Viaplay kreeg er vorig kwartaal 778.000 abonnees bij, 'meeste uit Nederland'

Viaplay kreeg er in het afgelopen kwartaal 778.000 abonnees bij. De streamingdienst begon op 1 maart in Nederland. Volgens Viaplay was het een 'hele succesvolle introductie' die 'boven verwachting' was.

Het bedrijf achter de streamingdienst zegt dat het eind maart 1,2 miljoen internationale abonnees had, 'waarvan de meerderheid' uit Nederland komt. Viaplay startte op 1 maart in Nederland en kost 14 euro per maand.

De streamingdienst heeft veel sport in zijn aanbod, waaronder Formule 1, Bundesliga- en Premier League-voetbal, en eigen producties. In het afgelopen kwartaal plaatste de dienst 13 nieuwe, eigen producties op het platform. Het bedrijf verwacht dit jaar nog 70 producties in première te laten gaan.

Wereldwijd heeft Viaplay nu bijna 4,8 miljoen abonnees. Dit is 52 procent meer dan een jaar eerder. De streamingdienst was in het vorige kwartaal goed voor 39 procent van de omzet van het bedrijf, omgerekend is dit een omzet van 124,5 miljoen euro.

Door Hayte Hugo

Redacteur

26-04-2022 • 15:47

265 Linkedin

Reacties (264)

264
263
105
15
0
140
Wijzig sortering
Ik heb zelf ViaPlay omdat ik deze via Ziggo op kanaal 200 kan kijken op mijn TV
Het commentaar is echt bagger en ondermaats. Ik heb ze de kans gegeven door ook de 2e racekwalificatie er naar te luisteren maar de 2e race heb ik Olav Mol gesynct met mijn telefoon via mijn receiver met Bluetooth. Wat een verademing. Dan neem ik de fouten en dingen die Olav niet ziet voor lief.

Ik heb de trainingen en kwalificaties gekeken via de stream en ik deze dook vaak naar een lagere bitrate of ging bufferen. Ik kijk op dezelfde manier naar Videoland en Netflix en daar heb ik dit nooit.

Op kanaal 200 heb ik niks te klagen over het beeld. Dit werkt perfect.
Waarschijnlijk zeg ik mijn abbo op bij ViaPlay mocht kanaal 200 komen te vervallen.
En als er Nederlands commentaar komt bij F1TV (hopelijk wordt dat misschien wel Olav Mol) dan ga ik daarheen.
Afgezien van het beroerde commentaar en de kinderachtige voor- en nabeschouwingen.... Ik heb de hele handel al opgezegd. Kanaal 200 loopt een halve minuut achter voorbij elk ander zichzelf respecterend TV station. Voor een live sport waarbij mensen ook met elkaar discussieren via appgroepen is dat gewoon veel en veel te veel.

Zelf heb ik ook een Sky Duitsland abo, en dan neem ik het duits wel voor lief. Behalve kwalitatief veel beter commentaar ook gewoon echt "live".
ik weet niet wat Sky duitsland kost, maar F1tvPro ( voor lopig engelse) heb je voor 65 euro ofzo. Ik ben zeer tevreden iig :)

ps. Als je geen CC hebt kan je via de Google play store ook een abbo afnemen en via IDeal betalen :)
Voor de volledigheid, en ook in combinatie met de reactie van @Calypso over de Duitse Sky, F1 TV heeft behalve hun eigen Engelse commentaar via de F1 TV feed ook de mogelijkheid voor Engels (Sky), Duits (ook Sky denk ik), Spaans, Portugees en Frans als commentaar te kiezen via hun Worldfeed.
Afgelopen vrijdag op m'n werk Sky DE (via satelliet en vervolgens op m'n werk bekeken via VPN naar thuis) gekeken, en mijn collega streaming via F1 TV. Ook daar 20+ seconden vertraging - en dat vind ik ook niet vreemd voor streaming (hoewel ik denk dat dat anno 2022 echt wel een stuk beter kan), maar het stoort me wel. Vooral omdat ik samen met vrienden van "all over the world" kijk en dan discussies voer via appberichten. Niets zo frustrerend om "O wat een start van..." te lezen terwijl de laatsten bij mij nog niet op de grid staan.

Dus voor mij blijft het voorlopig "gewoon" Sky DE, op de paar races die in de UK open worden uitgezonden, die kijk ik wel op Channel4.
Afgelopen december was ik tijdens befaamde de GP van Abu Dhabi in Italië, en was buiten op het terras de F1 aan het kijken via F1TV. Je hoorde op een gegeven moment overal om je heen groepjes mensen juichen, echter niet tegelijk... het ging 1-voor-1 zeg maar...

Hoe je het draait of keert, dit is echt wel een nadeel van live evenementen (vooral sport) kijken via een streaming dienst. Het is niet alleen de delay, het is ook nog een keer dat die delay niet bij iedereen gelijk is. Soms kan dat best veel schelen.
Heel vervelend bij live sport maar helaas niets nieuws. Tijdens het EK voetbal in 2004 gebruikte de kroegbaas van mijn stamkroeg analoge kabel ipv digitaal omdat de wedstrijden anders ruim een halve minuut achter liepen op de kroeg er naast.

Je zou toch denken dat zoiets in 2022 beter moet kunnen.
Klopt, de F1TV app lijkt een delay van ongeveer 50 seconden te hebben. We hebben dat bepaald door de tijd die voor bepaalde gebeurtenissen gegeven wordt via de stream (bijvoorbeeld een herstart na een Red Flag) te vergelijken met de tijd zoals mijn met atoomklok gecorrigeerde horloge te vergelijken.

Dat is inderdaad een van de nadelen van streaming services. Ook zagen we dat de F1 timing app van Formula1 ook voorloopt op de stream, waardoor je een spoiler effect hebt als je beide gebruikt.

Trouwens met Ziggo hadden we ook een verschil tussen de twee mediaboxen die we hadden, maar dat was meer in de orde van milliseconden (als je tussen de twee TV's met die boxen ging in staan dan had je een raar echo effect).
Kanaal 200 werkt helaas tot augustus. Daarna zullen we moeten streamen
En niet op de vrijdag.
Terugkijken is er toch al niet bij via kanaal 200 en streamen vanaf je telefoon naar de tv werkt echt prut. Daarnaast is het commentaar ondermaats en er zit geen gevoel bij. Ik heb inmiddels ook opgezegd, kijk met veel meer plezier de nabeschouwing via ziggo waar Olav gewoon het verslag van doet.
Aangezien de stijging zeer waarschijnlijk samenhangt met Formule 1.....:

Ik snap de affectie oprecht niet voor Mol. Als er iemand niet-kwalitatief is, dan is hij en zijn pitreporter de definitie er van. Ik kijk al sinds kind vanaf 1994 toen Mol en Kalff hét duo waren. Toen al waren zijn 'foutjes' irritant en een paar jaar later keek ik alleen tijdens de reclame van de Duitse RTL naar de Nederlandse F1 zending. Mol is een hobbyist die nooit heeft willen professionaliseren.

De reactie van Mol t.o.v. zijn 'ontslag' was tekenend: kinderachitg en onprofessioneel: middelvinger opsteken in je laatste optreden. Hoe kwalittatief wil je het hebben. Het was het einde wat over zijn hele carriere paste.

Doe jezelf een lol en pak F1TV, ja het is wat pro-Brits, maar kwalitatief 30 jaar voor op Mol. Plus ze blijven zich ontwikkelen, iets wat Mol nooit heeft gedaan. Men vergeet ook dat Mol min of meer de oorzaak is dat er geen waardige opvolger is van hemzelf. Hij heeft altijd geweigerd om een 2e commentator te hebben en nu is het makkelijk om te zeggen dat de volgende generatie niks is. Je hebt een stel mensen nodig met het enthousiasme van Mol, maar wel met de wil om aan te passen. Dan is het een kwestie van tijd voordat dat prima gaat.

/Sorry voor de rant
Moet zeggen de f1tv feed is stuk gebalanceerder in plaats van het sky. Met jolyon palmer en andere commentators.
Yes… die Sky feed vind ik zelf verschrikkelijk. Maar f1tv feed is prima met Palmer en consorten.
Ik denk dat iedereen iets anders wilt, en voor vele mensen Olav Mol onlosmakelijk met de F1 verbonden is. Al een paar jaar gebruik ik F1TV, en heb verschillend commentaar beluisterd.
Vorig jaar was ik een beetje klaar met Olav Mol omdat hij veel van de actie leek te missen, dan is het commentaar van Sky stukken beter.

Daarom was ik reuze benieuwd vat Viaplay er van zou maken. Nou, na 1 race was ik er eigenlijk al klaar mee en heb ik GP Radio via de soundbar er bij gepakt. Het kan de pure afschuw zijn voor het commentaar van Viaplay, maar het commentaar van Olav Mol klinkt opeens een stuk beter.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het commentaar van Sky stukken beter, maar eerlijk gezegd gaat het bij mij voornamelijk om wat ik zie gebeuren, de spanning van de inhaalacties, de rondetijden, daarvoor heb ik allemaal geen commentaar nodig. En dan vind ik de stem van Olav Mol er bij prima vertoeven met zijn opmerkingen.
Ze maken bij Viaplay ook genoeg fouten en zelfs het engelse commentaar op F1TV gaat nog met simpele dingen de fout in. Dus het geklaag daarover aan het adres van Olav Mol neem ik met een korreltje zout.
-

[Reactie gewijzigd door SPyRoX op 27 april 2022 00:03]

Dat neem ik nu ook met een korrel zout omdat het niks is vergeleken met het bagger commentaar van ViaPlay.
Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik lees dat sommige het commentaar van ViaPlay juist beter vinden maar dat is dus zeker niet mijn mening
Kanaal 200 bij ziggo (en idem de kanalen bij KPN en Caiway/Delta) vervallen per 1 augustus is de planning

Bij ziggo kan je voor het beginnen van de nieuwe maand periode (ik gok factuur datum) opzeggen, je bent dus niet verplicht 1 maand van te voren op te zeggen, maar ik raad het wel aan, want dan ben je zeker op tijd, dus op 30 juni opzeggen per 1 augustus.....

Sowieso is de laatste wedstrijd voor de zomer pauze op zondag 31 juli, Spa en Zandvoort zijn de eerste races na de zomer pauze en deze zijn op publieke kanalen te kijken en dan is Monza de eerst volgende race die je weer via viaplay of f1tv pro kan gaan kijken. (vrijdag 9 september). F1TV Pro krijg t in/na juni NL commentaar

[Reactie gewijzigd door jeanj op 28 april 2022 12:07]

Het schijnt dat na de zomer kanaal 200 verdwijnt en er Nederlands commentaar bij het goedkopere f1tv komt, mocht dit het geval zijn dan denk ik dat er weer een behoorlijk aantal kijkers verdwijnen, want behalve het commentaar, is via de app ook de beeldkwaliteit (720p) bij viaplay onder de maat.
Had op Viaplay veel buffering.... ben naar F1TV gegaan met Engels commentaar...prachtig wat een passie hebben die commentatoren voor het racen......

Mex Versteppen....gogogogo
Ik snap de cijfers niet helemaal denk ik...

778.000 erbij tot een totaal van 1,2 miljoen internationale abonnees. Het grootste deel uit Nederland (van die 700000). Dat laat niet echt veel andere landen over, wat raar is aangezien de zender blijkbaar draait in Denmark, Finland, Norway, Iceland, Estonia, Latvia, Lithuania, Poland en als laatste toevoeging sinds midden december 2021 (deels) in de VS. Dus dan moet de introductie in de VS wel redelijk dramatisch zijn geweest. Het betekent ook met 4,8 miljoen abonnees wereldwijd, dat verreweg de meeste abonnees gewoon in Zweden wonen en het dus helemaal niet zo interessant is om internationale producties te maken. Hoe hebben ze in vredesnaam de F1 licentie weten te scoren en... waarom?
Het is een keus van de nederlandse kabel providers om F1 niet in het pakket direct op te nemen. Bij de duitse RTL zenden ze F1 gewoon uit.

Dus 778.000 kun je verdelen over landen waar kabelaars geen contracten hebben afgesloten. Eigenlijk is het gewoon een middelvinger die ziggo en kpn naar ons uitsteken. Waardoor zij niet meer hoven te betalen en wij toch gek genoeg zijn om maar weer een abbo af te sluiten. Maar denk ook dat veel mensen viaplay dadelijk weer opzeggen

[Reactie gewijzigd door trezzy op 26 april 2022 19:29]

Viaplay kost 700 euro per jaar in zweden denemarken. Viaplay is heel erg van het subscribers lokken en dan prijzen verhogen, daarom kunnen ze zo veel neertikken voor een licentie: zodra de mensen binnenzijn verhogen ze de prijzen geleidelijk.

Overigens gok ik dat viaplay in 1 maand ook erg veel mensen is kwijtgeraakt vanwege hun belabberde F1 commentaar. Veel mensen hebben F1TV Pro nadat viaplay enorm tegenviel.

[Reactie gewijzigd door dec0de op 27 april 2022 10:24]

700 euro per jaar?

Ze hebben 3 formules, omgerekend grofweg zo’n 13, 33 of 45 euro per maand.

Hoe kom jij aan 700? :?
Excuses, in denemarken is het 700 per jaar.

449 deense kronen is 60 euro, en 60 * 12 = 720
'Duitse RTL' heeft de rechten verloren. Voor dit seizoen hebben ze geloof ik een sublicentie voor 4 races.
Wat dat met welke keus van KPN /Ziggo te maken heeft is de grote vraag :? . Het is Viaplay die het niet als normaal tv kanaal wil aanbieden...

[Reactie gewijzigd door apis29 op 26 april 2022 22:30]

Sorry maar volgens mij heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt... Ziggo had de F1 rechten graag gehouden maar Viaplay heeft ze gewoon gigantisch overboden.
Ik denk dat jij hier kortzichtig reageert. Via play heeft idd de rechten.. Maar ziggo en kpn kunnen dezen ook weer van viaplay afnemen voor hun klanten, net zoals RTL Duitsland dit doet, Alleen is het niet mogelijk ze allemaal te kijken

[Reactie gewijzigd door trezzy op 26 april 2022 23:22]

Dat doen ze ook? Je moet er wel voor betalen natuurlijk. Of had je liever dat ze het standaard in het pakket stopten en dat iedereen dus meer moet gaan betalen of ze nou Viaplay willen of niet?
"KPN" is geen tv zender zoals RTL Duitsland dus ik weet niet hoe je je dat had voorgesteld. Viaplay is ook nergens toe verplicht om een sublicentie uit te geven aan Ziggo Sport bijv. Net als Sky Duitsland dat niet is tov RTL, wel hebben ze in de jaren ervoor al samen F1 uitgezonden dus er zal een gunfactor hebben meegespeeld.

"Formel 1 2021 und 2022 wieder bei RTL

Gute Nachricht für alle Motorsport-Fans: Die Formel 1 fährt auch 2021 bei RTL. Wir zeigen vier Rennen der Saison live und exklusiv im Free-TV. Möglich macht das eine Vereinbarung mit Sky."
https://www.rtl.de/cms/fo...audi-arabien-4716575.html
+ @Finraziel
Hoe: Genoeg betalen
Waarom: Marktaandeel vergaren

Eigenlijk wat alle Streaming diensten doen, maar dan met een net iets ander aanbod (sports in dit geval)
Hoe, door meer geld te betalen dan de ander
Waarom, marketing, uitbreiding etc

Ik zie dat Harry me al voor was...

[Reactie gewijzigd door jeanj op 28 april 2022 12:19]

De beeldkwaliteit van Viaplay F1 laat echt heel veel te wensen over. Heel onscherp zodra er beweging is op beeld wat puur komt vanwege de lage bitrate (5 Mbps). Zo'n duur betaalde dienst hoort gewoon het dubbele aan bitrate te hebben. Het is elke keer weer een traantje wegpinken als ik daarvoor willekeurige youtube filmpjes via de android tv app heb gekeken en dan viaplay opzet.
Ook de audio is niet ok, lijkt wel eerder mono dan stereo. In ieder geval geen ruimtelijkheid in de audio. Kan ook niet met maar 128Kbps bitrate vd audio.

Erg jammer dat daar op beknibbeld wordt en treuriger vind ik dat het simpelweg ontkend wordt door de organisatie.
De F1TV kwaliteit is zichtbaar beter, paar keer live geswitched en bij beweging blijft het asfalt scherp via de f1tv stream, terwijl de viaplay stream het asfalt een grijze waas wordt en het detail direct verdwijnt.

Ergens vind ik het Nederlandse commentaar weer wel prettig, het heeft ergens iets gezelligs, tov het kwalitatieve engelse commentaar.
Die lagere bitrate heeft F1TV echter ook. Dus dat is niet de reen dat Viaplay zo onscherp is (ook bij niet bewegend beeld). In 99% van alle gevallen zie ik bij Viaplay de streepjes bv. niet in de fotos (iets wat mij laatst ook opviel bij de beelden van het NOS journaal van de race). Op F1TV zie ik die streepjes echter haarscherp. Als ik alleen viaplay had gekeken had ik niet eens geweten dat die streepjes door de beelden liepen.
Aan de hardware kan het niet liggen. Zowel viaplay als F1TV kijk ik via een ChromeCast 3 met GoogleTV. Zelfde hardware, zelfde netwerkkabel. Alleen de app zou natuurlijk het verschil kunnen maken. Maar dat zou Viaplay dan echt zelf moeten aanpakken ipv het bij alle supportvragen bij mijzelf neer te leggen, want het zal wel liggen aan uw internetverbinding of hardware.
Het kan ook zijn dat Viaplay of een andere codec gebruikt of een ander profiel binnen de codec of dat ze slecht transcoden.
De eerste wedstrijd bekeken via F1TV (gratis proefabonnement). De volgende op de laptop via een livestream (snel te vinden). Was de uitzending van Viaplay. Beeldkwaliteit matig maar goed te volgen.
De trainingen, kwalificatie en sprintrace van dit weekend bekeken op de Oostenrijkse TV (Servus.tv). Gebruik gemaakt van een VPN proefabo en server in Wenen gekozen. Mooi beeld, fijn en deskundig commentaar met o.a. Mathias Lauda en Nico Hulkenberg. Zondag de voorbeschouwing op Duitse RTL en de race op Viaplay. Zoon op bezoek die zijn Ipad meegenomen had met de Viaplay app.
De Oostenrijkse uitzending is mij tot nu toe het beste bevallen. Zij zenden heel veel auto- en motorsport uit. Dit weekend verzorgden zij zelfs uitzendingen van de superbike en supersportrace in Assen.
Ik overweeg nu een VPN abonnement te nemen.
Mijn vader heeft een 100/100 glas verbinding en streamt Netflix, Disney+ etc zonder problemen in hoge kwaliteit. Maar ViaPlay is constant buffer, groende blokken in beeld, verbinding die verbroken wordt. Volgens ViaPlay moet het aan zijn internet verbinding liggen maar wel frappant dan het alleen bij hun voorkomt tijdens een F1 race en andere diensten vlekkeloos werken.

Hij heeft afgelopen weekend de race via F1TV pro gekeken en dat werkte zonder issues, maar ViaPlay geeft niet toe en zo zijn er velen andere als ik verschillende kanalen op internet mag geloven.
Op Netflix na kopen bijna al die streaming partijen volgens mij gewoon budget bandbreedte in voor Nederland. Als ik vervolgens via VPN via de UK kijk loopt het vloeiend.
Streaming partijen werken vaak samen met Content Delivery Networks. Cloudflare/Amazon/Microsoft bieden die diensten aan. Voor zover ik weet heeft Netflix inderdaad als een van de weinige partijen gewoon een rack bij Ziggo en KPN staan. Daar wordt hun data opgeslagen en vanaf daar gestreamd naar de klanten. Dit zou zomaar goedkoper kunnen zijn dan via een CDN de streams leveren en bandbreedte en peering moeten betalen.
Dit dus, de arrogantie, zweol van het team wat de uitzendingen maakt en het allemaal wel even wat journalistieker zouden gaan doen, als het kul antwoord over bandbreedte en de internetverbinding van klanten, terwijl het aan hun kant gewoon mis gaat, is waarom ik naar F1 tv ben gegaan.

Als je zo hoog van de toren blaast, ben je volgens mij voor veel Nederlanders al meteen behoorlijk wat krediet kwijt. Terwijl sommige commentaarsessies van Olav Mol echt wel wat cringe waren, zijn onsterfelijke woorden bij de eerste overwinning van Max in Barcelona zijn nog steeds een doorn in mijn oren. Op dat vlak was/is er echt wel het eea te verbeteren, maar dat moet toch ook kunnen, zonder alles wat zij hebben betekent voor de F1 op de Nederlandse tv, maar af te serveren, wat die Brantsen en zenderdirecteur deden.
Dit dus, de arrogantie, zweol van het team wat de uitzendingen maakt en het allemaal wel even wat journalistieker zouden gaan doen, als het kul antwoord over bandbreedte en de internetverbinding van klanten, terwijl het aan hun kant gewoon mis gaat, is waarom ik naar F1 tv ben gegaan.
Exact mijn ervaring en hetzelfde resultaat. Naar f1tv gegaan.
Ik verwacht ook dat er het komende kwartaal een hoop weg gaan.
Ik vermoed dat een groot deel van deze nieuwe abbonees is gekomen puur en alleen door F1, gezien de reacties op internet lijkt het of veel mensen niet tevreden zijn over hoe de uitzendingen zijn opgezet als het gaat om bijvoorbeeld het commentaar team of de kwaliteit van de streams.

[Reactie gewijzigd door Tekkas op 26 april 2022 15:50]

Ik denk dat, wanneer je enkel en alleen in F1 geïnteresseerd bent, je beter gewoon een account maakt voor F1TV. Kost maandelijks ook minder (€7.99/maand in België)
Wat dacht je van 64,99 voor 12 maanden? Dan heb je dus F1TV Pro met streams van alle sessies plus veel meer zoals zelf kiezen welke beelden je kijkt zoals onboard bij Max.
ViaPlay heeft ook onboards, wel altijd maar een selectie van 5 coureurs dus niet alle keuze. Voordeel is dan weer wel dat je bij Viaplay ook 2 keer de hoofd uitzending kan aanzetten en je dus aan account sharing kan doen. Je zit dan wel gelijk aan de limiet van de 2 streams maar is voor mij (en mijn vader) genoeg.

Zelf vind ik de uitzendingen niet zo heel slecht, commentaar en de interviews zijn wat minder. Maar de oranje bril is ook een stuk minder gelukkig.
De grid interviews zijn beter bij Viaplay met meerdere gridreporters want Jack liep alleen nog maar wat rond zonder iemand aan te spreken
Dat mocht de laatste 2 jaar ook niet vanwege covid maatregelen.
Ik keek her af en toe op sky en daar zag ik Martin Brundle regelmatig vragen stellen op de grid, zie bijvoorbeeld het incident tussen hem en Megan Thee Stallion uit 2021.
Dat mocht vorig jaar aan het eind halverwege van het seizoen weer.
Bij f1tv kun je de hoofdstream ook meerdere keren aanzetten. Geen idee hoeveel keer. Maar heb nog nooit issues gehad. Ook niet met een tv en twee mobiele telefoons die standaard ook op de hoofstream starten. Misschien dat er per ip geen limiet is?
Bij F1TV kan je ook met meerdere mensen tegelijkertijd streamen (ook al staat op hun website van niet)
Geregeld heeft F1 TV zelfs een actie met 20 - 25% korting op een jaarcontract! Dan heb je het voor ca. € 48,- per jaar :)

[Reactie gewijzigd door Danny the dog op 26 april 2022 16:05]

Helaas alleen voor nieuwe leden. :(
nieuw email adres is best lastig :+ met gmail kan dat eenvoudig;

frot een punt toe aan je huidig email adres

voorbeeld
pietjepuk@gmail.com
pietje.puk@gmail.com
piet.je.puk@gmail.com

komen allemaal in dezelfde inbox uit; maar f1tv (zalando :X) zien dit als een nieuwe klant
Of
pietjepuk+f1@gmail.com
pietjepuk+zalando@gmail.com

Komt allemaal binnen op pietjepuk@gmail.com

[Reactie gewijzigd door Jorioz op 26 april 2022 17:00]

En helaas niet beschikbaar voor mensen die in buitenland wonen :(
Het kost hier in Zweden als één van de weinige landen €110.- per jaar 8)7
Dat zal wel komen door het feit dat Viaplay Zweeds is, en dit zo bedongen zal hebben met de F1?
Je kunt ook een andere land kiezen waarbij het jaar abbo lager is bv Polen/Griekenland €49,99 maar wat voor problemen je dan krijgt weet ik niet. (Taal , gedwongen vpn uit polen/griekenland gebruiken ??)
Je account kan helaas geblokkeerd worden als je om de georestricties heen probeerd te gaan.
Je kunt dus betalen en zomaar je account kwijt zijn, sneu geld. Ook kan ik dat abbo niet afnemen zonder een Nederlandse VPN te gebruiken, het is onmogelijk zonder VPN

[Reactie gewijzigd door Zexion op 28 april 2022 19:27]

Dan maak je toch een tijdelijke mail adres aan? :P
Nou ze zouden contact opnemen, nooit meer wat van gehoord gek genoeg.
Eigenlijk best een goeie deal. Ik had er eerder niet bij stilgestaan, want ik cancel tijdens de maanden wanneer er geen F1 races zijn. Maar zelfs dan komt het jaarabonnement nog iets goedkoper uit.
Anoniem: 715452
@wiseger26 april 2022 17:21
Als er een aanbieding is, meestal voor het starten van het seizoen is het nog goedkoper. Ik heb €49,- betaald voor een jaar.
Of voor nog geen 20 euro per jaar, f1tv pro is zo ruim qua streams dat je rustig wat in de familie kunt delen. Tot nog toe prima beeld, zelfs via adsl!
Klopt helemaal!
ik heb het dan toevallig beide gezien het feit dat ik huisgenoten heb. Ondanks dat F1tv engels is, vind ik het commentaar ook gewoon een stuk fijner. Én ze hebben goede extra content op de app staan.

Eindstand: meer waar voor je geld.
Volgens mij kwam er in Juni ook Nederlands commentaar op F1TV.
Dan kun je nog niet op je smartrv kijken toch?
Ik weet niet of er een native app is voor smart TVs, maar je kan wel gewoon casten naar je TV via de app (hetzij naar een Chromecast, of een compatibele smart TV).
F1TV heeft een native app voor Android TV/ Google TV, alleen niet in NL. Dus je moet gewoon even zelf zoeken en dan kun je gewoon kijken. ;)
Gewoon geïnstalleerd op een Philips Android tv en werkt prima.
Viaplay is er al wel voor Android TV's en LG WebOS. Dus ik kan op mijn LG die ik op de slaapkamer heb staan probleemloos kijken, helaas op mijn Toshiba beneden niet (volgende keer iets beter kijken wat voor smartTV OS er gebruikt wordt als ik een nieuwe TV aanschaf).
Of je koopt gewoon een dom scherm en hangt er een goeie mediaspeler aan.

Nvidia Shield, Chromecast enz enz.
ik heb via marktplaats een mooie 2e hands intel nuc gescoord en ingericht als media center.....perfecto.....tevens browsen-mailen-filmpjes downloaden- muziek afspelen enz.....
Nieuwsgierig, welke nuc en welke software?
i5 12gb ram. 1Gb SSD
Software: VLC player-IPTV smarters pro player- abbo op iptv- abbo op usenet server en downloaden met spotnet.
Kost per jaar 150 euro aan abbo maar kan alles zien (incl. F1 en alle betaalde streaming sites)😎
Ik raad je de app tivimate aan. Heb ook iptv Smarters gehad. Tivimate gaat je beter bevallen 😉
Buiten F1 (en wat buitenlandse sporten en pijltjes gooien) heeft ViaPlay ook niet heel veel te bieden. De films en series zijn bijzonder karig, zowel kwalitatief (geen 4K) als kwantitatief.
Tja en als je VIA play alleen wilt voor de F1 dan wil ik al die bij komende troep er ook niet eens bij, maar dat schijnen ze gewoonweg niet te willen begrijpen.Als ik naar de bakker ga voor een brood dan smeert hij me toch ook niet nog een heggeschaar en een bijbel aan voor teveel geld ? Dus waarom zou dat met streaming diensten dan wel "normaal" moeten zijn / gevonden worden ? En nee ik wil ook geen pay per view want dat is nog duurder !
Toevallig heb ik nog wel iets van mijn gading gevonden maar het blijft idd mager. Wat me wel opvalt is dat het meeste wat ik zie van Starz is. als men die samenwerking niet had viel het heel er tegen

Helaas hebben ze er ook last van dat series niet compleet worden aangeboden, van SWATT missen 3 seizoenen (niet dat ik daar wat aan mis), ik dacht van Bull ook 1 seizoen. Nou speelt dit bij meerdere platformen weet ik, maar irritant is het wel....
Punt is natuurlijk wel altijd dat je mensen die niet tevreden zijn meer zult horen dan de mensen die wel tevreden zijn.

Ik heb ViaPlay, en ben erg tevreden, ook over het commentaar. Vorige jaren was het commentaar op Olav ook altijd erg groot, wanneer doe je het goed?
Dat is inderdaad het subjectieve deel. Waar ik me wat aan stoor, is dat ze vooraf een best hoog journalistiek verantwoord voetstuk hebben geboetseerd. Laten we wel wezen, in de commentaren van die zenderdirecteur en mvr Brantsen, werd behoorlijk gehamerd op het feit dat zij het professioneler en journalistieker/onpartijdiger zouden gaan doen dan Ziggo. Als je zo'n hoog voetstuk metselt, kan je ook wat harder vallen. Ik vond dat mes in de rug van de Ziggo mannen niet chique, en heb mede daarom gekozen voor F1 tv. (ook stuk goedkoper, andere sporten bij Viaplay hebben mijn liefde niet zo)

Dan is er de techniek, als je ziet dat F1 tv gewoon goed streamt etc, maar hun apps in sommige gevallen amper werkten, of echt matige beeldkwaliteit leverden, dan wordt het na 3 races wel vervelend, zeker als hun standaard repliek is dat het aan de verbinding zou liggen, terwijl dat niet zo is. Daarin proef ik toch ook een soort arrogantie, of ten minste een gebrek aan zelfreflectie. Ja ze zijn nieuw, en ja ze zullen net als Ziggo toentertijd aanloopproblemen kennen, maar dan past enige terughoudendheid, niet dit toontje wat ze menen ter tafel te kunnen brengen. En ultimo, ze bieden een betaalde dienst aan, dan heb je op een gegeven moment ook de plicht om te leveren.
F1 TV had 4 jaar geleden (toen ze begonnen met hun dienst in NL) exact dezelfde problemen als viaplay nu. Lage kwaliteit, haperend beeld, blokkig beeld en ga zo maar door.
Je zou kunnen zeggen dat viaplay daarvan geleerd zou moeten hebben, maar ik weet niet of streaming diensten nu zo graag dit soort informatie met elkaar delen.
Zou jij informatie met je concurrent delen? Viaplay zend het wel als zendgemachtigde uit, alleen is direct ook een concurrent voor F1TV.. dan ga je geen informatie delen.
Ik was ook een beetje uitgeluisterd naar Mol en had weinig op met Plooij. Als jarenlange autosport fan ken je inmiddels de uitleg van Mol wel uit je hoofd. Ik was dan ook positief verrast dat Nelson Valkenburg het stokje overnam. Ik zeg eerlijk, de eerste wedstrijd vond ik het echt tegenvallen, maar nu op imola had ik voor het eerst het idee dat ze er allebei lekker inzaten en ik heb mij geen moment verveeld. De aanvulling van Allard vind ik ook een zeer groot pluspunt, hij snapt immers hoe de vork in de steel zit. Het enige nadeel blijft de matige beeldkwaliteit, die is bij F1TV vele malen beter, nog los van het feit dat ik vorig jaar bij Ziggo in 4K keek. Afschuiven op de internetverbinding van de consument vind ik dan een zwak tegenargument. Daar moeten ze hand in eigen boezem steken.

[Reactie gewijzigd door GertJan2012 op 26 april 2022 16:36]

Ik vond de 1e race vreselijk door het commentaar. Maar volgens mij is dat nu wel wat beter geworden. De presentatie in de studio is niet best maar het gaat me uiteindelijk om de race. Ik stoor me eigenlijk meer aan de F1 organisatie en hun camera feeds die bijna geen aandacht geven aan de leiders en al veel mooie momenten hebben gemist hierdoor.

Wel vind ik het veel en veel te duur voor wat ik ervoor krijg. Via de Ziggo deal met korting kost het me uiteindelijk toch nog 140 euro per jaar. F1 tv is dan veel goedkoper dus na dit jaar ga ik zeker stoppen.
Met F1 tv kun je zelf kiezen bij wie je onboard zit
En tot nog toe prima de mooie en relevante acties in beeld gebracht.niks te klagen over F1tv (zeker voor de prijs).
Zoals met alles, hoor je via sociale media vooral de klagers. Tevreden klanten zijn meestal stil.
Idd ik heb het genomen tot max augustus om te kijken en vooral luisteren hoe het is. Ik word er als F1 fan niet vrolijk van dus ik ga zeker op zoek naar een alternatief. En ik denk dat er vele met mij zijn die dachten laat het maar een zien maar er gaan er als ik het zo allemaal lees een hoop ook weer weg...
Ik vraag me af hoelang dit stabiel blijft, merendeel wat ik hoor wil al weer opzeggen. Ik vraag me af hoeveel van deze abbonnementen "gratis" bij een ziggo of kpn abbonnement hebben gekregen.
Kpn had een actie, 9 maanden gratis viaplay en ziggo had ook een actie.
Aangezien veel mensen een jaarabonnement voor € 99,- hebben afgesloten, zal het aantal abonnees niet meteen kelderen naar 0... Maar ik ben er ook weg na afloop van het jaarcontract, simpelweg omdat ik geen meerwaarde zie ten opzichte van het goedkopere F1 TV:
  • Overige content is grotendeels gedateerd
  • Beeldkwaliteit laat te wensen over
  • Meerwaarde van de show rondom de F1 kan niet tippen aan wat voorheen op Ziggo was
  • Commentaar tijdens F1 is kwalitatief laag
  • Na 1 augustus (?) vervalt ook de mogelijkheid via lineaire kanalen bij Ziggo / KPN te kijken
  • Per 1 juni voegt F1 TV ook NL commentaar toe
  • Reguliere prijs (€ 13,99 / maand) is relatief hoog, in vergelijking met F1 TV
Bovenstaande is natuurlijk (deels) mijn mening en zal niet voor iedereen gelden.

[Reactie gewijzigd door Danny the dog op 26 april 2022 16:02]

Om de redenen die je hier opsomt heb ik geen abonnement afgesloten. Veel te duur.
Voorheen had ik via Caiway de Ziggo sportkanalen voor 15 € per mnd.
Daarvoor had ik F1, F2, F3, Indycar, DTM, Nascar en nog veel meer autosport + (de voor mij niet interessante) voetbal-, tennis- en golfuitzendingen.
Bij Viapay krijg ik voor 14 € p/m alleen F1 en Bundesliga en darten, 'porten die mij totaal niet interesseren.
Ik heb dan ook bedankt voor de eer.
Dat zou iedereen moeten doen, dan is het snel gedaan met deze geldwolven.
Het was belachelijk dat het bod van Ziggo voor de uitzendrechten met zo'n slordige 30 miljoen Euro werd overboden: logisch dat F1 kijken zo duur is geworden.
Viaplay heeft ook F2 en F3
Puntje 3 ben ik toch niet met je eens.
Viaplay heeft veel meer mensen aanwezig op de grid en ik heb bij Ziggo nagenoeg nooit een gesprek met een teambaas op de grid gezien, of in een kort interview na de race. Plooij probeerde dit wel, maar het gebeurde maar nauwelijks.

Met Hakkinen, Coulthard en Christensen hebben ze ook gewoon een enorme stapel kennis aanwezig voor de show. Amber begint langzaamaan in haar rol te groeien, net als Stephane. Ik moet zeggen dat ik ook het commentaar afgelopen weekend beter vond dan dat van de eerste 2 races.

Waar ik me dan wel weer aan stoor is het enorm slechte Nederlands van Albers, maar die was er afgelopen weekend dan weer niet bij ;)

Ik persoonlijk vind de pre- en post race show stukken beter dan bij Ziggo, waar het vooral een hosanna-NL-kampioen sfeertje leek te zijn (iets dat bijvoorbeeld dan op maandag bij crashen in de keuken stukken minder was). Viaplay heeft goede contacten met veel teams, waardoor ze vaker in contact komen met bijvoorbeeld een Mattia Binotto, Zak Brown of Otmar Szafnauer. Bij ziggo moesten er afspraken worden gemaakt voor aparte interviews, Viaplay zal die afspraken ook maken, maar mag het dan direct op de grid doen. Dat geeft toch echt even een flink beter sfeerbeeld.

Verder ben ik het ook eens met wat @NotSoSteady zegt. De arrogantie bij Mol en Plooij was/is gewoon stuitend te noemen.
Christijan "hij hep" Albers.

Ik heb die man nog niet één keer "hij heeft" horen zeggen, terwijl hij toch bijna non-stop mensen onderbreekt aan het woord is.
En die ook concentratie oefeneningen een aanfluiting vindt en dat het nergens op slaat. "Max dat wel eens zien doen?". Ja, zegt Guido, met van die lampen die oplichten.
Albers in zijn beste Nederlands "Oh".
Altijd mooi, vingertjes van taalnazi’s 🤣🤣🤣
Ziggo had helemaal geen show rondom de race. Enkel een paar tafel gasten die heel vaak helemaal niets met F1 te maken hadden of onzinnige onzin uitkraamden. Commentaar is minimaal van gelijk niveau als wat Mol en Plooi deden en de toevoeging van Kalf is er wel degelijk (hoewel de term "VIA play race director natuurlijk kant nog wal raakt).

Ben met je eens dat de prijs hoog is in vergelijking met F1 TV, maar er is bij VIA wel content waar ook andere huisgenoten gebruik van maken, wat bij F1 TV dan weer niet het geval was. In vergelijking met Ziggo (waar ik ook apart voor moest betalen aangezien ik niet in het Ziggo gebied zit) is VIA, juist vanwege de toevoegen van andere content dan sport veel gunstiger.

Maar je hebt uiteraard gelijk dat verschillende mensen verschillende behoeften en meningen hebben.
Nja, het is inderdaad maar wat je 'show' noemt. Maar ik bedoel natuurlijk het hele programma (lees: het geleuter voor en na) rondom de daadwerkelijke race. Dan vond ik ondanks de gasten, dat Ziggo dat vermakelijker deed. Wederom, subjectief :)

Wat betreft prijs vs. content: Ik heb de HBO Max aanbieding meegepikt en als ik zie wat ik voor € 3,99 (4k - 3 streams) allemaal krijg, ben ik zéér tevreden en staat Viaplay qua content in schril contrast hiermee.
In vergelijking met Ziggo (waar ik ook apart voor moest betalen aangezien ik niet in het Ziggo gebied zit) is VIA, juist vanwege de toevoegen van andere content dan sport veel gunstiger.
Dat is trouwens wel een heel goed punt dat je aanhaalt. Mensen buiten Ziggo gebied of die simpelweg geen klant (willen) zijn bij Ziggo, moesten sowieso al € 15,- per maand betalen om de F1 te kunnen kijken, als je geen F1 TV wou nemen.

[Reactie gewijzigd door Danny the dog op 26 april 2022 17:04]

Ze noemen het "Race Control" een mooie knipoog naar deze app door een tweaker gemaakt :)
Helaas wordt de "Race Control" app behoorlijk tegengewerkt door F1TV. Livestreams worden dusdanig versleuteld zodat live kijken niet meer mogelijk is. 2 races geleden had de maker (robvdpol) er nog een last minute update tegenaan gegooid. Afgelopen weekend niet. Dat werd dus Chromecasten vanaf de officiële F1TV site.

Echt jammer, F1TV zou dit soort initiatieven juist moeten ondersteunen/omarmen.
Na de zomer, ook de Premier League op VIAPLAY. Die komt nu nog langs op Ziggo.
Voor veel mensen ook motivatie om ViaPlay te nemen ipv F1TV.


Betreft commentaar:
Het is in elk geval wat neutraler dan dat het was met Olav en Jack. Dit is wat mij betreft vooruitgang.
Eerste race was het verslag wel wat saai tijdens de race, maar ook dat is al beter.
Is er op vooruitgegaan als je het mij vraagt.
Punt 3 niet mee eens... het was echt een 'we geilen op max verstappen'-show... zelfs als Max zelf een domme fout maakte werd dat rechtgepraat van 'zo haalt max in' bijvoorbeeld toen hij op Hamilton crashte.. en toen Plooij en Olav hoorden dat ze niet naar viaplay mochten.. staken zij meermaals de vinger op..
Ik dacht dat ik Olav Mol zou missen, maar ik zag hem afgelopen zondag bij race café zitten en wat een verschrikkelijke arrogante zak hooi is dat. Er komt alleen maar haat uit die man. Pat Fry is een koekenbakker, hekel aan Fransen en het gaat maar door. Maar zelf wel Pierre Gasly selecteren als best of the rest, omdat ie Hamilton achter zich wist te houden. Ik kijk in ieder geval niet weer wanneer Mol er is. Hij beweerde zelfs nog dat Hamilton zich expres slecht had gekwalificeerd om een punt te maken. :| Mand.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 26 april 2022 16:06]

"crêpe suzette", "pannenkoek", "baguette" (om maar een paar voobeelden te noemen) zijn nergens voor nodig als je professioneel commentaar wilt geven.
Ook iemand een "French fuck" noemen als je een coureur spreekt die door Ocon uit de race is getikt slaat helemaal nergens op. En zo kan ik nog veel meer voorbeelden geven. En dat afdoen als sarcasme en een dolletje is vooral naief. Ze zijn arrogant en hebben geen respect voor coureurs behalve Max Verstappen. Een groot deel van de Lewis haat is een direct gevolg van het commentaar van Mol.

Toegegeven, het enthousiasme van Mol is een absolute plus in zijn commentaar, maar dat enthousiasme kan ook zonder gescheld en gevloek. De huidige commentatoren waren in de eerste races vooral erg saai, maar ze beginnen nu ook langzaamaan wat emotie te tonen. Hopelijk blijven ze wel netjes in hun commentaar.
Dat zijn de mensen die van F1 tv afweten en hoe je Gp radio kan syncen en weten hoe je deze moet betalen. Andere hebben geen idee dat het bestaat of denken dat je daar een Creditcard voor nodig hebt. Die velen niet hebben.
In mijn ogen is een creditcard in een huishouden toch wel een must. Het is internationaal zo handig en bij de ING zit het voor 20 cent meer bij je Oranjepakket. En dus ook handig voor F1 TV.

Vanaf volgend jaar heeft iedereen trouwens een (debit) creditcard, want Maestro gaat eruit bij Mastercard, dus als je nog even wacht lost dit probleem zich vanzelf op. :)

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 26 april 2022 16:06]

Je hoeft F1 tv pro toch niet met een credit card aan te schaffen? Kan ook met je mobiel icm bijv iDeal of Paypal. Werkt feiloos dus via appstore of playstore.
Zelf F1TV en luister naar het (gratis) Nederlands commentaar via GP Radio, het in de app audio syncen is een kinderspel. Het komt namelijk niet op een seconde nauwkeurig kijken.

Het leuke van F1TV is dat je vanuit de cockpit van wie dan ook kan meekijken. Moet je even naar het toilet, dan zet je hem even op pauze.
Huh? Er zijn (zoals ik) voldoende mensen die bewust NIET voor F1 tv kiezen en helemaal geen behoefte hebben aan GP radio.
Als je de andere sporten ook kijkt is het interessant ja. Maar ik ga echt niet dubbele betalen voor alleen F1, waarvan de kwaliteit om te janken is.. Ik luister gp radio of het Engelse commentaar erbij. Net waar ik zin in heb.
Ik heb ook geen creditcard en was daarom vriendelijk verast dat je ook gewoon, na dat je de f1 app heb gedownload, via apple pay kan betalen.
Yep ik doe het via Google pay, maar als je het via de website doet krijg je die opties niet alleen creditcard. Tenminste in het begin was het zo.
Bij mij voor dit seizoen begon ook nog niet maar dat zal voornamelijk te maken hebben met het moeten afstaan van een bepaald percentage (30%) aan Apple/Google als je via de app een abbo afsluit. Dus ze hebben liever dat je buiten de appstores een abonnement afsluit.

Dat gezegd te hebben, betaal ik exact hetzelfde als iedereen dus die 30% schuift F1 niet door naar de klant.
Als je Vodafone klant bent, kun je het ook zo regelen dat t bij je maandelijkse factuur wordt opgenomen. Gaat dan gewoon mee met de incasso. Weet even niet hoe t precies werkt/ingesteld moet worden maar is iig ook zonder creditcard.
Want? Het is altijd de meerderheid die schreeuwt? Sorry, maar ik ben dik tevreden en zeg niet op. PS: ook niet via Ziggo of KPN.
Mja het is dat KPN het voor me betaald, anders had ik het allang weer opgezegd en zelfs nu overweeg ik om alsnog F1TV Pro ernaast af te sluiten. ViaPlay mag in de handjes knijpen dat er veel “x maanden gratis” acties zijn. ViaPlay is een groot drama. Slechte apps, veel storingen, beeldkwaliteit om te janken, niet kunnen opnemen of terugkijken (op extreem korte periode na), commentaar is om te janken, doodsaaie uitzendingen en vragen bij interviews waardoor je vol verbazing beseft dat je zelfs Jack Plooij begint te missen… En dan een CEO die zegt dat het allemaal de schuld van de mentaliteit van de klanten of diens internetverbinding is en het “belachelijk is dat zoveel mensen tegen vooruitgang zijn”. 8)7 Die heeft geen bord voor z’n kop, maar de complete F1-paddock.

Volgend seizoen lekker F1TV Pro. Moge ViaPlay weer snel opbokken uit Nederland. :)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 26 april 2022 16:08]

F1 TV Pro doet bij mij niets meer. Vorig jaar kon ik nog lekker F1tv kijken, maar nu (omdat t afgekocht is gok ik?) kan ik alleen nog de live tijden zien, maar de live TV krijg ik niet meer te zien op de website.

Mocht iemand t wel kunnen hoor ik het graag, want ik heb vorige race dus gemist :P
Bij mij werkt ook alles.
Werkt prima, totaal geen problemen mee. Vanaf juni meen ik ook Nederlands commentaar, maar van wie nog onbekend. Kijk nu icm Grand Prix Radio, zodat ik commentaar van Olav Mol heb. Ja, hij mist zeker wel eens wat, maar zijn enthousiasme maakt veel goed.
Hier hetzelfde, kijk in het Engels en luister naar het commentaar van Olav en Jack op Grand Prix Radio.
Absoluut! Ik heb nu 2 races teruggekeken met Viaplay commentaar en daarna met Olav en het is alsof je naar verschillende races kijkt. Goed, ik ben dan ook wel biased omdat ik bijna 25 jaar ben opgegroeid met Olav maar toch. Hij mist dingen en dat is soms vervelend, maar bij Viaplay trekken mijn tenen krom.

Ik zou veel liever weten wat de kijkcijfers van Viaplay zijn ipv het aantal abonnees. Dan filter je de gratis abo’s er namelijk ook tussen uit.

Bij Grand Prix Radio kan je Olav ook terugluisteren trouwens. Even googlen naar Grand Prix Radio gemist (ze missen daar nog een aparte pagina voor).
Weet jezeker dat je f1 TV Pro hebt en niet de andere versie? klinkt namelijk erg basic wat je hebt :P

Zelf kijk ik via luxemburg met vpn werkt ook erg fijn (op het duits na) :D
ja weet ik zeker.

ik kijk (in de UK) wel via nord vpn naar nederland.
ging altijd goed, maar nu kan ik nog steeds inloggen alleen de race staat gewoon niet meer in t rijtje van 'te kiezen uitzendingen' als je snapt wat ik bedoel
Dan werkt je VPN niet goed om je geografische positie af te schermen of er is iets anders wat men gebruikt
om je positie vast te stellen of men leest de regionale instellingen uit of ....

UK is een niet pro land, en de races van 2022 zijn pas beschikbaar na 1/1/2023 volgens deze links
https://support.f1.tv/s/a...travelling?language=en_US
https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html

Echter xelagbs84 hierboven meldt dat het bij hem wel werkt, vpn en in de UK, vraag hem eens welke VPN wordt gebruikt. Je zou een kunnen proberen een virtual box te installeren met NL settings en kijken of dat dan wel werkt?

Succes
Anoniem: 715452
@Fronkie26 april 2022 17:17
Werkt prima hier.
Alles is gewoon bekijkbaar hoor (in Nederland). Zondag de race op mijn tv met f1tvpro gekeken, op mijn telefoon de onboards erbij
Vooral met Chrome wilt het wel eens niet werken, in Edge vervolgens wel.
Cookies weggooien werkt, maar ook niet langdurig
Wel raar aangezien Edge op Chromium draait..
Er zijn al een aantal events problemen met de bandbreedte tijdens live sessies. Inclusief vrije trainingen en kwalificaties. Dat is vrij normaal aan het begin van het seizoen. Je stream start helemaal niet of gaat om de paar minuten lopen bufferen, waardoor je al snel minuten achterloopt op live timing.

Het eerste dat je moet doen is via support klagen dat je buiten jouw schuld om het een en ander hebt gemist. Standaard leggen ze de schuld bij jou. Accepteer dat niet. Controleer even of je browser gebruik mag maken van WideVine. Sinds het begin van het seizoen maakt F1TV gebruik van die DRM techniek.

Als Pro gebruiker zou je even een random gekozen videootje op hun site kunnen starten om er zeker van te zijn dat ze het doen. Een herhaling van de race van afgelopen zondag, bijvoorbeeld. Gewoon om jezelf er van te verzekeren dat het normaal wel werkt. Wants als je daar ook al problemen hebt.....
Werkte het vorig jaar nog icm met Ziggo sport totaal? Dan werkt t nu idd niet meer. Rechtstreeks afnemen bij F1 tv pro en je kunt weer kijken.
Kijk even in je AppStore, je hebt de Formula 1 app en de F1Tv Pro app, in beide kan je inloggen maar de 2e heeft video, de andere is meer gericht op statistieken.
Heb je voor F1 TV Pro betaald? Zo niet, het is niet gratis

Vorig jaar kon je gratis F1 TV Pro kijken als je een abonnement op de Ziggo Sport module bij ziggo (ik dacht alleen als klant van ziggo) had, maar dat is in december stop gezet.
ja ik heb ervoor betaald, ik woon in de UK en werkte altijd door gewoon met nord VPN een verbinding naar nederland te maken en via daar te streamen, maar tegenwordig krijg ik de 'live' stream gewoon niet meer te zien.

Wel al die andere shows en de pre- en post raceshow enzo, maar de live race niet (en ik zie m nu ook niet in t lijstje staan om terug te kijken bv.)
Ook ik heb "gratis" Viaplay bij mijn overstap naar KPN gekregen, maar heb inmiddels weer mijn oude F1TV account aangezet. Voor mij volgend jaar zeker geen Viaplay meer...

[Reactie gewijzigd door DON PAPA op 26 april 2022 16:39]

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik had ook al F1TV maar had ook Viaplay er naast genomen om het een kans te geven. Via Ziggo kan je het 4 maanden proberen voor 20 euro. Heb het nu 4 races een kans gegeven maar ik weet wel dat ik in juni mijn Viaplay abonnement niet ga verlengen, wat een drama.

Je kan vinden van de Ziggo show die eromheen zat wat je wilt maar het is nu helemaal zielloos. De enige verandering tot nu toe zijn de stoelen in de studio. Verder heb ik nog niet echt een idee dat ze dingen willen of gaan veranderen. Albers is nog steeds zo verschrikkelijk.

Eerder schakelde ik vaak al wel een half uur tot een uur voor de race in, maar nu 5 minuten voordat de lampen uit gaan zet ik de F1TV Pro stream wel aan.
Helemaal mee eens. Ik stond open voor hun style van productie maar ze hebben er alle plezier eruit gegooid. Saai is was overblijft. En maar 48 uur de tijd om terug te kijken! Terwijl F1 TV er geen limiet op heeft en via Ziggo Sport kon ik de uitzendingen 7 dagen terugkijken of opnemen…
Bij f1tv kan je een 'niet life' abonnement (tv-access heet dat zo te zien) afsluiten waarmee je alle oude beelden van de afgelopen jaren kan terug kijken: 650 historische races. Al vraag ik mij nu spontaan af wanneer de race van afgelopen weekend daar tussen staat.

Afgelopen zondag avond heb ik (niet life, wel een life abonnement) de race gekeken via RaceControl, met audio van GrandPrixRadio (daar: De podcast). Werkte perfect, inclusief actuele stand en actuele plaats op het circuit en de on-boards.

Helaas werkt sinds de afgelopen 2 races het programma RaceControl niet meer life. Dat blijkt/schijnt bij andere/vergelijkbare programma's rond F1tv ook zo te zijn....

En over de kwaliteit: Volgens mij zit F1tv dichter bij het vuur dan viaplay.

[Reactie gewijzigd door beerse op 26 april 2022 16:38]

F1TV heeft aanpassingen gedaan aan de DRM, er waren meerdere klachten over, zie ook hierzo.
Dat was verholpen toch?
De DRM wijzigingen lijken ook effect te hebben op Chromecast dat om de X seconde even hapert. Dat gebeurde eerst niet. De officiele F1 voor Android TV app laat dat probleem bij mij ook zien.
Op de mobiele apparaten (die simpelweg sneller zijn) werkt het uitstekend.

Verder zeer tevreden over F1TV pro, zowel qua beeld als geluid. Met 2 Engelse audio stream opties kun je ook nog een schakelen.
Al vraag ik mij nu spontaan af wanneer de race van afgelopen weekend daar tussen staat.
Hier zie je wat de verschillen zijn tussen F1 TV Pro & TV-access: https://imgur.com/a/KtSaol4
Na 2 dagen dus ;)

[Reactie gewijzigd door VloeibaarGoud op 26 april 2022 22:25]

Als je toch naar F1tv Pro gaat, wat maakt het jou of Viaplay wel of niet aanwezig is in Nederland?

Edit: ik word dan wel gemind maar mijn punt is, wat maakt het uit als je een alternatief hebt? Als Viaplay het monopoly voor Nederland zou hebben heb je een groter probleem maar je kan kiezen.

[Reactie gewijzigd door ilfamo op 26 april 2022 17:02]

Hoewel op dit moment een accurate stelling. Maar ik was zondag in de UK en kon zonder VPN de F1 race niet kijken op F1TV pro, omdat Sky zorgt dat je de race niet live kunt kijken als je in de UK bent via F1TV pro. Je kunt het wel achteraf bekijken. Sky heeft de rechten zo gekocht dat F1TV pro niet live mag streamen.

Dit zou Viaplay misschien ook kunnen doen. En F1 Inc. is niet vies van geld, dus alles is te koop. Dat zou het later uit kunnen maken of Viaplay wel of niet in Nederland opereert en wat toekomste overeenkomsten gaan zeggen.

Op dit moment is dat echter niet relevant zoals je zegt.
Maar daar zit toch juist het probleem? Viaplay wil de grootste worden door in elk land het best bekeken content op te kopen, zodat de kijker wel verplicht wordt om een contract aan te gaan. Nu heeft F1TV een goede dienst voor 65eu per jaar, waar je profijt van hebt als je alleen F1 kijkt. PDC heeft een eigen dienst, Bundesliga heeft een eigen dienst, Premier League heeft waarschijnlijk een eigen dienst, allemaal rond de 60eu per jaar, dan wordt het op eens wel duur als je Viaplayloos wil zijn en daarmee ontstaat de strategie van Viaplay, dat je niet meer om hen heen kunt.
Klopt, heb 1 maand Viaplay genomen, en de incasso niet geaccepteerd, 5 minuten gekeken, en werkte niet goed en commentaar om te janken. Ga het ook niet betalen. Heb al jaren F1TV en doe er nu dan maar Grand Prix Radio bij. Zeer goed te doen.
Hier ook F1TV pro, met Olav Mol via GP Radio app er als commentaar bij. Viaplay 1 maand geprobeerd, maar wat een bedroevende TV is dat. Je ziet Max ook echt in de interviews er zelf maar een verhaal van maken, want de vragen zijn echt te bedroevend. Jack Plooij was ook niet alles, maar die had tenminste nog chemie met de coureurs.

En nee, we zijn niet tegen vooruitgang. Maar je dient wel de juiste mensen te selecteren om dit te presenteren. Stéphane Kox is gewoon geen goed interviewer. Had iemand geselecteerd op interview kwaliteiten en dan hadden we het allemaal veel beter gepruimd. Een type Allard Kalff, een goede interviewer met race inzicht.
Ja ik snap ook niet dat ze die Kalff neer hebben gezet bij "Race Control" (die onzin gaat sowieso door merg en been trouwens elke keer dat ze dat roepen). Afgelopen race waren zijn bijdragen echt volstrekt overbodig. Zet daar een of andere random clown neer en stuur Allard naar het circuit, lijkt me ook een beter plan. :P Kox is een leuke verschijning met een goed TV-hoofd en heeft een best vlotte babbel, maar dat interviewen gaat inderdaad niet zo heel goed. Bij die met Hamilton na de wedstrijd moest ik gewoon lachen, dat ging echt nergens over. :P Maarja, misschien wilden ze niet zoveel geld bieden en vond Kalff het niet interessant genoeg om de wereld over te vliegen, maar wel prima om af en toe vanuit z'n huiskamer wat willekeurige opmerkingen te plaatsen om z'n naam eraan verbonden te houden - I dunno.
En RTL GP Slipstream was zo goed vorig jaar met Kalff en van de Grind. Echt een gemis iedere maandag.
Absoluut dat duo was heerlijk om naar te luisteren.
Ik heb het idee dat Marco Zwanenveld letterlijk al zn vrienden van RTL meegenomen heeft en verder even gekeken heeft wat er naast nog nodig was.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik mij soms ook behoorlijk gestoord hebt aan de lolbakkerij van Ziggo, waar het in mijn ogen wel wat serieuzer had gemogen, maar uiteindelijk wel gemerkt dat ik liever de lossere aanpak van Ziggo wel prettiger was. In mijn ogen had Ziggo al wel iets eerder de aanpak moeten wijzigen, want ik heb nu het idee dat de aanpak langzaam steeds wat serieuzer en correcter wordt. Overigens zit er ook een verschil in kampen tussen Ziggo- en niet-Ziggo klanten
Plus dat je F1 tv kan delen met meer dan 2 mensen O-)
Mja er stond bij F1TV Pro dat het maximaal één stream tegelijk was, en ik wilde er minimaal 2; dus op basis daarvan + KPN die aanbood het grotendeels te betalen toch maar voor ViaPlay gegaan. Spijt, spijt... Maarja. Misschien in November eens kijken of er zo'n 50% kortingsactie is bij F1TV Pro om een jaar af te sluiten. :P Weet bijna zeker dat ik KPN volgend jaar weer kan overtuigen om minstens de helft van het seizoen voor me te dokken, maar denk dat ik liever wat geld uitgeef aan kwalitatief goede uitzendingen en above all: de mogelijkheid om terug te kunnen kijken!
Klopt, maar vrienden van mij kijken met 6 man op hetzelfde account. Is alleen om af te schrikken. haha.
F1TV is zelfs met een webbrowser goed te doen. Er zit geen beperking op het aantal streams wat je tegelijk kan kijken voor zover ik kan zien. De eerste weekenden had mijn laptop last van thermal throtteling, maar met turbo boost uit en maximale CPU clock op 80% kan ik prima meerdere streams tegelijk kijken. Het commentaar wat F1TV Pro heeft is prima, en anders zet je F1 Radio van Mol ervij aan desnoods. Het enige nadeel is het handmatig syncen van de streams, maar daar wodt je snel handig in. Je kan een uitzending live kijken of later vanaf een ander tijdstip.
Haha dit ja, de reacties
van Viaplay op de klachten is ronduit bedroevend. Van het niveau “bij mij werkt het wel goed” of “wij vinden wel dat het commentator goed zijn werk doet”.

Met zo een houding ga je gewoon nooit een kwalitatieve dienst leveren aan klanten. Juist nu moet je open staan voor feedback. Je bent een nieuwe speler en dan moet je direct van je beste kant laten zien.

Afgelopen weekend leek er ook wel weer een stagair achter de knoppen te zitten, wat was het in de studio drama zeg. Ik heb medelijden met coronel en van der garden, zij zijn eigenlijk het enige waar ik naar kan luisteren.
Tjah, je had van te voren kunnen zien aankomen dat Viaplay een 'scam' zou zijn. Een startup die stabiele content (incl. onervaren presentatoren) moet gaan leveren is vragen om problemen. En dat voor 14e p/m! Enige klanten die dat nemen weten niet dat F1TV Pro bestaat, kunnen geen Engels of hebben het gratis. Of welke reden is er nog?
Viaplay is absoluut geen startup.
Vanaf komend seizoen zenden ze ook de premier league uit. Voor mij reden om dat abo aan te houden
Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan aanpakken met de PL. Want die mag je op zn minst ook wel in 1080p verwachten, waar Darts, Bundesliga en alle andere sporten in 720p gaan.. Ziggo zendt nu op het 4k kanaal met minimaal 20mbit uit en dat gaat heel wat centjes kosten voor Viaplay om dat ook met de streamingdienst voor elkaar te krijgen.
Het aantal valt me tegen als ik eerlijk moet zijn. Als je ziet hoeveel mensen daadwerkelijk vorig jaar F1 aan hebben gekeken en wellicht dat veel mensen zoals bij mij in de familie de goedkopere F1TV app hebben genomen via formula1.com .

Ik denk dat veel mensen dit gaan volgen en kan wel aangeven dat er mensen zijn die het al reeds opzeggen zelfs als ze het gratis hebben gekregen via de aanbieder.
Het aantal valt me tegen
Hier ook een "gratis" Viaplay bij internetprovider-wisseling. 1x geprobeerd, commentaar was weinig enthousiast bij de Formule 1. Had nog een illegaal TV-abonnement lopen bij een grote IPTV-provider, daarin zit ook Sky F1 en dat voldoet me veel beter.

Serieus commentaar met meerdere ervaringsdeskundigen. Prima.
Zou graag F1TV kijken, maar heb geen creditcard. Door het commentaar zit ik daar nu zeker over te twijfelen.
Tig aanbieders van debit cards, werkt ook prima :) Revolut bijvoorbeeld.
Je kan het via Ideal betalen via Play of Apple store, zie de comments hierboven
Vroeger, toen sport nog gewoon gratis op tv kwam ipv achter een paywall.
Vroeger, toen de race nog onderbroken werd door reclame.
Vroeger reclame tijdens de F1 maar een picture in picture beeld tijdens die reclame.
Heel vroeger niet, dan miste je een stukje race ;)
Die cirkel is dan bij een aantal viaplay kijkers weer rond. Die missen ook regelmatig stukken van de wedstrijd :+
Hier gelukkig niet, kan twee streams tegelijk afspelen zonder gedoe.
Behalve in Duitsland, waar men gewoon reclameblokjes van 8 minuten tussendoor uitzond zonder PiP. :P
Als je in Amerika had gewoon.. dan had je gewoon reclame gehad.. tenminste.. zo gaat dat met NASCAR aldaar. (woon er niet, maar tijdens de nascar uitzendingen.. merk je wanneer de amerikanen naar reclames aan het kijken zijn).
Vroeger betaalde je ouders kijk-en-luistergeld om tv uit de ether te mogen ontvangen. Daarna moest betaald worden voor de kabel-tv aansluiting en ging het kijk-en-luistergeld er vanaf.... We hebben in NL niet echt vaak/lang gratis tv gekeken.
Beeld kwaliteit van Viaplay VS F1TV pro is een groot verschil. Het beeld van Viaplay is een stuk minder scherp, blokkerig en slaat zo nu en dan vast. Ik mis de 4K uitzending van Ziggo, maar met F1TV kom je nog wel aardig in de buurt.
Ik hoop dat F1TV nu ook eens 4K gaat aanbieden. Zou er graag wat extra voor betalen. De 1080p50 stream is prima om naar te kijken, maar op een groot scherm is 4K toch echt wel scherper. Viaplay is 720p met een belabberde bitrate, dus waarschijnlijk vergelijkbaar met Ziggo Go kwaliteit. Hoe ze daar dat geld voor durven vragen....
VP is 1080p, maar inderdaad meen bitrate van ~5mbps. Dus ja, het schiet niet erg op. Dat mijn lokale omroep niet hoger komt dan dit (720p), dat is begrijpelijk, niet van zo'n dure sportdienst.
Ziggo Go zag er beduidend beter uit dan nu Viaplay hoor..
Dan is het nog erger dan ik dacht. Ik vond de sprong van Ziggo Go naar F1 TV al een wereld van verschil. Heb over Viaplay her en der vergelijkingen met VHS tapes gelezen, en dat leek me wat overdreven. Misschien toch niet echt.
Ik denk dat Viaplay zich eerst focust op de mobiele markt (ik ben uiterst tevreden met de beeldkwaliteit tijdens de F1, maar kijk dan ook voornamelijk via tablet en telefoon). Bovendien is de beeldkwaliteit van het andere bod dan hun livestreams ook gewoon prima.
Dat zou goed kunnen. Maar vanaf een 65 inch 4k tv met ziggo 4k, naar viaplay is echt beroerd. F1tv is dan stukken beter. Hopen dat 1 van de 2 weer naar 4k gaat.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee