Nintendo introduceert online-adapters voor Gamecube

Nadat eerder vandaag door Sony werd aangekondigd dat er online gaming voor hun Playstation 2 zit aan te komen, meldt Reuters in een artikel dat Nintendo ook actief is op dit gebied. De Japanse gigant, die overigens onlangs een fikse boete kreeg wegens kartelpraktijken, introduceert de eerste apparaten waarmee hun Gamecube online geslingerd kan worden. Het gaat om twee versies - een dial-up adapter en een breedbandadapter - die beiden voor 34,95 dollar over de toonbank moeten gaan. De eerste game die geschikt zal zijn voor online Gamecube-plezier, is Phantasy Star Online Episode I & II van Sega. Het maandelijkse bedrag dat neergeteld dient te worden voor de online service van Sega bedraagt 8,95 dollar. Sega heeft overigens al ervaring op het gebied van online gaming, aangezien ook met de Dreamcast online gespeeld kon worden. Leuk detail is dat dat ook het spel Phantasy Star Online betrof. Nintendo zegt overigens niet de volledige aandacht op online services te vestigen, maar ziet het meer als extraatje:

Nintendo GameCube (paars, klein) As opposed to competitors Sony Corp. and Microsoft Corp., who are making major online pushes with their PlayStation 2 and Xbox respectively, Nintendo has said it considers online play more of an extra feature than integral to its plans.

Sony released a network adapter for the PS2 in August that supports both dial-up and broadband. The Xbox comes with a broadband connection built in.

Like Nintendo, Sony does not offer a central gaming service, whereas Microsoft does have such a system, Xbox Live, that will launch in November.

Door Jan Laros

Freelance redacteur

01-11-2002 • 21:47

29

Submitter: Jurroon

Bron: Reuters

Lees meer

Reacties (29)

29
29
26
9
0
0
Wijzig sortering
Wat ik me dus afvraag: Kan je met die breedband adapter ook op je interne netwerk en dus ook op internet via een linux bak?

Lijkt me wel, ik neem aan dat de breedband adapter rj45 zal zijn.

Maar de 8,95 is volgens mij alleen voor sega spellen zoals het voorbeeld. Dus als er andere fabrikanten online games uitbrengen (bijv quake3 oid) dan zal het wel niet hoeven. (neem ik aan)
edit:
hmmz dat laatste stukkie lees ik net hierboven mij, ik moet toch beter de posts lezen ;)
offtopic
Huh?
Leg mij dat eens uit:
Als de adapter RJ45 is dan kun je het op je interne netwerk aanlsuiten ?????????
Volgens mij moet je er n paar boekjes op naslaan. De connector RJ45 (is dus geen adapter) heeft helemaal NIETS te maken met het type netwerk. ISDN heeft ook RJ45.
Er komt echt veeeeel meer bij kijken, oa protocol: IPX/TCP/IP enz, daarbij kunnen al deze protocollen ook prima met andere bekabeling/connectoren werken (zoals optisch bijvoorbeeld)
/offtopic

Ik vind eigenlijk ook dat dez kosten in de games horen te zitten, uiteindelijk zal er iemand voor moeten betalen, maar hoe zat dit dan bij de DreamCast ???
Anoniem: 16243 @rinkel3 november 2002 08:29
offtopic
Huh?
Leg mij dat eens uit:
Als de adapter RJ45 is dan kun je het op je interne netwerk aanlsuiten ?????????
Volgens mij moet je er n paar boekjes op naslaan. De connector RJ45 (is dus geen adapter) heeft helemaal NIETS te maken met het type netwerk. ISDN heeft ook RJ45.
Er komt echt veeeeel meer bij kijken, oa protocol: IPX/TCP/IP enz, daarbij kunnen al deze protocollen ook prima met andere bekabeling/connectoren werken (zoals optisch bijvoorbeeld)
/offtopic
Ik ga er vanuit dat NhImF bedoelt dat de aansluiting RJ45 is, het protocol zal eigenlijk zeker TCP/IP zijn, gebruik maken van IPX op het internet voor on-line gaming brengt veel meer problemen gezien er ISP's zijn die alle protocollen behalve TCP/IP blokkeren. Andere vormen van aansluitingen is op zich wel geinig, maar als ze een optical aansluiting leveren, hoe wil je die dan in je DSL/Cable modem krijgen? Zou een beetje een onlogische keuze zijn.
Anoniem: 63704 2 november 2002 01:43
een paar puntjes:
Ten eerste is het inderdaad alleen voor PSO 1/2 (Wat misschien lelijk is maar wel verslavend als hel). Die boete was vanwege het al jaren spelende verschijnsel van verschillende prijzen in eu landen. Het is trouwens voor elk bedrijf zakkenvullen, dat is dus het principe achter zaken doen. Zeker Microsoft weet dat :) Hoe je het voor elkaar krijgt om die discs te beschadigen weet ik niet, gewoon een beetje voorzichtiger doen, ik heb er nog nooit last van gehad. Zijn alle dvd's niet vrij krasgevoelig? Ik denk niet dat je er mee op je interne netwerk kan komen via een linux bak, dat ding heeft een heel aparte interface met de GC volgens mij . Er komt van nintendo ook geen browser op de markt.
Anoniem: 63704 2 november 2002 17:14
Volgens mij mogen publishers ook nog extra geld vragen voor spellen op x-box live, dus als daar mmorpgs op komen zullen we misschien ook wel zulke bedragen gaan zien.
Een interresante ontwikkeling , ik vraag me alleen af of de Nederlandse markt hier klaar voor is !
We verschillen namelijk toch wel een beetje , in verhouding tot de aziatische markt , je wil niet weten hoe gek die zijn om ALLEEN maar te kunnen online gamen , en wat ze daar allemaal voor laten !
Oke de Die Hard gamer mischien hier ook wel , maar ja wie van die mensen heeft dan een gamecube ....
Wat het eindresultaat zal zijn van deze geweldige ontwikkeling , moet ik eerst maar eens zien ..
Ik ben bang dat het allemaal niet zo n vaart zal lopen ..
Dan is een GC met een netwerkadapter uiteindelijk toch bijna even duur als een Xbox (die dit al heeft ingebouwd), en zelfs duurder als je bijrekend dat je bij de GC nog een memorycard moet kopen :)

Behoorlijk pittig trouwens $8,95 per maand, alleen voor Phantasy Star Online...
Het zou gewoon gratis moeten zijn. Je betaalt immers al voor:
1. het spel
2. internettoegang via je provider

En in tegenstelling tot PC Games is 99% van de GameCube Games gewoon legaal gekocht...

Ok de servers up & running houden kost ook wel geld, maar bij de meeste PC Games zijn er ook dedicated servers van de fabrikant zelf.
WhiteDog, ik vind het ook niet leuk dat het geld kost, maar diensten kosten geld. De meeste CS-servers zijn onofficiëel en dus gratis voor de spelers, maar de admin betalen meestal, of voor de pc/stroom/internet of abonnement. Maar dat doen ze uit enthousiasme. Hier geld hetzelfde, alleen zijn wij nu enthousiast en betalen wij, dit moet namelijk echt bewaakt en bijgehouden worden, ik begrijp het wel, hoewel 8.95 naar de smaak van deze Hollander wel wat veel is! ;)
nou kijk maar eens naar Blizzard met hun Battle.net, zou wel willen weten hoeveel servers ze hebben staan om al hun spellen te kunnen hosten en je hoeft ook niet voor Battle.net een maandelijkse bijdrage te betalen. Zo zie je maar weer dat het ook wel gratis kan. En volgens mij is bnet het grootste online netwerk ter wereld, gratis en voor niets (behalve de game).
Mee eens met WhiteDog. Op pc kun je online spelen zelfs als je de spel niet hebt gekocht en aangezien er nog geen kopie's te krijgen zijn voor de Gamecube en men al heeft betaald voor het spel, moet het gratis kunnen.

Maarja, aangezien ik wel een Gamecube en meer dan 10 spellen daarvoor heb waarvan bijna de helft niet meer werkt, is nintendo beroerd bezig. Paar miezige krasjes en het werkt niet meer! Mario Sunshine was binnen een week niet aan het praat te krijgen en dus een 2e exemplaar gehaald omdat Nintendo te beroerd is om maar iets aan service te doen.

Probeer later wel naar een speciaal bedrijf op te sturen om te krassen te verwijderen en te polijsten als de cd-repairkit niet werkt.

Voor Nintendo is het alleen maar zakken vullen. :(
Vandaar ook de boete voor kartelvorming! en terecht!!!

ps. weet iemand of dat ding al gekraakt is?
even off-topic
Vergeet onze mastermind even dat voor de PC industrie er al een hele hoop 'gratis' verschaft wordt, windows bijvoorbeeld en de internetverbinding die je al betaald.
dan wil jij ons ook vast wel vertellen waar ik windows legaal gratis kan krijgen. Oh en wat als je chello heb met al een pc eraan, dan zal je dus OF een 2e chello account moeten nemen voor je GC of een extra inbelaccount. Die zijn niet gratis hoor.
Kijk eens aan, na al die officiële cd's gekocht te hebben verkiest meneer om ze allemaal te gaan kopiëren... ik durf erop wedden dat hij helemaal geen games heeft laat staan een GameCube, hij is een van de velen die alle games illegaal download om dat (gratis!) online te spelen... mensen zoals u maken die dingen allemaal zo duur
iets doet mij denken dat jij ook niet zo een heilig boontje bent.

en voor jou ook een tip, gebruik de quote funktie :)

en dan weer on-topic.

Op zich een leuke ontwikkeling dat al die gameconsoles op het internet worden aangesloten, maar behalve het kunnen multiplayen en mogelijk een beetje kunnen surfen ontgaat mij het algehele nut. Gegevens opslaan is nauwelijks tot niet mogelijk, gegevens printen is mogelijk zolang je console een USB poort heb en er een printer ondersteund zou worden (wordt volgens mij niet gedaan, maar theoretisch zou het mogelijk zijn). Multiplayen doe ik liever op de pc persoonlijk. Mijn huidige console is nogsteeds een playstation 1 (met lauter legale games voor degene die zich dat afvragen) en ik heb de on-line funkties niet nodig, online gamen vind ik via de pc veel makkelijker gaan.
bijna is nu een mod chip maar die moet met 60 draadjes worden vastgezet dus is bijna zover...

als je niet je GOD's aan de hond voert dan heb je ook geen last van krassen ik heb nooit last van GOD's die het niet doen...

en over dat bedrach per maand alle online MMORPG's kosten geld, dus en meer dan $8.90 ook dus niet zeiken..
HAHAHAHA,

sorry, ik kon het even niet laten....

hehe is ie weeral leuk deze jongen laten we eens zin per zin kijken wat hij eigenlijk probeert te zeggen, soort van gedachten lezen (bij domme mensen die niet veel denken gaat dat verdacht goed)

**********************

Mee eens met WhiteDog. Op pc kun je online spelen zelfs als je de spel niet hebt gekocht en aangezien er nog geen kopie's te krijgen zijn voor de Gamecube en men al heeft betaald voor het spel, moet het gratis kunnen.

Vergeet onze mastermind even dat voor de PC industrie er al een hele hoop 'gratis' verschaft wordt, windows bijvoorbeeld en de internetverbinding die je al betaald. Verder zijn er ook duizenden vrijwilligers die zich dagelijks proberen te bewijzen adhv online games (denk maar aan Graal gebaseerd op Zelda a link to the past... en is nu betalend www.graalonline.com) Nintendo moet zelf zorgen voor een hoop dingen en werkt niet met vrijwilligers

Maarja, aangezien ik wel een Gamecube en meer dan 10 spellen daarvoor heb waarvan bijna de helft niet meer werkt, is nintendo beroerd bezig. Paar miezige krasjes en het werkt niet meer! Mario Sunshine was binnen een week niet aan het praat te krijgen en dus een 2e exemplaar gehaald omdat Nintendo te beroerd is om maar iets aan service te doen.

Jah, de helft werkt niet meer :). leuk is dat maar als je die dingen op de vloer laat liggen en er dan overheen gaat lopen met je schoenen of tussen de deur gaat klemmen werken die dingen uiteraard niet meer. ook dvd films kunnen niet tegen verscheidene keuken, huis en tuinpraktijken. (knagende honden, mixers, microgolfovens etc)
(tip steek die dingen na gebruik in hun doos terug :))) ) Trouwens mocht je contact opgenomen hebben met Nintendo België zou je horen dat voor een kleine meerprijs (als het inderdaad luttele krassen zijn) je een nieuwe kunt krijgen als je de oude OFFICIELE dvd kunt opsturen

Probeer later wel naar een speciaal bedrijf op te sturen om te krassen te verwijderen en te polijsten als de cd-repairkit niet werkt.

Net alsof hij dat werkelijk gaat doen, net als (probeer mijn fiets maar eens naar de fabrikant terug te sturen als ik die lekke band niet kan repareren.)

Voor Nintendo is het alleen maar zakken vullen.
Vandaar ook de boete voor kartelvorming! en terecht!!!

Die kartelvorming is van jaaaaren geleden, en vergeleken met Microsoft hebben is Nintendo geen vaste bezoeker van de rechtbank :)

ps. weet iemand of dat ding al gekraakt is?

Kijk eens aan, na al die officiële cd's gekocht te hebben verkiest meneer om ze allemaal te gaan kopiëren... ik durf erop wedden dat hij helemaal geen games heeft laat staan een GameCube, hij is een van de velen die alle games illegaal download om dat (gratis!) online te spelen... mensen zoals u maken die dingen allemaal zo duur
Ach ja, ik heb ook geen gamecube ;)
Kabel 'll do the trick heh :P

ps. denk dat dit een overbodige post wordt :P
De Japanse gigant, die overigens onlangs een fikse boete kreeg wegens kartelpraktijken

Waar kan dit nagelezen worden?
Had nl. wel gehoord dat Nintendo samen met Squaresoft een sub-bedrijfje wilde starten om toch goeie rpg's voor de GC te releasen...
Maar of dat kartelgedoel hierop slaat? :?
O.a. op deze pagina kan het gelezen worden:

http://www.gamers.nl/nieuws/15248
Anoniem: 55832 2 november 2002 09:00
Dit is stukken duurder dan voor de xbox, voor het eerste jaar betaal je bij de gc:

12x8,95 + 34.95 = 142,35

en voor de xbox 50 (voor 1 jaar live+headset+ 2 games of 2 demo's weet t niet zeker).

en bij de xbox kun je alle games die door live ondersteund worden doen en bij de gc 1tje.

een nadeel van xbox live is dat je niet met je 56k of isdn kan gamen.

:(
ja maar dit bedrag is ALLEEN voor PSO en niet voor een soort live iets dat MS je gaat aansmeren. Ik denk niet dat nintendo een online netwerk gaat opzetten maar dat de spellen strax net als q3a ensow gaan werken een speler maakt game en rest kan joinen, dan hoeven ze alleen maar een aantal master servers neer te zetten en hoef je geen abbokosten te betalen omdat de ook reclame laten uitsturendie je tijdens het wachten ziet. Dat zou wel ideaal zijn... maarja... ik weet ook niet wat de gamegoden uit japan geen doen :)
Anoniem: 68939 1 november 2002 22:38
dat bedrag van 8.95 is alleen voor sega spellen kerels, en aangezien dit spel het enige is, en nog is lelijk ook, is het dus nix belangrijks :9
Jonges dit heeft niks met sega te maken, maar met MMORPG's.

MMORPG's kosten bijna altijd geld, zoals everquest, ultima online en binnenlang star wars galaxies. Heeft dus geen drol met sega te maken :)
En ik zie naast online gamen ook het kopieeren van games al aankomen. Dreamcast spellen konden ook zeer gemakkelijk van console naar PC "gedownload" worden via de broadband adapter...
Beetje modden, harde schijf als "mini-dvd" laten fungeren, en je bent er. :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.