasion-mod kwamen er in voor en niet gewoon random, maar ze hebben hun eigen locatie (en respawn times).
Wat ik mistte aan die campaign was het feit dat het niet een volledige game was en nogal wat fouten bevatte.
Wallhackende monsters, onzichtbare diepe gaten, objectives waar je voor moest ghosten om erbij te komen en soms zelfs wapens die niet op te pakken waren, ammo dat niets toevoegde aan voorraad, gebrek aan lichtbronnen en/of duidelijke kleursetting en ik kan nog wel even doorgaan :+ .

*dwaalde offtopic*

On-topic:
Epic heeft ook wat goed te maken imo.
Hun spellen zijn de laatste tijd niet echt om over naar huis te schrijven.
Behalve Gears of War, dat is kennelijk wel een kaskraker.

Als ze nu evenveel werknemers aan 5 games zetten, dan hoop ik dat er wat van overblijft en niet vol zit met communicatie problemen tussen functies in de code.

Goed voorbeeld is UT3.
Je kunt ervoor zorgen, met wat handig klikwerk, dat je vijanden jou Bio-Rifle niet horen laden. Als je dus weet dat die gast straks dichtbij, dan kun je al een voordeel behalen en de tegenstander de stuipen op het lijf jagen.
Word nog vaak gedaan als ik een kennis moet geloven.

[Reactie gewijzigd door Yezpahr op 16 augustus 2011 19:47]

Klopt, is door de mensen van Return To Na-Pali gedaan geloof ik. Nooit uitgespeeld, komt ooit nog wel.

Waar ik stiekem op hoop is dat Epic de rechten voor Blade Runner heeft en daar iets mee gaan doen met deze engine...
Niet alleen dat. Unreal Tournament had een van de beste ingame server browsers ooit. Vanaf het begin waren er goede modding tools, UnrealEd is echt fantastisch. Er waren bergen met goede mods, maps en mutators, veel servers en een actieve community.

Na Quake, heeft Unreal Tournament online shooters echt vooruit geholpen. Het zou wat zijn als Epic een 'klassieke' Unreal Tournament gericht op PC's zou maken :) UT2003/2004 en UT3 waren naar mijn idee te ver van het origineel afgegaan en ge-nerfed. Ze voelden meer aan als een console FPS dan de originele UT.
Ik ben het roerend met je eens. Ik vind het alleen jammer dat ik ooit ut2003 heb gekocht aangezien dat spel eigenlijk niet echt af was. 2004 daarentegen was geniaal. Quake heb ik eigenlijk naar q3 verlaten. UT3 wel redelijk wat gespeeld maar de onslaught versie van ut3 vond ik niets. Wel veel insta-ctf gespeeld maar redelijk snel waren de meeste servers weg of leeg
super nieuws dit.
zeker de nieuwe engine doet erg zijn best, ondanks de gruwelijk hoge systeemeisen,
op naar de next gen games
Ligt het nu aan mij of begint PC gaming weer uit het dal te klimmen?

Steam doet zeer goede zaken en EA gaat concurreren met Origine. High quality producenten zoals Valve en Blizzard houden PC aan als hun hoofd-platform, terwijl andere developers zoals DICE en nu ook Epic met hun nieuwe project weer "terug" komen naar de PC. Games zoals BF3 en the Witcher 2 zijn gefocust op de PC omdat de consoles ondertussen stevig verouderd raken.
Daarnaast draaien niet-WoW MMORPG's steeds beter, voornamelijk door de keuze om over te stappen naar een Play 4 Free. En om niet eens te beginnen over al de nieuwe P4F games die afgelopen jaar zijn uitgekomen: allemaal PC exclusives.
Wat je zegt lijkt wel te kloppen. De laatste noemenswaardige console die op de markt is gekomen (PS3) is ondertussen alweer van 2006 wat toch wel redelijk oud is in de gaming wereld.

Ik vermoed dat deze trend zich wel verder zal zetten zolang er geen nieuwe consoles op de markt komen die mee kunnen met de hoge eisen die nieuwe game engines en games met zich meebrengen.
De consoles worden oud, en je kan mooiere versies van console ports spelen met hardware die weinig krachtig is. Voor €60 heb je een videokaart die de meeste games maxed out speelt.

Daarnaast komen uitgevers erachter dat de PC wel degelijk nog winstgevend is, ondanks piraterij (dat gewoon komt door mensen die de games niet eens kunnen betalen) en niemand koopt nog tweedehands games voor PC.
Ik ben vooral benieuwd of er iets omtrent Infinity Blade aangekondigd word.

Het is een prachtig spel, voor een tablet, dat moet ik wel toegeven. Maar het spel is heel erg kort, eentonig en biedt eigenlijk alleen maar mooie graphics. Het einde van het spel geeft het vermoeden dat er nog iets gaat komen, mogelijk iets groots, er word namelijk ook hier en daar gehint naar een ras van onsterfelijke wezens wiens woede je over je af hebt geroepen, maar daar heb ik nog steeds niets van terug gezien.

Het spel zelf, is namelijk in een paar uurtjes uit te spelen, en voelt eigenlijk aan als een veredelde demo van 5 euro. Het jammere is, heb je 1 vijand bevochten, heb je ze allemaal bevochten. het aanvals patroon zal iets veranderen, ze zijn iets sneller, of slaan harder, maar het is telkens hetzelfde. De graphics maken zeker dan iets goed, maar daar kan een spel niet exclusief op leunen.
HOLY SHIT dat filmpje ziet er erg vet uit :O

vond iemand btw ook toen hij veranderde dat hij een beetje op Garret leek van Mass Effect?

hmmm jammer dat filmpje leek me wel een vette game als het uit zou komen.... helaas is het enkel een Samaritan demo

[Reactie gewijzigd door Ienni1983 op 16 augustus 2011 17:19]

Dat filmpje is er al een tijdje geloof ik. Desondanks erg vet ja :D Kan niet wachten op ingame gameplay wat er zo uitziet.
Het IS ingame gameplay, dus niet gerenderd. Nou ja ingame, het zit nog niet in een game. Filmpje draaide live op 3x GTX580's.
Ge-rendered met de engine met als doel een filmpje is iets anders anders dan in-game. In-game is moeilijker te optimaliseren. Tevens heeft bijna geen enkele PC/console de kracht van 3x een 580.

Wat je bedoelt is dus meer dat het van de engine gebruik maakt, maar das toch vrees ik echt iets anders dan de gameplay.

[Reactie gewijzigd door cablepokerface op 16 augustus 2011 17:54]

Dus niet gerenderd.
:+

ik weet wel wat je bedoeld te zeggen, maar je terminologie klopt niet helemaal.
Uiteraard is dit gerenderd.

Het is mogelijk niet ge-prerendered zodat er via software-rendering een veel hogere kwaliteit neergezet kan worden dan real-time via hardware rendering mogelijk is.
serieus???

wat stom dat ik hem dan nog nooit eerder heb gezien :O
Dat was een tech-demo die Epic op de E3 toonde, als ik het mij goed herrinner.
Het systeem waar dit op draaide is momenteel natuurlijk verre van ideaal, het punt wat Epic hier mee probeerde te maken is dat het nu mogelijk is op super computertjes om dit te renderen. Zodra de consumenten markt klaar is voor deze ontwikkeling kunnen we dus dergelijke beelden gaan verwachten. Persoonlijk denk ik dat dit nog tot 2015 moet wachten totdat het ook daadwerkelijk zover is.
kijk eens naar games van 4 jaar geleden en denk dan nog eens of je je toen kon voorstellen wat we nu hebben
Crysis (met hevige mods) ziet er beter uit dan elke game die tot nu toe uit is en die is nu 4 jaar oud.
Battlefield 3 is net iets mooier, maar dat mag ook wel na 4 jaar.
Nadat de huidige consoles uitgekomen zijn is er wat mij betreft veel te weinig verandert.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 17 augustus 2011 18:09]

Erg goed dat game devs zich nu eindelijk weer games voor de PC gaan ontwikkelen, in plaats van games van consoles naar de PC porten. Die meuk zie er niet uit en is ook niet prettig speelbaar.

Dat ze het nu weer andersom gaan doen is super, de pc heeft toch wel wat meer in huis dan de standaard consoles. Laat ze maar een pc game naar de consoles porten, met wat mindere graphics enzo.
Door de tijd heen wordt de hardware sneller en zal de engine ook meer geoptimaliseerd worden dus 't zal niet lang meer duren voordat we dit in-een-game kunnen verwachten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True