Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties

Ontwikkelstudio Turbine werkt aan een nieuwe massively multiplayer online-game. Om wat voor spel het precies gaat is nog niet bekend. Wel is duidelijk dat de nieuwe mmo-game gebruik maakt van zogenaamde microtransacties.

Turbine logoTurbine heeft bij monde van community manager 'Sapience' op het forum van The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar laten weten dat de studio aan een nog niet eerder aangekondigd project werkt, zo meldt Shacknews. Met deze bevestiging wil Turbine geruchten ontkrachten, die ontstonden nadat het bedrijf een vacature voor een microtransacties- en e-commerce-manager op zijn site had geplaatst. Turbine zou, zo ging het verhaal, overwegen microtransacties in Lotro te verwerken, bijvoorbeeld in de vorm van exclusieve wapens die tegen een klein bedrag kunnen worden aangekocht. Daar is volgens de ontwikkelaar geen sprake van, de vacature houdt volgens de community manager verband met een nieuw mmo-project.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (23)

Turbine zou, zo ging het verhaal, overwegen microtransacties in Lotro te verwerken, bijvoorbeeld in de vorm van exclusieve wapens die tegen een klein bedrag kunnen worden aangekocht.
Waarom mensen geld besteden aan in-game items, zal ik nooit begrijpen. :+

[Reactie gewijzigd door Knarfi op 7 januari 2009 10:43]

Lengte van E-Penis
Of een game fanaat die geld over heeft om extra items te kopen ingame als dank aan de makers...
Of om beter te worden ingame, weet niet of die items zoveel beter zijn?
Denk ik zo..

@hieronder, daar dacht ik inderdaad ook al aan..

[Reactie gewijzigd door Bld- op 7 januari 2009 10:38]

Ik zou iemand niet echt respecteren voor z'n items als hij het gewoon gekocht heeft met papa's creditcard. Kleinere E-Penis dus :P
De essentie van een game is toch juist de voldoening als je iets hebt berijkt (waaronder ook je eigen items vinden)?

Tja, steun dan de makers op een andere manier ;)
Als een persoon meer genot heeft van zijn spelervaring door items te kopen (zonder het voor anderen al te veel te verknallen) vind ik het allemaal best. We spelen allemaal spelletjes (de meeste hier toch denk ik) omdat we het leuk vinden, Als een speler met die roze pimphoed met zebra-gestreepte band en smaragd gekleurde pluim het spel leuker aangenamer vindt kan ik het alleen maar toejuichen.

Zolang het spel gebalanceerd blijft en mogelijk is om het spel te spelen zonder die items (anders is het maar een demo) mogen de ontwikkelaars gerust de ontwikkelingskosten/winst (terug) verdienen.
Het is alleen niet te zien of iemand items gekocht heeft of verdient. Tevens kan het natuurlijk ook goed mogelijk zijn dat er extra dingen worden verkocht die niet te verdienen zijn in het spel.
Tevens kan ik mij goed voorstellen dat niet iedereen altijd zin heeft om een hele week te zwoegen om voorbij dat ene opstakel te komen.
Verder heb je nog de gelegenheids gamers. Daar ben ik er ook 1 van. Ik heb nog nooit een game uit gespeeld. Na een uur of 2 ben ik er eerst weer flauw van. Hierdoor ontwikkel je niet de skils om echt goed te worden.
Bij bijvoorbeeld de race games heb ik geen zin om weken te racen om die ene leuke auto te unlocken. Als die beschikbaar zou komen tegen een vergoeding is dat alleen maar leuk.
Het spel zelf is gratis dus ja...

Of je betaald voor het spel en hebt toegang tot alle items.
Of je maakt het spel gratis, maar de items op hoger niveau moet je voor betalen :)
er staat nergens dat het spel gratis is... Het kan goed zijn dat de microtransacties een aanvulling zijn. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten :)
Vermaak mag geld kosten.

Ik geeft 50 euro uit in de kroeg, iemand anders koopt er misschien virtuele items voor.
En een ander gaat voor 50 euro naar de hoeren.

Ieder zo zijn vermaak zeg ik dan maar ;)
Je betaald in zo goed als alle MMO's sowiezo, of het nu is aan sub of enkel voor dingen welk je echt daadwerkelijk behoefte aan hebt.
Om zich te kunnen onderscheiden van anderen :) Bij deze dus ;)

Het hoeven niet per se items te zijn die ook effect hebben, anders dan visueel.

edit: ok, een beetje langzaam, sorry :D

[Reactie gewijzigd door Jur_ op 7 januari 2009 10:43]

Is een goed functionerend concept wat al jaren word gebruikt op de japanse markt voor veel van die "free" mmos.
Gratis abonnement, maar wil je meer, dan moet je betalen.

meer xp, meer items, sterkere items, extra uithoudingsvermogen etc etc.
En gewoon andere pixelcrack zoals bunny ears, mounts, etc.
Zelf speel ik Perfect World, waar je ook een boutique hebt waar je in-game items kunt kopen. Zelf heb ik daar wel e.e.a. in gekocht, zoals een leuke mount om op te rijden en eentje om sneller mee te vliegen. Daarnaast nog wat items om m'n opslag uit te breiden.

Tuurlijk, deze items kun je kopen met in-game geld en sommige kun je zelfs met quests verdienen. Ik heb echter geen tijd / zin om uuuuren lang op dure items / geld te jagen en daarna te moeten verkopen en zo af te wijken van de dingen die ik liever doe. Dan leg ik liever een paar eurootjes neer.

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb momenteel voor zo'n 50 euro aan "gold" gekocht in het spel. Het spel zelf was gratis te downloaden en is free to play. Als ik kijk naar hoeveel uren ik in 't spel heb zitten heb ik slechtere aankopen voor hetzelfde geld of meer gedaan; de gekochte items hebben m'n speelplezier nl. ook vergroot.
waarom mensen uitgeven aan het pimpen van hun auto, zal ik nooit begrijpen :+
Je gaat me toch niet vertellen, dat je niet snapt, waarom mensen geld besteden aan amusement???

Wat is een game spelen, anders dan een hobbie, muziek luisteren, theaterbezoek, filmptje huren/kijken?
Is het niet een beetje standaard tegenwoordig dat er microtransacties in een mmo zitten? :)
Ik hoop dat ze teruggaan naar de essentie van Asheron's Call 1. Dat vond ik een geweldige MMO, dat eigenlijk geen grenzen of classes kende. Denk dat die vrijheid goed met mirco-transacties is te combineren.
Dit dit JoyMax met silkroad al jaren. Eerst iedereen warm laten draaien door gear en nieuwe evenementen (onder het mom van testen voordat het grote publiek het mag gebruiken) bij de Koreaanse versie van Silkroad te gebruiken en daarna massaal de nieuwe gear als "Premium Item" aan te bieden met als opmerking "Zolang de voorraad strekt". Wacht een digitaal item? Zolang de voorraad strekt?
Hoezo, niet veel anders dan collector editions of limited editions. Waarom 'voorraad op'? Maak je toch gewoon een berg nieuwe CE's en LE's? Waarom maakt WoW niet een 10miljoen extra CE exemplaren? 50% van de goodies is per saldo ook maar een 'digitale code'.

Itemmall heeft zich afgelopen jaren bewezen als succesvol concept, imho zelfs nog meer balans dan p2p games. (tijd vs geld). Waar 90% van die itemdingen puur cosmetisch is, maak je je character juist meer 'persoonlijk'.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 7 januari 2009 11:34]

Je maakt je character echt niet meer persoonlijk. Ik heb ooit (bij het begin van de suits) de wizard suit gekocht en later kon je die gewoon vinden (gratis) dmv een event. Daarnaast is er ook een stukje misdaad via paypal, ccf en bot enz wat de game alleen maar verne*kt.

De Itemmall heeft zich voor JoyMax als een succesvol concept bewezen en in eerste instantie ook voor de gebruikers (denk terug aan de 60-70gap) toen waren de voordelen van de itemmall nog te overzien. Maar nu met de euro buffs + de 20% dmg en dergelijke is de balance gewoon ver te zoeken.
Ik zie niet in wat er mis is met microtransacties in een game? (zolang ze werkelijk micro zijn en niet opeens "macro")
Hobbies kosten geld, als gamen je hobby is, waarom zou je er geen geld aan uit mogen geven? (Is kort door de bocht, weet ik ook wel, spellen kosten natuurlijk al geld, maar het gaat om het punt)
Vooral in sommige MMO's waar je een week bezig kan zijn op die bepaalde item te kunnen krijgen, waardoor je eindelijk sterk genoeg bent om die Boss te kunnen choppen.
Dan prefereer ik ook aan het kopen van items. Het bespaard je enorm veel tijd.
En zoals elders gezegd, je hebt de casual's en de hardcore gamers.
Maar in de uren die speelt dan wilt je zo ook goed besteden natuurlijk, en niet uren achter een item aanlopen...
Lijkt mij gewoon een kwestie van smaak/hobby.
De ene koopt een WoW speelkaart waar die om te zo veel tijd voor betaald, de andere koopt een bodykit/wooverset voor zijn auto.
Je hoeft ook niet met geld te smijten voor ingame items e.d. dus je hebt het zelf in de hand.
In mijn ogen is betalen voor ingame items te zot, geef mij dan maar een woover set of een m ultiplayer game waar ik eenmalig 60 euro voor betaal. :)
microtransacties is een goede manier als je af en toe een MMO speelt dan hoef je maanden niets uit te geven aan een game (als je minder/niet speelt) en dan koop je in een paar weken voor 15 euro aan spullen en daarna maanden weer niet enz.

Ik vind het een goed systeem, alleen zijn niet alle spellen er gescikt voor de MMO's die gratis zijn zijn me teveel op 14 jarigen gericht ik betaal liever voor een volwassen MMO (LOTRO) dan dat ik tussen de pubers zit met hun OMG HAXXOR gedoe.

Bovendien heb ik mijn LOTRO fee afgekocht door een lifetime te nemen en dus ben ik helemaal gelukkig :) nooit meer betalen voor een MMO. Voor de afwisseling speel ik Dungeon Runners dat is ook een min of meer micropayment spel met fee's an 5 dollar per maand of 15 dollar voor 1/2e jaar enzo dat is goed te doen. Wel probeer ik vaak die micropayment spellen wel even uit om te kijken of ze leuk zijn, dus als ik een leuke vind dan blijf ik mischien wel plakken. Ik weet het niet, maar ik vind de vorm wel heel leuk.

Wel jammer is het dat je zoals bij shooters gewoon in het nadeel bent als je niet betaald. dat verschil heb je bij MMO's minder/niet als je PvE blijft spelen en niet PvP gaat doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True