Quest 2-concurrent Pico Neo 3 Link voor standalone-VR komt naar Europa

De standalone-VR-headset Pico Neo 3 Link komt naar Europa. Deze headset moet gaan concurreren met de Meta Quest 2. Pre-orders beginnen op vrijdag 15 april, zo laat het bedrijf weten. De Neo 3 Link krijgt een adviesprijs van 449 euro.

Volgens Pico Interactive, dat tegenwoordig eigendom is van TikTok-eigenaar ByteDance, wordt de VR-headset vanaf mei geleverd in een beperkt aantal Europese landen. De headset komt dan beschikbaar in Nederland, Frankrijk, Duitsland en Spanje. Het Verenigd Koninkrijk en Italië volgen een maand later. België wordt vooralsnog niet genoemd, maar Pico brengt de Neo 3 naar eigen zeggen maandelijks uit in nieuwe Europese landen.

Pico Neo 3 LinkPico Neo 3 LinkPico Neo 3 LinkPico Neo 3 Link

Pico spreekt van een 'bètarelease', waarbij gebruikers worden gevraagd om feedback te geven voor upgrades aan de Pico Store, Pico-gebruikersaccounts, betalingssystemen, sociale features en andere functies. Met die features moet de Pico Neo 3 Link een standalone ecosysteem voor VR-games gaan bieden, net zoals Meta dat doet met de Quest en Quest 2.

De Neo 3 Link wordt daarmee een standalone-headset met vier camera's voor inside-out-tracking van de meegeleverde controllers en andere bewegingen. De headset wordt standaard uitgerust met een Snapdragon XR2-soc van Qualcomm, 6GB geheugen en 256GB opslag. De Neo 3 biedt daarbij een 5,5"-scherm met resolutie van 3664x1920 pixels en een refreshrate van 90Hz. De headset moet draadloos games streamen met SteamVR ondersteunen via Wi-Fi 6, maar wordt ook geleverd met een kabel voor bedrade VR via een pc.

De Pico Neo 3 is sinds vorig jaar al beschikbaar in Azië en ondersteunt daar games als Superhot VR, After the Fall, Puzzling Places en Demeo, die momenteel beschikbaar zijn in de Pico Store. Volgens het bedrijf zijn er momenteel 200 games met 6DoF-ondersteuning te vinden in die digitale winkel.

Pico Neo 3

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

14-04-2022 • 15:14

81

Submitter: mOrPhie

Reacties (81)

81
81
25
2
1
53
Wijzig sortering
Ik vraag mij af wat the unique selling point is van de Pico.
Met name zakelijk gebruik. Meta richt zich erg op consumenten en qua zakelijk beheer valt het erg tegen. Zo kan je een Quest headset niet beheren met MS Intune en kan je geen certificaat-gebaseerde WiFi instellen via een MDM (mobiel apparaatbeheer) systeem. Dit is zeer belangrijk voor grote bedrijven, bij ons worden exclusief certificaten gebruikt voor de wifi.

Dus bij ons is een Quest gewoon geen optie op het bedrijfsnetwerk. We gaan daar niet ons hele netwerk op aanpassen op alle lokaties enz. De pico wordt door Lenovo verkocht met hun beheersysteem (ThinkReality) dus dat is al een stuk makkelijker in de grootzakelijke markt.

Wij doen hier momenteel ook niet aan omdat we ook niet willen om een heel nieuw beheersysteem te implementeren, wat we kopen moet gewoon werken met Intune en daarmee uit.

Maar Pico richt zich behoorlijk op de zakelijke markt. Zie ook hun site waar het bijna nergens anders over gaat: https://www.pico-interactive.com/us/neo3.html Heeft ook opties als eye tracking enzo.

Edit: De displayport wat @Ludewig is ook wel een puntje, al moet ik wel zeggen dat voor mij voor PC tethering op de quest de WiFi optie zo veel prettiger in het gebruik is dat de betere displayport kwaliteit niet goed kan maken.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 14:18]

Zakelijk beheer via Oculus for Business had zo z'n nadelen; maar werkte goed in de basis.

Meta gaat zich echter juist nu meer richten op zakelijk gebruik; ipv moeilijk aan te schaffen Oculus for Business licenties kan je straks gewoon de consumenten versie (de huidige Quest 2 valt daar ook onder) onder een derde partij MDM gaan beheren. Ook door de door jou genoemde Microsoft Intune.

Staat gewoon op hun site te lezen: https://developer.oculus....ss-to-quest-for-business/
Ik weet van de plannen ja, maar het is al bijna een jaar 'binnenkort' (ook voor dit persbericht werd er al over gesproken) en er is nog niks beschikbaar waar we wat aan hebben. Bovendien als Oculus klaar is dan moet microsoft er nog mee beginnen en die zijn ook niet bepaald rap met het bouwen van support voor niche platforms. Zo hebben we bijvoorbeeld nog ons oude platform Workspace One (vroeger AirWatch) in gebruik voor "AR" headsets zoals Vuzix en RealWear omdat Intune die nog steeds niet ondersteunt. (Ik zeg "AR" omdat het niet echt AR is maar meer een kleine tablet aan je bril getaped)

Al die tijd heeft Pico zich ongestoord op deze markt kunnen richten. Dat bedoel ik. Op dit moment kopen we kwalitatief minderwaardige Lenovo Mirage S3 headsets om deze reden (hebben maar 3DOF tracking namelijk, is meer een soort Oculus Go). De pico's waren wel een optie geweest maar daar waren wat zakelijke problemen mee waar ik niet op in kan gaan. Door deze 3DOF beperkingen kunnen we niet veel met VR doen, alleen wat bewerkte 360 graden video dingetjes voor trainings doeleinden (uptale app) maar dat stelt niet zo veel voor.

Oculus for Business was voor ons een non-starter want elke app die we gebruiken moet gecertificeerd worden. En al helemaal als die toegang heeft to cruciale (wij noemen dat 'tier-zero') zaken als de PKI voor certificaten. Zo'n aparte beheer app werkt voor ons gewoon niet. Gelukkig heeft Meta dit ook ingezien (want de meeste enterprise bedrijven hebben dit soort beperkingen) maar met wat plannen zijn we er nog lang niet.

Dat ze de zakelijke versie geschrapt hebben is idd fijn want die was 2x zo duur. Maar voorlopig zijn het allemaal beloften en hebben we er nog helemaal niks aan.

Ik sta persoonlijk te popelen om met dit soort technieken aan de slag te gaan op het werk, heb bijvoorbeeld diverse roomscale vergader oplossingen gepilot met een grote groep. Onofficieel dan, vanaf thuis want op het bedrijfsnetwerk mocht het niet. Maar in die tijd was corona nog een ding dus iedereen zat toch thuis.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 14:18]

Mag ik vragen voor welk doel jullie de VR's kopen?
Momenteel met name voor trainingen. Met Uptale.

Het is een beetje 'laagste gemene deler', ik vind het niet 'echte' VR vanuit mijn enthousiastenhart. 360 graden foto's of soms 360 graden filmpjes (met de camera op een statisch punt), en dan wat popupjes en hier en daar een 3D objectje er overheen. "Hier zit de noodknop". "Mag je hier in de fabriek lopen ja/nee" (nee want het is buiten de gele lijnen). Dat soort dingen.

Je hebt dus geen 6DOF functies als voorover kunnen leunen, dingen oppakken, vrij rond bewegen en je ziet ook geen diepte (het is 2D beeldmateriaal in een soort bol geprojecteerd). Geen interactie met je handen, je hebt alleen een soort 'afstandsbediening' met pijltjestoetsen. Door het gebrek aan 6DOF hebben mensen ook wat meer last van misselijkheid, als je namelijk probeert om toch voorover te leunen zal de headset het beeld daar niet aan aanpassen en dat voelt niet fijn.

Onze training afdeling is er dol op omdat de content makkelijk te maken is (alleen een 360 graden camera nodig en wat popupjes erbij klikken). Als VR enthousiast vind ik het lang niet ver genoeg gaan. De reden dat men het graag heeft voor de trainingen is het 'hippe' imago. Ze hopen dat mensen meer opletten vanwege de hippe headset. Bovendien is het bedrijf erg bezig om "smart" en "agile" te zijn en mensen met headsets op scoort wat quick wins op interne social media, zonder echt een serieuze toevoeging te geven. Misschien ben ik wat cynisch maar ik heb echt niks gezien dat op een plat scherm niet net zo goed werkt en gewoon veel toegankelijker is omdat iedereen een telefoon en PC heeft. Het niveau van content dat we hebben kan je net zo goed in een powerpoint of een standaard LMS (learning management system) aan de computer doen. Of nog liever: Gewoon in het echt.

Persoonlijk zou ik heel graag zien dat we veel verder gaan naar echte 6DOF toepassingen. Maar daar is de ontwikkelingsprijs natuurlijk een probleem. Je moet er echt voor gaan en die drive mist bij ons. Daarom was ik bezig met kant en klare oplossingen zoals meeting software pilotten. Daarvoor is de business case alleen moeilijker te maken, zeker nu iedereen weer op kantoor zit. En we hebben dus het probleem met het beheer van die hardware. Hopelijk komt dit uiteindelijk wel, zoals beloofd.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 14:18]

Naar de site kijkende denk ik dat je gelijk hebt. En daarmee is de headline in dit artikel dus gewoon fout. Jammer.
Geen betrokkenheid van Facebook is voor mij persoonlijk een groot voordeel.
Dan maar naar ByteDance (TikTok) :+
Tja wanneer (als) het datacenter in Ierland er een keer komt van TT zou ik dat nog geen eens zo'n groot probleem vinden. Zijn ze (correct me if im wrong) verplicht zich aan de GDPR/EU-Regels te houden.
Dat moet facebook ook
Volgens mij heeft Meta ook datacenters in de EU.
Maar volgens mij is er (nog) geen concrete regel dat de data vergaard in EU ook binnen de EU moet blijven. Of ik moet dat mis hebben... maar volgens mij zijn ze vrij om alles gewoon naar china te sturen ook.
idd.
Juist bij digitale data is het verspreiden (en stiekem gebruiken) een eitje. Dus waar het wordt opgeslagen stelt me niet echt gerust.
Klopt maar ze zijn (zowel Facebook/Meta als TikTok) -volgens GDPR- ook verplicht de Europese regels te volgen voor Europese burgers.

Dus het is kiezen, de Amerikanen of de Chinesen :)
Privacy word straks gewoon geschonden onder de noemer van kinderporno blijkbaar gaat dit een uitzondering zijn op deze wet(GDPR/EU-Regels) om kinderporno tegen te gaan :
https://youtu.be/Wg6XghA3ri4
Oeps, niet goed gelezen. Dan wordt deze hem ook niet.
Dat TikTok/Bytedance een beter alternatief is denk ik alleen niet. Als er echter geen verplichting is tot een account op de Pico headset lijkt het mij nog wel redelijk aantrekkelijk, maar daar hangt het eigenlijk vanaf.
Zie zelf dat probleem niet echt. Ik heb zelf een Quest 2 … en een Rift S. Maar ik heb ook een apart Facebook account met apart e-mailadres, waarbij alles op private staat en waar ik verder nooit meer naar heb gekeken. Mijn eigen naam gebruik ik ook niet …
ik heb precies hetzelfde. Maar dit is wel een risico; FB heeft een real-name policy en eens in de zoveel tijd gaan ze eens met de bezem door alle accounts heen. Als de jouwe er als 'fake' uitgepikt wordt, dan ben je je account kwijt.

Dat is eigenlijk alleen echt vervelend als je games gekocht hebt en vrienden in de metaverse gemaakt hebt; dat ben je dan kwijt...
Ik begrijp je argument voor geen Facebook (ik zelf een Quest 2 en er geen problemen mee) maar ECHT bizar dat je dan gewoon een product van een bedrijf dat zijn origine heeft op Chinese bodem genaamd ByteDance, de eigenaar van Tik Tok.

Wtf dude. Als je dan toch je geld en data weggeeft doe het dan op zijn minst aan mensen die belangen hebben in het westen.

[Reactie gewijzigd door -Tweakert- op 23 juli 2024 14:18]

Je hebt gelijk, ik had over dat deel gelezen. Dit apparaat zal mijn huis ook niet in komen.
was fan van de standalone oculus-go ... maar toen werden features ineens exclusief voor facebook gebruikers. Het standalone principe was ik erg van gecharmeerd, en qua beleving best 'ok' (resolutie van go was mweh, maar voor vr-ontmaagding best ok)
Quest 1 was ook nog prima, zonder FB vereiste den beginne. Toen had je een los Oculus account, wat later Facebook werd.
Je kan sinds kort weer zonder FB een Oculus account gaan gebruiken.

Dat is het hele idee van de naamsverandering naar Meta geweest, dat ze dingen weer van fb kunnen scheiden. Uiteraard nog steeds hetzelfde bedrijf dat er achter zit, maar goed; toch enige nuance.
Een betaalbare standalone VR set met redelijke kwaliteit graphics waar geen facebook ellende voor vereist is.

Wij gebruiken daarom al een paar maanden de Pico Neo 3 Pro in het onderwijs in plaats van de oculus
En deze is dus identiek, behalve dat de 80 euro kostende DP kabel er al gratis bij zit, dus bijna de helft goedkoper dan de Pro.
Het verschil is alleen dat deze nog niet eerder te bestellen was en de Pro wel. Op de kosten die we maken voor het VR lesmateriaal kan die laatste paar euro er ook nog wel vanaf. DP gebruiken we verder niet. We kunnen al via Miracast en een eigen gebouwde webinterface meekijken. Bekabeld gaat alleen maar stuk bij gebruik door studenten.
Ik vraag mij af wat the unique selling point is van de Pico.
De display port. De Quest 2 comprimeert de video die via de USB connectie gaat, wat voor wat vertraging zorgt en voor wat mindere kwaliteit. Dus dit zou een goed headset kunnen zijn voor simmers.

Daarnaast is dit niet van Meta/Facebook, wat voor sommige mensen op zich al een reden is om de Quest niet te kopen. Al zie ik dit eerder als een concurrent voor de Reverb G2, dan voor de Quest.
Virtual desktop streamer instaleren. Klaar, kan je zelf kiezen of je compressie wilt gebruiken, wat voor bitrate, etc. etc. Zowel wifi als bedraad.
Dat het weer een product uit China is waar de huidige Tik Tok eigenaar genaamd ByteDance achter zit.
dit lijkt inside out tracking, of weet iemand dat dit base stations krijgt?
AuteurAverageNL Nieuwsredacteur @robertlinke14 april 2022 15:21
Klopt inderdaad, dit inside-out-tracking met vier camera's (zoals ook in het artikel staat ;))
Staat in het artikel:
De Neo 3 Link wordt daarmee een standalone-headset met vier camera's voor inside-out-tracking van de meegeleverde controllers en andere bewegingen.
Je kunt outside in tracking frankensteinen met Vive trackers en base stations, maar de vraag is of je dan niet beter af bent met een gewone PCVR headset.
Dit ding is feitelijk bujna gelijk aan de Quest 2, behalve dan dat je hier een dp connector ook op hebt zitten waardoor je deze als een echte PCVR headset kunt gebruiken met ongecomprimeerde video in tegenstelling tot de link(usb)streaming bij de quest 2, beiden doen sowieso ook wirelesstreaming via wifi.
Ziet er inderdaad uit als een mooie concurrent voor de Meta Quest 2. Helaas opnieuw een groot bedrijf die iets opkoopt en dan hardware ver onder de prijs verkoopt om maar data te kunnen verzamelen van gebruikers. Zo probeer je van Facebook af te komen en zit je straks vast aan een TikTok account.
HP Reverb G2 halen dan :) Of een HTC Vive 2
Mja, dan zit je aan een kabel vast. Wireless VR is goud als je het eenmaal gewend ben. Ik gebruik de Quest 2 op PC terwijl PC boven draait, heel fijn.
Dat is inderdaad een nadeel van bovengenoemde devices waar ik geen rekening mee had gehouden. Als dat een eis is dan vallen die inderdaad af.
Hoe zit dat met vertraging over de wifi? VR heeft een aardige bandbreedte en stabiele verbinding nodig om goed te werken. Al helemaal als je PC kwaliteit naar de headset streamt.
Ik neem aan dat je het binnenshuis aardig op orde hebt wanneer je naar een andere verdieping streamt?
Als je gewoon een moderne wifi ap/router hebt en niet te veel storing van buren dan werkt het draadloos streamen echt heel erg goed. Latency verschillen kon ik niet merken, al is dat misschien anders met een dedicated pcvr headset. De bitrate is wel merkbaar lager maar niet ergerlijk, iig in hl:Alyx, want zo goed is de display in de Q2 uberhaupt niet.
Tja... Je zou ook een Reverb G2 kopen, maar daarmee zit je vast aan WMR. Heb je niet per definitie een M$ account voor nodig natuurlijk maar zo heel vrolijk word je daar ook niet van (Vooral niet om dat WMR aanzienlijk minder goed en stabiel werkt dan de software die met de Q2 mee komt)
TikTok vind ik dan nog wel een pak erger dan facebook eigenlijk. Goed punt.

Maar voorlopig is een tiktok account niet verplicht voor zover ik zie? Wel jammer idd dat het door zo'n partij gekocht is.
Welke data verzamelen? Je gaat er zo maar van uitzonder enige onderbouwing. Waar je de quest nuet kunt gebruiken zonder een facebook account kun je de pico volledig zonder account gebruiken, alleen nodig als je zaken in de pico store wilt kopen.
Het is een goede headset, maar technisch gezien al wat verouderd voordat hij hier uit komt.

Hij zit wel een stuk beter dan de q2 qua pas orm.
Als hij beter is dan de Quest 2 wil ik hem wel hebben.
Hij heeft dezelfde SoC en praktisch dezelfde specs als de Meta Quest 2 256GB en geen exclusive games. De USP is geen meta, maar met ByteDance erachter is het de vraag of dat echt een verbetering is.
Bovendien komt hij 1,5 jaar later uit dan de Quest, het is niet ondenkbaar dat er over enkele maanden alweer een nieuwe quest komt (De cambria zie ik overigens niet als opvolger, die is meer voor ernaast).
Ja, eens, het is een beetje too little too late. Maar met de eerste stapjes op de consumentenmarkt in europa kan Pico wel ervaring opdoen voor eventuele toekomstige devices. In die zin is het wel interessant om te zien hoe dit zich zal ontwikkelen.
Blijkbaar gaat het hier om een goedkopere variant van de Pico Neo. De versie die reeds een jaar (ook in NL) te krijgen was, is de Pro die er erg op lijkt maar wat duurder was.

[Reactie gewijzigd door Shaflic op 23 juli 2024 14:18]

Beter is een heel erg breed begrip. De hardware is marginaal beter qua ervaring (op papier zegt helaas niet alles denk aan pimax), het software aanbod beduidend minder.
Als het gewoon Android runt, ik kan er een Unity project op jassen en de tracking is goed, vind ik het prima. :)
Kijk dat scheelt, zo moe van die FB meuk.
Voor wired pcvr is dat ding een stuk beter omdat je hierbij een displaypoort hebt (inclusief 5m kabel). Reviews geven aan dat het beeld dan een heel stuk beter is. Verder komt die dus standaard al met een 'deluxe' headstrap. En wat voor velen ook belangrijk, geen verplicht account nodig (alleen natuurlijk als je zaken wilt kopen via de pico store).
Ik heb hier al een tijdje eentje liggen, ik ben er mee bekend.
Hmm, Meta of ByteDance. Ik laat beide headsets wel op de schappen liggen :X
Alleen bij de pico hoef je geen account te gebruiken, dat is alleen nodig als je zaken via de pico store wilt kopen.
Lijkt qua uiterlijk wel heel veel op de Q2
Van binnen ook, en qua controllers ook. Ik blijf het een Quest 2 rip-off vinden, met zelfde specs, maar lang niet dezelfde softwarematige features.
Als een van die features het niet afhankelijk zijn van FB is, is het in mijn ogen alleen maar een plus.
Dat is het enige verschil. Verder voegt Meta heel veel toffe features toe continu aan de headset, die ik daar wel zou missen. Dus ja, beetje lastig. Als ze de Quest 2 kraken zodat de Meta vereiste eraf kan, dan zou het een utopia zijn.
120Hz bijvoorbeeld is wel prettig.
Er staat streamen met wifi 6, is dit de 6E variant?
Nee. Maar WiFi 6 zou meer dan voldoende bandbreedte moeten zijn. Het gaat vooral om het latency-voordeel van WiFi 6 dat belangrijk is.
Ai, dat is wel jammer maar niet super erg lijkt me.

De voordeel van 6E is een verbetering in latency en inderdaad throughput, als je de compressie lager kan zetten omdat je dan meer data kan pompen zou het ook een positief iets zijn aangezien volgens mij compressie erg traag is en zorgt voor de meeste latency (in vergelijking met wifi, volgens mij).
Aannemende dat het voor de Pico Neo hetzelfde is: De beste kwaliteit AirLink is 200mbps bij een nvidia-kaart. Hoger kan de XR2 niet snel genoeg decoden. Dus het verschil tussen 6 en 6E is echt verwaarloosbaar voor dit doel. Het verschil tussen 802.11ac en 802.11ax is wel echt enorm, omdat de latency van ax veel beter is.

Zorg ervoor dat je een access point direct naast je hebt in dezelfde kamer zonder obstakels. Zo heb ik het en speel zonder problemen en op flink hoge resolutie steam games op m'n quest 2.

[Reactie gewijzigd door mOrPhie op 23 juli 2024 14:18]

100 euro meer betalen voor het zelfde product waarbij je gegevens naar een Chinees bedrijf gaan ipv Meta. Blijf het een bijzonder usp vinden.

Maak gewoon apart account aan met vpn erbij als je echt zorgen hebt.
Welke gegevens gaan volgens jou naar een chinees bedrijf? De pico kun je volledig zonder account gebruiken.
Het is niet alsof de eis van een account bepaald of er wel of niet gegevens naar meta of bytedance gaan. Mijn meta account wat ik voor quest gebruik bevat niks interessants hoor.

Denk dat gebruik gegevens veel meer op ip gelogd worden. Vandaar mijn opmerking over gebruik van vpn.

Maar goed ik geef toe hoor heb me niet exact ingelezen in het data verzamel beleid bij de pico. Als dit wezenlijk anders is dan valt er iets voor te zeggen.

Maar dat moet je dan wel doen voordat je naar de winkel rent omdat het "in ieder geval geen meta" is.

Ik vind de prijs / specs gewoon niet zo concurrerend. Betere beheer mogelijkheden voor zakelijk gebruik kan natuurijk wel groot voordeel zijn.
.
Het lijkt me lood om oud ijzer. Ook bij de pico moet je een account hebben om de bril te kunnen gebruiken. Dus als je iets doet wat tiktok niet aanstaat kunnen ze, net als meta, het gebruik van je bril onbruikbaar maken.Of zie ik dat verkeerd?
Bij de pico is vooralsnog je account niet gekoppeld aan tiktok. Dus als je iets op tiktok doet dat ze niet leuk vinden, wordt niet automatisch je pico account (+ al je aankopen!) onbruikbaar gemaakt. Dat was met name de klacht over facebook. Waarom moet je gedrag op facebook iets te maken hebben met het gebruik op de quest? En al helemaal als je alleen singleplayer apps draait.

Het kan best zijn dat ze wachten tot de halve wereld zo'n ding in huis heeft en het dan gaan doen, a la Facebook. Maarja..

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 14:18]

Nee, bij de pico is geen account nodig, tenzij je spullen uit de pico store wilt kopen, maar de headset werkt volledig zonder dat er een account nodig is.
Zo te zien zit hier ook eyetracking op? Ik zie duidelijk de strips links en rechts naast de lenzen waar bij andere Pico modellen de IR leds zitten?

Zie deze foto: https://tweakers.net/i/tD...044826.png?f=imagegallery

En dan vergeleken met deze van de Pico 3 enterprise versie waar je de leds goed ziet: https://zstatic.picovr.co...gs/neo3/pc/neo3-pro-6.jpg

Als dat er op zit zou dat wel een flink onderscheidend punt zijn van de Quest 2.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 14:18]

Nee, de pico neo 3 link heeft geen eyetracking, alleen de pico neo 3 eye heeft dat, maar die is een heel stuk duurder.
Okee, vreemd dat die 2 strips er dan wel op zitten.

Maar wellicht om de componenten te versimpelen over de hele reeks.
Verkeerde foto's misschien?
Of misschien voorbereid/leeg bij deze versie. Maar tot nu kost eyetracking zo'n $200 meer bij alle headsets die geleverd zijn, naast dat de pro het ook niet had.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 23 juli 2024 14:18]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.