Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties
Bron: Reuters

Reuters schrijft dat Microsoft onderhand al meer dan 350.000 gamers heeft ingeschreven voor de dienst Xbox Live. Via deze dienst, die in november 2002 van start ging, kunnen gebruikers met een breedbandverbinding tegen elkaar spelen. Na de eerste week waren er al 150.000 aanmeldingen, en begin januari was dit aantal opgelopen tot 250.000. Nu, tien dagen voor de release in Europa op 14 maart, zijn er al 350.000 mensen actief via Xbox Live. Microsoft ziet de op internet aangesloten spelcomputer als een keerpunt voor het bedrijf, dat nodig was om zich van concurrent Sony te onderscheiden. Op dit moment zijn veertien spellen geschikt om via Xbox Live te gebruiken, maar de komende twee maanden zal dit aantal uitgebreid worden met tien extra spellen. In Europa zal de Live-kit voor 59 euro over de toonbank gaan:

Xbox Live logoThe European edition of the Xbox Live kit will be available in eight countries at launch at a price of 39 pounds in Great Britain and 59 euros in the other countries. "I think we're going to be very, very interested to see what the first weeks look like in Europe," Moore said. Since the start of Xbox Live, Microsoft said its gaming network has hosted a total of 15.7 million hours of online play, with a weekly average of 3 million gaming sessions. Peak gaming time, Microsoft said, is from 8 p.m. to 10 p.m. across time zones, which is the same as broadcast television's prime time.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Ik had gehoord dat je hiervoor een creditcard nodig had.

Hoe zit het ermee?

Edit: Ik denk dat ik zelf niet het live pakket ga aanschaffen omdat mijn Credit Card gegevens
niet ga vrijgeven. Je weet maar nooit wat ermee gebeurt.

Ik denk dat ze in Nederland beter gebruik kunnen maken van een andere methode.
Ik heb de zooi vorige week aangesloten. Je hebt inderdaad helaas een CC nodig, ook al wordt die het eerste jaar niet gecharged. Na een jaar wordt het stilzwijgend verlengd, tenzij je het dus voor die tijd opzegt.Het bedrag voor de verlenging is nog niet bekend.

De CC wordt wel gecharged voor bepaalde content-downloads, en dat wordt dan van te voren ook duidelijk aangegeven. Je kunt deze optie ook uitschakelen (en vergrendelen achter een password, voor het geval de CC van iemand anders is). Let op dat lang niet alle content downloads geld kosten, dat is compleet aan de developer om dat te bepalen. Er zijn al 4 downloads voor MechAssault, 2 Mechs en 2 maps, alle 4 gratis.

Verder hoef je geen .NET account of zo op te geven. Elke Live-kit heeft een serial van 25 karakters, net als Windows en Office, en die moet je met je joypad inkloppen. Je kiest daarna 1 usernaam, en die kun je NIET achteraf wijzigen. Je moet ook wat standaard IP-geneuzel opgeven, zoals IP van de Xbox, DNS-servers, en de gateway naar buiten. Eventueel kun je ook het MAC-adres wijzigen, if need be.

Nog wat extra info: Je kunt trouwens meerdere Live-accounts op 1 Xbox hebben, maar je moet voor elke account wel een aparte Live starterpack hebben. Je kunt wel gratis guest-accounts opzetten, maar die hebben geen voice en doen niet mee aan online statistieken (highscores etc). Je kunt jouw Live-account ook overzetten op een memory card, en meenemen naar een vriend, als je met z'n tweeen op 1 Xbox met Live wilt spelen.

Maar, kort gezegd: ja, je hebt een creditcard nodig, ook al wordt die niet gebruikt in het 1e jaar.

En verder? Schaf MechAssault, Unreal Championship en Ghost Recon aan, en knallen maar. Ben uitermate tevreden over de kwaliteit van de communicator, trouwens, en lag heb ik ook geen last van (met Basic ADSL van Xs4all op getweaked modem).

Edit: idd, ik ben wat vroeg. Dit is gebaseerd op mijn geimporteerde Xbox met dito Live-pack (had MS de Xbox maar normaal moeten prijzen bij de Europese launch), die evengoed in Europa werkt. Ik log dus in op Amerikaanse servers, maar desondanks is de lag bijzonder laag. De Europese Live zal misschien op bepaalde puntjes afwijken, maar ik verwacht dat MS nog steeds een creditcard zal vereisen. Het hele CC-systeem zit ingebouwd in Live, zoals bij de content downloads.
RefriedNoodle, werk jij toevallig bij Microsoft NL ?

Ok ik weet dat dit off-topic is, maar ik moest deze vraag gewoon stellen toen ik zoveel text las met veel vroege kennis.
Veel van je reacties hebben ook met MS te maken en daar denk ik een zekere verdedigende houding in te bespeuren.

Hier bedoel ik niets mee maar ik moest dit even kwijt.
Huh? X-box live is hier in NL toch nog niet van start gegaan? Hoe kan je dan al alles hebben aangesloten?
Je kan nu al op Xbox Live! met een beta kit of, hoe ongeloofwaardig als dit ook mag klinken, via een Amerikaanse Xbox Live! kit. De NTSC disc werkt gewoon prima op een PAL Xbox. Je moet alleen een Amerikaanse postcode en State opgeven.

Verder onderschrijf ik volledig alle bevindingen van RefiedNoodle. Ik speel nu al enkele weken Unreal Championship, MechAssault en Ghost Recon en het werkt snel en vlekkeloos. De communicator stelt je in staat om met je vrienden of opponenten te praten en heeft een verbazingwekkend goede kwaliteit (vergelijkbaar met een mobiele telefoon). En wat me helemaal verbaasde was het totale gebrek aan Lag. Ben benieuwd of ze deze kwaliteit kunnen volhouden als er nog eens 100.000en Europeanen bijkomen.
waarschijnlijk zit dat er dik in ja, je moet waarschijnlijk via passport een .NET account aanmaken en je met die account abonneren op XboX-live. Net zoals met Asherons Call moet er dan een valide CC opgegeven worden.
hmmmz, vraag me af of dat ook op chello kan
je mag officiŽl niet eens je internet delen van chello
maar mag je dan wel de x-box en een pc op je aansluiting hebben dan?
Dat hele concept van Chello is allang achterhaald. Als ik zie hoeveel mensen hier in de buurt Chello delen dan is dat denk ik eigenlijk overal. Dat is simpelweg omdat Chello op 1 pc 'te duur' is terwijl als je 2 pc's kan aansluiten je er veel meer voordeel van hebt. Bovendien heeft de doelgroep van Chello eigenlijk altijd wel meerdere pc's.

Ik denk dat Chello binnenkort hun policy aan zal passen en er misschien wel een upgrade van de upload er tegenaan gooit :9.
Ik denk dat Chello er met een Pro abbonement aan komt zetten waarbij je wel je internet mag delen.
Nog meer betalen voor wat je eigenlijk al standaard zou moeten hebben. :(
De enige 2 redenen dat ik de Pro abbo zou nemen, is vanwege de bredere verbinding (mogelijk 3mbit dl en kwart mbit up) zodat ik weinig last van lag heb met een xbox live dinges... en omdat ik dan ook eigen services online zou mogen zetten (xbox live services ??)
Vraag me id af hoe dit gaat werken bij Chello. Chello kijkt toch naar het MAC adres en ik weet niet of je deze kunt clonen met de Xbox Live. Ik ben benieuwd.
Ja, je kan een MAC adress klonen met xbox live
Das makkelijk te fixen ... gewoon je XBox op een hubje en het hubje op je PC en Internet Connection sharing aanzetten ... simuleer je een lannetje ...
Precies! Ik heb mn XBox en 2e pc ook aangesloten op een switch en het werkt gewoon precies hetzelfde als een LAN... :)
Het is niet de console, maar de software die de gameplay bepalen. Het is ook zo dat ieder dat voor zich moet bepalen welke console de meeste titels heeft die hem/haar het meest aanspreken. Dat jij nou voor de GC kiest heb ik geen probleem mee, maar er zijn gewoon hele volksstammen die het niet met je eens zijn.
Dat ben ik zeer zeker niet met je eens. In dit geval heeft de gamecube een legio van spellen die enkel en alleen voor de gamecube zijn (nintendo's huis, mario, zelda, metroid prima enz) Dat maakt dat de console zelf een betere gegarandeerde gameplay kan hebben dan andere console's voor een bepaald persoon. daarnaast verschilt het ook nog door de dingen die consolemakers toevoegen, bijv zoals nu het internetgebeuren. Dat maakt dat de console een hogere gameplay heeft, je kan immers met de spellen die voor die dingen ontwikkelt worden meer kanten op.
Het is gewoon een combinatie van de console en de games... De gameplay van een shooter is bv beter op de pc, terwijl een racing game of platform spel een betere gameplay heeft op een console. :7
2 glottis

Een modchip en Live werkt dus 100% niet samen. Wanneer je eenmaal met een Xbox op Live gaat terwijl je originele Bios niet actief is wordt je Xbox "voor het leven" gebanned van de Live Service. Moderne modchips ( XecuterII, laatste versie PCBioxx, NitoXX, Matrix zucht ) hebben de mogelijkheid om origineel te booten en zich te verbergen voor de controles die Live doet op het aanwezig zijn van Modchips in het systeem.

Xbox Live zal HET ding zijn waarmee MS zich ver boven sony en nintendo kan zetten. Eind dit jaar zullen er 100 games zijn die Xbox Live ondersteunen dan wel content downloadable dingen hebben.
De XboX werkt inderdaad vrij goed. Ook al is de Gamecube leuker kwa gameplay, de modchips helpen een boel met de Xbox. Je kan er zo veel mee als die eenmaal gemod is.
Gelukkig kan je met de laatste generatie modchips ook gewoon Xbox Live spelen.
Maar Microsoft pakt het slim aan met het online gamen, misschien dat ze op die manier nog wat winst kunnen halen, en ze verkopen meer spellen, want die kan je niet copieren als je online wilt gamen.
Ook al is de Gamecube leuker kwa gameplay
Het is niet de console, maar de software die de gameplay bepalen. Het is ook zo dat ieder dat voor zich moet bepalen welke console de meeste titels heeft die hem/haar het meest aanspreken. Dat jij nou voor de GC kiest heb ik geen probleem mee, maar er zijn gewoon hele volksstammen die het niet met je eens zijn.
Gelukkig kan je met de laatste generatie modchips ook gewoon Xbox Live spelen.
Da's toch alleen als je de modchip uit zet? Anders heb ik iets gemist.

Op zich is Xbox-live wel cool, als er online MMORPG's komen waar je niet extra voor hoeft te betalen.
"Ook al is de Gamecube leuker kwa gameplay"

Is ? Of vind jij dat ? :Z
X-Box Live is idd nog niet van start gegaan. Hoewel ik al wel een keertje X-Box live heb gespeeld toen ik op bezoek was bij de redactie van de PU.
Beviel zeer goed. Weinig lag alleen het enige nadeel was dat als je in de Headset praatte je tegen alle players in de game praatte. In mijn geval waren dat alleen engelsen maar toch.
het enige nadeel was dat als je in de Headset praatte je tegen alle players in de game praatte. In mijn geval waren dat alleen engelsen maar toch.
Dat vond ik juist een van de coolste features van Xbox Live! In Halo2 schijn je via de witte en de zwarte knop op controller tegen je teamleden of tegen iedereen te kunnen praten. Het gebruik van de stem is dus afhankelijk van de developer (zo kan je in Ghost Recon, je stem strategisch gebruiken)
@ rooicity

Geen paniek, mocht je zo stom zijn om met je gemodde XBOX online te gaan dan kun je jezelf nog altijd een andere serial geven.. met ConfigMagic, genezen is altijd beter dan voorkomen natuurlijk.. maar het is niet einde oefening.

Zie hier http://www.team-assembly.com/team/
2 d0pe

ik ken alleen de Beta van Config Magic maar het probleem blijft toch altijd dat jouw serienummer voor Xbox Live wordt gebanned en het is niet zo makkelijk om een ander geldig serienummer te achterhalen.
Voor mij nog steeds geen reden om zo'n X-doos te halen...
Voor mij nog steeds geen reden om zo'n X-doos te halen...

Misschien ... maar ik zal je wel zeggen dat het bij mij (Geen Xbox, wel PC Internet Game liefhebber) wel begint te kriebelen als ik de mogelijkheden van Live! lees ... weinig / geen laaaag ... super praktisch, spel erin en spelen maar ... en spellen misschien wel even tof als PC ...

Misschien ben jij niet overtuigd ... maar een hoop PC gamers denken anders ...
De lag wordt toch nog altijd door je verbinding bepaald. Of je nou op de pc of op de x-box een game speelt.
LauPro bedoeld dat de lag door de hele verbinding bepaald wordt en niet alleen door jouw internet abbo. En als je geen last hebt van lag zijn de servers en de verbinding ervan ook goed, dus microsoft heeft het goed geregeld.

Dan hangt het dus nog wel van jouw abbo af, maar als je daar veel lag hebt dan ligt dat niet aan Microsoft.
Nee de lagg wordt bepaald door de verbinding tussen jou en de server.
De PC barst ook van de on-line spellen waar geen zak aan is (op een paar uitzonderingen na). Kwaliteit is belangerijker dan kwantiteit.
Ik heb in tegenstelling tot NGC en PS2 nog steeds geen interessante XBOX exclusives gezien. Splinter cell komt bijv. ook gewoon naar de andere consoles. Laat ze daar eerst maar mee komen. Tot die tijd speel ik liever gewoon on-line op de PC of exclusieve games op de Cube of PS2.
hmmmz, dat communiceren lijkt mij wel moeilijk. er zit volgens mij geen keybord op je xbox (wel te krijgen?)
anders is voiceover misschien een uitkomst.
en natuurlijk weet ik dat chello gedeeld wordt door de helft van de gebruikers, ik ben er 1 van B-)
Hoezo moeilijk? je praat met elkaar via een communicator, simpeler kan niet.
kep zelf NOG geen xbox, ik kijk eerst ff af hoe het gaat, kijken wanneer de prijzen dalen. dan koop ik misschien zo'n ding. dus vandaar dak niet wist hoe je moet babbelen ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True