Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties
Bron: Reuters, submitter: Jurroon

In november begint Microsoft met een test van Xbox Live, het online-gamingnetwerk van de spelconsole. Aan de test, die wordt gehouden in Groot BrittaniŽ, Frankrijk en Duitsland, zullen zo'n 3000 mensen deelnemen. Uiteindelijk is het de bedoeling om Xbox Live eind 2003 in acht Europese landen, waaronder Nederland, actief te hebben. Hoewel Sony en Nintendo allebei met een alternatief voor Xbox Live willen komen, heeft Microsoft een stap voor door de ingebouwde breedbandaansluiting. Microsoft heeft erg veel baat bij een succes van Xbox Live op de lange termijn, omdat ze voor een groot deel van haar inkomsten hierop rekent:

Xbox Live logoThough a small market at the moment, online gaming is an area of the market Microsoft is keen to exploit over the coming years. Industry estimates say Microsoft is currently losing between $76 and $150 for every Xbox console sold. Sony Corp 6758.T and Nintendo 7974.T are also planning major online gaming initiatives, but the design of the broadband-compatible Xbox gives Microsoft an early leg-up.

Also on Tuesday, Microsoft confirmed it has purchased British games developer Rare Ltd for $375 million. Microsoft, which has a relative dearth of exclusive game titles, will have Rare's upcoming "Kameo" game added to its library when it's released in a couple months, the company said. Ed Fries, who heads Xbox games development, said Microsoft will have 175 games for Xbox by year-end, and that another 300 more were currently in development. (additional reporting by Braden Reddall in London)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Hoewel Sony en Nintendo allebei met een alternatief voor Xbox Live willen komen, heeft Microsoft een stap voor door de ingebouwde breedbandaansluiting
Nintendo heeft zijn netwerk ook al af, er zit alleen geen modem in, maar daar heb je niets aan. Breedband is nog teveel verspreid voor een succes.
Nintendo heeft geen (breedband) netwerk, net als de PS2 gebruiken ze een open structuur waarbij developers zelf als ze dat willen servers op kunnen zetten. Nintendo heeft hier alleen de adapter verschaft en zorgt ervoor dat deze het internet op komt.

Wel is het zo dat PS2 inmiddels bezig is met Playstation BB, ook een broadband only netwerk, maar hier wordt op het moment alleen nog maar een tech demo van gegeven (TGS) dus die is nog lang niet af.

Nintendo heeft zelf verklaard (zoek zelf maar) dat zij voorlopig nog niet veel toekomst zien in online gaming en zich voornamelijk zullen focussen op het koppelen van handheld (GameBoy) met de console (GameCube), zodat je characters kunt uitwissellen, dezelfde game op beiden kunt spelen e.d.
Ben erg benieuwd welke van de volgende twee stellingen nu klopt:

1. Online zijn met een console is minder gevoelig voor hackers/attackers/virussen dan met een PC omdat.....

2. Online zijn met een console is gevoeliger voor hackers/attackers/virussen dan met een PC omdat.....

Wie weet het antwoord :? :? :?
Ligt er aan... XBox heeft een Windows systeem eronder zitten, dat lijkt me gevoeliger voor hackers dan een GameCube ofzow...
Hoe kom je daar nu weer bij? Nog nooit ook maar een Windows ietsje gezien op dat ding hoor, is ook helemaal niet nodig, dat ding hoeft alleen maar games te runnen.
XBox draait op windows 2000. Je ziet het niet maar het is er wel degelijk.
Check deze link:
http://www.tweakers.net/nieuws/12484/?highlight=xbox+2000
Het is wel een afgeslankte versie maar nog steeds win 2k
Lijkt me toch erg sterk, Windows 2000 brengt een enorme workload met zich mee waar een Xbox helemaal niks aan heeft. Bovendien kan je in geen mogelijkheid zulke mooie spellen op 733Mhz draaien als dat op windows werkt, want de meeste games zijn mooier dan wat ik op mijn XP2000 kan draaien.

Als er bijvoorbeeld een uitgebreide versie van Windows CE met DX ondersteuning gemaakt zou zijn, misschien.
Toch is het wel zo er draait win2000 op maar dan wel een hele kale versie die speciaal voor gamen is aangepast.
Windows brengt niet zo zeer een enorme workload met zich mee. Die 'enorme workload' komt meer door de diverse services die normaal draaien op een workstation. Als je die echter uit zet heb je weinig tot geen load hoor. En dat is precies wat ze met de XBox gedaan hebben. Het is gewoon een win2k kernel verder. Da's het voordeel van het feit dat win2k redelijk modulair en netjes is gebouwd: Je kunt gewoon dingen weghalen, vervangen, prutsen etc.
Get real. De kernel van de Xbox is 24K groot (24K!!!).
Natuurlijk zijn bepaalde technologieen gebasseerd op technologie die Microsoft al in huis heeft (Windows 2000 dus): network stack, memory management, aansturing hardware (drivers) etc.

Om te zeggen dat de Xbox op Windows 2000 draait is incorrect.
De Xbox draait op een aangepaste versie van CE.
Win2k zou veel te zwaar zijn, hoever je dat OS ook zou strippen.
waar basseer jij die kennis nou op bazs2000? Duimzuigerij?
Je kon je aanmelden als beta tester op www.xboxlive.com dat heb ik dus gedaan.. k heb wat contact daardoor gehad met microsoft. het kwam er dus op neer dat mijn internet te langzaam was voor xboxlive :( dat komt dus niet goed denk ik....

ik heb kabel stabiel 45k download 16k upload..
lijkt me niet de minste verbinding in nederland.. hoeveel procent van nederland heeft nou een snellere verbinding? das dus alleen ADSL van KPN en bbned en @home.

ik denk dat er een te snelle inet verbinding nodig is en dat daardoor veel mensen afhaken :(

edit: dankje -Alex-
Bedoel je niet 45 KB download en 16 KB upload ? :)
Zou het niet verstandiger van Microsoft om eerst een lading leuke spellen uit te brengen ??

Welke spellen zou je op dit moment kunnen spelen :? Misschien komt dit omdat ikzelf geen X-Box heb, maar ik hoor geen goede verhalen over de verkrijgbare spellen.
Quote _rechtstreeks_ uit de posting boven je:
Microsoft will have 175 games for Xbox by year-end, and that another 300 more were currently in development. (additional reporting by Braden Reddall in London)
Als je uit 175 spellen, of 475 volgend jaar, geen leuk spel kunt kiezen.. :?
MS brengt genoeg interessante spellen uit voor XBOX Live, zoals Unreal Championship, Halo 2, een aantal sport spellen... En er zijn er vast nog meer, dus keuze genoeg.

Het enige minpuntje tot nu toe is dat het zeker tot maart volgend jaar duurt voordat we in Nederland kunnen meedoen.
Het enige minpuntje tot nu toe is dat het zeker tot maart volgend jaar duurt voordat we in Nederland kunnen meedoen.
Je kan NU al Halo en Tony Hawk 3 over het internet spelen via GameSpy... daar komen natuurlijk games bij en het is goedkoper omdat je gewoon via de kabel kan spelen en niet zo'n XBox Live abbonnement hoeft te betalen. :)
Halo
Ken je vast wel, FPS. Een buitenaardse ring blijkt een enorm wapen te zijn. De mensheid maakt een superrobot om het stoppen, dit ben jij!
MotoGP
Supermooie motorracer, van arcady tot het rekening houden met de warmte van je motor, supersnel en een enorme bewegingsvrijheid.
Amped
Wordt wereldkampioen snowboarding, reis veel verschillende bergen af en doe de pro's na, werf sponsors en draag de beste kleding.
JSRF
Superstylisch actiongame, je bent op skates en moet proberen van de hele stad jouw hood te maken. Strijd tegen de concurrende graffitibende en spuit alles onder.
Enclave
RPG-action, de hele wereld is gedompeld in darkness maar een 'Enclave' omsloten door oneindig diepe ravijnen is nog niet overgenomen. De ravijnen, gemaakt door magie, zijn aan het sluiten, de darkness treed binnen. Je kan zowel de darkside als de lightside spelen.

Dit zijn een paar van de titels die ik heb die ik zeker iedereen zou aanraden, stuk voor stuk supergave spellen.

MotoGP is straks ook op Live, lijkt me fantastisch, echt racen met allemaal anderen.
Hmmz vreemd, lees dit eens, dit zegt hele andere getallen. Check hier maar eens.
Als je goed leest zie je dat het nieuwsbericht het heeft over een 'pilot' en 'test'. Vergelijk dat met jouw bron.. Die heeft het over het 'live' gaan va het netwerk, dus een officiele opening. Goed lezen :)
Deze die in dat artikel getallen zijn juist, Xbox Live gaat live op de verjaardag van Xbox, net als in de US. Hier is dat dus op 14 maart 2003.

Dit is ook bekend gemaakt op de X02 in Seville.
Wellicht is die snelle internet verbinding nodig omdat er op de XBox teveel gegevens heen en weer gestuurd moeten worden. Dank zij het online gamen zijn de spellen steeds meer zo gemaakt dat ze alleen de hoognodige informatie doorsturen, dus met betrekking tot je positie in een spel, en hoe je er uit ziet, wat voor wapens je hebt, en je naam. Veel meer is er niet nodig. Wellicht kan dit bij een console niet omdat er te weinig ram-geheugen is ofzo...(ben een leek op het gebied van consoles hoor...)
ALLE xbox live games hebben ook voice, aangezien er in tegenstelling tot op PS2 en GCN geen toetsenbord voor de console is (voice is ook een van de eisen van microsoft), dus dit moet ook volledig over de bandbreedte. Verder wil microsoft dat het netwerk low-latency (weinig lag) is en modems vertragen games, stel je voor dat je Capcom vs. SNK eo op Xbox live online speelt met lag (een fighter)?

Het is echter wel een gewaagde beslissing, maar misschien is dit ook voor veel mensen een reden om eindelijk een breedband aansluiting te nemen.
Weet er iemand of er via Live ook "normaal" gesurfd en gemaild kan worden?
Nee, kan niet... XBOX Live is alleen voor games. Daarmee voorkom je ook lag op het netwerk.
ik denk dat er een te snelle inet verbinding nodig is en dat daardoor veel mensen afhaken
Voor HALO heb je al eigenlijk minstens 128kb per speler nodig, dus als je met een maat met zijn 2en op je Xbox online wil gamen heb je dus zeker 256kb upload nodig.

De Xbox is natuurlijk een moderne console en men verwacht niet dat men thuis gemiddeld nog op 56k6 modems zit. (In de VS is breedband natuurlijk veel meer standaard. Ik denk ook dat de Xbox Live lancering in europa expres een jaar later na de release is van de Xbox in de hoop dat intussen breedband dat wat breeder in gebruik is genomen.)

Met Battlefield 1942 kan je met 256kb upload ook maar net 4 spelers hosten... Welcome to the future...
De meeste bekende "breedband" pakketten hebben maar maximaal 16 kilobyte up.
Dat zou dus betekenen dat 99% van de potentieele markt afvalt als je 256 kb nodig hebt om fatsoenlijk te kunnen gamen, maar wie gaat er nu dan ook met z'n 2en internetgamen op een console |:(
En in de USA lopen ze achter op breedband gebied en niet voor.
Hoe kom jij erbij dat ze in de VS achterlopen qua breedband ?

Ze hebben daar juist hele goedkope snelle abbo's, zoals 10 Mbit down en 1 Mbit up voor $30, vraag maar aan de user silentsnow die in de NY woont :)
ik denk dat hij het over kiloBIT heeft...
(In de VS is breedband natuurlijk veel meer standaard
Dat had je dan toch maar gedacht... er was pas nog een artikel op /. dat het erover had dat breedband maar niet wou aanslaan in de VS, in tegenstelling tot Europa. Dit is natuurlijk ook niet verwonderlijk, aangezien de amerikanen voor lokaal telefoneren geen kosten moeten betalen behalve het abonnement op de lijn, zodat velen dan ook een extra lijn hebben die hoofdzakeljk gebruikt wordt om te surfen.

Bij ons wordt het (bijna) constant online zijn een kostelijke zaak met een modem, zodat breedband dan ook een logischer oplossing is. Voor de bandbreedte is het bij veel amerikanen duidelijk niet interessant genoeg, omdat jan modaal ook daar waarschijnlijk meer zit te surfen en mail ligt te checken dan films te downloaden.
daarom ook dat er geen "server" op je xbox draait maar MS servers opzet voor alle Live games, dus jij moet enkel je "eigen" bandbreedte weten te trekken en niet die van je mede spelers
Ik vind het jammer dat het nieuws zo onvolledig is, de kosten van live! zijn ook al bekend, net als de datum van release in europa.

14 maart 2003 en Ä59 per jaar. Dus NIET eind 2003.
Ik geloof dat 33% van de internetgebruikers al breedband heeft, dat zijn er behoorlijk wat.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True