Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 282 reacties

Wegens 'blijvend hoge kosten' verhoogt KPN de prijs die Digitenne-abonnees maandelijks moeten betalen van 7,50 naar 8,50 euro. De huurprijs voor een tweede of derde digitale ontvanger is ook verhoogd en wel met 50 eurocent per maand.

In april van dit jaar verhoogden de telefonie-tak van KPN en zijn dochters Debitel, Hi en HetNet al hun tarieven, terwijl Telfort eind vorig jaar in het nieuws kwam met de prijsverhoging van zijn 20Mbit-internetabonnement. Nu ziet het Nederlandse concern zich door 'blijvend hoge kosten' naar eigen zeggen genoodzaakt de maandtarieven van de digitale-tv-dienst Digitenne op te schroeven van 7,50 naar 8,50 euro. "Zo zijn de kosten die we moeten afdragen voor het uitzenden van content, niet zo snel gedaald als we hadden verwacht", zegt KPN-woordvoerder Steve Hufton in een reactie aan Tweakers.net. Wie naast de gratis decoder nog een of meer digitale ontvangers heeft betaalt in het vervolg per apparaat maandelijks geen 3,50 maar 4 euro. De prijsverhogingen gaan per 1 september in.

KPN heeft de nieuwe tarieven in een e-mail naar zijn klanten bekendgemaakt. Vanwege de prijsverhoging kunnen klanten hun abonnement opzeggen; hiervoor dienen ze voor 31 augustus contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Een jaar geleden verhoogde KPN de tarieven van Digitenne ook al. Vorige week publiceerde KPN zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de omzet van het bedrijf was gedaald, maar het bedrijf boekte wel een winststijging van 4,8 procent.

Update, woensdag 9.00: Meerdere tweakers die Digitenne wilden opzeggen hebben aangegeven dat KPN hen het aanbod heeft gedaan dat ze 12 euro korting kunnen krijgen als ze hun abonnement alsnog verlengen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (282)

1 2 3 ... 8
Kreeg vanochtend dit bericht in mijn email. ik dacht eerst dat het een vakantie aanbieding was!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Uw Digitenne abonnement


Geachte heer, mevrouw X,

De zomervakantie staat voor de deur. Veel Nederlanders zijn vrij en gaan enkele weken op pad. Wat doet u de komende weken?

Viert u uw vakantie ‘weg van huis’? Dan betaalt u waarschijnlijk voor nogal wat vaste lasten waar u tijdens de vakantie geen plezier van heeft. De huur/hypotheek of de doorlopende kosten van verzekeringen? U blijft ervoor betalen maar krijgt er op vakantie weinig voor terug. Met Digitenne is dat anders. U kunt Digitenne meenemen tijdens uw vakantie in Nederland.

Als er dekking is op uw vakantieadres (in Nederland), dan kunt u via Digitenne tv kijken. U hebt alleen een tv nodig en een stopcontact. En uiteraard uw Digitenne ontvanger en antenne. Meer over tv kijken op uw vakantiebestemming leest u op kpn.com/digitennevakantie.

Na uw vakantie kunt u Digitenne weer thuis gebruiken. Daar betaalt u – in vergelijking met (analoog) tv kijken bij UPC of Ziggo - dan nog steeds een laag bedrag voor. Maar door blijvend hoge kosten moeten we de maandelijkse abonnementskosten wel iets verhogen. Per 1 september betaalt u voor Digitenne voortaan € 8,50 per maand. Hebt u meer dan ťťn digitale ontvanger die u huurt voor € 3,50 per maand? Dan verandert er nog iets. Voor de tweede en/of derde ontvanger betaalt u voortaan € 4,- per maand. Ook dit ziet u terug op uw nieuwe maandfactuur. Let op: de eerste ontvanger blijft natuurlijk gratis.

Ondanks de prijsverhogingen blijft Digitenne nog steeds goedkoop. In veel gevallen is Digitenne bijna 50% voordeliger dan (analoog) tv kijken via Ziggo of UPC*.

We gaan er vanuit dat u - net als meer dan 800.000 andere klanten – tevreden bent met Digitenne. Veel klanten geven aan dat ze Digitenne hebben genomen omdat ze 23 populaire tv zenders krijgen voor een laag maandbedrag. U betaalt dus niet voor tv zenders waar u waarschijnlijk toch niet naar kijkt. Het is een mooie reden om Digitenne te nemen en houden, nietwaar? Mocht u zich echter niet kunnen vinden in de prijsverhoging dan mag u uw Digitenne abonnement kosteloos beŽindigen. Neem hiervoor uiterlijk op 31 augustus contact op met de klantenservice via 0900 – 0576 (€ 0,45 ct / minuut en dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact
Wel verdomd, ik heb exact hetzelfde mailtje gehad maar heb het na de eerste alinea afgedaan als standaard vakantie-aanbieding-spam. Bedankt voor het attenderen, kan ik m'n abonnement eindelijk kosteloos beŽindigen. (Hoewel kosteloos, weet iemand hier hoe dat in zn werk gaat? Want ik heb dus wel dat hele pakket in huis wat terug naar KPN moet, ga er vanuit dat ik zelf moet terugsturen? Mooi niet kosteloos dus...)
maw; je wordt keihard in je **** genomen door een grootgeschapen man, maar die man heeft wel een glimlach op z'n gezicht ;)
Alle Digitennegebruikers moeten even bellen om op te zeggen. Dan krijg je een aanbieding om 12 euro korting te krijgen van KPN, zodat er effectief geen verhoging is.

Ik zeg toch op. Kijk gewoonweg te weinig TV. Heb ze op dit moment aan de telefoon.

Edit: Volgens mij wordt dit bericht verkeerd begrepen. Je zegt niet daadwerkelijk op, maar je belt naar Digitenne dat je opzegt vanwege de prijsverhoging en dan bieden ze je die 12 euro aan als korting. Je gaat akkoord en viola, wel Digitenne, maar geen prijsverhoging.

[Reactie gewijzigd door Kaw op 28 juli 2009 17:27]

En wat is er anders als alternatief?
casema / upc?

Zit hier geen kabel, dus dan zit ik zonder tv :P
Eh...ooit van satelliet TV gehoord? :)
Voor niet al te veel heb je vrij veel FTA zenders uit bijvoorbeeld het VK en Duitsland (bijna geen nederlandse). Voor iets meer heb je een setje waarmee je gewoon naar Canaldigitaal kan kijken, voor 9,95 per maand heb je dan een vergelijkbaar pakket met digitenne. Met wat handigheid heb je dan wťl BBC 1, 2, 3 en 4 (en nog een bak engelse zenders)
Dus een alternatief is er.....

En denk a.u.b. niet dat een schotel uitrichten heel moeilijk is ofzo, gewoon even de tijd voor nemen....
De mijne staat in de achtertuin, vlak langs de straat en storing heb ik nooit last van, dus ook dat hoeft geen bezwaar te zijn.
neem je Tele2 tv
waarschijnlijk 10 minuten aan de telefoon gehangen ad E 0,45 per minuut en volgend jaar zal je die E 12,- wel niet meer krijgen.
Het verbaasd mij niets dat ze de prijzen verhogen. De omzet van KPN is gedaald en de winst gestegen door saneringen, maar niet door meer abbo's te verkopen. En zo was er een tijd terug nog een bericht waaruit zou blijken dat KPN geen geld zou verdienen aan digitenne.
Zelf vind ik de prijsverhoging niet zo mooi, maar alternatieven zijn voor mij veel duurder. Voor analoge UPC betaal je meer en krijg ik slechtere beeldkwaliteit (ruis). Overigens heb ik geen LCD-tv dus ik kan niet oordelen over hoe de kwaliteit op die schermen is bij digitenne. Digitale tv bij een andere aanbieder is altijd nog zeker twee a drie keer zo duur en bovendien krijg ik dan een bak extra zenders waar ik toch nooit naar kijk. Satelliet is geen optie omdat een schotel ophangen in een flat voor problemen kan zorgen met woningbouw, etc en omdat ik toch niet zit te wachten op al die zenders waar ik nooit naar zal kijken (bovendien kan je geen regionale omroepen ontvangen). Dan heb ik nu misschien een relatief duurder pakket in verhouding tot het zenderaanbod van anderen, maar meer zenders zal ik toch nooit naar gaan kijken dus dan zou ik betalen voor wat ik niet zal gebruiken.
Nu zal dit per persoon afhankelijk van de situatie verschillen, maar ondanks de 13% verhoging is het nog steeds peanuts ten opzichte van de concurrentie. En de OPTA of wie dan ook gaat er echt niets aan doen omdat ze geen grote genoege speler zijn. Idem zoals bij de discussie Microsoft en IE en sommigen die roepen dat Apple ook door de knieŽn moet. En ik zie ook nationalisering niet op korte termijn gebeuren van dit soort bedrijven. Alhoewel men over 30 of 50 jaar misschien weer anders denkt over zaken en men alles weer omdraaid.
zit net ff op de site te lezen :
Temperatuur is korting: Vandaag 25į = 25%!
dus geen € 7,50 maar € 5,63 . ze bieden het nog steeds aan voor € 7,50 vraag me af of er meteen een brief bij zit dat ivm de prijzen om hoog gaan zo niet sluit ik gewoon een nieuwe abbo aan heb ik en een nieuwe ontvanger en nog 1 jr € 7,50.
Vertel eens...
wat zouden die 'blijvend hoge kosten' inhouden..?
Eerst lezen, dan posten.
"Zo zijn de kosten die we moeten afdragen voor het uitzenden van content, niet zo snel gedaald als we hadden verwacht", zegt KPN-woordvoerder Steve Hufton
@fevenhuis hieronder:
Monopolist? Genoeg andere manieren om tv te ontvangen. Analoge kabel, digitale kabel, satelliet, uitzendinggemist.nl. KPN weet zelf ook wel dat er genoeg alternatieven zijn.
De kosten zijn en waren natuurlijk altijdt al redelijk overzichtenlijk en voorspelbaar,
Vertel dan even hoe alles in elkaar steekt, want daar ben ik dan kennelijk te dom voor. Ik weet niet welke infrastructuur nodig is, de afschrijving daarvan, licensering van encryptie-technieken, deals met decoder-leveranciers, trends in de markt, en vooral, welke kosten ze aan contentaanbieders moeten betalen. Canaldigitaal verandert bijna maandelijks hun zenderpakket omdat onderhandelingen met zenders stuklopen op een tientje meer of minder, maar voor KPN is het een stuk simpeler, volgens jou.

Ik pretendeer niet alles te weten, gelukkig niet, maar "alleen winst" is wel iets te makkelijk.

Oh ja, winst hebben ze trouwens ook nodig. Ze willen ook kunnen investeren in de toekomst, zoals DVB-T2, want men wil kennelijk HD. Niet alle winst verdwijnt als bonus in de zakken van managers.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 28 juli 2009 16:22]

Oftewel "we willen sneller meer winst", er vallen genoeg leuke spreuken te verzinnen waarom men nog niet rijk genoeg is als monopolist. De kosten zijn en waren natuurlijk altijdt al redelijk overzichtenlijk en voorspelbaar, maar prijsverhogingen zijn nou eenmaal makkelijke oplossingen.
Inderdaad. Is dit de nieuwste uitvinding om de winst te verhogen: "de blijvend hoge kosten".

Ik heb nog nooit zo'n bull gehoord. Ze willen ons dus wijs maken dat ze ons een product onder de kostprijs verkocht hebben op basis van zonnige ramingen. Ik geloof daar niets van. In de VS zouden ze met deze overduidelijke prijsafspraken gelijk miljoenen boetes aan hun broek hebben. Het is namelijk onlogisch dat bedrijven elkaars prijsverhogingen overnemen in een vrije markt. Lagere prijs is immers een grote marktaandeel.

Je kan alleen veilig je prijs verhogen zonder jezelf uit de markt te prijzen als je afspraken maakt dat de andere volgen. En kijk eens hoe braaf ze het allemaal doen. Geen een wil gebruik maken van de "zwakte" van de ander. Ofwel er is geen echte concurrentie op deze markt.

Helaas is de antikartel wetgeving in Europa slechts een slap aftreksel van die van de VS. Hier moet de overheid prijsafspraken bewijzen wat onmogelijk is zonder klokkeluiders (bouwfraude). In de VS is de bewijslast omgedraaid, daar is simple het gegeven dat bedrijven elkaars prijsverhoging overnemen genoeg om ze miljoen boetes op te leggen. Ze mogen dan zelf bewijzen dat ze gťťn prijsafspraken hebben gemaakt, wat nagenoeg onmogelijk is. Vandaar dat in de VS bedrijven alle schijn vermijden dat zoiets gebeurt.

Hier worden we keer op keer bij de neus genomen. Vooral in Nederland waar de aanbieders trouw de marktleiders volgen.

"Blijven hoge kosten", nee "blijvend hoge belazerij" Aanpassen die mededingings wetgeving. Er moet echte concurrentie op de markt komen. Nergens kan een provider goedkoper werken dan in Nederland. Plat landje met ultra korte afstanden waarop een van de grootste bevolkingsconcentraties ter wereld woont. Daarom zouden hier de prijzen veel lager moeten liggen dan andere Europese landen.
Ik denk dat het wel klopt. Ze hadden gehoopt meer klanten te krijgen en zo hun kosten er beter uit te halen. In de praktijk blijkt het product niet aantrekkelijk genoeg, en proberen ze door een prijsverhoging aan hun inkomsten te komen.
Slecht plan de bewijslast omdraaien omdat schuld moeilijk te bewijzen is.
Waar blijft het principe van 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' dan?
Denk je is in we doen dit met alle misdrijven waar bij schuld moeilijk bewijsbaar is, en dan zien hoe rap onze gevangenissen weer overvol zijn.
Meer winst,is ook meer investeren.Waarom denk je dat het all ip netwerk nog niet van de grond is gekomen?Dat is een investering van 7 tot 9 Miljard euro.Een hoop investeerders hebben zich teruggetrokken,dus moet KPN de kosten nu zelf gaan dragen.Als KPN mee wilt in de breedbandmarkt,moet ze wel winst maken om te kunnen investeren.Of wil jij als je adsl hebt altijd op een 11 Mbit blijven zitten thuis,omdat UPC niet wil investeren in dorpjes met inwoners aantallen tot 400 personen.
Sorry maar voor dat argument ben ik niet gevoelig. Bedrijven die zich al bedelaars gaan opstellen bij de consument omdat ze zo graag willen investeren om diezelfde consument gelukkig te maken, doet mij denken aan de collectebakjes van de kerk.

De KPN roept al twintig jaar dat ze Nederland gaan verglazen. Van voordeur tot voordeur dan. Waarom is daar weinig van gekomen? Nou omdat het gewoon waardeloze ondernemers zijn die 10 miljard in het bodemloze gat van UMTS licenties hebben gedumpt. Dat ze er weer bovenop zijn is omdat ze met steun van de overheid de Nederlands bevolking jarenlang hun overprijste producten hebben mogen verkopen.

Sowieso vind ik het onzin dat de KPN verzelfstandigd is. De KPN had gewoon een nutsbedrijf moeten blijven en de overheid moet infrastructuur zelf laten aanleggen. Net zoals de overheid wegen beschikbaar stelt om over te rijden, moet de overheid de digitale wegen beschikbaar stellen waarop het bedrijfsleven kan concurreren.

Nu is de infrastructuur in handen gekomen van monopolisten met dramatische gevolgen. De burger betaalt juist mťťr, en de monopolisten vertragen juist de ontwikkelingen omdat ze hun investeringen zo lang mogelijk willen uitmelken.

De Enron affaire heeft zelfs laten zien dat monopolisten het meeste winst maken door de infrastructuur te verwaarlozen en opzettelijk tekorten te laten ontstaan. Dat drijft de prijs lekker op. Enron schakelde opzettelijk electriciteitscentrales uit waardoor Californie met stroomstoring werd geconfronteerd. Het marktmechanisme werkt niet als de markt niet vrij is. Infrastructuur is altijd een monopolie en moet daarom in handen zijn van de overheid en onder controle van de staat staan. Laat KPN maar weer een nutsbedrijf worden en overal in NL glasvezel aanleggen en tegen kostprijs beschikbaar stellen aan het bedrijfsleven.

En als ze winst maken is dat nog niet erg, want dan gaat die naar de staat en hoeven wij weer andere belasting minder te betalen. Anders dan bij corporaties waar de heren aandeelhouders het lekker in de eigen zakken stoppen. In het verleden was de KPN dan ook een enorme Cashcow voor de overheid. Toch waren de nutsdiensten minder overprijst dan nu.

[Reactie gewijzigd door degener op 28 juli 2009 17:48]

Als de consument bereid is om de prijs te betalen is er helemaal geen sprake van "overprijsd". De consument betaalt het en KPN maakt er winst op. Dit betekent voor KPN dat de prijs is op een niveau waar de consument mee kan leven, immers, anders zou men het product niet afnemen. Ga er maar rustig van uit, dat als nu een aanzienlijk deel van de Digitenne abonnee's opzegt, dat de prijs weer omlaag gaat. De hoge heren bij KPN zijn namelijk helemaal geen slechte ondernemers. Ik raad je aan (en alle andere lezers die jouw mening delen) om jezelf eens te verdiepen in kwaliteitsmanagement. Als de consument "tevreden/bereid tot betalen" is voor 60% kwaliteit, waarom zou je dan in vredesnaam meer leveren? Dan ben je dief van je eigen portomonnee...
Wat een rare redenering. De consument betaalt omdat hij niet meer zonder internet kan. Internet is een eerste levensbehoefte aan het worden. Je kan net zo goed zeggen, als je de huur te hoog vindt dan ga je toch onder een boom wonen. Ja, in theorie is dat heel goed mogelijk.

Als de aanbieders elkaars prijsverhogingen overnemen, wat heeft het dan voor zin je KPN-abo op te zeggen?

Nee de hoge heren van de KPN zijn beste ondernemers. Zonder de steun van de overheid zou het bedrijf weliswaar al lang ter ziele zijn, maar het lobbyen en gebruik maken van het old boys netwerk dan wel gewoon de overheid chanteren is natuurlijk ook goed ondernemerschap. Goed ondernemerschap uit zich immers in het salaris van de directeur en de bonussen die hij elk jaar opstrijkt.

Laten we niet naief zijn de meeste van deze gehaktballen zijn hun salaris niet waard. Iedereen kan een monopolie overeind houden, wij moeten als bevolking alleen niet zulke parasieten accepteren. Want dat zijn het, parasieten op de samenleving die zich volzuigen met het bloed van hardwerkende mensen.

Mensen zoals jij en ik die elke dag net zo veel uurtjes draaien als deze luchtbuilen, die misschien nog wel meer inzet vertonen om iets moois te maken, maar daarvoor niet wanstaltige bonussen incasseren.

Weetje waarom de meeste managers gewoon luchtbuilen zijn. Omdat het helemaal geen ondernemers zijn. Ze zouden waarschijnlijk nog geen frietzaak overeind kunnen houden. Het zijn "managers", netwerkers die dicht bij het vuur kruipen onder het mom, wie dicht bij het vuur zit verwarmt zich het best. Zo kleden ze zelf de bedrijven uit die ze leiden. Heel wat gezonde bedrijven zijn nu eigendom van de bank door deze figuren die zichzelf topmanager noemen.
Ken jij deze managers persoonlijk? Ken jij hun werk binnen het bedrijf persoonlijk? Als aandeelhouder dan? Om hen zomaar gehaktballen te noemen vind ik niet bepaald op zijn plaats. Hun werk is om ervoor te zorgen dat KPN als bedrijf zo veel mogelijk winst maakt, niets meer, niets minder. Dit is zelfs een eis van de aandeelhouders. De methode die ze toepassen, is in bepaalde gevallen wellicht discutabel, maar zolang men zich aan de wet houdt, kan het gewoon door de beugel. Het bedrijf KPN teert vandaag de dag al lang niet meer op haar monopoliepositie. Het enige monopolie dat KPN heeft, is op het koper en de PSTN/ISDN lijnen, welke voor iedere andere aanbieder (ofwel concurrent) opengezet zijn (weliswaar onder druk van de OPTA, maar de kabelbedrijven kijken nog altijd lachend toe). Telefonie is onderhand genoeg concurrentie, VoIP aanbieders zat. Internet eveneens, BBNed is ook gewoon een wholesaleprovider en Tiscali Wholesale is misschien van KPN, het is net zo goed een keiharde concurrent van het KPN wholesale netwerk. Jawel, KPN concurreert met zichzelf. En als je enige bedrijfskundige kennis hebt, weet je dat dit doodnormaal is voor een bedrijf ter grootte van KPN.

En de internetverbinding een eerste levensbehoefte? Prima, geen 19% BTW tarief meer! Oh wacht, toch wel....Internet is voor ons tweakers misschien een eerste levensbehoefte, maar waan jezelf de luxe niet normaal. Ik heb vorig jaar op vakantie het internet vijf weken lang niet gebruikt en ben er niet aan doodgegaan. Niks eerste levensbehoefte, gewoon keiharde luxe en als je het alleen voor de online rekeningen doet: Het internetcafť is zo duur nog niet, in ieder geval goedkoper dan een HetNet abonnement van wel tien hele euro's per maand.

De overheid chanteren? Vertel eens, hoe dan? KPN moet onder druk van de OPTA nog altijd de wanpraktijken van Pretium toestaan, pas sinds kort begint dit te veranderen. Zodra een telecomprovider KPN om jouw nummer vraagt (met de juiste persoonsgegevens) moet KPN zonder slag of stoot jouw nummer overhandigen, ook al heb je er niet om gevraagd. Nee, KPN chanteert de overheid, dat zien we... }:O

En nogmaals, over welk monopolie heb je het? Internet? Zelfs op het platteland waar KPN de enige is die nog een beetje investeert in het netwerk (DSLAM onderhoud om maar iets te noemen), kun je ook internet via een satellietverbinding krijgen, zelfs daar wordt nog geconcurreerd.

En dan het laatste punt: Managers zijn luchtbuilen? Oh ja? Een friettent is toch echt wat anders dan een bedrijf met meer dan tienduizend medewerkers, welke miljardeninvesteringen moet doen en onder druk en toezicht staat van de overheid en meerdere agentschappen. De managers bij KPN zijn helemaal geen luchtbuilen, maar mensen die daadwerkelijk kaas hebben gegeten van kwaliteitsmanagement, logistiek op enterpriseniveau, personeelsmanagement, outsourcing en offshoring, noem het zo gek maar op.

En terugkomend op mijn redenering: Als de consument "tevreden/bereid tot betalen" is voor 60% kwaliteit, waarom zou je dan in vredesnaam meer leveren

Dit is de keiharde theorie van kwaliteitsmanagement, zie ook Kwaliteitsmanagement in beweging, geschreven door Hans van der Bij, Manda Broekhuis en Josť Gieskes, wat zelf bomvol referenties naar andere, soortgelijke werken zit en wordt gebruikt bij bedrijfskundige studies op HBO niveau en hoger.

Deze redenering is absoluut niet raar. Als de consument geld neer wil leggen voor een zak stront, dan laat je hem toch lekker betalen? Als hij niet tevreden is met de prijs, gaat deze omlaag. Als hij niet tevreden is met het product, koopt hij wat anders, bij voorkeur iets wat ook door jou wordt aangeboden.

Afijn, ik heb nu weinig zin om nog verder off-topic te gaan door een basisles economie te geven. Maar alleen al omdat KPN winst maakt en de consument het slikt, betekent dit dat KPN betere zaken doet dan de concurrent.
intersseant die opstelling.
1 ding gaat niet op, opde belasting gaan we nooit minder betalen dat is zeker en leuk extraatje voor de staat om dat weer over de balk te gooien door slecht te investeren zoals je al zei.

Grappig ik weet niet hoe het bij andere is maar wij hebben een kastje (gratis gekregen) van home dacht ik. NU is het zo laten ze lekker aan wennen zodat dadelijk de gewone kabel niks meer zend en je wel het kastje moet gaan gebruiken en dan zit je vast, Genoeg alternatieven zeker maar waarom moeilijk doen als je toch al iets hebt.

klein voorbeeldje mensen rijden wel km om voor een goedkopere tankstation maar voor bv een goedkoperen tv abo of mobiel abo niet raar?! nee, mensen zijn het gewend en wat je niet weet/kent/of hebt gehad, mis je ook niet.

edit.
typo gecorrigeerd.

[Reactie gewijzigd door Offens1490 op 28 juli 2009 21:54]

De overheid zal haar begroting kloppend maken of ze dat nu linksom of rechtsom moet doen. Maar een ding weet ik zeker, het geld dat de overheid krijgt wordt ook weer terug in onze eigen economie gepompt.

Dat geldt niet voor multinationals die hier de zaak lekker afromen en de winst lekker in China investeren omdat de ROI daar hoger ligt of de rijke topmanager die stulpjes in Spanje en de Bahama's koopt omdat het klimaat hem daar wat beter bevalt. Het kapitaal vliegt werkelijk het land uit. Een hele hoop van onze duur verdiende centjes is door de grote jongens in belegd in de VS. Dat heet nu Toxic. Maar alle geld die in Amerikaanse staatsbonds wordt gestopt is net zo goed toxic. Ook gaat de VS de 100.000 miljard totale schuld echt nooit meer terug betalen of ze laten de dollar eerst devalueren tot een nanocent.

Als burger worden wij gewoon vakkundig uitgekleed door de grote jongens. Nadat de banken onze een groot deel van onze pensioen en spaarcentjes hebben verdampt, vertelt Balkenende ons doodleuk dat wij langer moeten werken en geeft de heer Bos de ING nog een even 40 miljard beloning voor jarenlang wanbeleid. Deze lieden komen overal mee weg. Maar als er bij jou of mij morgen een envelop op de deurmat valt moeten we betalen.

Door steeds maar slim de centjes van de gewone burger af te romen blijven de gewone burgers in de rijke landen arm. Ja ze hebben een hoge levensstandaard, maar ze bezitten nog geen eens een eigen huisje, want daar rust een hoge schuld op. Zelfs na generaties ploeteren moet elke nieuwe generatie zich weer diep in de schuld steken en lange uren blijven werken. Het is alleen maar erger geworden vroeger hadden arbeiders na een leven van spaarzaam zwoegen tonnen gespaard, nu niet meer.

Zo blijven de hoge heren altijd op het pluche zitten. Het maakt niet uit of ze zich nu aristocratie, partijbons of aandeelhouder noemen. Dat is gewoon een verkleedpartij. Ze hebben het geld en de kapitaalmiddelen in handen en zorgen dat dit zo blijft door de mensen overmatig te belasten voor hun verdiensten en het geld steeds te ontwaarden, zodat de salarissen en spaarcentjes voortdurend verwateren en schulden maken de enige zinnige optie is.

Maar misschien worden we eens een keer wakker en gaan eisen dat we echt vrije markten willen en een overheid die onze belangen verdedigd en niet van het grootkapitaal.

[Reactie gewijzigd door degener op 28 juli 2009 21:36]

"Zo zijn de kosten die we moeten afdragen voor het uitzenden van content, niet zo snel gedaald als we hadden verwacht", zegt KPN-woordvoerder Steve Hufton
Dit zegt mij dat KPN nooit de hand in eigen boezem zal steken. Maar het is dan toch hun inschattingsfout, die ze nu weer doorschuiven naar de klant. Als je het hier niet mee eens bent, dan moet je eens vertellen waarom KPN dan verder nog wel de prijzen verhoogt?

En overstappen is geen pretje, dus veel mensen schrikken daar van terug. Dat weet iedere ondernemer in die branche. En je hebt natuurlijk nog gemakzucht van de mens om over te stappen. Ook dat weten de ondernemers.

En de mens wil geen HD, maar men is lekker gemaakt dit te nemen. Maar toch zal die roep om HD van de kijkers niet groot zijn. Je ziet verschil, maar om nou meer te betalen voor dat verschil? Tja, weliswaar kijkt men nu naar een blokkerig beeld... Maar dat is weer te verklaren doordat half NL perse een breedbeeld met een diameter van 1 meter of meer 'moet hebben' terwijl de uitzendingen daar niet voor zijn bedoeld. Om nog verder, en even overdreven kritisch af te dwalen:
Allemaal modegrillen, toegediend als dwangvoeding. HD wordt ons straks net zo opgedrongen als dat digitale tv gedoe. Dit is een massaconsumptiemaatschappij geworden die iets te snel draait.
Ja, investeren mogen bedrijven best doen. Maar ze moeten niet zo hard van stapel lopen. Ze proberen al jaren HD van de grond te krijgen, maar zoals ik zei, men consumeert sneller, sneller dan dat men die vele calorieŽn kan verbranden.
Waarschijnlijk de auteursrechten/kosten voor doorgifte van de commerciŽle zenders, RTL/SBS/MTV Networks willen geld zien voor het doorgeven van de zenders.
Ik gok dat ze eerst laag hebben ingezet en nu dikke winst willen draaien door langzaam de kosten omhoog te schroeven.
Dit lijkt op geldklopperij ala sigaretten. Langzaam maar zeker verhogen maar aangezien je er afhankelijk van bent.
Sommige mensen zeker in dit geval aangezien er verder niks door de ether gaat.
Feitelijk blijft het goedkoper als Kabel-televisie. En je hebt het in digitale vorm. Men neemt het massaal omdat het goedkoop was, 7,50 euro immers per maand.
Alleen de kwaliteit en aanbod is niet zoals de kabel-tv.
Zeker niet nu bij de meeste de digitale abbo de norm is. Maar dan nog scheelt het 'maar' ~€5,-.
Goedkoper is appels met peren vergelijken. Het aanbod is anders en dan hebben we het nog niet eens over de werkelijke kwaliteit van het signaal / beeld gehad ;)
[...] Langzaam maar zeker verhogen maar aangezien je er afhankelijk van bent. Sommige mensen zeker in dit geval aangezien er verder niks door de ether gaat.
Schoteltje schoteltje aan de wand wie heeft de meeste zenders in heel het land?

[Reactie gewijzigd door Ook al Bezet op 28 juli 2009 16:19]

De sigarettenvergelijking slaat natuurlijk nergens op, de slinkse prijsverhogingen bij sigaretten worden door onze eigen overheid doorgevoerd (!), niet door de fabrikanten.
Dat is vele malen zieker dan wat KPN nu doet, maar dat is een andere discussie.
Digitenne blijft gewoon poep. weinig zenders, slechtere kwaliteit en ook kwa prijs hoef je het niet meer te doen (Betaal voor ziggo 10 euro per maand.). Ze zouden het zo moeten doen als in andere landen, bijv in engeland heb je je gewoon alle populaire zenders 'gratis' in de lucht hangen, dus geen smartcard shit nodig.
10 euro per maand? das knap, het basis abonnement is 16,25 volgens hun site (en dat betaal ik ook gewoon)
Daar zit wel meteen digitale kabel in dan (ziggo kent geen analoog-only abonnement)
Speciaal tarief ivm lokatie of een aanbieding ofzo? (ik vraag het uit nieuwsgierigheid)
Gebied rondom den bosch is goedkoper, ik weet niet waarom (http://www.ziggo.nl/producten/televisie/tarieven/)
Het is geen "poep", het is gewoon anders. KabelTV heb je in sommige gebieden niet, of slecht bereik, dan is Digitenne een mooi alternatief. Of voor bepaalde omstandigheden dat kabels trekken geen optie is, of op de camping etc.
Nou en dat de kwaliteit minder is? Alsof de diverse TV zenders zo'n goede programmering hebben.
Zolang het aanbod op de nederlandse TV, zo bagger blijft als nu wil ik een zo goedkoop mogelijke abbo hebben.
De britten betalen erg veel voor de TV en Radio. Maar dat betalen ze aan de BBC en niet aan de service provider.
Ja klopt maar je hebt nog steeds niet die domme smartcards nodig en er is ene fatsoenlijk aanbod.
142,50 GBP per jaar ofwel 13,75 euro per maand maar daarvoor kan je wel alle zenders FTA kijken.
In Nederland betaal je belasting 1,1% over de eerste schijf (196,66 euro per jaar of 16,38 per maand) en daar komt nog de digitenne, kabel of sat vergoeding bij.
@_AvA_
Bij ons gaat het kijk-en-luistergeld via de belasting, en zou het zomaar kunnen zijn dat wij aan de publieke omroep nog meer geld kwijt zijn per persoon
Moet je niet in een UpC gebied zitten dan betaal je €16.90 plus de kosten van je digitale abonnement.. standaard iets van..€ 4.90 geloof ik..
En .. Šls je eenmaal een goede ontvangst hebt dan is de kwaliteit best goed.. btw ik hoef geen tell sell of een achtelijke reclame in HD te zien hoor.. vind het wel beste.. vroeger was het toch ook goed genoeg, tja en een beetje storing hebben we allemaal wel es.. digitaal of analoog..
Digitene begon als een goed alternatief voor de kabel maar begint steeds meer zijn meerwaarde te verliezen...

Voor 4,5 heb je bij ons al kabel waarmee je een beter beeld hebt en geen last hebt van mobiele telefoons en langs rijdende auto's

Kanaal 23 heb je dan weer niet das dan weer jammer

Edit: Even voor de duidelijkheid digitale tv is (vooralsnog) altijd slechter dan analoog dit komt vooral omdat het signaal veelal reeds analoog binnenkomt (in je woonplaats) en daarna pas wordt omgezet. Hierdoor verlies je dus kwaliteit :( de mensen zeggen dat dit niet waar is hebben gewoon een slechte installatie waar interferentie optreed :) waardoor digitaal idd er beter uitziet...

Dit zal id toekomst nog wel veranderen zodra het Nederlandse glasvezel netwerk groot genoeg is. Zoals je bij ons in Gouda ziet worden al veel wijk kasten voorzien van glas

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 28 juli 2009 16:58]

Digitaal is bijna altijd beter dan analoog, tenzij je signaal gewoon slecht is en je dus te veel blokken krijgt door decoding errors. Als je bij een beetje kabelaar zit is wat jij zegt dus zeker niet het geval. Enkel als je bij zo'n klein lokale kabelaar zit dan gaat dat misschien op en dan nog wordt vaak het signaal gewoon ingekocht bij de groter naburige (landelijke) kabelaar.
Bij een grote kabelaar wordt het digitale signaal gewoon of van de satelliet (of glasvezel) geplukt, gerecode (indien nodig) en vervolgens via glas naar de diverse lokale netwerken verstuurd om op het coax netwerk te worden gezet.
Edit: hele tekst weg kan het makkelijk zeggen

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/wat/beeld.shtml

Lees dit en kom tot de conclusie dat analoog alsnog beter is dan digitaal gewoon puur en alleen om het feit dat de aanbieders compressie gebruiken om het digitale signaal over de kabel te sturen (hoe meer kanalen hier hoger de compressie)

Wat is dus wil zeggen is dat digitaal inderdaad beter is dan analoog alleen digitale tv momenteel nog lang niet zo goed is omdat de compressie (nog) te hoog is

@hAi: de lage kosten komen doordat de kabel in Gouda en omstreken (+- 80k aansluitingen) geregeld worden via een stichting en niet via een commerciŽle aanbieder waardoor het gehele winst plaatje vergeten mag worden. De enige reden waarom ze geld vragen voor aansluitingen is het onderhoud van het coax netwerk en het aanleggen van de glasvezel. Voordeel hiervan is dat veel verdeel kasten in Gouda al aangesloten zijn op glasvezel en nieuwe wijken vanaf het begin de mogelijkheid krijgen om de glas tot aan huis te krijgen

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 28 juli 2009 16:55]

Lees dit en kom tot de conclusie dat analoog alsnog beter is dan digitaal gewoon puur en alleen om het feit dat de aanbieders compressie gebruiken om het digitale signaal over de kabel te sturen (hoe meer kanalen hier hoger de compressie)
Puur en alleen het feit dat er compressie gebruikt wordt wil nog niet zeggen dat de kwaliteit slechter is dan analoog. In een digitaal signaal op de kabel past namelijk veel meer data dan het analoge beeld wat erop wordt gezet, omdat dat analoge signaal nogal inefficient is. Er is dus niet zo heel erg veel compressie nodig om heel veel zenders door te kunnen geven. Bovendien wordt er ook nog eens voorbij gegaan aan het feit dat de kabelaars ook gewoon een gecomprimeerd signaal binnenkrijgen (vaak genoeg zie je tijdens een storm ook gewoon compression artifacts op het analoge signaal, go figure).

Ik heb thuis Ziggo, en heb een hoge kwaliteits kabel direct van binnenkomst in mijn huis naar m'n TV liggen. Dit geeft het beste beeld wat ik tot nu toe ooit over een analoge kabel gezien heb. Geen ruis en gewoon een helder beeld. Tevens heb ik naast mijn TV een digitale decoder staan, en daardoor kan ik dus ook digitale TV kijken. Het beeld uit de decoder is echter van veel betere kwaliteit dan het analoge beeld. Niks geen compressieartifacts, en een veel scherper beeld dan analoog.

Dus, leuk dat je artikel anders beweert, maar ik verkies bij mij thuis toch echt digitaal over analoog, ondanks dat het analoge beeld gewoon goed is. Het analoge signaal is gewoon wat grauwer en meer washed out. Bij digitaal heb je echt keiharde contrastverschillen waar nodig.

Als je die site een beetje door gaat lezen riekt het sowieso naar anti-digitaal moet ik zeggen. Voordelen worden vaak alsnog als nadelen genoemd omdat ze niet voordelig genoeg lijken (zoals: EPG is leuk, maar het gaat vaak niet verder dan 2 dagen in de toekomst 8)7 ja pannekoek, je hebt wťl EPG, itt analoge TV waar je het helemaal niet hebt). Daarnaast zijn veel dingen gewoon onjuist (zoals dat je extra zou moeten betalen voor meer zenders). En het belangrijkste voordeel wordt niet eens genoemd: porno! :P

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 29 juli 2009 01:10]

Edit: Even voor de duidelijkheid digitale tv is altijd slechter dan analoog
pertinent onwaar.
Het signaal komt weldegelijk digitaal binnen bij de kabelmaatschappij.
Plus dat je gewoon alle testen er op na kan slaan.
Als jij je analoge beeld beter vind als digitaal (gaarne ook testen op iets anders als een 32 cm crt buisje) klopt er iets niet met je kabelmaatschappij.
Zeker bij dingen als breedbeeld uitzendingen zie je het verschil (analoog is 90% 4:3 + zwarte balken, dus verloren bandbreedte)
Zoals ik hierboven al aangeef, mits ze idd zonder compressie jou voorzien van digitale tv dan is dat beter
Dat is vooralsnog niet het geval (totdat echt al de wijk kasten van glas zijn voorzien) dus vandaar :)
Ik zit ook bij Digitenne en de kabel van Ziggo, ik heb digitenne aan moeten schaffen omdat ik boven op de drie slaapkamers ook TV wilde hebben, wat zelfs met Ziggo analoog niet wilde lukken ondanks het dubbel afgeschermde verzilverde coax en metalen stekkers van Hirschman, zelfs een versteker ertussen loste het probleem niet op, want ik kreeg 60% ruis op de bovenverdieping met het doorlussen van de coax kabels, later bleek dat zowel de TV, Radio en internet aansluiting net boven het minimale signaal kwam volgens Db metingen van Ziggo op de aansluiting, het commentaar was "mijnheer uw aansluiting voldoet net, dus wij doen er verder niets aan" ik heb daarover nogal wat woorden gehad met Ziggo, maar die doen net alsof hun neus bloedde en wilde niets gaan veranderen. Dus ik moet al helemaal geen Digitaal of wat dan ook hebben van Ziggo en het is helaas dat ik te ver van de Telefooncentrale afzit anders had ik alles opgezegd van Ziggo.
Voor 4,5 heb je bij ons al kabel
Dat klinkt als bar weinig.
Link graag ?!!
Exclusief het verplichte RTV-abonnement van 16-20 euro per maand natuurlijk :+
Voor kanaal 23 is wel een alternatief op de kabel hoor ;)
Lekker makkelijk om dit in de vakantieperiode door te voeren. Er zijn vast mensen echt aan vakantie toe en hebben dus weinig zin om nog met de helpdesk van een KPN aan de telefoon te zitten. En na de vakantie zijn ze het al weer vergeten.
Mensen die geen zin hebben en het straks vergeten hebben aan zichzelf te danken. Je kunt tot 31 augustus opzeggen, aangezien Jan Modaal 3 weken op vakantie gaat heb je tijd genoeg om het te regelen. Briefje sturen (misschien is opzeggen per mail ook mogelijk) is niet heel veel werk.

Ik ben het er mee eens dat het netter is om zulke dingen niet in de vakantieperiode te doen, maar geen zin en daarna vergeten is eigen verantwoording mi.
Ik vind het in die zin minder netjes dat je een overeenkomst hebt met KPN en ze je wettelijk bij wijzigingen schriftelijk op de hoogte moeten stellen. Een berichtje op nu.nl en Tweakers.net voldoet dus niet. Een brief in de vakatieperiode met een termijn van drie weken is ook niet redelijk.
Voor de rest: we hebben allemaal rechten plichten. De KPN, maar ook wij als gebruiker.
Het is in een e-mail naar de klant verstuurd. Dit vind ik zelfs zeer netjes, want de klant kan dit mailadres ook op een vakantieverblijf controleren, mits er internettoegang is. Daarnaast wordt nog op T.net en nu.nl een bericht geplaatst. Een brief terwijl de klant op vakantie kan zijn, dat is juist dubieus te noemen tijdens een vakantieperiode

Edit@psychonetics:
Dat je als abonnee een mail gehad moet hebben haal ik ook enkel uit het nieuwsbericht. Heb je dit niet gehad, dan zit KPN daadwerkelijk fout, iets waar ze wel mee uitkijken. Check voor de zekerheid eens welk mailadres KPN als contact mailadres heeft staan voor jou.

[Reactie gewijzigd door PhatFish op 29 juli 2009 00:16]

Als Digitenne-abonnee heb ik naar aanleiding van dit nieuwsbericht mijn e-mail nog eens doorgenomen, maar ik kan geen mailtje van KPN terugvinden waarin dit aangekondigd werd. Ook geen ouderwetse, papieren brief gehad. Zal nog wel komen, maar toch. Juridisch gezien zou je daar moeilijk over kunnen doen. :Y)

Het is trouwens ook niet zo dat ik de verhoging niet verwacht had. Het was wel erg goedkoop televisiekijken in vergelijking met kabeltelevisie (en dat zal het nog steeds zijn), en daarnaast is dit de manier waarop KPN klanten bindt. So be it. Ik zal er niet voor overstappen. :)

Private Spice alleen al! Woohoo! O-)
Kabel tv is gewoon erg duur geworden in de loop der jaren, ik had vroeger meer dan 40 analoge kanalen voor minder dan 20 gulden (9 euro).
Maar de gigantische bedragen per huishouden waarvoor de gemeenten de kabel hebben verkwanselt aan commerciŽle partijen deed al vermoeden dat je dat als klant toch zelf diende terug te betalen.
Los van het gebruikelijke gebash op commerciele bedrijven:

Dit moet de slechtste reden zijn die ik ooit heb gehoord om niet even een telefoontje naar een helpdesk te plegen... "Ik wil wel bellen, maar ik ben moe, ik ben toe aan vakantie." |:(

Je hebt een ff'ing maand de tijd. Kun je dit soort simpele taken niet onthouden, plak dan een post-it op een duidelijke plaats. Je tv bijvoorbeeld.
Heb je er ooit over nagedacht dat deze periode juist rustig is voor de meeste bedrijven? En dat als er nu een verhoging is in het aantal calls richting de klantenservice, deze rustige periode dat mooi afvangt?

Ik zeg niet dat dit DE reden is om het nu te doen, maar het lijkt mij iig logisch om een te verwachten piek(je) in het aantal belletjes te plannen in een rustige periode en niet tijdens een periode dat de boel al overbelast is...
Je bent wel weer lekker de aansluitkosten a 25 euro kwijt als je nu opzegt terwijl je net 2 maanden digitenne hebt. Wat gaan ze daar aan doen?
koop een dreambox ik kijk alle film kanalen film, voetbal
alles in 1 :D http://www.dreambox.nl/ ( hint: de rest heeft server te maken) :X

[Reactie gewijzigd door techn9ne op 28 juli 2009 21:03]

Ach, als je 4 weken vakantie kan vieren zonder even in de gelegeneheid te zijn een belletje te plegen, heb je ongetwijfeld genoeg knaken, dat je 12 euro extra per jaar niet zal missen.

Vakantieperiode of niet; de wereld draait door... en dat werkt aan twee kanten, op een helpdesk werkt men ook niet ineens met een tropenrooster: "Vanwege de zomervakantie zijn wij geopend van 8:00 tot 13:00" ?
Inderdaad. Dit lijkt op Vodafone vorig jaar, toen belde ik niet meer als nu, maar omdat ik mijn 'Belstatus' niet online kon bekijken, had ik plotseling een rekening van 200 euro |:(
Inderdaad. Dit lijkt op Vodafone vorig jaar, toen belde ik niet meer als nu, maar omdat ik mijn 'Belstatus' niet online kon bekijken, had ik plotseling een rekening van 200 euro |:(
Vreemd, daar had ik vroeger nooit last van met de vaste lijn, ik wist wel ongeveer hoeveel ik belde en online je status inzien was er niet bij.
Kom op zeg, je kan toch zelf nagaan of je een rekening van 200 euro kan verwachten, dat is meer dan alleen een afspraak bij de kapper en je partner af en toe bellen.
Helemaal gelijk. Als je een rekening van 200 euro hebt, heeft dat niets te maken met het wel of niet kunnen zien van je belstatus, maar met onnodig veel bellen. En het is de verwende houding van veel mensen die hun eigen gedrag afschuiven op externe partijen.

Tuurlijk...... Het is een gadget dat niet werkt en ervoor zorgt dat je zo'n hoge rekening krijgt. Foei stomme T-Mobile!!
Pardon? Wie ben jij om te bepalen dat zijn bellen 'onnodig' was?

Ja die 200 euro is zijn eigen schuld, maar als hij had kunnen zien dat hij al over zijn bundel heen was had hij wellicht bij stil gestaan en was hij minder gaan bellen.

Dus leuk dat je het een 'verwende houding' noemt, maar volkomen ongegrond.

Het is trouwens zowiezo belachelijk wat ze vragen voor uit je bundel, 25ct-30ct per minuut/sms. 10 smsjes heb je zo verstuurd, naast dat je ook zo 10 minuten verder bent over de telefoon. Ik heb vorige maand ook nog eens 60 euro boven op mijn rekening gekregen voor buiten de bundel, en ik heb toch echt een bundel van 50 euro. Dus samen een rekening van 110,- Dit was overigens echt niet omdat ik 'onnodig' belde.
Onnodig is inderdaad misschien wat ver, maar hij geeft zelf al aan dat hij niet kon zien hoeveel hij had gebeld, er gaat bij mij dan een klein belletje af van: laat ik zelf dan even bijhouden hoeveel ik ongeveer bel.

Elke telefoon kan bijhouden hoeveel je belt en hoeveel je smst. Dat deed ik vroeger ook toen dit soort functies er nog niet waren, ik ging nagenoeg nooit over mijn bundel heen.

200 euro bellen en dan laten blijken alsof dat een complete verrassing is, omdat een tussentijds meting het niet deed, gaat er bij mij niet in.

Back on topic: Als KPN nu weer een korting aanbiedt van 12 euro, dan heb je dus een jaar lang nog de oude prijs. Zoiets van: laten we de mensen pakken die niet opletten of niet de moeite doen om actie te ondernemen, en als die dat wel doen, dan geven we ze nog de oude prijs zodat ze toch blijven. Win - win situatie voor KPN.
Hij zegt ook dat hij toen niet meer (ik denk dat hij nog niet bedoelt) zo belde als nu, dus waarschijnlijk belde hij ook meer.
toen belde ik niet meer als nu
Nu jij dit zegt...
De afgelopen periode komt het, naar mijn mening, ook veels te vaak voor dat ik mijn belstatus niet kan bekijken op de Tmobile website..

laatst stond er nog rustig dat het pas na 20 juli weer beschikbar was...

Hmz...

Opzet in het spel of...?
Telenet ISP doet dat hier bij ons ook om de zoveel tijd. De "telemeter" eens updaten op hun site waardoor handige tooltjes even niet meer werken en je op de kortste keer aan de limiet zit.
Die techniek wordt vast op hun seminaries doorverteld :)
Scraal hoor. We kunnen net zo goed een klacht in gaan dienen bij de Opta of dergelijks over dit soort 'zomerstopjes' (onderhoud en reparaties, want niemand heeft er last van) en 'zomerprijzen' (iedereen naar de zon, prijzen omhoog). Normaliter zet je je bedrijfskritische systemen redundant op. Maar het lijkt er meer op dat dit omzetbewust is gedaan. Kan er grof van worden. :(

Als de omzet daalt maar de winst stijgt, dan kun je niet direct spreken van aanhoudend meer kosten (eerder besparingen). Misleiding en bespelen van de media???
Sinds ik mijn abonnement heb bij vodafone (eind april vorig jaar. Lag deze portal er uit.
Het hierover gebeld ze konden er niet aan doen. Vervelende voor mij dat ik een tel van de zaak had en gewend was rond de 2000 minuten per maand te bellen. Dus ja ik heb ik wat bij moeten betalen.

Ergens rond september kreeg ik een brief met waarin ze een kleine compensatie gaven: De keuze, of twee maanden een x aantal extra bel minuten extra of een x aantal smsjes.
Ik kan me niet voorstellen dat jij deze ook niet hebt gehad.
---

Verder vind ik een verhoging niet zo raar, ze zijn nog steeds veel goedkoper dan een gemiddelde kabel maatschappij
Ik heb nog niets ontvangen maar wacht af.
Nee inderdaad. Ik heb Digitenne maar ik weet ook niks van een tariefverhoging behalve van wat ik hier lees.

Tja, de kwaliteit van Digitenne is niet super maar de prijs maakte het interessant. Als ze de prijs omhoog gaan gooien, tja..... ik zal me es gaan beramen op andere opties.

Zolang je maar 1 TV in je huishouden hebt loont het nog om Digitenne te nemen. Maar waarschijnlijk ben je bij 2 (zeker bij meer) TV's beter af met kabel waar je geen meerprijs per extra TV hoeft te betalen.
En zoals ALTIJD, mag je dan opzeggen.
Staat het je niet aan, dan zoek je toch een ander? Dat is het mooie van een vrije markt.
In BelgiŽ zit je een jaar vast na de korte proefperiode. Stop je eerder mag je gewoon de rest van het jaar nog betalen. Ik was vrij zeker dat jullie in Nederland ook die termijn van een jaar hadden.
Ik was zelfs vrij zeker dat jullie bedrijven het even leuk vinden als hier om hun betalende klanten op te bellen en genieperig een nieuw abbo aan te pappen zodat je weer een jaar vastzit.
Klopt, hier zit je meestal ook na een proefperiode aan een jaarcontract vast. Echter, wanneer de voorwaarden van de leverancier aangepast worden, heb je (pak hem beeer een maand of zo) het recht om op te zeggen, ook binnen die termijn.
En hoeveel mensen lezen hun contract op zulke dingen, of herinneren dit als de prijsverhoging zich weer eens aandient? ;)
welke vrij markt.

kabel is niet overal aanwezig. Bij de schotel betaal je ook aardig wat aan canal +.

Maar het moeist van het verhaal hier is dat kpn meer winst maakt ondanks een lagere omzet.

Daarnaast naarmate men meer abbo's verkoopt dalen de kosten ook voor digitenne lijkt me.

Nee kpn is idd bezig goedkoop in de markt zetten, markt aandeel halen en denk dat ze uit erbaring weten dat maar weinig mensen overstappen juist vanwege het gedoe.
Dat er niet overal kabel aanwezig is daar kun je KPN niet mee opzadelen, wees juist blij dat er dan een alternatief is. En Canal+ vind je ook te duur. Tja, als jij die ene euro per maand er niet voor over hebt dan ga je toch free-to-air zenders kijken?

KPN is en blijft een commercieel bedrijf, dat ook zij prijsverhogingen doorvoeren is niet meer dan logisch, maar het komt nog niet half in de buurt van de prijs voor digitale tv van UPC.
Nou, canal digitaal wordt nu toch wel erg interessant. voor 9,95 heb je vrijwel hetzelfde nederlandse zenderpakket (en daarbij nog een paar extra buitenlandse en een aantal in HD).

Maar wat zeker is dat het beeldkwaliteit van satelliet 10x beter is dan dat van digitenne. Want eigenlijk is dat gewoon bagger. Op mijn 107cm lcd zie ik grotendeels mpeg blokjes verschijnen en de storing is af en toe ook echt niet normaal.
Bij mijn eerste ervaring met Digitenne (de free-to-air zenders, ik heb zelf geen abonnement maar elders gezien dat betaalde zenders niet beter zijn) vroeg ik me af of het 37cm (!) tv'tje waar ik op keek soms out-of-focus was. De lagere bandbreedte en het wegvallen van details zijn zelfs op zo'n klein toestel al te zien. De artefacten worden pas bij de wat grotere beeldmaten echt rampzalig.

Ik denk dat, ook gezien de probleempjes en prijsverhogingen bij de kabelaars, de satteliet inderdaad wel eens behoorlijk populair zou kunnen worden.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 28 juli 2009 23:55]

Kijk toch even wat verder dan je neus lang is joh!

Vorig jaar was er al en verhoging naar 7,50. En die gaat nu dus naar 8,50. Inmiddes dus wel meer dan 1 euro (1,55 om precies te zijn!).

..en dan die grap van Telfort... van 19,95 naar 24,95.. Tel dat eens bij elkaar op? juist!

* babyxl denkt terug te gaan naar Casema...
Ik kijk ook alleen FTA zenders, het is alleen jammer dat zenders waarvoor ik wel belasting geld betaal (ned 1 2 3) alleen gecodeerd op de sat zitten.
Digitale TV van UPC is amper te vergelijken met Digitenne.
Precies, vooral wat prijs betreft niet
Je bedoelt, vermoed ik, dat UPC in vergelijking met Digitenne fors duurder is. Ik neem aan dat de kwaliteit van UPC digitaal dan ook stukken beter is en de prijs/kwaliteitsverhouding dus wel redelijk in orde zal zijn. Dat is niet echt moeilijk, want Digitenne is gewoon belabberd (geven ze in hun reclames eerlijk toe, geen rimpeltje te zien) en kan gezien de specificaties ook niet veel beter meer worden.
Goedkoop? Kpn internet + bellen kost nog altijd op z'n minst 30€ en dan heb je een trage internetverbinding. Ik zit bij Tele2 en heb voor 29€ 20mbits internet + een telefoonlijn! En daar mag ik niet over klagen, geen storingen of whatever. Mijn ouders hebben KPN en daar word ik niet goed van de storingen dat het modem weer eens is uitgevallen (3e exemplaar al) en dat de telefoonlijn eruit ligt als de gewoon internetten. (geen films downen natuurlijk, het zijn maar ouders ;) )
Vergeet je niet je kosten van het starttarief? Dat zijn van die leuke verborgen kosten.
Het gros van de klanten van Digitenne is al weggerend bij een kabelaanbieder.
Dit soort praktijken vind ik niet alles, doch het is nog steeds beter door KPN genaaid te worden dan om klant te zijn bij UPC of CAIW.

Dus de keuze:
- Kabelaar: Bagger kwaliteit, geen service. Hoge tarieven. Onduidelijke prijsvoering en regelgeving. Geen deugdelijke administratie.
- KPN (of een van de andere bedrijven die ze inmiddels hebben overgenomen): Bagger kwaliteit. Matige service. Regelmatig flinke prijsverhogingen. Wat je KPN wel moet meegeven is dat je over het algemeen krijgt wat wordt aangeboden, redelijk open communicatie.

Om tegenhanger UPC er bij te halen: Die hebben een aanbieding maar vermelden maar de helft van de kosten. Als je daar klant wordt blijken vaak naast de aangeboden kosten/tarief ook nog andere kosten te worden doorberekend of te worden verhoogd.

Al met al is dit geen vrije markt, daar zijn te weinig spelers voor.
De markt voor mobiele telefonie, waar meer spelers zijn, is ook niet vrij. Hou dus aub op met vrije markt onzin.
Kabelaars laten niemand toe op hun netwerk. KPN is soms een alternatief maar regelmatig niet, of niet goed, beschikbaar.
Let wel, in de meeste landen is deze dienst gratis. In NL is er 1 partij die daar de vrije markt mee mag bestieren.
Dus de keuze:
- Kabelaar: beeld van goede kwaliteit, geen service. redelijke tarieven. redelijke prijsvoering en regelgeving. Geen deugdelijke administratie.
- digitenne: slechtste beeldkwaliteit mogelijk, veel storing (als er een brommer/scooter langsrijd, je naast een metrobaan woont of als het regent), zeer slechte service. Regelmatig flinke prijsverhogingen. zeer slechte communicatie, voeren wijzigingen in hun nadeel zeer langzaam door, en soms in hun voordeel ook.

ik heb nog nooit digitenne gezien dat werkt zonder storing. kijk je in de winkel, zit er ruis over het scherm heen, valt het beeld af en toe uit en andere narigheid. mijn opa en oma hadden het, en ze zijn blij dat ze er vanaf zijn, omdat het gewoon niet goed werkt. 2 collega's hadden het, en die hebben het ook opgezegt. Ik heb het bij mensen thuis gezien, en de kwaliteit is om van te huilen.

(ik heb digitenne gezien in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam).

[Reactie gewijzigd door ArawnofAnnwn op 28 juli 2009 17:20]

kom eens koffie drinken in Groningen.

prima beeldkwaliteit, met prijsverhogingen erbij nog de helft goedkoper dan de kabelaar,
en prima service.

En bij mijn schoonouders (ziggo) ook prima beeld & geluid, maar veel gezeik met storingen en een onbereikbare ziggo
De defenitie van prima beeldkwaliteit verschilt nogal van persoon tot persoon. Wat jij prima noemt noem ik uberbagger. HD is prima beeldkwaliteit. SD beeld is matig.

Digitenne kan niet eens HD aan. Net geintroduceerd en nu al achterhaald :P
Het is TV, een groot gedeelte van de programma's heeft weinig toegevoegde waarde op HD. Die programma's waar dat wel zo is die kan je vaak eerder downloaden dan zien op TV.
Tja, je hebt digitenne dus in maar 3 plaatsen in Nederland gezien en dus is het slecht in heel Nederland.
Nou, dan kan ik beweren op dezelfde gronden dat digitale TV van UPC erg slecht is en veel storingen heeft.
dan beweer ik weer met veel plezier dat HDTV van UPC in Nijmegen om van te smullen is. ADSL via het KPN kopertje is prima, als het werkt, wat vaak niet het geval is.
Zullen we dus maar concluderen dat het per postcode kan verschillen?
ik heb nog nooit digitenne gezien dat werkt zonder storing.
Digitenne is heel leuk voor op je mobiel, maar ABSOLUUT ongeschikt voor in de woonkamer.
ik heb anders geen klachten over digitenne, natuurlijk is het minder dan de kabel (caiway westland) - maar de kosten zijn ook lager.

dat dat van die regen etc klinkt bekend - uit de tijd dat ik een oude decoder had, (topfield ofzo?) - maar ik heb een tijdje geleden mijn abo op gezecht en een nieuwe genomen (voor een gratis nieuwe decoder) - dit omdat de antenne van de oude kapot gevallen was... en nu heb ik van alle storm brommers en andere onzin geen last meer. en ook een stuk minder ruis,

ik zeg niet dat het zaligmakend is, maar een fatsoenlijke antenne en decoder willen toch wel helpen. - en als je zelden tv kijkt (zoals ik) - moet je vooral die 18 euro aan upc (woon nu in dordrecht) gaan betalen. - even brakke kwaliteit voor de dubbele prijs. - tnx maar geef mijn portie dan maar aan fikkie..
Dat hangt af van de ontvangst (je moet de antenne goed neerzetten en eventueel een buitenantenne nemen). Bij mij is het absoluut perfect. Veel beter dan het analoge signaal van de kabel.
Die prijsverhogingen gaan de komende jaren ook vrolijk door... zodra HD-uitzendingen een standaard wordt op de kabel (duurt niet al te lang meer), dan vliegen de prijzen na 1-2 jaar 'gigantisch' omhoog. Eerst even iedereen lekker maken, en vlak na de contractverlenging incasseren, en hopen dat mensen niet gaan klagen.
en probeer dat maar eens efficiŽnt en zonder ergenis voor elkaar te krijgen.

Ik spreek uit ervaring dat dit 3/4 jaar heeft geduurd!!!!!
Ik heb KPN digitenne vorig jaar opgezegd bij de prijsverhoging, en dit was helemaal geen probleem. Binnen een paar weken was alles netjes afgehandeld, ik heb 1 keer gebeld om op te zeggen, de digitale ontvanger opgestuurd, en klaar.

Dus je ervaring dat het 3/4 jaar duurt geldt zeker niet altijd.
Ja maar als ik nu opzeg heb ik op korte termijn geen TV meer. Ze hadden gewoon het contract netjes moeten laten aflopen voor de oude prijs.
En je mag eventueel een nieuw contract aangaan van € 7,50 per maand..

Als compensatie voor de trouwe klant werd mij verteld door de KPN medewerker |:(

Maarrr je kastje gaat wel € 0,50 omhoog en na dat jaar contract.. 8)7 ( ligt eraan wat de kpn koers na een jaar doet... )

Hmm, ik heb iig nog tot 1 week voor september om te beslissen wat ik doe...
En zoals ALTIJD, mag je dan opzeggen.
Fout, dat was zo. O.a. Telfort heeft een mooie clausule in hun overeenkomst opgenomen waar in staat dat ze een zogenaamde inflatiecorrectie mogen doorvoeren ZONDER dat je daarbij gebruik mag maken van een opzegging wegens kostenverhoging, zelfs tijdens de looptijd van het abonnement. Ik heb Telfort en ze mogen dit trucje best eens bij mij uitvoeren, dan zet ik de rechtsbijstand erop en laat het voorkomen, want het kan toch niet zo zijn dat ik vooraf niet kan bepalen wat ik (minimaal) kwijt ben aan een vast contract... We gaan achteruit met de keuzevrijheid in NL, zowel op het gebied van internet als telefonie.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 28 juli 2009 20:58]

Ik heb een maand geleden 50 (?) euro betaald voor een installatiepakket. Dat krijg ik vast niet vergoed als ik nu het contract opzeg.
Je mag binnen een maand kosteloos opzeggen toch?
'tis dat ik in een vriendelijk bui ben maar nee. Dat kan zomaar niet. Kijkent naar KPN's positie, namenlijk als enige met een fatsoenlijk netwerk, zit je immer en altijd, direct of indirect, vast aan KPN. Stap je over naar een ander? Betalen zij KPN weer.

Maar Rewben, leuk geprobeert joh.
Je kunt altijd nog opzeggen en gewoon geen tv meer kijken!
Hoezo? Ned 1, 2 en 3 kan ik altijd nog ontvangen. Samen met een regionale zender. Ik heb Digitenne vorig jaar opgezegd omdat ik +/- €2,- per uur TV kijken toch te duur vond. Soms mis ik de commerciŽle zenders wel maar nodig heb je ze toch echt niet. Er zijn voldoende alternatieven voor entertainment.
Idiote vergelijking, wat heeft een tariefsverhoging in godsnaam met de gestapo te maken?
Als je het er niet mee eens bent zeg je toch gewoon je abonnement op?

[Reactie gewijzigd door Ook al Bezet op 28 juli 2009 16:25]

Zoals ik in mijn bovenstaande reactie duidelijk probeer te maken:

KPN introduceerd dienst 'blah' voor een leuk instap tarief.
Als kpn haar doelstelling heeft behaald qua aantal klanten voor dienst 'blah', worden de prijzen verhoogd!!!!

Jij vind zo iets normaal? Ik vind 't rond uit belachelijk; goed koop zieltjes winnen, en zodra de tijd rijp is. BAM prijs omhoog, en hopen dat x aantal wel blijft.

Bij mij is het aanbond minimaal; ik kan niet zomaar overstappen.
Maar kijk je naar de concurrentie; UPC/ESSENT etc.
Die doen dat niet; die introduceren dienst 'blah', heeft met de doelstelling gerealiseerd qua aantal klante... BAM... prijs omlaag!!!

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 28 juli 2009 16:41]

KPN introduceerd dienst 'blah' voor een leuk instap tarief.
Als kpn haar doelstelling heeft behaald qua aantal klanten voor dienst 'blah', worden de prijzen verhoogd!!!!
Vergeet niet dat digitenne in eerste instantie voor niet kpn abonnees (als in internet en of telefonie) €12,50 kostte, voor abonnees was het toen (meen ik) 6,95. Daarna is het voor iedereen naar 6,95 gegaan en sindsdien is het inderdaad iets minder dan jaarlijks omhoog gegaan.

Digitenne is in vergelijking met kabelbedrijven nog steeds stukken goedkoper waar je al gauw 16 euro betaald voor analoge tv en vervolgens vaak nog moet bijbetalen om digitale tv te krijgen.

Als zij vinden dat ze de prijzen omhoog moeten gooien, prima. ik vind het als digitenne klant uiteraard jammer, maar als ze naar mijn mening niet meer concurrerend zijn zoek ik wel een andere
Tussendoor is het zelfs nog 9,95 geweest voor iedereen! (begin 2007 dacht ik). In feite is het nu dus nog steeds goedkoper dan 2 jaar terug!
Inderdaad. Ik ben opgestapt bij Digitenne toen het verhoogd werd naar 7,50 en daarnaast slecht ontvangst had, omdat ik mijn ontvanger een verdieping lager geplaatst had.

Toen ik belde met KPN om mijn abonnement bij Digitenne op te zeggen kreeg ik het volgende te horen: U zegt dat uw ontvangst slecht is? Ja, maar u gebruikt ook nog de oude antenne en de decoder die u heeft, daarvan is ook bekend dat die veel problemen geeft. Ik kan u gratis...

Jammer hoor ik heb net kabel genomen. Mijn kabelaar rekent gelukkig maar 6,80 per maand en het beeld is storingsvrij. Een flinke opluchting. 'Gelukkig' lees ik nu dat het abonnement van Digitenne weer duurder is geworden.
Mijn kabelaar rekent gelukkig maar 6,80 per maand [...]
Welke kabelaar is dat? Wel handig om te weten :)
Waarschijnlijk vergeet ie hier te melden dat ie dan ook het standaard RTV abonnement van ongeveer 17 euro per maand erbij moet nemen naast de 6,80 voor de simpelste digitale TV abo-variant. :+
Welke kabelaar is dat? Wel handig om te weten :)
Hij heeft waarschijnlijk Rekam.

[Reactie gewijzigd door W3ird_N3rd op 28 juli 2009 18:47]

Correct! 8-)

Het blijft wel een nadeel dat je in Nederland niet kunt kiezen tussen de kabelaars. Die markt moet echt eens open.
Nog even en dan is de kabel (deels) open. Vanaf september 2009 / begin 2010 zou je Tele2 en YouCa moeten kunnen nemen in UPC en Ziggo gebied. Helaas kun je niet een andere lokale kabelboer kiezen in bijv. UPC gebied. Doe mij dan maar Cai Harderwijk of Caiway. Lekker veel zenders voor een scherpe prijs en een goede kwaliteit.

Ik betaal 12,40 p/mnd analoge kabel tv van UPC (kortingstarief ivm gemeente afspraken) maar krijg daarvoor prima beeldkwaliteit (8Mbps 10 grote NL zenders) en wel BBC 1,2 daardoor heb ik niet overstap gemaakt naar IPTV (Tele2 / KPN) of Ether tv (Digitenne).

Overigens lees ik hier veel over Canal+ die bestaat in NL niet (meer). Schotel tv is via Canal Digitaal.
Vroeger was Digitenne voor niet klanten 12,95. Had je 1 product (bijvoorbeeld vaste telefoon, mobiel of internet) dan koste het nog maar 9,95. En had je 2 of meer producten dan betaalde je vroeger maar 6,95.

Ik kan trouwens nergens uit opmaken of de prijs van Eredivisie Live ook omhoog gaat (dat is namelijk de reden dat ik Digitenne heb). Vorige prijs verhoging (6,95 -> 7,50) ging Eredivisie Live ook omhoog (7,50 -> 10 dacht ik)
Satelliet kan altijd, en stap anders over naar UPC/Essent, en als je ergens tussen de koeien woont en er is geen alternatief dan moet je niet zeuren dat er een provider is die een investering doet zodat jij daar tussen de koeien alsnog commerciele tv kan kijken (los gezien van het free-to-air pakket).

Verder is de prijs al veel lager dan bijvoorbeeld UPC, die zijn per jaar ruim 100 euro duurder alleen al met hun analoge pakket. En tja, dat ze het misschien iets te laag hebben ingeschoten en het een hele euro duurder wordt per jaar, dan mag je het opzeggen.
Ik zie nog steeds het verband met de Gestapo niet, vroegen die ook steeds meer voor hun ondervragingen?

Ik zeg niet dat KPN een fijn bedrijf is alleen maar dat je vergelijking kant nog wal raakt.
Godwin had gelijk...
het gaat om kleine bedragen, niks om je zo ongelooflijk druk om te maken :)
Kleine bedragen? Ik vind een prijsstijging van 13% wel heel erg veel! Prijsstijgingen van meer dan de inflatie plus een beetje vind ik normaal, maar bij dit soort (percentueel) forse prijsstijgingen krijg ik altijd een onbehaaglijk gevoel...

Canal+ dan? Da's de enige satelliet aanbieder. Heeft dus geen concurrentie. Voerde ook dergelijke stijgingen door, een keer zelfs een verdubbeling! Het lijkt niet zo veel geld, maar, hoezo kleine bedragen? Je moet naar het percentage kijken wat er bij komt.

En dan nog, als KPN een fatsoenlijke kwaliteit aanbiedt of zou gaan leveren, is het misschien nog tot daar aan toe. Maar het signaal is nu vaak zo gecomprimeerd dat het niet om aan te zien is. Dat geldt vooral voor de 3 nederlandse zenders, want gek genoeg zijn sommige buitenlandse kanalen wel (iets) beter.
een euro per maand, kom op zeg, waar maak je je druk om. echt belachelijk hoe mensen zich kunnen opwinden over zoiets het zijn emotionele reakties.
...die doordringen in je portemonnee... helemaal fijn voor de minder welbedeelden onder onze landgenoten in ons oh zo welvarend landje. ;(
Daar gokt KPN dan ook op. Een euro per maand is bijna niets, maar als ze 500.000 abonnees hebben, stroomt er elke maand 500.000 euro extra binnen zonder dat ze daar iets extra voor hoeven te doen.

Kan zijn om verliezen te dekken doordat ze te weinig abonnees vasthouden. Maar dat wordt er door zulke verhogingen ook niet beter op.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 29 juli 2009 03:13]

Maar je weet net zo goed als ik dat KPN niet de enige is die zo nu en dan zijn tarief met 'maar 1 euro' omhoog schroeft. Al die 'maar 1 euro's bij elkaar maken een hele boel euro's.
Die kabelaar was er eerst helmaal niet, vandaar satelliet, en toen hij er wel kwam deed hij precies het zelfde: tarief verhogen met 10+ procent per jaar.
Wilde dat mijn salaris ook met zo'n bedrag per jaar omhoog ging... ;)
Zeg morgen tegen je baas dat je 13% meer nettoloon wil. Als hij sympathiek is, zal hij een keertje lachen om je grap.
En dat geldt zeker voor werknemers van KPN ook ? ;)
digitenne geintroduceerd voor; € 6,95 > € 7,50 > 8,50!!
Digitenne kostte eerst (zonder andere abonnementen) 13,95. De prijs is daarna verlaagd naar 6,95 en in twee jaar tijd gestegen naar 8,50.
Als (ex) kpn retailer kan ik met zekerheid zeggen;
"digitenne is in het retail kanaal nooit voor 13.95 verkocht geweest."

Misschien dat de dienst eerder/duurder beschikbaar is geweest bij de primafoon winkels weet ik niet.
Deze prijs gold alleen indien men geen vaste lijn, mobiel- of ADSL-abonnement van KPN had. De prijs is ingesteld op het moment dat KPN het ‘oude’ Digitenne had gekocht.
So what. Digitenne is nog steeds een stuk goedkoper dan bij de UPC (U Pist Centen / U Piss Coins) en je kunt Digitenne op maximaal 3 TVs gebruiken.
Als je drie TV's wilt gebruiken, dan heb je ook drie kastjes nodig. Van die drie krijg je er eentje 'gratis' van KPN, de andere twee huur je voor 4 Euro per maand. Dus totaal 16,50 Euro voor die drie TV's..
Dan huur je toch geen kastjes maar koop je ze gewoon? Volgens KPN kosten ze €90 dus na 2 jaar heb je het er al uit.
Behalve dan toch dat je gewoon kastjes kan kopen (tweedehands goedkoper) en daar een kopie van je kaart op kan gebruiken.
Nope. Die kastjes heb ik destijds gekocht (die waren toen nog iets van 40 euro per stuk). Dat geld heb ik inmiddels al dik terugverdiend.

[Reactie gewijzigd door ncoesel op 29 juli 2009 09:14]

Omdat KPN "slechts" 4,8 procent winst maakt verhogen ze de prijzen.
Is dat logisch???

Ze maken nog steeds winst, dus ook zonder Digitenne in prijs te verhogen.
Dat de kosten minder gunstig uitvallen is een verkeerde inschatting van KPN zelf, en mag naar mijn mening niet op de klant afgewenteld worden.

KPN noemt de verhoging IETS.
Is 13% verhogen "iets"?
Ik dacht van niet. Of mag ik mijn baas vragen om mij iets salarisverhoging te geven van 13%?

KPN gaat zich weer als een echte monopolist gedragen. Eerst veel clubjes opkopen en dan stiekem de prijzen verhogen. Ik hou daar niet zo van.
Omdat KPN "slechts" 4,8 procent winst maakt verhogen ze de prijzen.
Is dat logisch???
"We hadden meer winst kunnen maken maar hebben het toch lekker niet gedaan" is verdomd moeilijk aan je aandeelhouders uit te leggen.
En dat is weer precies wat een belangrijke oorzaak is van deze crisis in de economie... hebberige aandeelhouders.

On topic:
Als de aandeelhouders verwachten dat ze door dit soort verhogingen meer winst te krijgen dan hebben ze het volgens mij niet bij het rechte eind. Ik heb het idee dat dit KPN klanten gaat kosten.

[Reactie gewijzigd door lamme23 op 28 juli 2009 18:06]

Omdat KPN "slechts" 4,8 procent winst maakt verhogen ze de prijzen.
Is dat logisch???
Nee. Want zo staat het er niet, er staat wel dat er een winststijging is geweest tenopzichte van het vorige kwartaal (2008) en dat deze 4,8% bedroeg.

Er staat verder niets over een mogelijke relatie tussen de (verliesleidende) dienst 'Digitenne' en deze winststijging.

<basis economie mid. school>Verder zullen de economen van KPN vast wel uitgedoktert hebben dat er door deze prijsverhoging minder vraag zal zijn naar deze dienst en dat dit te zien zal zijn in de vraag en aanbod grafiek . Substituten zoals analoog/digitaal over de kabel etc zullen hier vermoedelijk iets van merken. Maar voor KPN zal het vooral gaan om winstmaximalisatie aangezien dat hun primaire doelstelling is. </basis economie mid. school>

[Reactie gewijzigd door Jantjeuh op 28 juli 2009 17:41]

1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True