Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 123 reacties

Blizzard zou op 12 januari gestart zijn met de eerste testfase van World of Warcraft: Cataclysm. Voorlopig worden alleen 'family & friends' voor de test uitgenodigd. Wanneer het publieke deel van de bètatest begint, is nog niet bekend.

Ontwikkelaar Blizzard Entertainment heeft zich er nog niet over uitgelaten, maar volgens diverse Amerikaanse bronnen zou de eerste testfase van World of Warcraft: Cataclysm deze week van start zijn gegaan. Het gaat om een test die alleen toegankelijk is voor familie en vrienden van Blizzard-medewerkers. De eerste signalen over de start van de test kwamen naar buiten via het Twitter-account wowleak, waarna wow.com, één van de grootste fansites over het spel, vergelijkbare berichten publiceerde. Blizzard heeft nog niet gereageerd op de berichten; Blizzard Nederland was niet bereikbaar voor commentaar. Er zijn ook bronnen die het starten van de test tegenspreken.

Cataclysm wordt de derde uitbreiding van de succesvolle mmog.  Blizzard kondigde Cataclysm aan tijdens de BlizzCon van 2009 en de verwachting is dat de uitbreiding dit jaar op de markt zal verschijnen. In het verhaal van deze derde add-on wordt een groot deel van de in 2005 geïntroduceerde spelwereld verwoest door tsunami's en andere natuurrampen. Dat zou de spelwereld voor ervaren spelers opnieuw interessant maken. Verder kunnen spelers in Catalclysm doorgroeien tot level 85 en krijgt elke factie er een ras bij: de Horde krijgt hulp van Goblins, de Alliance van Worgen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (123)

Hoe werkt dat dan met nieuwe karakters als de halve spelwereld onder water staat? Of hebben ze de starters gebieden ook compleet vervangen?
`lijikt me dat het phased content is. Oftewel, je doet een quest, en het landschap verandert. Jij speelt in een nieuw landschap, maar iemand anders die die quest nog niet gedaan heeft, speelt nog de oude versie. Word in WotLK al heftig gebruik van gemaakt in bijvoorbeeld icecrown, en is eigenlijk een behoorlijk interessante ontwikkeling, aangezien je nu echt de wereld kan laten veranderen al naar gelang de speler verder komt in het spel
Ik ben gewend van LotRO dat high levels ook naar low level gebieden kunnen en andersom (ook al is dat lastiger. ;)) Je zal dus straks op lage levels nooit meer een lvl 81 (die die quest gedaan hebben) meer zien, omdat het voor hun onder water staat?
D'r zal heus wel een soort optie/plek zijn om ergens actief leden binnen te brengen op plekken waar het er nog wel als "vanouds" uit ziet...
Nou nee hoor, dat zou dan wel een nieuw concept zijn, want in Northrend heb je in Icecrown al het probleem dat als je met iemand wilt questen je elkaar niet kunt zien als de een de hele quest reeks al gedaan heeft (behalve dan een stip op de map). Denk je als level 80 een lvl 77 guildie te kunnen helpen.... nee dus.
Het wordt geen phased content. Wel een goede gok.

Maar het wordt geen phased content om lastigheden van vroeger definitief teniet te laten gaan.
Voorbeeld: Darkshore:
- VROEGER (NU dus): Je moet (zeker op level 16-20) vaak héél ver lopen om quests te doen. Je moet altijd de lage-level monsters passeren voor je aan je quest monsters komt die aan je eigen level zitten. En dan ben je al een 10-15 minuten onderweg (te voet, lage levels > geen mounts)
- LATER (Cataclysm): Darkshore wordt gerestaureerd, waardoor het lopen minder ver wordt en er gebruik wordt gemaakt van "quest hubs". (Zoals in Zul'drak er 4 zijn, ferm dicht bij elkaar)
Nog een reden waarom het waarschijnlijk niet phased wordt is omdat "phases" gewoon laagjes zijn op dezelfde map. Oud-Azeroth en Azeroth ná Cataclysm zouden verschillende mappen zijn.
Maar zo is het massive multiplayer gedeelte er toch ook snel van af? Als iedereen andere landschappen heeft op basis van of ze die quests wel of niet hebben gedaan.
Alles gaat op de schop ook de oude questen e.d., daarbij wordt er gebruik gemaakt van faseer techniek.
niet te vergeten dat ook de nodige exp per level naar beneden is en oude quests meer exp geven dezer dagen waardoor je hele gebieden kan overslaan, vele gebieden werden amper gebruikt, en krijgen nu een nieuwe functie
Boehoe... Ik vind veel van die amper gebruikte gebieden juist leuker dan andere spelers die ik ken. De meeste alliance spelers die ik ken, brengen, zodra het kan, hun draenei / nightelf naar de Eastern Kingdoms. Ik vind juist Kalimdor erg mooi/leuk, maar kom daar zelden mensen tegen met wie ik kan questen.
De gebieden / quests zijn gebleven en extra quests zijn toegevoegd? Dan komen high levels voor die nieuwe quests terwijl low levels gewoon hun ding kunnen doen zoals voorheen.
Voor iedere Speler dus ook nieuw startende spelers is de wereld aangepast na cataclysm, me andere woorden alle starting zones en alle quest lines zullen verandered worden. Je hoeft niet eens cataclysm/wotl/tbc te hebben en nog zal alles in puin liggen.

Dit is ook aangegeven tijdens blizzcon.
Het is niet zo dat de halve spelwereld onder water komt te staan. Een tsunami is slechts een van de natuurrampen die uit wraak van de zwarte draak, genaamd Deathwing, wordt veroorzaakt. Delen zullen ook verdrogen, verbranden of in sommige gevallen nieuwe plantengroei onstaan. De spelwereld veranderd dus op veel verschillende manieren.
Ik speel het spel niet, t is niet echt mijn ding maar wordt het niet eens tijd dat ze de graphics wat gaan oppoetsen? :)
Nou, ze hebben met WOTLK al aardig wat gedaan aan de graphics, met name de shadows zijn onder handen genomen. Dit alles is echter naar mijn idee niet heel efficient gedaan, WoW eet werkgeheugen, abnormaal.
Volgens mij valt het nogal mee.
Ik draai 4x wow client op m'n game pc en 2x op m'n laptop zonder problemen.
En dan loopt het nog niet eens zo vlotjes. |:(


Verder zijn de Warcraft graphics net iets leuks.
Niet alles moet "echt" lijken om "leuk" te zijn.

WOTLK heeft me zeer goed bevallen, héél veel nieuwe goeie toevoegingen.
Zeker en vast beter dan TBC.

Ik kijk nu al uit naar Cataclysm.
deze engine die nu ggebruikt word kan nou eenmaal niet gek veel bgetere graphics leveren en overstappen op een compleet nieuwe engine is en niet rendabel en zijn er dan mensen die het niet draaien kunnen omdat wow nu al een enorme cpu hogger is.
CPU Hogger vind ik ook nog wel meevallen, ik speel het nog steeds op een "oude" dual core AMD Athlon XP 4000+

Menigeen speler heeft een betere proc dan deze bovenstaande. Het ligt er maar net aan met hoeveel add-ons je aan het spelen bent. Na de laatste updates zijn er een flink aantal add-ons niet meer nodig om dezelfde spelervaring te hebben....
Als je het spel niet speelt moet je er ook niet over oordelen ;) Want de graphics worden met elke uitbreiding opgepoetst. Het water is bijv. nu een stuk realistischer.

Voor de rest hoort de 'cartoony' look bij WoW. Graphics zijn wellicht outdated, maar de sfeer zit en blijft erin. In tegenstelling tot sommige MMO's waarbij mooie graphics geen garantie geven voor leuke gameplay.
Een hele tijd WoW gespeeld, maar alle filmpjes en screenshots die ik zie lijken toch veel minder mooi dan WoW in het echt op je scherm te zien. Het blijft natuurlijk niet te vergelijken met Age of Conan of andere MMO's, maar dat is ook niet de bedoeling.
Het is best wel schrijnend dat de Beta van de 3e expansion van wow eerder uit is als de beta van starcraft II. zucht....het wachten duurt wel erg lang :z
Lijkt me wel te verklaren. De expansion voor WoW is niet veel meer dan nieuwe content. Misschien dat er wat nieuwe mechanics bijkomen (zoals vehicles in WotLK), maar de basis staat al jaren. Starcraft wordt een compleet nieuwe game.
Het is geen Beta van Cataclysm. het is eerder een (pre-)Alpha versie.
Starcraft II is dit stadium volgens mij al lang voorbij.

Neemt niet weg dat Blizzard er wel (op zijn Blizards) lang over doet voor Starcraft II uitkomt.
Ontwikkeling van WoW/Expansions heeft niets te maken met de ontwikkeling van StarCraft.

Dat zijn twee verschillende teams die onafhankelijk van elkaar werken.

Het feit dat StarCraft II zo lang duurt ligt er vooral aan dat Blizzard de gameplay/balance optimaal wil hebben als het spel gereleased wordt. Ik denk dat het lange wachten beloond zal worden :)
Werd de level cap in de eerdere expansies niet met 10 levels ipv 5 verhoogd?

Ik vermoed dat er weer spoedig na de launch van deze meerdere melkkoeien expansion packs uitkomen 8)7

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 12 januari 2010 18:38]

Is vrij normaal om expansion packs te maken voor een mmo. De succesvolle mmo's geven daarbij ook nog eens tussentijdse updates zonder een expansion te moeten kopen.
Je moet mensen iets geven om 50uur per week te kunnen spelen (en dan speel je eigenlijk vrij weinig).
Je reactie op tehsojiro is niet echt OnTopic :p

Tehsojiro, inderdaad de cap is al 2 maal met 10 levels verhoogd. Eerst met The Burning Crusade 60-70, en toen met The Wrath of the Lich King 70-80.

Natuurlijk zal al gauw de volgende expansion bekend worden, na een tijdje heb je het toch wel weer gezien, ook al komen er nieuwe patches uit met nieuwe dungeons. Veel dingen hou je, en die heb je dan ook wel gezien. Bovendien moeten ze toch een beetje diegene bezighouden die nu al vrijwel alles hebben gedaan, bijvoorbeeld Ensidia etc.

Melkkoei; ik vind dat iets pas echt een melkkoei is als men er echt gek van word, of als het gewoon van de gekke word. Bij wow, begint dit er toch wel op te lijken, beeldjes, bordspellen, magazine, het wow zelf, 3 expansions, knuffels, kleding.. Maar het punt is, het blijft leuk. Je word er niet gek van. Zolang je het leuk vind, wat maakt het dan uit ?
Bij wow, begint dit er toch wel op te lijken
Begint? met zo een €120.000.000,-- per maand omzet hebben ze toch wel de slechtste service die kan men bedenken, en totaal geen respect voor hun klanten.
En/of zeer creatieve game ontwerpers maar super amateuristische engine ontwerpers heeft
  • Helpdesk die niet of alleen na lang wachten bereikbaar is telefonisch.
  • Antwoord op E-mail duurt minst een week.
  • Bug's die gewoon niet worden opgelost (1)
  • Gebruikt maar 2 core's (2)
  • Hard schreeuwt dat ze gold sellers willen aan pakken maar gewoon eigenlijk niets er aan doen. (3)(4)
  • Veel te weinig doe tegen account hacken, of in ieder geval de grootste overlast er van (5)
  • Geen gratis migratie van over volle servers (6)
  • (amateuristische kopieën van populaire mods maken en dan de oude perfect werkende mod breken in plaats van de mod maker in te huren)
(1) Game crashed bij hoge res (2560x1600 of Eyefinity) in dalaran en tijdens vliegen vanwegen over de 2GB te gaan welke op te lossen zouden zijn door WoW.EXE X64 te maken of "large address awareness" te enablen of beter cache trimming.

(2) Core 0&1 terwijl ik op mijn i7 systeem er 8 heeft en gebruikt ook nog eens van wegen hyperthreading 1 fysieke core, na wat speur werk oplosing gevonden, door de config.wtf file te editen meer core's ingeschakeld, en mij een verdubbeling in fps gaf.
Iets dat eerste jaars programmeur automatisch zou kunnen maken, want bijna 3m gebruikers hebben 4+ core's, en met de nieuwe soket 1156 worden dat er steeds meer.

(3) In-game gold seller wispers is simpel aan te pakken door genoeg mensen in te huren om in real time gold sellers die in-game wisperen direct te bannen na de eerste melding via het in-game reportage systeem.

(4) Door het bij houden in een log-file van gold en item stromen, mensen direct te bannen die goud kopen.
(kan toch niet zo moeilijk zijn, T-net bv houd ook elke moderatie die een gebruiker doet op T-net bij en dat zijn er ook niet weinig)

(5) door 3 & 4 op te lossen lost men meteen ook het probleem van account hacken op door gold sellers op, door alle mensen die goud hebben gekocht via een gehackte account.

(6) Vriendin van mij zit op een server die over vol is en moet soms wel tot op een uur wachten voor dat zij kan spelen, Maar moet nog steeds betalen om naar een andere server te gaan

[Reactie gewijzigd door player-x op 13 januari 2010 12:17]

Antwoorden op mail zou best een week kunnen duren. Ik bel zelf gewoon met Blizzard. Tot twee keer toe was binnen 10 minuten het probleem opgelost. Dit is wel wat beter dan menig ander bedrijf dat je nieteens KAN bellen.
1. nergens problemen mee, weet je zeker dat je niet in de war bent met aion (waar dit probleem zo wijdverbreid was dat ik er maar mee gestopt ben)

2. eveneens geen problemen hiermee

3. vergeleken met alle andere mmo's is het wat goldsellers betreft heerlijk rustig in wow

4. tja, het moet wel een beetje in verhouding blijven

5. account hacks zijn niet direct het probleem van blizzard maar van mensen die het spel op een onveilig os spelen zonder token

Tot nu toe is er geen enkele mmo na wow geweest die vergelijkbare content heeft gebracht en waar minder problemen tijdens de launch zijn geweest, graphics zijn niet echt van belang overigens, het gaat om gameplay (de populariteit van uitgeklede pc's, aka consoles geeft wel aan dat graphicskwaliteit niet veel mensen boeit)
Volgens mij heb je het met punt 2 zeker mis...Toen ik met mijn i7 begon te spelen zag ik dat er inderdaad 2 cpu's gebruikt werden en dacht net als jij dat het een vooruitgang zou zijn als die alle cpu's kon gebruiken.

"The ProcessAffinityMask config.wtf setting explains why WoW was only using one thread, I had it set to 3. Every other thread was disabled so it could only use core 0 since 1 was disabled. I decided to set it to 15 now I can use 4 cpu cores woot."

Totdat ik een manier had gevonden om dat setting te veranderen(bovenstaand).
Het mooie is dat alleen het load werd verdeeld over de 4 cpu's maar niet dat er meer gebruik van de procesor werd gemaakt, dus in feite verandert er NIETS ;)
Op zeker dat er wel wat veranderd, heb mijn wow op core 3, 5 en 7 gezet en had opeens 2x zo veel frames met mijn 5870 dalaran

Want als je core 0 en 1 (standaard) gebruikt op een i5/7 dan heb j eigenlijk maar 1.5 core die je gebruikt want hyperthreading is zeker nuttig, Maar om een programma op een core in hyperthreading te draaien is gewoon dom gebruik van de hardware.

daar naast de energie besparende win7 core park functie uitzetten is daar naast ook nodig, maar dat heeft niks met Blizzard te maken

Edit: @_Dune_

Goed lezen is blijkbaar lastig.
Want als je core 0 en 1 (standaard) gebruikt op een i5/7 dan heb j eigenlijk maar 1.5 core die je gebruikt want hyperthreading is zeker nuttig, Maar om een programma op een core in hyperthreading te draaien is gewoon dom gebruik van de hardware.

[Reactie gewijzigd door player-x op 13 januari 2010 09:26]

En je hebt dit allemaal nodig in een game die grafisch zwaar achter loopt? (niet dat het niet mooi is maar tis ontwikkeld in 2005 om op de toen low/mid range computers te draaien)
Ja inderdaad :S
Met mijn redelijke simpele pc (2,6 GHz dualcore athlon + 8600 GT) knal ik soms al over de 100 FPS heen
Wat heel fijn is als healer, want lag betekend de dood van de groep

Laat staan met een zware machine.

Nu speel ik wel onder linux, dat kan een en ander schelen qua performance
Kleine opmerking tussen door, zover mij bekend is zijn er nog geen CPU's op de markt (van Intel of AMD) welke 8 cores bevatten. Intel heeft wel een Quad core met HT, maar dit zijn absoluut geen 8 core's. HT leverd alleen maar in bepaalde situaties voordelen op, maar mag absoluut niet als een volledige core gezien worden.
Goed lezen is blijkbaar lastig.
Dat heeft wellicht iets met je schrijfstijl te maken. Als je mailtjes naar de helpdesk van dezelfde stijl zijn kan ik wel begrijpen dat ze tijd nodig hebben.

ik kan me er ook wel in vinden dat Blizzard de 'problemen' waar je over klaagt niet op hun prioriteitenlijstje zet. Hoeveel van de 12 miljoen spelers hebben last van jouw eyefinity'probleem'? Ik denk dat 0% een goede schatting is.
In plaats daarvan werken ze dus aan gameplay issues zodat alle quests en dungeons werken zoals ze bedoeld hebben. Daar heeft 100% van de spelers baat bij. Lijkt me een uitermate correcte keuze, ik denk dat Blizzard zijn prioriteiten prima op orde heeft.

Het is zuur voor je dat de wereld zich niet aan jou aanpast, maar alsjeblieft deal with it! Of als je dat niet trekt, ga wat anders spelen. prima.
Uhm.... Vind je dat niet wat overdreven allemaal? De problemen die je noemt zijn inderdaad problemen. Maar verre van game-breaking. Om naar aanleiding daarvan te openen met jouw eerste alinea vind ik volstrekt onterecht.

Geen van de problemen die jij noemt zullen voor het grootste deel van de spelers prioriteit hebben, is mijn inschatting. Natuurlijk zijn goldfarmers irritant, maar ik merk er eerlijk gezegd heel weinig van ingame. De game speelt redelijk soepel, op mijn tickets wordt gereageerd.... M.a.w.: de soep wordt lang niet zo heet gegeten als jij hem opdient.

Feit blijft dat Blizzard met grote afstand de populairste MMORPG ooit heeft neergezet. Als de problemen werkelijk zo groot zijn als jij doet voorkomen, dan zou hun succes nooit zo groot zijn geweest.
laat ik nou in mijn guild +/- 60 man/vrouw de laatste maand zo een 3 accounts van guildies ge-hacked zijn, en het zijn niet de eerste in de guild, en ik zie het probleem alleen maar groeien, terwijl ik het aantal wisp van gold sellers niet zie verminderen, en dat zijn bijna alleen maar gehackte accounts.

imho is het toch echt wel een probleem
Maar na al je klachten speel je dus nog steeds? Misschien eens een statement maken en stoppen met spelen. Je kunt dan netjes aangeven waarom je gestopt bent.

Zolang mensen wel klagen en toch gewoon door blijven spelen is het natuurlijk niet echt een mega prioriteit voor Blizzard. Ze zullen zich dan eerder richten op nieuwe content die er wel direct voor klantenbinding zorgt.
Ik ben niet de enige die zo denkt maar voor mij is de balance nog niet zo ver door geslagen om te stoppen maar denk er wel steeds meer aan om het te doen, en ik ken genoeg mensen die wel zijn gestopt om problemen die Blizz niet op lost.
Lol het komt echt bij mij over zo van damn ik heb eigenlijk maar 1 leven en dat is WOW. Daar is zoveel verkeerd aan dat het leven niet meer leuk is :( Please blizzard maak mijn leven weer leuk

Sorry hoor maar damn al ga je je om deze dingen druk maken kan je naar mijn mening beter eventjes met wat vrienden op vrijdag en zaterdag naar de bios en het cafe gaan ofzo

Een normale gamer zou zeggen er mankeert zoveel aan deze game waardoor ik het niet meer leuk vind om te spelen. Hup ga even wat anders met me leven doen en koop volgende week een game die wel 100% is wat ik wil
@ mellow JackLaat ik even vooropstellen dat ik geen MMorg speel ( even een paar maanden EVE online gedaan maar vond het persoonlijk te langdradig ), maar ik vind jouw post toch storend en denigrerend.

Waarom zouden warcraft gamers nu opeens geen leven hebben en niet ook naar het cafe of bios of disco gaan? Je neemt hier wel heel gemakkelijk aan dat "Warcrafters" allemaal dagen achtereen aan hun beeldschermpje geplakt zitten. Ze zijn niet allemaal zoals in die southparc warcraft aflevering. Ga ik gemakshalve even vanuit.

"een normale gamer" Ga jij definiëren wat een normale gamer is?

"hup ik ga even wat anders met mijn leven doen?.. etc,etc". Als speler van RTS'r of "simpele" rescource games als Anno1404 zou ik dat kunnen doen ja. Als een game mij niet aan staat ga ik wat anders spelen. Maar weer even terugkomend op EVE, als jij al 3 jaar lang een spel speelt waar jij je karakter helemaal ontwikkelt zou hebben en waar je heel wat "bezittingen" hebt verworven dan ga je niet "even" een alternatief zoeken, gewoonweg omdat goldsellers of bugs je game verzieken.
Je wil dan gewoon dat je problemen opgelost worden en je verder kan.

Als ik objectief observeer moet ik dus eerder constateren dat jij de azijnzeiker ben dan die warcrafters die niet blij zijn met de mindere punten van hun game.
Verder moet jij mensen afzeiken die warcraft spelen "maak mijn leven weer leuk"? "
Wat schuilt er achter deze manier van azijnzeiken? Zelf misschien niet helemaal content met je eigen leventje?....
@morten Je maakt er wel een jankverhaal van zeg. Voel jij jezelf zo erg aangesproken?

Aan deze post van jou lijkt het wel of jouw leven niet al te best gaat. Alleen maar janken, janken en maar erg vinden wat andere denken.

Wees de volgende keer iets slimmer en geef geen jankverhaal op een domme post.

[Reactie gewijzigd door doemaar666 op 31 januari 2010 03:40]

@Doemaar666
Waarom reageer jij dan weer op zijn post? 8)7
Laat me even weten welke game dat is! ;)

Tot die tijd voldoet een mangos danwel trinity server voor mij ook wel.
Dat is niet Blizzards fout. Het is niet hun inlog server die gehacked word maar de inlog naam en wachtwoord word via de onkunde van de speler achterhaald.
Account hacken is in vrijwel alle gevallen gewoon de schuld van de gebruiker zelf! Blizzard heeft in de WoW launcher een duidelijke link staan naar je account security en wat je kunt doen om te zorgen dat je niet gehackt wordt. Het is net als met spam e-mails waarin een link staat... click... virus. Ga gewoon niet naar dubieuze sites met vreemde url's. Blizzard vraagt ook NOOIT naar je password in een mail en toch trappen mateloos veel mensen in dat soort e-mails die van Blizzard afkomstig zouden zijn.

Verder is er ook zo'n handig apparaatje wat een Authenticator heet, deze geeft je bij elke login een nieuwe random code dat als 2e password werkt. Je kunt het beestje kopen in de Blizzard store of downloaden voor je mobiele telefoon wat gratis is.

Maar met zoveel dingen, de veiligheid heb je zelf in de hand. Als je niet oppast voor duidelijk ongure zaken ben je het zelf schuld als je gehackt wordt.

Migratie van over volle servers is wel degelijk gratis! Bij het inloggen staat er telkens aan de linkerkant van het scherm een mooi venstertje met daarin de namen van de servers waar de Free Character Migration open staat.
@PLAYER-X
Beetje gelijk, beetje ongelijk.
Sowieso het eerste deel want de Helpdesk en de ingame Game masters zijn een waar drama. Het ligt nooit aan hun kant, altijd aan add-ons...zelfs als je geen add-on draait wordt je simpelweg niet geloofd.

Voor de 2GB crash was in een vorige patch (3.3) al een oplossing aangedragen door een extra regel in je config.wtf toe te voegen, SET gxApi "d3d9ex"
Bij crashte WoW in ieder geval niet meer.

Ook dat de server vol zit en je moet wachten wordt irritant de laatste tijd en wat denk je van de lag, absurd. Ondanks een nette latency van 35ms lag lag lag, niet alleen in dalaran maar nu ik een rogue level ook in Blasted lands bv.

Maar..ook goed nieuws. Ik vind de dungeon finder 1 van de beteren ideeën van Blizzard. Eindelijk niet meer afhankelijk van al die guildies die in hun applicatie beloven te helpen...met mijn rogue heb ik tot nu elke instance gedaan die voor mijn level geldt.
Een reactie moet niet on-topic zijn op het artikel, 't is geen wedstrijd. M'n reactie is gewoon op tehsojiro's commentaar en niet op het artikel.
Kunnen ze erna altijd nog oprah kijken, of hersenloos COD spelen toch ?
andere woorden ieder ze ding
niks mis met (hersenloos) COD spelen ...
Zeg ik toch ook niet ?, was meer een reactie op het 15jarige
en zoals er onder vermeld, lekker belangerijk ieder ze ding
Dit is niet het probleem van Blizzard.
Die dikke 15-jarige verslaafde heeft gewoon geen goede begeleiding van zijn/haar ouders.
Die moeten hun kind stimuleren om te bewegen en andere leuke dingen te doen.
Of op tijd goede hulp inroepen.

Ik ben een ouder, en mijn 15-jarige bepaald niet alles wat hij wil, maar er zijn gewoon regels hiervoor.

Het is niet wow die veel speelt, maar die 15-jarige (schijnbaar met slechte voeding, weinig beweging en ouders die het wel best vinden).
Klinkt een beetje als "guns don't kill people, people kill people", maar ook dat komt toch echt van twee kanten. Ik heb zelf een leuke tijd gehad en dit spel twee jaar fulltime gespeeld. Gelukkig verdwenen er steeds meer mensen na de eerste expansion en taste dit mijn sociale contacten in het spel dermate aan dat ik ook ben gestopt. Mooie tijd, dat wel, maar ik ben blij dat het me op deze manier gelukt is te stoppen...
5 levels is minder ingrijpend voor de balance tussen classes, er komen minder talent points bij en de talent trees hoeven minder uitgebreid te worden. Verder is de snelheid waarmee geleveld kan worden compleet te beinvloeden door de hoeveelheid xp per quest/kill aan te passen dus voor de tijd die je ermee zoet bent maakt het niet echt uit. Ik meen me te herinneren dat Blizzard het levelen niet korter wil laten duren als bij eerdere uitbreidingen dus het zal gewoon langer duren per level.

De "werkelijke" progressie zit 'm in de kwaliteit van de items die beschikbaar gaan komen. Blizzard heeft al eens aangegeven dat de item levels te ver zijn doorgeschoten door de hardmodes (= extra niveau nodig) en dat ze de curve wat willen afvlakken.
Path of titans ;) andere talentpoints :)
kan je niet echt melkkoeien noemen, blizzard biedt mensen die per maand veel betalen toch weer iedere 2 jaar van iets nieuws.
Zoals ik het begrepen heb zijn de 5 nieuwe levels ( 81-85 ) niet d.m.v. experience te bereiken, maar alleen door een soort van 'achievements' te halen.

Daarnaast ligt de focus nu niet op 'meer wereld - meer levellen' maar op 'andere wereld - opnieuw ontdekken'.
Wat een onzin reply. Het aantal levels op zich zegt echt helemaal niks.
De reden waarom Blizzard er deze keer maar 5 lvl's bij doet ipv 10 is gewoon om te zorgen dat er na een aantal expansions geen spelers rondrennen van lvl 120 ofzo. Plus zo blijft de WotLK content toch nog enigszins interessant en is de hoge gear van veel spelers niet weer in 1 klap waardeloos.

Cataclysm zal echt niet de laatste expansion zijn voor WoW. Er zijn nog genoeg zaken in de lore die nog totaal niet aan bod gekomen zijn. Zoals The Twisting Nether, waar het thuisfront van de Burning Legion is of The Emerald Dream om er maar 2 te noemen.

En melkkoe ? Waarom zou Blizzard nou zo'n goudmijn als WoW niet blijven "melken" met steeds nieuwe content in de vorm van patches en expansions ? Als jij $120.000.000 per maand zou ontvangen, deed je er toch ook alles aan om te zorgen dat die cashflow constant blijft, of op zijn minst toeneemt ;)
eeuuhh vanaf 2005 kent World of Warcraft welgeteld 2 uitbreidingen.

The Burning Crusade
Wrath of th lychking

Verder voegt Blizzard eens in een aantal maanden iets nieuws toe, en schuwt het niet dingen aan te passen om het spel te veranderen of te verbeteren.

Ook onderhouden ze het spel erg goed en worden gevonden bugs snel verholpen middels grote en kleine patches.

En niet vergeten...dit spel moet het niet hebben van de verkoop van uitbreidingen, maar van spelers die iedere maand betalen.
Ja ze zullen vast binnenlopen van die 6 dollar per authenticator welke ze ook gratis aanbieden als telefoon application..

Die 6 dollar is gewoon kost/productie prijs en de eventuele winst die gemaakt word zal vrij nihil zijn op dit product hoor.
winst/inkomsten worden behaald doordat je spelers tevreden houdt; en een uitdaging biedt. daarmee verdienen ze 't wel terug
De authenticator wordt voor die 6 dollar zelfs nog gratis verstuurd. Echt als Blizzard ergens geen directe winst op maakt is het de authenticators.
Uhh dit is toch ECHT nog een alfa-versie, de closed bèta is dus nog nog niet begonnen. Kijk hier maar eens:

http://www.wow.com/2010/0...y-alpha-to-begin-tuesday/
Als ze de zelfde tests aanhouden als in Wrath of the Lich King dan is het als volgt:

1. Intern
2. Familie en Vrienden van medewerkers
3. Beta
4. Release
Ze zullen wel gek zijn om een nieuwe wow uit te brengen als zoveel mensen het blijven spelen. Ik heb het vroeger veel gespeeld maar uitbreiding 3 vind ik niet meer zo speciaal.
Van mij mag er best weer een RTS van ze uitkomen in het Warcraft-realm, er zou zelfs een Point & Click Adventure komen, helaas is die afgelast. Erg jammer....

Toch moet ik zeggen dat bepaalde argumenten wel redelijk grond hebben. Ik speel nu 1 maand per seizoen WoW en lonewolf mijn kont eraf, het is enorm veel "meer van hetzelfde" bij elke uitbreiding.

Eigenlijk droom ik stiekem van een "Lonewolf Gameplay Server" o.i.d., waarin alles, ALLES singleplay te doen is. Dat injecteert voor mij echt wel nieuwe interesses in het spel.
Ik ben echt geen fan van het totaal veranderen van de old school zones..

Maar ik kan niet wachten tot ik een Goblin Rogue kan maken :D

"Eigenlijk droom ik stiekem van een "Lonewolf Gameplay Server" o.i.d., waarin alles, ALLES singleplay te doen is"

Levelen.. level 1-80 is volledig in je eentje te doen, ja als je dan een betere uitrusting wil dan moet je het met anderen doen..
Volgens mij snap je mij niet... Ik wil Onyxia in mijn up kunnen doen, etc. etc. Die supergear die je dan krijgt kan je dan ook in je up halen.

Op deze manier win je ook de interesse van mensen die van single player RPG's houden, het "trading"-aspect kan je in dit geval ook helemaal uitvergroten te samen met mining, herbalism, etc.
Ik betwijfel of dit echt is, blizzard zou toch wel wat creatiever zijn dan al het oude gebied gwn in vulkaan te veranderen.
Het is echt. En ja, Blizzard is echt wel creatiever dan alles in een vulkaan te veranderen. De spelwereld teistert in de nieuwe expansion met verschillende natuurrampen.
Ik hoop dat ze een keer eens een echte grafische update doen want ik vind het nu toch wel echt verouderd worden (Maar jeh meeste WoW spelers hebben lowbudget systemen).

:9 Live To WIN
De grootste reden van blizzard om terug te keren naar Azeroth was omdat het grafisch achterloop op TBC en WOTLK. Ze komen zoiezo met een water upgrade.

Als je dit filmpje ga kijken zie je dat het water veranderd is.
Ik kijk erg uit naar de expansion.
Vooral the graphical upgrades van het land en water zijn erg indrukwekkend vergeleken met het oude Azeroth.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True