NLZiet voegt Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toe

De streamingdienst NLZiet breidt zijn aanbod uit met drie nieuwe kanalen: de Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet. Daarmee groeit het totale aantal livezenders op de streamingdienst naar 37.

NLZiet-directeur Niels Baas zegt blij te zijn met deze stap, omdat met de toevoeging van de zenders van 'onze zuiderburen' het televisieaanbod van de dienst in zijn ogen 'nog completer' wordt. Hij benadrukt dat abonnees bijvoorbeeld kunnen kijken naar kwaliteitsprogramma’s als Dertigers, De Ideale Wereld en #LikeMe. Ook de directeur van de Vlaamse publieke omroep VRT is positief over de toevoeging.

Eén is het grootste televisiekanaal van de VRT en het populairst in Vlaanderen. De zender brengt onder meer nieuws en duiding, human interest, fictie, ontspanning met maatschappelijke meerwaarde en
sport. Canvas is het tweede televisienet van de VRT en brengt naar eigen zeggen 'compromisloze kwaliteitscontent voor een publiek dat behoefte heeft aan verdieping en uitgedaagd wil worden met nieuwe inzichten'. Het gaat onder meer om programma's met duiding en onderwerpen als cultuur, geschiedenis, wetenschap, internationale fictie, satire en sport. De derde zender is Ketnet en richt zich geheel op kinderen tot twaalf jaar.

De drie Vlaamse zenders zijn live te kijken via NLZiet, maar via replay tv is het programma-aanbod van de zenders ook tot zeven dagen na de uitzenddatum terug te kijken. Replay tv is een functie om programma's via een tv-gids terug te kijken. Programma's zijn daarmee ook te starten vanaf het begin. Het gaat om opnames van livestreams, dus reclame kan aanwezig zijn.

NLZiet Vlaamse zenders

Door Joris Jansen

Redacteur

09-02-2022 • 13:06

177

Reacties (177)

Sorteer op:

Weergave:

Dat nl de VRT krijgt is vrij normaal. Het zijn staatszenders. Mooier was het geweest als nl ook kon genieten van de zenders van medialaan en play hier in België. Ook nog eens alle bbc zenders zonder te klooien met een vpn verbinding. Laten we maar verder dromen van een poort naar de EU op het internet zonder die geo blocking. Wat van mij op de schop mag. Gedaan met verplichte decoders en vrije toegang via het internet. Wat NLZIET doet is een grote sprong voorwaarts maar we zijn er nog lang niet.
Jammer inderdaad dat de Play (de rtl/sbs variant van NL) niet mee genomen wordt.
De Mol, slimste mens, allemaal programma's welke nederlanders graag kijken.
Hopelijk dat ze dit in de toekomst nog doen.
Nu nog bbc first en ik ben om.
Ik ben al om, want geen tv pakket meer, maar ben het wel heel erg met je eens.
Daarvoor is NPO Start Plus een betere deal. De (Nederlandse) commerciële zenders bieden wmb totaal geen meerwaarde om de hogere prijs van NLZIET te rechtvaardigen. Deze vlaamse zenders icm BBC zouden dat wel bieden.

[Reactie gewijzigd door mcDavid op 22 juli 2024 21:55]

Dat is inderdaad een afweging en volledig persoonlijk.

Ik ben recent overgestapt van Ziggo naar KPN glas (zonder TV). Ik gebruik de NLZiet app op een Apple TV om TV te kijken. Ik kijk voornamelijk NPO, soms RTL4 of onze regionale zender. Ik kijk echter zelden 'live'. Echter: Gezamenlijk bieden NPO, RTL en SBS (en alles er omheen) best een aardige bibliotheek series en films die je dan kan terugkijken.

NPO en RTL kan je zonder reclame terugkijken. SBS (via KIJK) niet.

Het enige dat ik minder vind bij NLZiet is het geluid. Dat is slechts 2.0 stereo. Ik had graag gezien dat ze bijvoorbeeld 2.1 (geeft vaak net wat meer body) of gewoon surround zouden uitzenden. Naar hun eigen zeggen komt dat doordat hun leveranciers (NPO, RTL en KIJK) het slechts in stereo aanleveren, en dan kunnen zij er natuurlijk niet zo veel mee. Ik weet niet of NPO Start of NPO Plus wel surround geluid aanbiedt.

Ik heb overigens ook goede ervaring met de klantenondersteuning van NLZiet. Er was een keer een aflevering van een serie die ik volg niet beschikbaar. Ik stuurde een mailtje en binnen afzienbare tijd kreeg ik een reactie dat ze er mee aan de slag gingen en na een paar uur was de aflevering wel beschikbaar.
Ienwar, helemaal eens. Ik heb Ziggo ook onlang omgezet naar Inernet Only en kijk alleen naar die programma's op NLZiet wanneer het mij uitkomt en ook grappig dat je een aantal programma's al vooruit kan kijken, zoals van wijnboer Ilja Gort.

Zeker met een Apple TV (ik heb er 3 voor alle TV's in huis en draadloos aan het net) is het ideaal.
Ook grappig dat je snel een serie terug kan kijken als die al jaren niet volgt en dan toch "om" gaat als iemand je er over vertelt en dan toch besluit het helemaal te volgen. Zo heb ik "kopen zonder kijken" na een aantal jaren genegeerd te hebben toch helemaal bekeken.

Ja geluid niet top en zo mooi zijn als dit verbetert, alhoewel dit voor de meeste programma's toch niet uitmaakt.

De besparing van het TV aandeel in het Ziggo totaal pakket is ook nog eens groter als het abo van NLZiet kost. Win- win dus!

EDIT
Ik vergeet nog een heel groot voordeel en dat is het automatisch skippen van reclames na het bekijken van een uitzending op RTL4 als die al geweest is. Vroeger most je vooruit skippen, maar nu wordt dat voor je geregeld.

[Reactie gewijzigd door sun0000 op 22 juli 2024 21:55]

Met Internet Only kun je toch nog steeds gebruik maken van Ziggo Go. Ze hebben daar geen onderscheid in naar mijn weten.
Ziggo Go vervalt dan wel. Echter kun je wel TV blijven kijken. Commerciële zenders in lagere kwaliteit en iets minder zenders. Een HD decoder blijft overigens gewoon werken, kun je toch opnemen, reclames (maar vooral de oninteressante stukken) wel doorspoelen en jaren later kun je het nog terugkijken.
@Vuurvleugelhart Wat bedoel je precies? Ik heb een ziggo internet + tv start pakket. Met nog een Humax HD decoder. Kan ik zonder TV pakket toch TV blijven kijken?
En wat bedoel je met iets minder zenders (welke zenders wel?) en lagere kwaliteit (SD?)
Ik ben Vuurvleugelhart, maar reageer wel even

Lees even dit artikel op tweakers

In het kort, Ziggo heeft op elke kabel aansluiting een standaard pakket van TV zenders zitten (alleen nog digitaal, analoog is er uit). Kies hier het filter kabelTV en dan kom je op 52 zenders, NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD, je hebt bv geen SBS9. Ook heb je geen interactieve tv en Ziggo GO. Ik verwacht wel dat je (via Ziggo) Viaplay kan zien voor Formule 1, maar dan niet het via lineaire kanaal 200, alleen via de (Viaplay) app, maar daar over is nog geen zekerheid.
Dus als je TV DVBC ondersteund, of je hebt een (Humax/Samsung/Cisco) decoder kan je zonder smartcard kijken (met name het Netwerk-ID: is anders, 4444 of 04444)

Let er alleen op dat het KabelTV formeel niet in je pakket zit. Een pakket met Kabel TV is 6 euro duurder per maand, dus hoelang Ziggo dit zo laat bestaan is de vraag.

[Reactie gewijzigd door jeanj op 22 juli 2024 21:55]

1. )Ik had alles in 1 van ziggo voor 55.50 (internet bellen en tv met ziggo go app)
2.) Dit heb ik toen omgezet naar alleen internet met tv start voor 48.50 (internet met weinig zenders tv en ziggo app)
3.) Toen kwam ik erachter dat je ook alleen internet kon krijgen voor 42.50 (geen ziggo go app en alleen NED 1 2 3 in HD via de coax kabel en dan geen CI of kastje nodig. Wel ziggo sport ook gewoon te bekijken alleen dan dus niet in HD)

Alleen deze opties van pakketen worden heel slecht op de ziggo site getoond en al helemaal niet als je je pakket online wilt wijzigen. Dan kan je alleen wijzigen naar duurdere. Deze goedkopere opties staan er nu nooit bij, Dit kan je alleen telefonisch doen als je bv van een alles in 1 abbo komt.

Ik betaal nu dus 42.50 en heb de NLziet app erbij op mijn. Gezien de NLziet app veel voordelen heeft tov de ziggo go app. Daar kan je maar 7 dagen terugkijken. Bij NLziet een jaar. Tevens kan je bij ziggo go app als je wilt casten vaak niet casten ivm rechten. En uiteraard sponsor ik Ziggo zo min mogelijk. ps. de dubbele data actie met vodafone blijft ook nogsteeds bestaan. Aleen extra zenderpakket kan je niet meer kiezen. Maar daar keek ik toch nooit naar.

[Reactie gewijzigd door shbtbrtbvgsfd op 22 juli 2024 21:55]

Je kan ook aan account sharing doen vaak :)

Ik heb zelf voor 25 euro internet only van 100mbit bij T-Mobile (na de recente prijsverhogingen is dat niet meer te krijgen) en van een bekende van mij toegangscode voor T-Mobile TV welke nu ook beschikbaar is op de android tv

zelfde zou ook met Ziggo internet only abonnement kunnen met account van iemand die wel internet met tv heeft (voor de app bedoel ik dan kabel tv werkt inderdaad altijd)
Thanks voor de reacties hierboven. Er zijn in ieder geval allerlei mogelijkheden lees ik. Ik hoef niet persé voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, alhoewel ik zelfs de instappakketten al best duur vind. En ik ben op dit moment nog best gehecht aan de humax.
Ja, het standaard terugkijken tot een jaar, voor bijna alles dat is uitgezonden van de NPO, RTL en SBS, en daarnaast het automatisch overslaan van reclames is inderdaad aantrekkelijk.

Als KPN dat nou ook zou aanbieden... Dat zou een stuk moderner zijn. Wel een positief ding aan KPN opnemen is, is je alles kan opnemen en voor een jaar kan terug kijken ongeacht licentierechten. Maar ja, nog steeds beperkte opslag capaciteit, en nog steeds handmatig opnames plannen.

Ik heb ff prijzen vergeleken met KPNs TV aanbod. 't Is niet allemaal zo straightforward wanneer welke optie voordeliger is.

Bitrate
KPN - ~12,5 Mb/s via decoder, en 6,1 Mb/s via web/app.
NLZiet - 7,5 Mb/s

Gelijktijdige Streams en Kosten
KPN - Standaard 4x (1x via STB, en 3x via web/app). Maar als je wilt opnemen, is het logischer om net zo goed een tweede decoder te huren, want gratis opnemen pakket dan. Prijs is dan totaal 15€ pm (zonder tijdelijke kortingen).
NLZiet - 2x streams. Prijs 8€ pm.

Effectieve prijs per stream
KPN - 5 streams dus met het bovengenoemde, wat maakt 3€ per stream per maand.
NLZiet - 2 streams, wat maakt €4 per stream per maand.

Maar... er zijn nog wat factoren aan indirecte voordelen bij KPN.
- Je zal meer kanalen hebben via gratis Pluspakket (al zover ik in m'n kanalenlijst op tv.kpn.com zie zijn sommige kanalen alleen beschikbaar via de STB).
- €5 korting voor éénn entertainment pakket (Netflix, Videoland, Spotify, etc). Gelijktijdig naast Pluspakket trouwens (vroeger moest je kiezen). Wat dus de totaal prijs van KPN TV van 15€ naar 10€ verlaagt, en je effectief 2€ per stream betaalt. De helft van NLZiet dan.
Maar ja, met dit bovenstaande moet je wel een KPN mobiel abo + entertainment pakket hebben.

Als je singel of met z'n tweeën bent, en je alleen toch maar NPO, RTL en SBS kijkt, dan is NLZiet op dit moment gewoon beter. Helemaal als je voornamelijk TV kijkt op een monitor of mobiel apparaat kijkt.
Met drie of meer kijkers, en als tot-jaar-terugkijken functie van NLZiet niet nodig heb, dan KPN TV.

Ziggo heb ik expres weggelaten. Ik zal nooit naar Ziggo overstappen zolang ze niet op glas zitten, en KPN Mobiel Unlimited aantrekkelijker blijft dan Vodafone Unlimited.
En T-Mobile TV is in verhouding een klap duurder, en T-Mobile Unlimited is niet even goed als KPNs ondanks dezelfde prijs.

[Reactie gewijzigd door Z100 op 22 juli 2024 21:55]

Als je singel of met z'n tweeën bent, en je alleen toch maar NPO, RTL en SBS kijkt, dan is NLZiet op dit moment gewoon beter. Helemaal als je voornamelijk TV kijkt op een monitor of mobiel apparaat kijkt. Met drie of meer kijkers, en als tot-jaar-terugkijken functie van NLZiet niet nodig heb, dan KPN TV.
Dat is een beetje kort door de bocht verwoord. Stel dat je met twee pubers in huis woont (met z'n vieren dus) maar helemaal niks hebben met 'dino-streamen' en jij alleen met je partner tv kijkt dan heb je aan één stream genoeg.
Het ligt er dus puur aan wat de wensen van het huishouden zijn. En of je liever via een app of (nog een) kastje kijkt is ook volstrekt persoonlijk.

Anekdotisch:
Ik heb persoonlijk alleen NLZiet en kijk via een AppleTV (da's dus de facto mijn 'kastje'). Ik gebruik dat ding voor alles. Dus één interface voor 'tv kijken', Netflix, Disney, enz. Ik had ook KPN TV kunnen nemen, het KPN-kastje in de doos laten zitten en via de KPN-app kunnen kijken op m'n AppleTV kunnen zetten. Dus daar zit geen verschil.
In mijn huishouden (4 mensen) wordt er in de regel alleen maar in de woonkamer naar NLZiet gekeken (en dan voornamelijk NPO en soms RTL4, en dan voor 90% van de tijd niet 'live'. Maar dat is voor mijn gebruik dus duurder. (8 euro vs 15 euro per maand). 7 euro per maand extra betalen voor die ene keer dat we is meer dan twee streams nodig hebben, is het voor ons absoluut niet waard, maar dit kan voor een ander huishouden natuurlijk heel anders zitten, maar dat is zeker niet een één op één relatie met het aantal mensen in het huishouden.


Edit: Typo

[Reactie gewijzigd door lenwar op 22 juli 2024 21:55]

Fijn dat jij dat opmerkt over het geluid. Ik krijg volgende week glasvvezel en overwoog na dit artikel alleen internet en NL-ziet. Maar zonder surround / fatsoenlijk geluid ga ik toch voor reguliere TV. Is voor series toch wel prettiger.

Krijg nu via de Ziggo-app uberhaupt geen geluid van mijn Sony Android TV naar de receiver trouwens. Prime Video en Netflix wel. Denk dat het dus aan de apps ligt en niet aan Sony, maar zeker weten doe ik dat niet. En anders is een goede surrounddecoder ook nog wel een optie of via een chromecast rechtstreeks op de receiver.
Het is ook maar net wat je gewend bent, ik heb 2 mooie torenluisprekers (die zelfs mijn vrouw mooi vind). Ik merk dus geen verschil tussen 2.0 of 5.1. Je zou dus ook kunnen overwegen om de surround in te wisselen voor een mooi 2.0 / 2.1 setje.
Dat kan inderdaad, maar dat is juist wat ik (vooral vanwege de films en series) juist niet wil. Vooral omdat de geluidstrack er meestal wel is, is het m.i. jammer dat deze niet wordt gebruikt.
Welke heb je?
Als die een goede WAF hebben ben ik zeer geinteresseerd.
Zwarte Jamo C605, wel met de front er op. Maar ik denk dat het meer aan de vrouw ligt, en die is niet te koop ;)
:)
Dat ligt aan de vrouw. Die speakers krijg ik hier niet het huis in.
Maar zonder surround / fatsoenlijk geluid ga ik toch voor reguliere TV
Het geluid is op zich wel 'goed', maar het is 'slechts stereo'. (het is wel goed stereo :) ). Ik had liever 2.1 (of meer) gezien omdat dat vaak wat voller klinkt. Maar ik heb uiteraard liever goed 2.0 geluid dan slecht surround natuurlijk.

Ik zou zeggen. Probeer het gewoon. Eerste maand gratis.
Ja, dat is een goede, zal een proefabo afsluiten!
Fijn dat jij dat opmerkt over het geluid. Ik krijg volgende week glasvvezel en overwoog na dit artikel alleen internet en NL-ziet. Maar zonder surround / fatsoenlijk geluid ga ik toch voor reguliere TV. Is voor series toch wel prettiger.
Serieus? Jij vindt niet te skippen reclames prettiger?

Ik kijk alleen actualiteiten regulier, films en series kijk ik via streaming diensten.
Ik kijk vrijwel alleen pulieke omroep, daar is reclame veel minder een ding. Maar als ik met opnemen beter geluid heb is het me dat wel waard. Al kijk ik de series meestal via de streamingdiensten. Maar proberen is wel een optie.
Ik kan gewoon SBS-programma's terugkijken zonder reclame via NLZiet.
Je kan toch gewoon de lage tonen doorsturen naar je subwoofer door bv je speakers op 80HZ te zetten? Klinkt prima hier die 2.1 zo.
Je kunt alles zonder reclame terugkijken, ook sbs programma’s. Dat is voor ons het grootste voordeel. Gewoon volledig zonder reclame, spatzuiver uitgeknipt. Echt een weelde.
Ik ben nu net ingelogd op nlziet.nl:
Ik kijk naar de film "Dances with Wolves" (van RTL7) duurt 4 uur (bij IMDB 3 uur) en heeft als opmerking erbij "Bevat reclame" en ik kan niet vooruit en achteruit spoelen.
Ok, fair enough, films zijn een uitzondering inderdaad. Ik denk echter dat de kracht van NLziet niet zit in het kijken van films, maar in het terugkijken van series c.q. tv programma's. Dit kan soms tot jaren terug, zonder reclame. Dit verandert compleet je manier van TV kijken. Hoe fijn is het om programma's als The Voice (ok, slecht voorbeeld) te kijken zonder reclame onderbrekingen? :Y)
Nlziet icm Apple TV en een willekeurig (va €30) internet only abbo, is het beste wat je kan overkomen.
Zelden live tv (het kan wel, maar wie doet dat nu nog?) en dus nooit meer reclames. Een beetje show (Expeditie Robinson) wordt zo rustig 40 minuten minder. Wat een vrijheid. Tsja je hebt er dan wel de steeds meer propagandistische staatsomroep (en haar vriendje RTL) bij, maar dat hoef je uiteraard niet te kijken. Je hebt al internet only, dus je kunt je nieuws gewoon uit je bubbel naar voorkeur halen. (enig sarcasme mag toch wel?)

Nee echt, ik denk dat 'kabelaars' hun hand overspeeld hebben met de steeds duurder wordende combo pakketten. (al vind ik de prijs voor internet Only ook echt Godsgeklaag.)

Geef mensen vrijheid (van keuze) en je maakt ze gelukkig. Die 3 Belgische zenders is leuk, het laat zien dat we er nog niet zijn, maar of ik ze ooit ga kijken. Alles van de Bels wat ik wel wil kijken (Slimste mens ed) vond ik al via internet.
Ketnet is erg interessant voor onze kleine, zeker nu de NPO het zappelin kanaal de nek heeft omgedraaid. VRT werkt overigens aan een eigen Apple TV app, maar die is nog niet beschikbaar.
Dat is toch totaal niet te vergelijken? NPO Start biedt alleen NPO zenders aan.
-nvm-

[Reactie gewijzigd door Wouterkaas op 22 juli 2024 21:55]

Het is al weer bijna een jaar geleden, maar zo nu en dan check ik de beeldkwaliteit van NPO+ ten opzichte van NL-Ziet. Dit op basis van een Nvidia shield 2019 en een 65 inch TV. NL-Ziet kwam er altijd beter uit (minder pixelig).
Met deze toevoegingen nog een reden extra om bij NL-Ziet te blijven
We hebben nog even Canal Digitaal geprobeerd omdat de BBC daar wel bij zit.
Maar de appleTV app is drama. De kwaliteit van de streams is lager. En de klantenservice slechter te bereiken.
Dus weer terug naar nlZiet voor de helft van het geld.
Had een proef abbo gedaan van een weekje om te kijken of het wat was maar de ervaring was simpelweg niet zo fijn als NLZiet, toen kwam ik er ook achter dat je je abbo niet kan cancelen via een web interface dus moet je bellen met hun klantenservice, vervolgens na 20 minuten eindelijk mijn abbo gecanceld word ik in het vervolg een week later gebeld over wat ik van de service vond en of ik een enquête wou invullen
Canal Digitaal biedt alleen BBC First aan, niet de 'normale' BBC zenders. Voor de liefhebbers van BBC1 en vooral BBC2 zijn er helaas niet veel internet-only alternatieven.
Ik was 1 vd. eersten die de Canal Digitaal (Android)App gebruikte, maar nog steeds is de streaming-kwaliteit belabberd, zeker als je het vergelijkt met de goede kwaliteit, die je via de schotel krijgt. Het lijkt soms wel alsof die maar 20 frames per seconde weergeeft.
Sinds eind vorig jaar heb ik dan ook alles opgezegd na ruim 25 jaar trouwe klant bij hun te zijn geweest, mede doordat ik simpelweg geen TV meer kijk & voldoende heb aan Netflix & YouTube.

NLziet laat ik dan ook aan mij voorbij gaan, aangezien het Nederlandse TV-aanbod mij gestolen kan worden.
Yep BBC 1 en 2 en first en ik ben ook over.
Inderdaad, van mij mag rtl en sbs ellende er dan weer vanaf.
Zal niet gebeuren, NLZiet is namelijk een bedrijf in handen van de NPO, RTL en SBS.
Overigens begrijp ik heel goed dat je die zenders niet wilt ;)
Ik kijk zelf in principe geen SBS-zenders, maar het staat me niet in de weg dat die ook leverancier zijn. Ik zou liever zien dat ze de interface niet zo 'leverancier-minded' ombouwen. Het interesseert me namelijk niks of film of serie abc bij NPO, RTL of SBS vandaan komt.
Ook zou ik graag zien dat ik de volgorde van de zenders kan aanpassen. Mijn regionale zender staat nu ergens achteraan en die zou ik graag meer naar voren halen.
Haha graag, ik wil alleen NL 1, 2 en 3 de BBC's, en NL Politiek eventueel.

De rest mag er allemaal af van mij. Discovery ed is ook al 10 jaar geleden volledig verprutst, dus die kijk ik ook niet meer.
Nederland 1, 2 & 3 zijn allemaal gratis via de ether te ontvangen..
Je bedoelt toch niet die Digitenne meuk he?

Been there don't be that...
Die "meuk" is tegenwoordig 1080P en de beeldkwaliteit is bij goede ontvangst eigenlijk dikke prima, zeker als je die zenders gratis uit de lucht kan plukken. Als je de antenne goed weet te plaatsen is het echt wel goed te doen tegenwoordig.

Ik ken nog 1 persoon die in het buitengebied kijkt via Digitenne op een 40" TV.
Als je als KPN klant een extra TV-ontvanger afneemt kun je ook kiezen om die 5 euro extra voor Digitenne in te zetten, en kijkt je familielid voor 5 euro Digitenne ;).
Voor of na DVB-T2? Die techniek staat ook niet stil en ik merk dat er veel dit geen kans gevens wegens een slechte ervaring van 10 jaar geleden.
De ervaring dat je na een paar jaar alweer een nieuw kastje moest kopen heeft ook niet echt bijgedragen aan de populariteit vrees ik. Ik heb in mijn omgeving ieder geval gezien dat een flink deel van het kleine aantal gebruikers er toen mee is gestopt. Maar dat kan ook komen doordat er rond dezelfde tijd glasvezel internet is aangelegd door de kabelmaatschappij. Mijn steekproef is niet echt representatief vrees ik...

Maar voor op de boot of op de camping is het wel een leuk systeem. Beter dan de 12V zwart-wit TV waar ik in mijn jeugd naar ruisend beeld heb kunnen kijken..

[Reactie gewijzigd door NBK op 22 juli 2024 21:55]

Welk kastje? Zo'n beetje elke moderne tv heeft een DVB-T2 tuner. Antennetje van ome Ali van een paar euro er op en gaan. Let wel, ik spreek enkel over FTA zenders, in Nederland is dat de NPO en de regionale zender afhankelijk van locatie.
Ik koop mijn TV's juist met DVB-C (70HD zenders FTA op de COAX hier) en dan ontbreekt om een of andere reden vaak de DVB-T(2). Er zitten hier op de coax ook wat DVB-T zenders merkte ik trouwens toen ik een keer een oude TV met DVB-T aan het testen was.

Maar vaak word DVB-T gebruikt met een 'oud' tv'tje op de slaap- of kinderkamer. En die oude TV's hebben vaak helemaal geen DVB of de verouderde DVB-T.

Ik ken 1 adres waar wel een DVB-T2 kastje staat. Ik blijf het beeld flets en ongedetailleerd vinden. Zelfs op die kleine 27" TV die eraan hangt.

[Reactie gewijzigd door NBK op 22 juli 2024 21:55]

Ik had heel lang tv van ziggo. 5 jaar geleden opgezegd.
Nu heb ik nog wel Ned 1, 2, 3 en ziggo sport via de kabel.

Zullen ze wel verplicht zijn. Of ze hebben een foutje gemaakt.
Mits je een niet gratis en vooral onhandig en slecht ontvangende (dus externe antenne nodig hebbend) kasje in bezit hebt wat alleen aangesloten kan worden op iets wat nog een HDMI ingang heeft...
Ow, en dan moet je ook nog houden van beeld met een vreselijk hoge compressie. Dus zodra het beweegt zit je Full-HD blokjes te kijken.

[Reactie gewijzigd door NBK op 22 juli 2024 21:55]

Of gewoon via de NPO Start app.
Wel met de aanmerking dat die bron in mijn ervaring zeer bitrate starved is...
Valt tegenwoordig wel mee. Het is nog steeds geen HD, maar de kwaliteit is wel opgeschroefd voor gratis gebruik, althans, dat idee heb ik.
Het is zeker iets verbeterd, maar vergeleken met reguliere signaal is zowel framerate als bitrate veel slechter in mijn optiek.
Dan woon je in een bunker of toevallig ergens op een witte vlek op de kaart. Onlangs heb ik DVB-T2 nodig gehad wegens een Ziggo storing op een adres langs de Belgische grens en dat ding prima eigenlijk.
Klopt, doe ik al jaren. NPO 1, 2 en 3 + lokaal worden al jaren door Digitenne in full HD uitgezonden en zijn op elke moderne tv te ontvangen. Mocht je dicht bij een zender wonen dan is een stukje koper in je antenne meestal voldoende. Woon je verder dan kun je een bierblikjes antenne maken. Is makkelijk te doen en heeft een prima versterking. Even googelen :)
Zo, jullie hebben weer even lekker kunnen deugen. Hoe voelde dat?
Eigenlijk jammer dat we hier in de comments sectie geen 'vindt ik ook' kunnen geven (want de moderatie is er niet voor bedoeld immers) op een reactie, anders had je die nu gekregen: dat zou ook voor mij het moment zijn om over te stappen.
ik ben al jaren om, keken al erg weinig tv (en eigenlijk alleen NPO/RTL) dus het een eenvoudige overstap. De App op de Apple TV is ook dik voor elkaar.
Dik voor elkaar inderdaad. Maar een ding begrijp ik niet, de sortering van afleveringen is soms oplopend, soms aflopend 8)7
Ja, dat snap ik ook niet. Net zoals ik niet snap (maar het wel fijn vindt) dat ik programma’s op RTL meestal wel kan doorspoelen, terwijl dat niet zou moeten werken. 😇
Ok, maar het maandbedrag moet niet richting de standaard 15 euro gaan kruipen op deze manier.
15 Euro is zo'n dienst absoluut niet waard. Prima om dat voor Netflix uit te geven, maar niet voor die uitgekauwde Nederlandse meuk. Bovendien kun je de publieke omroepen gewoon gratis bekijken via DVB-T, of internet.
NLziet kost op het moment van schrijven 7,95 euro.
Het is onbekend of dit bedrag hierdoor zal stijgen.
Best vreemd dat de kosten niet besproken worden.
Als je de mogelijkheid hebt een satellietschotel op te hangen, dan kun je een 60-tal Engelse (waaronder BBC) en een 60-tal Duitse kanalen gratis bekijken.
Ik ben met deze stap al om😎
Haha.. dit was ook mijn eerste reactie! Wel een mooie toevoeging.
Zou het ook waarderen als NLZiet wat meer aandacht aan de app besteedt, de LG WebOS app is echt bagger. Je kan niet vooruit of terugspoelen, hij loopt vaak vast, pauzeren werkt niet eens lekker. Onbruikbaar.

[Reactie gewijzigd door DamirB op 22 juli 2024 21:55]

Ik gebruik het op een LG OLED TV van zo'n anderhalf jaar oud en werkt echt prima. Paar schoonheid foutjes, en niet de snelste, maar ik herken je problemen niet.
Apart, ik hem 'm op de CX. Maar kan jij bijvoorbeeld terugspoelen? Dat werkt hier niet.
Bij mij gaat hij dan inderdaad ook vaak trippen. Of hij spoelt helemaal niet terug of hij houdt er simpelweg mee op en gaat terug naar het menu. Soms doet 'ie het wel, maar het is Russische roulette.
Ik heb ook een CX en terugspoelen werkt naar mijn weten gewoon.
Ik kan op onze LG C9 enkel 30sec voor/achteruit.
De tijdsbalk is helaas niet te verplaatsen, wat nog wel een mooie toevoeging zou kunnen zijn in de toekomst.
Of een Chromecast dongel in je tv en NLziet casten vanaf je mobieltje.
Ja daar wou ik dus echt niet aan. Ik vind een Chromecast minder fijn werken omdat ik dan weer mijn telefoon nodig heb. Het fijne is dat mijn kinderen nu ook gewoon zelf een kinder programma aan kunnen zetten zonder dat ik daarbij weer iets met gaan streamen, of wanneer er eens iemand oppast bijvoorbeeld dat die ook gewoon TV kan kijken.
Gebruik de Chromecast Google TV hiervoor met afstandsbediening. Even het startscherm naar een cleane versie verbouwen en een kind kan makkelijk zelf switchen tussen Kodi / NLZiet / Pokemon TV. Onze 6-jarige weet zich op die manier opperbest te vermaken in het weekend in de ochtend. Zelfs de voice-control werkt intuitief voor hem.

Maar blij om te zien dat Canvas toegevoegd wordt. Het is fijn om weer een beetje live kinderaanbod te hebben (nadat ze NPO-kinderen er 2 maanden geleden af hadden gehaald). Soms wil je niet je kinderen alleen maar on-demand content laten kijken (want ruzie over wat er moet komen). Dan is het fijn om lineaire TV weer aan te kunnen zetten.
Als ik NLziet moet geloven, is de nieuwe app voor WebOS al ongeveer een jaar klaar, maar is het wachten op vrijgave door LG... Wat ik op zich vreemd vind. Dat daar een paar weken overheen gaat ok, maar máánden?

Edit: ben trouwens wel blij dat er nu eindelijk geen aankondiging voor de "vernieuwde app" meer wordt getoond. Telkens bij het starten van de app moest je die eerst weg klikken.

[Reactie gewijzigd door Harmani op 22 juli 2024 21:55]

Men geeft op Twitter regelmatig aan, binnen enkele dagen, weken, zo snel mogelijk en etc...
Dus communicatief kan er nog wel wat verbeterd worden. Men schept nu valse verwachtingen.
Lg is vaak mega traag met het goedkeuren van apps.

Ik heb bv bijna 2 jaar op goedkeuring moeten wachten bij een betreffende app. Toen de update eenmaal verscheen was ik verbaasd, had hem niet meer verwacht.
Ik heb laatst contact gehad met de support desk van NLZiet en die gaven aan dat een nieuwe app in ontwikkeling is. Weet niet precies wanneer deze gelanceerd gaat worden, maar lijkt mij ook wel prettig omdat de huidige app niet heel goed werkt. Daarnaast verwacht ik ook wel wat nieuwe functies, zoals bijvoorbeeld de onlangs geïntroduceerde profielen.
Klopt, helaas is het wel zo dat de nieuwe LG app als sinds vorig zomer (en misschien langer) werd aangekondigd maar dat er steeds een opschuiving komt in de release datum.

Zie ook regelmatig terugkerende vragen op Twitter over de LG app. Het antwoord is dan steevast, is in review bij LG, er zijn nog bugje, nog enkele dagen, we verwachten asap, etc etc)

Dit zou NLziet nog wel als verbeterpuntje kunnen zien, nl actief communiceren wanneer er een update is, waarom een update afgekeurd is etc (dat is dus in dit geval voor LG). Nu blijf je vragen krijgen op Twitter....
Ow, interessant. Te meer omdat het de 'oplossing' was omdat ik een bepaalde serie niet kon afspelen, en dat zou dan aan de app moeten liggen (zie onderstaand de reactie). Hopelijk volgt de nieuwe app alsnog snel.

Wat vervelend! Ik zie dat je een LG televisie gebruikt, en daarop kun je op dit moment jammer genoeg alleen de oude NLZIET-app gebruiken. De vernieuwde versie komt eraan, en die zal de problemen verhelpen. Zodra de nieuwe versie te downloaden is dan zal de app daar een melding van tonen. Misschien lukt het je voor nu om de afleveringen bijvoorbeeld via een laptop te bekijken?
Helemaal mee eens.

Ik heb dit echter alleen bij "live" TV, zodra de live uitzending is afgelopen lukt het wel.
Hier hetzelfde, loopt inderdaad vaak vast en soms zit je tv te kijken en springt die opeens weer op een andere zender. Pause werkt sinds kort ook niet meer, dan blijft het beeld in slideshows bewegen.
Vind ik zelf eigenlijk ideaal werken, goed met multitasken, vlot en de magic remote is geweldig
Het gaat om opnames van livestreams, dus reclame kan aanwezig zijn.
Even bijvoegen dat programma's op de VRT nooit onderbroken worden voor reclame, hoogstens is er dus sprake van reclame aan het begin (en na je programma), en als het goed is is die door te spoelen.
Inderdaad, heel fijn dat vrt weinig reclame heeft.

In de Apple vrt.nu app is er de laatste tijd wel extra reclame voor aanvang, meestal 2 reclames van elke 15-20seconden. Bij het kijken via de website vrt.nu zag ik die tot op heden nog niet, anders dan de reguliere reclames.
Goede toevoeging. Ik had een suggestie gedaan voor deze toevoeging een paar maanden geleden, is nu een feit. Het leek mij namelijk een vrij makkelijke uitwisseling qua Belgische en Nederlandse publieke zenders. Er wordt nou eenmaal veel gekeken naar elkaars zenders omdat de taal hetzelfde is.

Veel ouderen kijken naar deze zenders. Die zijn namelijk zeer bewust van kwaliteit van content en dat is op deze zenders erg hoog vergeleken met de commercielen. Het hielt ze tegen van Ziggo of anderen af te stappen en via Chromecast nlziet te nemen. Ook altijd interessant om door de ogen van een andere landscultuur naar actualiteiten te kijken, het vergroot je wereld.

In combinatie met vdsl van 25 euro is dit veruit de goedkoopste optie en het werkt prima. Makkelijker dan de oude TV en met terugkijkmogelijkheden van films en series. Kortom, altijd iets te zien. Wel mag het inladen van de gids verbeterd worden qua snelheid op Chromecast TV. Dat stuk van de interface werkt niet lekker. Hij haalt iedere keer de content opnieuw op lijkt wel.

Ziggo heeft een groot issue lijkt mij. Deze babyboomers zullen massaal afstappen van hun duur abonnement en gaan voor het goedkoopste internet met NLziet. Dat scheelt al gauw 20 euro per maand.

[Reactie gewijzigd door Nollekeuh op 22 juli 2024 21:55]

Leuk dat NLZiet ook wat Vlaamse zenders opneemt. Zijn soms best wat leuke series op te zien. Is de screenshot van de TV op de foto trouwens een teaser voor een nieuwe UI update of alleen voor deze gelegenheid gemaakt?

Edit: Ik heb het antwoord. Wat we zien op de TV is de zap-interface voor SmartTV voor Samsung TVs (en binnenkort ook LG).

[Reactie gewijzigd door JEROENrgfgf op 22 juli 2024 21:55]

Goed gezien op die tv. Ik heb al eerder aan NLZiet gevraagd of ze niet iets kunnen doen aan het vervelende "zappen" van live tv zenders. Heel simpel, druk op de omhoog-knop die nu nog geen functie heeft zodat onderin beeld alle zenders met actuele screenshot worden getoond. Lijkt me niet overdreven moeilijk te implementeren.
AppleTV : graag, of simpel zappen. Overigens is het overzicht dat je noemt met 'terug' te vinden op AppleTV, Google TV's met de app kunnen dit wel.
Dat je 'terug' kan naar het overzicht klopt, maar dat is 2 klikken terug omdat je eerst in het venster van de programma-details komt en daarna pas in het zender-overzicht. Totaal niet handig toch? Je moet om kunnen schakelen terwijl je nog naar een andere zender kijkt. Dat kan nu met de links-rechts knoppen maar als ik dan 5 zenders verder wil zijn moet ik 5 keer drukken en wachten (omdat direct doorzappen niet kan).

Ik kijk trouwens via de Android TV app.

[Reactie gewijzigd door 3raser op 22 juli 2024 21:55]

Hier op de Android TV krijg ik een live zenderoverzicht bij het drukken op het zender logo rechts onderin, bij het kijken van een live programma.
Denk dat het niet rendabel voor hun is om veel geld te steken in Apple TV ondersteuning, aangezien daar niet veel mensen van gebruik maken, itt Android (TV), die standaard al op veel TV's aanwezig is. Apple TV is een niche product.
Een apple-tv ondersteunen is op z'n beurt weinig werk als je ook de IOS app in de store hebt staan. Genoeg iPhone gebruikers.
Ik ben geen programmeur, dus ik weet niet hoeveel de Apple TV App verschilt tov. de iOS App, maar ik kan mij voorstellen dat het supporten ervan niet echt rendabel is, voor zo weinig gebruikers, Hetzelfde geldt overigens ook voor WebOS & als ik de reacties hier zo lees heeft de ondersteuning hiervan ook geen echte prioriteit.
Ze updaten anders met grote regelmaat de Apple TV app. Nieuwe features uit de Apple TV SDK worden vrij snel geïmplementeerd dus ze ontwikkelen actief dus ondanks dat jij beweert dat het een niche product is klopt daar weinig van.

Check de versiegeschiedenis maar eens: https://apps.apple.com/nl...1822672#?platform=appleTV

[Reactie gewijzigd door Miki op 22 juli 2024 21:55]

Ik ken niemand in mijn omgeving, die een Apple TV heeft & ben er ook nooit 1 tegen gekomen. Ook in winkels moet je er echt naar zoeken. En ik ken toch veel mensen die helemaal in het Apple ecosysteem zitten, maar die hebben ook gewoon een Chromecast, of een TV, met Android TV. Dus ja, het is niet vreemd dat ik het een niche product vindt...
Ik kijk trouwens via de Android TV app.
Soms kan je enkel zappen (direct van kanaal wisselen) met 'uitgebreide' afstandsbedieningen, die daarvoor aparte toetsen hebben (vaak page up en page down, of bepaalde mediatoetsen). Je kan het e.e.a. testen met bijvoorbeeld een USB of Bluetooth toetsenbord.

Zelf heb ik geen lineaire TV, maar ik weet dat de KPN Android TV applicatie zo bijvoorbeeld werkt. Daar kan je ook nummers intoetsen om direct naar een bepaalde zender te gaan, net als een aparte set-top box.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 21:55]

Een leuke overlay onderaan tijdens het kijken zou top zijn, moet kunnen!
Heb je niet nodig, VRT en CANVAS kan je gratis bekijken live en on demand via VRTnu website en app en zelfs commerciele zender VTM met 4 zenders geloof ik kan je gratis bekijken via VTMgo app...ben Belg en woon door de week in Nederland....
Zoals iemand hier al heeft aangegeven, blijkbaar werkt VRTNu enkel volledig als je dit koppelt aan een Belgisch gsm nummer. En dat is iets dat buiten België wat lastiger te verkrijgen is.
VRTnu kan via gsm of burgerprofiel, dat laatste is nog moeilijker voor een Nederlandse inwoner maar je kan even aan Belgische kennis vragen of zelf prepaid kaartje kopen. En anders enkel de VTM he
De Vlaamse zenders hebben echt enorm grote ondertiteling die 1/3 van het scherm beslaat. Hebben de Belgen echt zulke slechte ogen? :Y) Maar serieus: ondertiteling kan al 20 jaar als losse stream in DVB-C en al 40 jaar via het oude teletekst. Het is gewoon achterlijk dat men er aan vasthoudt ondertitels nog in het beeld mee te sturen.
1 woord, legacy. (en neen, onze ogen zijn niet zo slecht, maar je instellingen van je tv lijken wel niet geheel correct te staan als die 1/3e van je schem in beslag nemen) Maar ik ga er vanuit dat we dat met een korreltje zout mogen nemen :+ . Het is wel op SD-tv's inderdaad een issue, maar op HD-tv's zijn ze "normaal". Verder is er dan nog een rare krokel wnnr je analoge tv kijkt op een HD-tv, ook dan is de ondertiteling groter dan normaal.
Dan is er idd nog de ondertiteling via 888 voor slechthorende. Maar let ook op het woordje slechthorende, dat is niet de normale ondertiteling.

[Reactie gewijzigd door Yoshi op 22 juli 2024 21:55]

Teletekst werkt bij mijn weten niet meer in België. We doen dit vooral voor mensen die slecht horen of doof zijn, dus we ondertitelen dit ook voor het Nederlands, en ik moet zeggen dat ik dat een mooie service vind. Maar on topic: zeker bij digitale TV zou dit gewoon los meegestuurd moeten kunnen worden, en door de gebruiker aan of uit gezet moeten kunnen worden.
TT-pagina 888 wordt in NL ook gebruikt voor ondertiteling voor doven en slechthorenden. Bij de BBC is het ook 888 en in Duitsland, afhankelijk van de zender, pagina 150 of 155. Mijn vriendin is slechthorend dus bij ons staat wanneer mogelijk de ondertiteling aan.

Het is trouwens wel grappig dat Duitstalige programma's met Duitse ondertiteling voor mij ook veel beter te volgen zijn.
Het is meestal teletekst pagina 150 of 777 in Duitsland. Een overzicht:
https://www.lvby.de/medien/sendungen-mit-untertitel
Ah, handig, dankjewel :)
Missen NL gebruikers ziet niet bepaalde kanalen? Noem maaar wat National Geographic? of Discovery, CNN e.d. ?

Hoe is de streaming kwaliteit vergelijkbaar met Full HD?

Veel uitval/storingen?

Ik overweeg dit voor maar heb wat twijfels
Streaming kwaliteit is 100% vergelijkbaar met wat je op TV krijgt.

Verder is welke kanalen je wel of niet mist echt een persoonlijke keuze. Wij komen niet verder dan NPO3 en dan mis je dat soort zaken niet, maar het kan zijn dat het bij jou anders is.

Ik heb nog nooit last gehad van uitval. Het meest irritante wat ik met NLZiet heb is dat er soms een nieuwe aflevering lijkt te zijn voor een tv programma wat dan uiteindelijk een re-run is. Maar wellicht volgen ze hierbij gewoon zoals het op de Nederlandse TV wordt uitgezonden.

Voor 7 of 8-nogwat per maand zou ik het gewoon een keer uitproberen, het is per maand op te zeggen.
Als je enkel NPO kijkt is het wellicht interessanter om de NPO start app of een simpel DVB-T2 antennetje te gebruiken. Dan kijk je helemaal kosteloos :) .
Of NPO Start plus als je toch in HD wilt kijken. (2,95 per maand)
DVB-T2 is tegenwoordig ook Full HD
Goed punt, maar de terugkijkfeature is wel handig (want als ik zeg dat we niet verder dan NPO3 komen bedoel ik dat we alleen de programma's van de publieke omroepen terugkijken. Maar inderdaad, NPO Start is dan wellicht interessanter voor ons!
Zeker niet, kabelkwaliteit is zeker beter. Echter zoek ik die betere kwaliteit niet en ben ik erg tevreden. Mijn vriendin heeft zowel kabel als Chromecast (waarmee ik bij haar NLZIET kijk) en dan zie je het verschil echt wel. Lineair kijken heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
edit: recentelijk zie ik wel wat audio-sync issues, maar voor mij nog steeds geen reden om iets anders dan NLZIET te gebruiken. Setup bij mij ADSL + Chromecast + versterker + 'oude' LG
+ jammer dat er (nog steeds) geen Google assistent integratie is

[Reactie gewijzigd door tinus73 op 22 juli 2024 21:55]

Interessant, ik had tot een paar weken geleden nog kabel en heb het verschil nooit zo erg gemerkt, op wat buffering in het begin na (terwijl ik voor films doorgaans alleen remuxes download en Netflix kwaliteit niet kan uitstaan vergeleken met een blu-ray!). Audio-sync issues hier nog nooit gehad (op een nieuwe panasonic, geen chromecast) maar ik heb het bij mijn ouders op hun LG wel gezien inderdaad. Ik dacht dat het daar aan de soundbar lag!
Ik zie het verschil voornamelijk in iets betere scherpte (kleinere details, minder vlakken) en snelheid misschien iets minder en wellicht het kleurbereik. Mijn gevoel zegt dat dit te maken heeft met de (re?)sampling en (hoogste) bitrate. wat ik zo snel kan googlen is dat 7,5 Mbit/s versus 12 Mbit/s voor Ziggo (voor het HD signaal)

De audio sync kan aan mijn setup liggen (of de uitzending zef) ik hoor bijvoorbeeld het startschot al en de schaatsers gingen pas later weg ;-)

[Reactie gewijzigd door tinus73 op 22 juli 2024 21:55]

In het begin miste ik zeker wat kanalen. Maar dan bedenk je dat op National Geographic al jaren steeds minder leeuwen en olifanten, en steeds meer alien-complot-theorieën te zien zijn, op Discovery steeds meer schreeuwende goudzoeker-reality-soaps, en de rest je toch eigenlijk ook al nooit keek.

Dus al 3 jaar zeer tevreden klant. Kwaliteit van de streams is hoog. Zappen is wat lastiger, maar kijk bijna uitsluitend via terugkijken.
Is inderdaad droevig gesteld met Discovery en national geographic. Je kan beter rail away kijken. ;)

CNN zou nog een goede toevoeging zijn en BBC.
Ik zou zeggen: bij twijfel, probeer het uit!
NLZiet werkt op maandelijks abonnement basis en je zit er dus niet een jaar aan vast. Als het je niet bevalt, kun je het gewoon direct opzeggen (en dan heb je nog de resterende dagen waar je voor betaald hebt). Met een trial kost het dus niets, en anders maximaal 8 euro.

Ik kan zeggen dat de streaming kwaliteit vergelijkbaar is met wat ik heb gezien op Ziggo en via KPN. Scherp en vloeiend dus.

Ik heb nog nooit een storing gehad via NLZiet. Wel heb ik een keer gehad dat een serie terugkijken van RTL niet werkte, maar dat komt omdat NLZiet eigenlijk 2 verschillende diensten is:
De eerste (Live TV en Replay TV (terugkijken)) heb ik nooit problemen mee gehad omdat het via NLZiet werkt.

De tweede service ("Series") is eigenlijk een soort Netflix verzameling. De programma's hier zijn altijd te bekijken, ongeacht hoe lang geleden het live op tv te zien was. Dat komt omdat NLZiet Series praat met de APIs van KIJK, RTL/Videoland en NPO Plus- wat gewoon streaming services zijn.

Dat is ontzettend handig, maar deze lijst update dus niet altijd gelijk met Replay TV wat soms voor verwarring kan zorgen (soms zijn programma's pas een dag later beschikbaar op NPO Plus bijv. en dan zie je dus pas een dag later een nieuwe aflevering op NLZiet Series, terwijl je die aflevering al wel een dag kan terugkijken via NLZiet Replay TV).

Omdat ze direct praten met andere streaming services hangt de werking hiervan voor een groot deel af van hoe goed de streaming service in kwestie draait. Ik merk dat RTL/Videoland best vaak problemen heeft en er uit ligt, maar NPO Plus heb ik nooit problemen mee. En natuurlijk, zelfs als RTL/Videoland eruit ligt kun je wel gewoon RTL programma's terugkijken via NLZiet's Replay TV, dat werkt dan wel nog.

Of NLZiet voor jou is hangt ook af waar je naar kijkt. Merendeel van de programma's waar ik naar kijk komen van NPO, dus voor mij is dit een prima service. Kijk je vooral naar BBC, dan is NLZiet niet echt voor jou. Ikzelf ben een groot fan van NLZiet. Ik kijk namelijk niet zoveel TV, maar wel vaak genoeg dat ik het zou missen als ik geen TV zou hebben- en dankzij NLZiet kan ik een Internet Only abonnement afsluiten bij mijn ISP wat veel goedkoper is (plus ik hoef geen VLANs en andere ongein te configureren voor mijn eigen router).

Kanttekening- ik gebruik NLZiet via mijn iPad en Apple TV en de apps op beiden zijn echt heel goed. Ik heb geen idee hoe het op andere platforms draait.
Die eerste 2 mis ik inderdaad (hoewel het niveau van die zenders ook niet meer is wat het geweest is).
De beeldkwaliteit is niets op aan te merken, echt scherp! Soms zijn alleen de eerste paar seconden bij terugkijken van wat lagere kwaliteit.
In 1,5 jaar heen ik 1 keer een storting meegemaakt.
.oisyn Moderator Devschuur® @babybox9 februari 2022 14:23
Missen NL gebruikers ziet niet bepaalde kanalen? Noem maaar wat National Geographic? of Discovery, CNN e.d. ?
Vooral Fox en Comedy Central.
Missen NL gebruikers ziet niet bepaalde kanalen? Noem maaar wat National Geographic? of Discovery, CNN e.d. ?
Nee, die mis ik niet niet. Daar keek ik nooit naar. :) (Geen oordeel voor mensen die het wel boeiende zenders vinden natuurlijk).
Ik kijk zelf via een Apple TV en de beeldkwaliteit is naar mijn mening prima. Het geluid is echter 'slechts' stereo, maar dat is ook weer een typisch iets wat je wel of niet belangrijk vindt (ik vind het erg jammer).

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit uitval/een storing heb ervaren.
Tevreden NLziet gebruiker hier. Ik "mis" die zenders wel een beetje, maar ook weer niet heel erg. Ik denk dat met name die eerste twee zelf niet via NLziet zichtbaar willen zijn omdat dat ze liever hebben dat men een Dicovery+ abo neemt.

Verder is de kwaliteit van NLziet in mijn ervaring top. Uitval heb ik in het dikke half jaar dat ik klant ben nog niet meegemaakt. Ik kijk via Apple TV editie 4 en 5 en ook via WebOS (LG). Ik heb een glasvezelverbinding.
Ik denk dat dit vooral persoonlijk is, zelf maak ik nu ruim een half jaar gebruikt van NLZiet en mis ik deze zenders niet, kwaliteit is vergelijkbaar met de diensten van andere providers.

Storingen ben ik tot nu toe niet tegen aan gelopen, wel heb ik het ooit mee gemaakt dat een zender niet wilden starten maar dat was tijdens een van de persconferenties op NPO1 die natuurlijk massaal bekeken werd.
De kwaliteit vind ik persoonlijk prima, maar ik kijk voornamelijk nieuws en verder weinig anders.

Wel vind ik de interface op een Chromecast met Google TV wat traag, onhandig en het hangt soms.
Soms wil je terugspoelen, druk je per ongeluk op links ipv enter + links en dan zapt ie naar een andere zender. Dan moet je eerst weer helemaal het fragment terugzoeken waar je vandaan komt.

Op de KPN TV box kreeg je altijd eerst een waarschuwing als je ging zappen.

Voor de hoeveelheid lineaire TV die wij kijken voldoet NLZiet, maar bijvoorbeeld mijn moeder kan totaal niet met de app overweg, het ding doet gewoon niet altijd wat er er van verwacht en navigeren door de menu's gaat onpraktisch, druk je een knopje te ver terug, dan kan je weer van voren af aan beginnen.

Toch is het voor ons afdoende.

Als je prijs boven de 10 euro komt, dan zeg ik het op, want dan heeft het geen meerwaarde t.o.v. gewone TV.

O ja, ander voordeel. Als je ergens anders bent, kan je via je telefoon of tablet het nieuws kijken.

[Reactie gewijzigd door Fairy op 22 juli 2024 21:55]

Supergoed initiatief.
Dit is een goede zaak, maar ik vraag mij wel af hoe veel zenders of features er nog bij komen voordat de prijs verhoogd word. Voor ons was NLZiet een goede keuze omdat wij "alleen maar simpele TV" wilden zonder veel extra's (geen 50 zenders, geen opnames, etc). Zij voegen wel mooie dingen toe, maar als dat binnenkort als reden gebruikt word om de prijs te verhogen zou ik dat heel zuur vinden en naar een alternatief kijken.

Uiteraard is dit een zorg voor de toekomst. Ik vind dit wel een mooie voor onze zuiderburen :)

[Reactie gewijzigd door Busk07 op 22 juli 2024 21:55]

De zenders die ze nu toegevoegd hebben zijn niet commercieel. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen extra kosten zijn, maar het doel is niet om kijkers onnodig te laten betalen voor winst. Zelfs bij meer commerciele zenders is het maar de vraag of er meer betaald moet worden.
Goede punt, bedankt voor de aanvulling. Zij kunnen het natuurlijk nog steeds proberen ivm de "toegevoegde waarde" (onafhankelijk van de kosten die zij maken).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.