Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 62 reacties

Het is lang stil geweest rond de Xbox 360- en pc-game Alan Wake, maar een medewerker van ontwikkelstudio Remedy heeft op het officiële forum van de studio weer wat informatie over het spel vrijgegeven.

Forumgebruiker 'Markusrmd' vertelt namens Remedy dat Alan Wake gebruik maakt van het streamen van textures. Ook bevestigt Markus dat het merendeel van de tot nu toe vrijgegeven screenshots in-game zijn gemaakt. Hierbij wijst de woordvoerder van Remedy er echter wel op dat de plaatjes in 1080p zijn geschoten, terwijl de Xbox 360-versie van het spel op maximaal 720p draait. De effecten die in sommige screenshots zichtbaar zijn, waaronder depth-of-field, zullen worden gebruikt in de gameplay, ook al duiken ze vooralsnog op in beelden die uit cut-scenes komen, zo meldt V4videogames in een samenvatting van de posts van Markus.

Markus verklaart verder dat de keuze voor de Xbox 360 niet alleen is gebaseerd op het feit dat Microsoft Game Studios het spel uitgeeft. "Toen in 2005 de beslissing moest worden genomen voor een of meerdere platforms, was er voor onafhankelijke ontwikkelaars nog niet veel informatie voorhanden over het ontwikkelen voor de Playstation 3. Hoewel er inmiddels goede games voor dat platform verkrijgbaar zijn, staat het apparaat nog steeds bekend als lastig om voor te ontwikkelen. We hebben niets tegen de PS3, we zijn zelfs een geregistreerde PS3-ontwikkelaar, maar we staan nog steeds volledig achter de keuze om Alan Wake niet voor de PS3 te maken. Het zorgt ervoor dat we een betere game kunnen maken, terwijl we minder technologische risico's lopen tijdens het ontwikkelproces", aldus Markus, die verder nog kwijt wil dat de beveiliging van de pc-versie nog niet vast staat, maar "vergelijkbaar wordt met die van andere Games for Windows-titels".

Alan Wake screenshot Alan Wake screenshot Alan Wake screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (62)

Da's toevallig ik was vanochtend nog aan deze game aan het denken. Ben blij dat er een teken van leven voor is ik ben wat minder blij dat de X360 versie maar op 720p draait.
het probleem met 1080P is niet alleen dat de videokaart het bijv aan moet kunnen. De hele console moet gewoon ontworpen zijn met die resolutie in gedachte. En niet alleen de console, ook de spellen.

Hogere resoluties betekend dat je langer bezig bent met het ontwikkelen van een spel. Kleine foutjes en lelijke dingen komen vaak sneller aan het licht in hogere resoluties waardoor je het ontwikkelproces anders moet benaderen.

Feit is gewoon dat zowel de PS3 als de xbox 360 lang niet krachtig genoeg zijn om 1080P games te draaien over de lengte van hun levensspan. Dit is minder erg voor de xbox, omdat die eerder vervangen zal worden door een nieuwe console.

Daarom zie je nu al veel games die intern op een lagere resolutie draaien waarna de resolutie omhoog gescaled wordt. En dit wordt alleen maar erger met de jaren omdat spellen zwaarder en zwaarder worden

niemand zit te wachten op een spel met adembenemende graphics, 1080P en een hoop framerate drops. Het duurt nog zeker minstens 1 generatie voordat high-end games daadwerkelijk 1080P draaien.

Zeker met het oog op de huidige geheugenmarkt zul je in die volgende generatie een berg meer geheugen vinden wat nu eigenlijk al een bottleneck is.

Consoles zijn de laatste generaties eigenlijk al verouderd als ze uitkomen vergeleken met de pc markt. Zeker in de huidige markt waarbij de enige oplossingen van fabrikanten is om meer processors en meer en sneller geheugen toe te voegen. Dat is een race die een console niet kan winnen.

Het voordeel voor de consolemarkt is echter dat die de laatste jaren een explosie doormaakt en het feit dat games ontwikkeld puur voor 1 console meer nuttige kracht uit dat ding kunnen halen omdat je minder overhead hebt door voor meerdere platformen te gaan. Het nadeel is wel dat je hierdoor veel exclusieve titels krijgt.
Wanneer mogen we een opvolger verwachten van de PS3 of 360 ?
Microsoft komt eerst met een nieuw XBox360 model uit, waarbij CPU en GPU op 65nm (of kleiner eventueel) in één chip komen, zodat ze meer winst kunnen behalen. Die versie staat geplant om dan voor de kerst van 2009 zijn intrede te maken, vooral bedoeld om de Arcade versie eventueel nog goedkoper te maken ($149.99 zou dan mogelijk zijn).

Dus kerst 2010, is een zeer goede kans dat we de nieuwe XBox gaan zien. De XBox360 is dan 5 jaar op de markt geweest, na de introductie op 22 November 2005, en die vervangde de originele XBox na bijna exact 4 jaar (15 November 2001). Dus het ligt dan zelf precies op het schema wat Microsoft van plan was. Die hadden in 2004/2005 geen eens de verwachting dat ze zo lang op de PS3 zouden voorblijven wat verkoop aantallen betreft (in Noord Amerika dan), ze wilde gewoon de originele XBox aantallen overtreffen en een zo groot mogelijke deuk in het success van de PS3 plaatsen.

Wat de nieuwe benaming betreft, ik denk dat XBox1080 een grote kans maakt, om zo de nadruk op "echt 1080p" spelen te zetten. Het is gewoon onmogelijk voor de huidige XBox360 en PS3 om een "zwaar" spel op 1920x1080 te draaien. Ook al zijn de CPU en GPU ontwerpen van beide consoles zwaar geoptimaliseert, het is gewoon absoluut te zwak als je dat met een moderne computer vergelijkt. En als hardcore gamers klagen dat een Core i7 overgeklokt naar 5Ghz in combinatie met 3x GTX280 in SLi mode nog steeds niet genoeg is om het spel speelbaar te draaien in hoge kwaliteit, wat willen mensen dan in godsnaam beweren met hun huidige consoles.

Microsoft zal dan ook van Blu-Ray gebruik gaan maken, maar kan dat echter zeer goedkoop doen, via een Asiaatisch bedrijf met een Blu-Ray licentie.

Doordat HDMI nu al veel voorkomt op de hoge resolutie consoles, hoop ik ook dat de XBox1080 een hogere resolutie gaat ondersteuning. Vele computer monitoren hebben namelijk ook een HDMI aansluiting, en sommige zijn in staat tot een 2560x1600 resolutie.

Gateway 30" LCD 2560x1600 = http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16824113013

Sony heeft dan geen andere mogelijkheid dan het upgraden van de PS3-GPU (de CPU is wel zwaar genoeg, al zal een 45nm verkleining en overklok wel handig zijn) en een interim PS4 model uit te brengen.

Nintendo zal lachend op de zijlijn blijven, want hun 480p Wii zal blijven verkopen, puur op het gameplay voordeel. Eventueel zullen ze een 720p versie uitbrengen, maar denk dat ze er weinig haast mee zullen maken. Misschien dat ze in een volgende Wii versie er ook een Blu-Ray speler instoppen, en dan 1080p gaan ondersteuning voor het film gedeelte, maar denk dat het Wii speel gedeelte dan gewoon geupscaled gaat worden.
720p is al meer dan menig andere grote titel op de 360 (of PS3).

Ik denk dat we moeten accepteren, dat voor grafisch ingewikkelde games 1080i/p nog een brug te ver is voor de consoles van deze generatie.

@himlims

Dan mag jij eens een paar grote titels noemen die native op 1920*1080p gerenderd worden. Er zijn paar B titels en een lading PSN/XBLA titels die 1080p hebben, maar die zijn grafisch ook niet echt complex te noemen.

De enige die je misschien over zou kunnen discussieren is WipeoutHD, die is wel volwaardig 1080p maar grafisch gebruikt hij dan ook weer minder complexe modellen en textures.

@Mbyte

Native? ;)

[Reactie gewijzigd door yzf1kr op 5 januari 2009 13:39]

Ik heb het net even op mijn hoesjes gecontroleerd, en drie games gevonden die 1080P ondersteunen:

GTA 4
CoD 5
Gran Turismo 5P

Tja, dat zijn echt de mindere B-titels :P

Misschien heb ik het trouwens fout hoor, maar was het niet de bedoeling dat de Cell hielp bij graphics? En dan is er toch wel genoeg power zou ik denken voor 1080P. Daarnaast is het iets makkelijker optimizen voor een console dan voor een PC, en heeft het dus ook weinig zin om configuraties te gaan vergelijken.

[Reactie gewijzigd door Mbyte op 5 januari 2009 13:19]

De games voor 360 én PS3 die 1080 ondersteunen zijn over 't algemeen gewoon 720 (of minder in het geval van GTA4) P games die door de console worden geupscaled.

Volgens mij is de enige echt 1080P game op 't moment, die ook echt zelf 1080P output geeft, Wipeout HD. En zelfs die doet op die resolutie concessies aan details en grootte van de textures.
Ik heb hier 4 games liggen, deze melden allemaal het volgende:

720P/1080i/1080p

Behalfe Gears of War 1, deze meld 480P/720P/1080i

Dus ik betwijfel het 'upscalen' of alle hoesjes zitten er naast.
Alle hoesjes van x360-games tonen de ondersteunde resoluties (inclusief upscalen), niet de resoluties waarin gerenderd wordt.
AL deze games worden geüpscaled naar 1080p en gerenderd in een lagere resolutie. Er zijn maar een handvol consolegames die gerenderd worden in Full HD, onder andere GT5 prologue en Stardust HD.
PS3 en XBOX360 upscalen ;) dat is geen native 1080P
Niet in alle gevallen.
Er zijn een paar games native 1080p (Virtual Tennis 3 is er 1, en volgens mij een paar arcade games)

Ontopic: Goed om weer wat te horen van Remedy maar ik hoor liever dat de game klaar is. Zit al maaaaaanden te wachten :(
Ik kan je van GTA 4 iig met 100% zekerheid vertellen dat die géén 1080p uitstuurt. 720p is het meest haalbare. Ik heb alle settings geprobeerd (via HDMI/DVI op een monitor die 1920x1200 aankan).

Sterker nog ik kan mijn PS3 alleen tot 1080p output bewegen door door de lagere resoluties handmatig uit te schakelen. Zet ik onder Game Options upscaling uit, krijg ik sowieso geen 1080p output. Zet ik dat aan, dan krijg ik wel 1080p output, maar dan gescaled.

Dus die games zullen best 1080p ondersteunen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook op 1080p renderen.
ingewikkeld 1080i/p games? deze zijn anders zat beschikbaar voor de ps3 die echt volwaardig 1080 gebruiken.
zijn ook op de 360 voldoende games die dit ondersteunen.
Vind het zwak excuus van de ontwikkelaar
Kom op zeg, Full HD de nieuwste games spelen op de ps3?
De videokaart van de ps3 is een GeForce 7800 met een 128bits geheugenbus. Met zo'n smalle bus en 256MB geheugen (waar ook textures ingaan) heb je niet echt stabiele fps op 1920x1080 hoor. Veel mensen denken dat er een Quad SLI opstelling van de 9800GTX in zit ofzo, maar die vergissen zich lelijk.
Veel PS3 spellen zijn nochthans wel 1080p hoor. De GPU is inderdaad niet geweldig krachtig maar de CPU kan bepaalde beeldtaken overnemen waardoor 1080p gewoon vloeiend loopt, LittleBigPlanet is bijv. ook 1080p.
Ja, maar Dr.Trunks doelt erop dat het of: 720p met veel eyecandy of 1080p met minder eyecandy is. Hogere resoluties vergen meer van de GPU, dus op lagere resoluties kun je met dezelfde rekenkracht meer eyecandy renderen dan op hogere resoluties.

Zou kan LittleBigPlanet dan wel 1080p zijn, maar het ziet er dan ook niet uit als FarCry 2 of GTA 4. Dergelijke complexe(re) engines met meer eyecandy vergen (momenteel) simpelweg meer rekenkracht dan voorhanden op de huidige generatie consoles (bij 1080i/p) en dus wordt er vaak voor 720p + meer eyecandy gekozen.

PS: Ik zeg niet dat het er beter uitziet, maar dat de gebruikte grafische engine lang niet zo complex als eerder genoemde games. LBP ziet er wel mooi uit, maar het is geen 3D engine met de mogelijkheden van GTA 4, maar een (technisch) veel simplere multi-layered 2D engine met een heleboel effecten.

LBP heeft dan wel weer een goede physics engine, maar GTA 4 ook. Bij elkaar opgeteld vermoed ik dat juist GTA 4 "zwaarder" is.

[Reactie gewijzigd door SKiLLa op 5 januari 2009 21:33]

Ik zou niet zeggen dat GTA4 er beter uit ziet dan little big planet. Heb je er misschien een bron voor? GTA4 heeft nog steeds die blokkendoos scenes met glimmende motorkapjes maar niet geantialiasde hekjes.

Naast dat little big planet er gelikter uitziet heb ik het gevoel dat little big planet ook nog wel eens meer van je ps3 zou kunnen eisen. Maar daar zou ik een bron voor moeten hebben.
De PS3 heeft toch net als de wii geen AA? Alleen de 360 heeft dat toch?
De PS3 ondersteunt wel degelijk AA (er zit gewoon een Geforce vidkaart in), maar veel multiplatform-games die hun oorsprong op pc/x360 hebben maken er geen gebruik van.
LittleBigPlanet is 720p.
Je moet je realiseren dat het feit dat de output 1080p is niet automatisch betekent dat dat ook daadwerkelijk de resolutie is. Bij het gros van de spellen worden de beelden opgetekend op een canvas van bijvoorbeeld 720p (of soms nog minder), wat vervolgens wordt opgeschaald naar 1080p. Spellen die écht 1080p zijn zijn vrij schaars (Wipeout is er één van).

[Reactie gewijzigd door Grauw op 5 januari 2009 20:46]

Allemaal mooi gezegd enzo, maar een console heeft veeeel minder grafische kracht nodig dan je in eerste instantie zou denken. Zo hoeft een console geen grafisch interface als Vista te draaien en ook niet zoveel achtergrond processen. Hierdoor krijgen de cell cpu's meer ruimte voor de game zelf.

Je kunt consoles op dit gebied niet vergelijken met een PC. Want zoals jij zei een quad SLI 9800GTX zal minder presteren dan je ps3!
En dat baseer je op... gebakken lucht?
Ik quit net uit fallout 3 die mijn 2 8800 GTs met gemak op 1920x1200 met alle eyecandy aan kan draaien met een constante 60 FPS :). Alleen FSAA heb ik nog uit staan, maar zelfs met die aan zakken de FPS niet echt zo ver (maar ik vind het mooier dat het iets vloeiender blijft dan het FSAA effect, een keuze die ik op de PC gelukkig zelf kan maken).
De PS3 trekt dat echt niet hoor, die moet de boel upscalen, en dan zouden 4 9800 GTXen, een setup die gehakt maakt van de mijne, het af moeten leggen tegen die PS3?
Als je fullscreen draait hoeft-ie geen grafische Vista interface te tekenen, en die 0.5% load van achtergrond processen, nou nou wat maakt dat een enorm verschil.
Dat is het mooie... Aangezien game developers zich niet meer over miljoen combinaties van hardware hoeven druk te maken en ze gewoon weten wat het kan, is er ook veel meer uit zo'n gpu te halen... Enja als je dan ook nog een monster van een CPU heb. De Cell b.v. Deze kan ontzettend veel dingen tegelijk, waar geen enkele Intel CPU dit kan bijhouden...
meestte grote games zijn gewoon in 720p hoor op wat uitzonderingen na.
En bij die paar games (Halo 3 comes to mind) is alleen de verticale resolutie ietsje lager, en dan nog maar een paar pixels (680 als ik me goed herinner). Denk dat de extra effecten die dan net wel mogelijk zijn en de betere framerate meer invloed hebben op de beeldkwaliteit dan die paar extra pixels.
Nou Halo 3 is niet bepaald grafisch ''goed'' te noemen... Het spel is vergeleken de meeste shooters op de xbox 360 echt verre van mooir...
Huidige consoles draaien games zowat altijd op 720p,(lees Ps3, Xbox 360), dus niets raars. (sommige games zelfs onder 720p) De huidige consoles zijn gewoonweg niet krachtig genoeg om dit soort games in 1080p te renderen, afgezien van wat simpele sport spelen.

[Reactie gewijzigd door S2S op 5 januari 2009 11:37]

als we ervan uit mogen gaan dat de huidige consoles net iets onder het niveau van een huidige high end pc liggen (geen i7 natuurlijk) dan vind ik dit een beetje rare uitspraak, een beetje high end pc kan deze games wel op "1080P" draaien, zonder FAA enzo natuurlijk (wat je bijna ook niet meer nodig hebt op resoluties die zo hoog zijn)
Ik denk dat het er eerder ligt aan ligt dat deze consoles ook gewoon moeilijk zijn om voor te programmeren en dat mischien eerst 720P uitgemolken moet worden om dan over 2 jaar met een nieuwe versie/deel 2 te komen die wel 1080P kan doen
"een beetje high end pc"
De daadwerkelijke high end-PCs kunnen altijd veel beter en sterker graphics weergeven dat concoles die eerder een middelmatige game-PC bieden, maar door een veel effectiever gebruik van de hardware en doordat er specifiek voor een vastgelegde set hardware ontwikkeld kan worden, een voordeel kunnen behalen .
Daarbij kost een 'beetje high-end PC ook stukken meer dan een console, maar willen uitgevers liever ook hun doelgroep zo groot mogelijk houden (iets warbij console's ook een zeker voordeel bieden, als je daarvoor ontwikkeld heb je per definitie iedereen, zonder dat je systeem-eisen moet toevoegen)

probleem voor de PC als gaming platform is dan ook niet de hardware-matige kant, daarin heeft deze een fiks voordeel... ook tov console's... maar voor uitgeverijen zijn er domweg veels teveel voordelen te halen (het effectiever kunnen ontwikkelen doordat men minder verschillende hardware rekeing moet houden, alswel het gegeven dat op console's toch een stuk meer betaalde games gedraaid worden en minder niet betaalde)
als we ervan uit mogen gaan dat de huidige consoles net iets onder het niveau van een huidige high end pc liggen
De consoles (PS3 + Xbox360) zitten nu op het niveau van een lage mid-end pc (+/- 500Euro). Het is al lang niet meer zo dat een high end pc nodig is om console prestaties te evenaren.

Wel is het zo dat games die voor meerdere platforms uitkomen tegenwoordig regelmatig niet zo heel goed geoptimaliseerd zijn voor efficiënte prestaties op 'n pc. (denk: bijvoorbeeld GTAIV)
Toegegeven: veel games voor de PS3 zijn 720p, de PS3 zelf is echter 1080p en er zijn ook genoeg games die echt 1080p zijn. En dan bedoel ik niet een game zoals GT5P die net doet alsof hij 1080p is, maar eigenlijk gewoon 720p is.
Sjah je kan je game uitgeven op 1080p maar dat betekend niet dat het een mooi spel is ofzo...

Het enige wat dat betekend is dat er voor een specifieke resolutie is gekozen, niet echt speciaal dus

Het zal me niet verbazen dat als ze goed hun best doen dat het spel er mooier uitziet op 720P dan menig 1080p games

@Hieronder, dat kunnen pc's al heel wat langer ;) zelfs mijn 1,5 jaar oude laptop kan het op die resolutie versturen... maar gamen gaat er niet echt mee ;)

1080P is gewoon een resolutie de hoeveelheid Ram geheugen op je video kaart geeft aan of hij 1080P kan versturen of niet

De overige dingen (zoals AA) zijn belangrijker in games volgens mij (maar ik ben geen ontwikkelaar)

Waar je beter over na kan denken is wanneer Microsoft de 1080P Patch heeft vrij gegeven voor de Xbox360 misschien waren ze al zo ver in de ontwikkeling dat gewoon weg niet mooier werd op 1080P (al de textures precies afgesteld op het gekozen format ed)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 5 januari 2009 12:00]

GT5 heeft 3 resoluties.

1920x1080 in de menu's (met de 3D auto's en decors), zonder AA
1280x720 4xAA wanneer je in 720p speelt.
1280x1080 2xaa in 1080p.
Eigenlijk is er niet veel naar voren gekomen, hoogstends dat Depth Of Field gebruikt wordt tijdens het spelen en niet alleen tijdens de cut-scene's. De andere facts waren al bekend. En uiteraard zal een XBOX360 noch een PS3 zo'n game op 1080p native draaien.

Idd alleen een teken van leven...
Absoluut offtopic maar ik vond hem wel grappig.
Alan Wake geeft teken van leven
He is A.Wake! ;)
Pfff. Het wordt wel tijd zeg voor deze titel. Het duurt allemaal wel heel lang. Hij moet gewoon dit jaar uitkomen.
Idd, toen ik de eerste screenshots zag en de demo van de core 2 quad was ik verbluft van de graphics en ideeen. Inmiddels is Far Cry 2 en Crysis uitgekomen en kijk ik helemaal niet meer op van Alan Wake.
Tuurlijk draait deze game niet alleen om graphics, de singleplayer wordt fantastisch als we de verhalen mogen geloven, alleen wil ik aangeven dat de screenshots in de laatste 3 jaar niet beter zijn geworden. Gedateerd wil ik ze niet noemen, maar een spel dat grafisch zulke hoge verwachtingen heeft gelegd moet met de tijd mee en op de release date dit waar maken.
ja als ik nu naar dat derde screenshotje kijk en die bocht in de weg zie, wat gemakshalve niet rond is maar gewoon een rechte lijn is die wat afbuigt denk ik toch dat de graphics wat achterhaald zijn. bedoel de vorige GTA had dit soort bochten.

maar goed. laten we hopen dat de gameplay het goed maakt

[Reactie gewijzigd door dangerpaki op 5 januari 2009 11:46]

De screenshots die bij dit artikel zijn geplaatst ook al bijna 2 jaar oud.
ik dacht al, alan wake , wordt nooit meer wakker :+

maar 3 jaar na dato zal er toch wel meer ontwikkeld zijn hoop ik, anders wordt deze titel ook zoon kijk wat ik heb titel maar nooit uitgebracht , als ze nog lang wachten zijn de graphics ook weer achterhaalt
Titel klopt wel aardig als ik de screenshots bekijk, die gasten hebben liggen slapen en zijn grafisch niets opgeschoten ...
De screenshots zijn niet bepaald geweldig en dat terwijl ze ze opgepoetst hebben ...
Had meer verwacht na zo'n lange tijd ...
Brengt dit spel meteen in het rijtje net onder de nieuwe Duke Nukem.
Screenshots doen niet altijd recht aan de game zelf. Halo 3 is daar een uitstekend voorbeeld van. Weliswaar geen grafische parel, maar het ziet er ingame heel wat beter uit dan op de screenshots. Ik vind Killzone 2 bijvoorbeeld er wel geweldig uitzien op screenshots, maar de trailers geven pas echt weer hoe verbluffend mooi dit spel is.

Ik vraag me vooral af hoe dit spel het gaat doen op een pc tegenover de 360. Waarschijnlijk is het uitbrengen van deze game op PC een enorme fout van Microsoft game studios. Nog meer piraterij dan ze al hebben op de 360, en wel betere graphics op de pc. Een dodelijke combo imo. Zeker als de game gelijktijdig word uitgebracht.

Daarnaast zullen screens en /of trailers van Heavy rain en meer van Uncharted 2 niet op zich laten wachten. De kwaliteit van die games zullen meer invloed hebben op de verkoop van Alan Wake dan de PR afdeling van MS zal kunnen repareren. Er zullen heel veel gamers zijn die Uncharted zullen kopen (ook uit noodzaak, ps3 nog steeds niet gekraakt en ik heb nog geen licht aan die horizon gezien) en Alan Wake zullen downloaden.
Wat wil je, het is een 360 game. De 360 is nog steeds even krachtig als bij de introductie, dus als je grafische pracht wilt kun je beter overstappen naar de PC, voor bijvoorbeeld Crysis.
Tiz maar waar je van houdt. Ik heb een redelijke gamePC (quadcore, hd4870 4gb, maar ik speel liever op mijn x360, mede doordat ik de CD erin doe, en kan spelen. Op mijn PC ben ik nu al 3 dagen aan het kutten met fallout3 omdat ik steeds vastlopers krijg.

Daarbij zijn de beste games op de x360 te vinden :Y)
Da's subjectief. De x360 heeft enkele prima mainstream actiespellen, maar de beste games van de voorbije jaren zijn zowat allemaal multiplatform.

Bovendien zijn games zoals Fable 2, Halo en GoW nogal overdreven oppervlakkig en gemakkelijk, en dus zeker niet voor iedereen weggelegd. PC-games bieden in 't algemeen meer diepgang en uitdaging.
Vergeet niet dat Remedy een ontwikkelaar is van het niveau Blizzard, Naughty Dog, Rockstar North en co. Verzorgde games waar men lang (in dit geval vijf jaar) met passie aan werkt en de game pas in de winkels ligt als zij er ook tevreden mee zijn.
DE markus stein neem ik aan?
Wat zijn die wolken op plaatje 3 ongelofelijk onrealistisch. Lijkt net of ze een stuk papier tegen een plafond hebben geplakt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True