Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties

Remedy Entertainment stopt minder actie in het spel Alan Wake dan in de beide Max Payne-games. Verder speelt het weer een grote rol in het spel en zal de belichting erg belangrijk zijn. Wanneer Alan Wake verschijnt is niet bekend.

De Finse ontwikkelaar Remedy Entertainment is niet bepaald scheutig met informatie over het schietspel Alan Wake. In een interview met een Noorse site gaf lead designer Oskari Hakkinen echter wat informatie vrij. Zo zal Alan Wake veel minder actie bevatten dan de vorige twee games van Remedy, Max Payne en Max Payne 2. Volgens Hakkinen speelt het verhaal een belangrijke rol in de game, maar dat was bij de beide Max Payne-delen ook al zo.

Volgens Hakinnen zijn de belichting en het weer van groot belang in Alan Wake. De belichting in het spel is volgens Hakkinen uniek, en moet voor Alan Wake worden wat Bullet Time was voor de eerste Max Payne. Meer wilde Hakkinen er niet over loslaten. Over de rol van het weer gaf hij iets meer informatie weg. Volgens de lead designer is het weer in het spel dynamisch en onvoorspelbaar. Het weer is van invloed op de speelbaarheid van de game, zo zal het moeilijker zijn om een auto te besturen als het hard regent.

Het is de tweede keer dit jaar dat de Finse studio een teken van leven geeft, al mogen we daar vast niet uit opmaken dat het spel binnen afzienbare tijd uit zal komen. Alan Wake zal verschijnen voor de Xbox 360 en de pc.

Video (AlanWake_CinematicTrailer01.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (41)

Ik volg deze game al een tijdje en ben er echt heel benieuwd naar. De screenshots in nieuws: Alan Wake geeft teken van leven zien er ook goed uit.
Vraag me wel af wat het hele verhaal er achter is, maar dat zal nog wel een verassing zijn ;)

@hieronder: wow bedankt, ik wist niet dat er al e.e.a. van bekend was aangezien dat hier op t.net nergens was vermeld! Klinkt inderdaad als een stukje Stephen King, nice.

[Reactie gewijzigd door JapyDooge op 30 maart 2009 15:05]

Plot: Niet voltooide thriller van de schrijver A. Wake komt tot leven wanneer hij geholpen door zijn vrouw Alice nieuwe inspiratie zoekt in het plaatsje Bright Falls...

(http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Wake)
Klinkt nogal als een Steven King verhaal. Ik hoop dat Alan Wake's verhaal ook op die "diepgang" uit komt, in plaats van het heel oppervlakkig houden.
was dat geen game dat zonder een zware grafische kaart draaide? Werd er niet uitvoerig gebruik gemaakt van multicores? Dacht dat je een quad-core nodig had.
zoets had ik mij dus ook vernomen. iemand hier meer info over ?
intel heeft hem gedemo'd op een quad core ( overgeclocked naar 3.7ghz.)

zal waarchijnlijk overgens geen vereite zijn maar in ieder geval wel worden aangeraden.


linkje
http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

verhaal wordt ook goed verteld
De trailer ziet er in ieder geval al erg mooi uit. Maar dat is dan ook vaak het probleem tegenwoordig. De trailers zijn totaal geen afspiegeling meer van het spel, maar een meer een veroptimaliseerde afspiegeling van de werkelijkheid. Dus om echt een mening te kunnen vormen, zullen we moeten wachten op de reviews en de game zelf.
vind je de trailer werkelijk mooi? ik vind het eerder een schoolvoorbeeld van een 'Uncanny Valley'-effect... leuk voor bv zombie games en zeer sterke thriller effecten maar juist niet oor een max Payne achtige 3rd person shooter met een sterk verhaal en karakter-ontwikkeling..

Max Payne wist dat te voorkomen door sterk op de monologen te hangen en de stripboek achtige tussenbeelden, terwijl de game zelf gewoon een zeer simpele shooter verder was...

als dit spel juist veel sterker moet hangen op niet actie-elementen zouden ze juist dat uncanny valley effect veel beter weg moeten krijgen dat in de trailer erg sterk naar voren komt... overigens kan hierbij de belichting en bv atmosferische effecten een goede truc daarvoor zijn.
Volgens mij is dit juist geen shooter maar meer een soort detective, horror actiespel.
Ik vind dat je het uncanny valley effect wel heel snel opnoemt. Hoogstens dat de gezicht animaties een beetje jammer zijn, voor de rest is de muziek erg toepasselijk, de sfeer die de game uitstraalt voelt erg compleet aan. Noem graag een paar details wat volgens jou voor het uncanny valley effect zorgt.

Zoals Martinspire ook al zei, het is inderdaad geen shooter. De trailer laat dan ook niet de setting zien van een Max Payne achtige game, maar meer een horror detective/actie spel.
Probleem is dat hele goede verhaallijnen niet representatief weer te geven zijn in trailers.. zowel qua films als qua games.

Trailers waren vroeger nieuw, indrukwekkend, maar ze zijn juist niks veranderd, met andere woorden, het is juist meer van de formules die we al gewend zijn. Trailers hebben niet zoveel formules waar men gebruik van kan maken, tenzij je film of spel enorm afwijkt van een norm.

[Reactie gewijzigd door GutTerIchI op 30 maart 2009 20:37]

Ze zijn al erg lang met de game bezig, en de graphics vind ik hedendaags niet zo heel bijzonder meer. Het wordt nu wel een keertje tijd dat ie komt.
ja, maar die eerste beelden komen al uit 2005 , en dat is toch ietsje meer al dan een jaar dacht ik zo, het moet toch wel echt een dijk van een game worden,
Ik dacht altijd dat hij niet voor pc kwam, ik ben aangenaam verrast :D
Lang over doen om te ontwikkelen is goed, maar te lang weer niet, Hij moet wel dit jaar uitkomen anders denk ik dat ze de boot missen op het gebied van graphics. (en even snel een nieuwe enginetje kan het weer een paar jaar duren voordat ie uitkomt.)
Vraag me af welke engine dit is. Gewoon hun eigen maxFX opgevoerd?
Geen idee wat ik me erbij moet voorstellen maar briljante trailer!!
Wel heel erg jammer dat het uitkomt via "Games for Windows". Ik heb daar hele slechte ervaringen mee. Vergelijkbaar met steam dat je ingelogd moet zijn om te spelen. Alleen bij GFW moet je ook ingelogd zijn om single player te spelen.
Dat is tot nu alleen bij GTA IV zo.
Ziet er goed uit.. Volg het al een tijdje, en wacht eigenlijk zelfs met het kopen van een nieuwe gamemachine tot deze game uit gaat komen..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True