Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties
Bron: Gamers.com, submitter: _Cyber_

Naast het feit dat Microsoft het gebruik van modchips wil tegengaan door de beveiliging van de Xbox zo nu en dan aan te passen, heeft de softwaregigant met de online-gamingdienst Xbox Live! nog een troef in handen tegen het gebruik van de chips. Mensen die hun Xbox gemod hebben om illegale games of ge´mporteerde spellen te spelen, lopen grote kans geen toegang te krijgen tot het Live! netwerk. De ID van de Xbox waarmee geprobeerd wordt op het netwerk te komen, wordt gebanned en het is vervolgens niet meer mogelijk om met die console online te gamen via Xbox Live! Het verwijderen van de chip zal niet helpen. Wanneer je een gemodde Xbox hebt, zul je dus goed moeten nadenken over het verwijderen van de chip voordat je je registreert bij de online-gamingdienst:

This news comes hot on the heels of the Microsoft's monolithic assault on modchip provider Lik-Sang. What does this hold for the future of game importers? Not very good news in case you wanted to get Panzer Dragoon a month early, or planned on playing the Japanese version of True Fantasy Live Online. While Microsoft is seemingly more concerned with piracy than territorial lockouts on games, it doesn?ft really help gamers who now have to buy another hefty Xbox (a Japanese one) in case they want to play any of the mah-jong games that just don't reach the States, which is to say 'all of them.'
Microsoft Xbox met controllers
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Ik vind het geen goede zet van MS. In ieder geval nog niet.

MS ligt gewoon achter bij Sony met zijn XBOX. Ze moeten dus zoveel mogelijk xboxen verkopen. Ik denk dat als je je xbox makkelijk kunt modden er mensen zijn die eerder een XBOX kopen. Dat was ook het geval met de PS1 toen twijfelden mensen in mijn omgeving tussen de PS1 en de N64, ze kochten een PS1 omdat ze makkelijk illegale spellen erop konden spelen.

Om marktaandeel te krijgen zou ik als MS zijnde het heel makkelijk maken om illegaal spellen erop te spelen. Zodra de xbox populair genoeg is, dan zou ik ineens komen met alle beveiligingen. Of pas beginnen met beveiligingen in de XBOX-2.

Het eerste wat MS namelijk moet doen in mijn ogen is marktaandeel krijgen. Als heel veel mensen een xbox hebben, gaan mensen automatisch voor xbox kiezen, want er komen veel spellen voor uit, en iedereen heeft hem.
Helaas gaat dat hier niet op in de tijd van de PSX werd er nog verdient op de console en op de de spellen, nu moeten ze het vooral hebben van de spellen die verkocht worden ipv. de console omdat die al onder de productieprijs verkocht wordt. Dus ze hebben nog liever dat je geen console koopt als je toch alleen maar illigale/gekopieerde spellen hebt/speelt. Wat dan kunnen ze geen geld aan je verdienen sterker nog je kost hun geld.
Oftwel de console wordt misschien wel populairder maar er wordt niet aan verdient.. en de producent zal uiteindelijk het loodje leggen.
Hier ben ik echt blij mee, Personen met een gemodde xbox kunnen aangepaste games draaien, wat krijg je dan? Cheating op xbox live, als iets killing is voor online spellen is het cheaten. Daar zit ik dus niet op te wachten. Ik hoop dat ze hier geen workaround voor vinden!
Tsja, was enigzins te verwachten zoiets.
Nu is de vraag wat sony gaat doen met de PS2. Als zij zo'n maatregel achterwege laten Komt dit hun verkoopcijfers denk ik wel ten goede, en zullen mensen eerder een PS2 kopen dan een XBox.
Zit Sony niet in hetzelfde schuitje als MS dan? De enige reden waarom consoles gemod worden (op een kleine minderheid van gedreven mensen die het als een uitdaging beschouwen, en de mod zelf bouwen) is om er gekopieerde, lees gratis, spellen op te spelen. Zoals zo vaak gesteld zijn het de spellen waar het geld verdiend wordt, niet de consoles, dus je kunt wel meer consoles verkopen, maar als je marketing strategie is dat er gratis spellen op gespeeld kunnen worden, levert dat uiteindelijk natuurlijk niets op. Zo stom zullen ze bij Sony toch niet zijn?
Dus in feite blijft de Xbox eigendom van de fabrikant. Microsoft bepaalt wat jij wel en niet mag doen met de Xbox.

Maar ach, de crackers/hackers zullen er wel wat op vinden :)
Ze stellen gewoon bepaalde voorwaarden aan het
gebruik van hun service. Volgens mij is het nu
al niet anders!.

Maar er komt vast id change tool ;-)...

schijf lijkt me geen punt trouwens!
De XboX mag dan wel van jou zijn maar MicroSoft blijft intelectueel eigenaar.
edit:

oeps was als reactie op Neo.Reloaded bedoeld
Hoezo de xbox blijft eigendom van Microsoft? Jij hebt heb toch betaalt, dan is het hij toch van jouw.

Dat het netwerk Live! van microsoft is en dat zij dus bepalen wie er wel en wie niet op mag daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik zou er voor een systeem kiezen zoals bij de meeste pc games gebruikt wordt. Dat je enkel met je unieke id online kunt spelen, en offline doe je je zin.
Dat is dus niet waar, een vergelijkbare rechtzaak in geval van unlocken van sims op mobiele telefoon heeft aangetoont dat een gebruiker niet zomaar zijn telefoon mag unlocken.
Klopt, je mag doen met de Xbox wat je wilt. Je mag de mod-chip er wel in doen zolang je geen illegaal spel speelt, dan pas overtreed je de wet.
Het zelfde idee is bij het unlocken van sims, je maakt dan illegaal gebruik van de verbinding die je maakt naar de service.

Ook een optie om de mod-chip tegen te gaan is dat je elke XBox die nu van de band rolt iets aanpast zodat de huidige mod-chips niet meer werken, door bijvoorbeeld een ciquit een omweggetje te laten maken of de plaats waar de mod-chip komt te zitten ongeschikt maken. Ook kan microsoft een soort Mod-chip detectortje inbouwen zonder verdere aanpassing, dat de Xbox niet meer werkt met Mod-chip.

Het zal wel allemaal in de loop van de tijd omzeild worden. Maar dan mogen die gasten die zo'n ding maken weer een half jaartje aan de slag. (als ze daar tijd voor hebben :))

\[no-flame :), gewoon mijn mening.Als je een andere hebt reageer dan gewoon.]
Ik vind het ook "niet eerlijk" als je Xbox cd's gaat kopieeren.Je hebt die Xbox eigenlijk van microsoft gekregen (ze maken er verlies op), dan vind ik het wel zo netjes om de games ook te kopen :).
Is het unlocken van GSM's niet in strijd met de voorwaarden van je provider? Nokia (bv) levert die dingen gewoon simlock vrij aan providers, die zetten het lock erop. En jij gaat een contract aan en daarin staat dat je voor periode x niet het simlock mag verwijderen.
Wake up....
iedereen weet dat de xbox bedoeld is als spelcomputer en dat microsoft geld verliest bij de verkoop van hun hardware.
Het modde van de xbox doe je om gehackte / gecopieerde games te kunnen spelen, en dat is dus illigaal.

Als zij op deze manier illegaal gebruik van het apparaad tegen willen gaan mogen ze doen wat ze willen, en moet je niet zeiken of zeuren als je dan niet meer live op internet kan, dan had je hem maar intact moeten laten.

// Edit
Ben het er mee eens dat hier wel weer een oplossing cq een andere mod chip voor zal komen, maar ik vraag me af hoeveel mensen hun mod chip zouden up graden door een nieuwe te kopen.
volgens mij zijn die mod-chip fabrikanten best wel blij met microsoft, ze kunnen om de paar maanden een nieuwe chip uitbrengen die ze kunnen verkopen.
maar in hoeverre zal de koper dit blijven volgen?
// end Edit
Niet dat ik een M$ fan ben, maar ik wil dit toch even kwijt. Hoezo blijft de xbox van M$? Ze zorgen er alleen voor dat gemodde xbox consoles niet online kunnen gaan.

Degene die het raar vinden dat M$ dit doet, jullie weten net zo goed als mij dat een xbox gemod wordt om gekopieerde spellen te kunnen spelen. Je kunt dan misschien wel via Juridische wegen er onderuit proberen te komen door te zeggen dat het niet zo is, maar de praktijk bewijst toch duidelijk dat de modchips gebruikt worden voor gekopieerde games.

Als iedereen (mensen en bedrijven) zo zouden denken als jij zou M$ al lang niet meer bestaan hebben. Ik vind het dus ook goed dat ze deze beveiliging inbouwen, ze verkopen de machine ook al met een vet verlies en zouden ook nog de games dus gratis moeten weggeven want daar komt het indirect op neer. Vind het een beetje rare opmerking dat ze volgens jou dus geen beveiligingen mogen inbouwen!

Dat er een software oplossing voor zal komen is misschien wel waar en zal ik zeker niet ontkennen. Maar in ieder geval zullen ze op deze manier toch weer een bepaalde groep ontmoedigen om hun xbox om te bouwen want niet iedereen is in staat om even z'n xbox te patchen zodat deze het alsnog zal doen.
Laten we hopen van niet! Probeer je eens voor te stellen welke impact Xbox cheats of virussen (er zijn genoeg MS haters die daar hun tijd in zouden willen steken) zouden hebben voor de gewone gebruikers? Die zien hun investering verloren gaan. Het is misschien wel leuk om als tweaker meer met je Xbox te kunnen doen, maar dat is heel egoistisch tegenover de gewone gebruikers.

Ik vind het perfect normaal dat MS deze maatregelen neemt. Ik moedig het zelfs aan.
cheats zijn er altijd wel, maar virussen kan je iets tegen doen.
MS schijnt dat dus nog steeds niet te snappen. Sterker nog, er zullen ook wel virussen/hacks komen voor de ongemodde xbox. Dat blijft toch altijd wel een item, daar doe je weinig tegen.

nou maar hopen dat ze de beveiliging van de xbox van buitenaf goed hebben geregeld.
>sjesus man
>doe es effe normaal
>ben jij zo'n MS lover dan?

Nee. En kijk aub eens verder dan je neus lang is en houd op met mensen te categorizeren.

Ik heb niks tegen Xbox consoles met Mod chips. Maar wel als dat gevolgen heeft voor alle andere gebruikers die er hun zuurverdiende euros in gestoken hebben. Als er geprutst wordt met de Xboxen over XBox live dat houd dat risico's in voor alle andere Xbox gebruikers. Niet echt fair he?
Wat een onzin wannabe hacker praat hier zeg..

Virussen op een gameconsole, dat zou echt nieuw zijn.. Hoe willen ze die er dan opkrijgen? Met een Xbox hang je alleen aan het Live netwerk van MS zelf en niet aan het gewone internet, dus knappe jongen ben je als je daar een virus op kan verspreiden..

Er zullen ook vast veel wannabe hackertjes zijn die zo'n speciale developer kast hebben staan om Xbox hacks op te schrijven zeker.. ;)
nee dat niet (draai zelf ook windows, maar op mn laptop, server, en werk draai ik linux)
maar ik wordt schijtziek van al dat virus gezeik (zo dat moest er ff uit)
als ze dat nou eens een keer tegengaan, door bijv. de rechten goed te scheiden, dan ben ik al een stuk gelukkiger.

* 786562 WoutJan
maargoed, die xbox draait op ms software (uitgeklede win2000 toch?) en is dus waarsch. infecteerbaar.
Een kwestie van tijd lijkt me.
Maar toch is het wel vaag:
je koopt een xbox,
je mod hem (moet je zelf weten),
dan KOOP je een game voor Xbox live,
en dan kan je er niet op en wordt je gebanned, omdat je je EIGEN xbox gemod hebt...
beetje vaag, ookal heb je je xbox EN game betaald!
De kans dat jij met je gemodde Xbox ook minder legale spellen speelt is best groot. Waardoor MS geld misloopt. Dus is het uit hun ogen geld "stelen" van MS. De manier om dit tegen te gaan is om gewoonweg diegene die graag iligaal bezig zijn te verbannen van jouw infra. En omdat Xbox Live natuurlijk helemaal in handen van MS is, is dat hun goed recht.

En dan zeg jij ja maar Xbox is van mij, spel is gekocht. Maarja door je Xbox te modden geef je al aan dat je ook niet gekochte spellen speelt. Dus ja hoe bewijs jij dan dat je je Xbox Live spel wel gekocht hebt?
Laat ze dan een serial doen bij elke game...

Net zoals bij Half Life, elke CD heeft een eigen CD-key, en krijgt een eigen (online) WonID, indien je connect met een wonid die al in gebruik is, kom je er gewoon niet op...

edit:

natuurlijk komen er dan wel weer keygens uit enz. maar ik ben nog geen keygen tegengekomen die me een werkend WonID gaf in CS... moet MS maar eens met Sierra gaan babbelen...
cd keys gaan nie werken, naar mijn mening dan eh, door het volgende

- Er zullen noobs zijn die de cd key stikkertjes uit de doos stelen (ben al eens genaaid door een spel te kopen, voor de multiplayer, blijkt er geen cd key in te zitten, ik terug naar winkel,"pech voor je kerel"

- Mensuh gaan de keys raden (is mij eens gelukt bij FS98) en dan komen de mensen die m gekocht hebben, zien ze dat het een duplicate cd-key is :'(

t enige wat mischien zou helpen is om de key op de cd te branden, maar ja, dat is erg duur, om op elke cd een aparte key te branden, kortom, cd-keys gaan nie werken volgens mij
Lekkere winkels kom je dan.. ;)
heeft niks met de winkels te maken, komt door de mensuh, beetje cd-key jatten, k kan er nog kwaad om worden, weg 50 euro
Ligt zeker wel aan de winkel, en ook aan jouw..

Ik weet niet waar & wat jij koopt hoor, maar tegenwoordig zit alles in gesealde DVD doosjes, en ik accepteer dus echt geen geopende doosje in een winkel.. En "vroeger" toen men nog gewone dozen gebruikte had de winkel gewoon de spullen uit de doos moeten halen halen zodat er niks gejat kon worden..

Zo ging & gaat dat in "goede" winkels..
Games met serialcodes kan je prima offline spelen hoor met een gestolen/gekraakte sleutel. Microsoft wil juist het gebruik van modchips hiermee terugdringen.
bijna goed.
je koopt net als bij games het recht om het te gebruiken...
als je de eula leest zal er vast wel bij staan dat je niks mag aanpassen in de box.
Ik heb nog op geen enkele doos van een Xbox de EULA afgedrukt zien staan. Je krijgt hem ook niet van tevoren in je handen gedrukt van de winkelier, met het verzoek om hem te accepteren, dus zo'n EULA is niet geldig.

Voorwaarden moeten bekend zijn, voordat je iets gaat gebruiken. Daarom krijg je bij software ook altijd eerst de EULA te zien, voordat het programma werkt.
Ik moet toegeven dat ik wel gek zou staan te kijken als mijn computerje niet meer het internet op zou kunnen omdat ik een illegaal spel van Microsoft geinstalleerd heb. Mocht dat gebeuren, dan zouden de M$ de rechtzaken om de oren vliegen. Maar die service (internet) krijg ik dan ook niet van Microsoft.

Maar om op de EULA terug te komen: oplossing is simpel: M$ moet gewoon in de EULA van de online KIT zetten dat 'ie niet werkt met gemodde X-boxes, bij voorkeur op de verpakking ervan en/of op de reclame posters.
zou best kunnen, maar dan vindt ik dat aardig asociaal, je koopt zo'n ding, wordt dus je eigendom, en dan mag je nog niet zelf weten wat je ermee doet?
Microsoft zal er niet veel van zeggen als jij je XBox van een gebouw afgooit hoor. De veiligheidsdienst zal het niet zo leuk vinden waarschijnlijk.

Wat modden betreft doe je ook maar. Ze willen je gewoon niet op hun netwerk met een gemodde XBox.
en dan kan je er niet op en wordt je gebanned, omdat je je EIGEN xbox gemod hebt...
beetje vaag, ookal heb je je xbox EN game betaald!
Niks vreemds aan, zie ook produkt voorwaarden bij een prepaid telefoon; "de SIM kaart blijft ten allen tijden eigendom van de service provider. Oneigenlijk gebruik kan resulteren in beeindiging van de dienst."

I rest my case :z
zou best kunnen, maar dan vindt ik dat aardig asociaal, je koopt zo'n ding, wordt dus je eigendom, en dan mag je nog niet zelf weten wat je ermee doet?
Natuurlijk is het jouw eigendom en mag je zelf weten wat je ermee doet. Maar Microsoft is eigenaar van Xbox Live! en mag weten wie ze daar wel en wie niet op laten.

Bovendien is de voornaamste reden niet om gemodificeerde Xbox'en te bannen maar om cheating tegen te gaan. Mensen met een Xbox mod kunnen ook games aanpassen, ID's faken etc. Dit komt de kwaliteit van de Xbox Live! dienst niet ten goede en dat kost Microsoft weer klanten.
zo ken ik er nog een paar...

- Je KOOPT een brommer en hebt dus het RECHT om er op te rijden (mits verzekerd en rijbewijs(?) ). Dan voer je een mod uit zodat 'ie harder kan. Je blijft je echter altijd keurig aan de snelheid houden. Komt je politie je brommer tegen nemen ze hem zomaar in beslag. Gek he?

- je KOOPT tijdens de vakantie iets in het buitenland en moet ineens invoerrechten betalen. terwijl die mensen in je vakantie land dat niet extra moeten betalen. De modificatie bestaat dan dus uit het veranderen van de locatie... :)

- Je KOOPT een pistool en hebt een schiet vergunning. Loop je met dat ding geladen over straat wordt 'ie zomaar afgepakt.

Tuurlijk voelt het niet eerlijk, maar laten we wel zijn waarom plaats je die modchip dan? Het komt er volgens mij gewoon op neer dat mensen hun recht om te jatten willen zekerstellen en dat in een maatschappij die sterk aan het verrechtsen is...
En live abonnement
dit is wel balen, zat net te denken om mn Xbox om te modden, en er een 120Gb schijf in te drukken...

misschien moet ik gewoon ff wachten, tot er een modchip komt die dit weer omzeilt... > :)
Als je nou eerst het artikel eens leest voor je van dit soort nutteloze uitspraken doet, zou een stuk schelen in het niveau van de reply's
Maar omdat je blijkbaar daar te lui voor bent:
Naast het feit dat Microsoft het gebruik van modchips wil tegengaan .......
Mensen die hun Xbox gemod hebben om illegale games of ge´mporteerde spellen te spelen lopen grote kans geen toegang te krijgen tot het Live! netwerk.
Wat hij zegt klopt wel, je moet een modchip inbouwen om er een andere HD in te kunnen zetten. Aangezien er een password op de HD staat (en waarschijnlijk nog wel meer speciale dingen). De dvd's hebben ook een speciale indeling (xfat) misschien de hd's ook wel.

Nu vraag ik me toch 1 ding af, als ik een gemodde xbox heb, met een legaal spel, word ik dan nog steeds gebanned?
En van alle mensen om me heen hoor ik boeie (laten allemaal hun xbox modden) ze WILLEN er niet eens mee online spelen, dat doen ze wel met hun pc.
Een FPS speelt nog steeds lekkerder op je pc (keyboard en muis) die kunnen wel aan de xbox (neem ik aan) maar dat zit niet zo lekker op de bank.
Ik vraag me serieus af of heel het live gedeelte wel aanslaat, sega-online is ook nooit echt van de grond gekomen.
Mij trekt het iig niet aan.
Dit is mooi k*t!!!!!

Even de meest voor de hand liggende nadelen daar gelaten, let eens op wat er gebeurt straks als jij een 2e hands xbox koopt en je wilt online met dat ding... Dan blijkt dat de vorige eigenaar heeft zitten kloten, dan hang jij dus...
Ja let eens op wanneer jij straks een tweedehands xbox koopt en als je m thuis aansluit blijkt dat hij de hele inhoud eruit gesloopt heeft!

Je hebt toch ook nog je ogen bij je als je iets koopt? Je kunt m altijd vragen of ie gemod is, dan kun je hem daar later altijd mee confronteren.
Als die XboX leeg is, zal je dat heus wel merken in het gewicht (behalve als hij/zij er stenen in heeft gedaan) :P
Dit is gewoon een kwestie van weten wat je koopt, zoals altijd bij tweedehandsspullen... ik vind het best dat MS z'n spullen wil beschermen, de ontwikkeling van zo 'n ding kost geld genoeg.
Mwja als ik Microsoft was zou ik er ook alles aan doen om de illegale spellenhandel tegen te gaan :)

En hoezo zou Microsoft dan het recht in handen nemen dat de console in principe van hun blijft, als de console gewoon blijft werken met legale spellen/hardware dan is er niets aan de hand toch?

Bovendien waarom is het nodig om er eventueel snellere hardware in te zetten (of chips waarmee je illegaal spellen kunt spelen) , de spellen die ervoor uitkomen mag je toch van verwachten dat het soepel draait op de std. specs.
Het kan bijvoorbeeld comfortabel zijn om een spel in zijn geheel op de harddisk te kopieren, zodat je kortere laadtijden hebt. Dat kan op de originele hardware, maar niet zonder modchip. (Al is de HD dan wel snel vol).
it doesn?ft really help gamers who now have to buy another hefty Xbox (a Japanese one) in case they want to play any of the mah-jong games that just don't reach the States, which is to say 'all of them.'
:P Een X-Box kopen voor Mahjongh? LOL }>

[serieus] Maar wat ik niet begrijp is dat er een regiocode in een spelcomputer zit. Heeft Micrososft zulke grote retail-prijs verschillen worldwide voor zn games? Anders snap ik niet wat het nut is van zo'n beveiliging... Wat maakt Microsoft het nou uit waar een gamer z'n games koopt. ALS ie ze maar koopt... Toch...
misschien moet ik gewoon ff wachten, tot er een modchip komt die dit weer omzeilt...
en daarom doen ze dit:
...tegengaan door de beveiliging van de Xbox zo nu en dan aan te passen
:)
Er is al iets op gevonden (work arround), een paar lui hebben al een hack gevonden om het xbox-id en e.v.t. ook het MAC adress aan te passen, zodat ze met de xbox (zonder mod) toch weer online konden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True