Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties

De Amerikaanse ontwikkelaar Turbine zou werken aan een massively multiplayer online game voor de Xbox 360. De ontwikkelaar heeft dat nog niet bevestigd, maar gaf wel aan dat er al geruime tijd aan een console-mmog wordt gewerkt.

LOTROTot op heden is het mmog-genre voornamelijk succesvol geweest op de pc. Volgens een 'betrouwbare bron' van de Amerikaanse website Destructoid is ontwikkelaar Turbine echter bezig met een consoleversie van zijn mmorpg The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar. Het zou gaan om een release voor de Xbox 360. De ontwikkeling zou echter wat vertraging hebben opgelopen, omdat Microsoft niet wil dat Turbine een free-to-play-model voor het spel hanteert.

Hoewel Turbine niet wilde bevestigen dat het aan het spel werkt, ontkent de studio het bestaan van de game ook niet. Tegenover Computer and Videogames zei de ontwikkelstudio: "We gaan niet in op geruchten, maar het is geen geheim dat wel al geruime tijd bezig zijn met een mmog voor consoles. Hoewel we niet in gaan op specifieke titels, kunnen we wel bevestigen dat we enthousiast zijn over de mogelijkheid om voor consoles te ontwikkelen. We denken dat de consolemarkt klaar is voor de sociale-game-ervaring die Turbine biedt."

Turbine kijkt al langer naar de mogelijkheid om een mmog voor de consoles te maken. Een klein jaar geleden liet hoofdontwikkelaar Jeffrey Steefel in een interview met Tweakers.net weten dat de studio de mogelijkheden van een console-mmog onderzocht. Bovendien geldt de The Lord of the Rings-licentie van Turbine voor alle platformen en volgens Steefel wil het bedrijf daar zeker gebruik van maken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (27)

En waarom niet op de PS3? :')
Wellicht vanwege het slechte instabiele netwerk van Sony?
Misschien ook vanwege dit feit nieuws: 'Sony laat uitgevers betalen voor PS3-bandbreedte'

[Reactie gewijzigd door eXisTa op 3 april 2009 11:34]

Misschien laat Sony de uitgevers wel betalen maar MS laat de consumenten betalen om online te spelen. Het gekke "live" fenomeen wat Microsoft heeft afgeschaft voor PC gebruikers omdat hun het vertikten om te betalen maar Xbox users nog intrappen. Dat terzijde, De PS3 heeft qua online functies genoeg te bieden, ik heb nooit problemen met online en het loopt allemaal soepeltjes. En dat terzijde, MMO's op console is natuurlijk een geweldig streven hoop dat het gaat lukken en dat deze game een doorbraak zal zijn in console online ervaring.
Het spijt me je bubbel te moeten lek prikken maar ook voor Xbox Live hoef je niet te betalen....
Live Silver, wat volledig gratis is, geeft je bijna alle mogelijkheden van het Live netwerk. Ook online spelen hoort daar bij.
Live Gold, waar voor betaald moet worden, geeft als enige voordeel dat je meer controle hebt over matchups en eerder toegang krijgt tot trailers en dergelijke.
Xbox Live Silver is a free version of the Xbox Live service. The main difference between the Gold and Silver levels of service is that you can't play online multiplayer games with Xbox Live Silver.
http://xbox.about.com/od/xbox360faqs/f/xblsilverfaq.htm
De Xbox Live-dienst is enorm verbeterd. Er zijn twee soorten Xbox Live: de silver-versie (gratis) en de gold-versie (hiervoor moet betaald worden). Met de silver-versie kun je scoreboards bekijken en extra's downloaden. Met de gold-versie kun je ook online spelen. Dergelijke toepassingen zorgen voor enorme datastromen. Een breedband-aansluiting is dan ook vrijwel noodzakelijk voor Xbox Live.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Xbox_360
Ik denk dat wanneer blijkt dat MMO's op consoles aanslaan dat er vanzelf meer zullen komen of dat deze MMO ook op de PS3 terecht zal komen.

Zijn er trouwens al games waar je online kunt gamen met zowel PS3 als Xbox360 gebruikers door elkaar?
Je hebt gelijk over het PS3-netwerk, er zijn idd in het begin problemen met stabiliteit, maar die zijn voor de meeste games grotendeels opgelost. Het zijn meestal specifieke games die problemen geven.Ook moet men daarom niet direct het netwerk de schuld geven van instabiliteit die ook door de game zelf veroorzaakt kunnen worden, of je eigen internetaansluiting... plus wat je zegt, Sony laat de uitgevers betalen, Microsoft de consument...

Mag ik je er overigens op wijzen dat het gebruik van de term M$ niet wordt gewaardeerd op Tweakers? Dat wordt beloont met de classificatie 'troll'...
Speciaal aangepast voor jou,
Maar wat ik als consument dus makkelijker vind, is dat ik mijn console opstart en online kan wanneer ik wil, zonder daar geld per maand/en voor hoef te betalen. Natuurlijk is het wel weer lastiger dat Sony de uitgevers laat betalen want dan gaan er natuurlijk minder games online. Het is altijd lastig zo'n nadelig van twee kanten situatie
Ik hoop inderdaad dat dit een doorbraak wordt. Zelf ben ik fan van LOTR en zou graag eens de MMO op de 360 spelen.

Wat houdt het free-to-play model in ? Enig idee waarom Microsoft dit niet wil ?

OT:
Tegenwoordig hoeft een Xbox Live gold abbonnement niet veel meer te kosten. Voor 36 euro ben je 13 maanden gold member. Dit is nog niet eens de prijs van een nieuwe game.
Slechte?
Instabiele?

Er zijn meer MMO's voor de PS3 in ontwikkeling vriend...
Het artikel wat jij aanhaalt gaat om het aanbod op het PlayStationStore.
de PS-store staat gelijk aan, volgens mij heet het marketplace op de XBOX360, de plek waar je de demo's, gamen en al die dingen kunt downloaden.

Het verhaal in dit artikel gaat om het online gebeuren en dat is nog altijd gratis op de PS3. Zowel voor de uitgever als consument.
Eindelijk een MMO voor Xbox360, ben benieuwd.
Ik voel al een verslaving aankomen ;)

[Reactie gewijzigd door eXisTa op 3 april 2009 11:30]

hmm hoop maar niet te veel. huxley en age of conan voor de 360 worden ook maar steeds uitgesteld. en we weten allemaal, van uitstel komt afstel.
Ik denk niet dat Age of Conan nog komt op de 360. Lees hier maar eens.
Als er 1 spel overhyped was dan is het dat spel...
Ik denk dat dat juist is wat Sum bedoeld.
Final Fantasy XI bestaat anders ook al een poosje voor de 360 hoor :)
Too Human is ook een MMO voor de 360.
FFXI had je ook al voor op de console dus zijn al meerdere MMO's op die markt
Verlate 1 april grap ?

Indien het wel waar is zal deze zich paralel aan de huidige MMO bevinden, en dus niet ge´ntergreerd met de PC versie.

Ik zie daar namelijk een grrot probleem met de huidige opzet in character besturing.
5 banken van 12 toetsen.
6 functionele buttons voor spel instellingen en character informatie management.
5 buttons voor inventory bags.

Ben op zich wel benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Dat het nog niet eerder is gedaan betekent niet dat het niet mogelijk is. Beetje fatsoenlijke UX designer zal heus wel iets kunnen verzinnen dat werkbaar is op een standaard consolle controller.

1 op 1 vertalen van de interface werkt natuurlijk niet, maar je zou bijvoorbeeld doormiddel van twee schouder knoppen simpel door vijf "tassen" kunnen kijken, oid.

Doosje; erbuiten denken ;)
De Xbox360 versie van Final Fantasy XI is ook ge´ntergreerd met de PC versie, dus dat is niet zo een probleem volgens mij.

Verder is dit volgens mij al heel oud nieuws van bijna drie jaar geleden:
quote: gamespot
Turbine owns the rights for all MMO games based on the books, so while an Xbox 360 version is unconfirmed, a possible conversion was hinted at.
10 maanden geleden:
http://www.gamesradar.com...29/g-20060321132945404017
FF is een console spel met de beperkingen die inherent bij een console horen, maar het is vrijwel onmogelijk (zonder het gebruik van bijv een keyboard) om op een console een gelijkwaardige mmo ervaring te krijgen zodra het spel enigzins op een modere mmo lijkt en dan snap je dus al wel dat het extreem moeilijk wordt om dan console spelers samen te laten spelen met pc spelers.

De beperkte mogelijkheden van consoles mogen dan voor bepaalde groepen de gebruiksvriendelijkheid verbeteren maar het limiteert de mogelijkheden in dezelfde mate (en daar zul je een spel dus op moeten aanpassen)
FF XI is een MMO die zowel voor de PC als de Xbox360 is uitgegeven (en de PS2), je kan zelfs met hetzelfde account op de Xbox360 versie spelen als de PC versie, ze zitten beide in dezelfde wereld. Ja het is erg handig als je er een toetsenbord bij gebruikt, maar zeer zeker niet noodzakelijk. Je heb trouwens leuke toetsenbordjes die je op je Xbox360 controller kan zetten, maar een losse is veel handiger (die kan je dus ook heel netjes krijgen voor de Xbox360).
Je KAN een keyboard op je console aansluiten, maar de meeste gamers doen dit niet dus worden de games er ook niet deftig op voorzien.

Het is zonde dat ze het laatste succesvolle pc-genre nu ook weer naar console willen slepen. Het resultaat is steeds een afgezwakte lite-versie van het genre die opzettelijk oppervlakkig wordt gehouden om het grote publiek te kunnen aanspreken. Voor FPS is dit nog redelijk gelukt, maar voor RTS en MMO blijft er weinig interessants over...
was FFXI niet op de Xbox & PS2? meende dat ik redelijk vaak met gare Ps2 Jappaners in een party zat, hehe was wel lastig voor ze om te communiceren, ze moesten steeds van die voor gefabriceerde zinnen gebruiken. dit is ofc geen probleem meer op de Xbox, lekker in je oortje schreeuwen..
Nu speel ik al LotRO op de PC met een lifetime membership. Ben benieuwd of ik deze mee kan nemen, zou me erg welkom zijn.
Lijkt me wel duidelijk dat dat niet zo is.
Microsoft zal de hele boel niet gaan weggeven, dat hebben ze nog nooit gedaan en zullen ze ook nooit doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True