Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties
Bron: Enterprise Windows IT

Softwarereus Microsoft heeft de ontwikkeling van het langverwachte RPG-game 'True Fantasy Live Online' voor de eigen Xbox-console gestaakt. De lanceringsdatum van de game, die hoofdzakelijk bedoeld was voor de Japanse markt en de verkoopscijfers van de Xbox aldaar moest opkrikken, is in het verleden herhaaldelijk uitgesteld. Al sinds maart 2002 promootte Microsoft de game, als zijnde een revolutionair concept waaraan duizenden spelers gelijktijdig konden deelnemen. Het feit dat de ontwikkeling bij gamemaker Level 5 een langere tijd in beslag nam dat verwacht, de verwachtingen die blijkbaar niet werden ingelost en de grote concurrentie van vergelijkbare games als Final Fantasy XI voor de PlayStation 2 hebben True Fantasy Live Online de das omgedaan.

True Fantasy Live Online screenshot
Een screenshot van de game in optimistischere tijden
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

hmm wel leuk maar het schijnt hetzelfde vorm als everquest te zijn. . dus .. we zien het wel of het ooit nog wat word ik denk dat het misschien wat kan zijn ..

games die meerdere games/game-varianten zouden kunnen combineren bv space+terra-forming+command&conquer+ shoot-hem-neer games en flight sims etc dat zou wel stoer zijn dat je dus niet RPG of alleen Firstperson of sims of race-game speelt maar in een game met meerder doelen kan werken naar keuze bv je bent dedicated taxichauffeur en raced rpg-personages heen en weer tussen velden en jij crashed en alle 2 karakaters dood .. enige wat je doet is geld/credits dokken en de 1 verdient puur alleen credits door RPG games en de ander verdient allene puur door rijden zonder rpg achtergrond

* 786562 vso
Alleen krijg je dan het probleem dat sommige gamers delen voorgeschoteld krijgen die zij niet leuk vinden. (En dus de game minder leuk gaan vinden)

Van een RPG (turn-based!) naar een First Person Shooter en terug, lijkt me ook niet zo handig ;)
Een beter vorbeeld is bv. dat iemand een space ship bestuurd (iemand die hier specifiek voor kiest) terwijl er in het ruim 10 mensen zitten die een gun bedienen. Verder zitten er nog een paar medics bij en mensen die rockets bedienen.

De bedoeling is heelhuids op de planeet te landen, iedereen af te zetten en als piloot veilig terug op je schip te raken voor repairs en een nieuwe lading.

De mensen op de grond spelen verder in fps-mode. De mensen die vliegen helpen daarna met airstrikes en aanvoeren van supplies.

Wie zo'n game maakt, dat zal de eerste game ooit zijn die ik koop!
Dat soort spellen zijn er al. Denk maar eens aan bijvoorbeeld Battlefield Vietnam waarbij je met je gun kan rondlopen maar ook instappen in een Huey, bestuurd door een medespeler, die je naar het volgende slagveld brengt. ;)
Wie zo'n game maakt, dat zal de eerste game ooit zijn die ik koop!
Dit betekent dat je nu geen spellen speelt? }>
Ga is ww2 online bezoeken.
Kun je tanks besturen, kannonnen, als infantry spelen, je kunt vliegen, of bombarderen.
Betaal je wel online, is namelijk multiplayer game, maar is dus wel strategisch beter dan die shooter, battlefield. Grafisch minder goed op het eerste ogenblik, totdat je je realiseert, dat de horizon wel errug groot is en daardoor heb je wel snelle pc nodig.

http://www.wwiionline.com

kost je wel 12 a 13 euro per maand.
Mja....welke conclusie moet je hier nou uit trekken?
Dat gameontwikkeling toch moeilijker word? Aangezien de voorgestelde kwaliteit niet werd gehaald?
Of misschien dat snel een graantje meepikken uit een nieuwe markt(voor MS) toch niet zo makkelijk blijkt?

Al ben ik geen Xbox fanaat, ik vind het als gamer toch jammer om dit soort berichten te horen.
Innovatieve games zijn uiteindelijk wel nodig om de markt gaande te houden...
Mja....welke conclusie moet je hier nou uit trekken?
Dat in de huidige omstandigheden in de sector risico's nemen niet echt een optie is. Zelfs niet voor grote softwareboeren zoals Microsoft. "Better cut your losses".

Jammer, het spel had zeker potentieel als ik zo naar de screenies kijk. Zie Gamer.nl waar wat plaatjes staan en een, zoals gewoonlijk uberpuberale discussie.
als zijnde een revolutionair concept waaraan duizenden spelers gelijktijdig konden deelnemen.
Op het moment zijn er honderden MMORPGs die toch echt hetzelfde concept hebben. Het verschil tussen XBox en PC is erg minimaal, de een heeft een controller, de ander een toetsenbord. De server van het spel zal natuurlijk niet op een xbox runnen.

Verder vind ik het erg goed dat microsoft dergelijke minimale eisen stelt aan een spel. Uitgevers stellen bij de gemiddelde MMORPG zulke ongelovelijk lage criteria omdat een dergelijk spel al vrij snel erg goed verdiend, en daar gaat het om, of niet? Het gevolg is dat de consument door de bomen het bos niet meer kan zien; er zijn zo ontiegelijk veel MMORPGs van alle soorten en maten, dat het onmogelijk is een goede en vooral reele keus te maken.
D'r gaan er ook zat over de kop hoor.
Misschien wacht MS wel totdat de markt wat is uitgekristaliseerd en komen ze alsnog uit als ze zich wat duidelijker kunnen positioneren.

* 786562 wouter
Gedurfd dat Microsoft in japan voet aan de grond wil krijgen in de MMORPG markt. Daar domineren sinds mensenheugenis EverQuest en Lineage, volgens mij. En gezien hoe die spellen de spelers aan zich binden (ook qua financiele investeringen, kijk maar op Ebay - Everquest Chars en Guides) zullen die niet snel overschakelen.

EverQuest PS2 en Final Fantasy zijn nu de enige echte MMORPGs voor consoles (PS2 en NGC).
Erg jammer, de screenshot zit er iig heel mooi uit.

Als software developer vraag ik me altijd af *waarom* er zoveel vertraging was. Staat er niet bij helaas.
Allemaal zaken die ze je liever niet vertellen denk ik..... :)
Vaak is het mismanagement of onredelijke/veranderende eisen van de opdrachtgever (=Microsoft).

En Level-5 heeft bijna geen geschiedenis (2 games) op game gebied.
Waarom Microsoft voor zo'n partij kiest is me ook niet duidelijk. :?
Dit illustreert duidelijk wat er schort met de X-Box: geen innovatieve games, graphics zijn belangrijker dan gameplay (cfr commentaar als: maar de screenshots zagen er goed uit).
sorry maar qua gameplay en innovatie moet je naar alle platforms kijken, zelfs de PC. wat dat betreft is "alles" al een keer gedaan en is het dus enorm moeilijk om origineel te zijn.
tis jammer maar we zijn gewoon verwend. games van vroeger zoals Lemmings of Dune 2 waren games die ik eindeloos kon spelen, steeds maar weer opnieuw. tegenwoordig heb ik het na 1x uitspelen al gehad.

trouwens, Voodoo Vince is anders behoorlijk origineel hoor :)

* 786562 CamelKnight
Beetje oud nieuws ( Dit bericht staat al 2 dagen op Nu.nl ).
Verder vind ik dit niet echt bezwaarlijk, het gaat naar mijn inziens zeer goed met Xbox live.. (tevens op de illegale manieren) Online gaming wordt steeds meer serieus genomen op consoles.

Een flopje kan MS wel hebben aan naar mijn inziens.

ps. waar hebben wij deze nachtelijke maleise aan mooie berichten aan te danken? :)
<- gelukkig :+
Een goede gok is dat Microsoft dit spel onder andere heeft geschrapt vanwege het feit dat XBOX Live niet echt aanslaat bij het grote publiek, zowel vanwege de kosten die dat met zich meebrengt (starter-kit en abo-kosten), maar ook dat flink wat "geleende" spellen ook online gespeeld kunnen worden zonder XBOX Live. Als voorbeeld PGR2 met KAI; lekker racen met 8 man tegelijk!
Je kunt "geleende" spellen alleen online spelen als deze System Link (Netwerk) hebben. Dus is anders als de LIVE optie in een spel. Er zijn ook een heleboel spellen waar wel een LIVE optie op zit en geen System Link. Dus voordeeltje voor LIVE. Feit is ook dat met System Link en "geleende spellen" je extra levels/maps kunt spelen met bv R63, dan met LIVE nooit zou kunnen.
En om dan ff on-topic the komen; Zonde dat TFLO geschrapt zou worden. Er wordt gesproken over dat het door gelijke spellen op andere consoles zou kunnen komen. Ja, als je TFLO dan niet op een xbox uitbrengt, dan gaan ze zeker naar die andere consoles toe...
Hmm, er is iets anders aan de hand hoor.
Microsoft heeft ook al een pc mmorpg plat gelegd.

Alleen, ze hebben dus wel een bedrijfje overgenomen, waar een paar van de originele everquest programmers inzitten. Dus ik vermoed eerder, dat ze alles op 1 kaart gaan zetten.
Ongeveer net zoiets is gebeurd bij URU (opvolger van Myst, Riven en Exile.. Ze hebben het spel wel afgemaakt, en je hebt gewoon de offline versie van het spel, maar als het spel dan uit was kon je online verder spelen. Was een schitterende opzet, je zou in een wereld rondlopen die elke dag weer wat zou veranderen, en delen bij zouden komen, en ja een beetje eigen leven zou gaan leiden. Er waren alleen niet genoeg mensen die het speelden, en dus kwam er niet genoeg geld binnen, en was het dus een enrme verliespost, ze hebben het uiteindelijk dus ook moeten staken.

Ik vrees dat dat met meer MMORPG's een beetje het geval is. Alles veranderd online, ook als je weg bent en ff geen tijd hebt om te spelen, als je dan terugkomt is er heel veel veranderd, is denk ik niet leuk. Je bent dus best verplicht om te spelen, en het kost vaak toch flink wat geld, de online dienst.

Voor Uru is er in iedergeval wel een oplossing: het deel dat eerst online zou worden gespeeld is nu een gratis te downloaden add-on geworden, kun je het spel toch uitspelen!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True