Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 148 reacties
Bron: USA Today, submitter: Visjes

USA Today schrijft dat de groeimarkt van online gaming wordt bedreigd door een stijging van het aantal valsspelers, die de lol van sportievere gamers bederven. Het valsspelen varieert van het gebruiken van hacks, cheats en scripts, tot het kapen van gebruikersnamen en wachtwoorden. Met patches en updates probeert men online games te vrijwaren van cheaters, wat een continue strijd is. Microsoft en Sony vrezen dat als die trend niet wordt gekeerd dat een nog in de kinderschoenen staande veelbelovende vorm van entertainment schade wordt berokkend. International Data Corporation verwacht dat in 2005 tien miljoen huishoudens met online gaming bereikt kunnen worden. Ondertussen wordt er gedacht en gewerkt aan verschillende manieren om het online cheaten tegen te werken:

Online gamerBroadband-only Xbox Live, which expects to offer 14 multiplayer games and have 100,000 subscribers by year's end, uses a secure network to keep out cheaters, said Cameron Ferroni, Xbox product manager. "The number one thing we worked really hard to prevent is anyone from running code that we haven't authorized," he said. "You can't just go in like you can in a PC." Sony, meanwhile, is banking on its experience with EverQuest, a PC-only online world with nearly a half-million dragon-slaying and treasure-seeking players. Key to foiling cheaters is a responsive community like the one in EverQuest, which has been quick to alert Sony to new hacks, cheats and exploits, Sony spokesman Scott McDaniel said.

Beyond network security, Microsoft touts a reputation system that, like eBay, lets players rate their peers. Those who don't play by the rules will find it hard to locate online partners, Ferroni said. "It creates its own social upward spiral, which is a really cool thing," he said. Fostering a sense of community may be key to derailing cheaters, given that the anonymous nature of online games often is what entices people to cheat in the first place, said Peter Crabb, associate professor of psychology at Pennsylvania State University. "The player is - and feels that he or she is - alone and is not under surveillance by other players or the game hosts," Crabb said. After Ray's experience with Team Fortress cheaters, he founded a company called Even Balance, where he developed Punkbuster, anti-cheat software for PC games. "When you run into cheaters, you're saying 'Those little punks!' The idea was to detect cheaters and report them so that they would not be able to play on the server," Ray said. Punkbuster appears to be working. Gamers sign up to play on cheat-proof servers, and players who don't use Punkbuster can't join, Ray said.

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (26)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (148)

1 2 3 ... 8
Cheaten in een first person shooter is ja, vervelend... en irritant. Maar wat nog veel erger is zijn de cheaters op battelnet (Diablo van Blizzard) en dan heb ik het even niet over de maphack, daar val je neimand mee lastig. Maar er zijn zoveel andere cheats voor Diablo...

Even een korte uitleg over Diablo, een soort van role playing game, je bouwdt een eigen karakter op, met items en skills. Het belangrijkste in Diablo zijn de items die een karakter heeft en sommige van deze items zijn zeeeeer zeldzaam en iedereen wil die items hebben...

Dan nu de vele cheats, om items te krijgen:
* De pindabot (Pindle bot) die uit een bepaald monster items probeert te krijgen en dat zonder dat de speler er zelf iets aan doet... en dat tientallen keren achter elkaar (de game servers worden hier traag van)
* Grab-it de cheat waarmee iemand super snel de leuke items kan oppakken, terwijl het meestal dankzij een ander op de grond valt, items stelen dus.
* duping, het kopieren van items op battelnet. iemand heeft een super item (in het begin van de SOJ ring) en deze kon dan op mysterieuze wijze gekopieerd worden, waardoor diegene er ineens 2 had, waardoor de waarde van de items heel hard naar beneden ging.
*Account stelen, sommigen weten op slinkse manier van andere gebruikersnaam en wachtwoord te ontfrutselen en dan veranderen ze snel het wachtwoord en hebben ze dat account, met karakters en items.
* de PK-ers, dit zijn playerkillers. In diablo kun je hardcore spelen, als je karakter dood gaat, jammer dan, karakter en items weg... deze mensen lokken je om aan te zetten dat zij je body mogen pakken, items als je dood gaat. dan killen ze je, ben jij alles kwijt en soms hebben zij dus best leuke items.. ook erg vervelend, hierbij gaat het vaak niet zo zeer om de items, maar om het karakter.
* zo zijn er nog tal van item hack geweest waardoor men items kreeg of stal bij anderen.

Het verschil tussen first person shooters en Diablo is groot. Diablo is een comunity, waar items een waarde hebben. Bij first person shooters kun je altijd een andere server zoeken, bij Diablo niet. Als je echt leuke items gevonden hebt en anderen hebben de waarde van dat item verziekt dan heb je pech...Blizzard is nu ook heel hard bezig met een nieuwe patch, waarin ze proberen zo veel mogelijk hacks te weren, hopelijk gaat ze dat lukken, maar ik ben bang van niet. Over het algemeen gezegd hacks en cheats gebruiken is erg irritant en zou inderdaad bestraft moet worden met blokkeren van internet accounts en cd-codes, iets wat Blizzard ook regelmatig doet.

Zelf ben ik anti-cheat, ik gebruik geen cheats, maar ik moet wel toegeven dat ik in single player thuis, lokaal wel eens een cheat heb gebruikt.... en wees eerlijk, wie niet... ik zal niet iemand snel geloven die zegt nog nooooooooit een cheat of hack te hebben gebruikt... want een illigale cd key / illegaal spel is ook een vorm van cheating / hacks

Ik denk dat cheats en hacks er altijd wel zullen blijven, helaas. We zullen ermee moeten leren leven en als je het erg vervelend vind, zoeken naar een andere server om op te spelen. Wat betreft MOHAA, bouw je eigen MOHAA server op linux en spijker die dicht. dat voorkom je 99 van de 100 cheats. (misschien een beetje overdreven, maar positief blijven denken )
PK'ers zijn geen cheaters of hackers, het is misschien lame, maar het is inherent aan het hardcore spelen, en gewoon een optie die blizzard erin heeft gezet, ze hadden het er makkelijk uit kunnen halen..
jah das idd nogal kut.... Dat zie je vooral sterk bij CS dat het cheaten het wel bederft, maar je moet eigenlijk gewoon in elke game een vote systeem hebben.. Dan zie je het meestal wel redelijk gaan... Maar dat moet toch intuitief bediend kunnen worden zodat iedereen weet hoe je een cheater kan verwijderen (wegstemmen)! Eigenlijk moeten ze ook mensen die dus echt cheaten gewoon een week bannen, dan doen ze het vanzelf minder :)
Ja, dat vote systeem is op zich wel handig, en het idee erachter is natuurlijk wel goed, maar juist dat heeft er voor gezorgd dat mijn CS ervaring nogal kort was.

Feit is dat ik er niet zo';n geweldige ster in ben en dus niet zoveel mensen raak. Ik ga zelf voornamelijk dood. Maar als ik dan na een uur spelen ineens 6 mensen achter mekaar overhoop blaas dan zal ik dus wel aan het cheaten zijn en word ik eruit gekickt.

Of als er steeds andere mensen op de server bij komen die beter zijn dan de mensen die er al waren en op een gegeven moment besluiten die nieuwe gasten dat jij toch echt niet goed genoeg bent om op die server te blijven (terwijl je daar al een tijdje zat) en je er dus vanaf voten.

Daar kan ik me echt kwaad om maken en ik kan je vertellen dat dan de lol er ook gauw af is.

/edit

Ik zat dus al te lang te lezen zonder mijn scherm te verversen en had dus de reaktie van neographikal nog niet gezien, maar dit blijkt dus ook voor goede spelers te werken. Dan werkt het in mijn ogen dus niet...
ik speel 3,5 jaar cs, en ben redelijk goed laten we het daarop houden

In cs zit een vote systeem, een beetje goede speler wordt gewoon dan de server afgekeild omdat tie zou cheaten :(

Die cheaters verpesten het met name voor de echt goede spelers die dan voor cheaters worden aangezien. Dat mensen cheaten oke, maar dit is het meest irritante aan cheaters :(


score 0: offtopic...right
lekker gemod weer
In cs zit een vote systeem, een beetje goede speler wordt gewoon dan de server afgekeild omdat tie zou cheaten
Nog erger, een echte cheater logt 10 seconden later vrolijk opnieuw in en kan weer gewoon verder spelen.

Dan kan zo iemand nog gebanned worden, maar dat gebeurt op nickname. Zo'n cheater veranderd dan gewoon zijn nickname en kan dan WEER vrolijk verder cheaten.

Bannen op WON-ID (of iets dergelijks) is een oplossing bij games met een CD-key. Maar inderdaad worden goede spelers ook regelmatig voor cheaters aangezien en gekicked/banned (heb het zelf meegemaakt). Als je dan op je WON-ID gebanned bent mag je fijn 24 uur wachten totdat je weer kan spelen.

Ik ken spelers die nog geen 10 minuten konden spelen zonder gebanned te worden door de een of de andere sukkel. Fijn is dat dan, weer 24 uur wachten. Dat middel is erger dan de kwaal! Als die mensen dan philips-breedbeeld-tv neigingen krijgen snap ik ze wel :).
In cs wordt er gebanned op wonid en niet op nick.

Als een admin banned kan dat permanent zijn of bijv, voor 24 uur. Een admin kan alleen spelrs bannen van zijn server. Dus je hoeft geen 24 uur te wachten, je kan gewoon naar 1 van de 20.000 andere servers gaan en verder spelen.
Ik wordt met MOHAA ook nogal eens voor Cheater aangezien 8-), (Ik cheat nooit, maar versie 1.00 servers zitten er vol mee). Een vote-systeem zou misschien de oplossing zijn, maar het is toch makkelijker als de server gewoon ging kijken of de dingen die de spelers doen menselijk wel mogelijk zijn.
Bijvoorbeeld, als iemand een kill ratio heeft van 20:1 is de kans groot dat hij cheat, en 50:0 mag ie gelijk gebanned worden van mij. want dat lukt bij MOHAA dus nooit... (of je moet tegen de grootste losers ter wereld spelen die 33k6 hebben)

Lees ik verder, bestaat het al (Punkbuster), of is dat wéér iets anders?
Punkbuster zorgt ervoor dat als je je pk3 files (wolf) veranderd hebt of foute scripts gebrukt, dat je gekicked word.

Ik heb ook ooit eens een script gehad die de 'mist' weghaalde, die werd dus ook niet geacepteerd. Maar of dat nou cheaten te noemen is :?
het gebeurt me wel vaker public dat ik met UT 30 man neerschiet voor ik er aan ga, als je dan automatisch gebanned wordt..feest..ja tis geen mohaa maar toch :)
Op die manier kan je nooit redeneren, wat jou onmogelijk lijkt is voor de ander te doen.
beetje vaag dat menig mensen gewoon gekicked worden (vooral lastig bij een war).

zelfs al je al je files goed op een rijtje hebt, bestaat de kans ( 15% ) dat je gekicked wordt.
ik had altijd de naam "." als k ging spelen

snel afgeleerd, binnen paar weken toch aantal keren gebanned :(

ik ken het probleem, maar misschien en hopelijk gaat er wat met CS2 aan veranderen.


offtopic: ben ex-BmS en ex-tCC. misschien dat je die namen kent. ben tot voor kort halfjaar beetje inactive geweest
reactie op gpu-killer: ik vind van wel, je geef jezelf mogelijkheden die anderen niet hebben. (je ziet meer)
mohaa is super simpel, en 20:1 is vrij makkelijk te halen. op zowat iedereen server.
en nee ik speel het zowat nooit misschien 7x totaal gedaan ofzo.

en reactie op neographikal als jij dan 3 1/2 jaar speelt wie ben je dan wel niet.
ik ken je niet eens.
en mensen kennen mij weer wel en ik speel een jaar korter dan jij.

en het denken dat mensen cheaten en dan nog lekker lopen spammen dat je cheat.
dat is 10x erger, je kan tegenwoordig al op geen 1 server meer anoniem spelen of je word gebanned
Echt DE oplossing is dat ook niet. Ik had een vriend uitgenodigd bij mij thuis, en we wilden een spelletje TOPS spelen. In de 1e ronde schoot hij een teammate dood, en werdt meteen gebanned. Zo krijgen beginnelingen nooit kans

Echte cheaters zijn inderdaad nogal eritant om te hebben in een spel. De oplossing ervoor? Als ik het wist, dan zou ik het direct zeggen.
En daar gaan we weer. Ik haat het echt als dit soort zaken worden verziekt door van die zgn. hackers/crackers/whatever die het lollig vinden om zich uberhaupt in dergelijke zaken te verdiepen. Ik zou wel eens zo'n persoon willen spreken en vragen of ie nou wel echt plezier in het leven heeft. Ik bedoel: get a life :(
Niet dat ik zo'n persoon ben, maar is het niet een kwestie van fatsoelijk programmeren? Ik bedoel, zorg gewoon als fabrikant dat het cheaten bij online spelen niet mogelijk is. Dit kan bereikt worden door bijv. een deel van de instellingen van de server te laden.

Daarnaast, als het echt niet mogelijk is, kunnen misschien wel "cheaters" gebanned worden o.i.d.

Mijn punt is eigenlijk dat bedrijven schreeuwen om gedervde inkomsten door misbruik (cheaten, cd's kopieren, software downloaden) terwijl de oorzaak vaak deels bij hen ligt (te dure producten, slecht geprogrammeerd, etc.)
het hacken van dergelijke beveiligingen is gemakkelijker dan het maken ervan, net zoals bij software beveiling, anti-kopieer technieken...

de hacker staat altijd een stapje voor en de meest drastische maatregelen kunnen de "beveiligaars" meestal niet nemen omdat dat meestal ten koste van de functionaliteit komt...
Los daarvan is er nog iets anders: Moderne games bieden veel mogelijkheden om mods, maps, etc. aan het oorspronkelijke spel toe te voegen. Hierdoor is een relevant stuk informatie beschikbaar die cheaters in de kaart speelt, immers, veel cheats zijn gebouwd op bepaalde mods die het spel eenzijdig krachtiger maken.

Maar ja, zonder deze mogelijkheden is zo'n spel een stuk sneller "uitgekakt". Het beste voorbeeld vindt ik nog steeds QIIIA waarvoor zo enorm veel varianten bestaan dat het wat mij betreft geweldig blijft. Zonder deze extra's waren er waarschijnlijk niet zoveel QIII spelers meer. Zeg nu zelf, hoe lang gaat deze game al mee, en om welke reden ?

Dus.... Makkelijk gezegd, maar niet zo eenvoudig opgelost, of zwaar ten koste van het spel... :'(
En nog iets: Stel dat er 100 mensen bezig zijn met de beveiliging van een programma (dus: het gehele programma) dan staan hier zo'n 10000 mensen tegenover die proberen een deel van die beveiliging te omzeilen... Raadt eens wie dit gaat winnen.

(het lukt Haile Selassie zelfs om met heel veel ethiopiers met speren het italiaanse leger, dat geweren had, te verslaan)

De macht zit hier gewoon in de aantallen... like it or not..
Ik sluit me volledig bij je aan! Het is verschrikkelijk lastig om een goeie beveiliging te maken! Echt verschrikkelijk moeilijk! Omdat je bij online gaming aan de client side de zooi kraakt/cheat waardoor de server betrekkelijk weinig controle heeft want deze 'moet maar geloven' wat de client zegt ... dat een user 'GOD' is in het spelletje of zo ... tenzij je de client weer patched .. alleen tja next 'hack' er moet iets gebeuren waardoor de server dingen verder valideert waarmee cheaters er uit worden gesmeten danwel verbannen!
Ja maar je vergeet dat 9 van de 10 cheats al zijn in gebouwd door de game makers om het spel tussen tijds te testen
alleen worden ze er nooit uit gehaald
vandaar dat het zo makelijk is om online te cheaten
Grootste voorbeeld is GOD mode in quake
dacht je nou werkelijk dat iemand dacht goh laat ik het exe files eens ontmatelen en door een paar honderdduizend regels even spitten waar ik een cheat kan plaatsen

als ze het makelijker willen maken moeten ze hier het spel al aanpakken voor beveiliging

ik bedoel kijk naar Battlenet daar lukt het bijna niet om te cheaten en die cheats worden ok gauw door de server admins opgepikt en dergelijke personen zijn voor altijd van hun server gebanned punt uit

en daarom draait Battlenet nog steeds en zal ook zo blijven draaien
Misschien kunnen ze er een soort 'beheerders' laten rondlopen. Dat er op belangrijke servers een soort sticket komt van "cheat-vrij' en dat er iemand rondloopt die het zaakje controleert. Of dat je speciale cheat servers krijgt, hoewel dat voor de cheaters niet zo interssant is :P.
Die beheerders kunnen dat gewoon cheaters uit de game schoppen. Die gaan gewoon in een soort no clipping mode alles controleren, of ze spelen gewoon een potje mee. Zo kan een gamer die veel actief en ervaren is aangesteld worden als een soort beheerder. Net zoiets als nu de admins op GoT.
Dat gebeurt al heel veel. Ik beheer een Tactical Ops server en daar kick (en ban) ik regelmatig mensen die cheaten. Probleem is alleen dat het vaak heel moeilijk te zien is - zelfs als je met iemand meekijkt. Verder dan een vermoeden van "16 kills en 0 keer zelf dood is wel heel goed" kom je vaak niet.

Voor Tactical Ops heb je daarom "TOST" dat bekende cheats detecteerd en de cheaters vervolgens kicked of banned. Je kunt alleen op de server spelen met gebruik van TOST (dat ook automatisch gedownload wordt als je meespeelt), de Unreal Tournament engine is vrij handig in die dingen. Niemand heeft daar ook problemen mee, sterker nog, mensen spelen niet graag op servers zonder TOST.

Het is natuurlijk wel een continue wapenwedloop tussen de makers van TOST en de cheaters. Zeker eens in de maand is er dus een TOST update die ik moet installeren, maar dat is het wel waard. Vaak komen ze al een dag nadat een nieuwe cheat ontdekt is uit. In ieder geval worden er erg veel scriptkiddies gekicked die een cheat gedownload hebben (zeker 1 per uur), maar de makers van de cheats zelf hou je er niet mee tegen (zoals de beruchte ELF clan).

Ook de makers van TOST speculeren over een mogelijk waterdichter anti-cheat systeem door een centrale administratie van cheaters, maar dat is erg lastig. Je kunt het niet op de nick baseren (die kun je tenslotte veranderen) en niet op IP (veel zijn er toch dynamisch; kicks zijn op basis van IP, maar die cheaters zie je vaak binnen een minuut al weer terug; TOST kan bannen op basis van nick, maar dan zijn ze ook zo weer terug). Tegen cheaters met een dynamisch IP zou pas wat te doen zijn als iedereen verplicht een eigen centraal geregistreerd ID met password zou moeten gebruiken. Dat levert natuurlijk nogal wat logistieke problemen op (wie betaalt dat?).

Bij systemen als de XBox lijkt me dit veel makkelijker te regelen, en het is dan ook logisch dat ze dat gaan doen. Dat cheaters de grootste bedreiging zijn voor het plezier aan een on-line spel is natuurlijk heel erg oud nieuws verder 8-)


/edit: gister geen tijd om post af te maken
Ze spelen mee terwijl ze in no-clipping mode zitten? wie zijn hier dan de cheaters? }>
Dat doen ze bijvoorbeeld bij Phantasy star online al. Daar lopen gewoon "beheerders" rond en als die merken dat er gecheat wordt (dupen van wapens, misbruiken van accounts etc) dan wordt diegene gekicked en gebanned.
niet altijd, jullie denken aan de eerste plaats aan spelletjes als quake etc,

maar het online spel dat ik speel, planetarion, daar wordt er ook veel gecheat, maar op een andere manier, mensen loggen daar in op elkanders accounts (dikwijls krijgen ze gewoon het paswoord, omdat het spel snachts doorgaat, en je dus kan "sterven" wanneer je slaapt), en wanneer mogen admins ingrijpen wanneer zoiets gebeurd? het kan zijn dat mensen bij vrienden zijn, en ff het spel willen checken (2 gamers bij elkaar), of een heel school die dezelfde ip heeft, of op het werk...

en er zijn ook veel problemen met mensen die meerdere accounts gebruiken, om zo sneller te groeien, maar hoe kan je dat gaan verbieden dmv goede code? het kan zijn dat er maar 1 pc in het gezin is, en de twee broertjes willen het spel spelen

er waren klachten geweest dat een persoon een "bot" had geschreven die over de 300 accounts beheerde, en er waren (tot zover ik weet) client server progs in de maak, waar iedereen de client van moest installeren, en dat de server bepaalde wat er gebeurt met je account (dus iedereen heeft dan nog een ander ip, is al enorm moeilijk om na te kijken, en toch wordt alles van een centraal punt beheerd), er is wel een soort van bot beveiliging, maar die valt snel te omzeilen

etc etc als je iets of wat programmeur bent, dan kan je op alles wel iets verzinnen
valt nog vies tegen.

neem bijvoorbeeld een spel als Quake. wat weerhoudt je ervan om een module erin te koppelen dat tegenstanders met een felle rand omlijnt of dat je automatisch laat richten en schieten?

flauw, maar aan dat soort dingen doe je niets.

met alle informatie die de client echt nodig heeft om het spel speelbaar te maken kan je meer doen dan het spel ermee doet. maar het is waar dat veel spellen uberhaupt informatie oversturen die de speler niet eens mag zien (de handen van andere spelers in een kaartspel is een simpel voorbeeld),
met quake heb je dingen zoals "Punkbuster" en "OSP" die er wel redelijk tegen werken. Het valideert of je de juiste files voor quake hebt (OSP), en punkbuster scant voor OGC (online Gamers Cheat) en dat soort dingen, en word regelmatig gecheckt... helaas hebben ook mensen zonder cheats last van problemen door de PunkBuster...

en zoals iemand hier onder ook aanwees, je kan op meerdere marnieren cheaten.. Met quake wars kan je ook je broertje laten spelen die veel beter is, of iemand aan de andere kant van de wereld... Als die gene uit china voor je speelt ,is het wel makkelijk te valideren. Dan moet je een admin hebben van de server die de IPs gaat checken, en op IRC check je de IP van de persoon met /dns. Ook zouden ze IPs kunnen gaan registreren van breedband gebruikers, of iniedergeval segmenten...

maar als je broertje speelt? Hoe zien ze dat dan? Ja, mischien zullen ze ook wel je moeten laten registeren op vinger afdrukken... maar dat kan nog wel als je broertjes ben, broertje 1 registreert, broertje 2 speelt...

En over X jaar zullen er vast apperaten met camera's ontwikkeld worden die je op je toetsenboard en muis zet, en die aan de hand van beeldherkenning (en veel rekenkracht ;)) gaat uitrekenen hoe hij moet spelen... alleen gelukkig zijn we zo ver niet, maar dat cheaten veel van de fun al verziekt, is zeker
Punkbuster is alweer deels achterhaald, want er zijn cheats die ook werken als PB enabled is (nieuwe Wallhacking en aimbots doen het gewoon met PB :( ).

Een ander effect is dat alle anti-cheat oplossingen en updates (zoals recent bij QIIIA pointrelease 1.32) een heel groot aantal -legale- gebruikers weren omdat er misbruik wordt gemaakt van keys die zij legitiem gebruiken. De nieuwsgroepen etc. staan er bomvol mee. Ook in mijn omgeving zijn er diversen die een legale QIIIA versie hebben (gewoon de koopcd) maar die door een of andere beveiligingsupdate ineens geen multiplayer games kunnen spelen omdat de authentiteitscontrole ineens vindt dat de key niet meer legitiem is na communicatie met de QIII masterserver...

Dit werkt dus veel negatieve toestanden in de hand waardoor het allemaal een stuk minder leuk wordt :'(

Dit is allemaal in de hand gewerkt door cheating, key hacks en meer van dat geneuzel. De developpers kun je het moeilijk kwalijk nemen, en vroeg of laat krijgt iedereen er wel een x last van want volgende keer ben jij ook aan de beurt...
"zorg gewoon als fabrikant dat het cheaten bij online spelen niet mogelijk is"

Dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan. Het is in princiepe gewoon een beveiligings kwestie, en je weet hoe het gaat met beveiligen van bvb muziek waar copyright op zit.
Theoretisch (en zeker praktisch) is het vrijwel onmogelijk om een 100% waterdichte beveilging te maken.
Als iemand morgen je auto of huis openbreekt, een zooitje schade aanricht en dingen meeneemt, zeg je dan ook: ik had het maar gewoon beter moeten beveiligen? Ik denk het niet. Niets is 100% veilig en waterdicht.

Het punt is gewoon dat er altijd kwaadwillenden zijn waar je weinig tegen kunt beginnen. DAT zijn de schuldigen. Je moet het verhaal niet gaan omdraaien.
Als de mensen die de cheats uitvinden gewoon dit melden aan de fabrikanten. Net zo als de 'witte' hackers dan is het toch goed? Kunnen die fabrikanten hun software ook weer verbeteren.

Want zo kun je ook slim gebruik maken van het spel an sich als bijv met de peasants in Warcraft III sneller te leiden door een huisje tussen de mijn en basis te bouwen. Eigenlijk is dat ook cheaten, maar dan op een slimme manier.

En als je die cheats gebruikt, tsja dan ben je natuurlijk erg stoer. Lijkt me veel leuker om zelf iemand kop eraf te schieten als met een aimbot. ;)

Maar de mensen die gebruikersnamen kapen enzo mogen wat mij betreft wel vervolgd worden door justitie. Een fikse boete of zo, om het af te leren. Het is immers schending van privacy. Koop dan gewoon het spel of ga lekker in je eentje spelen of een netwerkje thuis als je die online key niet kan 'krijgen'.
Klinkt heel nobel om mensen hiertoe aan te sporen.. maar met de nieuwe Amerikaanse wetgeving zou ik hier toch maar mee oppassen. Hierin is het strafbaar gesteld om, waar je ook ter wereld zit, de beveiliging van een programma te kraken. ( in a nutshell) Als je dus een lek vindt, moet je wel donders goed kunnen aantonen dat het per ongeluk ging, anders loop je goede kans om bij binnenkomst in de VSvanA gearresteerd te worden. So much for democracy?? :7
Wel leuk voor éven zo'n aimbot. Ik wist niet eens dat die dingen bestonden(ben niet zo'n hardcore gamer). Ik heb 'm in UT uitgeprobeert, maar de meeste servers hebben weer tegensoftware geinstalleerd. Kom je daarentegen op een site waar je je aimbot wel kan gebruiken, dan blijkt ook iedereen er één te hebben. Wordt je nog helemaal suf geschoten. Vanaf het moment dat je opstaat uit de dood wordt je al weer zwaar onder vuur genomen. Je krijgt niet eens de tijd om een fatsoenlijke rocketlauncher te bemachtigen. Zo is er ook niets aan. Ik hou die aimbot wel, want dan kan ik tenminste zien of ik op een degelijke server zit.
En daar gaan we weer. Ik haat het echt als dit soort zaken worden verziekt door van die zgn. hackers/crackers/whatever die het lollig vinden om zich uberhaupt in dergelijke zaken te verdiepen. Ik zou wel eens zo'n persoon willen spreken en vragen of ie nou wel echt plezier in het leven heeft. Ik bedoel: get a life
De mensen die cheats maken / vinden gebruiken ze heus zelf niet. Wallhackers enz. zijn voor lamers. Offline cheating vind ik echter niet fout, stel bij een game je kan een level echt niet uitspelen dan vind ik dat er een mogelijkheid moet zijn dat je dat level toch kan uitspelen. Dat dat is door te cheaten moet mogelijk zijn.

Kijk online cheaten en zo de mensen die wel serieus spelen irriteren is lame, maar offline vind ik niet echt erg.
Ik ben het in het geheel niet met jou en het artikel eens. Ik ben iemand die heel graag zijn potje Unreal Tournament Instagib CTF met heel veel plezier speelt - en al heel lang, en maak er een sport van oa. cheaters en campers zo veel mogelijk dood te maken.

Op het moment dat mensen me persoonlijk gaan aanvallen wordt het een ander verhaal en zal ik als dat vaak gebeurt naar een ander spel grijpen (dat was voorheen Kingpin). Het moet immers wel leuk blijven.

Als iedereen er zo over zou denken, ben ik van mening dat het tegenovergestelde geldt en juist door deze - erg - nare mensen de gamesindustrie wordt bevorderd, juist door laatste argument.

Ik heb in heel wat clans gezeten en ken intussen behoorlijk wat mensen die het of niets boeit, of er ongeveer als ik er over denken.
Ik vind gewoon dat cheaters vanaf de kern gekickt moeten worden bijv @ half-life bij WON
Ik weet niet meer bij welk spel het was, maar als je betrapt werd bij het cheaten werd je naar een aparte groep verbannen waarbij je tussen de andere cheaters zat. Op dat level zaten geen patches zodat je naar hartelust kon cheaten, tevens ontbrak daar een admin om de boel in de gaten te houden. Wel een inventieve oplossing :o :D.

Om het cheaten tegen te gaan in Unreal Tournament kun je UTPure gebruiken. Hierdoor is hat praktisch onmogelijk om met een aimbot erdoorheen te komen zonder gepakt te worden. Op ut.tweakers.net wordt iig dit progsel gebruikt, en het houdt tenminste de mensen buiten die aimbots en dergelijke gebruiken :).
RTCW is behoorlijk vrij van cheaters, dankzij Punkbuster en de goede beveiliging die alleen originele copies online laat spelen. (iemand die ¤50.- betaald heeft gaat echt niet zo maar cheaten denk ik).

Ook het lamen wordt flink afgestrafd binnen de RTCW community. Het moeilijkste is echter om ervoor te zorgen dat de rookies (vind ik vriendelijker woord dan n00b) niet worden afgeschrokken als ze een paar lamers zijn tegen gekomen. Als je doorzet weet je immers meestal vanzelf wel welke servers leuk zijn en welke niet.

En tja, de mensen die lamen en cheaten... zullen wel een klein pikkie hebben of zow :+
Vraag me af waarom niemand heeft opgemerkt dat dit een mentaliteits probleem is. Offline cheaten is allemaal prima maar online beinvloed je dus ook het spel plezier van anderen. Stem systemen kunnen ook misbruikt worden om beginnelingen of willekeurige vreemden weg te jennen. Je kent/ziet ze toch niet...

Het feit dat online cheaten volgens mij zo populair is is omdat je mensen kan jennen zonder dat ze jou zien en met een kleine kans dat je gepakt wordt. Anoniemiteit doet het immers prima op het internet. Verveling slaat toe, je hebt al je ddos scriptjes wel even gezien, start counter-strike dan maar weer even op.

Spellen zijn (net zoals andere softeware) nooit helemaal dicht te krijgen. Zou ook veel meer resources kosten als dat het spel zelf nodig zou hebben. Denk ter vergelijking maar eens aan de ellende met performance van spellen met een slecht kopieerbeveiliging.

En wat hebben deze dingen allemaal gemeen? Ze worden allemaal veroorzaakt door de mentaliteit van de mensen (of een kleine groep mensen) die de producten gebruiken. Mede hierdoor zijn LAN parties veel populairder dan Internet games.
helemaal mee eens!! ergens hierboven heb ik iets vergelijkbaars gepost. ben alleen bang dat de mentaliteit niet 123 opgelost is. Helaas.
ik ben zelf een tijdje admin geweest op een counterstrike server, en ik moet zeggen dat cheaters de meest vervelende soort "mensen die niks hebben aan hun leven" zijn die ik ken, waarvoor doe je het ? spelverderf, het verpesten van andermans lol!

sterker nog, ik vind het een kleine voorm van criminaliteid!
als ik in me eentje in de bios zit, en voor me zitten 2 mensen die samen uitzijn, dan ga ik gd toch ook niet lopen vervelen zodat ik hun avond verpest?

zo moet je het zien.
en al install je met CS UT of Q nog zoveel van die anticheat progs, als er een nieuwe versies uitkomen zijn de makers van de cheats binnen een paar dagen al weer klaar met een nieuwe versie van de cheat

vooral de clan Myg0t, bij die mensen zouden ze eigelijk gewoon een inval moeten doen en hun PC innemen. die gasten maken cheats testen ze spelen ermee versprijden ze |:( vind het maar stomme mensen!
Ik ben een die-hard-CS-speler en cheat-BUSTER,...

Ik (en alle andere online-gamers) heb veel sneller dan die bedrijven ontdekt dat cheaters lastig zijn. Cheaters zijn idd erg irritant op de servers, meestal zijn dat mensen die nog eens de moeite niet doen om het spel te leren spelen of de readme eens goed doorlezen.

Hoe moet je cheaters betrappen in CS? De spectatormode is het beste oplossing, stats en frags hebben weinig met cheating te maken. Een lame camperende AWM-hoer haalt ook wel 50-1.

-Check op onmogelijk frags, een deagle dat 7 hs'sen uitdeelt valt op, rondlopen en raakknallen met een AWM is ook cheating (verplicht stilstaan als je de trekker overhaalt), rechtermuisknop-kniven met overdreven snelheid (bv. 3 keer stabben per seconden),...

-Check op skill-level, aimmen zoals de beste, maar je kan niet lopen, je koopt een mp5 in 15 seconden (ondertussen is jouw team allang weg), slechte wapenkeuze (benelli shotgun om mee te snipen), 3 keer tegen de muur lopen voordat je door een deurgat kan lopen, knive-skillz (ik kan bijna alle cheaters verslaan in knive-duel, er zijn maar enkele cheaters die speedhacken en die zijn gvd te snel, slecht voor mijn timing)...

-Check hun aim, als ze continu met midden of op de kop aimmen dan is er iets mis. Goede spelers maken ook frags door een beetje ernaast te schieten (lag compensatie is een 1337 skill), aimbots kunnen dat niet.

-Beware of kleurenaimbots, deze cheats aimmen op een bepaalde kleur (een kleur dat je niet veel in CS tegenkomt duh) op je scherm, de cheater maakt skins met een stip van bepaalde kleur op de koppen van de spelers, dan zet die zo'n aimbot en deze aimt alleen op dat kleurtje, dan moet je lamen door een spray met alle kleuren tegen de muur te sprayen, de aimbot lockt en schiet continu op de muur totdat er no-ammo is, dan kom ik met mijn knive langs...

-De aim-snelheid is ook een belangrijke factor, als je iemand ziet die direct naar de kop aimt, daarna direct 180° draaien en een kop afknalt, dan 90° lager en vlam nog een kop eraf, dan cheat die, ja zo'n lamers lopen op Belgisch servers rond.

-Beware of wallhackers, wallhackers zien door de muren, maar letten meestal niet op hun achterwerk (op-geluid-spelen-skill kennen ze ook niet), dus ik kom ff langs achter met een deagle en ze zijn d00d. Als je spelers ziet die continu door de muur mensen volgen en afknallen, dan zijn ze ook slecht bezig.

Oplossingen om cheaters te bestrijden?

-voting? Dat is een redelijke oplossing, maar meestal is de team van de cheater zo lame om niet op de cheater te voten en teams vinden leuk om de vijand weg te voten.

-admin kick & ban? Met een goede admin, dus een CS-kenner, dan kan je cheaters betrappen en kicken, soms zelfs bannen op WonID. Maar er zijn lame-admins die gewoon mensen kicken om plaats op hun server te maken voor hun vrienden die willen joinen of ze zijn jaloers dat jij te goed kan campen, AWM-gebruiken, rushen,... (ik heb op TFC-server van Telenet eens als medic gespeeld en ik heb de vijandelijk (n00b)team volledig besmet en de admin in de vijandelijke team vond dat niet leuk "kicked and banned for 15 minuten")

-Punkbuster, cs-guard,... anti-cheat-programma's. Deze werken alleen goed tegen ordinaire n00bcheaters, iedere keer dat er een nieuwe ogc uit is valt dat serieus op in anti-cheat-servers. Beetje cheater kan altijd en overal cheaten, de programma's checken meestal alleen op harde schijf, beware of floppy-lamers.

-betere oplossing is een spel goed en fatsoenlijk programmeren en NIET zoals CS 1.4 met ingebouwde wallhack. Liefst een game met veel closed source, zodat men moeilijker cheats kan programmeren. Maar CS en Half-Life zijn juist groot geworden door hun openheid, dus tegenstrijdigheden.

-Algabra's oplossing is een serverpark maken met gewone public-servers, 1337-public-servers en clanservers. Gewone publics zijn de servers zoals we ze nu kennen met cheaters en n00bs. 1337-publics zijn de betere servers met ingangsexamen en vanhieruit worden meestal de nieuwe clanmembers gerecruut. Ingangsexamen is een tryout tegen een clan-speler, daar checkt men op theorie (wat is b13? een deagle kopen), buy-techniek (je moet je uitrusting in 5 seconden tijd kunnen kopen, lags en pings (je moet onder 200 ping zitten), move-your-ass-technieken (de clanspeler gaat wat rondlopen en je moet hem kunnen volgen over smalle touwen van een brug, goede sprongen maken, stil over een ladder klimmen en vooral niet vallen,...) , knive-duel-technieken (ik durf teveel HS tijdens het kniven uitdelen),... Als je goedgekeurd bent, dan krijg je elke week een verse password voor de 1337-publics, dan moet je aan de normen houden. Laggers, traag-buyers, cheaters, n00bs,... kunnen gekickt worden door geen passwords meer te mailen. Clanservers zijn alleen voor clantrainings en wars.
Sony? Da's toch die fabrikant die standaard Cheats in z'n spellen stopt??

Beetje raar verhaaltje.
het is tegenwoordig vaker 'Default" om cheats in je spellen te stoppen.
Cheats worden vaak door de fabrikant in een spel gestopt met, naar mijn mening, een aantal valide redenen:

1. De fabrikant steekt cheats in de games zodat reviewers van games bladen het hele spel op hun gemak helemaal kunnen bekijken en beeordelen.

2. Ten behoeve van presentaties, publieke demonstraties en andere publicitaire redenen.

3. Om de kans te geven aan gamers die niet snel genoeg zijn met het toetsenbord of een joypad (of te weinig tijd/geduld hebben??) om toch een spel uit te spelen, wanneer ze anders de CD/DVD/cartridge al lang gefrustreerd het raam uit gesmeten zouden hebben.

Als iemand vals speelt tijdens een 1-persoons spel heeft niemand anders daar last van lijkt mij, maar wat betreft multiplayer games vind ik cheaten ook verwerpelijk.
heb je wel gelijk in maar dat zijn stand alone spellen daar iriteer je geen andere mee.

maar laat ze gewoon 2 versies maken 1tje voor de pers en 1tje voor de markt.
En wat te denken van DEBUG opties, als je een game wilt debuggen en op de normale manier 10x level1 uitspelen om level2 te beta testen is ook niet alles he.
Maar die cheats werken normaal niet in een multiplayer/online game.
Cheats voor een single player game zijn toch geen probleem ?
Of ben je ook van mening dat als ik 40 euro uit geef voor Mohaa Spearhead, dat als ik de skill niet bezit en niet door missie 1 heenkom, dat ik dan niet het recht heb om een cheat te gebruiken zodat ik de rest van mijn aanschaf wel kan genieten.. ?

In zoverre de standaard cheats van sony, irritant wordt het pas wanneer diezelfde cheats in de MP sfeer gebruikt worden.
Behold here comes the salvation called PunkBuster..

www.evenbalance.com

Sof2 heeft in de 2de patch voor het spel dit systeem geintegreerd.

Die cheaters, DIE }>
PunkBuster zit ook al geruime tijd in Return to Castle Wolfenstein.

Het nadeel is dat je nog steeds bij een team spel een actieve server admin nodig hebt om 'blockers' eraf te trappen (mensen die in deuropeningen gaan staan om teamgenoten te blokkeren). Of spammers. Of ander uitschot, zoals de 'almost tk-ers' (schieten teamgenoten bijna dood, zodat bij een vijandige aanval je in 1 kogel dood bent. Schiet je terug en dood je ze, dan dienen ze een aanklacht wegens team killing in).

Zoiets kan alleen slagen wanneer je op CD key gebant kan worden van een server.

Edit: CD key alleen van één server bannen laat genoeg andere servers over, als alleen de admin het kan is het toch meestal een kwestie van het eerst observeren van die persoon, en hij/zij kan altijd als het om iets al gamedomain gaat een mailtje sturen met het verzoek weer terug erop te mogen. Het is duidelijk te zien wanneer het gewoon een newbie is of wanneer iemand het expres doet. Ik heb ook wel mensen gezien die op hun vaste server voor de gein zichzelf gingen afmaken, of om iets uit te proberen, die kunnen altijd verzoeken weer terug te mogen. (Meestal kent de admin de vaste mensen toch al, en weet hij/zij of die personen irritant zijn of niet)
Friendly fire is op zich al niet boeiend, zet het dan uit (vind ik dan).

In BF1942 is het super merkbaar :(
1. Friendly fire is voor meer realisme
2. Zonder FF is het nog veel moeilijker van blockers af te komen. (In ieder geval zonder de +salute oplossing op sommige Wolfenstein servers, waarmee je iemand duwt, wat weer misbruikt wordt door mensen van dingen af te duwen)
mensen die superslecht zijn in rtcw hun cd key bannen ? er zijn er die het bewust doen maar mensen die deuren blokkeren of op de verkeerde schieten zijn veelal ook gewoon noobs, alsof die minder recht hebben op het spel. Tis btw ook geen cheaten. als je geen teamkills wil ga in een clan ;d
maar het nadeel van die add-on anti-cheat gevallen is dat ze gemakkelijk uit te vouwen zijn en er de week na de update een aangepaste cheat is. als er iets moet komen dan is dat wel van de makers zelf verwerkt in bijv. de exe (metteen ook een leuke manier op cracked versions tegen te gaan)
D'r was een tijdje op een aantal server in Counter-Strike Punkbuster met screenshots bezig. Hier kon je gewoon op zien wie r een wallhack had. Dit werd ook "omzeild" zodat je alleen nog maar t beginscherm zag... dus zo kon je alsnog zien wie dr cheatte.

Helaas kan je niet op cd-key enzo bannen... :'( dus met n andere nickname gingen die cheaters gwoon verder...

Als dat bannen beter geregeld wordt is dit een perfect anti-cheatmethode, punkbuster+screenshots :)
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True