Door , , 32 reacties

Bij de naam Alan doet eigenlijk alleen de eerste letter ertoe. Het is A. Wake, uitgesproken als awake. Niet geheel toevallig lijdt Alan - zo blijf ik hem toch maar noemen - aan slapeloosheid, en dat is hem aan te zien. Hij ziet bleek en loopt enigszins voorovergebogen van vermoeidheid. Hij sjokt door het spel heen, op de weinige momenten dat hem wat rust gegund wordt.

*Bestseller

In het dagelijks leven is Alan schrijver van bestsellers. De laatste tijd heeft hij echter weinig inspiratie, al heeft hij een manuscript van een nieuw boek klaar. Om bij te komen van het schrijven heeft zijn vrouw Alice hem meegenomen naar het landelijke Brightfalls in Washington. Uiteraard gaat er daar iets fout. Alice verdwijnt en Alan gaat naar haar op zoek. Al snel blijkt echter dat niet alleen Alice zoek is, maar ook het manuscript van het nieuwe boek. Lastig, want Alan denkt dat Alice is ontvoerd en dat de kidnappers het manuscript als losgeld willen. De zoektocht naar Alice en het boek vormt de rode draad van het spel.

E3: Alan Wake

*Verdwenen boek

Alice is moeilijker te vinden dan het boek, want Alan zal al snel de eerste pagina's van zijn manuscript terugvinden. Zodra hij de eerste pagina in handen heeft, blijkt er echter iets vreemds aan de hand te zijn. Ten eerste weet hij zich niets van het verhaal te herinneren. Angstwekkender is echter dat als hij de pagina's terugleest, ze kort daarna tot leven komen. De beschreven gebeurtenissen vinden vlak daarna in het echt plaats, met Alan als lijdend voorwerp. Zo ontstaat een ingewikkeld spel waarin Alan probeert zijn manuscript terug te vinden, de gebeurtenissen uit te het boek te overleven en hopelijk aanwijzingen te vinden die naar Alice leiden.

Video (AlanWake_Trailer01.flv)

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.