Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties

De actiegame Infinity Blade, gemaakt met de mobiele variant van de Unreal Engine, is de snelst verkopende App uit de Store van Apple. In vier dagen tijd werd de game bijna 300.000 keer gedownload, wat een omzet van 1,7 miljoen dollar opleverde.

Website AppModo concludeerde uit de verkoopcijfers van Apple's App Store dat de actie-rpg Infinity Blade de snelst verkopende App ooit is. Het record stond op naam van Cut the Rope, een puzzelspel dat in oktober in de Store verscheen. De Russische makers daarvan haalden in de eerste tien dagen een omzet van 1 miljoen dollar. Daar gaat Chair Entertainment, de maker van Infinity Blade ruim overheen. De game, die sinds 9 december verkrijgbaar is, is in de eerste vier dagen 286.000 keer gedownload. Met een prijs van 6 dollar levert dat een omzet van 1,7 miljoen dollar op voor Chair en eigenaar Epic Games.

Zonder cijfers te noemen, heeft Mark Rein, vice president van Epic Games, aangegeven dat de verkoopcijfers van Infinity Blade in werkelijkheid hoger liggen dan AppModo vaststelde. Rein bevestigt in zijn reactie dat Infinity Blade de snelst verkopende App ooit is.

Infinity Blade is speelbaar op de iPhone 3GS, iPhone 4, iPad, iPod touch 3 en iPod touch 4. Het is de eerste game die gebruikmaakt van de mobiele variant van Unreal Engine 3. Bij Infinity Blade heeft Chair ondersteuning ingebouwd voor het Game Center van Apple, dat met iOS-update 4.1 werd geïntroduceerd. Via het Game Center zijn andere spelers te vinden die gebruik willen maken van de multiplayermogelijkheden van het spel. Epic Games, de maker van de Unreal Engine, maakte in maart bekend dat het aan een mobiele versie van zijn techniek werkt. In september gaf Epic al Epic Citadel uit, een gratis techdemo van de mobiele engine.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

most grossing app ever lees ik in bronartikel.

Is dit niet het meest verdiend aan cash, in plaats van meest verkochte app ooit? Want een app die in 4 dagen tijd 300.001 keer wordt verkocht en minder kost als Infinity Blade krijgt natuurlijk de titel snelst verkopende app

Mede hierdoor is Apple toch echt wel een belangrijke speler geworden voor handheld games. Echt petje af hoor. Sony en Nintendo gaan dit echt wel voelen, helemaal met games die zo weinig kosten itt het prijsmodel wat zij hanteren
Klopt... Daarom vind ik de "meest opgebracht"-categorie in de appstore ook een beetje vertekenend. Tomtom staat al maanden vrij hoog, maar die kost dan ook 80 euro, wat dus betekent dat een spelletje van 80 cent 100x zoveel moet verkopen om hoger te komen.
Tja, maar een app van 80 Eur moet ook heel wat meer bieden natuurlijk om een x aantal keer verkocht te worden.
Ja plus dat je niet zo een twee een app van 80 euro gaat aanschaffen... een spelletje van 80 cent daarentegen weer wel sneller... :)
Geen idee wat de originele prijs van Cut the Rope was, maar nu is het $1. Dus dan denk ik in 10 dagen 1 miljoen keer verkocht.

Net geen 300.000 in 4 dagen zou bij gelijke verkopen 750.000 in 10 dagen zijn.

Ik heb ook spelletjes gespeeld op een Nokia N97 en een Archos 70, maar ik moet zeggen dat bepaalde games veel makkelijker te spelen zijn met echte hardware buttons, zoals op de PSP.
Tja, het is wel indrukwekkend die graphics, maar als ik hier bij elke reactie van iemand die het spel werkelijk gespeeld heeft lees dat de gameplay zuigt... Als dat te vaak gebeurt dan denk ik dat mensen toch wel weer terug komen bij hun handheld console hoor (als ze handheld willen gamen en meer willen dan casual games).
Zelf vind ik ook games op de iphone leuk zolang het games zijn specifiek gemaakt voor touchscreen, die onscreen analog nubs die je vaak ziet zijn echt nogal bagger. Blijkbaar kunnen sommige mensen er goed mee overweg, maar mijn duimen glijden steeds minder soepel over het scherm en plakken na een korte tijd gewoon vast, dat speelt echt heel rot.
Ben daarom ook aan het kijken naar een desire z, lekker emulator er op, keyboard knopjes instellen (heb het al eens uitgeprobeerd, WASZ lijkt me een goede opstelling) en gaan met die banaan :).
AngryBirds voor android had 1 mln downloads in 1 dag, echter is die app wel gratis, dus telt niet helemaal...

Overigens was dit nog buiten de market om, kan je na gaan....

http://nexus404.com/Blog/...s-getjar-servers-offline/
Ziet er mooi uit, maar ben ook erg benieuwd naar reviews en beoordeling van de gameplay (screen bashen of skill nodig?)
Ik heb hem gespeeld en vind hem vrij lastig. Je kunt dodgen, blocken en parry'en en tussendoor moet je zelf meppen en slaan (richting die je swiped sla je).

Het is dus een beetje rappe variant van rock/paper/scissors eigenlijk in een RPG jasje.

En het ziet er gewoon bruut uit op een iPhone 4.
De beoordeling van degene die het gespeeld hebben is duidelijk.
Een matige game.
Wtf, de game ziet er bijzonder mooi uit! Eerlijk gezegd nog beter dan de gemiddelde Wii game -.-' Kan me voorstellen dat deze game vaak is gedownload. Ik zelf ben alleen niet zo Apple Fan dus aan mij neus gaat hij voor bij :P
Voordeel is natuurlijk wel dat een Wii een 30" of zelfs een 42" scherm moet voorzien van mooie graphics, op een 3"(?) schermpje is dat wat minder moeilijk. Neemt niet weg dat het er erg mooi uitziet, heb 'm nog niet gekocht, maar misschien toch maar eens doen om te kijken waar ze tegenwoordig toe in staat zijn en om andere devs over te halen ook hoge productie games te maken voor de iPhone.
De wii heeft een resolutie van 480p, de meeste telefoons gaan hier al overheen. (iphone 4 wel, 3g niet) Vergeet niet dat je telefoon maar een paar cm van je vandaan zit, terwijl je 42" iets verder weg staat.
Sluit de iPhone met een Component AV-kabel op je HDTV aan en het beeld is zeker weten mooier dan het beeld van de Wii. Resolutie van de iPhone is hoger dan de video-uitgang van de Wii. iPhone 4 (960x640 pixels) tegenover Wii (480p)......
Vergeet niet dat een hoop spellen helemaal niet op die resolutie renderen omdat dat te zwaar is, de meesten zitten op de helft ongeveer of renderen op de behoorlijk lage oude iphone resolutie. Zelfde gebeurt op Android en de normale consoles. Dat het scherm die resolutie heeft, betekent niet dat wat er op het scherm verschijnt ook op die resolutie gerenderd is.
Op een iPad is dat met 10" ook erg leuk spelen. Je zit er immers erg dichtbij. En door het touchscreen een hele leuke interactie met het spel.
Het zal wel logisch zijn, maar vaak als ik een game zie gebasseerd op de UT engine dan krijg ik er een UT gevoel bij.
en dat is slecht? ut99 is in mijn ogen en van de beste MP shooters OOIT. Cod4 en counterstrike komen er vlak achteraan. ut2k4 zit iig ook in de top 10.
En UT3 :D ut2k4 is naar mijn mening niet zo goed als UT3 en UT99.

Met de classic op kop.
Nee dat is zeker niet slecht!
Ik heb vanaf "het einde" van UT99 (dus vlak voor de release van UT2k3) t/m het begin van UT3 die hard instagib CTF gespeeld.

Ik ben er inmiddels op uitgekeken, maar heb goede herinneringen aan die tijd.

Vandaar mijn totaal niets toevoegende mededeling. :)
Heb laatst nog gezocht naar mijn cd-tje van UT Classic om nog eens een potje instagib te doen, was qua verslavende gameplay waarschijnlijk toch een van de beste games ooit.
Moet ik wel ff kwijt dat ik de Battlefields altijd wat beter vind als de CoD tegenhangers, net ff wat realistischer... maar dat is natuurlijk persoonlijk. UT en CS is natuurlijk ook niks mis mee.
ik denk dat dat meer te maken heeft met de developer (ook Epic dus in dit geval) of het moet zijn dat je dat gevoel bij bijvoorbeeld "Mirror's Edge", "Borderlands", "Endwar", Brothers in Arms" en "Bioshock" ook had.

Epic heeft nu eenmaal een redelijk consistente stijl en dat zie je in deze game terug. Maar andere developers ontwikkelen totaal andere games (look en gameplay) dan Epic.

Overigens is er ook een Unreal Engine 3 demo voor Tegra gegeven, dus de bovenstaande reacties betreffende het iPhone/iPad exclusive zijn van deze engine zijn onwaar. Echter zal Epic natuurlijk pas games op andere platforms uitgeven als ze enigzins zeker kunnen zijn van inkomsten uit een veilig distributieplatform.
Toch vind ik het merkwaardig dat de meest/snelst verkopende app een game is. Er is zoveel te vinden aan handige apps (Voor alle platformen trouwens) die echt vernieuwend en praktisch bruikbaar zijn en mij persoonlijk veel meer aanspreken
En als gaming device vind ik een smartphone toch behelpen. Soms een paar verloren minuten Angry Birds is wel grappig, maar dat is het dan wel weer. Voor mij althans.
Op een device als de iPad is het wellicht beter spelen, maar daar kan ik als niet-bezitter niet over oordelen.

Ok, ik begrijp dat ik een persoonlijke mening ventileer, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mensen het met me eens zijn. En misschien is het ook wel een leeftijds-issue. Met mijn 37 jaar val ik wellicht buiten de doelgroep die met dit soort apps wordt beoogd. ;)
Toch vind ik het merkwaardig dat de meest/snelst verkopende app een game is. Er is zoveel te vinden aan handige apps (Voor alle platformen trouwens) die echt vernieuwend en praktisch bruikbaar zijn en mij persoonlijk veel meer aanspreken
Tja, maar van 'handige' apps heb je er steeds maar 1 nodig (1 to-do, 1 office, 1 bestandsdeling, etc.).

Nieuwe spellen blijf je kopen, je hebt in no time 5 race games, 12 puzzels, 9 physics-spelletjes, etc. etc.
Ik heb een ipad met angry birds en ja het speelt beter op de ipad dan op m'n HD2 met android en angry birds, maar nog steeds prima speelbaar, het grote scherm is alleen maar makkelijker voor het richten van de vogel op je doel.

Maar dan heb ik het alleen maar over angry birds, infinity blade op de ipad zal vast geweldig spelen, daarentegen moet je er natuurlijk wel van houden.

Ik vind gamen geweldig en dat op mijn 36 jarige leeftijd, de een voelt zich misschien te oud/volwassen op deze leeftijd, ikzelf voel mij nog jong genoeg en ik moet er niet aan denken te stoppen, ik hoop dat ik nog net zoveel plezier beleef aan het gamen zodra ik de 80 gepasseerd ben als nu!

Gamen is nu eenmaal hot en een van de snelst groeiende industrieën.
Dit soort spellen brengen de kwaliteit ver naar boven, dingen als tetris, sudoko en pong zijn nog altijd leuk maar mobieltjes kunnen zovéél meer. Netjes gedaan, trailer ziet er ook slick uit.
Het zijn mooie plaatjes maar het is verder een waardeloos spel. Gameplay is zeer zwak en het verhaal bestaat uit iedere keer hetzelfde pad aflopen naar een eindbaas totdat je het vaak genoeg gedaan hebt om de nodige xp en gear verzameld te hebben om hem te verslaan.
Ik heb de game gespeeld. Het ziet er inderdaad indrukwekkend uit voor op een mobieltje, maar de gameplay is verschrikkelijk eentonig. Het hele spel bestaat uit swipen, blocken en upgrades kopen en je hebt maar een paar verschillende vijanden. Het is niet zo dat je vrij kan rondlopen of lekker op avontuur kan gaan.
Heel Mooi spel maar best wel saai in my opionion
Vind het een mooi spel, maar je moet steeds het zelfde kasteel doen, en dan is opeens het spel af :S... binnen 2 uurtjes uitgespeeld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True