Nothing teaset draadloze oortjes met cilindervormige oplaadcase

Nothing, het bedrijf van OnePlus-oprichter Carl Pei, heeft de komst van de 'ear (stick)' geteaset. Het gaat om de tweede set draadloze oortjes van het bedrijf. In de gedeelde afbeeldingen wordt de nieuwe oplaadcase van de oortjes getoond. De oortjes zelf zijn niet duidelijk op de beelden te zien.

De oplaadcase heeft een cilindrisch ontwerp en bevat doorzichtige, witte en rode elementen, in de stijl van de Nothing Phone (1) en de vorige set oortjes, de Nothing ear (1). Tegenover The Verge bevestigt Nothing dat het niet om een nieuwe oplaadcase gaat voor de bestaande oortjes, maar dat 'de ear (stick) een compleet nieuw product is' met 'een nieuwe oplaadcase en nieuwe oortjes'. De Nothing ear (stick) moet later dit jaar verschijnen.

Er gaan al langer geruchten rond over de ear (stick). Zo zouden er geen siliconen oordopjes aanwezig zijn en zou de adviesprijs gelijk blijven aan die van de ear (1): 99 euro. Wel stelt Nothing volgens The Verge dat de nieuwe draadloze oortjes 'zo licht als een veer' zijn, met een ontwerp dat 'naar je oren is gevormd'. Exacte details over de opvolgers zijn nog niet bekend. Evenmin is duidelijk wanneer de draadloze oortjes zullen verschijnen.

Nothing ear (stick)
Afbeelding: Nothing

Door Sabine Schults

Redacteur

23-09-2022 • 10:08

31 Linkedin

Reacties (31)

Wijzig sortering
Ik ben benieuwd wat: 'naar je oren is gevormd' precies inhoudt. In mijn oren blijven in-ears nooit goed zitten. Zou ideaal zijn als deze dat wel doen. Zijn er concurrenten die dit al hebben?
Reageer
Ik heb hetzelfde probleem met "gewone" oordopjes en ben toen overgestapt naar Shure. Die blijven echt goed zitten, door de foam ear-tips en het feit dat ze achter je oor langs gaan. Ik gok dat vergelijkbare oordopjes met foam ear-tips ook wel goed blijven zitten.

OT: Ik ben wel benieuwd hoe de oordopjes van Nothing eruit gaan zien.

[Reactie gewijzigd door Cerenas op 23 september 2022 10:23]

Reageer
Ook een groot Shure fan inderdaad, koop niks anders meer. Daarvoor had ik Sennheiser en Etymotic, maar Shure is by far het beste qua pasvorm en ook qua geluids isolatie. Heb m'n oortjes later nog geupgrade met Comply Foam tips, die zijn nog beter dan de standaard Shure foam tips, vooral qua geluidsisolatie.
Reageer
Ook op mijn KZ IEMs zijn comply tips erg fijn :)
Reageer
klinkt een beetje als foam earbuds (bv: hier). Heb deze zelf gebruikt en je merkt het verschil met de "standaard" wel, maar ik zou niet te veel verwachten
Reageer
Bose heeft oortjes met een zacht rubberen vleugeltje dat zich vast drukt tegen je oor, in mijn ervaring blijven die een stuk beter zitten dan die oortjes die het moeten hebben van dat kokertje dat je gehoorgang in gaat.
Reageer
Nee alle concurente maken oortjes die niet naar onze oren zijn geformt dat doen ze namelijk expres, zodat ze niet passen. 8)7 Natuurlijk doet elke concurent dat al jaren, het is gewoon een verkoop praatje waar je doorheen moet prikken.
Reageer
Dit lijkt mij zo geen goed idee. Op dit moment passen die cases netjes in een broekzak, voor mij bijvoorbeeld de Oneplus Buds Pro, maar zo'n cilinder zou ik voor geen enkele reden willen meenemen. Bizarre keuze imho.
Reageer
Ik heb sowieso alleen paar problemen met die Ear 1's die ze eerst maar mogen oplossen. Om de minuut stopt de muziek er voor een paar seconden mee, ANC dat uit zichzelf aan en uitgaat, soms doet alleen het linkeroortje het, soms doen ze het allebei niet, en heel af en toe gebeurt het dat ze 'bricken', waarbij ze niet meer willen verbinden of resetten. Het enige dat helpt is een paar dagen wachten tot de batterij leegloopt, opladen en opnieuw verbinden. Heel frustrerend, want voor de rest is het een topproduct. Alleen hebben de dingen zo veel bugs en glitches dat het een gigantische frustratie is om ze te gebruiken.
Reageer
Heel frustrerend, want voor de rest is het een topproduct.
Dat is nogal een waslijst aan problemen. Welke "rest" is er nog over? Een dag moeten wachten tot ze leeglopen zou voor mij gelijk terug naar de verkoper zijn.
Reageer
Dat soort issues klinkt niet als een topproduct maar eerder als brakke meuk - maar mogelijk verschillen onze definities en verwachtingen van 'top product' lichtelijk...
Reageer
"Is that an ear stick in your pocket or are you just happy to see me?"
Reageer
Dit lijkt me persoonlijk echt zo een typisch product waar stijl boven functie gaat.
Eigenlijk net zoals de hele Nothing Phone zelf.

Een plat doosje past veel beter in mijn broekzak.
Reageer
Een plat doosje past veel beter in mijn broekzak.
Serieus, ik snap niet dat er zo weinig aandacht uitgaat naar het case design van earbuds bij de meeste fabrikanten. De fabrikanten die er wel goed over nadenken kun je tellen op misschien twee vingers. Maar van de grote partijen waarvan je dat verwacht (denk Sony, Sennheiser, Bose) is er geen enkele die een case ontwikkeld heeft die bedoelt is om in je broekzak te kunnen dragen zonder dat het irritant is.

Dat het kan zonder daarbij in te moeten boeten aan functionaliteit of batterijduur bewijst Apple al sinds de eerste AirPods, dus het kan alleen maar een kwestie van een complete blinde vlek bij de fabrikant zijn.
Reageer
De AirPods Pro zijn geniaal in dat opzicht. Dankzij de compacte ronde vorm en het materiaal glijdt het doosje moeiteloos in en uit de mini pocket van zo'n beetje elke broek, zonder dat ie er zelf uit valt. Je kan in één beweging het doosje uit de mini pocket duwen, openklappen met je duim, haal de oortjes er uit, dicht met je wijsvinger en terug in die pocket. Daar is echt over nagedacht.
Reageer
Wat een teleurstelling.
Ik dacht leuk een thee set voor bij mijn phone(1), maar het was een plaagstootje. ;)
Even ontopic, leuk weer een nieuwe set oordopjes. Het kan aan mij liggen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer met zoveel verschillende soorten oortjes.
Ik heb hier nog een set van Nokia liggen, gratis bij een telefoon. Iets wat heel veel merken doen/deden.
Hopelijk voor Nothing slaat het wel aan, want qua telefoon ben ik tot nu toe zeer tevreden.
Reageer
Ik heb hier nu enkele dagen de Nothing Phone (1) in het wit, en ik moet zeggen dat het echt een heel fijn apparaat is. De bouwkwaliteit voelt heel goed, het scherm is met z'n synchrone ronde hoeken (t.o.v. de behuizing) erg mooi, en of je nu wel of niet iets aan de verlichting op de achterzijde hebt, het uiterlijk is wel weer eens wat nieuws :)

Kortom, eigenlijk heel erg blij verrast! En de camera viel me eigenlijk ook nog mee in kwaliteit (die wordt zelfs nog een stuk beter als je de Pixel Gcam app installeert).

De eerste Nothing oordopjes heb ik aan me voorbij laten gaan omdat ik hier al voorzien ben van 2 andere dopjes… maar deze nieuwe cilinder-variant maakt me wel weer nieuwsgierig. Wat betreft prijs-kwaliteit-design doen ze in mijn ogen al een hoop leuks in ieder geval.
Reageer
Nokia had al ooit een cilinder-vormige-draadloze-oordopjes-oplaad-case. Dat was niet geweldig.
Reageer
Lijkt meer een lippenstift reclame zo
Reageer
Leuk, kun je ook de accu's verwisselen?
Reageer
Ah, de cilinder, de meest comfortabele vorm voor in je zak.
Reageer
4 keer moeten lezen da het niet om een thee set ging..
'Nothing toont glimps van draadloze oortjes met cilindervormige oplaadcase' was te moeilijk? :D
Reageer
Je hebt geklikt op het artikel, je hebt het artikel aandachtig moeten lezen, en je hebt gereageerd. Kans is groot dat de titel daar wel voor iets tussen zit. Is de titel een goede of slechte keuze van tweakers.net?
Reageer
Hoewel ik ook op regelmatige momenten engelse woorden gebruik bij het spreken is dit geschreven toch net iets anders. Gezien de vele reacties over de verwarrende titel lijkt het mij dan ook not done :)
Reageer