Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Warner en Turbine hebben de uitbreiding Riders of Rohan aangekondigd voor The Lord of the Rings Online. De expansion voegt nieuwe gebieden, de mogelijkheid om te paard te vechten en een hoger maximum-level toe, en verschijnt in de herfst.

LotrO Rider of Rohan logo

Uitgever Warner Bros Interactive en ontwikkelaar Turbine kondigen de uitbreiding Riders of Rohan aan voor Lord of the Rings Online. De uitbreiding voegt de vlakten van Rohan toe met locaties als Amon Hen en Fangorn Forest. Volgens Turbine zal de uitbreiding ongeveer twee keer zo groot zijn als de eerder uitgebrachte expansion Rise of Isengard.

Verder voegt Riders of Rohan de mogelijkheid tot vechten te paard toe en kunnen spelers hun strijdros uitrusten met bepantsering. Ook wordt het maximaal haalbare level verhoogd tot 85. Riders of Rohan wordt in de herfst beschikbaar voor een nog onbekende prijs. The Lord of the Rings Online is sinds september 2010 free-to-play, maar voor uitbreidingen moet worden betaald.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

De uitbreiding ongeveer twee keer zo groot? Dat zou mooi zijn, maar ik moet nog zien of dat ook wat uitmaakt voor de spelbeleving. In Rise of Isengard levelde je zo snel dat je de 10 levels van 65 naar 75 in anderhalf twee dagen kon doorlopen (zonder extreem je best te doen). Door dit hoge tempo waren de tussenliggende levels volledig irrelevant, en is het totaal niet interessant om daar items etc. voor te zoeken of maken.

Daar kwam dan nog bij dat de nieuwe raid cluster nog niet klaar was, waardoor iedereen zich moest vermaken met een anderhalf uur durende, doodsaaie raid, en zo mogelijk nog minder uitdagende skirmish raids. Gevolg: een heleboel spelers waren al snel uitgekeken op de nieuwe content, en stopten met spelen voordat de nieuwe raid cluster werd uitgebracht.

Maar het jammerst aan de nieuwe content vind ik toch dat er steeds meer een "grote getallen"-filosofie achter het gearen zit.. Terwijl er op level 65 nog een stat cap op 650 zat, is die nu verwijderd, en geeft de standaard raid gear je ongeveer 1600 van je primary stat, maar voor de rest nauwelijks iets..

En daar betaalde je dan meer voor dan voor Moria..
Tja, dat is dus het voordeel van gratis he?

Heb zelf de laatste expansie gekocht met gratis punten omdat ik in het begin de CE heb gekocht en 500 punten per maand krijg, maar het spel is voor mij sinds Moria er alleen maar op achteruit gegaan.

Het nadeel was dat Moria wel heel erg lang was in een saaie omgeving, de legendary items waren saai en introduceerde vooral een enorme grind. Zelfde met de introductie van raid gear, iets wat Lotro eerder niet had zodat iedereen mee kon doen aan een raid. Het maakte het spel veel toegangelijker dan bijvoorbeeld WoW.

Ook introduceerde Moria een muur tussen de twee gebieden zodat het vaak moeilijk was om iemand in het andere gebied te helpen door reistijd. Pas later kwamen er extra snel reis mogelijkheden.

De vele veranderen in Moria met legendaries en raid gear tonen voor mij aan dat Turbine de weg kwijt is. Ze hadden een van de meest succesvolle MMO's in handen (op verre afstand van WoW welliswaar) maar hebben eigenlijk dezelfde fout gemaakt als SOE met EQ2 and SWG, ze dachten, "als we ons product proberen te patchen naar een WoW clone dan komen de miljoenen klanten vanzelf" en daarbij vergaten ze een heel belangrijk punt:

Mensen speelden EQ2, SWG and LOTRO omdat ze dit een BETER spel vonden dan WoW. Het is alsof jij je steak restaurant omtovert in a Sushi restaurant om nieuwe klanten te werven... maar je bestaande klanten willen geen Sushi en de Sushi klanten hebben al hun favorite restaurant.

Het gratis spelen heeft een nieuwe impuls aan het spel gegeven maar F2P heeft een groot nadeel. De betalende klanten betalen niet alleen voor hunzelf maar ook voor de free-loaders.

Als iedereen 10 euro per maand betaald dan betaald iedereen even veel en worden de kosten van het spel door iedereen gedeeld.

Ga je naar een F2P model dan moet dat item dat JIJ in de shop koopt OOK betalen voor allen die het spel spelen zonder ook maar iets te kopen.

Zoals boven te lezen staat, Moria koste ongeveer 20 euro, de laatste uitbreiding die kleiner was kost ongeveer 35 euro aan punten. Whoppa, dat is bijna een heel PC spel en ZEER duur voor een uitbreiding. Er zou eigenlijk een wet moeten komen dat bedrijven die punten gebruiken dwingt om de prijs in echt geld er naast te zetten... dan stort dat hele F2P meteen in.

Geef mij maar gewoon een maand bedrag, dan weet ik precies hoeveel ik kwijt ben en wat ik er voor terug krijg. En dan zonder idiote aanbieding zoals de mirkwood expansie voor maar 250 punten (een enorme reductie) voor een dag... dan voel ik me gewoon genaaid.
RoI was op de site zonder punten te kopen en daar stond gewoon een dollar/pond/euro prijs. De mensen die nu betalen aan het spel hebben een paar extra voordelen die F2P of premium klanten niet hebben. Een daarvan is de quick travel optie de erg handig is.
Ik vind Moria juist een van de knallers van dit spel, en zeker met de legendary items. Ten opzichte van de eerdere implementatie van de gebieden een huzarenstukje.

Inmiddels ben ik VIP voor 9 euro per maand omdat ik per kwartaal betaal. Toch goedkoper dan gratis spelen en items/quests los aanschaffen.
Ik vind dit echt een goed concept. Echter als ik nu nog start met gamen, hoe snel kan ik dan mee doen met de content van de huidige en aankomende uitbreiding?
Bij World of Warcraft werd het bijvoorbeeld mogelijk gemaakt om sneller te levelen naarmate het spel vorderde.
Level 65 duurt een maand of 2-3, afhankelijk van hoe actief je bent. Daarna kun je de uitbreiding Rise of Isengard spelen (dat kan in een week, als je heel actief bent, haha). Daarna zit je aan het huidige maximum level, dus je kunt vrij snel mee komen. De eerste 25-35 levels kun je gratis doen, dus je kunt het altijd een keer testen en zien hoe leuk je het vind.
In principe zijn de eerste 50 levels gratis te spelen, maar eigenlijk onhaalbaar omdat het spul wat je tijdens het spelen vergaat kun je niet kwijt in de gratis opbergkistjes. Kopen van die kistjes kost al gauw punten...
tot lvl 50 vind ik lastig inschatten
50-60 is zo'n 2 weken als je elke avond een paar uur speelt
60-65 2 a 3 avonden
65-75 ook zo'n 2 weken

Ik denk dat je met zo'n 150-200 uur speeltijd de lvl-cap kan bereiken als ervaren speler; Als nieuweling zal je zo 't dubbele kwijt zijn
65-75 iets korter...
M'n Guardian: 8 dagen, en dat was kalm aan
M'n Champion, vrij fanatiek, 3 dagen...

verder: 1-30 2 weken normaal tempo
30-60: 15 dagen, maar vrij fanatiek...
verder voegt Riders of Rohan de mogelijkheid tot vechten te paard toe

Was al bij vorige uitbreiding aangekondigt, zat er ton dus niet in. Nu hopen dat het wel doorgaat.

Lijkt me echt te gek ; op mijn knol met pijl en boog rond een troll of een dragon rijden en hem afmaken.
Toen lotro nog in de beta was circuleerde er een pdf bestand in de rondte waarop alle uitbreidingen en "gimmicks" genoteerd stonden. Daarop was toen ook te lezen dat ik de Rohan expansion de mounted combat zou zitten, ik kan alleen die lijst niet meer vinden..

Ben alleen wel benieuwd of dit in PVP ook actief zal zijn, zo ja dan is monsterplay een beetje unbalanced tenzij ze een spin op een worgen wille plakken :P
Powerlevellen is niet een optie die door gamemakers is voorzien. Er zijn echter wel bepaalde strategien te volgen waardoor je versnelt levelled. Inschatting om tot level 75 te komen pakweg 3 weken solo gametijd. Dit kan nog veel sneller als je dit in fellowship doet met een andere ervaren speler. Of je dan veel plezier hebt gehad is m.i. de vraag maar het is mogelijk. Als je werkelijk geinteresseerd bent wordt dan lid van een kinship zodra je door je basis levels heen bent (ongeveer level 6/7). Vraag nadrukkelijk om een kin waar iemand je kan helpen te powerlevellen.
Lijkt mij heel saai dit powerlevellen...is het pad volgen juist niet het doel?
Ik wordt blij.

Maar wat ik nu wel vindt is dat er ook dit voorjaar eerst nog een gratis uitbreiding bij moet.
En dat de quests die met patch 5.1 gedeactiveerd zijn wegens bugs gefixed moeten worden.
Immers, ook voor die content is betaald.
Ik heb dit ooit een zeer mooi spel gevonden, maar ben gekapt toen de trial over was. Later (toen het f2p was) heb ik het nog een keer geprobeerd, maar toen draaide mijn laptop het niet goed. Ondertussen heb ik een nieuwe laptop, dus misschien moet ik het nog eens proberen.
Ik blijf het een goede game vinden, enige wat jammer is zijn de kosten. f2p is eigenljijk duurder als per maand betalen.... tenminste als je snel (2/4maanden) alles wilt unlockken.
erg mooi dit, ik speel al endgame content op lvl 75, steek er zo 2uur in per dag, soms meer, mooi om te zien dat er een uitbreiding komt, kan niet wachten om te gaan grinden op betere loot en gear!
Of jouw ouders lazen vroeger teveel lord of the rings boeken ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True