Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties
Bron: New Scientist, submitter: Zarc.oh

De New Scientist heeft een artikel geschreven over een nieuw online massive multiplayer spel. Het spel heeft de naam Rekonstruction gekregen en de planning is om het spel eind 2004 uit te geven. Het meest opvallende aan dit spel is dat het zich afspeelt in een zich niet herhalende wereld waarin één miljoen spelers tegelijkertijd actief kunnen zijn. Deze wereld gaat voor het belangrijkste deel door de software zelf ingevuld worden om zo het grootste probleem, namelijk een unieke wereld creëeren, bij de programmeurs weg te nemen. Het grootste online spel van dit moment, Everquest, kan slechts 450.000 spelers tegelijk aan en deze spelen ook nog eens in verschillende werelden. Het verhaal van Rekonstruction klinkt bekend in de oren: de aarde is vernietigd door een asteroïde en de spelers moeten deze weer gaan opbouwen. Game experts verwachten echter nog wel een aantal problemen:

Damage Studios - Makers RekonstructionSome online games have begun to blur the line between gameplay and reality. In Everquest, some virtual items can be bought and sold for real money through trading sites like eBay. DiBona thinks the scale of Rekonstruction could increase this phenomenon.

Andy Phelps, an expert in computer game design at the Rochester Institute of Technology, New York, says the game is technologically possible. But he thinks the unprecedented scale could present unforeseen problems. "It will dwarf the scale of what we've had up until now," he says.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

Een MMORPG zonder al te veel regels. Als dat maar goed gaat....Je hebt nu al virtuele hackers in games en massa's cheaters......
Maar daarvoor komen er natuurlijk geregeld updates uit, tenminste dat neem ik wel aan.

Was er in Zuid Korea niet ook zoiets? Dat liep geloof ik echt uit de hand. Dan had iemand online een of ander maffia persoon afgemaakt, waarna hij vervolgens persoonlijk met een bezoekje van diens hulpjes werd vereerd.

Het lijkt alsof dit gewoon een echte aarde-simulatie wordt waarbij je begint met simpele, kleine groepjes mensen, maar na verloop van tijd zal je dan ook grootmachten krijgen, en op een gegeven moment wordt het misschien wel onspeelbaar voor een beginner.
Des te minder gecompliceerd, des te minder makkelijk te hacken. Dat heeft het verleden ons nou toch wel geleerd. Hoe ingewikkelder je iets maakt tes te meer zwakke plekken kan het hebben.
Krijg je dalijk ook nog een Virtuele politie, Virtuele Rechtbank en Virtuele Politicussen
Je post is misschien grappig, maar vergeet niet dat wat je zegt, wel serieus genomen kan worden. Als je een miljoen mensen dezelfde rechten en zeggenschap geeft, krijg je een chaos. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.

Dit concept doet me eerlijk gezegd wel denken aan de anime-serie (voor de kenners onder ons) Hack//Sign. Hierin spelen ook miljoenen spelers in een virtuele wereld (alleen dan meer à la 13th Floor/eXistenZ), maar ook daar is politie en leiderschap nodig.
"Follow the white rabbit" ;)
Ik dacht dat blizzard daar ook mee bezig was, dat spel gaat World of Warcraft heten en is ook een internet game, enkel alleen multiplayer dacht ik, al moet je er wel voor betalen.
Het is nog niet gezegd dat je voor Rekonstruction niet hoeft te betalen ;)
* 786562 pven
Ik denk dat er net zoals bij Everquest gewoon betaald moet worden, en dat is ook niet vreemd, de mensen die aan het project werken moeten ook normaal betaald worden, net zoals de hardware waar de game op moet gaan draaien.

En als het spel 1 miljoen mensen aan moet kunnen zal er het nodige aan hardware aanwezig moeten zijn wil het allemaal werken, net zoals de nodige bandbreedte, wat ook niet goedkoop is.
Maar aan de andere kant is het goed mogelijk dat men met de handel in virtual items genoeg geld ophaalt om het spul draaiend te houden.
:? Je bedoeld dat de producent straks virtuele onderdelen gaat verkopen om zo de cashflow aan de gang te houden? Lijkt me niet echt een optie, op die manier winnen de mensen die veel geld hebben en dus veel items kunnen kopen altijd en zullen een hoop mensen afhaken.

Het leukste is als je helemaal geen items kan verkopen/kopen, zo moet iedereen het helemaal alleen doen. Nu kan het zo zijn dat een nieuwkomer een top karakter overkoopt en dus meteen een leuke voorsprong heeft.
:? Je bedoeld dat de producent straks virtuele onderdelen gaat verkopen om zo de cashflow aan de gang te houden?
Ja, dat bedoel ik. Hierbij heb ik voornamelijk het stukje over Everquest en eBay in het achterhoofd (zie het artikel).
mja

ik vind de schaalvergroting niet echt iets noemenswaardig.


En dat het problematisch zou zijn voor newbies om te beginnen?

Zet je toch een newbie area op? Waar je tot bepaald level in rond kan hangen, de fijne kneepjes van het spel kan leren etc.

En je respawned vast wel als je bent neer gehakt, dan maar hopen dat je xp groepje je equipment oppakt en mee naar respawn plek neemt ofzo zodat je weer fully equipped aan de slag kan gaan.

of hang ik nu teveel rond in m'n mud verleden? ;)


owja, toevoegsel, dat over "virtuele politie, regels etc".. heb je altijd al. als het goed is heb je gewoon wat standaard guidelines van "dit mag wel en dit niet". Verder werkt zo'n community vast wel enigszins zelf regulerend en je hebt nog altijd de admins/gods die er een stokje voor zouden moeten kunnen steken...... en die clans waren er ook al. Tja, ehmz, guilds, clans... echt, ik lees niks nieuws hier wat al niet eerder in de vele muds op het internet is gebracht.

enige verschil is schaal vergroting en pre-rendered graphics (wat ik hiermee bedoel is dat gewoon het hele fantasy element om zeep is geholpen, omdat een art designer al voor jou bepaald heeft hoe bepaalde items en players er uit moeten zien... een computer generated world, waardoor je echt niks meer tot de verbeelding hoeft over te laten... )
Zodra er een mooie 3d-graphics shell omheen zit vind de massa het pas interessant. Daarom is dit dus wel nieuws.
Jammer dat er op de website van damagestudios nog weinig te zien valt. Wel een linkje naar rpgdot.com waar een interview staat met iemand van damage studios: www.rpgdot.com/index.php?hsaction=10053&ID=547
"Some online games have begun to blur the line between gameplay and reality. In Everquest, some virtual items can be bought and sold for real money through trading sites like eBay."

Verkopen van items is maar een voorbeeld, (en ik weet niet hoe serieus de grootspraak is als men van mening is zoveel items te kunnen verkopen dat men zich er van kan onderhouden in het dagelijks leven) volgens mij is de grens tussen werkelijkheid en spel toch duidelijker verdwenen als iemand meer uren op b.v. Everquest doorbrengt dan in het echte leven...

Tegen de tijd dat ze "offline gaan" IS de aarde getroffen door een artroïde }>.

(Ik ben wel benieuwd naar de software die de wereld gaat vorm geven!)
Tegen de tijd dat ze "offline gaan" IS de aarde getroffen door een artroïde
Dan weten we in ieder geval wat we moeten doen :D

* 786562 Hawks
Doet me een beetje denken aan CCG's. Collectable Card Game. Zoals MTG. Magic The Gathering. Hoewel dat iets materieels is, kun je daar ook verdomt veel geld in stoppen. 1) zoals dure kaarten a 20 EUR per stuk kopen. Ik noem hier even wat, er zijn ook duurdere en goedkope.. 2) een complete doos vol met zgn. boosters. Vervelend wanneer die kaarten op een gegeven moment in waarde dalen. Wanneer je ze kwijt wilt komen ben je lang bezig met verkopen wanneer je er veel hebt. Het kan zo zijn dat je bepaalde kaarten die veelgevraagd zijn makkelijk komt, terwijl anderen die ook duur/goed zijn ineens minder populair zijn. Da's vervelend. En zo kun je aan meer zaken denken, zoals schilderijen, knikkers, flippo's, postzegels, computer games, stripboeken, AD&D/Warhammer en andere verzamelobjecten.

Ik zou een ieder willen adviseren om het leuk te houden bij zulke spellen. Stop er niet teveel geld in waar je later spijt van krijgt. Hou 't leuk en gezellig! Het is goed mogelijk dat het niet voor eeuwig leuk bljft voor zowel jou alsmede voor anderen!

Over het onderwerp en het genre game: "doe mij maar Nethack, MUD's en Utopia"; gratis en lol genoeg mee - while it lasts... (:
En spel waarin zoveel mensen actief kunnen zijn is er al hoor :z

Project Entropia

Speel er zelf ook beetje in mee. Nadeel van dergelijke spellen is wel de lag die het met zich meebrengt.
Ik zie dit spel eigenlijk wel zitten :)
Zelf ben ik al uren zoet geweest met Ragnarok Online, totdat die heren Koreanen er een closed bèta van maakten voor Koreanen en Japanners only.
Woensdag terug inschrijven voor de nieuwe open bèta :)
Als je het spel gewoon via een webbrowser kan starten is het probleem van updates enzo ook direct een stuk kleiner :)
hmmm er is ook nog Planetarion
dat is al dik 3 jaar aan de gang en dat had op z'n hoogtepunt 380.000 man in 1 universum. dus alles samen in 1 universum niet zoals everquest dat het verspreid is
alleen is dat dus wel een beetje tenonder gegaan aan z'n eigen succes
zoals hier ook beschreven wordt.. men gaat zich organiseren en dat loopt op een gegeven moment zo effectief dat 1000 man de andere 370.000 man onder de duim weet te houden
dus.. het is nog maar de vraaf of zo'n succes ook daar in komt.
Ik dacht dat Planetarion op 180.000 mensen zat max. Dat was alleen nog toen het spel gratis was.

Nu je er voor moet betalen zijn er idd nog maar 5000 personen.

Maar aan die alliance dominatie wordt wel gewerkt, de nieuwe ronde van Planetarion (ronde 10) schijnt aanpassingen te hebben die dit tegen zullen gaan. Verder waren er plannen om via Jolt (huidig eigenaar van Planetarion) nieuwe aanwas van spelers binnen te krijgen.

Maar wat mij wel leuk lijkt is om echt met zo enorm veel mensen te kunnen spelen, 180k was met Planetarion al leuk, kan je nagaan hoe dat is met 1mln mensen. Zal alleen wel leuk worden voor de servers, die waren toen met Planetarion al vaak down (en op het moment ook weer).
Er zal dan wel een aardig prijsje aan gaan hangen om dit rendabel te maken.
hehe, dat waren gouden tijden :D

nu speelt er nog maar een kleine 5000 mensen planetarion, en is ook echt geen plaats meer voor nieuwelingen omdat ze echt niet weten wat hen overkomt :P

Verder wel een schitterend spel, mocht het niet zo georganiseerd zijn, zou het wel stukken beter zijn voor de gemiddelde speler
P2P was het einde voor het grote planetarion universe.
180K echte spelers was leuk.
Als ze nu weer gratis zouden worden kan ik me voorstellen dat er 1Miljoen mensen op kunnen spelen, met de hardware van tegenwoordig (alleen bandbreedte word dan een probleempje....)

(en met die alliances die bashen... tja, ik heb zelf ook wel eens een gal compleet gecrushed met een mass die ik organiseerde.. dat is best leuk om te doen... maarja, wanneer je ge-owned word dan vind je het snel niet meer leuk.)
Dat waren heerlijke tijden ja, jammer dat het zo terug in gegaan. Heb zelf jaren lang _erg_ fanatiek gespeeld. Zat in de tijd van de 350k spelers altijd wel in een top 10 gal :) Jammer dat het wa minder is geworden (wel moeilijker doordat alleen de die-hards die er geld voor over hadden nog meespeelde)

Maargoed, als deze nieuwe game net zo tof wordt als PA eens was, dan ben ik van de partij :+
Leuk voor op een LAN party :+
Zou nog veel leuker zijn als ze dan ook een lan party houden met 1.000.000 gamers :P
dat noemen ze internet :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True