Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties

Michael Lochrane, het hoofd van het testteam bij ontwikkelaar Chair Entertainment, werkt aan Infinity Blade 3 voor de iPhone, volgens zijn cv op LinkedIn. Het is de eerste melding van een vervolg op de lucratieve mobiele games uit de stal van Unreal Engine-maker Epic Games.

Dat Lochrane en de testers van Chair Entertainment al met Infinity Blade 3 aan de slag zijn gegaan, doet zelfs vermoeden dat het niet lang meer zal duren voor de game op de markt komt. Lochrane laat zich daar op LinkedIn echter niet over uit. Het hoofd van het testteam bij Chair Entertainment meldt enkel dat hij werkt aan Infinity Blade 3 voor de iPhone.

Het is de eerste keer dat er een concrete aanwijzing opduikt dat Chair Entertainment werkt aan een derde game in de Infinity Blade-serie. De studio leverde ook beide eerste delen uit de serie af. Er waren echter al wel hints die wezen op een vervolg. Begin juli meldde Chairs community manager Hilary Goldstein in een blog dat de studio nog iets in petto heeft binnen het Infinity Blade-universum. Het derde deel wordt wellicht officieel aangekondigd tijdens het Apple Fall-event dat dit jaar begin oktober wordt gehouden. Ook beide voorgangers werden aangekondigd tijdens de jaarlijkse Apple-show. De eerste Infinity Blade kwam in 2010 uit en opvolger Infinity Blade II in 2011.

Chair, dat volledig eigendom is van Epic Games, maakt voor de Infinity Blade-games gebruik van de Unreal Engine van Epic. Dat Chair aan een vervolg werkt, is niet verrassend. Volgens Tim Sweeney, oprichter en directeur van Epic Games, is Infinity Blade de meest winstgevende game in de portfolio van de studio. Met de eerste twee games haalde Epic een omzet van ruim 30 miljoen dollar, terwijl de ontwikkelkosten van de iOS-games laag zijn, meldde Sweeney in 2012.

Infinity Blade II
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (16)

Soms, heel soms, heb je zo'n moment waarop je denkt dat je de verkeerde smartphone hebt aangeschaft ;).

Toch toevallig dat zoiets 'verklapt' wordt door een cv op LinkedIn. Dat is toch echt bewust geplaatst lijkt me.
Lijkt mij ook dat ze dat bewust plaatsen. Zo af en toe even iets laten doorschemeren, de pers lekker bezig houden. Zo kom je in ieder geval al in het nieuws voor de echte bekendmaking :)

Lijkt mij gewoon marketing.
Verkeerde smartphone, waarom zie hier https://play.google.com/s...com.epicgames.EpicCitadel soort gelijke setting aldus blogs.
dat was meer de demo van de engine, om de mogelijkheden te laten zien. Geen gameplay zoals infinity blade als ik me niet vergis.
Je vergist je niet. Epic Citadel is een (hele oude, pre-Infinity Blade 1) techdemo, waarin je een beetje door een kasteel kan wandelen.

Heeft verder niks met de game te maken.

Epic heeft destijds aangegeven dat het de moeite niet loonde om de engine te porten naar Android. Ze hebben het geprobeerd met de Citadel-demo, Maar het was teveel werk om het op alle verschillende mogelijke devices werkbaar te krijgen en er was destijds ook een tendens dat er maar zeer weinig betaalde games verkochten op Android.

Tegenwoordig is het ecosysteem wel iets beter, dus misschien dat het er alsnog komt.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 5 augustus 2013 11:21]

Onzin. Die engine is al lang gepoort naar Android. Zelfs al voor de iOS games. Ik denk eerder dat Apple zo scherp is geweest om exclusiviteit af te kopen, want het argument dat Android gamers geen geld uit zouden geven is volledig onzin.
Soms, heel soms, heb je zo'n moment waarop je denkt dat je de verkeerde smartphone hebt aangeschaft
Soms heb je zo'n moment dat je je afvraagt waarom platform-onafhankelijkheid nog steeds geen realiteit is in 2013. Als iedereen zou willen, zou het toch moeten kunnen. Maar blijkbaar wil niet iedereen het...
Zal, net zoals de vorige versies, waarschijnlijk tijdens de keynote van Apple het eerst getoond worden. Nog ongeveer een maandje wachten dus.
Infinity Blade Dungeons was toen der tijd ook aangekondigd bij de release van de iPad 3de generatie.
Helaas gecanceld uiteindelijk...

Ik ben werkelijk verbaasd dat ze nu wel werken aan een deel 3.
...en als dit niet bewust is gedaan heeft Michael nu een groot probleem volgens mij.
Hoezo een groot probleem? Niet echt een wereldschok dat er een vervolg op Infinity Blade komt :-/

Soms zeggen medewerkers dingen die het bedrijf liever op een andere, zelfgekozen, manier bekend had willen maken. Het feit dat er een nieuwe game komt is echter niet dusdanig gevoelig dat je er iemand zware sancties voor oplegt. Als ik zijn leidinggevende was, zou ik hem uitnodigen voor een goed gesprek over "hoe om te gaan met sociale media" en dan weer snel door.
Grote kans dat hij zijn CV heeft geupload als tekstbestand en het zelf niet direct op zijn profiel gezet heeft.
Door dit automatisme, zijn fouten snel gemaakt.
Echt een top game met ongelofelijk mooie grafische prestaties. Sinds mijn overstap naar een ander mobiel OS is dit eigenlijk nog de enige game die ik mis en nog lichte spijt heb.
Blijft jammer dat Infinity Blade niet voor Android is, ik wil namelijk echt geen iPhone of iPad meer omdat het een veel te dichtgetimmert systeem is. Ik heb Infinity Blade 1 & 2 met erg veel plezier gespeeld en het jammer dat ik dan geen 3 meer ga meemaken
Dat hebben wij iOS gebruikers natuurlijk ook en het is geen infinity blade

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True