Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Warner Bros. Interactive Entertainment heeft opnieuw zijn portfolio uitgebreid; de Amerikaanse entertainmentgigant heeft Lord of the Rings Online-ontwikkelaar Turbine overgenomen. Details over de overname zijn niet bekendgemaakt.

Warner Brothers Interactive Entertainment (WBIE) logoWarner Bros. Interactive Entertainment heeft Lord of The Rings Online-ontwikkelaar Turbine voor een onbekend bedrag overgenomen. Turbine was eerder verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de mmorpg's Dungeons & Dragons Online en de Asheron's Call-serie. Met de overname blijft Warner investeren in het uitbouwen van zijn gamingdivisie; eerder werden al Snowblind Studios, Rocksteady Studios en een groot deel van de failliete uitgever Midway ingelijfd.

Met de laatstgenoemde aankoop kreeg Warner de uitgeefrechten voor Lord of the Rings Online in de Verenigde Staten in handen. De jongste overname heeft volgens Codemasters, dat Lord of The Rings Online in Europa uitgeeft, geen gevolgen voor de Europese versie van het spel of de samenwerking met Turbine.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Hopelijk zijn de filmgames die Warner Bros. gaat uitgeven beter dan de gemiddelde filmgames die tot nu toe worden uitgegeven... Lotro doet het volgens mij best redelijk en is ook best speelbaar (alhoewel ik het zelf niet meer speel). Als ze die standaard weten vast te houden, wordt het nog wel wat met Turbine.
Als je Lotro zelf speelde dan wist je dat Turbine de standaard dus niet vast wist te houden.

Lotro was een WoW zonder het eindeloze grinden, met meer verhaal en minder op de "we hebben een X een Y en een Z nodig".

Shadows of Angmar was het orgineel, met no-gated raiding (dus niet, je hebt item X nodig om dungeon Y te kunnen spelen) en normale content met max 6 man instanties, kon ook minder maar max 6.

Samen met redelijk flexible classes betekende dit dat je wat vrijer was om zonder de tank/dps/healer opzet te spelen. Zelfs raids konden de betere spelers doen met wat flexibiliteit.

Het maakte Lotro de WoW voor speler die het opgefokte van WoW niet nodig vinden. Een WoW voor volwassene zou ik haast durven zeggen. Niet omdat het moeilijker was, maar de sfeer was gewoon beter.

Met de eerste expansie ging het al mis. Er werden twee enorme grinds geintroduceerd en met de laatse expansie is dit alleen maar erger geworden. Mensen zijn alleen nog maar bezig te grinden, de rest heeft het opgegeven en wacht op SW:TOR of TSW.

Turbine heeft ook duidelijk pijn met Lotro. Laatste expanise is alleen digitaal verkrijgbaar en servers zijn veel minder druk. Het is zijn niche verloren en is nu alleen nog maar een WoW clone.
Shadows of Angmar was het orgineel, met no-gated raiding (dus niet, je hebt item X nodig om dungeon Y te kunnen spelen) en normale content met max 6 man instanties, kon ook minder maar max 6.
Attunements (item x nodig om dungeon y te spelen) zit al lange tijd niet meer in wow, wat ik van lotr gezien heb was het gewoon een casual pve mmo, veel overlap met wow maar het miste de uitdaging, ook volwassenen willen wel eens een spelletje spelen dat meer is dan hersenloos op monsters inhakken.
De reden dat wow populair is is omdat er weinig tot geen pve mmo's waren en degene die er waren deden bijna hetzelfde maar dan slechter, dat kun je wow niet verwijten, lotr heeft niet eens een fatsoenlijke trial versie (of had dat tot een jaar geleden iig niet)

Prima dat je een product haat maar generalisatie op basis van beperkte ervaringen doen je argumentatie geweld aan.
Lotro was een WoW zonder het eindeloze grinden, met meer verhaal en minder op de "we hebben een X een Y en een Z nodig".
Een belangrijke reden om te stoppen met Lotro was voor voor mij dat ze juist begonnen met het introduceren van grinden voor rep.
Ik zie nu veel spelers stoppen omdat er weinig nieuwe ontwikkelingen zijn. Misschien wordt dat nu beter.
War in the North is zover ik weet geen uitbreiding van Lotro, maar een op zichzelf staand spel.
OT: Ik ben blij dat het geen effecten op Lotro in Europa heeft. Het zou jammer zijn als WB er een totaal andere plannen voor zou hebben.
Precies. War in the North is gewoon een los spel. Beetje vreemd dat dat zo neer wordt gezet.

Gelukkig geen effecten voor LOTRO Europe maar dat wordt toch afwachten denk ik.
|:( domme fout. Heb 'm weggehaald.
Warner bros koopt zich wel in in de gamemarkt. Ze lijken zich te realiseren dat de game markt (meer) potentie heeft. Echter nog weinig games van hen gezien gespeeld. Afgezien van fear 2 dan. Maar misschien is het nog wat vroeg, aangezien de gemiddelde tijd om een game te maken ongeveer 5 jaar bedraagd.
Inderdaad een mooie winst voor WB, Fear2 was inderdaad 1 van de weinige games!
"aangezien de gemiddelde tijd om een game te maken ongeveer 5 jaar bedraagd."
Dat was eerst 4 jaar, door de Duke is het gemiddelde iets omhoog gegaan. :+
LOTR online is zo'n sleeper mmorpg die qua gameplay best in de buurt komt van reus WoW. Prima playerbase en vaak uitbreidingen en patches.
Hopelijk heeft dit geen invloed op Asheron's Call
Mijn vrouw en ik zijn momenteel hard bezig met DnD Online - omdat deze gratis is. (Al mag je betalen voor uitbreidingen.) Ik hoop dat dat zo blijft...
Hmm als de game nu ook volgens de film licentie gaat, kunnen zo ook echte film muziek gaan gebruiken want dat vond ik een gemis in het spel.
Op de EU forums van lotro zie ik de laatste tijd juist meer en meer WoW spelers die dat spel zat zijn en wel eens wat anders willen proberen. De meesten zijn enorm verrast door de behulpzaamheid op het forum en ingame en hebben het volgens mij al gelijk naar hun zin. Waar je wel veel mensen over hoort is de installer die het mensen moeilijk maakt de trial versie soepel te kunnen spelen. Mensen zijn soms 1 of 2 dagen bezig om alle bestanden binnen te hengelen.

Grinden... tja in elke MMO zit wel een vorm van grinden. In LOTRO valt het wel mee en je bent niet verplicht om te grinden om van het spel te genieten. Als je echt alles uit je char wilt halen dan zul je een aantal keer een x aantal mobs moeten killen voor een virtue die wat meer morale (=health) geeft e.d. maar de instances vind ik heel erg meevallen.
Het is tegenwoordig heel makkelijk om de vereiste hoeveelheid radiance (om een bepaald effect tegen te gaan in de instances voor de niet-kenners) te halen zonder keer op keer hetzelfde te doen. Als je de instances een paar keer doet verdien je medailles die je kunt inwisselen voor de radiance gear. De instances zijn best leuk dus voor je ze zat bent heb je allang de benodigde medailles. Kan me best voorstellen dat het grindy aanvoelt als je meerdere characters aangekleed hebt en net even iets betere items etc. wilt hebben maar dat doe je zelf want het is absoluut nergens voor vereist om van elk item het beste te hebben.

[Reactie gewijzigd door JohnnyV76 op 22 april 2010 08:09]

Alleen jammer dat Turbine het pvp gedeelte altijd zo stiefmoederlijk behandeld heeft ...
Monsterplay is voor sommigen het leuke aan lotro, maar er wordt van Turbine totaal niet naar hun vragen/opmerkingen geluisterd :(
Zeg, we zitten hier niet op 4chan hoor...
Off-topic: rules 1 and 2 brah.

On topic: Het verval van LotrO wordt steeds intenser. Het begon als een kanjer van een spel, met mogelijkheden die met gemak met World of Warcraft zouden kunnen concurreren. Dit is inderdaad na de eerste ( en tweede!) expansion alleen maar zwaar achteruit gegaan, en ik betwijfel ten zeerste of Warner Bros. hier een waardevolle toevoeging aan kan geven.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Gravebound op 22 april 2010 13:19]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True