Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties
Submitter: rik86

Warner Bros Interactive Entertainment heeft bekendgemaakt dat Lord of the Rings Online vanaf 10 september gratis te spelen zal zijn. Tegen betaling kan de speler extra mogelijkheden in het spel krijgen, zoals uitbreidingen en items.

In juni werd bekend dat er een gratis variant van Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar zou verschijnen. De mmorpg uit 2007 kent twee uitbreidingen: Mines of Moria en Siege of Mirkwood. Deze zullen alleen speelbaar zijn voor betalende leden. Voor meerdere character slots, potions, quests en het aanpassen van je personage moet ook betaald worden. VIP-leden krijgen toegang tot alle opties, inclusief vijf character slots en een gedeeld bank slot, meldt uitgever Codemasters. Spelers van de gratis variant kunnen level 50 halen, betalende spelers kunnen vermoedelijk doorgroeien tot level 65.

Het betaalsysteem van het op de verhalen van Tolkien gebaseerde spel, is afgeleid van het betaalmodel van Dungeons & Dragons Online. Ook deze game is van ontwikkelaar Turbine, die in april door Warner Bros werd overgenomen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Nou om alle lul verhalen even overbodig te maken. Dit is de vergelijking tussen de drie verschillende soorten spelers:

http://www.lotro.com/betasignup/vipchart.html

Voor wie het spel niet kent: De genoemde quests packs zijn de start gebieden, en een ervaren speler zal daar niet echt lang door brengen. Ered luin ben je met een weekend echt wel klaar mee. The Shire duurt iets langer en heeft een aantal quests waarbij je heel wat heen en meer moet rennen. Is leuk maar zelfs een langzame speler zal daar niet langer dan een maand zeer weinig spelen klaar mee zijn.

Bree is het gebied waar alle rassen bij elkaar komen, het is een vrij groot gebied en kan je van 12-22 of zo brengen, maar op nieuw, het duurt niet lang. Of alle quests in Bree gratis zijn is niet duidelijk. Maar vanaf de Lone-Lands zeer zeker NIET.

En dan de prijs voor de lone-lands. Geschat op rond de 5-8 euro volgens de kosten uit de beta. Kan natuurlijk veranderen maar hoeveel KOST dit? Is dit een maand spelen? Nou, nee. Niet voor een beetje speler.

Lotro doet vaak een geintje waarbij het een gebied opdeelt in twee lvl's waarbij de tussen de twee gebieden eigenlijk beter naar een ander gebied kan gaan om later terug te keren. Agarwen in Lone-lands zal NET iets te zwaar zijn voor iemand die nog niet de North Downs is ingeweest. Maar dit betekend NOG een quest pack.

Ondertussen raken je zakken vol met loot, extra zakken? Kopen. Je begint slots to ontsluiten waarmee je je character kan uitbreiden, maar JIJ moet die sloten wel eerst kopen. In het begin zijn ze niet zo nodig, maar later? Absoluut.

Als een ervaren Lotro speler kan ik je verzekeren dat IK ondertussen in een maand echt level 50 wel heb bereikt, ook zonder intensief te spelen. Het spel kost nu 13 euro per maand, en als je get spel voor een tientje of zo in de winkel haalt heb je het VOLLEDIGE spel voor 2 maanden voor 25 euro. Dan kun met gemak het einde van het begin spel hebben gespeeld, en dat zijn tenminste Lone-lands,North Down, Trollshaws, Everswim, Forochel, Eregion, Misty Mountains, Angmar... 8 gebieden. 8 maal 5 euro. Dat is toch volgens mij 40 euro. En wat heb je dan? Een spel met 1 character slot, 3 bags, beperkt in alles, geen skill slots etc etc.

Voor diezelfde 40 euro heb je het hele spel, met 2-3 maanden speel tijd, zonder beperkingen. Of je kunt de verzamel editie kopen met alle content.

Nee, dit is GEEN goede deal. Test het spel gewoon uit met een gratis account. Vindt je het leuk? Dan koop je het, anders niet. Alleen spelers die uitkijken naar een Lotr MMO met pure grind en geen quests kunnen de F2P mode echt F2P gebruiken zonder tegen een betonnen muur op te lopen waar je echt moet betalen om verder te komen.

Mensen denken vaak dat de move to F2P een zwakte bod is om nog een laatste paar centen uit de massa te persen. FOUT. Het werkt werkelijk, omdat HEEL veel mensen NIET kunnen rekenen. Geloof me, heb me bezig gehouden met betaal spelletjes. Mensen spenderen moeiteloos honderden euro's in micro-transacties maar vinden een volledig spel van 10 euro te duur.

Domme mensen, de droom van iedere verkoper.
dat idee heb ik ook, en meer mensen zeggen hetzelfde: het wordt in feite veel duurder, maar dat heb je vaak niet door.
heb destijds lifetime gekocht en na 2 jaar heb ik het spel er inmiddels uit, alle monthly fees bij elkaar opgeteld speel ik nu gratis EN ik val met m'n neus in de boter omdat m'n account(s) automatisch worden omgezet in VIP.
Als het je dan ook lukt om een account te registreren. Ik heb een keer de Special Edition bij de lokale Bart Smit op de kop getikt voor een tientje, het is echter tot op heden niet gelukt om het account te registreren en werkelijk te spelen. Wat eigenlijk best droevig is.

Ik heb destijds ook de beta gespeeld van dit spel, en het had best potentie. Ik hoop voor hun toekomstige "klanten/playerbase" dat ze de registratie procedure duidelijker hebben gemaakt. Want laatste keer dat ik keek ( jaartje terug ) was het echt janken.
Heb je je account dan wel op de juiste website geregistreerd ? Dat moet je vooraf aan het spelen doen. Op de europese versie gaat dat via Codemasters, niet Turbine.

https://cogaccounts.codemasters.com/map.php?phrom=/index.php

Daar activeer je de Lotro versie die je hebt gekocht en kies je je subscription.
Banath heeft in elk geval gelijk dat je bij codemasters moet zijn maar misschien wist je dat al.

Ik had zelf totaal geen problemen met registreren destijds maar misschien hadden ze wat serverproblemen oid.
Dus enkel de 'intro' van Lotro is speelbaar, met flink wat limitaties.

Wel aardige actie om weer spelers in het spel te krijgen (keren dat ik het speelde was het mij iets té rustig), mischien toch maar weer eens een poging wagen, gameplay was niet bepaald mijn ding.
Ik weet het niet hoor, maar levels 1-50 van de 65 vind ik wel meer dan een intro. Oké, het is misschien niet wat een hardcore speler verwacht (endgame), maar ik denk ook niet dat ze op die markt mikken met deze gratis toegang.

[Reactie gewijzigd door mtsr op 18 augustus 2010 15:52]

levels 1-50 waren al beschikbaar in het eerste deel van het spel: Shadows of Angmar. In deze 'oude wereld' heb je ook een endgame. Het is dus inderdaad niet echt een 'intro'.
Daarna kwam de eerste uitbreiding Mines of Moria ook met een eigen endgame en de level cap ging naar 60.
De derde uitbreiding was Siege of Mirkwood en had een cap van 65. Ook met een endgame.

Wat ik er in elk geval van begrijp hebben gratis spelers alleen de beschikking over de drie starter areas die overigens groot genoeg zijn (Bree-land, The Shire en Ered Luin). Ook zou je de volledige verhaallijn moeten krijgen dus je kan tot level 50 levelen. Voor extra quests-packs en gebieden moet je dan betalen, ofwel met echt geld of met ingame punten.
wat wel weer zo is, is dat je die ingame punten ook kan sparen door allerlei quests en deeds te doen. Dus op die manier hoef je eigenlijk, als je zuinig bent met de punten, nooit meer met echt geld te betalen.
Dat sparen is in DDO ook (ook van Turbine), maar daar zijn de punten beperkt, waardoor je zelfs met onbeperkte tijd om te grinden nooit alle content kunt unlocken.
hm, op zich wel een voordeel voor de lifetimers: die krijgen maandelijks 500 punten binnen, vanaf juni tot september bouwen ze dus al een aardig puntenaantal op.

naast dat heb ik het gerucht gehoord dat je 100 punten voor 1 dollar kan kopen. Of dat alleen in beta was weet ik niet. Kan zijn dat ze dat nog aanpassen.
VIP members bouwen punten op vanaf de begindatum van hun subscription. Lifetime Founders krijgen dus een bult punten omdat ze vanaf launch punten aan het sparen zijn.
Niet helemaal

De levels zijn beschikbaar maar niet de quests waar mee je die levels haalt.

Dus koop je GEEN quests packs, dan moet je je levels HELEMAAL grinden met monster kills en dat duurt in Lotro best wel lang. Meeste XP haal je door middel van quests.

Je zou Lotro als een goedkope koreaans spel moeten spelen en of dat nou is waar de mensen op zitten te wachten. Dat soort spellen zijn toch vaak wat flitsender.

Nee, de bedoeling is echt dat je de quest packs koopt (of met zeer veel grinden unlocked) en te zien aan de prijzen zover, dan ben je bijhoorlijk wat geld daarvoor kwijt. Ga je dit spel ook maar een beetje serieus spelen, dan kost het je met de item mal meer dan als je een abbonoment neemt.

De enigste manier om de item mall in je voordeel te gebruiken is als je van te voren weet dat je zeer onregelmatig lange periodes niet kan spelen. Dan bespaar je abbo kosten. Maar speel je 10 van de 12 maanden en een paar uur per week, dan ben je echt goedkoper uit met een abbonoment.

Helemaal omdat de stabiele speler basis zich in chat channels ophoudt die voor F2P niet toegankelijk zijn, OOK voor LFF (Looking For Fellowship).
en reken maar dat de meeste roleplayers een hekel hebben aan nieuwe spelers die jammeren over F2P-restricties, dus het risico bestaat dat een groot deel van de community zich gaat opsluiten in gebieden waar F2P'ers standaard niet kunnen komen :-)
Inderdaad, het Free2play is eigelijk een uitgebreide trial.
leuk, maar wat gebeurt er met de mensen die een life-time account hebben gekocht voor 250?
Hun account wordt volgens mij meteen overgezet naar VIP-lid.
mensen die een lifetime account hebben, krijgen automatisch de VIP-status dus die hebben alles al. Verder krijgen die maandelijks 500 ingame punten.

(edit: met die ingame punten kan je dus ook allerlei items en uitbreidingen kopen)

[Reactie gewijzigd door yngwulf op 18 augustus 2010 15:36]

Ik heb een lifetime gekocht voor iets van 150 euro geloof ik. Dat heb ik er al lang en breed uitgehaald en daarnaast ben ik straks VIP member en heb dus steeds alle leuke dingen gratis.

Ik als lifetime'er vind dit eigenlijk wel een mooie stap het zorgt voor nieuwe aanwas en alhoewel de servers nog goed bevolkt zijn zijn meer mensen altijd welkom. Dit model heeft DDO ook zeer veel goed gedaan, en dus zal ook voor LOTRO de toekomst weer schijnen.
lijkt me een teken dat het niet zo goed ging met die MMO als ze F2P + microtransacties gaan invoeren.
Dat is een beetje het standaard standpunt. Tegelijkertijd kan je het ook als een teken zien dat de markt volwassener wordt en er andere betaalmodellen komen dan enkel elke maand geld betalen om te mogen spelen. Vergeet niet dat enkel bij WoW dat model een succes is gebleken en dat WoW spelers ondertussen zoveel in het spel geïnvesteerd hebben dat ze moeilijk zijn over te halen om een ander spel te proberen.
Dat is nog al een statement dat je maakt. Het maandelijks model zou enkel bij WoW zijn geslaagd. Er zijn genoeg games geweest voor WoW die een success waren en waar ook maandelijks voor moest worden betaald.
Het probleem is, dat games maar een beperkte tijd houdbaar zjin. Na deze tijd blijft er een kleine groep over die de game blijft spelen. WoW is speciaal omdat het al een flink aantal jaren de aandacht van een groot aantal gamers weet vast houden.

LOTR heeft gewoon niet genoeg spelers. Het veranderen van betaalmodel is de laatste stuiptrekking. Een poging om meer spelers te krijgen die dan toch nog gaan betalen.
hoeveel spelers heeft lotro dan? en wat is 'genoeg'? Om het financieel draaiend te houden misschien?
de kern van de lotro-spelers blijven vermoedelijk wel spelen, al was het alleen maar om het verhaal en de bestaande community.
Met deze F2P zullen er ongetwijfeld lore-freaks zijn die geen geld over hadden om te spelen. De echte roleplayers komen dan wel langs waarschijnlijk.

Maar wat is genoeg? Vergeleken met?
Genoeg = Genoeg om uit de kosten te komen. Dus de 11 miljoen van Blizzard hoef je niet voorbij, maar gezien de kosten van een gemiddelde grote game (laat staan een MMO) anno 2010, zul je toch van enkele honderd-duizenden elke maand wat geld moeten binnenkrijgen. De meeste MMO's die niet in die orde van grootte konden komen en blijven, zijn ook onderuit gegaan. In elk geval de big-budget MMO's waar de kosten en risico's groot zijn.

Ach, dat LOTRO gratis wordt is op zich leuk voor de liefhebber met de kleine beurs, maar het haalt mij alsnog niet over. Ben ook geen fan van micro-transacties. Je wilt in-game niet met echt geld bezig zijn, je wilt je dan druk maken om in-game zaken. De game betaal ik liever in één keer, of maandelijks als het echt topkwaliteit is. Zoals WoW :D

[Reactie gewijzigd door geert1 op 18 augustus 2010 16:30]

LOTR heeft gewoon niet genoeg spelers. Het veranderen van betaalmodel is de laatste stuiptrekking. Een poging om meer spelers te krijgen die dan toch nog gaan betalen.
Onzin, het is alleen een poging nog meer winst uit die game te halen. Na het enorme succes van dit micro-transactie model bij D&D online, dat op sterven na dood was, kan ik me goed voorstellen dat dat Warner dit voor LOTRO ook een goed idee vond.

LOTRO bestaat al 3 jaar en het aantal spelers is al die tijd behoorlijk stabiel gebleven. Wel tijdelijke dipjes bij grote MMO releases (AoC etc.), maar die spelers waren over het algemeen snel weer terug. Aantal servers is dus stabiel evenals de bevolking.
volwassener door andere betaalmodellen (lees: microtransacties) ?!

Denk het niet. Juist kinderachtiger! Weer meer geld erin stopt, die heeft meer kans. Dat vind ik geen goede ontwikkeling.

Het voordeel bij bijvoorbeeld WoW is dat iedereen gelijk is en het verschil wordt bepaald door skill/tijd die je erin stopt. Niet door meer geld.
zoveel impact heeft het op zich ook weer niet. De pvp in het spel is meer gericht op creep-spelers die wargs en orcs spelen. Ook deze hebben de kans om met ingame punten dingen te kopen. De balans zal er niet gigantisch door verstoord worden. Het vergroot het plezier voor iedereen. Persoonlijk vind ik grinden slechts acceptabel als dit maar korte tijd duurt. Als ik meerdere dagen moet gaan grinden om uberhaupt enigszins goeie items te krijgen, is voor mij de lol er snel van af. Laat staan de gemiddelde gamer.

Met deze optie kunnen mensen bepaalde dingen overslaan en zich volledig richten op roleplay en/of andere dingen.
volwassener door andere betaalmodellen (lees: microtransacties) ?!

Denk het niet. Juist kinderachtiger! Weer meer geld erin stopt, die heeft meer kans. Dat vind ik geen goede ontwikkeling.
Dat hangt er helemaal vanaf waarvoor microtransacties worden gebruikt. In sommige games kan je daar alleen 'cosmetische' dingen voor kopen, in andere games juist functionele dingen (beter armor e.d.)
Vergeet niet dat enkel bij WoW dat model een succes is gebleken en dat WoW spelers ondertussen zoveel in het spel geïnvesteerd hebben dat ze moeilijk zijn over te halen om een ander spel te proberen.
Volgens mij kijk je niet langer dan je WoW neus lang is. Er zijn meerdere MMO's die hier in Europa ook populair zijn en maandelijks betaald. Denk bijvoorbeeld eens aan Final Fantasy XI (volgende maand XIV) en Eve Online. Beide spellen zijn ondertussen ook al ouder dan WoW.
Er bestaan ook gewoon mmo's die zelfs nog kleinere spelerbasis hebben en toch gewoon goed draaien.

Reden: lage kosten door een klein team, dus wordt er voldoende winst gedraaid om door te gaan.
er waren geruchten over beperkte financiele mogelijkheden, maar het spel zelf loopt als een trein volgens mij. Genoeg nieuwe content om uit te brengen.

En hiermee brengen ze vermoedelijk genoeg spelers terug. Het is verder maar te hopen dat hiermee de community niet sterk verandert maar dat de sfeer hetzelfde blijft.
Eerder hadden ze 'come-back-weekends' waar je dus gratis kon spelen zonder een monthly fee te betalen. Toen zag je al veel terugkerende spelers, dus met deze F2P zullen veel spelers makkelijker kunnen spelen. En eventuele uitbreidingen kan je natuurlijk (eenmalig?) betalen.
Genoeg nieuwe content om uit te brengen? Helaas doen ze dat niet, en dat heeft tot een exodus geleid in Lotro. Nu blijkt dus dat de ontwikkel resources gebruikt zijn om een microtransacties systeem te implementeren. Ik hoop voor deze MMO, en voor mezelf, dat het niet de nekslag is, ik zou graag 't vervolg willen zien, maar ik heb een heel slecht gevoel bij de weg die is ingeslagen. Tot nu toe was iedereen gelijk in-game, vanaf 10 september is de kapitaal krachtige in het voordeel. Nu nog marginaal, een paar pots, een voordeeltje met grinden, maar het is de natuurlijke gang van zaken om de microtransacties meer en meer in het spel te betrekken. Het heeft Codemaster in ieder geval 1 speler gekost, mij, omdat ik de bui al zie hangen: 'LFM raid, need 1000 shoppoints for blabla'.
mirkwood is toch wel degelijk nieuwe content...
en als het goed is komt gelijk met het transactie-systeem ook weer een nieuw stukje gebied uit: Enedwaith (tussen Eregion en Isengard).
(edit: check the Road to Mordor: als het waar is wat daar staat wordt Enedwaith toch een bijzonder mooi stukje gebied!)

Ik lees de websites van Turbine en Codemasters niet full time maar het is nieuw voor mij dat ze geen nieuwe content uitbrengen. Graag linkje zodat ik het ook kan lezen. Of bedoel je dat ze het niet snel genoeg uitbrengen? In geval van dat laatste ben ik het ermee eens :)

de voordelen van nu zijn ook gigantisch hoor: wat te denken van de high-end Moria radiance gear? zonder die kleding begin je niet veel in de raids en instances. In elk geval mis je heel wat aan stats!

[Reactie gewijzigd door yngwulf op 19 augustus 2010 13:26]

Niet noodzakelijk een beslissing omdat het slecht zou gaan met LotR:O. DDO heeft laten zien dat F2P+microtransacties+subscriptions een financieel succes is. Waarom zou je dat dan niet gaan doen voor al je MMOs? Als je veel geld verdient en door een relatief kleine investering nog veel meer geld kan verdienen, waarom zou je dat niet doen als bedrijf?
In Azie zijn er ook vele MMO's die al jarenlang succesvol op dit model van gratis+microtransacties drijven. Dat verdienmodel lijkt dan veel meer op te leveren dan een maandelijks abonnement.
In het westen heeft dat makkelijke online geld spenderen een onverantwoord imago, omdat er ook (veel niet-volwassenen) MMO's spelen.
Ik kan me voorstellen dat veel uitgevers hier in het westen al jaren microtransacties hier willen introduceren, maar men is dat systeem hier gewoon nog niet gewend.
Volgens mij was dit al bekend bij de dealers, kwam bij de bart smit en FRS de complete editie tegen voor €5,.-
zoveel kost het spel uberhaupt niet.
naast dat verbaasde het mij dat dit nu pas op Tweakers stond. Dit is al sinds juni bekend. Zal wel zijn omdat nu pas een exacte datum is genoemd. Eerder was bekend dat het 'deze herfst' zou worden. Nu er bekend is dat het 10 september is is het waarschijnlijk nieuwswaardig om in z'n geheel op tweakers te zetten.
Je moet wel een goed geheugen hebben wil je al het langsgekomen nieuws onthouden. De search doet dan ook wonderen voordat je zulke statements maakt:
nieuws: Lord of the Rings Online wordt in het najaar free-to-play game
Hmmmmm het feit dat het free to play is zou voor mij als WoW speler een reden zijn om het eens te proberen. Nu ga ik geen 13 euro in de maand betalen voor meerdere spellen.
laat ik je vast maar waarschuwen: pas vanaf een leveltje of 35 wordt het enigszins interessant. Daarvoor haken veel mensen af, met name WoW-spelers. Tenminste dat is mijn waarneming.
Naast dat moet je je ook niet vergissen in de snelheid van het levelen: in WoW ben je sneller lvl 35 dan in lotro.

Geen idee in hoeverre de overstap naar F2P invloed heeft op bovenstaande situatie.
Ik heb juist bijzonder genoten van LOTRO vanaf lvl 1. Als je de tijd neemt om de verhalen te lezen dan kom je er echt helemaal in.

Ik was een WoW Vanilla speler en keek mijn ogen uit toen ik LOTRO probeerde. Nu ben ik ook wel een LOTR (of Tolkien) fan dus niet helemaal onbevooroordeeld. WoW vond ik in het begin ook een leuk spel maar ik heb LOTRO als veel volwassener ervaren.
tenzij je dus inderdaad een lotr/silmarillion fan bent, dan is het vanaf level 1 wel genieten ja :-)
Ik ga hem wel proberen als LorR fan. Altijd fijn om niets te hoeven betalen :D.

N.B. Zucht, als ik dit filmpje zie vrees ik wel voor zoveel verzonnen dingen die Tolkien niet heeft geschreven. En onwaarheden die vertelt worden: "In my mirror i remember how the lands beyond of the great river once were". Bullshit dus, de spiegel van Galadriel laat veel zien, maar niemand kan voorspellen wat de spiegel toont + of deze visioenen waar zijn.
dat is dan ook maar net hoe je die zin uitlegt.
Denk namelijk maar aan het volgende: things that are, things that were....
en daar heb je het precies: de spiegel toont veel dingen, dus ook dingen die geweest zijn. En Galadriel herinnert zich zelf heel goed hoe dingen geweest zijn, dus ze kan globaal gezien ook wel bepalen of dingen die ze ziet uit het verleden ook daadwerkelijk waar zijn.

Maar goed, het spel zelf bevat wel heel wat dingen die hier en daar buiten Tolkien's gedachtegoed zijn. Zeg maar de vrije creativiteit van de ontwikkelaars. Toen deze trailer van Siege of Mirkwood uitkwam was ik totaal niet onder de indruk. Viel me zelfs tegen. De uitbreiding zelf vind ik niet echt geweldig maar ach het geeft tenminste weer nieuwe gebieden om te verkennen :-) en daar houd ik van: gebieden verkennen. Ik wacht alweer op het nieuwe gebied :D
Een nadeel van free-to-play is dat de exploitant het geld maar één keer hoeft binnen te krijgen, en daarna weinig motivatie heeft om het spel te verbeteren, vergeleken met een exploitant die de gebruikers in wezen iedere maand moet overhalen om er nog eens een tientje aan uit te geven.
of de exploitant ziet dat mensen grof geld betalen voor die nieuwe items of dat nieuwe gebied, en ziet gouden bergen. Da's ook een goede drijfveer om nieuwe gebieden te maken en de boeken van Tolkien er nog eens bij te pakken om te kijken wat er moet gebeuren om die gouden bergen te verzilveren :)
Ik vind het ook een goed idee want de game heeft echt wel potentie.
En ik hoop dat het drukker gaat worden want dat miste ik in de 14 dagen trial.

Zelf heb ik ook WOW gespeeld alleen dat trok mij toch minder vanwege het verhaal. Lord of the rings is een vette licentie en ik hoop dat ze de juiste kant er mee op gaan.
Want ik vond het heel gaaf dat het een verhaal vertelde met tussen filmpjes waardoor je het idee had alsof je in een boek zak.

Klinkt misschien overdreven maar zo voelde ik het !
dat is in principe ook de bedoeling.
Je hebt het verhaal zelf (Frodo en de rest van de hele mikmak op reis etc.) maar in het spel loop je half om half achter de feiten aan. Je ruimt de vuile was op achter de fellowship aan zodat eventuele boosaardige achtervolgers geen kans krijgen.

Kort samengevat help je mee in het verhaal. Je bent half om half een van de personages achter de schermen, bijdragend aan het grotere geheel. En continue 'struikel' je over de losse eindjes en links met de reis van de fellowship. Je pad kruist dat van de fellowship of in elk geval sporen van de fellowship.
Als je bij Moria aankomt is de poort bijvoorbeeld ingestort en je vraagt je af hoe dat is gebeurd. etc. etc.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True